BEG airport status
Aleksandar Kolo: Pripadnici RV i PVO ustupali i prodavali avione i delove bez saglasnosti uprave Muzeja vazduhoplovstva Poverene zbirke aviona i motora počele su da se "razvlače i nestaju" / Foto: Muzej vazduhoplovstva Beograd

Aleksandar Kolo: Pripadnici RV i PVO ustupali i prodavali avione i delove bez saglasnosti uprave Muzeja vazduhoplovstva

Kako smo nedavno izveštavali, Muzej vazduhoplovstva će od naredne godine biti deo Ministarstva odbrane, pri čemu je Vojska Srbije dala obećanje da će o njemu brinuti i finansijski kada do toga dođe.

Prema skorašnjim navodima „Danasa“, tu „transakciju“ podržao je sadašnji direktor Muzeja Čedo Milivojević, objašnjavajući da prelazak pod okrilje Ministarstva odbrane znači sigurne plate, kao i „nameru države da stane na put mahinacijama i kriminalu koji su uzeli maha u toj ustanovi“.

Međutim, deo zapolsenih na čelu sa dokumentalistom u Muzeju Aleksandrom Kolom smatra da to nije dobra ideja i upravo direktora i pripadnike vojske optužuju za nezakonite radnje u toj ustanovi, piše jučerašnji „Danas“:

– Slučaj prisluškivanja zaposlenih u Muzeju vazduhoplovstva samo je jedan u nizu primera nezakonitih radnji koje su pripadnici i predstavnici RV i PVO počinili u poslednjih petnaest godina. Koristeći svoj povlašćen položaj u Upravnom odboru, oni su u Muzeju postavili jednu manju jedinicu, oko pet ljudi, pod obrazloženjem da se pomogne u čuvanju i zbrinjavanju naraslih zbirki.

Nije proteklo puno vremena do kada su komandiri te jedinice počeli da se ponašaju kao direktori paralelne ustanove. Takođe, poverene zbirke aviona i motora počele su da se razvlače i nestaju bez saglasnosti uprave Muzeja. – rekao je Kolo za „Danas“.

Za skladištenje opasnog materijala u Muzeju niko nije odgovarao / Foto: Muzej vazduhoplovstva Beograd

Kako objašnjava, protivljenje direktora Muzeja je izostajalo zato što su na čelu ustanove od 2003. godine do danas postavljani penzionisani oficiri ratnog vazduhoplovstva „koji ni po zakonu, ni znanju, niti po statutu ustanove, nisu zadovoljavali uslove za obavljanje ove funkcije“.

– Pripadnici RV i PVO se nisu osvrtali na upravu Muzeja kada su privatnim licima ustupili, najverovatnije prodali, deset ispravnih motora tipa Lajkoming i rezervne delove za avion Utva 66. Privatnoj vazduhoplovnoj akademiji na Dorćolu ustupljeni su motori iz muzejske zbirke, a sa drugim privatnikom komanda RV i PVO, iako na to nije imala pravo, potpisala je ugovor o ustupanju unikatnog aviona radi restauracije.

Bez znanja radnika Muzeja u ovoj zgradi je odlagano skoro pet tona nedelaborisanih ubijnih sredstava. Neka od njih su čak bila izložena na glavnoj postavci. Kada je to otkriveno, opasni materijal je iznet i odvezen, a za njegovo skladištenje u Muzeju do sada niko nije odgovarao. – ističe Kolo.

Prema njegovim rečima, pokušaj prodaje kulturnog dobra, nezakoniti popis muzejskih predmeta, prisvajanje i odnošenje muzjeskih zbirki i predmeta izvan zgrade Muzeja, odbijanje saradnje sa zvaničnim stručnim komisijama Ministarstva kulture i drugi slučajevi samo su se nizali, navodi „Danas“.

Kako objašnjava za taj dnevni list, vojna komanda je, mimo ostalih osnivača, pokrenula aktivnosti preko svojih predstavnika u Ministarstvu odbrane da se izvrši prenos osnivačkih prava na državu, sa konačnom namerom da se Muzej preda Vojsci na upravu.

Komentari

I

Treba li ovo komentarisati…
Posebno ubojna strdstva u glavnoj postavci.
Ja kad sam onomad vodio sina u muzej karte je prodavao tip pijan kao zemlja. Nije mogao da priča koliko se nalio.
Tako nam je sve ostalo…

Odgovori
M

Autor teksta je od pocetka u muzeju i tek sada ima nezto da kaze? Macan se kasno setio da bi verovali.

Мацан је у овој причи од самог почетка,
само су неки касно стигли да се укључе.

A

Pa prošle godine pitao ja gdje je Junkers Jumo motor.. neki misle da nije ga nikad ni bilo, neki znaju da je bio, slika iz depoa stara postoji a di je Junkers Jumo ? Možda se danas zna ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Dubai Airshow: UAE prikazali svoj prvi borbeni avion, laki višenamenski B-250

Нема за сада цене Б-250. Сматрам да тренутно Србија није у стању да сама произведе овакав авион. Утву је преузео СДПР а мислим да ситуација у тој фабрици није баш најбоља.

17. Nov 2017.Pogledaj

Branko S na: Super Hornet još jedan kandidat za novi borbeni avion RV Bugarske, izbor pomeren za kraj jula 2018.

F-22 se ne prodaje, f35 je za izvoz. A i niko ziv ne zna koliko tacno kosta F-22 sa najsavremenijom opremom i naoruzanjem, plus za njegovo odrzavanje su potrebni menahicari sa dva fakulteta. Plus ima najskuplje simulatore koji kostaju kao pojedini lovacki avioni.

17. Nov 2017.Pogledaj

Mile na: Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona

Jednostavno,kao avio prevoznik registrovan u Madjarskoj Wizz air ima pravo da leti samo na linijama unutar EU ili na linijama ka EU ili iz EU,ali nema pravo bez tzv.pete slobode (koju izdaju Vlade drzava) i koja se u praksi retko dobija da lete izmedju ili u okviru drzava koje nisu EU (kao sto su u…

17. Nov 2017.Pogledaj

Mrgud na: Super Hornet još jedan kandidat za novi borbeni avion RV Bugarske, izbor pomeren za kraj jula 2018.

јел то онај Ф-18 из филма Иза непријатељске линије (Behind Enemy Lines) са Џин Хекманом и лепушкастим Овен Вилсоном што је управо играо обореног пилота!? шалу на страну, и ја мислим да је Стршљен превелик залогај за Бугаре!!! и они постају јако неозбиљни са њиховим жељама...

17. Nov 2017.Pogledaj