BEG airport status
European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj ECA otpušta 90% svojih radnika

European Coastal Airlines obustavio sve letove hidroavionima u Hrvatskoj

Nemačko-hrvatska kompanija, European Coastal Airlines, privremeno je obustavila sve domaće i međunarodne letove svojim hirdoavionima iz Hrvatske, prenose tamošnji mediji.

– ECA je privremeno obustavio sve operacije kako bi spriječio samovolju administrativnih izvora, sve dok se ne osiguraju kvalitetni uvjeti za rad. ECA je stoga otkazala sve domaće i međunarodne letove do daljnjeg. – navodi se u saopštenju kompanije.

Oni dodaju da su od avgusta 2014. godine, od kada su počeli sa radom, beležili ubrzan rast i da su za 22 meseca otvorili i povezali 15 destinacija.

– Više od 40.000 putnika je sigurno i jednostavno prevezeno na željene destinacije s prvim Europskim hidroavionskim operatorom. No opseg poslovanja ECA-e ide šire od toga. Tvrtka posluje na najvećem broju zračnih luka od svih operatera u jugo-istočnoj Europi, kombinirajući znanje upravljanja zračnim lukama, te zračnim operacijama kako bi osigurali svojim putnicima jedinstveno iskustvo –

Kako je saopšteno, 12. avgusta ove godine njihov rad je „kontinuirano poremećen“, a zatim i „potpuno zaustavljen bez opravdanih razloga“:

– European Coastal Airlines, u želji da objasni svoju situaciju po tom pitanju, se obraća Vladi Republike Hrvatske tražeći podršku i nadzor da bi izbjegli daljnju samovolju administrativnih tijela, a sve u cilju nastavka onoga što radimo najbolje, a to je povezivanje Hrvatske i šire. –

Naime, hrvatski portal Index objavio je 13. avgusta tekst u kome je, pozivajući se na neimenovane izvore upoznate sa radom kompanije, naveo da su „hidroavioni do te mere zapušteni da od korozije i uticaja mora slabe i pucaju“. Nakon toga, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo je krajem avgusta privremeno oduzela kompaniji ECA sertifikate i dozvole zbog neispunjavanja uslova za rad.

ECA je juče saopštila da deoničarima ne preostaje druga alternativa nego da obustave letačke operacije:

– Naravno zbog toga visoku cijenu plaća skoro svaki administrativni radnik unutar poduzeća, međutim ne postoji drugi način. –

Kompanija je otvorila 146 radnih mesta, ali će do 30. novembra morati da otpusti 130 radnika, što je 90% od ukupnog broja zaposlenih. ECA kao razlog navodi „neispravne postupke administrativnih tela“.

– ECA neće više ulagati sredstva u projekt Hrvatskih hidroaviona, sve dok trenutna administrativna situacija ne bude razriješena, te dok ne budu osigurani jasni i pouzdani uvjeti za rad na tržištu. S velikom žalošću moramo informirati javnost o ovim događanjima, ali ipak smatramo potrebnim razjasniti situaciju u kojoj se nalazimo. – saopštila je ECA, prenosi Jutarnji list.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Stvarno bi volio da dobro istražite ovu priču. Neznam kome je vjerovati. Strašno je bilo tko bio u pravu.
Nadam se da imate nekoga kao kvalificiranoga sugovornika jer ova priča traži puno više činjenica.

Odgovori
BB

šteta, baš mi se ovaj model avijacije sviđao. Ne mogu da prihvatim da trebaju da postoje samo 100+ sjedišta avioni i aerodromi gdje trebaš da trčiš od terminala do terminala…

Mislim da hidroavioni mogu da povežu i masu kopnenih destinacija (Dunav, Sava, Jezera….) bez potrebe za izgradnjom pista…

ali isto tako ne mogu prihvatiti razvoj na 40+ godina starim avionima. Za ECA mi se čini da je sam koncept dobar ali da želja za prevelikim širemnjem uzrokuje nabavku (ili najam) starih aviona, i dovodi cijelu priču u pitanje. Isto tako mi se čini prevelik broj zaposlenih.

Odgovori
lj

Povremeno sam pratio razvoj i rad ECA.Šteta da ovakva prava ideja propadne.Želim im povratak na nebo iznad mora.Pozdrav…

Odgovori
be

imadeh prilike letjeti s njima…u nekoliko navrata.
ljudi koji operativno vode ECA nisu kadri organizirati adekvatnu paniku na brodu koji tone….

mislim kako sam s time sve rekao.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Tihi na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

Agusta-Bell AB.212 je cist Bell 212. SFRJ je imala 7 Agusta-Bell AB.212 i jedan Bell 212.

29. Nov 2024.Pogledaj
29. Nov 2024.Pogledaj

Asda na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Alex Da samo sto mi nismo ni jaka ni velika vojska, to da je diverzifikacija dobra, pa gledaj u ratnim uslovima gde imas embargo na dotok rezervih delova da li je bolje da imas mnogo delova za jedan sistem ili po malo za mnogo sistema i od kojih ces neke morati vremenom da cerupas da…

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj