BEG airport status
„Facebook“ status Zorana Modlija pokrenuo niz negativnih komentara o Muzeju vazduhoplovstva; MVB radio po zakonu Entuzijasti nizom komentara osudili rad Muzeja. Da li su cene i naplata usluga pravi problem?

„Facebook“ status Zorana Modlija pokrenuo niz negativnih komentara o Muzeju vazduhoplovstva; MVB radio po zakonu

Niz skandala u Muzeju vazduhoplovstva Beograd (MVB) učinio je ovu temu daleko osetljivijom među vazduhoplovnim entuzijastima. Poslednji u nizu događaja o kome se raspravlja odnosi se na naplaćivanje snimanja u MVB-u u visini od 4-7 hiljada dinara po satu. To možda i ne bi bila vest niti bi po ko zna koji put probudilo gnev među ljubiteljima avijacije da o tome na svojoj „Facebook“ stranici nije pisao Zoran Modli.

Kako je objavio, u Muzej vazduhoplovstva došao je sa reporterom engleskog programa kineske televizije i idejom da ispred ove ustanove kulture da izjavu o prednostima ultralake avijacije za potrebe priloga o kompaniji „Pipistrel“. Po dolasku u Muzej kustos ih je uputio na direktora, Čeda Milivojevića.

– „Kažete da ste s televizije Pipistrel?“ Ne, kolega je s kineske televizije, a priča je o avionu Pipistrel. „Aha. A vi“, pita mene, „čime se vi bavite?“ Pa, šta da vam kažem, prčkam nešto malo oko avijacije i medija.“Nema problema, možete snimati. Kolega“, obraća se kustosu koji je i dalje sa nama, „koliko ono beše košta naš sat?“ „4-7 hiljada“. „Eto, vidite“, dobacuje sada pogled nama dvojici, „vidite da nije mnogo, svaki započeti sat je samo 4-7 hiljada. Dragi gospodine, kažem, došli smo samo da vas obavestimo o tih par minuta ispred zgrade Muzeja, a ne sa vrećom para. „A, to ne može. Mora da se plati.“ Hvala, kažemo, doviđenja.“ – prepričava Zoran Modli konverzaciju putem „Facebook“ statusa i na kraju dodaje:

– Znate, ovim muzejom svi smo nabildovani do poslednjeg damara. I uvek smo u njega ulazili kao u svoju kuću, pa još s dobrodošlicom. Danas sam ušao u svoju, a izašao iz tuđe. Čudan osećaj. Težak na nogama. Kao da mi je neko uz „dobar dan“ obuo cokule Gospodina Cokule. Cokule broj 4-7. Hiljada? –

U razgovoru za Tango Six Zoran Modli ne negira da je temu aktuelizovao jer mu je, između ostalog, pogođena sujeta, ali dodaje da je za njega presedan to što je odjednom počelo da se naplaćuje nešto što bi trebalo da bude propaganda lika i dela Muzeja vazduhoplovstva.

– Smatram da kad god neki mediji dođe i želi da snimi nešto u i oko Muzeja da to ne treba da bude priča na kojoj neko drugi zarađuje novac i da bi takve institucije trebalo da budu širom otvorenih vrata. To mi je zasmetalo, ali u pravu ste i za sujetu. Ako je neko u avijaciji i ne poznaje svoje kolege pitam se da li je uopšte zainteresovan za to što radi ili je samo običan birokrata koga je neko postavio, u ovom slučaju Vojska, da tamo bude nekakav skretničar – objašnjava Modli i dodaje:

– Mene su u Muzeju razmazili svi koji su pre radili, počevši od Čede Janjića koga sam upoznao početkom sedamdesetih. To vas žacne jer onda poredite sadašnju prozaiku sa nekadašnjom poetikom koju ste imali dolazeći u takvu zgradu. Teško je navići se da taj Muzej hoće, može ili mora sve da naplaćuje. –

Direktor Muzeja vazduhoplovstva, Čedo Milivojević, za naš portal objašnjava da je razočaran statusima Zorana Modlija i da je komentarisanje kakav je on vazduhoplovac degutantno:

– Ja obavljam svoju dužnost kako znam i umem. Želim da pomognem Muzeju i ovim ljudima. Novcem od prodaje ulaznica mi ne možemo da pokrijemo ni jednu trećinu bruto ličnih dohodaka. –

On navodi da je Muzej u ovom konkretnom slučaju tražio da se snimanje plati 4.000 dinara, kao i to da „imaju gomilu računa“ izdatih domaćim televizijama od naplate ove usluge. Ona se zavodi kao  „komercijalno snimanje“, a televizije nisu pošteđene plaćanja jer je većina njih komercijalna, objašnjava Milivojević i kaže da ipak postoje izuzeci:

– Mi ne neplaćujemo obrazovnim i naučnim programima. Ostalo naplaćujemo jer od toga živimo. Mi nismo budžetska institucija. Mi od toga (naplate usluga) zarađujemo plate. Postoji cenovnik – od 4 do 7 hiljada dinara se naplaćuje svaki započeti sat snimanja. Uz to mora da se plate i ulaznice. –

Milivojević nije želeo da objasni od čega zavisi da li će sat snimanja biti naplaćen 4.000, 5.000 ili maksimalnih 7. 000 hiljada dinara, niti da dostavi, pročita ili na bilo koji drugi način prokomentariše cenovnik Muzeja po kome se usluge naplaćuju. Kako je navao, to je poslovna tajna.  Ekipa koja želi da snima treba da pošalje zahtev Muzeju, zatim će oni napraviti ponudu u skladu sa svojim cenovnikom nakon čega su mogući eventualni pregovori oko smanjenja cene.

– Nekima naplatimo samo ulaznice, ako se dogovorimo sa televizijama. Ali mi moramo da naplaćujemo usluge jer nismo na budžetu. Kada budemo na budžetu i kada nam bude sigurna plata, onda neće biti problema. Poslovna politika će biti drugačija. – izjavio je Milivojević.

On je dodao da je u periodu kada su „Jat, SMATSA i Aerodrom Nikola Tesla davali milione“, Branko Kockica za potrebe dečje emisije platio snimanje u Muzeju vazduhoplovstva.

– Muzej uredno izdaje račune i plaća porez za naplatu svojih usluga. Sve je legalno. – objašnjava Milivojević

Da Muzej može po zakonu da naplati svoje usluge kažu i u Ministarstvu kulutre:

– Sredstvа zа obаvljаnje delаtnosti odnosno poslovа jаvnih ustаnovа, obezbeđuju se iz budžetа, neposredno od korisnikа, prodаjom proizvodа i uslugа nа tržištu, iz sredstаvа socijаlnog osigurаnjа, donаtorstvom i iz drugih izvorа. Pojedinаčnim аktom donetim u sklаdu sа vаžećim propisimа, ustаnovа kulture uređuje visinu nаknаde zа pružаnje uslugа ili korišćenje nаzivа, imenа i likа u komercijаlne svrhe. Nаziv, ime i lik kulturnog dobrа mogu se koristiti u komercijаlne svrhe sаmo po odobrenju ustаnove zаštite u čiji delokrug spаdа zаštitа tog kulturnog dobrа. –

Javni „Facebook“ statusi Zorana Modlija nisu se zaustavili na priči o snimanju. U jednom od tri svoja posta posvećena MVB-u opisao je i iskustvo Dragana Radalja kome je Muzej tražio da plati kartu za obilazak postavke napolju:

– Sedim ja tako na Surčinu pre nekih mesec dana, čekam avion iz Španije da sleti, on kasni, a ja da ubijem vreme odem do Muzeja malo da gledam u kolekciju izloženu napolju. Naravno, parkiram se tu kod onih borića i taman stignem do Junkersa, kad trči čuvar odnegde, gestikulira i viče nešto. […] Kaže, ne možeš da razgledaš avione dok ne odeš gore i platiš kartu za Muzej. A ne možeš ni da parkiraš auto ako ne kupiš kartu, idi na aerodromski parking. Kažem, pa ova kolekcija je napolju, nisam ušao u Muzej jer nemam vremena, a od vajkada bilo da se napolju ne plaća. Ne može! Moramo i mi od nečeg da primimo platu, dosta je bilo javašluka, tako NAREDIO NOVI UPRAVNIK! –

Priča o naplati ulaznice nastavila se i u diskusiji ispod statusa gde je cena od 600 dinara komentarisana kao visoka i nepodsticajna za posete. I tu nije kraj kritici Muzeja. Većina komentara se negativno odnosila prema celokupnom radu ove ustanove, uz česte opaske da su muzejski eksponati prljavi, kao i da bi besplatno snimanje bila zapravo i besplatna reklama MVB-u.

– Kad je o Muzeju avijacije reč, u njegovom timu su uvek bili neki pravi „klinci“, međutim, sve dobre stvari, ali i nesporazumi, obično poteknu od ljudi koji te „klince“ postrojavaju. Pošto je Vlada naložila Vojsci da stavi šapu na Muzej, novo postrojavanje je u toku, sve sa nadom da oronuli Muzej neće definitivno otići u bankrot. Sve ima cenu, pa tako i potreba za opstankom. Nejasno je samo ko tu cenu plaća. Rekao bi čovek – niko, jer i dalje ništa ne mrda, dok se, verovali ili ne, najčešće gunđa baš na one koji su zabeležili i institucionalizovali istoriju YU avijacije. Nije pošteđen čak ni pokojni, sada i legendarni, Čedomir Janić. Moguće da je i to produkt tranzitnog ćorsokaka kojim tako pompezno koračamo od socijalizma ka kapitalizmu. – navodi Modli.

U razgovoru za Tango Six Modli je dodao:

– Nedavno sam ponovo čitao tekst sa vašeg portala, onu jetku priču da Muzej treba zatvoriti. U ovom slučaju se možda ne treba ljutiti ni na kog pojedinačno, ali se moramo ljutiti na sistem kao takav, na to zamršeno klupko između civila i vojske koje puca na stotinu mesta i koje bi se,  kada bi ga čovek raspleo, raspalo. Ni ja sada, kao ni vaš autor tada, ne vidim rešenje, ali možda je ovo put ka njemu. – zaključuio je Modli.

Da li su cene zaista problem?

Nema dileme da su se iza svih „Facebook“ statusa i komentara nalazi daleko dublja priča od pukog naplaćivanja ulaznica, a trn u oku nije ni samo snimanje. Pravo Muzeja naišlo je na osudu zbog niza skandala i akumuliranog osećaja da se o eksponatima niko ne brine. Ni takozvani „civili“ niti „vojnici“. Oštra kritika entuzijasta dolazi i zbog utiska da su stalne tenzije među zaposlenima eskalirale na nivo nekomunikacije unutar kolektiva.

A utisak ih ne vara jer su argumente za to dobili upravo od novinarskih ekipe koje su je jednom prilikom dokumentovali, besplatno. Defile bivšeg ministra odbrane, Breatislava Gašića, i ceremonija postavljanja „vojnog“ direktora ostavili su gorak ukus. „Civilni“ kustosi jedva su izvirivali iza ćoškova Muzeja, dok je „vojni“ deo, po naredbi ili ne, bio jedini kolektiv sa kojim smo mogli da razgovaramo i koji je, na kraju krajeva, ponosno šetao muzejskim hodnicima. Sve to se, najjednostavnije rečeno, naziva lošim PR-om.

Jer, zaista, teško je poverovati da bi bes izazvao složan kolektiv koji se naplaćivanjem svojih usluga bori za opstanak Muzeja. Kolektiv koji, prema rečima njegovog direktora, mesečno mora da zaradi 1.800.000 dinara.

Bes entuzijasta izazivaju neprestani skandali, čak i tamo gde ne bi trebalo da ih bude, izbacivanje prljavog veša i osećaj da se vladajući „civili“ i „vojnici“ u proteklim godina nisu odgovorno ponašali, iako je sasvim moguće da je očuvanje muzeja kao ideja postojalo i među starom i među novom upravom.

Pravni status Muzeja ostavlja sadašnju i buduću upravu vezanih ruku sve dok se ne reši pitanje vlasništva ustanove. To međutim, neće rešiti problem lošeg imidža. Jer Muzej ima šta da ponudi i povremeno bi mogao da ima i čime da se pohvali, ali mora da postoji saglasnost kolektiva da MVB time treba da se pozabavi, a zatim i konsenzus kako to uraditi bez dodatnog iritiranja vazduhoplovne javnosti koja je i te kako osetljiva na ovu temu i kroz lupu prati svaki potez uprave.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

j2

Kad krene rasprodaja eksponata, javite! :-(

Odgovori
Ja

Najvrednije je odavno rasprodato. Tražite popis eksponata iz 1990 pa 2000, pa sada, ahahahha. Sve pokradeno, uzeli dobre pare za retke modele. Sve smo to vec videli.

j2

Za namirivanje plata, na to sam mislio :-(

Odgovori
ev

Obično jajarenje po pitanju naplate satnice. Može da košta ovoliko ili onoliko. Pa onda kako koga zahebu. Odvali ti najskuplju satnicu pa kao možemo da se dogovaramo, da spuštamo pa gde te zaskoči. Ako se već naplaćuje snimanje onda neka se tačno zna cena svakog započetog sata a ne od do. Šta, onda kao većaju, množe sa brojem cipela, dele sa prosečnom vlažnošću vazduha toga dana i to je cena snimanja. Jajarenje i ko koga zavrne. Kada plaćam parking tačno znam koliko košta započeti sat a ne sat parkiranja može da bude od do. Pa te onda parking majstor odmerava po tablicama, kubikaži, godini proizvodnje, boji auta, zimske ili letnje gume u trenutku parkiranja i onda ti ispostavi račun. Ma, najveća sramota Muzeja je bila pre dosta godina kada je neka turbo folk bljuvotina snimala spot pa se pentrala i skakala po Orlu. Ma koliko producent spita to pentranje i skakanje platio, to nije smelo da se uradi jer je u pitanju eksponat. Ajde sada da neka grupa snimi spot kako se penje i skače po kočijama cara Aleksandra u Ermitažu. Bljuvotina. To kada sam pre desetak godina video da se turbo folk seljančura iživljava nad eksponatom Muzeja vazduhoplovstva rekao sam sam sebi „kada budu propadali i grcali u dugovima neće mi ih biti žao“. I nije mi ih žao. Mogli du taj spot da snime u Muzeju vazduhoplovstva i bez tog pentranja i skakanja po Orlu. Znam ja da je taj avion projektovan i napravljen da fizički može da izdrži i mnogo gore situacije id skakanja bezrepe stoke po njemu, ali to je ipak eksponat, sređen i konzerviran za postavku.

Odgovori
Iz

Hmm sta reci? Ajmo od ulaznice domaci i stranci. Nigde po ovom belom svetu to nisam video. Cena po drugim muzejima u svetu je jedinstvena za sve,bez obzira dal sam bio domaci ili stranac. Ok klinci imaju popuste negde i besplatno. Cenovnik od do ? Pa zavisi dal se nekom pezionisanom vojnom cinovniku svidi stav mirno ili ne. Dokle god to bile dve kuce pod jednim krovom tu nece biti srece. Mora jednom da se prelomi dali ce to biti samo vojni ili samo civilni domen. Ja sam pre misljenja da to mora jednom zauvek da bude u domenu civila, jer je dosadasnje iskustvo sa vojnom upravom nije donelo nista dobro sem skandala i afera. Na celo muzeja mora da dodje dobar menadzer koji po meni ne mora da razlikuje rep od nosa aviona, ni o istoriji , ali mora da zna sve o biznisu kako se to danas popularno kaze. Volontera i entuzijasta ce uvek biti, kustosa i istoricara takodje. Potreban je covek koji ce sve te ljude usmeriti da vuku u istom pravcu a ne svako na svoju stranu. Onda cemo mozda jednom svi mi ponovo dolaziti u muzej kao u svoju kucu a ne jureni zbog parkinga , snimanja ili cega god se sadasnja uprava jos doseti.

Odgovori
Re

Cena ulaznica za domace i strance se takodje razlikuje u mnogim muzejima u svetu.

Elem…

Poslah pre nekoliko godina kolege Rumune da dok cekaju avion obidju muzej, cak im rekoh da je uz avio kartu dzabe, ne znam odakle mi to. Posle mi rekose nije bilo jeftino. Ali realno, ovako dobar muzej vredi 5 eur bar ulaznica. E sad, oni moraju da porade na marketingu, kako privuci putnike sa aerodroma, a to kao da ih ne zanima. Sta kosta Air Srbiju da na poledjini karte otkuca – posetite vazduhoplovni muzej dok cekate. Besplatno sa nasom kartom, ili 1 eur, pa nek kupe i neki suvenir…5 miliona putnika tu prodje, eeej, pa 1% dovuci. Ali koji muzej kod nas ume da se reklamira…

Ja vidim problem u „burazer“ odnosu, ali ne i u naplati usluge. Hajde da se bavimo suštinom: Pipistrel je ozbiljna kompanija. Pravi se prilog o njoj. Hoćete li da to bude u Muzeju avijacije – izvolite odvojite iz marketing fonda 50-60 EUR u tu svrhu i gotova priča. Ako nemate pare za to snimajte ispred saobraćajnog znaka Aerodrom ->

Ostalo je kukanje van konteksta.

Odgovori
lj

Eto,da sam znao da je to moguće,mogao sam i ja da „isprobam“nekoliko eksponata,kao neki „posebni“gosti.Ali,mislim da sam negde pročitao da eksponate ne treba dirati.Nisam primetio da tamo postoje posebni ulazi,za crnce i belce.
Potpuno se slažem sa Viksovim komentarom.Pozdrav…

Zo

Uvek me impresioniraju ovako neodoljivo jednostavna rešenja svih problema „van konteksta“. Lepo od vas što ne gubite vreme na kontekste, jer biste tada morali primetil ne samo povod, nego i razloge za ovu priču, samo jednu iz poduže never ending story frašize zvane „MVB kroz vekove“. I, da, sledeći put ću i ja platiti ulaznicu. To rešava sve, zar ne?

Poštovani Zorane,
nije mi bila namera da banalizujem stvari. Međutim iz teksta stekao sam utisak da postoje „dva“ Zorana Modlija: 1. Zoran Modli, novinar, avijatičar, entuzijasta i generalno čovek koji je verovatno mnogo uradio za Muzej i branšu uopšte; i 2. Zoran Modli koji pravi komercijalni prilog za kompaniju Pipistrel. Kompanija Pipistrel bi po mom mišljenju trebalo da pokrije ukupne troškove takvog angažmana.

Srdačan pozdrav.

Vidim da se provukla hipoteza da sam se pojavio u Muzeju da pravim komercijalni prilog za kompaniju Pipistrel. Da odmah razjasnim: mali informativni prilog o njima (koji verovatno nikada neću ni videti) radio je reporter dopisništva kineske televizijske kuće CCTV. Ja sam samo zamoljen da dam kratku izjavu o prednostima ULL u obuci pilota. U prilogu to zauzima 15″, a predloženo mi je da budem snimljen ispred MVB. Odatle i kreće čitava priča koja me je ponukala da se na svom FB profilu (kao i u radio emisiji ZAIR) pozabavim situacijom u Muzeju, koja je, uzgred, kroz sve ove godine stigla do granice blagog očaja.

Ovo je malo objašnjenje za one koji, moguće zbog nedostatka slobodnog vremena, nisu dovoljno pažljivo pročitali kako linkove na moje FB postove, tako i ranije napise o Muzeju na Tangosix-u. Zbog „pokvarenih telefona“ lako nastaju nesporazumi, a to bih želeo da izbegnem. Hvala.

ro

ne bih htio braniti ni muzej ni gospodina, ali mislim da se gospodin kao novinar sa dugogodišnjim iskustvom trebao zapitati, da li bi mogao besplatno snimati u npr. raf-om muzeju, koliko je meni poznato sve kulturne ustanove vani naplaćuju snimanje, samo bi naši htjeli džabe. što kaže poslovica, nema ni u stare babe džabe

Odgovori
Zo

Niste bili, pa ne znate: ne naplaćuje se. Ako znate praviti razliku između komercijalnih i informativnih medijskih zahteva, onda ćete, nadam se, shvatiti i sve ostalo, ne mešajući babe i žabe.

De

@ Zoran Modli
Ne vidim vašu potrebu za dramom. Obišao sam brdo muzeja (Rusija, Belorusija, Egipat, Francuska, Nemačka itd itd) koji posetiocima naplaćuju ulaznicu i naknadu za snimanje sopstvenim aparatom. Ukoliko ste platili i jedno i drugo možete da snimate sve što vas interesuje uz obavezu da se pojedini eksponati ne smeju snimati uz upotrebu blica ili jake rasvete. Čak su i u samim muzejima (obično na njihovim sajtovima) su jasno iskazane cene naknada za posetioce, grupne posete, snimanja, grupna snimanja i snimanja u komercijalne svrhe, ili je jasno iskazano da je bilo kakvo snimanje zabranjeno. Ukoliko ste već hteli nešto da radite za Pipistrel u muzeju dovoljan je bio jedan telefonski poziv ili mejl gde biste tražili adekvatne informacije šta ste obavezni od naknada da platite da biste nesmetano snimali. Ovako ovo izgleda kao da ste se „igrali slovenaca“ sa Pipistrelom(svako plaća svoje piće) ili ste u svom ugovoru za snimanje sa Pipistrelom ispustili ovu naknadu, pa su oni smatrali da istu vi treba da platite jer ste vi i organizator snimanja pa svi troškovi vezano za isto padaju na vas. To što vi zaista jeste „faca“ u avio svetu (moje skromno mišljenje) vas ne oslobađa obaveze da platite odgovarajuću naknadu za korišćenje muzeja u komercijalne svrhe. Puna podrška muzeju! Apsolutno su u pravu.

Bo

@dejan

Ako je muzej apsolutno u pravu zasto se vec godinama raspada?
Dajte mi sajt nekog muzeja sa ulaznicom i odvojenom naknadom za fotografisanje.
NIje MVB Luvr i nisu unutra Van Gogove slike pa da ne sme blic…
Mozda je ipak najbolje da se MVB proglasi za vojni objekat, zabrani prilaz i da se na njemu vezbaju neki specijalci a unutra cuva marenda i SDO nego da se ovako mrcvari godinama. Entuzijasti i pravi zaljubljenici ce na livadi da naprave muzej od dve utve i jednim zvezdastim motorom sa AN-a
Zoran Modli nije „faca“ nego ozbiljan avijaticar i medijska licnost koja decenijama promovise vazduhoplovstvo. A njegove radijske emisije i prisustvo na web-u pokazuju kolika je njegova posvecenost. Zoki je zeleo da napravi prilog o lakoj avijaciji a ne reklamu za pipistrel koja uzgred receno Pipistrelu nije ni potrebna…
Nije problem naplata ulaznica i borba za zaradu i plate zaposlenih.
Nacin i strategija je zastarela…primer modernog vodjenja institucije sa malim budzetom je Beogradska Filharmonija…
Zasto ni jedan eksponat recimo nije prebacen u hol aerodroma…ni jedan flajer, ni jedna emisija, ni jedan „open day“. Zasto je za vojsku, jat, smatsu besplatno?…Zasto je za strance skuplje ako je aerodrom mesto gde najvise ima stranaca?

De

@ Boris
Muzej Borodinske Bitke u Moskvi, Muzej Poklonaja Gora (otvoren na 50 godišnjicu pobede nad fažizmom) takođe u Moskvi, Beloruski muzej velikoj otečestvenoj vojni (drugog svetskog rata). Muzej u Sinshajmu. Dolina Kraljeva u Egiptu. Što se tiče slikanja sa blicom. Recimo u muzeju Borodinske bitke blicom možete slikati sve eksponate van glavne postavke. Kako je glavna postavka diorama – ustvari jedno ogromno slikano platno (360 stepeni u krug) tu je zabranjena upotreba blica. Takođe u muzejima pobede nad fašizmom gde su postavke koje za pozadinu imaju diorame zabranjena je upotreba blica. Ostale eksponate možete slikati sa blicom (a u stalnoj postavci muzeja u Minsku ima čak i aviona sovjetskih i nemačkih). Dolina kraljeva u Egiptu u grobnicama egipatskih faraona je zabranjeno slikanje blicom. u pojedinim je uopšte zabranjeno slikanje. Vazduhoplovni muzej u Sinshajmu naplaćuje usluge komercijalnog snimanja. O organizacionim problemima samog muzeja MVB ne bih – nije moj fah! Nama se Borise država raspada a ne jedan MVB!!! Suština priče je hoćeš u pozorište -kupi kartu! Hoćeš u muzej – kupi kartu! Hoćeš na utakmicu – kupi kartu! Hoćeš u tim javnim ustanovama da praviš komercijalni sadržaj – plati naknadu! Glup primer – pevač hoće da drži koncert na stadionu ili recimo u areni – plati zakup! Ja ne podržavam stanje u kome se muzej nalazi! Već prostu činjenicu ako hoćeš da budeš tamo ili radiš tamo neki sadržaj – plati nadoknadu koja se traži!

bo

@Dejan
Svi Muzeji koje ste naveli su muzeji sa eksponatima kojima smeta svetlo i kao takvi zahtevaju posebne uslove i ponasanje posetilaca.
Takodje to nisu muzeji vazduhoplovstva vec istorije i imaju drugaciju svrhu. I nalaze se u Rusiji a oni sve i svasta zabranjuju da se fotografise.
MVB je od svog osnivanja pravljen sa idejom da se avijacija piblizi gradjanima, da deca mogu da vide avione izbliza da studenti mogu nesto da novo da saznaju u auditorijumu muzeja i da avijaticari mogu da ga posecuju i zovu ga svojom drugom kucom.
Trenutno MVB lici na zapusteno groblje vojnih aviona sa onim desetinama galebova jastrebova i orlova koji su iz nekog razloga naslagani oko muzeja da trunu.
Ovo sto se desilo Zokiju samo je pokazatelj koliko je trenutna uprava potpuno odmetnuta od same osnivacke ideje MVBa.
A kad trenutni VD kaze da je pravila pisao neko pre njega pojazuje da nema ni volje da nesto promeni.
Sto se naplate karata i snimanja tice u pravu ste potpuno ali zabraniti Modliju ulaz i snimanje oko MVB je isto kao zabraniti Paul Makartniju ulaz u „the Cavern“ u Liverpulu
O tome da se trenutni VD nikad nije bavio istorijom Avijacije nego je imao kako kaze druge hobije ne znam sta bih mogao da kazem osim puno srece u upravljanju MVB.

De

@ Boris
Složili smo se oko toga da se nekakva naknada mora platiti. Od nje nije izuzet niko pa ni g-din Modli! Nebitno da li je to „ispred“ ili u samom muzeju jer muzej je i postavka koja se nalazi ispred njega jer ista gabaritno nije mogla biti smeštena unutar samog muzeja. Suština uređenosti nečega (muzeja, firme, državnog aparata, države) je da izuzetaka nema! Eto pomenuo sam vam i muzej tehnike u Sinshajmu (Nemačka) jedan od lepših u Evropi, ima oko 60 letelica a muzej je u naslovu Auto und Technik museum Sinsheim- fascinantna je postavka TU 144 i Konkorda jedan pored drugog. Muzej naravno naplaćuje usluge komercijalnog snimanja u bilo kom delu muzeja.

Pa

Cemu ovo?
Da zivimo u Norveskoj drugacije bi se ponasali…..ali ovo je zemlja mogucnosti

Odgovori
Ne

“ jer nismo na budžetu. Kada budemo na budžetu i kada nam bude sigurna plata, onda neće biti problema.“

Pa sada,kad zele da pomrse konce pitaj Boga zbog cega, i kada se vec toliko trzaju oko muzeja,zasto drzava,muzej kao kulturno dobro, ne stavi pod svoje? Ko isplacuje radnike muzeja ? Da li nesposobnost i neodgovornost drzave i njenih institucija treba da snosi svako ko imalo ima udela u ovoj tuznoj i opustosenoj vazduhoplovnoj zajednici ove zemlje? Sto se cenovnika tice,slatko me nasmeja covek,uz duzno postovanje, od kada bilo koji cenovnik stoji kao „sluzbena tajna“ ?!?! Ukoliko je „sluzbena tajna“ odakle onda pravo odavati je,sto je i ucinjeno trazenjem necega sto stoji pod okrivljem „sluzbena tajna“ ?! (mada ja vecu glupost u skorije vreme cuo nisam). Sto se tice naplacivanja postavke napolju..niko normalan nece platiti,razumljivo, kada dovedete eksponate na nivo na kom treba da budu, onda mozemo pricati.. I umesto klanja, dovedite nekog sposobnog na poziciju,manite se vise ovog javasluka,za ime Boga. Sto se tice ne prepoznavanja gospodina Modlija od strane DIREKTORA VAZDUHOPLOVNOG MUZEJA,komentara nemam. Ne bih da ispadne da bilo koga „kujem u zvezde“ ali Zoran Modli je i sam deo vazduhoplovne istorije ove zemlje ! Bruka i sramota jednog vazduhoplovca koji je na poziciji na kojoj je.
I da, kada su vec toliko brizni, neka srede podrum muzeja, izgleda kao da je atomska bomba pala, da ne ispadne jos veca bruka ako PIPISTREL TELEVIZIJA to zabelezi,mada,za takvu eksluzivu i odgovornost uopsteno, spoljnih modela i ostavinskog dela, vredi dati trazenu „sluzbenu tajnu“ i osnovati PIPISTREL televiziju,definitivno. Jos jednom, BRUKA I SRAMOTA.

Naravoucenije : Dovedite bilo koga,bez obzira da li je iz vojnog ili civilnog sektora,ali da zna svoj posao,ako se ovako nastavi,katanac definitivno ne gine.

Odgovori
Ne

Zaboravih da dodam:

„– Mi ne neplaćujemo obrazovnim i naučnim programima. Ostalo naplaćujemo jer od toga živimo. Mi nismo budžetska institucija. Mi od toga (naplate usluga) zarađujemo plate. Postoji cenovnik – od 4 do 7 hiljada dinara se naplaćuje svaki započeti sat snimanja. Uz to mora da se plate i ulaznice. –“

Zamolio bih gospodina Modlija,posto je vec jelte probio led i uspostavio taj neki prvi kontakt,da mi sazna cenu za licno snimanje, posto licna kolekcija ne spada u nenaplacivi deo „poslovne tajne“ jer ne moze da se svrsta ni u obrazovni ni u naucni, cisto da znam.. A posle svega navedenog i izjavljenog od strane uprave Muzeja, posto im vec drzava iz budzeta ne placa obavezno zimovanje koje vojska ima svake godine,mozete saznati gde bi gospodin na zimovanje i/ili letovanje,da pomognemo kad vec nisu budzetska institucija. Kad se vec organizuje pranje eksponata koji su napolje,i dovodjenje Caravelle u kakav-takav red od strane entuzijasta koji sada ne mogu ni da parkiraju ispred muzeja,ne daj Boze da slikaju isti taj avion koji su ribali bez „poslovnih tajni“ daj da ljudima omogucimo ono sto im fali kao ne budzetskoj instituciji.
Hvala unapred.

Ne

Očigledno je da je problem u partokratskom menađmentu muzeja koji nezna ništa o ekonomiji kulturnih institucija. Smešno mi je da MVB-u problem da napravi prihod od 2 miliona dinara mesečno ili ti 24 miliona dinara godišnje. Taj novac je muzej mogao da sakupi samo jednim programom EU. A da ne pričamo o drugim dešavanjima koje je muzej mogao da organizuje. I tu je pravi problem, što uprava muzeja ne razume da je davno prošlo vreme kada su muzeji bili samo mesta na kojima su postavljeni eksponati i gde se ništa ne menja. Pa i u „klasičnim“ muzejima svremena na vreme kustosi menjau postavk… Tako da se i ovde javlja problem o uhlebljenoj partiskoj neznalici koja će dovesti i ovu istituciju kulture do kraha! :(

Odgovori
D

Gospodine Modli zar stvarno mislite da G. Cokula možda zna ko ste i kolika je bila vaša misija, u promociji Muzeja. Ako čovek nezna, postoji You Tube sa bar dve Vaše emisije o MJV.
Tv Pipistrel, mnogo govori o PPuk Cokuli. Što se tiče progona posetilaca i uterivača ulaznice, zar posle godine dana od okupacije Muzeja i uspešno zauzete teritorije ( posete ministra Gašića) zar nisu na budžetu MO. Krim dobio i Struju i penzije od Rusije a Muzej samo Buzdovana iz KRV. Inače Buzdovan nije uvreda, već nadimak od milošte iz vremena zajedničkog službovanja sa PPuk Cokulom.
Veliki pozdrav a vama u Muzeju nek je BOG U POMOĆI.

Odgovori
22

Čeda nema pojma šta je to You Tube!

Č

Poštovani gospodine Modli,
evo da Vam se zahvalim za reklamu koju ste mi besplatno priredili, pa me eto sramota što ja Vama nisam dozvolio da besplatno snimate u Muzeju vazduhoplovstva i tako ubijete par somića.
Vaša bahatost se pokazuje odmah na početku, kada kažete da ste me samo došli obavestiti da ćete snimati. Pa neznam zašto niste snimali? A ja sam Vas lepo primio, ponudio kafom, osveženjem i neznam čim još. Možda sam pogrešio što Vas nisam prepoznao, ali evo izvinavam se, ja ne pratim puno taj vazduhoplovni svet, ja sam radio neke druge poslove i imao neke druge hobije. Ja sam vas profesionalno (ne bahato) upoznao samo sa našim procedurama koje je pisao neko pre mene, a to je da se usluge naplaćuju. i nisam nikoga zvao kolegom, nego sam našeg službenika upitao koliko košta snimanje, jer je to deo njegovog posla. Znam ja da ste razočarani što vam ne dozvolismo besplatno snimanje i što je muzej pao na tako niske grane. I nama svima je žao. Ali, eto, nekad je muzej dobijao milione i milione, od JAT-a, SMATSA, ANT i neznam od koga još. Sad se muzej finansira isključivo od svojih prihoda, ulaznica i pružanja usluga…Treba svaki mesec zaraditi 1.800.000,00 dinara za plate zaposlenih..pa troškovi održavanja preko tri ha, i preko 6.500 m2…da ne nabrajam dalje. A najlakše je nekoga ispljuvati i dati prostor sličnima da isto to čine, a nemaju pojma o čemu je reč. Samo je dovoljno da Vama nije dao nešto što nije mogao dati.
I na kraju, pozivam Vas da i dalje osećate ovu ustanovu svojom kao i do sad, ja vam neću smetati i ugostiću Vas rado.

S poštovanjem, vd direktora Čedo Milivojević

Odgovori
Bo

Direktore ako vam je stalo da zaradite sami taj novac za muzej….Capt. Modliju ponudite saradnju i platite vi njemu da promoviše i snima muzej.

Ph

Direktor vazduhoplovnog muzeja koji sam izjavi kako „ne prati on puno taj vazduhoplovni svet“, čovek je imao druge poslove i druge hobije?! Ok, predlažem da se za direktora Muzeja vazduhoplovstva postavi čovek koga bar malčice, barem onako iz hobija, zanima vazduhoplovstvo! Štaćeš ti uopšte u našem muzeju, nezainteresovani prolazniče? Šta si uradio za ovoliko vremena? Znam direktore državnih firmi u gorem stanju u vašeg muzeja, sa manje para i (po odluci Vlade Srbije) nula perspektive, pa im firme preživljavaju i preživeće, jer su, ako je to potrebno, ti direktori spremni da sednu za viljuškar ili legnu pod avion. Takve će i ostali članovi kolektiva da prate, pa makar im bilo hladno i makar im kasnila plata. Zato predlažem da umesto plaćanja ulaznice (koju ionako ne treba da plaća), gospodin Modli sledećom prilikom donira nezainteresovanom čoveku jednu Malu Četku (u daljen tekstu MČ), pa neka M.Č. koristi MČ da makar oriba avione, ukoliko nije zainteresovan da uradi nešto više od toga. A kad vidim da je M.Č. pomoću MČ doveo bar jednu letelicu u iole pristojno stanju biću vrlo rad da mu doniram po jednu MČ za svakog od zaposlenih kojima je M.Č. šef.

Dj

Postovani VD Direktore,
Bolje da se niste oglasavali , barem ne bi dali svima do znanja kako i zasto ste zaradili nadimak, koji je neko pomenuo, u KRV.Dali znate koja je razlika izmedju komercijalne televizije i komercijalnog snimanja, ili razlike izmedju obrazovnog,informativnog ,zabavnog,komercijalnog i drugih vidova programa?Ako ne znate molim da se edukujete ako nista drugo sebe radi.
Onda ona vasa recenica „to je neko drugi pisao“, pa vi ste direktor a ne neko tamo drugi. Ako to ne valja vasa duznost i obaveza kao direktora je da to ispravite. Cenovnik je sluzbena tajna.O cemu vi to ? Pa nijje to neki vojni dokument ili uputstvo za odrzavanje M-48 pa da vam stojji pecat Vojna tajna Strogo Pov. „Pazi neprijatelj slusa“!
VD Direktore , ne znam cime ste se bavili u KRV , niti je u ovom momentu bitno, ali cena od do . Zaboga to vam je kao da set usli u prodavnicu i na margarinu pise cena od 70-150 din. Hocete da naplacujete ok vase pravo da pokusate ali onda kao i svaki druga firma morate imati jasno definisan i precizan cenovnik. Ulaznice ,snimanje na spoljnoj postavci ,snimanje na unutrasnjoj postavci…prvi sat toliko svaki drugi zapoceti sat toliko,jasno i vidno istaknut kako na ulazu tako i na vasem sajtu,a ne od do.
Radi vas samog molim vas da se malo vise obrazujete , i procitate jos nesto sem lista Vojska, da barem ne opravdavate svoj nadimak
U muzeju je uvek bilo dobrih i obrazovanih ljudi koji bi mogli da naprave nesto, da im ne rukovode Bige, Grandici,i slicni uniformisani likovi, pa na kraju i vi
Muzej je nekako i do sada opstajao ,ali ono sto mene vise brine je ako ste vi bili u KRV i predstavljate elitu vojske , zapitam se ko i kakvi komanduju vojskom . Ako takvi kao vi sede po komandama onda cu u nekom ( nedaj Boze) iducem ratu odmah istaci belu zastavu i postati kolaboratore,jer su sve sanse da bi upucali sami sebe ili jos gore “ Blue on Blue Fire“.

Al

Pratim vec neko vreme sta se desava oko Muzeja i pre nekoliko dana sam resio da odem da vidim sve to o cemu se pise. Bio sam neprijatno iznenadjen “ docekom “ .Prvo se neki lik valjda cuvar, obrusio sa : „ovde nema parkiranja sem za posetioce „, u momentu dok sam jos vadio stvari iz kola. Vec sam pomislio da se okrenem ali kada sam vec potegao iz Novog Sada … Na stranu stanje stepenista i eksponata napolju, taj cuvar se vise bavio parkingom i ko staje dok su se neki klinci pentrali na krila MiG-21. Sta je bitnije parking ili eksponat? Na samom ulazu sam video obavestenje ko ima pravo na besplatan ulaz taksativno navedeno , Air Serbia, ( JAT ) ,SUKL,AB , Vojska …. da ne nabrajam sve. Onda cenovnik Stranci ,Odrasli , Deca ,prvi put vidim tako nesto. Na ulazu je bio neki zaposleni koji je suskao dok prica koji je uredno BESPLATNO pustio neke Ruse ,ali je zato uredno naplatio drugima kartu. Zapitao sam se odmah sta se to desava?Mozda mu je to neka rodbina. Ne mogu da gresim dusu ima sta da se vidi ali je u katastrofalnom stanju ( moje licno misljenje) . I onda sam shvatio da se u stvari radi samo o losem upravljanju muzejom Na stranu sto prema onom sto pise na ulazu G*din Modli bi trebao da ima besplatan ulaz. Tu je i pitanje opste kulture . Cena od 4-7 hiljada ? Ok naplacuju uslugu, ali po kom osnovu odredjuju ko placa 4 a ko 7 hiljada. Ako je vec tako jedinstven cenovnik za sve ,onda bi to razumeo, ili obavestenje na ulazu ( kao sto sam vidjao po svetu ) : Zabranjeno fotografisanje i snimanje sem uz posebnu dozvolu .
Ipak mislim da je problem u rukovodstvu. Ne moze vojska ,od koje je ostao samo vojni orkestar, da uspesno upravlja bilo cim pa ni sama sobom. Kao sto je vec to pomenuto mora da dodje neko ko razume savremeno poslovanje ,medije i naravno vreme u kome zivimoa, a da pri tome nije samo „politicki podoban“ Dokle god se taj muzej bude koristio kao vojni otpad za njihov kadar s kojim ne znaju sta bi , citacemo o aferama i daljem propadanju eksponata.

Odgovori
Sl

http://tangosix.rs/2016/26/10/muzej-vazduhoplovstva-nije-iskoristio-56-miliona-dinara-dobijenih-iz-budzeta-za-obnovu-fasade-eksponati-ugrozeni/

„Muzej nema upravni odbor, a i sam ne mogu da iskoristim sva ovlašćenja kojima kao v.d. direktora raspolažem. Kako je kraj budžetske godine , novac koji smo dobili od države na konkursu po svemu sudeći ostaće nepotrošen – izjvio je v.d. direktora ovog Muzeja, Čedo Milivojević, za Novosti.‚‚

Tresni Zoki 4-7 iljadarke ma alali pa nek ide život. Vidiš kako on n’ako alalio 5,6 miliona dobijenih za MVB a da nije ni trepnuo.

Ko je ovaj svetli lik?
Mora da su ga ili Vučić ili Gašić TELEPRONTOVALI u MUZEJ VAZDUPLOHOVSTVA onomad.

Surčin je već deceniju i frtalj, mesto VELIKIH ČUDA. Čudotvoraca opsenara, nadri vizionara, vrhunskih menadžera i spasitelja, prodavaca magle i eksponata, (o čemu nas T6 redovno informiše) čudnih prikaza ministara pa i iščeznuća (teleprontovanja) istih po udesu helikoptera ali i iznenadnih pojava (teleprontovanja) istog dan po vojnoj okupaciji Muzeja. Prikaze vojnih penzionera, pukovnika,p.pukovnika, generala u(ne)srećitelja Muzeja u ulogama direktora , vd-ova, načelnika (bizmismena) …
Možda se sada zatvara krug od Čede do Čeda ima tu i simbolike i nadnaravnog a i nadrealnog.
Čeda otvorio pa Čedo zatvorio Muzej.

TV PIPISTREL… Vrrhhhh Tebra!!!!
Živio Čedo vazuplohovac!

Odgovori
Am

A sta ocekivati od osobe koja je v.d. direktora Muzeja, a u obracanju g. Modliju koristi termin „ubijete par somića?“ Ili, “ najlakše je nekoga ispljuvati“. Termin prikladan dilerima na auto pijaci. Ali! bitno je da je tekst zapoceo sa “ Postovani’, bar to.( zanemaricemo spajanje negacije i glagola- „neznam“ i sl.-,necemo sitnicariti). I da, kako uopste smete da ocekujete od coveka koji je, bar po pisanju T6, finansista Komande VAZDUHOPLOVSTVA u penziji, da vas prepozna, kad eto( sav skrusen), i sam priznaje :“ja ne pratim puno taj vazduhoplovni svet, ja sam radio neke druge poslove i imao neke druge hobije.“ ? Pa, ono jest’, istina, zasto bi se v.d. Muzeja Vazduhoplovstva bavio vazduhoplovnim ‘svetom’? Nigde logike. Bas ste ‘bahati’!  Dok vas on ‘profesionalno nudi osvezenjem i pita sluzbenika(?) za cenovnik’.
Jedino jos nisam uspela da razumem sta mu jeste posao.

М

Врх Тебра а да га питамо за Радио Утва, стелитску телевизију Клуз, музички студио Телеоптик. Ондак радио Боинг, ТВ Бичкрафт,Цесна, Даглас…Колко је то пара
И још каже није препознао Модлија.
Па да је звезда ГРАНДА…ОДМА ИЗ ТАКА.
Моја асоцијација на Модлија (поред ваздухопловне каријере) је први Диск Џокеј Југославије. Али ипак можда је Господин Цокула фан музике народно-аграрног типа, кога народ иште, па ето није ни могао ни да чује за Господина Модлија.
Можда Господине Зоки да сте Весна Змијанац, Цакана,Стоја,Вики,Лепа Лукић,Цеца ,Брена…или се представили као Кемиш, добили би поред понуђеног освежења и изливе поштовања и дивлљења. Овако само радник ТВ Пипистрел и да се искезите од 4-7 иљадарке.

Du

Sramota!!!

Odgovori
D

Hajte molim Vas, izraz par somića koristio je da ispadne simpatičan i duhovit , a što sigurno nije a znam iz ličnog poznanstva i ne ume. Njegova misija je da u Muzeju zaposli par rođaka, prijatelja, dece poznanika i popravi tešku materijalnu situaciju p.pukovničke penzije sa cifrom bar jednog somića ali evrića(je* l tako Čedo)
Ostalo ide na sreću,radost i korist zaposlenih i društvene nam zajednice a sa njegovim znanjem,veštinama a i talentima (nekim drugim hbijima).
Prenosim vam stariji post a u vezi ČEDE od milošte BUZDOVANA alijas P.puk.COKULE sa kojim se slažem i potvrđujem.

Još jedan v.d. u nizu.
Nakon „zapaženog službovanja“ u Zemunu u Domu vazduhoplovstva.
Prethodno je trebalo je ispitati da li su protiv lica planiranih za dužnost v.d. vođeni neki postupci i da li je i zbog čega su uklonjeni iz Inspektorata MO.

Sada vam je jasno čovek sa mnogo putera na glavi,bez kičme, i potpuno svarljiv upotrebljiv za one koji znaju sve o njemu, i sposobnostima a u smislu okupacionog upravnika.
Čedo je Keva MO!!!

Odgovori
Am

Sve u svemu, kakvi su nam strušnjaci, takve i institucije.
Da sam samo malo bolji čovek, bilo bi mi već žao čoveka, toliko drvlja i kamenja, a on samo profesionalno nudi osveženje i kafu, i pita sluzbenike za cenu usluga.
O gospodinu znam malo iz medija, malo iz drugih izvora, ali mi je njegov tekst najviše rekao.
Ono sto je mnogo bitnije je ko i dokle će dovoditi ljude na pozicije za koje očito nisu ili stručni, ili zainteresovani ( osim usko vlastitih interesa), ponajmanje sposobni.
Mislim da odgovor na to svi znamo.
Pitanje je možemo li išta promeniti.

Ac

Zivim u Surcinu i jednom dva meseca vodim klince u muzej, naravno placamo karte….

Medjutim, jednom, bila je subota ili nedelja, oko 19h… dakle zatvoren muzej, cuvar nije dopustio da klinca setam ispred muzeja pored izlozenih aviona…jer je muzej zatvoren…

Za mene to je strasno…

Odgovori
Č

Sitni, isfrustrirani, u ćošak saterani….kriju se kao miševi iza amalija, i sl…a znam da su mi tu nadohvat ruke…Pozdrav.

Odgovori
D

Povataj ti te sitne, isfrustrirane, u ćošak saterane ,,,kada su ti već na dohvat ruke. Mogao si kolege možeš i ove civilne GRLICE.
Borba sa unutrašnjim neprijateljem je konstantna i bespoštedna.
Pa ondak po starom dobrom običaju postroj i skidaj glave. Nije tebi taj v.d. sa neba palo zaslužio si ti to.

Sl

Opet tripuješ Čedo. Pazi na bele miševe, mnogo su brzi.

Am

Iskreno se nadam da te miševe koje vidjate nisu beli, g. Milivojeviću.
Pominjanje mog (lepog!) nadimka i moja pristojnost da vam se odazovem na isto, je jedini razlog ovog sadasnjeg posta.
Zaista ne znam šta bih vam mogla reći, osim, da ovo što ste ispisali pre liči na delirium tremens, nego na odgovor jednog vojnog lica, finansiste Komande vazduhoplovstva u penziji, a sadasnjeg v.d. direktora MVB ucesnicima diskusije, jos manje osobi zenskog pola. Evo, i sami uporedite vase recenice i simptome gore navedenog DT-a :
„Halucinacije su često zastrašujućeg karaktera i uklapaju se u opštu sliku straha i nemira. Vidne halucinacije često sadrže male životinje, miševe, zmije, štakore ili insekte, koji gmižu po koži bolesnika, ili ga okružuju sa svih strana. Slušne halucinacije bolesnik doživljava kao razgovor, u kojem se neke osobe dogovaraju kako da ga unište. Nekad to može biti halucinacija glazbe, marša, itd. Uz ostale simptome, javljaju se i lude ideje, obično paranoidnog karaktera.“
I sad mi je iskreno zao sto sam vas uznemirila i izazvala ovakvu reakciju, nesvesna ozbiljnosti istih.
S nadom u brz oporavak
Maja Stankovic.

М

Миливојевићу! Стварно си БИСЕР. Сада још и претиш запосленима а шта кажеш на дохват руке су ти.
Шта си ти, и ко си, управник Логора, Капо, васпитач КП дома, егзекутор. Која су и каква овлашћења која си добио… Можда да бесиш, на колац набијаш, стрељаш, шаљеш на голи оток.
Због своје глупости и незнања, искалићеш се на неком кустошчићу.
Браво, окупациони управниче али прво по правилима окупације,направи групу талаца који ће да страдају.
Лепо си нам доказао, а и признао да ниси компетентан и постављен грешком система.
Немаш ни знања, а ни талента, за посао који обављаш, па ни легитимитет бар код људи који знају шта је МУЗЕЈ ВАЗДУХОПЛОВСТА-БЕОГРАД а нису под твојом командом (окупационом управом).
Коме ти можеш да будеш ауторитет?
Мени сигурно нећеш, а и не можеш као ни већини правих ваздухопловаца.
Пола свог детињства, провео сам ту, у Музеју, много више и чешће отворио сам она врата на улазу,него ти.
Растао сам са неким драгим и паметним људима од којих сам нешто могао да научим. Ту сам постао поносан на историју мог народа и земље СРБИЈЕ напајао сам се јунаштвом Михајла Петровића, Жунића,Павловића…
Извини, заборавио сам да ти имаш друга интересовања и хобије који нису везани за ваздухопловство.
Можда командујеш по нечијој сулудој одлуци, оној унесрећеној групи којој радиш о глави а запослени су у МВБ ( мислим да им ово моје писање неће наудити).
Музеј је много већи од тебе, наравно и од нас а то знамо сви који волимо ту кућу и ваздухопловство. Свесни смо дна, које та несрећна кућа дотиче из године у годину. Држава се постарала да је усрећи (читај унакази) са теби сличнима.
Некада, и још увек бисер моје земље, умире заједно са вама не заинересованим, не амбициозним, ликовима спремних да владају до задњег часа. По чему ће неко да те памти као вд директора? Вероватно по овим твојим писанијама или испалама које си нам сервирао.

Bo

Crni Cedo dal si svestan sta si uradio? :))) Dao si PISANI DOKAZ za MOBING na poslu !!! Sad je dovoljno da ovo iskopiraju i kod advokata. A ti ces posle da se ceses i gde treba i gde ne treba. Al tako ti i treba

Da

Pa zar mislite samo zato jer je muzej u BGD, da je to privatna kolekcija? To je muzej JUGOSLOVENSKOG vazduhoplovstva. Tamo su eksponati koji pripadaju svim bivšim republikama i naše su kolektivno dobro. Sramota kako održavate kolekciju, da sam ja direktor, sam bi ribao avijone i pod ako treba. Zoran je u pravu, vi ste nešto što je bilo „naše“ privatizovali u neko „svoje“, pa u tom kontekstu i naplačujete vazduh kojeg upotrebljavaju posetioci, koji se približe muzeju na 50 m.
Ili naplačujte sve živo i vratite muzeju njegovo dostojanstvo, ili prestanite glumiti direktora cirkusa, pardon, muzeja.

Odgovori
lj

Dalibore,potpuno se slažem sa vašim mišljenjem.Dodao bih još da u tom slučaju ovakav stav treba da važi za sve teritorije i područja gde smo „svi“ radili i stvarali.Recimo,oteti ili zapušteni objekti na jadranskoj obali.Na primer,objekti „Crvene Zastave“ na jednom ostrvu, koji su potuno propali,neuporedivo u odnosu na MVB.Samim meštanima smeta to ruglo.I nikom ništa?Ima i muzeja u mnogo gorem stanju,da ne zauzimam prostor ovde.Slažem se,ne treba naplaćivati vazduh koji udišemo.Evo,ako hoćete da dođete do rta Kamenjak automobilom,morate da platite skupu ulaznicu,umesto da oni plate vama,jer uništavate auto i udišete prašinu.Sad bih i ja rekao da ću da čistim „avijone“,kako vi kažete.Znam da je funkcija direktora MVB za mene nedostižna,kao i za vas,pa tako nešto i možete da kažete.Očigledno je da zastupate neku „drugu“ stranu,koja još nije počistila slične stvari u svojem dvorištu.Šta je čije,rešiće davno obećana sukcesija,koja je u toku i završiće možda kad budu rođeni naši čukun-unuci.Pozdrav…

Mi

Čitam ove i mnoge druge komentare vezano za Muzej , i da budem iskren malo mi je sve to što se dešava u i oko Muzeja tužno. Ima li jedan direktor te ustanove a da se ne vezuje neka afera ili skandal za njih? Čak i za Čedu ( o pokojniku sve najlepše ) bez koga mozda i ne bi bilo tog Muzeja vezuje se afera oko prodaje Štuke. Problem oko Muzeja je mnogo dublji kao što je to napomenuo G/din Modli. Dok su od svih onih firmi koje se smatraju osnivačima uplaćivali pare na račun Muzeja sve je bilo ok, a onda kada su nam se desile 90-te…
Ali direktori. Oni kao da su zaledjeni u onim dobrim vremenima , ne shvatajući da se svet i društvo oko njih promenilo. Da ne mogu da sede u foteljama i kukaju kako nema para, fali im ovo ili ono.
Prosto mi je neverovatno da ni jedan od direktora nije umeo da otvori namenski račun , da im nije palo napamet da upute javni poziv za pomoć. Siguran sam da bi svi entuzijasti uplatili neku sumu , ili nabavili npr. sredstva za čišćenje aviona (najčešće pominjana tema. O donacijama EU za projekte ne želim ni da komentarišem. Apsolutno sam siguran da su to zaposleni sigurno predlagali ( bar se ja nadam) ali konačno ipak odlučuje direktor. Mnogo stvari je mozda do sada na ovaj način moglo biti rešeno.
Najlakše je podići cenu karte, koliko vidim sada je 600 din. Hmmm duplo u odnosu na prošlu godinu kada sam bio tamo. A šta običan posetilac dobije za tu kupljenu ulaznicu? Pristup unutrašnjoj postavci i ništa više. Na stranu što je na galeriji bilo toplije nego u paklu za mnoge eksponate nema table tako da nisam ni znao sta gledam sem da je to avion. A tamo gde je i bila tabla bile su samo neke osnovne karakteristike. Okretao sam se okolo ne bih li video nekog od zaposlenih koji bi mogao da mi da još neku informaciju. Na ulazu sam saznao da vodice imaju samo za grupne najavljene posete. Na pitanje dali je tu neki kustos koji bi mogao da me provede i isprica nesto o eksponatima i naravno da sam voljan da tu uslugu i platim , dobio sam odgovor da van „sezone“ vikendom je samo blagajnik i dezurni u Muzeju i da je to po odluci nekog od direktora. Zaboga pa vikend je jedino kada radni narod moze da dodje u Muzej.
Video sam da postoji i restoran, pomislih da popijem kafu i nešto hladno posle pakla na postavci. Umesto toga „ladan tus “ da bi restoran trebao da radi do 2 ili 4 nisam siguran , ali da je devojka koja radi u restoranu otisla „nesto ranije“ , mislim da je u tom momentu bilo neki minut posle 12.
Doduse ne smem da grešim dušu gospodin na ulazu me je upozorio na temperaturu na postavci pre nego sto sam usao i ponudio da mi isprica nesto o avionima sa postavke ali da ne sme da ide gore sa mnom jer nema ko da bude na ulazu.A za kafu i hladno pice me je uputio ili na obliznju pumpu ili nesto kod zgrade Aerodorma NT.
Zapitao sam se dali je to tako da ne bi plaćali rad vikendom ili je nesto drugo u pitanju. I onda direktori kukaju oko novca. Shvatam da je status Muzeja nejasan ali ako vec posluju i rade kao neko d.o.o. preduzece davno je proslo vreme da pocnu da se tako i ponasaju . Samo sam sracunao u glavi da ako dodjem sa porodicom da mi je potrebno oko 3000 din za ulaznice i eventulano neko pice i kafu ( ako restoran radi ) , a ako vec neko plati tu famoznu ulaznicu onda da dobije i uslugu za te pare. Samo se jos pitam koliko je jos bilo takvih slucajeva kao moj ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

KK Пиорун је дубока модернизација система Гром који јесте базиран на совјетској Игли.

16. Apr 2024.Pogledaj

Živojin Banković na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Mario Србија је у употребу вратила СПАТ Прага, а одавно не користи БОВ-3. То што се од БОВ-3 који су у резерви праве модернизована командно-извиђачка возила БОВ-КИВ је нека сасвим друга прича. Из Русије је добијена донација модернизованих БРДМ-2МС.

16. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@omniameamecumporto Sta bi bilo da Hrvatska izpuni svoje obaveze prema NATO Savezu? Nabavi dodatne PzH-2000 da popuni dva Bataljona sa ukupno 48 komada uz 24 MRLS (Mars 2). Resevnu ne treba zaboravit. Treba se samo sjetiti sta je bilo kada se govorilo oko nabavki MRLSa.

16. Apr 2024.Pogledaj

најеД na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Добро је један стари пилот ЈНА рекао ми смо излазили са академије са 350 сати налета, а ови сад за штаву каријеру не скупе толико.

16. Apr 2024.Pogledaj

најеД na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Сјајна птица. Само прескупа за наше небо. Председникова игра за наивне.

16. Apr 2024.Pogledaj