BEG airport status
Reagovanje Nezavisinog sindikata „Nikole Tesle“ na izjavu premijera Vučića da je aerodrom „zlatna koka“ "Zlatnu koku Balkana" nije napravila ni ova, a ni prethodna Vlada. Ona je postojala i ranije, tvrde u Nezavisnom sindikatu

Reagovanje Nezavisinog sindikata „Nikole Tesle“ na izjavu premijera Vučića da je aerodrom „zlatna koka“

„Nezavisni Sindikat Aerodroma Nikola Tesla“ uputio je našoj redakciji svoje reagovanje povodom izjave premijera Srbije, Aleksandra Vučića, da je vlast od beogradskog aerodroma napravila „zlatnu koku Balkana“ spremnu za koncesiju.

Saopštenje Nezavisnog sindikata prenosimo u celosti:

– Povodom izjave predsednika Vlade Republike Srbije da je jedna od prethodnih Vlada „od propale kompanije koja vredi samo 50 miliona evra, napravila kompaniju koja danas vredi 350 miliona evra (misli se na Aerodrom Nikola Tesla), „Nezavisni Sindikat Aerodroma Nikola Tesla“ izražava, blago rečeno, čuđenje.

Nepoznat nam je podatak da je Aerodrom ikada vredeo 50 miliona evra, a još manje da je ikada u svojoj skoro 55 godina dugoj istoriji bio gubitaš.

Od 2011. godine, od kada je Aerodrom svojinski transformisan iz javnog preduzeća u akcionarsko društvo, vrednost akcija Aerodroma na berzi u stalnom je porastu, zahvaljujući dobrom poslovanju kompanije. Sve što je izgrađeno na Aerodromu Nikola Tesla urađeno je iz sopstvenih sredstava i uz pomoć kredita koji se uredno servisiraju.

Nejasno je kojim odlukama je prethodna Vlada uspela da, po rečima Premijera, poveća vrednost kompanije čak 7 puta: oprostom i otpustom dugova Er Srbiji, odbijanjem da Aerodrom vrati u posed aerodromsku garažu uzurpiranu od strane kompanije Parking servis, ustupanjem terminalne zgrade 2 Er Srbiji – svakako nije!

„Zlatnu koku Balkana“ nije napravila ni ova, a ni prethodna Vlada. Ona je postojala i ranije.

Kad smo već kod „Zlatne koke“, imamo jedno, vrlo jednostavno pitanje: Koji je ekonomski motiv prepuštanja Aerodroma Nikola Tesla na upravljanje bilo kome?

I u ovim, otežanim uslovima poslovanja, Aerodrom Nikola Tesla godinama beleži odlične finansijske rezultate i veliki deo profita uplaćuje u budžet Republike Srbijie.

Ostanemo li bez „zlatne koke“, ostaćemo i bez „zlatnih jaja“!!!

No, možda mi i nismo u pravu, možda smo podlegli kolektivnoj amneziji, pa molimo sve ljude dobre volje koji nemaju problem sa pamćenjem, za pomoć, da nas podsete kako je Aerodrom Nikola Teslsa u periodu od 2012. godine do danas bio gubitaš, čija je vednost iznsila 50 milioa evra.

Unapred zahvalni, članovi „Nezavisni Sindikat Aerodroma Nikola Tesla“ – piše u saopštenju.

Da podsetimo, Vučić je u skupštini, odgovarajući na kritike lidera pokreta Dosta je bilo Saše Radulovića, rekao da Radulović ne zna da tumači poslovne rezultate, niti zna koje su bile ugovorne obaveze u formiranju zajedničke kompanije Er Srbije zajedno sa Etihad ervejzom.

– Ni dinara nismo više upaltiili od onoga što je naša ugovorna obaveza – poručio je Vučić.

Vučić je istakao i da je Vlada od beogradskog aerodroma napravila „zlatnu koku“, spremnu za koncesiju.

On je istakao da je aerodrom ranije vredeo svega oko 50 miliona evra, dok danas vredi ukoliko bi bio ponuđen na koncesiju na 25 godina, 350 miliona evra.

– Plus conssesion fee između 10 i 15 miliona evra svake godine, pa vi izračunajte. Od nečega što nikakvu vrednost nije imalo napravili smo zlatnu koku Balkana, a ne samo Srbije, ali ne možete to da priznate – istakao je Vučić i dodao da je u tome sve vidljivo i transparentno.

O proceni vrednosti samog aerodroma prilikom izlaganja svog ekspozea Vučić je naveo da „Nikola Tesla“ vredeo 50 miliona evra, ali da je zahvaljujući nacionalnom avio-prevozniku vrednost porasla i da će početna cena beogradske vazdušne luke na tenderu bude 310 miliona evra, ali je kasnije izjavio da je ipak reč o 350 miliona evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Podrska radnicima aerodroma i njihovom sindikatu! Necemo koncesiju aerodroma!

Odgovori
Dr

Sta hoce ovaj sindikat „kocnicari reformi„ ? Salu na stranu ,sve ovo danas i nije lako proverljivo vlada ima svoje brojke aerodrom ima svoje. Medjutim nije ovo prva zlatna koka koja je tenderizovana ..problem celokupno privrede je sto je sve manje zlatnih koka . Sindikat je sam napisao u svom saopstenju – oprostom i otpustom dugova Er Srbiji, odbijanjem da Aerodrom vrati u posed aerodromsku garažu uzurpiranu od strane kompanije Parking servis, ustupanjem terminalne zgrade 2 Er Srbiji – dakle isti ce se i u budcnosti slabo sta pitati sto se tice imovisnkih i svojinskih odnosa .

Odgovori
ki

odlican termin „tenderizovana“. inace, tendriser je cekic kojim se meso udara dok ne omeksa i pusti sok, a u tehnologiji se ovaj postupak udaranja mesa objasnjava da se udaranjem od mesa druge kategorije pravi meso prve kategorije. poruka za aerodrom i slicnih koji cekaju da budu izudarani da bi od propalog preduzeca postalii prvoklasna investicija: sniclu ovo tenderizovanje ne boli, posto je krava sa koje je odsecena odavno mrtva, ali da je krava iole ziva i te kako bi se pobunila protiv tenderizovanja.

LA

Permanentna logoreja omnipotentnog eksperta u svim sferama zivota, a bez dana radnog staza (dobro da ne cepidlacimo, radio je u onoj prodavnici srafova u Londonu godinu dana). Posto nema „cojones“ da narodu kaze „ekonomsku politiku ne krojimo sami, nego moramo da slusamo instrukcije piona u vladi koje nam je postavio MMF“, te nam je stoga naredjeno da rasprodamo sve „zlatne koke“, onda se lupetaju ovakve nebuloze da bi neuki narod pao na fraze tipa „concession fee“.

Hvala sindikatu na ovom saopstenju, nadam se da ce naci put do medija kako bi se javnost malo uzburkala i reagovala kao u slucaju (na srecu) propalog tendera za Telekom. Medjutim, nije da i oni nemaju putera na glavi… Dobro se zna kako se od uvek (od SFRJ do danas) dobijao posao na aerodromu, i kako je svaka nova politicka garnitura pored mega-dileja koje su dovodili na rukovodeca mesta, takodje ubacivala gomile svojih pulena na sve moguce pozicije. Voleo bih da se bilo ko iz ovog sindikata javi i kaze da je na aerodrom dosao preko javnog konkursa na kome je izabran na osnovu adekvatnog iskustva i obrazovanja, izmedju mnostva ostalih kandidata koji su takodje bili kvalifikovani ali su malo slabije prosli na zavrsnom razgovoru.

Ono sto svakoj drzavnoj „zlatnoj koki“ (ukljucujuci i ANT, Telekom, EPS) treba, je strani profesionalni menadzment na ugovor. Profesionalci dolaze da odrade posao koji najbolje znaju da rade, za to dobijaju fiksnu naknadu plus mali procenat od profita (samo ako ga povecaju, posto ovakve firme i ovako vec pave profit), zadrze kvalitetne profesionalce, rasciste stranacko-rodjacko-SPO-G17-SPS-SNS parazite, drzava em ostane vlasnik, em i dalje ubira profit – svima lepo i svi zadovoljni. Medjutim ovakva resenja ili nisu dozvoljena u kolonijalnom drzavnom uredjenju, ili gorenavedeni omnipotentni strucnjak nije ni cuo da tako nesto postoji, ili pak u planu ima nesto trece sto krije od javnosti…

Odgovori
Sl

Grcka poslovica glasi,“prodao kravu da kupi mleko“

Odgovori
st

Sve je to šuplja priča sa strane sindikata. Aerodrom je potrebno čimprije prodati. Normalno da se to neradnicima ne sviđa ili ljudima koji su došli preko nekih veza.
Ljubljanu su kupili nijemci, Zagreb Francuzi, Beograd..?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj