BEG airport status
Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 10 miliona dinara niškom aerodromu Sredstva su namenjena poboljšanju aerodromske usluge i bezbednosti / Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 10 miliona dinara niškom aerodromu

Direktorat civilnog vazduhoplovstva doneo je odluku o donaciji novčanih sredstava Javnom preduzeću „Aerodrom Niš“ za aerodromske usluge u ukupnom iznosu od deset miliona dinara, saopšteno je iz Direktorata.

Kako navode, Direktorat i „Aerodrom Niš“ potpisali su ugovor o donaciji kojim se predviđa da će namenska sredstva biti utrošena za nabavku rendgenskog uređaja za pregled ručnog prtljaga i stvari koje lica nose sa sobom, kao i za izradu elaborata o ekspertizi poletno-sletne staze, rulne staze i platforme.

– Odluka je donešena na osnovu molbe „Aerodrom Niš“ za donaciju novčanih sredstava na koju je Direktorat odgovorio pozitivno imajući u vidu unapređenje nivoa bezbednosti i obezbeđivanja u civilnom vazduhoplovstvu, kao i funkcionisanja vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Niš.

Donacija će pomoći još bezbednije opsluženje vazduhoplovnih avio-prevozioca koji koriste aerodrom u Nišu. Direktorat će nastaviti sa doniranjem sredstava svim subjektima koji utiču na bezbednost i sigurnost neba nad Srbijom, što i jeste apsolutni prioritet naše institucije. – objšanjavaju iz Direktorata.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

V

Lepo. Pohvalno. Korisno.

Odgovori
N

Evo i ja imam molbu direktoratu da ulozi jos 10 miliona i da napravi elaborat da se nase dozvole priznaju u Evropi. Ili na primer da ulozi sredstva u jedan normalan GA aerodrom u Srbiji.

Odgovori
V

Nele,
Odličan predlog u vezi sa jednim organizovanim i funkcionalnim GA Aerodromom u Srbiji.
Ideja postoji već više godina, pokušalo se na više mesta i sa nekoliko sličnih ideja. Nažalost do sada bez rezultata.
Najbolja ideja je bila ideja o Avio Parku Srbije, koji bi na jednom mestu okupio sve što je neophodno za General Aviation.
No kao i sve ostalo što je zasnovano na dobroj ideji, funkcionalnosti i korisnosti nije prošlo razne nivoe Vlasti i Sistema. Ideja je još uvek živa i ko god želi da se iskreno uključi u ideju neka ovde napiše kako vidi ostvarenje same ideje.

O dozvolama samo da ponovim, nije dovoljan elaborat DCV. Potrebna je politička volja u EU, samo zato što bez punopravnog članstva Srbije u EU, članice EASA nemaju obavezu priznavanja naših dozvola.

M

Vladimire, netacno. Svajcarska, Norveska I Island nisu clanice EU ali jesu integrisane u EASA sistem I njihove dozvole su priznate. Srpski put je ispunjenje ECAA obaveza.

V

Priznanje dozvola nema nikakve veze sa ECAA. Savetujem da se pogleda EASA websajt.

M

Niste odgovorili na pitanje da li je Svajcarska clanica EU. Savetujem da proucite evropsko (vazduhoplovno) pravo.

B

Svicarska nije clanica EU.
No, njezino zakonodavstvo je u potpunosti komplementarno s zakonodavstvom EU.

M

Tako je. A to je dogovoreno sporazumom izmedju EU, EU clanica I Svajcarske. Voila!

V

Mozaik,
Nema šta da Vam odgovaram na to pitanje. Grešite u osnovnoj postavci.

Letačke dozvole su u nadležnosti EASA. EASA je evropska agencija za civilni saobraćaj.

Ukoliko zemlja nije punopravni član EU, postoji mogućnost priznavanja letačkih dozvola izdatih od strane vazduhoplovnih vlasti te zemlje u EU, ali jedino na dobrovoljnoj osnovi. Svaka članica EASA samostalno odlučuje da li priznaje ili ne, dotičnu dozvolu.
Ukoliko je zemlja članica EU, onda su dozvole izdate od EASA agencije, ne više od vazduhoplovnih vlasti te zemlje.

Jednostavno rečeno, postoji jedna agencija, EASA, za sve zemlje članice EU, a u samim zemljama postoje ispostave EASA. U vezi sa Švajcarskom ili Norveškom, važi identičan princip kao i za Srbiju. Njihove dozvole se priznaju zato što su to ozbiljne, važne države. Nas, nažalost, mnoge zemlje članice EU ne doživljavaju kao takvu Državu. Sa pravom!

Savetujem čitanje EASA propisa. Dostupni su na netu. Naš zakon je samo usklađen sa EASA propisima, ali nije i punopravno uklopljen u EASA.

g

Interesuje me iz kojih izvora finansiranja je Direktorat donirao ovaj novac.
Obzirom da je Direktorat nadzorno i regulaciono telo kako ce se ova donacija odraziti na sertifikaciju aerodroma Nis? Da li je ovo u skladu sa vazecim propisima koji regulisu rad Direktorata?

Odgovori
V

Sve je po zakonima. Domaćim i međunarodnim.
DCV ima obavezu, ali i pravo da sredstva kojima raspolaže poboljšava ili gradi sve što je neophodno ili zahtevano da bi vazdušni saobraćaj u Srbiji bio na nivou koji se zahteva međunarodnim sporazumima i konevencijama.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

Mislite za obelezavanje ciljeva, koordinate, proveru ucinka? Ako se uradi dobar softver, naravno da moze.

05. Jul 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

@Beli Zavisi koji tenk. Modernizovan sa ERO i LWR, tesko da ga mozes neutralisati sa ovom malom laserki navodjenom raketom, zapravo nikako, pa cak i bez te zastite ako ima solidan kompozitni oklop(mnogi nemaju) Patrija je prezivljavala direktne pogotke RPGom sa malih udaljenosti, ozbiljno je to vozilo. Mnogo ozbiljnije nego bilo sta sto mi imamo.…

05. Jul 2020.Pogledaj

mateus na: Vojna parada u Moskvi: Detaljno o vojnoj tehnici i svim premijerama

Prema pisanju agencije Izvestija Rusija ce vec izvrsiti duboku modernizaciju lovca Su57. Citav projekat ima naziv Megapolis. Prvi let prototipa Su57 Super Suhoj prema planu bice realizovan sredinom 2022godine a sva testiranja trebalo bi da se zavrse do kraja 2024godine a zatim i pocetak serijske proizvodnje. Najvise izmena bice u elektronici i pogonskoj grupi. Manjih…

05. Jul 2020.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

@Gambi Pa Helfire košta oko 100.000 dolara. Samo je Helfire dosta ozbiljnija, modernija i veća raketa sa dosta, dosta iskustva u ratovima. Tako da je ova cena OK! Ja se samo nadam, da će mo mi jednog dana završiti M-17D (laserski vodjenu Munju). ...mada će biti prevelika za ovu BPL. M-17D bi trebala biti moćnija…

05. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend