BEG airport status
Pipistrel sa lokalnim partnerom otvara fabriku aviona u Kini Alfa Elektro i Pantera Hibrid će se od sada proizvoditi i u Kini / Foto: Pipistrel

Pipistrel sa lokalnim partnerom otvara fabriku aviona u Kini

Slovenački proizvođač aviona Pipistrel objavio je u petak 1. decembra početak još jednog međunarodnog partnerstva. Kako je saopšteno, četvrta po redu kompanija u okviru Pipistrel Grupe, nazvana Pipistrel Azija-Pacifik registrovana je u kineskoj Jiangsu provinciji.

Kineski Pipistrel biće u vlasništvu osnivača Iva Boskarola (51%) i Denija Vu Haoa (49%) koji će obezbediti finansiranje za novu kompaniju. Prema dogovoru kompanija u Kini proizvodiće dva tipa letelica, Alfa Elektro i Pantera Hibrid. Pipistrel Slovenija prodaće tehnologiju i prava za proizvodnju i prodaju dva modela za Kinu i 1o zemalja jugoistočne Azije svojoj novoj kompaniji.

Osnivač slovenačke kompanije i njegov novi kineski partner / Foto: Pipistrel

Pipistrel Azija-Pacifik takođe će ući u „projekat Jurong“, izgradnju vazduhoplovnog i turističkog centra blizu Jurong nacionalnog parka. Planirano je da u naredne dve godine budu izgrađeni novi aerodrom, fabrika aviona, vile i departman vazduhoplovnog univerziteta koji će biti baziran u kompleksu od 130 hektara. Njegova lokacija je na 30 minuta vožnje od Nanjinga iz kojeg je takođe planirana i direktna avio-linija do Maribora, kažu iz Pipistrela.

Vlasništvo u druge dve kompanije, Pipistrel d.o.o. i Pipistrel Vertical Solutions ostaje 100% slovenačko.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Mene Pipistrel zadivljuje. A kod nas glavni domet – SAVATI ili kako već se pravilno piše ime. Svaka čast .

Odgovori
iv

Pipistrel je dosada lepo radio, imaju dobar kadar u firmi, ulazu u buducnost, inovativni su, zasad imaju solidnu prodaju. Medjutim ja se i daje bojim Kineza! Kinezi nemogu da zezaju Apple kome proizvode sve zato sto su mocna kompanija ali se bojim da manje kompanije nemaju bas veliku zastitu u Kini. Danas Pipistrel a sutra preko puta nice ista takva kompanija sa pokradenom tehnologijom. Nadam se da se Pipistrel nece olako dati preveslati! Puno srece!

Odgovori
Pe

Interesantno je da je Kineski entitet u većinskom vlasništvu Pipistrela. Trebalo bi da imaju punu kontrolu i nad takvim nepredviđenim stvarima. Ali da su Kinezi ovako došli na korak od trenutno najnaprednije GA tehnologije, jesu.

Pa

Jesu li sve takve ‘strane’ fabrike 49% vlasnistvo kineske drzave?

Odgovori
iv

Ne, ali to je ustvari dosta komplikovano. Kina u nekim oblastima limitira odnosno zabranjuje strani kapital ili vlasnistvo. Doduse ima nacina da se zaobidje sve to.
Ima li neko od komentatora koji se razume u trziste UL aviona, posebno Kina i daleki istok? Sta je Pipistrel ponukalo na ovaj potez? Nije vise ni Kina jeftina radna snaga, racunaju na njihovo trziste?

BB

Pa kinezi drže i Coninental motore, uzeli su Mooney, odavno su već u Cirrusu i sl.. vidim da opasno tipuju na GA. Mislim da je Pipistrel našao način da bude sa kinezima u igri a da se ne proda u potpunosti – da koristi vjetar u leđa koji je povoljan na odeđenoj visini ali je problem kod uzlijetanja…

ni

Bravo, Pipistrel je primer i inspiracija za GA industriju u celoj Evropi, a daleko su oni iznad regiona da bi se poredili sa bilo kim.

Odgovori
Ne

Da li ko zna koliki je godisnji promet kompanije Pipistela? Postoji ki takav podatak javno dostupan na internetu? Hvala

Wa

Nekoizmase:
Prema informacijama, koje su javno dostupne na portalu bizi.si ima Pipistrel u rubrici „čisti prihodi od prodaje“ u 2015 godini 12.286.251 EUR, a u 2016 godini 14.644.364 EUR. U rubrici „čisti dobitak ili čisti gubitak (razlika između poslovnog dobitka i posle izmirenja poreskih obaveza) je bila u 2015 godini 1.373.471, a u 2016 godini 2.045.381.

Financijska bilanca za godinu 2017 još nije objavljena. ;-)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Ako je verovati specifikacijama, trebalo bi da može. Nora je visoka 3,4m a A400M dozvoljava teret visine 3,85 cm. U širinu i dužinu ima više mesta. Treba gledati malo širu sliku, ovaj avion bi obezbedio puno bolju podršku srpske namenske industrije svojim kupcima.

12. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Verovatno u svetskom vrhu sto se tice vojne primene, iako ima i jeftinijih resenja. Za civilnu primenu malo teze, jer dok "covek na terenu" ne ode i ne pogleda problem, nema ni resenja. Inace Erbasov Atlas ima za trecinu vecu nosivost i za trecinu veci dolet od Embraerovog Milenijuma koga sad svi nesto kupuju (srednja…

11. Dec 2024.Pogledaj

omniameamecumporto na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Zolja je bestrzajna na ramenu vojnika koji ima oslonac na čvrsto tlo. Na dronu nije.

11. Dec 2024.Pogledaj

Miks na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Do pre neki dan imali jedan An-26 sa gotovo izvesnim gašenjem transportne komponente vojne avijacije, a sad ljudima ne valja 2xC-295 i potencijalna nabavka A-400M. Svetu se zaista ne može ugoditi. Mimo ove priče, odličan je ovaj sistem satelitskog monitoringa, ali nekako sam više za to da kupimo i lansiramo svoje satelite od Rusa ili…

11. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: „Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

Imaš kupca koji u početnoj nabavci pazari robu vrednu 2.7 mlrd € - pa još u tako osetljivoj svrsi poput odbrane - naravno da će svaka ozbiljna firma za takvog kupca oformiti posebnu organizacionu komponentu koja će raditi samo na tom segmentu poslovanja - da bi sve robe i usluge bile isporučene po ugovoru, realizovao…

11. Dec 2024.Pogledaj