BEG airport status
LYBE 1610:00 Z VRB°01KT CAVOK 26/12 Q1020 NOSIG=
Saopštenje DCV-a povodom žalbi građana na buku teretnih aviona Reč je najčešće o Il-76 kargo avionima

Saopštenje DCV-a povodom žalbi građana na buku teretnih aviona

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je saopštenje povodom učestalih žalbi i prijava građana na račun buke koju stvaraju teretni vazduhoplovi koji poleću u kursu 120 stepeni sa aerodroma „Nikola Tesla“.

Reč je o polascima u kasnim večernjim satima, najčešće oko 23:00 časa i preletima iznad naseljenih područja teritorija Banovog Brda, Čukarice, Vidikovca.

– Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva već postupaju po svim prijavama građana, a osim toga naša institucija obratila se nadležnom Ministartsvu poljoprivrede i zaštite životne sredine koje će nam dostaviti procenu buke za konkretan slučaj.

Zakonom o vazdušnom saobraćaju propisano je ograničenje ili obustavljanje avio-prevoza u slučaju prekoračenja granične vrednosti emisije buke. Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije će, nakon dobijanja svih relevantnih podataka i utvrdjivanja činjenica, učiniti sve u okviru svojih zakonskih mogućnosti – rečeno je u DCV-u.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

s

Nazalost, u vreme SFRJ dobar deo Vidikovca i Cukarice po urbanistickim planovima nisu bili predvidjeni za gradnju, vec su namenjeni drugim namenama.
Medjutim, 1990-2000tih dolazi do opsteg ilegalnog zidanja sto uz pomoc drzave, sto privatno (uz ‘donacije’ inspektorima) te smo dosli u situaciju da se sada najvise bune upravo stanari zgrada koji i nemaju potrebne dozvole za date zgrade, jer su iste sazidane bez istih…
Isti i jos gori problem je u Surcinu, ali to niti grad, niti drzavu ne interesuje sve dok se aerodrom izgleda ne zatvori…

Odgovori
N

Vidikovac je useljen 1979 godine, kakvo crno zidanje od 1990-2000

Ne veze to sto pricas. Skojevsko ilegalno, Golf naselje? Imas totalitariscki pogled na zivot. Urbani planovi su da se menjaju potrebama stanovistva , a ne birokrata…

J

Dok sam bio u Belgiji jedan kolega koji zivi u blizini zaventemskog aerodroma kaze da oni tamo takodje imaju prituzbe na racun teretnih aviona gde se cak desavalo da ljudima avion u toku poletanja osteti krov na stambenom objektu. Znam da su ljudikoji zive u blizini aerodroma dobili poreske olaksice i subvencije kako bi postojece krovove kuca renovirali materijalima koji su zvucni izolatori i tako na neki nacin ublazili problem koji je manje vise svuda isti.

Odgovori
P

Kad taj avion slece cela se zgrada trese. Bas pravi veliku buku

Odgovori
j

Ne smetaju majmuni koji vrište po ulici do 05 h ujutru, muzika iz kafića i sl, koja traje celu noć, a smetaju avioni koji prave buku cca 3 min. do sletanja. Inače aerodrom nam je u sitne sate prometniji od Heathrow-a npr. ‘ajte molim vas!!!

Odgovori
V

Zivim na Cukarickoj padini i pre par dana je oko23.00 poleteo IL-76 tako nisko i bucno da su se prozori tresli. Kako sam znatizeljan, skocio sam da vidim koji je avion. Mislim cak da je to bio ovaj primerak sto je dovezao Mi-17. Po meni ovde dosta moze da uradi direktorat preko AKL, jer ocigledno je da ti veliki avioni kada polete, ne pocinju naglo da dobijaju visinu i tako izbegnu prelet preko urbanog dela grada, vec postepeno i kao da namerno hoce da u niskom letu prelete preko grada. Jednostavno, AKL izda depesu da se naglo digne visina i problem bi bio resen. Ovo zahteva mozda malo vecu potrosnju goriva li bolje i to nego buka u kasne sate.
Jos jedan zanimljiv detalj je da ni taj, kao ni mnogi prethodni slicni letovi nije bio prikazan na flightradar24.

Odgovori
Z

Il nije transportotao naše mi 17 nego an ruslan

v

Kakvo crno naglo dobijanje visine sa IL-76 koji su inače obično dupke puni? Pa jedan Beloruski IL-76 što je pre par meseci poleteo iz Niša za Egipat se od Niša pa skoro do ispred Atine peo do visine krstarenja od 30 000 stopa – nešto preko 9km pa vi vidite kako se naglo penje. Rešenje je zabrana poletanja i sletanja za IL-76 sa D-30 motorima od 22-06h i gotovo.

V

Pa dobro, ajde da nisam video u mraku koji je avion, nije ni bitno… A da moze da dobije brzo visinu to znam sigurno samo sto je potrosnja goriva tada extremno visoka. Meni i ne smeta ta buka, sta vise, volim da čujem zvuk avio motora. A oni kojima to smeta su ipak trebali da sebi kupe kuću na selu, ipak je Beograd metropola i velika buka je normalna

N

Klinci voze po celu noc smrdljivi mali skuter, koji pravi buku kao avion 1 minut. Neka traze i zabranu upotrebe skutera nocu.

Odgovori
S

Pa i treba zabraniti skutere zbog buke. Buka nikad nije „normalna“.

j

Pun ili prazan, svaki ruski avion ima mali rate of climb!

Rešenje – zabrana saobraćaja od 22-06h?! Ma jok bre, zatvoriti aerodrom i sagraditi drugi malo dalje, pa kad se opet razmazimo, mi ponovo zatvorimo taj, pa sagradimo novi!

Nije mi jasno kako nikome ne smetaju „pumpe za vodu“ sa pocepanim auspuhom, koje su često neregistrovane, pa su jadna deca primorana da ih voze po kraju u sitne sate, da ih ne bi na’vatala policija!
Avion barem nosi koristan teret!

Odgovori
F

Tako je!
Jedini pravi komentar.

I

D rejt of d klajmb. Odvalio si nenormalno glupo. Jednistavno il-76 ima manje penjanje i šta tu ima da se priča? On je još jedan od retkih aviona sa preko dva maha u brzini izduvnih gasova i otuda luda buka. Stari motori niske dvoprotočnosti. Rešenje je remotorizacija, koja je kod rusa u toku i potkačinju se PS-90 motori, koji se ne deru. Inače IL76 td iz Mčs rusije, je zaslužio mesto u muzeju vazduhoplovstva kod našeg aerodroma, jer nam je uvek donosio pomoć kad nam je bilo najteže.

J

U civilizovanom svetu se postuje ogranicenje letenja zbog buke u nocnim satima. Paris cdg i frankfurt su samo dva primera gde je definisano da aerodromi jednistavno ne rade noću, tako da nema ugrozavanja od buke.Kazna za poletanje posle 24 h u Parizu je ogromna, a postoje regularnw takse samo buku koje zavise od mtow, noise certifikata tipa i vremena poleranja, npr skuplje je posle 18h.
Nije samo IL probkem, generalno kontrolori leta u BG kao da forsiraju nocna poletanja u 120., IL redovno pokwce u 120.
Idealni vremenski uslovi, bez vetra, eto nocnih cartera preko grada iako nema ni jednog razloga da polete bas na tu stranu.
Za pocetak, treba doneti propis da kada nema operativnih ili vremenskih ogranicenja sva nocna poletanja moraju da budu u 300, a potom sa razvijanjem svesti o zastiti od buke, saobracaj svesti u radno vreme 6 do 24 h kao u svetu.
Tada ce oni koji zive ispod prilazne ravni moci i da spavaju pored otvorenog prozora

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Miloš77 pre svega ni Vi niti iko me nije "ispravio" za sada ni jednim argumentom osim besmislenim pozivanjem na ljubav prema Rusiji. Za S-400 nikada nisam naveo daj e :"beskoristan" vec da jedan tip rakete,i 2019 nije uveden u upotrebu.A zvanicno se nalazi u upotrebi od 2007. 187 F-22 jeste serijski izradjeno u periodu 2004-2008,…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Koliko ste licemerni. Da li ste svesni razlike u zaradi izmedju Hrvatske i Srbije?Hrvatska je u daleko boljoj finansijskoj poziciji od Srbije, i mogu lako da kupe to. Drugo, F-16 Barak je zaista odlican avion, i ne vidim u cemu je problem? Naprotiv, Srbija da kupi Su-30 za po 100 miliona $ je nerealno.

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@126LAE-Delta Ako velika sila prizna nezavisnost neke zemlje,to se ne menja nikada.Odnosno, moramo da se pomirimo da, dok ima Francuske, Amerike, Velike Britanije i Nemacke, Kosovo ce biti drzava. Bilo koji napad Srbije na Kosobo smatrace se u im zemljama oruzanom agresijom na nezavisnu zemlju, i tako tretirati. Ovo treba da nude kristalno jasno.Nece bii…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Ed Naveli ste ove podatke bolje nego sto bih ja umeo,upravo tako stoje stvari. Kako sam vise upucen u unutrasnju situaciju u Rusiji, nema nikakve sanse da ce SU-57 biti izradjen u 76 primeraka do 2030.Trenutna politika Rusije je finansijska nezavisnost i sigurnost, ali to iskljucuje bilo kakav rast.Ocekuje se "rezanje" mnogih programa - podmornica,TU-160,Armata..Potpuno…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Al-41F1 Nema sumnje da je SSSR imao neke prednosti u odredjenim oblastima, scramjet posebno, jer su ulagali isto, pa i vise novca, od Amerike u razvoj nauke i oruzja.Na primer, Amerika nije mogla da plati da se naprave podmornice kao Akula (Tajfun) jer su preskupe, ili klasa Lira. Ali u sustini nije mogao da plati…

16. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend