BEG airport status
Reakcija sindikata radnika „Nikole Tesle“: „Lazard“ nije koncesioni savetnik "Nakon dvogodišnjih priprema za TSA kontrolu i najviših ocena, teško nam je kada nas predsednik Nadzornog odbora Er Srbije nazove uskim grlom"/ Foto: Aerodrom "Nikola Tesla"

Reakcija sindikata radnika „Nikole Tesle“: „Lazard“ nije koncesioni savetnik

Nakon izveštavanja našeg portala sa konferencije za medije održane povodom obilaska Er Srbijinog A330 dan uoči prvog leta za Njujork i citiranja izjava predsednika Nadzornog odbora srpskog nacionalnog avio-prevoznika, Siniše Malog, stiglo je i protesno pismo svih pet sindikata aerdroma „Nikola Tesla“.

Oni reaguju na navode da su „usko grlo“ za sadašnji i budući poslovni razvoj Er Srbije, ali i na podatak da je kompanija „Lazard“ koncesioni savetnik.

Njihovo saopštenje prenosimo u celosti:

Povodom pisanja portala Tango Six ne možemo, a da ne uložimo protestnu notu na navode koje je izneo gospodin Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora Er Srbije (Air Serbia).

Zbog stvaranja što jasnije slike širokog javnog mnjenja, kompanija „Lazard“ na aerodromu „Nikola Tesla“ počela je nakon uspešno obavljenog postupka javne nabavke da vrši funkciju privatizacionog savetnika koja će prema rokovima dati predlog kako će se aerodrom u budućnosti poslovno kotirati.

Dok privatizacioni savetnik na završi svoj posao, ne možemo znati da li će aerodrom biti koncesioniran ili na neki drugi način privatizovan, čak da li će uopšte doći do privatizacije, tako da navod poštovanog predsednika Nadzornog odbora Er Srbije, gospodina Siniše Malog, da je kompanija „Lazard“ koncesioni savetnik ne stoji.

Nama, radnicima, nije decidno poznato, sem ako to neko unapred zna da će aerodrom „Nikola Tesla“ biti koncesioniran.

U cilju dobrih partnerskih odnosa nas kao radnika beogradskog aerodroma ka radnicima i kompaniji Er Srbija informišemo Vas da dok „Lazard“ ne završi svoj deo posla nije praksa da se pominje koncesija i kontaktiranje potencijalnih investitora, bar ne sa pozicije predsednika Nadzornog odbora bilo koje avio-kompanije.

Smatramo da je aerodrom „Nikola Tesla“ u poslednjih sedam godina iz sopstvenih sredstava mnogo uložio u svoju infrastrukturu, a dolaskom novog rukovodstva učvrstio lidersku poziciju na planovima razvoja i uspešnog poslovanja iz domena avio-saobraćaja, ne samo u zemlji nego i u inostranstvu. Samo u poslednje dve godine u razvoj infrastrukture uloženo je preko 15.000.000 evra sopstvenih sredstava. Tim više želimo da izrazimo žaljenje i protest zbog toga što nas neko posmatra kao „usko grlo“ jer argumenti govore drugačije.

Aerodrom „Nikola Tesla“ i zaposleni u njemu su bili i u buduće će biti odlična logistička i strateška podrška nacionalnoj avio-komapniji, a ne nekekvo „usko grlo“ za njen razvoj. Nismo bili nikada prepreka nijednoj avio-kompaniji tako da ni sada, a i u budućnosti nećemo biti, a naročito ne Er Srbiji u čijem razvoju aktivno učestvujemo i podržavamo svom snagom. Što se kvaliteta usluga tiče, ona je u pomenutom prošlom vremenu iz godine u godinu uvek podizana na viši nivo i to sa radnom snagom koja je visoko obučena za pružanje usluga u vazdušnom saobraćaju. Moramo napomenuti da je kompanija Er Srbija pod posebnim akcentom i da radnici aerodrom „Nikola Tesla“ izlaze u susret apsolutno svim traženim zahtevima naše nacionalne avio-kompanije, tako da sve što je postavljeno pred nas to bude i ispunjeno. Mi kao radnici smatramo da ne postoji zahtev avio-kompanije koji ne možemo ili nećemo ispuniti, kako za letove prema evropskim, tako i za letove ka Americi i eventualno azijskim zemljama.

Smatramo da Država kao većinski vlasnik kotira aerodrom „Nikola Tesla“ onako kako ona misli da je najbolje za nju, ali i te kako nam je teško da na pragu predstojeće sezone nako sa pozicije predsednika Nadzornog odbora avio-kompanije našu kompaniju naziva „usko grlo“, pogotovo ako uzmemo u obzir dvogodišnje pripreme aerodroma za rigoroznu kontrolu američke TSA agencije i činjenice da smo dobili najviše ocene bez brimedbi, što je u svetu vazduhoplovstva izuzetno retko. Sa druge strane, imati u vidu da je 1800 radnika aerodroma „Nikola Tesla“ dokazalo svoju apsolutnu posvećenost zajedničkom cilju, a to je otpočinjanje uspostavljanja dugolinijskog saobraćaja.

Nadamo se da ćete ovo protesno pismo prihvatiti kao sugestiju i očekujemo eventualno izvinjenje zbog možda ishitrene izjave koja u svom ovom dešavanju i okolnostima ne ide u prilog radnicima aerodroma „Nikola Tesla“.

Čestitamo i Er Srbiji i radnicima aerodroma „Nikola Tesla“ otpočinje dugolinijskog saobraćaja.

S poštovanjem,

Sindikat zaposlenih u AD Aerodrom Nikola Tesla Zajedno
Sindikat Sloga Aerodrom Nikola Tesla Beograd
Nezavisni sindikat Aerodrom Nikola Tesla Beograd
Sindikat ASNA Aerodrom Nikola Tesla Beograd
Sindikalna organizacija Aerodrom Niola Tesla Beograd

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ro

Drzava bi trebalo dobro da odmeri,da li „tesla treba da se proda“ moze mnogo firmi da se razvija od njegovih prihoda i indirektno radnika da se uposli.
Kakvo usko grlo aerodrom meni kao laiku lici da moze sigurno 9 milona putnika minimum da propusti godisnje,sto njegovoj „posadi“ i zelim kao njihov dugogodisnji korisnik.

Odgovori
ka

hehehe koliko ima tih sindikata na Nikoli Tesli majko moja :)
Aerodrom ide u privatizaciju..biće isto kao u okolini..Zagreb…Ljubljana

Odgovori
PR

Sindikat kao obično nema pojma. Naime, videvši u sredstvima javnog informisanja šta je dotični (SM) do sada radio ne bi bilo iznenađenje da je sve uveliko dogovoreno a procedura se sprovodi u skladu sa Zakonom za široke narodne mase pa i sindikate.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj