[EKSKLUZIVNO] „Teleoptik“ iz Zemuna i „Sloboda“ iz Čačka dobavljači za „dron-ubicu“ RW-24 kompanije „Adasi“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata

21. nov 2019

Mađarskoj isporučeni prvi helikopteri H145M

20. nov 2019

Luksemburgu isporučen prvi helikopter H145M

18. nov 2019

Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

17. nov 2019

Crna Gora za potrebe vojske nabavlja helikoptere Bell 505

16. nov 2019

Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

14. nov 2019

Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

11. nov 2019

[FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

11. nov 2019

Ministarstvo odbrane odgovara Aleksandru Radiću i pojašnjava šta će raditi sa Orlovima iz Muzeja vazduhoplovstva

7. nov 2019

Ima li smisla modernizacija Orla?

7. nov 2019

Erbas razvija sistem zaštite helikoptera H145M putem stvaranja dimne zavese

6. nov 2019

Srbija počinje remont i modernizaciju Orlova NJ-22 iz Muzeja vazduhoplovstva

5. nov 2019

[NOVA KNJIGA] Kraguj J-20, Album

4. nov 2019

U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019

2. nov 2019

Hrvatskoj nakon donacije dva helikoptera UH-60M odobrena nabavka još dva helikoptera istog tipa

1. nov 2019

Goran Vesić: „Hoću da preuzmem Muzej vazduhoplovstva“

1. nov 2019

[EKSKLUZIVNO] MUP-ov Erbas H145M danas prvi put od uvođenja u upotrebu gasio požar

31. okt 2019

Počela rusko-srpska vazduhoplovna vežba BARS-2019, srpski piloti ponovo na nebu Astrahana

30. okt 2019

[NAJAVA] Otvoreni dan aerodroma “Morava“ i 98. vazduhoplovne brigade

29. okt 2019

Ruski raketni sistem S-400 pod lupom: Da li je zaista svemoguć?

29. okt 2019
„Čast i zadovoljstvo“: Kako je praćen Boing 747 kineskog predsednika
Piloti i tehničari 101. eskadrile ViPVO dali najveći PR doprinos poseti kineskog predsednika / Foto: Žarko Skoko, Ministarstvo odbrane

„Čast i zadovoljstvo“: Kako je praćen Boing 747 kineskog predsednika

U protekla tri dana u Srbiji je boravio predsednik Narodne Republike Kine Si Đinping koji je u našu zemlju doputovao sa suprugom i velikim brojem visoko pozicioniranih političara i privrednika.

Ovoj poseti priređena je do sada neviđena medijska pažnja. Javni servis RTS-a je, pored specijalnih emisija imao i živa uključenja u najbitnije segmente posete a jedan od njih je svakako bio i sam dolazak kineskog predsedničkog aviona. Boeing 747, koji za ovakve duge letove kineski državni vrh iznajmljuje od kompanije Air China, pri ulasku u vazdušni prostor Srbije dočekali su lovci našeg Ratnog Vazduhoplovstva.

13458647_10154155472968672_3898437245405611735_o
Dva srpska MiG-a 29B iz dežurne pare sistema PVO u pratnji aviona Boeing 747 kompanije Air China u kome se nalazi visoka kineska delegacija / Foto: potpukovnik Dejan Beda, Ministarstvo odbrane

Kao i u slučaju dolaska kineskog premijera decembra 2014. godine i ovoga puta to su bili MiG-ovi 29 iz naše jedine jedinice lovačke avijacije, 101. eskadrile “Vitezovi“. Interesantno je da su kineski „Air Force One“ dočekala tri aviona, dva jednoseda MiG-29B i jedan dvosed MiG-29UB iz kojeg su i napravljene fotografije kao i video. Takođe, zanimljivo je i da su sva tri lovca bila naoružana i to sa po dve infracrveno samonavođene rakete vazduh-vazduh R-73E malog dometa sa kojima su obično i opremljeni prilikom dežurstva lovačke avijacije u sistemu PVO.

Jedan od tri lovca MiG-29 koji su dočekali avion kineskog predsednika / Foto: Ministarstvo odbrane
Jedan od tri lovca MiG-29 koji su dočekali avion kineskog predsednika / Foto: potpukovnik Dejan Beda, Ministarstvo odbrane

Pored toga što su piloti MiG-ova prvo izvršili presretanje, uz podršku i nadzor celokupnog sistema Protivvazduhoplovne odbrane kao i civilne i vojne kontrole letenja, kineski avion je imao pratnju sve do sletanja na aerodrom “Nikola Tesla“. U našim lovcima nalazili su se najiskusniji piloti-lovci a jedan od njih je nakon uspostavljanja radio-veze sa Boingom, poželeo dobrodošlicu delegaciji.

Sekvence dočeka iz kokpita MiG-a 29.

Ispraćaj i prelet lovaca iznad Aerodroma „Nikola Tesla“.

Kineski predsednik je posle Srbije posetio Poljsku gde je takođe dobio lovačku pratnju, koja se držala na većoj udaljenosti od srpske.

U svetu su ovakve misije vojne avijacije uobičajne. Njen zadatak je i da dočekuje, prati i ispraća avione stranih državnika a uglavnom se angažuju lovci koji su u tom trenutku dežurni mada ima i izuzetaka. Takođe, obično u ovim akcijama učestvuju dva aviona ali ima slučajeva i kada ih ima znatno više.

pakistanski prate kineskog predsednika
Pakistanci lovci JF-17 “Thunder“ u pratnji aviona kineskog predsednika aprila 2015. godine / Foto: Asuspine, airliners.net

 

Komentari

k

Pravo mi je drago da vidim ove prelijepe mašine operativne, svaka čast na trudu tehničarima Vojske Srbije.

Odgovori
O

Poslali bi i mi vise, samo da smo imali.

Odgovori
r

Pa i ovi će da lete samo kad dolazi neka važna ličnost za drugo i nisu znači jednom godišnje:-)))

D

Svaka cast na radu i zalaganju ovim ljudima sa fotografije, ali ovo lici na sve drugo, osim na RV. Cela 3 aviona lovacke avijacije u drzavi koja pretenduje na clanstvo u EU.
Pogledajte uniforme ovih ljudi i sve ce vam biti jasno. Koja ovo bese – M89, M93…M10, M12 ??? – svi razliciti, sareni, a od digitalne sare ni traga ni glasa.
Srpskom RV treba minimum jedna kompletna eskadrila nadzvucnih aviona – kakvih-takvih, samo da su u resursu i da lete. I polovnjaci MiG-29 sa ruskih livada i poljana bi zavrsili posao, samo da je malo volje.

Odgovori
S

Prelepo,napokon lepe vesti iz naše divne Srbijice,samo se pitam…da li će i Kinezi da dignu celu svoju lovačku avijaciju u uzvratnoj poseti?

S

Kakvih hejtera ovde, majko mila… Bolje cutite.

Odgovori
D

Stefane da imamo 100 SU-30 ili MiG-35 opet bi pojedinci ovde kukali kako nemamo nista a isti ti se nisu potrudili da nam svima zajedno bude bolje… pa makar da su neku stariju Osobu preveli preko ulice Lako je kritikovati ali nesto uciniti da nam budebolje to je izazov za svakog pojedinca. Kako ja vidim problem je u beskrajnoj politizovanosti svakog pojedinca u Zemlji Srbiji , svako misli da sve zna a u sustini smo svi zajedno Poloiticki nepismeni jer vec godinama gledam kako se svako bori za svoju sranku a oni u stranci od sefa stranke pa nanize sve do nivoa mesne zajednice se bori za svoj dzep zato smo i propali a za borbu za tudje interese necu ni da pisem poslednji primer je sef DS koji poziva na ulazak u NATO…..

G

Ovaj avion sprzi 15.000/20.000usd za sat vremena leta…A nema kapaciteta za odbranu ili napad itch. Teoretski,pomahnitali rumunski piliot (lupam) ,sa otetim borbenim avionom RV Rum.,moze da uleti u Srbiju,i obori Kineza po sred Srbije, a mi ne bi mogli da ga sacuvamo jer bi rumunski avion bio 5 puta potentniji po specifikacijama. Sto mi drzimo avion,prevazidjen pre 25 godina, ko malo vode na dlanu? Bolje uloziti kintu u 4 miga 21,za remont, i obavljace posao airpolicg-a.Ako nista. Bice vise nego duplo jeftiniji u letu. I tako dok ne kupimo sta valja. A ovo poslati u muzej.

Ž

Нетачно је да Румуни имају способније борбене авионе од нас. Њихови Копљаници у варијанти ловца имају радаре мањег домета и немају ракете ваздух-ваздух средњег домета.

Али Румуни ускоро добијају Ф-16…

I

Baš sam pre par nedelja u komentaru tvrdio da šta god da RV radi,idu kritike i ideja da MiG-21 zameni MiG-29 u našem RV,pa da budemo kao Hrvati (koji u 21. veku koriste avion druge generacije,iz vijetnamskog rata….)

Drugi sagovornik je tvrdio da nikada nije pročitao takav komentar na T6,da je nemoguće da sam ga ovde pročitao.

Pa eto,izgleda da takvih ljudi ipak ima,da sam bio u pravu.

S

Hejteri? Potiče od engleskog hate?
Ja volim moju Srbijicu i zato mrzim zaduživanje da bi dali stranim investitorima tipa tvojih engleza porodice troter,a da se ne zadužujemo za odbranu okupiranog dela zemlje,srca Srbije Kosmeta! U kzb je trebalo postaviti bar dvadesetak mi 35 helikoptera i kupiti bar po jednu eskadrilu su 34 i mig 35 i naravno pvo,pa onda kada nam dodje strani prijatelj i pošalješ tri miga sasvim drugačije izgleda od slanja kompletne lovačke avijacije,a koliko bi to koštalo….da li smo dužni 25 ili 26 milijardi….menja li šta osim statistike,a sutra na bojnom polju menja sve….možda se i ne počne rat jer imamo takvo nešto…ponavljam, ja sam laik,ali volim moju zemlju,moju Srbijicu!

I

Ipak su mi promakle dve reči-za remont.Izvinjavam se unapred na grešci.

Mada opet,i u ovom slučaju remontovanje MiG-21 koji su već u posedu RV je kompleksno u najboljem slučaju,da ne kažem neisplativo.

Korporacija UAC,koje je Mikoyan član, je odbila da remontuje,a već se vidi kako je Hrvatska prošla u Ukrajini.Sada bi remont u Ukrajini bio još gori, pošto je zemlja u dubokoj krizi i tek je izašla iz rata.

I da se remont obavi,pitanje bi bilo da li je odnos cene i efikasnosti dobar,pošto bi u najboljem slučaju ti avioni leteli do 2026,a u nekom realnijem stanju 2022-2024.

mig 29 prevazidjen? nesto si pobrkao gadno. Cak i ovaj moze da odradi posao, bez obzira sto nije gadjen upgrade istog.

Odgovori
S

Upravo sam pričao sa jednim italijanskim pilotom i generalom u penziji,nemogu vam opisati koliko je hvalio naše pilote i migove 29 i koliko poštovanje ima za bivšu Jugu i Srbiju,zanimljivo je da mi je rekao: Videces dici ćete se vi…
Kako sam bio ponosan na našu Srbiju i Jugu,daj pokažimo im svima da možemo i hoćemo!

M

Moze li neko da mi objasni zbog cega je bitna „digitalna“ sara na uniformi pilota?
Hvala…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend