BEG airport status
Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 10 miliona dinara niškom aerodromu Sredstva su namenjena poboljšanju aerodromske usluge i bezbednosti / Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

Direktorat civilnog vazduhoplovstva donira 10 miliona dinara niškom aerodromu

Direktorat civilnog vazduhoplovstva doneo je odluku o donaciji novčanih sredstava Javnom preduzeću „Aerodrom Niš“ za aerodromske usluge u ukupnom iznosu od deset miliona dinara, saopšteno je iz Direktorata.

Kako navode, Direktorat i „Aerodrom Niš“ potpisali su ugovor o donaciji kojim se predviđa da će namenska sredstva biti utrošena za nabavku rendgenskog uređaja za pregled ručnog prtljaga i stvari koje lica nose sa sobom, kao i za izradu elaborata o ekspertizi poletno-sletne staze, rulne staze i platforme.

– Odluka je donešena na osnovu molbe „Aerodrom Niš“ za donaciju novčanih sredstava na koju je Direktorat odgovorio pozitivno imajući u vidu unapređenje nivoa bezbednosti i obezbeđivanja u civilnom vazduhoplovstvu, kao i funkcionisanja vazdušnog saobraćaja na Aerodromu Niš.

Donacija će pomoći još bezbednije opsluženje vazduhoplovnih avio-prevozioca koji koriste aerodrom u Nišu. Direktorat će nastaviti sa doniranjem sredstava svim subjektima koji utiču na bezbednost i sigurnost neba nad Srbijom, što i jeste apsolutni prioritet naše institucije. – objšanjavaju iz Direktorata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vl

Lepo. Pohvalno. Korisno.

Odgovori
Ne

Evo i ja imam molbu direktoratu da ulozi jos 10 miliona i da napravi elaborat da se nase dozvole priznaju u Evropi. Ili na primer da ulozi sredstva u jedan normalan GA aerodrom u Srbiji.

Odgovori
Vl

Nele,
Odličan predlog u vezi sa jednim organizovanim i funkcionalnim GA Aerodromom u Srbiji.
Ideja postoji već više godina, pokušalo se na više mesta i sa nekoliko sličnih ideja. Nažalost do sada bez rezultata.
Najbolja ideja je bila ideja o Avio Parku Srbije, koji bi na jednom mestu okupio sve što je neophodno za General Aviation.
No kao i sve ostalo što je zasnovano na dobroj ideji, funkcionalnosti i korisnosti nije prošlo razne nivoe Vlasti i Sistema. Ideja je još uvek živa i ko god želi da se iskreno uključi u ideju neka ovde napiše kako vidi ostvarenje same ideje.

O dozvolama samo da ponovim, nije dovoljan elaborat DCV. Potrebna je politička volja u EU, samo zato što bez punopravnog članstva Srbije u EU, članice EASA nemaju obavezu priznavanja naših dozvola.

Mo

Vladimire, netacno. Svajcarska, Norveska I Island nisu clanice EU ali jesu integrisane u EASA sistem I njihove dozvole su priznate. Srpski put je ispunjenje ECAA obaveza.

Vl

Priznanje dozvola nema nikakve veze sa ECAA. Savetujem da se pogleda EASA websajt.

Mo

Niste odgovorili na pitanje da li je Svajcarska clanica EU. Savetujem da proucite evropsko (vazduhoplovno) pravo.

Be

Svicarska nije clanica EU.
No, njezino zakonodavstvo je u potpunosti komplementarno s zakonodavstvom EU.

Mo

Tako je. A to je dogovoreno sporazumom izmedju EU, EU clanica I Svajcarske. Voila!

Vl

Mozaik,
Nema šta da Vam odgovaram na to pitanje. Grešite u osnovnoj postavci.

Letačke dozvole su u nadležnosti EASA. EASA je evropska agencija za civilni saobraćaj.

Ukoliko zemlja nije punopravni član EU, postoji mogućnost priznavanja letačkih dozvola izdatih od strane vazduhoplovnih vlasti te zemlje u EU, ali jedino na dobrovoljnoj osnovi. Svaka članica EASA samostalno odlučuje da li priznaje ili ne, dotičnu dozvolu.
Ukoliko je zemlja članica EU, onda su dozvole izdate od EASA agencije, ne više od vazduhoplovnih vlasti te zemlje.

Jednostavno rečeno, postoji jedna agencija, EASA, za sve zemlje članice EU, a u samim zemljama postoje ispostave EASA. U vezi sa Švajcarskom ili Norveškom, važi identičan princip kao i za Srbiju. Njihove dozvole se priznaju zato što su to ozbiljne, važne države. Nas, nažalost, mnoge zemlje članice EU ne doživljavaju kao takvu Državu. Sa pravom!

Savetujem čitanje EASA propisa. Dostupni su na netu. Naš zakon je samo usklađen sa EASA propisima, ali nije i punopravno uklopljen u EASA.

go

Interesuje me iz kojih izvora finansiranja je Direktorat donirao ovaj novac.
Obzirom da je Direktorat nadzorno i regulaciono telo kako ce se ova donacija odraziti na sertifikaciju aerodroma Nis? Da li je ovo u skladu sa vazecim propisima koji regulisu rad Direktorata?

Odgovori
Vl

Sve je po zakonima. Domaćim i međunarodnim.
DCV ima obavezu, ali i pravo da sredstva kojima raspolaže poboljšava ili gradi sve što je neophodno ili zahtevano da bi vazdušni saobraćaj u Srbiji bio na nivou koji se zahteva međunarodnim sporazumima i konevencijama.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dogma na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

I podrsak za Suhoj da se konacno odrekao zelenih felni na avionima! Znaci pakao kada vidim moderne avione i zelene felne is sssr-a

14. Feb 2025.Pogledaj

Zivko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Rusija je 2013 godine oprostila Alžirskoj Narodnoj Demokratskoj Republici cak 4,7 miljardi dollara sovjetskog duga osim Alzira dugovi su oprosteni i Avganistanu i Mongoliji - po 11 milijardi dolara.Vijetnamu i Siriji 10 milijardi. Iraku josam milijardi,, Libiji 4,5, Etiopiji 4 milijarde dolara i Laosu 700 miliona dolara. Jedina zemlja koja Rusiji nije oprostila „sovjetski dug“…

14. Feb 2025.Pogledaj

Jole7 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Realni Koga je upropastio ovaj rat videće se sad kad budu mirovni pregovori. Šta misliš hoće li Ukrajna dobiti nešto ili će Rusi da zadrže Krim, Lugansk, Donjeck, Herson i Zaporožje. Ukrajna može da dobije samo demilitarizaciju i zabranu ulaska u NATO

14. Feb 2025.Pogledaj

Danilo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Nije tačno, odgovor na Raptor je trebao da bude MiG 144. Su 57 je projektovan mnogo kasnije

14. Feb 2025.Pogledaj

Petar R na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Petrovic Dusan Prosto bih se iznenadio da vi niste ostavili komentar u vasem stilu. Sad kad pogledamo sa distance od jedno 2 godine, i vidimo vase komentare na temu Rusija-Ukraina, rat, oruzije, Srpske nabavke, i slept covek bi video da apsolutno niste kompetentni na bilo koju navedenu temu, vec vise licite na influensera u pokusaju.…

14. Feb 2025.Pogledaj