BEG airport status
LYBE 1718:30 Z 170°03KT 140V200 0150 R12/0250N R30/0275N FZFG VV002 M01/M01 Q1027 NOSIG=
Prva hrvatska kompanija za prevoz pacijenata se probija na tržište Više od 10 zahteva dnevno za prevoz pacijenata

Prva hrvatska kompanija za prevoz pacijenata se probija na tržište

Porodica Vlašić iz Osijeka poznata je po školi za obuku pilota, padobranstvu, a u poslednje vreme i po sve češćem hitnom medicinskom avio-prevozu. Iako članstvo Hrvatske u EU znatno olakšava ovakav posao, prošli su meseci pre nego što je Air-Panonia dobila dozvolu od „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo“.

Na adresu ove hrvatske kompanije svakodnevno stiže više od 10 poziva za prevoz pacijenata. Dnevno se realizuje oko 3 planirana leta, ali često dolazi i do hitnih poziva.

– Nazvali su nas u 21:10h. Obukao sam se i u 21:30 sam izašao iz stana. U 22h sam poleteo. Kada radiš ovaj posao, ne možeš da budeš više od 40 Km udaljen od aerodroma. – kaže Domagoj Vlašić iz kompanije Air Panonia.

Slična situacija dogodila se prilikom prevoženja putnika iz Pule za Cirih. Pilot je posle Švajcarske otišao u Austriju, jer je u Beču trebalo da sačeka druge putnike i vrati ih u Pulu. U međuvremenu je stigao poziv za hitni prevoz srca iz Beča u Ljubljanu. Prihvatili su ga i uspeli da transportuju organ.

unnamed (4)
Na raspolaganju 30 doktora i tehničara

Hrvatska kompanija ima flotu od 11 letelica. U pitanju su avioni Cessna, Piper, Socata, Beechcraft. Najnoviji, Beechcraft King Air C-90, kupljen je za potrebe medicinskog prevoza. Za to je izdvojeno oko pola miliona evra, a letelica je uvezena iz Nemačke.

Bez lica
Česti pozivi za prevoz pacijenata sa ostrva na kopno

Kako kažu, u Hrvatskoj postoji još samo jedan takav avion, ali ima drugu namenu.  Zbog toga je bilo teško naći pilota, jer je po zakonu on prethodno morao da izvozi propisan broj sati u takvoj letelici.

Iako su uspeli da ispune sve zahteve, Beechcraft King Air C-90 devet meseci nije mogao da leti jer se čekalo na dozvolu „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo“. Kada je dobila pozitivan odgovor, Air Panonia je postala prva hrvatska kompanija koja je počela da se bavi medicinskim avio-transportom.

unnamed (6)
Uloženo 80 000 dolara za medicinsku opremu
unnamed (3)
Uređaj za praćenje zdravstvenog stanja pacijenta (Medtronic Lifepak)

 

Pre nego što je kompanija dobila dozvolu za ovaj vid transporta u Hrvatskoj su to obično radili prevoznici iz inostranstva.

– Teško je naći svoje mesto na tržištu. Francuska i Švajcarska uglavnom drže monopol, ali i mi imamo dosta posla. Imamo potrebu i za drugim avionom. – kaže Vlašić.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

r

„devet meseci nije mogao da leti jer se čekalo na dozvolu „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo““

poznata Hrvatska brzina, zato za druge gluposti daju za par minuta dozvolu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

zez na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Mislim da bas dobro odugovlače sa 3 fazom nebi li videli šta konkretno komšije uzimaju pa će tek onda ili možda i neće krenuti sa poslednjom fazom ako procene da su komšini avioni malko bolji od nasih.

17. Jan 2020.Pogledaj

Никола na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Ajde više stvarno...čame mi i Gripen i F-16,čekaju da se sastave!!!

17. Jan 2020.Pogledaj

DarkoP na: Piloti RV i PVO na letačkoj obuci na školskom avionu Lasta V-54

Albatros , nisi razumeo poentu mog posta . Sve ovo sto si nabrojao stoji i slazem se sa tobom . Nego pogledaj sliku u celini , ako se ne varam 12 zemalja u svetu proizvodi skolske avione i medju tih 12 nalazi se i mala Srbija . Uzmimo politicko ekonomsku situaciju u zadnjih 20 -…

17. Jan 2020.Pogledaj

Mr.D na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Kupovina novih je previse transparentna nabava i lako se vidi muljaza (npr. Patria/Slo) kupiti sto starije, sto vise izraubano da kroz remont, nadogradnje i modernizacije moze se utrositi (citaj izmuljati) love ko da kupujes F22

17. Jan 2020.Pogledaj

Sladjan na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Bogami nismo ni mi nešto, ali Hrvatska nema ni protivazdusnu odbranu (ni te Neve i Kubove), pa mislim da njima u okviru NATO ne treba ništa bolje od naših Migova (neki matoriji F-16). Imam neki osećaj da će uzeti Norveške ili Grčke avione. Mislim da su pozivi Italiji i Francuskoj više protokolarni, da ne bude…

17. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend