BEG airport status
Pipistrel sa lokalnim partnerom otvara fabriku aviona u Kini Alfa Elektro i Pantera Hibrid će se od sada proizvoditi i u Kini / Foto: Pipistrel

Pipistrel sa lokalnim partnerom otvara fabriku aviona u Kini

Slovenački proizvođač aviona Pipistrel objavio je u petak 1. decembra početak još jednog međunarodnog partnerstva. Kako je saopšteno, četvrta po redu kompanija u okviru Pipistrel Grupe, nazvana Pipistrel Azija-Pacifik registrovana je u kineskoj Jiangsu provinciji.

Kineski Pipistrel biće u vlasništvu osnivača Iva Boskarola (51%) i Denija Vu Haoa (49%) koji će obezbediti finansiranje za novu kompaniju. Prema dogovoru kompanija u Kini proizvodiće dva tipa letelica, Alfa Elektro i Pantera Hibrid. Pipistrel Slovenija prodaće tehnologiju i prava za proizvodnju i prodaju dva modela za Kinu i 1o zemalja jugoistočne Azije svojoj novoj kompaniji.

Osnivač slovenačke kompanije i njegov novi kineski partner / Foto: Pipistrel

Pipistrel Azija-Pacifik takođe će ući u „projekat Jurong“, izgradnju vazduhoplovnog i turističkog centra blizu Jurong nacionalnog parka. Planirano je da u naredne dve godine budu izgrađeni novi aerodrom, fabrika aviona, vile i departman vazduhoplovnog univerziteta koji će biti baziran u kompleksu od 130 hektara. Njegova lokacija je na 30 minuta vožnje od Nanjinga iz kojeg je takođe planirana i direktna avio-linija do Maribora, kažu iz Pipistrela.

Vlasništvo u druge dve kompanije, Pipistrel d.o.o. i Pipistrel Vertical Solutions ostaje 100% slovenačko.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

J

Mene Pipistrel zadivljuje. A kod nas glavni domet – SAVATI ili kako već se pravilno piše ime. Svaka čast .

Odgovori
i

Pipistrel je dosada lepo radio, imaju dobar kadar u firmi, ulazu u buducnost, inovativni su, zasad imaju solidnu prodaju. Medjutim ja se i daje bojim Kineza! Kinezi nemogu da zezaju Apple kome proizvode sve zato sto su mocna kompanija ali se bojim da manje kompanije nemaju bas veliku zastitu u Kini. Danas Pipistrel a sutra preko puta nice ista takva kompanija sa pokradenom tehnologijom. Nadam se da se Pipistrel nece olako dati preveslati! Puno srece!

Odgovori
P

Interesantno je da je Kineski entitet u većinskom vlasništvu Pipistrela. Trebalo bi da imaju punu kontrolu i nad takvim nepredviđenim stvarima. Ali da su Kinezi ovako došli na korak od trenutno najnaprednije GA tehnologije, jesu.

P

Jesu li sve takve ‘strane’ fabrike 49% vlasnistvo kineske drzave?

Odgovori
i

Ne, ali to je ustvari dosta komplikovano. Kina u nekim oblastima limitira odnosno zabranjuje strani kapital ili vlasnistvo. Doduse ima nacina da se zaobidje sve to.
Ima li neko od komentatora koji se razume u trziste UL aviona, posebno Kina i daleki istok? Sta je Pipistrel ponukalo na ovaj potez? Nije vise ni Kina jeftina radna snaga, racunaju na njihovo trziste?

B

Pa kinezi drže i Coninental motore, uzeli su Mooney, odavno su već u Cirrusu i sl.. vidim da opasno tipuju na GA. Mislim da je Pipistrel našao način da bude sa kinezima u igri a da se ne proda u potpunosti – da koristi vjetar u leđa koji je povoljan na odeđenoj visini ali je problem kod uzlijetanja…

n

Bravo, Pipistrel je primer i inspiracija za GA industriju u celoj Evropi, a daleko su oni iznad regiona da bi se poredili sa bilo kim.

Odgovori
N

Da li ko zna koliki je godisnji promet kompanije Pipistela? Postoji ki takav podatak javno dostupan na internetu? Hvala

W

Nekoizmase:
Prema informacijama, koje su javno dostupne na portalu bizi.si ima Pipistrel u rubrici „čisti prihodi od prodaje“ u 2015 godini 12.286.251 EUR, a u 2016 godini 14.644.364 EUR. U rubrici „čisti dobitak ili čisti gubitak (razlika između poslovnog dobitka i posle izmirenja poreskih obaveza) je bila u 2015 godini 1.373.471, a u 2016 godini 2.045.381.

Financijska bilanca za godinu 2017 još nije objavljena. ;-)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj