Kvar motora prvi je poznati uzrok ozbiljne nezgode prilikom vanrednog sletanja Galeb G-2A na „Čeneju“, zaključak je nakon izvršenog uvida istražitelja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju. Pilot nije povrđen u nezgodi, potvrdio je za Tango Six glavni istražitelj za vazduhoplovne nesreće, Nebojša Petrović.
Petrović navodi da je Galeb G-2A (JU-YAK) poleteo sa aerodroma „Čenej“ oko 17h, ali da je ubrzo došlo do vanrednog sletanja.
– Avion je prilikom postizanja brzine, na otprilike 300 metara, imao problem sa pogonskom grupom, odnosno sa motorom. Došlo je do prekida rada motora. Iz tog razloga je pilot prešao u fazu vanrednog sletanja. Prilikom sletanja na aerodrom avion je pao na nos zbog toga što je udar bio nešto jači. Verovatno zbog činjenice da pilot nije mogao da kontroliše brzinu sletanja i u trenutku kada je avion dotakao pistu nosnom nogom došlo je do njenog loma i nabadanja na nos aviona. Ovom prilikom nije došlo do bilo kakvih posledica po pilota. On je nepovređen izašao iz aviona. – objašnjava Petrović i dodaje da ovakav događaj ne treba nazivati „udesom“ već „ozbiljnom nezgodom“.
Prema njegovim rečima, istraga će pokazati da li je samo ovo uzrok nezgode ili eventualno ima još elemenata koji su doveli do nje.
Kako nam je objašnjeno, avion je iz bezbednosnih razloga pomeren sa mesta nezgode.
– Uz našu dozvolu avion je pomeren sa piste pošto se radi o vojnom avionu koji je, između ostalog, bio i napunjen gorivom. Iz bezbednosnih razloga on je pomeren na sigurno. –
Zakonska obaveza Centra za istraživanje nesreće jeste da prve informacije o uzrocima ove nezgode da posle pet dana, objašnjava Petrović i dodaje da će konačni rezultati istrage biti poznati tek nakon tri do šest meseci:
– Ovakvi događaji su u našoj praksi dosta zahtevni jer, na svu sreću, nemamo puno nesreća i udesa i onda se trudimo da maksimalno posvetimo svakom događaju adekvatno vreme i prostor. Istraga će sigurno trajati između tri i šest meseci. –
Slobodan Tesanovic
Uff koliko zanimljivih cinjenica, novih pojmova. Skromno mislim da je i sest meseci malo. Done mi da se lansiram na visinu od 400 km/h
BB
Pilot bio disciplinovan i znao šta radi i ostao živ. A oni nek ispituju 6 mjeseci…
AirBag
NIje stvar u ispitivanju ljudi, 6 mjeseci treba da se prepiše sroči rediguje uredi koriguje pregleda tekst Zapisnika, jer ga prvo moraju svi odobriti da bbi se objavio, i oni koji plaćaju kaznu i odgovaraju i oni koji propisuju kazne.. to vam je komplikovan postupak i procedura, govorio je moj stari drug Vampovac, „kakvo pečenje takvo rešenje“ .. eto :)
Владан Величковић
Тзв. Главни истражитељ даје изјаве које су у складу са (не)радом његовим и Центра којим он руководи.
О „максималној посвећености“ говори чињеница да тај Центар за готово 4 године постојања није објавио НИЈЕДАН извештај о завршеним истрагама удеса иако је у неким од њих било и жртава. Ко не верује нека погледа сајт ДЦВ-а.
На руку њиховом нераду иде чињеница да Закон о исраживању несрећа прописује да морају да се истраже удеси ваздухоплова масе веће од 2250 кг (што смо ми у последњих 10 година колико се ја бавим овом проблематиком имали само 1 или 2 случаја) као и тамо где има људских жртава. Све остало није обавезно!
Оно што је интересантно је чињеница да нерад центра никога посебно не узбуђује, чак ни оне који би за његов рад професионално требало да буду заинтересовани, а то су, бар, пилоти и ДЦВ. У то сам имао прилике да се лично уверим пре нешто мање од годину дана.
Поздрав од бившег истражитеља удеса у цивилном ваздухопловству.
Penzioner
Ne znam da li je ova tema bila već ali bilo bi dobro da napišete jedan članak o tome ko se bavi istragom vazduhoplovnih nesreća u zemljama Ex Yu, koje su to sve organizacije, kako rade , dosadašnji uspjesi, loši rezultati itd. I kako do zanimanja inspektora vazduhoplovnih nesreća, što bi svakako bilo interesantno mlađim čitaocima.