BEG airport status
Istraga Evropske komisije utvrdila da Etihad nema upravljačka prava u Er Srbiji Završena dvogodišnja istraga Evropske komisije

Istraga Evropske komisije utvrdila da Etihad nema upravljačka prava u Er Srbiji

Istraga Evropske komisije o vlasničkoj strukturi Er Srbije (Air Serbia) utvrdila je da Vlada Srbije drži upravljačka prava nad srpskim avio-prevoznikom, što omogućava kompaniji Etihad ervejz (Etihad Airways) da posluje po standardima EU u Srbiji, pišu Večernje novosti.

Premijer Srbije, Aleksandar Vučić o tome je govorio na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

– Er Srbija je odnela važnu pobedu u Briselu. Mislim da je malo ko na to obratio pažnju. Već mnogo meseci taj postupak traje – izjavio je Vučić

Evropska komisija započela je 2014. godine širu istragu o ulaganjima Etihada u evropske kompanije, uključujući i Er Srbiju.

Predsednik Nadzornog odbora Er Srbije, Siniša Mali, izjavio je za „Tango Six“ da je u više navrata išao u Brisel da razgovara o ovom pitanju.

– Proces pregovora i razgovora sa Evropskom komisijom je bio dug i nije bio jednostavan, nekoliko puta sam lično bio u Briselu kako bi razgovarao sa predstavnicima Evropske komisije koji se bave vazdušnim saobraćajem, ali mi je drago što smo isključivo argumentima uspeli da sačuvamo i odbranimo ovu važnu investiciju.

Ovo je veliki uspeh Vlade RS koji pokazuje ispravnost odluke u vezi strateškog partnerstva sa Etihadom i načina na koji to partnerstvo funkcioniše. Od kompanije koja je bila na ivici bankrota napravili smo profitabilnu kompaniju, najuspešniju u regionu, i time treba da se ponosi svaki građanin Srbije.

Mi ćemo nastaviti da unapređujemo poslovanje Er Srbije, broj putnika za Njujork je veći od očekivanog i to su sve pokazatelji da radimo dobro. Uspešna avio – kompanija je pokretač razvoja jedne ekonomije, a nije slučajno što nakon oporavka ove kompanije i privreda Srbija ostvaruje pozitivne stope rasta. Iz dana u dan imamo nove investicije, investitore, i nova radna mesta širom Srbije.

I u ovom slučaju su se politički protivnici bavili nagađanjima i unapred se radovali našem neuspehu, ali ovo je jasna poruka da Evropska unija i Evropska komisija podržavaju razvoj Srbije – naveo je Mali u pisanom odgovoru podsećajući na podatke o kojima je govorio u intervju za naš portal.

Prema pravilima EU kojih mora da se pridržava i Srbija kao zemlja kandidat, ulagač koji nije iz Evrope može da bude samo manjinski vlasnik i ne sme da preuzme kontrolu nad odlučujućim poduhvatima firme. U suprotnom, bio bi prekršen Sporazum o otvorenom nebu čija je Srbija potpisnica, pišu Novosti i tvrde da je celokupni proces pokrenula nemačka Lufthansa.

– Veruje se da je nemačka Lufthansa odigrala ključnu ulogu u odluci Evropske komisije da istraži ulaganja Etihada u Evropi zbog planova Emiraćana da povećaju svoj kapial u drugom po veličini nemačkom prevozniku – Er Berlinu (Air Berlin), kao i investiranja u Alitaliju (Alitalia) – objašnjava se u Novostima i podseća na izjavu direktora Lufthanse, Karstena Špora, iz aprila 2015. godine u kojoj je rečeno da Etihad treba da poštuje evropske zakone.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

12

Znaci, ovde je trenutno sve cisto kao suza?

Odgovori
Pa

Gde du sada ovi koji uporno dobacuju da Air Serbia nije srpska kompanija, nego je to arapska kompanija?

Stada će Stada reći? da je Vučić uticao na Evropsku Komisiju da ovako odluči!
:-)

Gr

Da li ti zaista veruješ u ovo što si napisao ili si jedan od botova?

Pa

Gospodine/Gospodjo Gruf,

izgleda da smo svi botovi. Oko vas su samo botovi a vi jedini niste.

I evropska komisija je samo jedan Bot koji navija za Vucica da bi dobila jedan sendvic i sok.

:-)

Vl

Najvažnije u celoj priči je da nema problema da se nastavi priča AS/Etihad. Kako će se završiti i ko je čiji, uopšte nije važno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

bravo za novu pistu, Ali, nakon toliko para I vremena mogli su I travnjak uz pistu urediti

29. Nov 2024.Pogledaj

Feline na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Od toga imaju neposredne koristi ne samo lisice, nego i vukovi, divlje mačke i ostale životinje. Treba tako organizovati i prihranjivanje životinja kojima se staništa neprekidno smanjuju, bilo bi još više mogućnosti za razvoj komercijalne avijacije.

29. Nov 2024.Pogledaj
28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nikola i Yoda Samo neko ko je opsednut omalozavanjem ruskog oruzija moze da napise da se Orešnik nije dokazao kako treba, i u danasnje vreme moze da nadje podrsku na internetu za makarkakve ideje. 36 hipersoničnih preciznih udara na jedan/ dva bloka u jednim lansiranjem. To se jedino moze zaustaviti u svemiru pre razdvajanja.

28. Nov 2024.Pogledaj