BEG airport status
Wizz Air: Jači smo od Rajanera u ovom delu Evrope, Morava i Ponikve imaju šansu, baza u Nišu sigurno u jednom trenutku "Nema bitke sa Rajanerom, tržište je i više nego perspektivno." / Foto: Wizz Air/Salinger Igor

Wizz Air: Jači smo od Rajanera u ovom delu Evrope, Morava i Ponikve imaju šansu, baza u Nišu sigurno u jednom trenutku

Današnja (povratnička) konferencija za medije Viz era u Beogradu bila je i prilika da C-level menadžment kompanije istakne i neke veoma zanimljive kompetitivne aspekte regionalnog i posebno srpskog „low-cost“ tržišta. Kroz mnoštvo podataka, cifara i pojašnjenja određenih pravaca u strategiji, na pitanja našeg portala o „nastupajućem pokolju“ sa Rajanerom, budućnosti aerodroma Morava i Ponikve ali i baziranja letelica u Nišu, direktor kompanije Jožef Varadi odgovarao je veoma detaljno.

Na srpskom tržištu u odnosu na ostale low-cost prevoznike udeo Viz era je 65%. Taj procenat daleko je manji kada se poređenje napravi sa tradicionalnim avio-kompanijama, gde prema rečima Varadija, dominira Er Srbija (Air Serbia):

– Mi ćemo u toku 2017. godine putnicima iz Beograda nuditi 642.000 mesta u svojim avionima. Na svakog našeg zaposlenog dođe 8000 putnika godišnje.  –

Odgovarajući na pitanje Tango Sixa o rivalitetu sa kompanijom Rajaner, koja ovog vikenda uvodi svoju prvu od četiri najavljene linije iz Niša, Varadi je naveo da Viz er ima veći kapacitet od Rajanera u ovom delu Evrope u ovom trenutku. On je objasnio da se sa irskim lowcosterom već takmiče u Poljskoj, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj i u Baltičkim zemljama:

– Nije u pitanju „borba“ niti bilo šta slično, mi smo u nekim segmentima Centralne i Istočne Evrope veći od Rajanera. Oni nemaju prednost što se troškova operacija tiče u odnosu na nas na ovim tržištima, nekada su bili najjači svuda u Evropi sada više nisu. Naši troškovi su i dalje pod striktnijom kontrolom.

Srbija je cenovno osetljivo tržište, to znaju oni, to znamo mi ali je zato tržište i dobro što se rasta tiče. –

Posle dužeg vremena pred beogradskim medijima / Foto: Wizz Air
Posle dužeg vremena pred beogradskim medijima / Foto: Wizz Air/Salinger Igor

O Nišu kao potencijalnoj bazi kompanije Viz er Varadi je rekao:

– Moguće je da će do toga doći. Za sada smo novi. Zadovoljni smo, i ako se trend rasta nastavi, baziraćemo avion u Nišu. –

Varadi nije odbacio mogućnost ni za potencijalnu saradnju sa aerodromima Ponikve i Morava. Ovo je možda i prvi put da je neka inostrana, a bitna, kompanija javno konstatovala da oba aerodroma imaju budućnost:

– Generalno smo zainteresovani i razgovaramo sa sličnim, sekundarnim, aerodromima. Čekamo da vidimo šta će biti sa Ponikvama i Moravom.

Zainteresovani smo za svaki sekundarni aerodrom u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Viz er 64% svog ukupnog saobraćaja ostvaruje sa sekundarnih aerodroma širom Evrope. Svega 36% sa primarnih – istakao je Varadi i zaključio:

– Nikada ne komentarišemo pregovore sa aerodromima. To tek radimo kada se oni pretvore u konačni dogovor ali da, pričamo sa sekundarnim aerodromima stalno i snažno podržavamo njihov razvoj. –

O odabiru novih ruta koje je Viz er najavio iz Beograda (do Fridrihštafena, Hanovera, Ninberga i Malte), on navodi da su izabrane na osnovu pretpostavke da za njih postoji interesovanje i da su to gradovi gde ljudi iz Srbije žele da putuju. Takođe, linija za Maltu neće biti sezonska, već će putnicima biti dostupna tokom cele godine, naglasio je Varadi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Pi

„We shall see!“
Potpis
Ryanair

Hahahahahahaha

Odgovori
Pu

Da li je iko postavio pitanje linije od Nisa do Bovea, tj. Pariza, i linije od Beograda do Barcelone, koju sada u letnjoj sezoni radi Vueling? Iz Skoplja postoji let do Barse, a iz Bg ne? Nadam se odgovoru. Hvala.

Odgovori
Ha

Broj putnika godišnje na zaposlenog:

Wizer: 8000
Adrija: 2940
Croatia: 1905
Montenegro: 1439
Er Srbija: 1041

Ovdje se stvarno dobro vidi, kako LCC možu imati tako niske cijene. Ove ostale brojke napisao je gospodin Alen Šćuric pred par dana u ovom članku:

http://tangosix.rs/2016/29/08/poredenje-avio-kompanija-u-ex-yu-regiji/

Meni osobno so ovaka poređenja vrlo zanimiva.

Odgovori
Iz

Thank you WizzAir !!! Been using your line for some time now, everytime I need to travel Malta – Srbija. My base is in Nis, so Sofija was the best option. I guess Wizz Air will still remain the best option flying direct to Belgrade all year round. Although prices might have been more competitive if flying to Nis because the airport rates overthere are much cheaper.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Asda na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Alex Da samo sto mi nismo ni jaka ni velika vojska, to da je diverzifikacija dobra, pa gledaj u ratnim uslovima gde imas embargo na dotok rezervih delova da li je bolje da imas mnogo delova za jedan sistem ili po malo za mnogo sistema i od kojih ces neke morati vremenom da cerupas da…

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

bravo za novu pistu, Ali, nakon toliko para I vremena mogli su I travnjak uz pistu urediti

29. Nov 2024.Pogledaj

Feline na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Od toga imaju neposredne koristi ne samo lisice, nego i vukovi, divlje mačke i ostale životinje. Treba tako organizovati i prihranjivanje životinja kojima se staništa neprekidno smanjuju, bilo bi još više mogućnosti za razvoj komercijalne avijacije.

29. Nov 2024.Pogledaj