BEG airport status
Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš Vladica Đurđanović: Sledeći cilj je kargo saobraćaj

Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš

– Detalje pregovora, ime kompanije, nismo smeli da otkrivamo ni članovima porodice. Sve je bilo apsolutno poverljivo do poslednjeg dana. – rekli su nam zaposleni u Aerodromu „Konstantin Veliki“ pred jučerašnji događaj.

Činilo se da je kolektiv od 90 zaposlenih uradio sve kako treba pregovarajući sa najvećom evropskom avio-kompanijom. Kako je za naš portal juče ispričao direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović, rukovodstvo se preorijentisalo na tržišni princip upravljanja:

– Ne veruju nam da su „handling i landing“ 3 evra po putniku. Ali tako je. To je cenovnik. Želimo da dopunimo ostatak prihoda razvojem kargo sabraćaja a zaposlenih ima svega 90. –

Može li low-cost aerodrom, u low-cost regionu privući low-cost avio-kompanije? To je bilo pitanje, to je bio predmet analiza prethodnih godina. Od nezrelih i emotivnih da grad i region filosofski „zaslužuju“ aerodrom, do činjenica i brojki, termina kao što su „catchment area“ i slični.

Biznis plan izgleda postoji i on je jasan: država da pomogne sa kompletiranjem infrastrukture („Nikola Tesla“, SMATSA i DCV), spustiti cenu po putniku na 3 evra, držati mali broj zaposlenih gde svako radi po minimum dva posla u isto vreme, reklamirati aerodrom kao kargo destinaciju, iznajmiti sve sadržaje u pristanišnoj zgradi trećim licima.

U našem intervjuu direktor Đurđanović otkriva sve parametre njihovog poslovanja i ohrabrujemo gledaoce da upale digitron i sami urade matematiku na osnovu javno dostupnih frekvencija dve avio-kompanije. Drugi deo računice može biti razgovor sa niškim taksistom i njegova priča o tome koliko primećuje da se broj stranaca povećao? Ekonomske studije, posredni uticaji avio-kompanija na ekonomiju uvek su spadali u virtuelne kategorije, sve dok ne pričate sa živim ljudima.

Uspeh Aerodroma „Konstantin Veliki“ jednostavno je izmeriti. Čini se da će sve nakon jučerašnjeg dana biti gledano kroz manje skepse, sarkazma i urođenog pesimizma. Možda je tek od juče došlo vreme da počnemo zaista da pričamo o pravom avio-biznisu i kako on, za početak, može biti barem održiv:
 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Protivpozarni na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Ako obuka traje 15 meseci, sta ce da rade ti piloti 8 meseci do dolaska prvih aviona? (ako dodju po planu)

02. Feb 2023.Pogledaj

PVO Zadar-Ponikve na: Američki pilot koji je dokrajčio Leteće Zvezde opisuje kako su po ciljevima u Jugoslaviji dejstvovale posade aviona F-15E i objašnjava kako je došlo do uništenja putničkog voza u Grdeličkoj klisuri

Pogrešna politika ovdašnjeg rukovodstva , nas je dovela u situaciju da smo bombardovani od najjače grupe sila(NATO pakt). Sukob smo izgubili i potpisali kapitulaciju. Još se nismo oporavili od posledica. A, ni izvukli zaključke... Inače, služio sam na aerodromu Ponikve , i svedok sam sve moći NATO avijacije i nemoći naše PVO I ratne avijacije.…

02. Feb 2023.Pogledaj

Dead1 na: Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

Stojko, Tu ste tacni. Racunali su se i skolski avioni G2 i G4 kao lovacki-bombarderi. To su i svim drugim drzavama racunali kao skolske avione!

02. Feb 2023.Pogledaj

Realni na: Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

Nemoguće je iz suve drenovine cediti vodu,trebali smo samo novo al se debelo zakasnilo.Nikakvi Orlovi,Galebovi,Jastrebovi to ni kad je novo bilo nije valjalo a kamo li posle 40 godina.Orao jedino kao platforma za ispitivanje Vrvz,Munje i ostalih naših večitih maketa.

02. Feb 2023.Pogledaj

Алекса na: Bugarska remontuje i modernizuje školsko-borbene avione L-39 Albatros

@Sima Не може се купити школски авион док се не купи нови борбени авион.

01. Feb 2023.Pogledaj