BEG airport status
LYBE 1619:30 Z 220°03KT 170V250 6000 NSC 04/M00 Q1031 NOSIG=
Izveštaj sa lica mesta: Ne jedan, nego dva Soko Galeba G-2A nastupila na „Reno Air Races“ u Nevadi G-2A "Soko O'no" odmara između trka u najbržem moto-sportu na planeti / Foto: Vladimir Bulat

Izveštaj sa lica mesta: Ne jedan, nego dva Soko Galeba G-2A nastupila na „Reno Air Races“ u Nevadi

Oprošteno vam je ako mislite da je sinoćnje košarkaško finale bilo najinteresantnije sportsko nadmetanje čistokrvnih heroja proizvedenih u Jugoslaviji. Najbitnije planetarno nadmetanje u ovoj kategoriji juče se ipak dogodilo u Americi pored grada Renoa u Nevadi.

Na trkama aviona „Reno Air Race“ ove godine su po prvi put nastupila dva Soko Galeba G-2A zaokruživši tako više nego interesantnu karijeru ovog dizajna školske i jurišne letelice proizvedene u Mostaru. Od šarenolike službe u JNA, preko upotrebe u građanskom ratu do stradanja na najbesmislenije načine u Libiji, Galeb je „usvojen“ na početku od strane srpskih entuzijasta koji su ovaj tip vratili u život u civilnoj upotrebi. Neki su trošili sve svoje raspoložive prihode ne bi li ih leteli dok su ih neki leteli na radost ili iritaciju drugih.

Egzotičniji od Albatrosa, interesantniji od Vampira. G-2A „Wildest Dreams“ / Foto: Vladimir Bulat

Ipak, do granica mirnodopskih performansi pred publikom, „teran“ je dva puta u Americi na zvanično najbržem moto-sportu na planeti.

Prošle godine kada je nastupio jedan i ove godine kada su letela dva, Galebovi nazvani „Wildest Dreams“ N90SR (Ev. Br. 23107) i „Soko O’no“ N196SG (Ev. Br.23196) trkali su se protiv svojih istočnoevropskih oldtajmer savremenika Albatrosa ali i Vampira u Jet klasi.

„G-2 Driver“. Od F-16, preko putničkog aviona do G-2. Pilot Robert Mekormak / Foto: Vladimir Bulat

Kako za Tango Six kaže Vladimir Bulat, oldajmer pilot i entuzijasta, koji na licu mesta prati trke, prizor dve jugoslovenske ptice na slobodnom američkom nebu je vanserijski:

– G-2 kida! Danas se takmiči u Silver i Bronze trkama, za Gold je ipak prespor.

Dva Galeba su vlasništvo jednog čoveka koji je sa jednim prošle godine debitovao i završio ako se ne varam na šestom mestu. Ove godine obe letelice leti pilot Robert Mekormak koji je sada pilot puničkog aviona a počeo je kao vojni pilot leteći F-16. – priča Vladimir.

Kasnije tokom dana G-2 pobeđuje u Bronze trci dok je u Silver kategoriji završio na drugom mestu. U Gold grupi nije ostvario zapažen rezultat. Kako Vladimir kaže, očekivano:

– Nažalost nije pobedio u Jet Gold trci ali to i nije bilo moguće. Imao je zadnju pol poziciju, nabudženi Albatrosi i Vampiri su ipak brži. Mogao je biti možda četvrti ali ne ovakav kakav je. Potpuno je regularan, takozvani „stock“ Galeb. –





Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Ima sve da bude sram, od Vardara pa do Triglava, a u Srbiji posebno.

Malo sposobniji i nadprosječniji Američki penzić, bivši vojni i još aktivni civilni vazduhoplovac održava i leti na 2 komada nekadašnja ponosa Jugo vazduhoplovne industrije, a neke države koje su ga nekad konstruirale, proizvodile i prisvojile dan-danas nemogu ni da održavaju u letnom stanju više od 6 – 8 komada još novijih aviona tipa G-4.

A sanja se o nekim 21-icama, 29-kama, 16-icama, Gripen-ima i koje-kakvim ostalim još većim i skupljim pticama kad ni ovo malo i jadno što se ima mlaznih školsko-borbenih aviona slabo leti.

Jad, tuga i bjeda!

Odgovori
J

Gospodine PeroZ, da nas iSrbiji treba da je sram , ali zato sto neko NEĆE i ponavljam neće da ih održava i prozvodi, a ne zato što nije moguće da ih održava i proizvodi.
Koji su razlozi meni je strano, sigurno postoje. Postoje i znanja i mašine i ljudi koj bi to umeli hteli , a što se ne čini ništa , mogu da nagađam pa da pogrešim.
Ono što me interesuje je da mi Vi ili bilo ko objasni kako neko može da nešto konstruiše , proizvede i prisvoji , pa to je valjda njegovo?
Pozdravi od Jovana Munitlaka iz Čačka

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma

@Direktor Ili ja ne znam da citam ovu listu(moguce) ili Mi-17 od 2017. ima EASA sertifikat? https://www.easa.europa.eu/download/typerating-lists/EASA-T_R_List_Helicopter.pdf a koliko ovde pise https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country?easa_relationship%5B0%5D=field_easa_country_mbmo_target_id mi uopste nismo EASA "member state" i ne podlezemo njihovim pravilima, posto sigurno helikopter policije ne planiramo koristiti na terotiriji EU. Mi-17 u civilne svrhe koristi 15 zemalja, to nije malo.

16. Feb 2019.Pogledaj

Spectator na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Pantelija trebalo je na ruskoj cirilici I ruskom jeziku da orgazmiras bosanche?

16. Feb 2019.Pogledaj

Blagoje Krstic na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Al se skupila negativna energija jedno cudo. Dal je ostalo u Srbiji bar malo pozitivne energije? Dobro je da se radio na nesto, a kritika je uvek dobro doshla, ali ovi komentari to je jedno cudo negativnosti malicioznosti prezira... Pozdrav iz Majedonije

16. Feb 2019.Pogledaj

Send this to a friend