BEG airport status
Rogozin: Sa Srbijom razgovaramo o centru za „personalizaciju“ putničkih aviona Najrealnija maketa trenutno u srpskoj vazduhoplovnoj stvarnosti / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Rogozin: Sa Srbijom razgovaramo o centru za „personalizaciju“ putničkih aviona

Ako se iz ekskluzivnog intervjua srpskog Sputnjika sa Dimitrijem Rogozinom izuzmu političke teme, protokolarni „sada ću vam reći šta vaša zemlja treba da radi, Zapad je bezveze“ agresivni šarm i druge izuzetno zanimljive opaske Putinovog vođe vojno-industrijskog kompleksa, možemo doći do interesantnog aspekta trenutnih razgovora o saradnji rusko-srpske civilne vazduhoplovne industrije i iskrene ocene da Srbija nije spremna da bude ozbiljniji kooprant na najvećem nivou industrijske igre.

Naime, kako je potpredsednik Vlade Ruske Federacije rekao Sputnjiku (odmah nakon tvrdnje da je „MS-21 bolji od Erbasa i Boinga“), trenutno se sa Srbijom razgovara o mogućnosti da se kod nas napravi „centar za personalizaciju“ putničkih aviona.

Rogozin je pomenuo da bi stvaranjem entiteta baziranog u Srbiji, u kontekstu bescarinske zone u odnosu sa Rusijom, bilo moguće „obezbeđivanje prodaje u balkanskim državama i Južnoj Evropi“ navedenih „personalizacija“.

Odmah nakon ove izjave Rogozin je precizno naglasio da Srbija nikako ne bi mogla da bude sposobna da u projektu putničkog aviona bude kooperant ali da se i dalje razmatra ideja o centru za održavanje ruskih helikoptera (Evropa je u ovom obećanju međutim veoma konkretno pretekla Ruse).

Ako ne bude narudžbine za Er Srbiju, Srbija može zaboraviti na sve / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Sve se svodi na nabavku Suhoja

„Centar za personalizaciju“ bi svakako mogao da se ispostavi kao interesantna mogućnost koja od Srbije ne bi zahtevala visoku tehnologiju već pre svega dizajn i proizvodnju jednostavnijih segmenata enterijera putničkih aviona ili u najboljem slučaju linije za sklapanje već gotovih delova kabine.

Međutim, ukoliko se Srbija, konkretnije Er Srbija, ne uozbilji i konačno ne naruči, odnosno intenzivira pregovore o iznajmljivanju aviona koji je Rusija razvila sa „trulim Zapadom“, Rogozin će podjednako efikasno zaboraviti na Srbiju kao opciju.

Kako je Tango Six već pisao, tri najveće naciononalne avio-kompanije bivše Jugoslavije bliže su nego ikada ugovorima o iznajmljivanju Suhoj Superdžeta. Letelica koja je po značaju i prva u slajderu sajta ruske korporacije za proizvodnju letelica UAC uskoro će se zvanično naći na aerodromu Brnik (12 komada), Croatia Airlines je, poznato je od ranije, u pregovorima je za isti tip aviona, kao i Er Srbija. Sve tri kompanije lete Erbas avione i Rusi su izuzetno pametno, zajedno sa Italijanima, napravili ponudu koju će pomenute kompanije teško odbiti.

Rogozin će, najverovatnije, centar za kastomizaciju dodeliti najzainteresovanijoj i najproaktivnijoj zemlji. Dok će one spore kao utešnu nagradu dobiti nov ciklus medijskog cirkusa, besmislene najave i još jednu maketu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Va

Kakva tuga!

Ovako bahatom manipulacijom neupucenih i onih koji nisi u ovoj bransi Rogozin jasno demonstrira ucenjivacke namere i poluge za potkusur sa zapadom preko nasih ledja!

Jos ce duuuuugo Srbija da ispasta svoja zbog svojih slepih ubedjenja…..

Odgovori
Ma

Rogozin gura svoj proizvod , a da pitam kriticare zasto je on los kao prodavac a bratia iz Airbasa i Boinga dobra svako gura svoju robu na nama je da se preracunamo .Ako nam je u matematici korisnije da kupujemo ruske avione nego zapadne , nerazumem zasto bi se ko pijan plota drzali zapadne tehnologije.Niti pravimo delove za pomenuti Boing i Airbas niti nam daju popuste da bi smo bili u obavezi da kupujemo njihovu tehnologiju.Poenta je u tome da ovde ljudi komentarisu iz politickih ubedjenja a ne komercijalnih.

Odgovori
BB

Osječam gorčinu u „glasu“ autora članka…
neko ti daje vojnu opremu besplatno, remont plaćaš. Nudi servis helikoptera, dva kupuješ. Nudi poslove u civilnoj avijaciji na savremenom aparatu, nudi da ih kupiš za svoju flotu… Zašto je to nemoralno??? A gumeni dihtunzi se dižu u nebesa (zato što ih je originalni proizvođač izbacio iz proizvodnje)…

Ili se možda sav teret iz ’99 računaju kao strana investicija i pokloni?

Odgovori
iv

Zapad ti ga makar uvali na finjaka a Rusi kao da idu djonom, kao da je ovo njihova prcija, mozda se zato autor ima neku gorcinu? Sto se mene tice cist racun duga ljubav! U civilnoj avijaciji promili cine da li ce kompanija da opstane ili ne, cvrst ugovor, proizvodjac ako se nedrzi onoga cega se hvalio da placa ogromne penale pa sto se mene tice nek kupuju i meni mrske kineske avione! Su Superdzet barem izgledom se nerazlikuje puno od konkurencije, francusko ruski motori koji bi trebali da su dobri, deo zapadne elektronike , moderni materijali,cini se da bi mogao da bude isto dobar kao i ostali iz klase, nazalost za one finese koje zivot cine mi kao obicni amateri nemamo realnog uvida i onda je ustvari tesko komentarisati.

BB

@ivan

Da, mi kao obični amateri nemamo uvida a „neobični“ amateri (na položaju) nemaju sluha…

neki dan sam pročitao jedan dobar aforizam koji se može primijeniti na dobar dio dešavanja kod nas (ali i u svijetu):
profesionalci su pravili Titanic a amateri Arku

iv

Profesionalci su pravili Titanic a amateri Arku Ha ha odlican! Ma i to je istina svako nesto kaze pa bude tu i dosta pametnih komentara, zato i volim da dodjem na ovaj sajt!

ba

Vietnam Airlines je preko noci bacio na djubre komplet rusku civilnu flotu i presao na zapadnu tehnologiju. Rusi na sve moguce nacine pokusavaju da im uvale SSJ ali bez uspeha. Naravno preko raznih medija plasiraju pricu o potpisanim ugovorima sto je sve u reziji agipropvske politike.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj