BEG airport status
Vučić: Ponikve počinju sa radom 1. septembra, SDPR ulazi u Teleoptik i Utvu Još jedan novi datum početka rada za još jedan novi aerodrom

Vučić: Ponikve počinju sa radom 1. septembra, SDPR ulazi u Teleoptik i Utvu

Za vreme Uskršnjih praznika predsednik Vlade Srbije u tehničkom mandatu Aleksandar Vučić u intervjuu novinama Informer i prilikom posete Operativnom centru sistema odbrane dao je nekoliko izjava koje se tiču i vazduhoplovne industrije.

Odgovarajući na set pitanja o stranim investicijama i projektu „Beograd na vodi“, Vučić se osvrnuo i na nedavno „nezvanično“ otvaranje aerodroma Ponikve i tom prilikom obećao i datum početka rada aerodroma:

– Kad uskoro završimo aerodrome Lađevci i Ponikve, a to namerno nisam želeo u kampanji da otvaram, moći ćemo da imamo čarter letove do centralne Srbije, da spajamo Beograd sa Zlatarom, Zlatiborom.

Na Ponikve će moći da se sleće i sa Erbasom A319, a svakako će sletati avioni tipa ATR. Sve će to profunkcionisati najkasnije do 1. septembra.

Već razgovaramo sa ruskim partnerima, da nam šalju turiste iz Sankt Petersburga i Moskve. Naravno, pozvaćemo i sve druge. Odatle vam je blizu i Tara, Zlatar, Zlatibor, Mokra Gora i Višegrad. Mnogo prelepih mesta je tu, a nećete više morati da idete četiri sata autobusom od Beograda. –

Na Vučićeve najave danas se u izjavi za Politiku nadovezao i direktor užičkog javnog preduzeća „Aerodrom Ponikve“ Saša Savić:

– Poduhvat je ostvaren kada je Vlada Srbije početkom godine prepoznala značaj i mogućnosti ovog aerodroma za ceo region, pa uložila znatna sredstva. Originalnu zamisao, da se zgrada pravi u nekadašnjem kaponiru, dao je naš proslavljeni reditelj Emir Kusturica, čiji se Drvengrad nalazi nedaleko odavde. Kusturica se zdušno zalaže da aerodrom Ponikve što pre zaživi za civilne letove i na razne načine pomaže, veoma bitan je njegov doprinos.

Za samo tri poslednja meseca, zahvaljujući pomoći Vlade, na Ponikvama je urađeno više nego u prethodnih 20 godina. – završava Savić i podseća da je Aerodrom „Nikola Tesla“ nedavno dao 50 miliona dinara za novu pristanišnu zgradu dok će užički aerodorm biti i ograđen sa preko devet kilometara ograde, imaće svetlosnu signalizaciju za noćne letove a pominje se i asfaltiranje cele piste. – ističe Politika.

SDPR „ulazi“ u

Prilikom posete Operativnom centru sistema odbrane za Uskrs, predsednik Vlade u tehničkom mandatu osvrnuo se na planove državnog preduzeća Jugoimport SDPR i pričao o domaćoj pameti kao alternativi za veća ulaganja u namensku industriju.

Kako je Tango Six preneo u ekskluzivnom intervjuu sa dr. Nenadom Miloradovićem, pomoćnikom ministra odbrane za materijalne resurse, Teleoptik iz Zemuna, prema njegovim rečima, planira serijsku proizvodnju avionike i prikazivača za eventualni projekat „Orao 2.0“.

Vučić je u nedelju potvrdio da SDPR „ulazi u“ Teleoptik kao i u fabriku aviona Utva iz Pančeva:

– Pored fabrike borbenih složenih sistema u Velikoj Plani pokrećemo i novu fabriku municije u Uzićima, učestvovaćemo u  modernizaciji Zastave iz Kragujevca.

To ćemo da radimo i sa ulaskom Jugoimporta u Teleoptik i u Utvu i u neke druge naše kompanije koje su godinama uspešno radile dok nisu bile u potpunosti uništene.

U tome jeste naša snaga, sa mnogo manje novca, sa inženjerima i srpskom pameću možemo da se takmičimo i budemo i dalje snažniji od onih koji ulažu značajno više finansijskih sredstava, značajno više novca nego što mi ulažemo. – rekao je Vučić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

De

Umesto da sva srpska preduzeca namenske industrije spoje u jedno veliko akcionarsko drustvo – holding NAMENSKA A.D. i na taj nacin eliminisu ogromnu bespotrebnu administraciju, izvrse restrukturiranje, modernizaciju i uklanjanje dvostrukih kapaciteta (nesto kao PHO u Poljskoj), nasi „eksperti“ odlucili su da se bave svakim preduzecem namenske pojedinacno.
Prvo ga dovedu do stecaja, a onda SDPR „udje“ u unisteno preduzece kao kakav spasilac.

Odgovori
Ro

I z Uzicke Ponikve Vlada uzlece prvog Septembra.
Jedino sletanje za vladu Srbije jeste Kraljevacka Morava.
To je pravi put Srpske avio infra structure I Aerodroma Srbije. Jesen ide. Putevi oporavka se primecuju…
HRISTOS VOSKRESE!
Rodney ✈ Sydney

Odgovori
Vl

Ziveo profesor

Odgovori

Заиста, зашто би СДПР уопште „улазио“ у Телеоптик и друге фирме (шта год то улажење значило), ако су све то предузећа са државним капиталом од 100%. Држава већ одавно управља њима, а видимо и како…

Odgovori
Ne

Meni je mnogo žao što se sadašnji premijer, odnosno bivši PPV, poslednje četiri godine blamira sa ovakvim izjavama samo zato što su mu to vrhunski prodavci magle (SDPR) rekli, a on im poverovao.

Postoji samo jedna istina:
SDPR ne raspolaže sa dovoljno tehnologije da napravi ni ultra laku letelicu (kit verzija).

To je početak i kraj svih priča i svih planova za budućnost. Pričaju o projektu Orao 2.0, a mi danas ne možemo da držimo Orao 1.0 u letnom stanju (da ne govorim o proizvodnji). Pa i da ga napravimo, ko će da ga testira? TOC? Ko će da ga leti? Piloti sa prosekom od preko 40 godina? Ko će da ga održava? Da grupa heroja koja je verovala u viši cilj nije tokom rata preselila Orao sa linije fronta iz Rajlovca u Bijeljinu, danas bi nam Vrabac bio okosnica ratnog vazduhoplovstva. A mi pričamo o Orlu 2.0…

SDPR je već decenijama i u Utvi i u Teleoptiku i uzimajući marže na njihove proizvode koje je mahom projektovao VTI (koji je naročito onesposobljen) oni te kompanije guraju na dno. Kako je moguće da sve firme namenske industrije propadaju ili se guše u dugovima, a SDPR koji valja njihove proizvode ima para da investira u nove fabrike?????? Uvek je diler najbolje prolazio…

Srpskoj vazduhoplovnoj industriji je potreban jedan novi početak, jedna nova ekipa i zajednička vizija!

Sve počinje od obrazovnog sistema. Nekada su najbolji đaci išli na vazduhoplovne smerove – to sada više nije tako (čast izuzecima). Moramo da unapredimo i srednju školu (bivši Drapšin) i vazduhoplovnu katedru na Mašincu. Moramo da pošaljemo mlade pilote i inženjere u inostranstvo da se školuju za opitne pilote i inženjere.

I ono što je najbitnije… MORAMO DA KUPIMO TEHNOLOGIJU!!!! Koliko god da mi želimo, ne posedujemo znanje da napravimo finalni proizvod koji je tražen na tržištu. Zato moramo da se udružimo sa onima koji imaju delove slagalice koji nam nedostaju. A za to su nam potrebni vizionari, koji su se sakrili ili pobegli u inostranstvo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

>> „Patriot“ima namenu za najteze mete Dok je u teoriji tako, prakticno smo svedoci da se Patriot rakete ispucavaju na sve zivo, da li se neko seca plotuna Patriot raketa ispalkjenog i snimljenog pre godinu dana na... bog zna na sta je dejstvovano, ali svakako ne na eskadrilu AWACS ili Tu-160 bombardera. Iris-T rakete zu…

16. Jul 2024.Pogledaj

Mislav na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Jedino ako Taiwan podrazumijevas pod Kinu. Inace prosle godine je Taiwan izvezao u komunisticku Kinu 60% svih proizvedenih poluvodica iako su gotovo na ratnoj nozi. Ne moram ni govoriti da su najveci proizvidjac na svijetu.

15. Jul 2024.Pogledaj

Aps na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@PD Nato propaganda, kao po obicaju. Razlika u Mig29 i f16 nije u nameni, koliko u koncepciji sovjetske odnosno americke doktrine. F16 nije napravljen da brani Ameriku(kopno) vec da brani interese amerike svuda po svetu. Da bi taj jedan avion poleteo treba mu logistika koja je neuporedivo veca i zahtevnija od npr tog mig29 koji…

15. Jul 2024.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

"99% zapadnih PVO sistema stoje i brane nebo Ukrajine" :-))) Strasno koliko neko uvrti da je zapadna tehnika nedodirljiva i svemocna i pored svaga sto smo videli unistenog sto PVO sto ostalog, pa i samo ovde na T6. I one smejurije od preuvelicavanja u dnevnim izvestajima za medije ruskog ili (ukrajinskog) MO zvuce realnije :-)

15. Jul 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Branko MiG-29 nije bio avion iste svrhe kao F-16. MiG-29 je iskljucivo lovac sa jako malim radijusom dejstva. F-16 je od pocetka visenamenski avion Resurs motora MiG-29 je bio oko 400 casova, u kasnijoj generaciji povecan na 1500. Resurs motora F-16 je bio rekordnih 9000 (devet hiljada) casova u startu. Jos 1982 su F-16 Izraela…

15. Jul 2024.Pogledaj