BEG airport status
Tango Six prvi put uživo u Moskvi na Međunarodnom avio-kosmičkom salonu MAKS-2017. Na statičkoj izložbi biće prikazano 116 vazudhoplova. MAKS će i ovaj put privući na stotine hiljada ljubitelja avijacije / Foto: MAKS

Tango Six prvi put uživo u Moskvi na Međunarodnom avio-kosmičkom salonu MAKS-2017.

Grad Žukovski kod Moskve će od utorka 18. jula biti domaćin 13. Međunarodnog avio-kosmičkog salona MAKS-2017. koji je će se ove godine održati mesec dana ranije od uobičajnog termina. Kao i do sada MAKS će trajati 6 dana,  prva tri dana salon će moći da posete samo vojne i političke delegacije, poslovni partneri, predstavnici medija, dok će preostala tri dana biti otvorena i za javnost.

Tango Six će prvi put imati priliku da uživo prisustvuje najvećem vazduhoplovnom događaju u ovom delu sveta, potrudićemo se da vam prenesemo najzanimljivije vesti i dešavanja kao i bar mali deo atmosfere jednog od najvećih avio-sajmova i aeromitinga u svetu.

Organizatori najavljuju prisustvo čak 650 kompanija iz 32 države, bogatu statičku izložbu ali i zanimljiv i dinamičan letački program. Od ruskih kompanija gotovo 40 procenata će biti zastupljene one čije se sedište nalazi u Moskvi. Biće organizovan i muzički festival posvećen dvadesetpetogodišnjici MAKS-a i 70. godina naučnog grada Žukovski. Svoje nacionalne paviljone sa izloženim eksponatima imaće 10 zemalja i to Francuska, Italija, Nemačka,  Češka, Švajcarska, Belorusija, Kina, Indija, Kanada i Iran.

Na statici će biti prikazano oko 116 vazduhoplova različitih tipova i namena, od toga 18 aviona i helikoptera Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) Rusije među kojima treba istaći strategijske bombardere Tu-95MS i Tu-160, srednji bombarder Tu-22M3, leteći radarski sistem A-50U, teški transporter Il-76MD-90A, višenamenske srednje transportne helikoptere familije Mi-8 i 17, lake višenamenske školske helikoptere Ansat-U.

Od novina prvi put ćemo videti višenamenski borbeni avion MiG-35S namenjen ruskim VKS, opitni prototip srednjeg višenamenskog helikoptera Mi-171A2, laki trenažni avion SR-10, mlazni motor PD-14, varijantu helikoptera Mi-8 za specijalne jedinice Mi-171Š-VN koja je napravljena na osnovu iskustava iz Sirije, verziju helikoptera Mi-8 za Arktik sa oznakom Mi-8AMTŠ-VA, arktičku verziju raketnog PVO sistema Tor. Najavljen je bio i prikaz putničkog aviona MS-21 ali je kompanija “Irkutsk“ naknadno saopštila da prototip ipak neće moći da bude izložen zbog toga što se na njemu vrše određena ispitivanja.

U letačkom programu učestvovaće 84 vazduhoplova od kojih po prvi put školski avion Jak-152. Od oldtajmera izuzetno će biti zanimljivo videti čuveni jurišnik iz Drugog svetskog rata Iljušin Il-2. Razočarenje je što neće nastupiti posada višenamenskog borbenog aviona MiG-35S a RSK MiG je najavio da će taj vazduhoplov biti prvi put javno prikazan u letu tek u avgustu na demonstraciji mogućnosti oružanih snaga “Armija-2017“. Umesto 35-ce leteće već dobro poznati prototip njenog izvoznog modela MiG-29M2 ev. broja 747 koji je leteo i na aeromitingu Batajnica-2012.

Nastupiće 8 akro-grupa od toga dve inostrane, emiratska “Al Fursan“ i letonska “Baltic bees“. Ruska akro grupa “Ruski Vitezovi“ prvi put će na MAKS-u leteti na novim višenamenskim borbenim avionima Su-30SM dok će “Sokolovi Rusije“ prikazati blisku manevarsku vazdušnu borbu na četiri Su-35S.

Državna kompanija “Rosoboronoeksport“ će imati prikaz vojnih aviona i helikoptera uz pomoć tzv. “letećih“ holograma. Specijalno za ovakav prikaz razvijen je sto sa efektom levitacije koji uz pomoć magnetnog polja održava model vojne tehnike u vazduhu. Na ovaj način biće predstavljeni modeli aviona Jak-130, MiG-29M i Su-35 kao i helikoptera Mi-171Š, Mi-35 i Ka-52.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dj

Voleo bih da mi gospodin Živojin Brankovic kaze svoje misljenje o tome koji bi avion on odabrao za nase ratno vazduhoplovstvo od Ruskih mig35 i su30sm ako bi birali Ruski avion ili ako bi birali zapadni koji bi on preporucio od npr: f16,gripen,rafael,eurofajter
Srdacan pozdrav

Odgovori
Jo

I ja bih voleo misljenje gosn Zivojina na tu temu,ali evo da i ja kazem svoje misljenje usput i ako svakako nisam dovoljno kompententan,ali laicki ja bih glasao za mig35 potpuno je nov(doduse i su30sm je takodje) ali mig je jednosed i dvosed,su30 je iskjucivo dvosed sto ga u startu cini komplikovanijim za eksplataciju,a i inace je skuplji 35-ca je ispravila sve nedostatke 29-tke,i stvarno se cini da je bombona,su30sm je mozda najbolji ruski avion,ali za nas u buducnosti mig35 je najlogicniji i najbolji izbor,i ako se za par godine uz malo para i volje pokrene prica o nabavci novih aviona nevidim neki drugi izbor sem 35-ce,mozda neki Kineski eventualno. Iskreno drago mi je sto je isplivalo nezadovoljstvo Austrije sa EF odnosno njegovom cenom,sto je mislim razbilo iluzije mnogih o isplativosti tok aviona. Dodao bih da mi opet pada u oci licemerje Francuza koji na sve strane kritikuju i blokiraju Ruse,ali ne propustaju priliku da reklamiraju svoj rafal. Svaka cast za T6 sto je na pravom mestu.

Ž

Vrlo je teško odgovoriti na pitanje koji bi avion trebalo odabrati za naše RV i PVO. To zavisi pre svega od politike, zatim i ekonomije što može biti jači argument od toga da se treba pitati struka.

Evo jednog dobrog primera. Struka je na ispitivanjima u Švajcarskoj u konkurenciji EF-2000, Rafale i Gripena izabrala francuski Rafal ali se država usled ekonomskih razloga ipak odlučila za Gripen.

Što se tiče politike neke države ne mogu mnogo da biraju, američki ili evropski borbeni avioni, neke suprotno, ruski ili kineski. Mali broj je onih koji mogu da nabave avione sa više strana. Opet, sve je to interes, politički, ekonomski, vojni.

Do

Nisam ocekivao da nece izloziti MC 21. Ako probni primerak budze toliko dugo, kada ga ocekuju u proizvodnji. Natpisi da ce biti konkurenti Boingu i Airbusu su vise nego li smesni.

Odgovori
Ni

F-16 je trebalo da nabavljamo pre 30 godina, sad je prekasno, proizvodnja će uskoro biti ugašena. Najlogičniji izbor je MiG-35 ukoliko za desetak godina uopšte bude nabavke. Ipak važnije je modernizovati kopnenu vojsku koja je u najgorem stanju.

Odgovori
dj

F16 ce najverovatnije biti prebacen u Indiju,blok 70 treba da bude prvi koji ce se tamo proizvoditi,ja se vracam na prvo pitanje koji je avion najbolji za nase ratno vazduhoplovstvo,sta kaze struka? Mig nije pouzdan kao Su avioni koji su ipak skuplji za odrzavanje ali i daleko bolji sa vecim doletom,vecom nosivosti,mig je nov proizvod koji tek treba da se dokaze,sto se tice zapadnih po mom skromnom misljenju rafael je najbolji,ja bih glasao za su30 ili rafael a vi?

Ni

@djole
Rafal jeste najbolji izbor ali i veoma skup.
Srbija bi morala da plati celu milijardu za 6 letelica tipa Rafal. Oko 500 miliona koštaju samo gole letelice plus naoružanje,oprema,obuka,infrastruktura i održavanje.

Dj

Da tako je Rafal je skup avion ali ni gripen nije puno jeftiniji,moj licni favorit je su30,odlicno se pokazao do sada,Indija je zadovoljna sa njim,nije puno skup (u poredjenju sa zapadnim)pitanje je hoce li nasa drzava da ima rv i pvo ili nece,ako hoce nista nije problem nabaviti-kupiti

Ni

Gripen je druga kategorija, jednomotorac, manjih dimenzija, troši manje goriva od Rafala, tu se otplaćuje jer je jeftiniji za održavanje. Kamo sreće da je Jugoslavija krajem 80-ih sklopila ugovor sa Amerikancima za sklapanje F-16 kod nas kao Turci što su učinili. Taj potez bi bio politički spas za državu ali tad nije bilo mozga da se razmišlja. Danas curi svuda pa ne znamo na koju stranu da krpimo. Ja bih radije ulagao u kopnenu vojsku jer od naše avijacije nema ništa. Očajni smo čim se krpimo sa nekoliko aviona starih 30 godina.

Os

@Nikola. Tada je Jugoslavija vec razvijala svoj pandan F16 i Gripenu („Novi Avion“ ili krace NA ) i vec je postojalo odobrenje kongresa za prodaju 150 motora GE404 (isti motor kao u F16 i u originalnom Gripenu ) Jugoslaviji za potrebe tog aviona. Tako da sto se tice nabavke aviona, bili su pametniji nego vi sada. Hteli su da naprave svoje a ne da placaju tudje. Tada su se ameri utrkivali sa francuzima (konkurent: Snecma M88Y motor) od koga ce Jugoslavija kupovati motore, i nismo morali nikoga da molimo i prosimo.

Mr

Ма нешто ко да „браћа“ Руси муте с’овај МиГ-35! Као први пут приказан још јануара месеца, сад опет га приказују а гле чуда неће да лети!? …сумњиво…

елем, мислим да би вредело видети руске бомбардере а посебно Белог лабуда, Ту-160! Ил-2 Штурмовик права посластица!

Odgovori
mi

Ako gledamo zapadne novije lovce Jas39 mu dodje najeftiniji i od rafala i eurofightera ali je i on preskup za nase stanje u kome smo , ali pitanje da li bi prodali Svedjani nama gripen. Drugo to nije cisto Svedski lovac ima mnogo stranih delova. Ako hocemo novi lovac nema jeftinijih od mig35 ili su30sm. Sve ostalo su samo mastanja. Pa i za jednu Nemacku je problematicno odrzavanje tiphona a kamo li za druge, morali su se odreci dosta toga u vojnom budzetu zbog njega. Mig35 je najidealniji avion za nas u odnosu cena kvalitet. Verovatno je njegova izvozna verzija nesto slabija, ali on ima mogucnost da moze da mu nadogradis i zapadnu opremu-elektroniku ako neko sumnja u Rusku elektroniku i rakete jer ima otvorenu magistralu. Moze da se nakaci sve i svasta. A sto se tice samog cistog aviona bez ikakve opreme po letackim sposobnostima tu je nenadmasan. Recimo Indija se ponadala da ce kupovinom rafala od Francuza uzeti i njegovu tehnologiju ali se vrlo razocarala zbog toga, pa se okrenula su30mki, koji se pokazao superioran na svim vezbama sa zapadnim lovcima, taj podatak ima i u zapadnim strucnim krugovima ko u to ne veruje. Cak je i jedan americki general vazduhoplovstva to potvrdio. Na osnovu tog modela Rusija je uvela u proizvodnju su30sm za svoje potrebe i dodatno ga usavrsila. Nikola rece da treba pre modernizovati pesadiju. Slazem se ali ako nema ko da te stiti odozgo i nemas mocno artiljerijsko-raketno oruzje onda si ga nadrljao.

Odgovori

Ocigledno je da se veoma razumete u ovu tematiku, mozete li, molim vas da izvedete racunicu koliko su to MIG-35 u SU-30SM jeftiniji od npr. najjeftinijeg zapadnog lovca jas-39, cisto da ovi sto pljuju mig-29 vise nemaju argumente.

hvala unapred

Kr

Budući da će Srbija uskoro nadopuniti flotu Mig29 jedino logično rješenje u budućnosti je po meni Mig35. U svakom slučaju to je dobar razvoj.
Ako RH uzme Gripen budućnost vidim u EF (ako će se ići na nešto jače). Naime RAF koristi gripen za vježbu i prjelaz na EF budući da su u mnogočemu slični. Ako pak HRZ uzme F-16 block 30-50 budućnost vidim u kupnji polovnih f16 block 50-70 ili F35. Znam, znam Hrvatska i F35… hahaha. Ali vidjeti ćete da će cijena F35 padati jer potražnja raste. To se ne može tvrditi za šktre nijemce i EF. Najbolji je definitivno Rafale. Volio bih ga vidjeti na nebu.

Odgovori
Dj

Mig 35 se jos testira,ni Rusi ga do sada nisu uzeli u svoje RV vec im je oslonac pouzdani su30 i sad su35,tako da ako uzimamo od Rusa onda dajem glas su30koji malo skuplji od mig 35,ako pricamo o novim avionima onda treba razmisliti i o f16 blok60-70 sa novim radarom,mada je i meni rafal top izbor ali je stvarno preskup,ni gripen ng nije puni jeftiniji Brazil je platio oko 130mil $ po avionu sto je preskupo za nas,ostaje moj favorit su30 sa cenom oko 70mil$ a mozda i jeftinije jer sve zavisi od odnosa Ruske drzave i kupca.

BB

Što se riče RH, najbolje je da uzme kanadere a što se tiče Srbije i dileme Mig ili Suhoj, ja bih izabrao Suhoj SSJ100 :-)

Ni

Belorusija je 12 Su-30 platila $600 miliona i to po istim cenama kao i VKS. Valjda je i Srbija zasluzila da dobije popust na MiG-35.

Jo

Krunoslave od EF u Hrvatskoj nema nista,taj avion je preskup godisnja eksplatacija eskadrile kosta 180mil.toliko bar kostaju Austriju na godisnjem nivou pritom Austrijanci imaju daleko manji br.sati naleta od proseka u zapadnim zemljama,Hrv.bi morala da izdvoji trecinu vojnog budzeta samo za gorivo!? uz to Austriska verzija je daleko najslabija transa 2 i 3 stoji oko 120+ mil.po komadu,izvini ali ne mogu da zamislim da Hrvatska odvoji po 120 mil.po komadu. F 16 i gripen mozda,ali uopste me nebi cudilo da odluka o novom avionu za Hrvatsku ne dodje do kraja ove god.kako je najavljeno

Dj

Belorusija je vojni saveznik Rusije,mi jos balansiramo ni zapad ni istok,Belorusi su mozda i jeftinije prosli nego sto je zvanicni objavljeno,ali je veoma zanimljivo da su i oni izabrali su30 a ne mig,to dovoljno govori koji bi i mi trebalo da uzmemo u nekoj zamisljenoj buducnosti

mi

@RX Cena borbenih aviona najvise zavisi od opreme i naoruzanja. Nekadasnji SSSR imao je doktrinu napraviti vise aviona od protivnika na ustrb kvaliteta. Sada se to drasticno promenilo, sada Rusija u zadnjih 10g. radi izuzetno kvalitetne lovce najnovije generacije. Mnogi to osporavaju na ovom sajtu samo sto se radi o Rusiji bez validnih argumenata. Cene su za MIG35 oko 40 do 45mil.d. Za SU30sm oko 45 do 60mil. d. Za JAS39 prelazi 60mil.d Za Rafal od 70 do 80mil.d. Eurofighter prelazi preko80mil.d. to su cene po komadu bez oruzja. Sto se tice MIG35 bice prava zver za Rusku armiju kada bude operativan za 2g. Ove godine se zavrsava testiranje. Letece protiv svih zakona fizike. Imace radar ZUK AME aktivni sa fazir. resetkom domet za vece ciljeve 200km za manje 120_150km. Imace novi motor rd33mk sa pokretnim mlaznicama u svim pravcima. Imace otvorenu arhitekturu za bilo koje rakete sa zapada. Moci ce da deli podatke sa ostalim lovcima. Imace rakete dometa do 130km neke se tek testiraju za vece daljine. Po proceni mnogih strucnjaka nadmasivace sve euro lovce po nekoliko mogucnosti. Bice sasvim blizu lovcima f35 po nekim parametrima i iznad njega. Ali izvozna verzija naravno bice slabija ali mozda nece i za nas. Toliko ukratko o Mig35.

Odgovori

samo sam te lozio

RD-33 MK nije nikakav motor sa pokretnim mlaznicama ili motor specijalno napravljen za MIG-35, to je motor koji Indija ima na svojim MIG-29KUB – motor se pokazao kao izuzetno problematican i nepouzdan – u jednom momentu 65% flote im je bilo neispravno.

Me

@miroslav
Izgleda mi da je fraza „za 2 godine“ jako popularna u Srbiji.

Ku

Za Srbiju je najboli izbor ili Mig-35 ili J10B sto se tice novog aviona,ali ako se nema para za kupovinu istih onda nam ostaje i opcija modernizacija na SM standard (mada bi svi voleli da to bude SMT)
Sto se tice zapadne tehnike Gripena nam nikada nisu ponudili EF i Rafal su preskupi i za bogatije zemlje a za F-16 je kasno……

Odgovori
Os

Razlika izmedju SM i SMT je samo u dopuni goriva u vazduhu. Tako da nisam siguran da nam je T bas neophodan :)

mi

@RX Onda ti nemas pojma ni blage veze. Ne znam na cemu lete ostali Ruski lovci MIG29k. Mozda na metli. Vidim da si veliki strucnjak, da znas i ono sto Rusi ne znaju trebalo bi malo da ih poducis.

Odgovori
Jo

Rafale, ništa drugo, platiš i imaa. Gledao ga na St Dizier vojnoj bazi, strašan avion u svakom smislu. Francuzi ga ne gase.

Odgovori
Ni

I ja sam video Rafal bas na St. Dizieru februara ove godine. Nekoliko komada je poletelo,jedan za drugim. Maksimalni forsaž, vrhunski manevri, melem za dusu.
Odjednom poleti uvis, a potom valjak.

mi

Kada nabavite minimum 70- 80mi.d. po komadu bez raket bomb mozet slobodn da kupite rafal, nemam nista protiv. A Francuzi su poznati kao vrlo “ pouzdani i posteni prodavci.“ Pogledajte malo snimke Mig29ovt jer se na osnovu njega stvorio mig35. Ono sto radi mig29ovt ubuduce mig35 ne moze nikakav rafal niti bilo ko drugi. Za neobavesteno RX motor rd33 koji ce biti na mig35 za Rusku aviaciju imace vektorirani potisak kao kod ovt demonstratora. Da je sve to tacno kao sto tvrdi RX, a nije Indija ne bi vise koristila te lovce. Indija i nema na mig29k dirigovani vektor vuce to se moze naknadno ugradjivati ako neki kupac to zeli neobavesteni RX. Nasim migovima nisu otkazivali motori iako su bili uveliko za remont vec je otkazivala avionika. To demantuje neobavestenog RX da se radi o losim i nepouzdanim motorima iako su to stari tipovi motora a za noviji rd33mk da i ne govorim. Da moze recimo f16 da radi u vazduhu sto rade smt verzija ili 35ica on bi se raspao. Znam da ce neko reci da su manevarske sposobnosti samo za izlozbe. Da to rade ameri sa distance. To pije vodu sa slabim protivnicima koji nemaju cime da se brane. Ali sa jakim protivnikom dog fight je neizbezan. Medo smora kako je na moru? Tvoja opaska nije vredna komentara!

Odgovori
Ni

@Miroslav
Glupo je porediti MiG-35 i Rafal, nisam dosad cuo da su uporedivi. Rafal je super manuverabilan i vrlo potentan avion dok je MiG-35 nista drugo do unapređeni MiG-29, koji ce ostati upamcen kao najgori avion u istoriji Srpskog ratnog vazduhoplovstva.
Govoriti o nekakvim manevarskim sposobnostima MiG-29 je tek suvišno.
Ako ga Ruska avijacija uvede to će onda biti jedino za vežbu i kako bi se pridobili strani kupci.

@ Miroslav

hahahaha, pa ti ne znas ni iz kog aviona je nastao MIG-35, ahahaha, ti mislis da mig 29 OVT ima veze sa 35, hahahah

joj boze… koliko ti nemas pojma, pri tome si i nepismen.

Da li ti znas da F-16 ima bolje manevarske sposobnosti nego MIG-29 na brzinama vecim od 0.85 maha i da li znas da ima bolje manevarske sposobnosti kada se nose ubojna sredstva, a tako obicno avion krece na borbeni zadatak…???

Znas li kolka su ogranicenja na maksimalno G opterecenje MIG-29 u tim situacijama???

RD-33 je motor poznat po 2 stvari – ogromnom crnom dimnom tragu i remontom ciklusu koji je prekratak.

Da li znas da rusi imaju tu K verziju na Kuznjecovu, mislis da ona ima vektorski potisak???

Ja bih na tvom mestu poceo da se potpisujem drugacije, ovo je previse gluposti za nekoga ko pise tek prve postove

mi

@Nikola Glupo je objasnjavati nekome nesto ako taj ne zeli da cuje istinu.

Odgovori
Do

Pozdrav svima na T6.
Prvo,iskrene cestitke povodom Vaseg boravka na MAKS 2017.Svaka cast!
Sto se tice visenamenskog aviona za nase RV i PVO,mislim da ne treba zuriti.
Sa ovom donacijom iz Rusije i ako bude iz Belorusije,“mirni smo“narednih deset godina.Do tada,pokazace se MiG-35,najave su odlicne,ispravljeno sve sto nije valjalo sa 29-ke,pa ako i cena bude prihvatljiva,sasvim dobar izbor,i zbog struke i zbog politike.
Treba razmisliti i o SU-30,Rafale,ako bi mozda tu dobili i neki „off-set“ aranzman,ne znam,i to su odlicne masine,i opet u skladu sa strukom i politikom.
Jos jednom pozdrav za sve na Tango Six-u.

Odgovori
Os

Da danas narucis nov avion poceo bi prve primerke da dobijas za 5 godina. A poslednje daj boze za 10. A da bi danas narucio trebao si jos pre 5 god da pregovaras sa prodavcem. A da odaberes prodavca morao si jos 3 god pre toga da raspises tender.
Kako mi jos ni tender nismo raspisali, odavno smo mi van kategorije „mirni smo“

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Hound na: Severna Makedonija potpisala ugovor za nabavku 4 helikoptera AW149 i 4 AW169M od Leonarda za 249,9 miliona evra

AW149 може, са ракетом Spike. Ми-24 је застарео концепт, не може да користи вођене ракете са дометом већим од 4 км. Зато га Руси не користе у рату.

29. Mar 2024.Pogledaj

Pajo na: Severna Makedonija potpisala ugovor za nabavku 4 helikoptera AW149 i 4 AW169M od Leonarda za 249,9 miliona evra

Uspoređujući ovu nabavku sa nabavkom 8 UH 60 (139,4 mil. USD) koje je RH nedavno potpisala ovo mi se čini puno previše. Čini mi se puno bolja kombinacija H145/H225 samo u tom slučaju vjerojatno otpada stavka ITM ( ITM=Ima li Tu Mene).

29. Mar 2024.Pogledaj

K na: Severna Makedonija potpisala ugovor za nabavku 4 helikoptera AW149 i 4 AW169M od Leonarda za 249,9 miliona evra

Znaci cijena tu negdje kao 8 UH-60M. Pa ok, dosta novaca ali znaju valjda makedonci sto im treba.

29. Mar 2024.Pogledaj

MickoNY na: Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

E bas ti hvala sto si ovdasnjim dezurnim pljuvacima i sveznalicama objasnio neke stvari.... kratko ,jasno ,jezgrovito .

29. Mar 2024.Pogledaj