Slovenački proizvođač aviona Pipistrel objavio je u petak 1. decembra početak još jednog međunarodnog partnerstva. Kako je saopšteno, četvrta po redu kompanija u okviru Pipistrel Grupe, nazvana Pipistrel Azija-Pacifik registrovana je u kineskoj Jiangsu provinciji.
Kineski Pipistrel biće u vlasništvu osnivača Iva Boskarola (51%) i Denija Vu Haoa (49%) koji će obezbediti finansiranje za novu kompaniju. Prema dogovoru kompanija u Kini proizvodiće dva tipa letelica, Alfa Elektro i Pantera Hibrid. Pipistrel Slovenija prodaće tehnologiju i prava za proizvodnju i prodaju dva modela za Kinu i 1o zemalja jugoistočne Azije svojoj novoj kompaniji.
Pipistrel Azija-Pacifik takođe će ući u „projekat Jurong“, izgradnju vazduhoplovnog i turističkog centra blizu Jurong nacionalnog parka. Planirano je da u naredne dve godine budu izgrađeni novi aerodrom, fabrika aviona, vile i departman vazduhoplovnog univerziteta koji će biti baziran u kompleksu od 130 hektara. Njegova lokacija je na 30 minuta vožnje od Nanjinga iz kojeg je takođe planirana i direktna avio-linija do Maribora, kažu iz Pipistrela.
Vlasništvo u druge dve kompanije, Pipistrel d.o.o. i Pipistrel Vertical Solutions ostaje 100% slovenačko.
Jovan Munitlak
Mene Pipistrel zadivljuje. A kod nas glavni domet – SAVATI ili kako već se pravilno piše ime. Svaka čast .
ivan1
Pipistrel je dosada lepo radio, imaju dobar kadar u firmi, ulazu u buducnost, inovativni su, zasad imaju solidnu prodaju. Medjutim ja se i daje bojim Kineza! Kinezi nemogu da zezaju Apple kome proizvode sve zato sto su mocna kompanija ali se bojim da manje kompanije nemaju bas veliku zastitu u Kini. Danas Pipistrel a sutra preko puta nice ista takva kompanija sa pokradenom tehnologijom. Nadam se da se Pipistrel nece olako dati preveslati! Puno srece!
Petar Vojinovic
Interesantno je da je Kineski entitet u većinskom vlasništvu Pipistrela. Trebalo bi da imaju punu kontrolu i nad takvim nepredviđenim stvarima. Ali da su Kinezi ovako došli na korak od trenutno najnaprednije GA tehnologije, jesu.
Pavle
Jesu li sve takve ‘strane’ fabrike 49% vlasnistvo kineske drzave?
ivan1
Ne, ali to je ustvari dosta komplikovano. Kina u nekim oblastima limitira odnosno zabranjuje strani kapital ili vlasnistvo. Doduse ima nacina da se zaobidje sve to.
Ima li neko od komentatora koji se razume u trziste UL aviona, posebno Kina i daleki istok? Sta je Pipistrel ponukalo na ovaj potez? Nije vise ni Kina jeftina radna snaga, racunaju na njihovo trziste?
BB
Pa kinezi drže i Coninental motore, uzeli su Mooney, odavno su već u Cirrusu i sl.. vidim da opasno tipuju na GA. Mislim da je Pipistrel našao način da bude sa kinezima u igri a da se ne proda u potpunosti – da koristi vjetar u leđa koji je povoljan na odeđenoj visini ali je problem kod uzlijetanja…
nix
Bravo, Pipistrel je primer i inspiracija za GA industriju u celoj Evropi, a daleko su oni iznad regiona da bi se poredili sa bilo kim.
Nekoizmase
Da li ko zna koliki je godisnji promet kompanije Pipistela? Postoji ki takav podatak javno dostupan na internetu? Hvala
Wajdushna
Nekoizmase:
Prema informacijama, koje su javno dostupne na portalu bizi.si ima Pipistrel u rubrici „čisti prihodi od prodaje“ u 2015 godini 12.286.251 EUR, a u 2016 godini 14.644.364 EUR. U rubrici „čisti dobitak ili čisti gubitak (razlika između poslovnog dobitka i posle izmirenja poreskih obaveza) je bila u 2015 godini 1.373.471, a u 2016 godini 2.045.381.
Financijska bilanca za godinu 2017 još nije objavljena. ;-)