BEG airport status
LYBE 2115:30 Z 050°03KT CAVOK 25/10 Q1021 NOSIG=
Prva hrvatska kompanija za prevoz pacijenata se probija na tržište Više od 10 zahteva dnevno za prevoz pacijenata

Prva hrvatska kompanija za prevoz pacijenata se probija na tržište

Porodica Vlašić iz Osijeka poznata je po školi za obuku pilota, padobranstvu, a u poslednje vreme i po sve češćem hitnom medicinskom avio-prevozu. Iako članstvo Hrvatske u EU znatno olakšava ovakav posao, prošli su meseci pre nego što je Air-Panonia dobila dozvolu od „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo“.

Na adresu ove hrvatske kompanije svakodnevno stiže više od 10 poziva za prevoz pacijenata. Dnevno se realizuje oko 3 planirana leta, ali često dolazi i do hitnih poziva.

– Nazvali su nas u 21:10h. Obukao sam se i u 21:30 sam izašao iz stana. U 22h sam poleteo. Kada radiš ovaj posao, ne možeš da budeš više od 40 Km udaljen od aerodroma. – kaže Domagoj Vlašić iz kompanije Air Panonia.

Slična situacija dogodila se prilikom prevoženja putnika iz Pule za Cirih. Pilot je posle Švajcarske otišao u Austriju, jer je u Beču trebalo da sačeka druge putnike i vrati ih u Pulu. U međuvremenu je stigao poziv za hitni prevoz srca iz Beča u Ljubljanu. Prihvatili su ga i uspeli da transportuju organ.

unnamed (4)
Na raspolaganju 30 doktora i tehničara

Hrvatska kompanija ima flotu od 11 letelica. U pitanju su avioni Cessna, Piper, Socata, Beechcraft. Najnoviji, Beechcraft King Air C-90, kupljen je za potrebe medicinskog prevoza. Za to je izdvojeno oko pola miliona evra, a letelica je uvezena iz Nemačke.

Bez lica
Česti pozivi za prevoz pacijenata sa ostrva na kopno

Kako kažu, u Hrvatskoj postoji još samo jedan takav avion, ali ima drugu namenu.  Zbog toga je bilo teško naći pilota, jer je po zakonu on prethodno morao da izvozi propisan broj sati u takvoj letelici.

Iako su uspeli da ispune sve zahteve, Beechcraft King Air C-90 devet meseci nije mogao da leti jer se čekalo na dozvolu „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo“. Kada je dobila pozitivan odgovor, Air Panonia je postala prva hrvatska kompanija koja je počela da se bavi medicinskim avio-transportom.

unnamed (6)
Uloženo 80 000 dolara za medicinsku opremu
unnamed (3)
Uređaj za praćenje zdravstvenog stanja pacijenta (Medtronic Lifepak)

 

Pre nego što je kompanija dobila dozvolu za ovaj vid transporta u Hrvatskoj su to obično radili prevoznici iz inostranstva.

– Teško je naći svoje mesto na tržištu. Francuska i Švajcarska uglavnom drže monopol, ali i mi imamo dosta posla. Imamo potrebu i za drugim avionom. – kaže Vlašić.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

r

„devet meseci nije mogao da leti jer se čekalo na dozvolu „Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo““

poznata Hrvatska brzina, zato za druge gluposti daju za par minuta dozvolu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Morava na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Sto se tice Morave, sistem je gotov. Jedino gde je zapelo je izbor kamiona pa da se otpocne serijska proizvodnja. Verovatno ce i to vrlo brzo biti reseno. Inace, Morava je vec izvezena ( po nekim informacijama u UAE a po drugim u Alzir) evo slike nastale na granicnom prelazu Bijelo Polje. Morave na FAP-u…

21. Oct 2019.Pogledaj
21. Oct 2019.Pogledaj

Beli na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

@Aleksandar Bas sramota sto ce Kraljevo uspostaviti direktnu vezu sa svetom. Inace bi se sve najvece kompanije dobrovoljno javile da lete iz Kraljeva. ;-)

21. Oct 2019.Pogledaj

JohnnyLee na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

да стварно, срамота користити методе које се користе у целом свету

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend