BEG airport status
Er Srbija sumirala 2016: Zabeleženo više od 2,6 miliona putnika i 33 hiljade letova "A330 i linija za Njujork jedan od ključnih rezultata"/ Foto: Tango Six

Er Srbija sumirala 2016: Zabeleženo više od 2,6 miliona putnika i 33 hiljade letova

Kompanija Er Srbija (Air Serbia) sumirala je svoje poslovanje u 2016. godini. „Ključni razultati su rast broja putnika za 3%, rast kargo prevoza za 31% i ASK-a za 11%, ostvarena popunjenost kabine od 72,4 %, pet novih ruta uključujući Beograd-Njujork, uvođenje A330 u flotu“, saopštio je srpski nacionalni avio-prevoznik.

– Er Srbija je zabeležila treću godinu rasta poslovanja u 2016. što je pokrenuto uvođenjem novih ruta, uključujući Njujork, kao i uvođenjem u flotu nove širokotrupne letelice. Avio-kompanija je prevezla 2,62 miliona putnika tokom godine, za 3% više u odnosu na 2015. dajući tako doprinos rastu trgovine i turizma u Srbiji. Tokom 2016. Er Srbija je realizovala 33.171 redovnih i čarter letova, uključujući 1.213 letova tokom letnjih meseci u okviru Avioleta, njenog čarter brenda. – navode u Er Srbiji.

air serbia

Dodaju i da je kargo organizaciona celina Er Srbije zabeležila rast u ovom periodu, sa 4.913 tona tereta i pošte prevezenih u 2016, što predstavlja godišnje povećanje od 31 %.

– Kapacitet mreže, koji se meri proizvodom raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometres – ASK), porastao je 11 % u poređenju sa prethodnom godinom – sa 3,65 milijardi na 4,06 milijarde. Prosečna iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika, što je merilo iskorišćenosti sedišta, u Er Srbiji je porasla na 72,4 % u 2016. u poređenju sa 70,7% iz prethodne godine. – navodi se u saopštenju.

„On-time Performance – OTP“ iz sedišta Er Srbije na Aerodromu Nikola Tesla postignuto je u 87,3% slučajeva (porast u odnosu na 86 % u prethodnoj godini), dok je ukupni OTP za celu mrežu Er Srbije bio 84 % (rast sa 83,6 %).

– Pokretanje linije za Njujork, našeg najvećeg operativnog projekta do sad, pokazalo je prednosti našeg članstva u „Etihad Airways Partners“ grupaciji, po pitanju razvoja flote i obuke. U 2017. ćemo nastaviti da se fokusiramo na dugoročni održivi rast Er Srbije kako bismo osigurali ispunjavanje komercijalnih ciljeva koje su postavila naša dva strateška partnera, Vlada Republike Srbije i Etihad ervejz. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

Rast kapaciteta mreže kompanije Er Srbija ostvaren je pokretanjem novih linija za Njujork, Sankt Peterburg, Kijev, Hamburg i Ohrid, što je proširilo mrežu avio-kompanije na 44 destinacije, navode u kompaniji:

– U isto vreme, flota Er Srbije porasla je na 21 letelicu kada je avio-kompanija dobila svoj prvi širokotrupni avion, A330 sa 254 sedišta, koji se koristi na transatlantskim letovima ka međunarodnom aerodromu Džon F. Kenedi u Njujorku. –

U kompaniji podsećaju i na kod-šer dogovore koji su potpisani čime je ukupan broj ovih partnerstava dosegao broj od 19 avio-kompanija i proširenost povezanosti na 127 gradova.

– Postojeći kod-šer dogovori sa Etihad ervejzom i Er Berlinom su takođe značajno ojačani u 2016. godini. Er Srbija je nastavila da uvodi inovacije u uslugama u 2016. lansiranjem „Elevate Play“, besplatne usluge za striming TV serija, filmova i muzike preko bežične konekcije tokom leta, kao i uslugu „Sky Au Pair“, dadilja na letu, u okviru koje specijalno kabinsko osoblje pomaže porodicama koje putuju sa decom na letovima između Beograda i Njujorka. – saopštila je Er Srbija.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ma

Pa ovo su samo novosti i delimicno rezultati. Dajte nam podatak , kolika je zarada napravljenja i da li su ispacene sve usluge. Ovo su povrsni podatci.

Odgovori
Bu

Taj film nece niko videti.

Ma

Jel mi se čini ili u tekstu nije pomenut najbitniji podatak: koliku su dobit imali 2016-te?
Ova statistika deluje impresivno, ali ne vredi ništa ako Air Serbia nije profitabilna…

Odgovori
Pe

da, fali bilo šta od finansijskih podatak. ne znam da li ne smeju da objave gubitak jer je siniša mali najavio dobitak. svakako je čudno što nisu objavljene finansijske performanse.

fali takođe koliko su imali letova u prethodnoj godini, da bi se dobila perspektiva u odnosu na rast putnika. broj letova u 2015 je bio 32,384, što znači da je u 2016 broj letova veći za 2,4%.
još kada se doda na to da su uveli širokotrupac, isada da je rast broja putnika od 3% dosta slab.

naravno, sve pohvale za OTP i cargo! sjajno!

@marko petrovic
nažalost, nema baš mnogo impresivnog u load factoru od 72%

Odgovori
Pe

AirSerbia poslednje 3 godine povecava i kapacitet i LF (2014 je bio 67%), al hajde da vidimo koliki je LF u regionu:
Austrian airlines 2016 – 76.1%
Adria airlines 2016 – 70%
Croatia airlines 2015 – 69.7%
Montenegro airlines, navodno oko 70%
Aegian 2015 – 76.9%
Tarom 2015 – 70%

Pe

hvala na ciframa, ali one van konteksta malo znače :)
pošao bih samo da je aksiom da poslujemo da bi smo zarađivali

onda pogledajmo perfomanse, pa onda i održivost tih kompanija
adria, croatia, montenegro – famozni po svojim gubicima
tarom je gubitaš. nekih €25mil u 2014 i oko €6mil u 2015
austrian airlines – ima operativni profit, ali veoma izbegavaju da pomenu net profit, pa pretpostavljam da ih kolje amortizacija. znači ne bi izdržali kupovinu novih letelica verovatno, ali mogu da donose novac i posluju nekako

dakle, loši LFs & svi oni imaju još dosta da rade dok ne postanu održivi poslovi

moja pretpostavka je da je breakeven za ovaj deo svet negde u high 70s – low 80s rasponu

Pe

@PetarCelik LF je takav, kakav je u celom regionu. On je samo jedan od pokazatelja poslovanja i sam po sebi ne znaci mnogo. Ali lepo je da ga ASL popravlja iz godine u godinu. 2013. LF je bio 64% sa mnogo manjim kapacitetom.

Pe

kako ne znači mnogo, pa to je jedan od verovatno 3 osnovna parametera efikasnosti svake aviokompanije. pokazuje koliko si uspešan u iskorišćenu svojih kapaciteta i vršenja osnovne funkcije – prevozu putnika. letenje bez putnika nema poente. tu je verovatno najpoznatija izjava richarda bransona da par % u LF mogu da znače život ili smrt kompanije.

a ove performanse, kako u load factorima, tako i u profitabilnosti znače da na tržištu mora doći do propadanja nekih od ovih biznisa. na najboljem putu su za sada montenegro i adria. to je sve trebalo da se desi par godina ranije, ali se nažalost države teško odriču svojih aviokompanija.

Pe

Rekoh, LF sam za sebe, bez drugih podataka ne znaci mnogo. Mozete imati i LF 100% i praviti gubitke..

Vl

Petar Čelik,
Mislim da ne vredi objašnjavati očigledno. Ko ne zna mora da nauči da bi shvatio.
I u pravu si za LF. Jedan od tri osnovna faktora za ocenu uspešnosti aviokompanije. Naravno ne isključivo LF već kao sinergiju sa drugim faktorima. Kao što su Yield, itd.

Pe

@Manojlo, @MarkoPetrovic, Kao i sva preduzeca u Srbiji, AirSerbija je duzna da preda finansijske izveštaje za 2016. do 28. februara. Izvestaji ce biti javno vidljivi u aprilu, maju.

Odgovori
Do

Kako bih ja voleo da vidim taj sirokotrupac, kako leti slece na tivatski aerodrom pun putnika. Ali sa cenom od 119e povratna karta za ,,frtalj“ kilometara, nikada to necu docekati. Lepo je ukoliko nacionalna kompanija postize takve rezultate, samo da nisu u minusu.

Odgovori
Vl

Stvarni Load Factor je katastrofalan.
Otkazana linija za Istanbul. Otkazana linija za Hamburg u celom Februaru. Punjenje New Yorka je smešno. Ima dana kada je po 18 putnika na jednom letu.

Šuška se i o otkazivanju ili drastičnom smanjenju linije za Abu Dabi.

Sačekajmo finansijski izveštaj. Ovo gore objavljeno je diletantizam prve vrste.

Odgovori
Pe

A koji je stvarni LF Vladimire? Jel po vama, kao iskusnom vazduhoplovcu, treba odrzavati linije koje pokazuju losije rezultate? Jel tako radite i vi u Ryanair-u? Neverujete operativnim rezultatima koji su „diletanski“ ali očekujete finansijske koji će biti profesionalni jel.. Ja sam mislio da već imate podatke o katastrofalnoj situaciji kao što sve već znate unapred.

Vo

Vladimira za CEO-a!

Vl

Najnovija vest iz Etihada!!!!

AirSrbija se pretvara u Low Cost Carriera.

Jedna od mera je izbacivanje prve klase iz svih aviona. Pretvara se u All economy kompaniju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj