BEG airport status
EBACE15: Bez Piaggia u Ženevi! Ovogodišnji sajam u Ženevi bez Italijana

EBACE15: Bez Piaggia u Ženevi!

Analizu proizvodjača počinjemo od Piaggia koji se prvi put za ovih 15 godina nije pojavio u Ženevi!

U godini u kojoj je sertifikovao, i to baš za Evropsko tržište, novi dugo najavljivani model EVO. Novi Evolution koncept bazira se na Avanti platformi sa novim motorima, novim elisama, aerodinamici krila, dodatim vingletima i unapređenom kabinom. Maksimalni dolet je povećan za gotovo 300 nautičkih milja a dolet sa putnicima popunjenom kabinom je gotovo dupliran. Brzina krstarenja je povećana sa 314 na 366 čvorova (ili za skoro 100 km/h) pri čemu je potrošnja smanjena za 15-20%. Impresivne performanse za $7.5 miliona.

Da nešto nije kako treba videlo se i u Dubaiju gde je novi model premijerno predstavljen a da zapravo sam avion nije bio prisutan. Iako najavljen, kasnila je logistika transporta usled poteškoća u samom finišu sertifikacije. Prošle godine Piaggio je prodao samo dva aviona a ove godine za prvih pet meseci samo jedan. Za sve je to svakako veliko razočarenje.

Više nego skromno prisustvo
Više nego skromno prisustvo

Tokom konferencije u Ženevi pronela se i vest o restruktuiranju kompanije. Vlasnik 98% kompanije, Mubadala investicioni fond iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, na opšte iznenađenje nije napravio oštre rezove. U kompaniji koja troši milione na razvoj a prodaje gotovo i da nema – očekivana je bila ozbiljna čistka. Ovako, radi se više o optimizaciji postojeće strukture.

Za one koji prate vojnu avio industriju ovo zapravo i nije neko iznenađenje. Piaggio je poslednjih godina daleko veće uspehe postizao na vojnom planu. Otuda i 2013. godine investicija iz Emirata da se finalizira razvoj i sertifikuje Evolution platforma.

Na njoj se bazira putnički EVO P180 ali i vojna verzija bespilotna letelica P.1HH Hammerhead.

Budućnost je bespilotna?
Budućnost je bespilotna?

Hammerhead je ogromne nosivosti i performansi koje otvaraju nove nivoe eksploatacije izviđačke ali i borbene bespilotne letelice. U stanju je da poleti i sleti bez ljudske posade, dostiže visinu od preko 13.000 metara i u stanju je da ostane u vazduhu 16 sati. Ove godine je u Evropi već prodato šest komada plus nepoznat broj na tržištima gde ne postoji obaveza prijavljivanja ovakvih kupovina.

Na bliskom Istoku interesovanje je ogromno i samo možemo da nagađamo količine o kojima se pregovara. Posebno u svetlu aktuelnih sukoba koji ne ulivaju poverenje da će se skoro okončati. Da podsetimo, ovo je jedan od prvih proizvoda (ovog nivoa sofisticiranosti) u apsolutnom vlasništvu zemlje sa Bliskog Istoka. Investitor iz Abu Dhabija verovatno je imao svojih razloga kada je ovoliko investirao.

EBACE_02

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj

Jordan na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Kao prvo, ne postoji MX-150, nego MX-15d. Razlika jeste dan i noć, zato se u Ukrajini i skidaju turski uređaji i kače kanadski. Da banalizujem poređenje: pobajte Android telefonom velike rezolucije da snimite trenutak kada lopta upada u koš. SLR aparat sa 10 puta manjom rezolucijom će to snimiti bez problema. Najmanji je problem povećati…

03. Dec 2024.Pogledaj