BEG airport status
Pink dobio ekskluzivu: Prve fotografije novih helikoptera Mi-17 za Vojsku Srbije Prva zvanična fotografija novih Mi-17V-5 za Vojsku Srbije / Foto: Ministarstvo odbrane

Pink dobio ekskluzivu: Prve fotografije novih helikoptera Mi-17 za Vojsku Srbije

Iako je Ministarstvo odbrane pre nekoliko minuta na svom zvaničnom Fejsbuk nalogu objavilo, kako su naznačili „ekskluzivno“, prve fotografije novih helikoptera Mi-17, pravu ekskluzivu, 11 dana pred izbore, dobila je televizija Pink.

U jutarnjem programu „Dobro jutro – Jovana i Srđan“ gostovali su brigadni general Predrag Bandić i general-major Bojan Zrnić. Oni su u studio doneli dve fotografije novoproizvedenih helikoptera Mi-17V-5 fotografisane u fabrici u Kazanju.

Brigadni general Bandić, iako više nije komandant 204. vazduhoplovne brigade (tokom gostovanja je naglasio da će formalno na funkciji biti još neko vreme) iskoristio je priliku da ilustruje značaj dolaska novih helikoptera, podseti na stvari koje javnost nije uspela da primeti prilikom prošlonedeljnog događaja na aerodromu Batajnica (na kojem ni on ni načelnik generalštaba nisu prisustvovali) i iznese nove detalje o procesu prijema novih helikoptera:

– Vi jutros imate ekskluzivu, bilo je dosta nepoverenja u javnosti u vezi dolaska helikoptera ali on se ne kupuje za kofer para. Trebalo je vreme, bilo je potrebno da se sve pripremi, da se prevede dokumentacija, da obuka započne.

Trenutno su dve grupe pilota i tehničara u Kazanju, jedna grupa je započela svoj boravak koji će trajati 63 dana, druga će tamo biti 44 dana, na preobuci. Oni će izvršiti i probne letove. Probni let na prvom helikopteru je urađen prethodne nedelje, dok je na drugom trebalo da bude obavljen juče, očekujemo izveštaj o njemu. – rekao je Bandić.

Helikopteri (sad stvarno) u Srbiju stižu „sredinom juna“ posle završene preobuke koja bi trebalo da bude kompletirana do petog dana šestog meseca:

– Trenutno su u toku prijemna ispitivanja u fabrici, naši timovi su tamo i u toku je preobuka pilota i tehničkog sastava. Helikopteri su opremljeni opremom za Traganje i Spasavanje, opremom za protivpožarne operacije i poseduju opremu za akcije medicinskog zbrinjavanja. – istakao je načelnik Uprave za odbrambene tehnologije general Zrnić. Kasnije je tokom izlaganja precizirao da se pod „opremom za medicinsko zbrinjavanje“ podrazumevaju nosila.

General Bandić je otkrio i neke, uglavnom poznate TT detalje novih letelica:

– Kupili smo kacige za pilote, uređaje za noćno letenje, helikopteri će imati meteo radar, biće opremljen za letenje noću i letenje u SMU, moći će da podigne 4,5 tone tereta, imaće posebnu dizalicu za izvlačenje ljudi nosivosti 300 kilograma.

Na pitanje voditelja u vezi detalja ugovora, posebno cene, generali su imali spreman odgovor:

– Ugovor je komercijalan i kao takav razumljivo trenutno poverljiv. Potrebna je saglasnost naših ruskih partnera da se precizni komercijalni elementi objave. Mislimo da smo uz pomoć bivšeg ministra odbrane Gašića, zajedno sa Rusima, dobili najbolje moguće uslove za njihovu kupovinu. Čim dobijemo njihovu saglasnost prikazaćemo sve detalje ugovora. – rekao je general Zrnić.

download_asset

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

g

Dok ne dolete, nista nije sigurno…
Ali Rusi su pre 4 dana objavili da su helikopteri spremni za provere, tako da njima mozemo malo vise verovati (nasi su nas previse navikli na lazi…). Svakako, barem mozemo da vidimo prvu ozbiljniju nabavku tehnike za RViPVO jos od SFRJ…
Rusi su objavili i da ocekuju potpisivanje ugovora za nabavku jos 2 helikoptera, odnosno potvrdu Srpske strane za 2 opcije (podsecam da su Rusi od pocetka govorili o 2+2 ugovoru), sa time sto ocekuju da Srbija ima eskadrilu od 10 ovih helikoptera do kraja 2020. Dobrano su upoznati sa time da resursi na Mi8T isticu za 2 godine, te sumnjaju da je rentabilno i uopste moguce produziti resurse na njima. Isto smatraju da iako nam je budzet vrlo ogranicen, nabavka ove verzije Mi17 u rezimu 2 kom godisnje za oko 25 miliona USD (2 kom) ne bi trebala da bude opterecenje jer je finansijski najprihvatljivija, mada sa ogranicenim borbenim mogucnostima…

U prici sa ljudima, kasnjenje je posledica naseg olakog shvatanja razlike izmedju starijih Mi8 i novih Mi17 – i dok mi je par ljudi prosle godine reklo `To je sve isto`, tek kada su videli sisteme i opremu na novim Mi17, shvatili su koliko su `zardjali` i tu je nastao problem jer mesecima nisu mogli da sakupe uopste ljude koji ce imati znanja da urade konverziju… Sto se tice fabrike, ona proizvodi 2-3 kom nedeljno i nasu transu je zamenila sa drugom za kasniji datum…

Odgovori
B

Ima para za jos osam ;)
Svake godine 25 miliona su male ribice u odnosu na ono sto su pokrali. Pitanje je samo iz kog dzepa izvuku (ko mora da se zrtvuje)

A

Tako je Branislave!

I

Ako je to bas nas helikopter, zasto jos nisu nanete i nase oznake?

Odgovori
Б

Ознаке се наносе тек када авион буде уведен у оперативну употребу. Тада добија и ев. број.

M

Ma ovo nije istina, ovo je samo maketa ;-)

…sad ce se cuti od nekih u javnosti.
Ili ce da pocnu o tome kako nije trebalo kupiti ovaj tip nego neki drugi.
Ili ce da pocnu da pricaju kako je Helikopter preskup i u pitanju korupcija, skandal ili tako nesto…

Odgovori
D

Sa srecom!
Mozda se i otvore ako smeju od EU i MMF da kupe i neku 29-ku.

Odgovori
v

Izgleda da ovi helikopteri umesto glass cockpita imaju klasične cajgere :-( kao mnogo je skuplje, tuga živa i kad je JAT prvi u Evropi uzimao 737-300 opet je neko muljanje bilo umesto sa efis-om uzeli su sa instrumentima kao za 737-200 + FMC.

Odgovori
G

Ma nema veze. Tek bi se sa elektronikom pogubili. Ne bi dosli helikopteri jos mesecima. Ovako su navikli na cajgere.

m

a jel ovo primerak za muzej ???

Odgovori
P

Dobijamo helikoptere bez ikakve opreme. Bez glass cockpita ovaj helikopter nije upotrebljiv za to sto su mu namenili. Zato su se i zalagali piloti, ali nista od svega toga. „The glass cockpit of the Mi-17V-5 is equipped with state-of-the-art avionics including four multifunction displays (MFDs), night-vision equipment, an on-board weather radar, and an autopilot system. The advanced cockpit reduces pilots’ workload.“
Ne znam cemu ce sluziti ovi helikopteri bez ovoga. Mogli su neki polovni Mi17 da uzmu sa produzenim resursima, za ove novce bar duplo vise dobrostojecih helikoptera sa dodatnom opremom.

Odgovori
D

Lupio si. Ne znas sta je „glass cockpit“. Ima svu potrebnu opremu:

„Kupili smo kacige za pilote, uređaje za noćno letenje, helikopteri će imati meteo radar, biće opremljen za letenje noću i letenje u SMU, moći će da podigne 4,5 tone tereta, imaće posebnu dizalicu za izvlačenje ljudi nosivosti 300 kilograma.“

B

Jeste li vi procitali clanak? Ako jeste,ne znam na osnovu cega ste zakljucili da helikopteri nemaju glass cockpit.Lepo je receno da ce imati meteo radar i uredjaje za nocno letenje,verovatno i kacige sa night-vision.

a

A de si 2 nemacka hilikoptera

Odgovori
s

Dobar kao za prevoz teladi na Novopazarku stocnu pijacu..

Odgovori
c

zasto nemamo nove artiljerijske sisteme i zasto kupujemo transportne helikoptere ,a ne lovce.

I

Zato sto je Nora jos uvek u fazi testiranja,i uskoro ce biti gotova.Onda cemo je imati.

Zato sto lovci kostaju dosta vise nego helikopteri,a i veci problem imamo u transportnoj nego u lovackoj avijaciji.

М

Ја још не могу да сварим информацију да су САМО за један тражили чекрк, онај унутрашњи СЛГ-300!
Еј, прва набавка цела два хеликоптера после 25 година и нису могли макар те основне ствари да уговоре и плате за обе летелице Брука, јад и беда…

Odgovori
t

Dok jos ima takvih cekrk nam nije ni potreban.

M

Ma sve je loše, ništa od ovog… ;-)

Nevalja, transport za stoku, nema glasskockpit, nije nemački, primerak za muzej, iz kog dzepa su pare, sve korupcija, prodato strancima, iiiii

Neće ni A330 doći, i to je samo priča…

Probudite se ljudi! Još spavate u 2000tima a nevidite oko sebe šta se radi, kritikujete i kad treba i kad netreba.

Gde je ozbiljnost i realnost?

Odgovori
M

Ovo gore sam samo naveo da vi sami vidite kakve besmislice pišete!

To naravno nije moje mišljenje!

G

Naravno da nije vase misljenje. Je l’ mogu da pitam cije je? Nekoga sa partijskog sastanka?

Ali, ozbiljno, bez zelje da nekog nazivam botom, svako ima pravo na svoje misljenje, pa makar i nije njegovo.

Ali, hajde onda da pokusamo da ozbiljno prodiskutujemo. Ocigledno je da ni vi ni ja nismo iz vazduhoplovne struke. Zato, hajde da se ne fokusiramo na tehnicke i previse strucne detalje. Vi zajedljivo pokusavate da kazete da su ovo dokazi da sadasnja vlada radi dobro, da nema korupcije na sve strane, da se donose dobre odluke vezane za srpsko RV? Zar je kupovina 2 (i slovima – dva) helikoptera u vreme predizborne kampanje neki uspeh? Pare koje su date za ta dva helikoptera su nista u poredjenju koliko se dnevno potrosi na stranacko zaposljavanje, raznorazne kradje i pronevere. Dva helikoptera su kap u moru u poredjenju sa onim sto je nasoj avijaciji potrebno, o privredi da ne govorim. Dva helikoptera nisu resenje, niti zadovoljavaju nase potrebe. Gde su tu srednji helikopteri, potrebni za ostale tipove misija u mirnodopskom okruzenju? Sta je sa helikopterima za policiju, za medicinske sluzbe? Sta je sa lovackom avijacijom? Sta je sa jurisnom avijacijom? Sta je sa trenaznom avijacijom? Svaki deo se „razvija“ i modernizuje nezavisno od drugih? Sta je sa potrebnim gorivom, ubojnim sredstvima i svime ostalim da bi nasi piloti imali kakav-takav nalet?

I molim vas, nemojte mi samo pominjati prethodnu vlast! Da su ista uradili kako treba, ne bi bili „prethodna“ vec trenutna. Katastrofalan ucinak prethodnika ne znaci da su dva helikoptera neko spektakularno dostignuce. Da ne pominjem da je sve pocelo padom helikoptera, a da mi ni danas nemamo epilog tog dogadjaja, a kamoli ostavke odgovornih.

Da, dva nova helikoptera su pomak na pravu stranu, ali daleko od toga da su dovoljni da neko likuje tipa „evo, je l’ vidite sad vi kojima nikad nista ne valja“. Da, vidimo, ali vidimo i mnogo dalje od dva helikoptera, previse da bi mogli da kazemo da je sad sve u redu.

j

@Golub Bravo,tacno tako,ne treba sve ni kritikovati,narocito ne kupovinu nove tehnike,ali treba reci pravo stanje stvari u RV i male pomake napred ne preuvelicavati i odmah koristiti u predizborne svrhe(od botova ne moze vise da se zivi). Ova dva mi17 su samo kap u moru i dolaze posle svima poznate nesrece prosle godine koja nije rasvetljena,ali je dobro sto je to pravi tip helikoptera za nas i sto je NOV,potrebno je povecavati njihov broj jer i na mi8 resursi uskoro isticu,videcemo kako ce to ici izbori nisu svake godine…

s

Trebalo bi da ugovorim i za 2 Nemacka hilikoptera

Odgovori
G

Mi-17V5 i jeste srednji heli. Trenazna avijacija nam je ubedljivo najbrojnija i najbolja u regionu. Ostalo je za u muzej.

Odgovori
P

Moram da se osvrnem na jucerasnju katastrofu EC-225 iznad Bergena u Norveskoj. Helikopteru je potpuno otpao rotor u kompletu. 2012 je kompletna flota u Norveskom sektoru je bila prizemljena zbog identifikovanog problema sa ‘gear boxom’. Cak je bilo i prinudno slijetanje na more, ali je sve dobro proslo. Posle izvrsenih modifikacija od strane proizvodjaca, posle duzeg vremena svi aparati su vraceni u sluzbu. Kompanije kao sto su Bristow i CHC su strogo profi, tako da mi je tesko zamisliti da je havarija greska njihovog tehnickog servisa.
Mislim da RV i PVO treba da ostane uz Mi-17 kao strateski izbor.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

mateus na: Vojna parada u Moskvi: Detaljno o vojnoj tehnici i svim premijerama

Mayer Sta si ti ocekivao da ti svaki detalj dostave na tacni. Ja stvarno ne znam da li si ti bio uopste u vojsci sa ovakvim decijim konstatacijama. Jesi li cuo nekad za industrijsku ili vojnu tajnu? Znaci treba sve detalje izbaciti na videlo da bi tamo neki Mayer video i procitao svaki detalj na…

14. Jul 2020.Pogledaj

Stefan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Croatia nije iskoristila ni posljednju priliku

Hvala Vam na još jednom zanimljivom članku. Na momente mi se učinilo da ste previše strogi u ocenama, a onda, kad sam došao do izgovara kompanije koje ste nabrajali, postalo mi je jasno da ste realni sasvim. Zemlja koja se oslanja na turizam poput Hrvatske ne bi smela da dozvoli da zavisi od drugih prevoznika.…

14. Jul 2020.Pogledaj

Predrag na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Croatia nije iskoristila ni posljednju priliku

Max, Slazem se sa Vama da obe Vlade podrzavaju finansijski svoje avio kompanije medjutim svedoci smo toga da u vremenima krize toj vrsti pomoci nisu imuni ni daleko veci avio prevoznici. Srbija se svoje velicine kao ni broja stanovnika ne treba stideti. Svoju velicinu koja nije bas nesto velika cak ni u evropskim a kamoli…

14. Jul 2020.Pogledaj

max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Croatia nije iskoristila ni posljednju priliku

Bilo bi idealno za obje tvrtke kad bi se putnici i linije ukinuli te da dobivaju redovno novac od države (kao npr sve one drzavne agencije). To bi bio dobitak za sve - putnicima bi bilo odlično jer bi tu uslugu pruzao netko drugi. Poreznim obveznicima bi bilo jeftinije. A upravi i zaposlenima bi bilo…

14. Jul 2020.Pogledaj

max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Croatia nije iskoristila ni posljednju priliku

Predrag ta ideja da Srbiji nešto pripada jer ima vise stanovnika je vec krvavo zavrsila. Realno ni Croatia ni Air Serbia nisu tržišne kompanije vec političke koje plaćaju porezni obveznici. Nijedna od njih kao takva neće postati nikakav regionalni igrač vec ce i dalje letjeti gubitaske linije za koje drugi nisu zainteresirani. To sto je…

14. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend