BEG airport status
Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla "Tesla" peti aerodrom u Evropi koji pruža mogućnost simulacije upravljanja putničkim avionom / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Simulator putničkog aviona B737-800 postavljen je danas na beogradskom aerodromu, pri čemu će svi zainteresovani imati priliku da u njemu iskuse doživljaj letenja, saopšteno je sa „Tesle“.

Kako navode, tom uslugom beogradski aerodrom staje rame uz rame sa londonskim, berlinskim, briselskim i praškim aerodromom i tako postaje peti aerodrom u Evropi koji pruža mogućnost simulacije upravljanja putničkim avionom.

Prvi probni let na novoj lokaciji / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Simulator koji se nalazi u javnoj zoni Terminala 2 preko puta check in šaltera replika je najprodavanijeg aviona nove generacije, objašnjavaju sa „Tesle“:

– Većina zemalja ga koristi u svojim  flotama, maksimalna visina leta je 40.000 fita, brzina 860 km/h, a maksimalni broj putnika 183. Opremljen je svom navigacionom i bezbednosnom opremom, baš kao i sam avion. Na simulatoru postoji i mogućnost komunikacije sa kontrolom letenja, postavljanje realnog vremena i meteoroloških uslova, a baza obuhvata čak 18.000 aerodroma. –

Kako kažu sa beogradskog aerodroma, prvi probni let na simulatoru odvio se sa poletanjem ka Avali, obletom oko gradskog regiona i sletanjem iz pravca Ade Međice.

Simulator letenja su predstavili v.d. generalnog direktora Saša Vlaisavljević i idejni tvorac, instruktor letenja i saobraćajni pilot Života Zuvić. Prema rečima Vlaisavljevića, „Nikola Tesla“ je jedino mesto u Srbiji i regionu, gde putnici i posetioci, ali i zainteresovani sugrađani, mogu da se oprobaju u simulaciji upravljanja putničkim avionom.

Idejni tvorac simulatora Života Zuvić zahvalio se Saši Vlaisavljeviću, menadžmentu Aerodroma Nikola Tesla, kompaniji Er Srbija i direktoru i menadžmentu Jat tehnike na razumevanju i podršci da se ovaj projekat realizuje.

Komentari

B

@F.O.
E nek’ si mi rekao! :-)
Nije poenta da ja dodjem, nego da osnovne informacije nisu navedene, a bilo bi u interesu i onima koji zele da „lete“, i onima koji od simulatora hoce da zarade. Bas ce neko da zapuca iz npr. Leskovca u Surcin bez da prvo kontaktira nekoga, raspita se o ceni i zakaze termin.

Odgovori
B

Ne mogu da verujem da u clanku niste napisali kako da se rezervise termin i koje su cene. Takodje, lepo bi bilo da objavite kontakte za vise informacija (broj telefona, email adresu, web sajt itd).

Odgovori
F

Rezervacija ti manje vise nije ni potrebna, slobodno dodji . . . A cena je oko 2500din za nekih 15tak min letenja . . .

R

Zalosno je to da Institut Mihajlo Pupin nece iz budzeta da pravi simulatore. Toliko plasticara u Srbiji! Pa danasnji doppler radari za brod ove bi pokrivali vazdusni B prostor. Sta je sa centrifugom I simulatore za Mig-29 jel on full mission? Pa u Diznilandu ima 3d mission to Moon( Mesec). Poljaci prave na prikolici simulatore za jedrilice. Maturski rad za 3000$ na fakultetu bi zadovoljio propise ! A ne sistemi ozbiljnih firmi.
p.s
Pogledajte online kakve simulatore i monitote sa jojsticima mozeteee da kupite za 3000$.
Strasno neozbiljna organizacija. Uspeh pojedinca se koristi kao svaci uspeh.

Odgovori
P

Odlicna ideja, dodao bih A320 (fixed base simulator). Razlog zbog koga smatram da je A320 korisniji je taj da su bazni avioni Air Serbia flote upravo A318, A319 i A320. Fixed Base Simulator A320 bi omogucio razvoj trening centra a sa njime omogucio i svim zainteresovanima da uplate trening. Ne konvencionalni Fly By Wire A320, napravljen da se limiti ne mogu probiti osvojio je trziste svih kontinenata i preuzima vodecu ulogu. Iskreno se nadam formiranju trening centara sa FBS ili FFTD A320.

Odgovori
D

Života Zuvić je takođe godinama sam pravio ovaj simulator. Uložio je on puno truda i rada. Pre aerodroma, simulator se nalazio u SC 11.april.

Odgovori
S

Tako je i aerodrom Beograd sa tim nema nista sem sto izdaje prostor kao i drugima.

B

Super stvar, bravo!!!

Jel i on ide pod koncesiju?

Odgovori
S

Da li neko zna kako se vrsi rezervacija termina i cena po satu?

Odgovori
P

Umesto da ušrafe daske na wc šoljama i oribaju te iste toalete, te bolje označe signalizaciju za kretanje i upućivanje po aerodromu, oni se igraju. Jer eto time se stavlja na „mapu evrope“. Žalosno.

Odgovori
G

Veoma interesantno. Moracu da probam kada sledeci put budem leteo negde.

Jedino, gorak ukus u ustima ostavlja cinjenica da poznajem profesora na Saobracajnom fakultetu u Beogradu, koji je godinama (mozda i duze) od svojih sredstava, troseci svoje slobodno vreme, sklapao i pravio simulator za svoje studente, posto fakultet nije imao para za nesto takvo. A, evo, sad ce neciji klinac moci da sedne i igra se sa verovatno boljim simulatorom od onoga koji se koristi kao nastavno sredstvo…

k

Ti naravno nikada nisi bio na Surcinu.

Y

E moj Petre nisi ti za ovaj portal.
Po tebi ne bi nam trebala ni avijacija, jer nam vozovi idu sporo.

V

Golube,
Apsolutno ste u pravu. Ono što je Profesor Petar Mirosavljevć učinio na Saobraćajnom Fakuktetu je ravno čudu.
Ne samo da se Profesorov Simulator koristi kao nastavno sredstvo, već se na njemu polažu ispiti studenata.
Predlažem da TangoSix napravi tekst i reportažu o Profesoru Mirosavljeviću i njegovim simulatorima. Pošto ih ima više od jednog.

G

Pored pohvale za lepu vest, moram da se nadovežem na komentare o simulatoru na Saobraćajnom Fakultetu u Beogradu i pohvalim rad profesora Mirosavljevića koji je u okviru simulatora u predmeta Digitalne Performanse Transportnih Vazduhoplova, omogućio realno shvatanje perormansi vazduhoplova kroz simulator i time objedinio teoriju letenja i „realno“ ponašanje vazduhoplova u simulatoru.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Playma (Srbija) na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

mateus: Mig-29 je 4 generacija,bar ovo što mi imamo,a koliko će se modernizacijom privući i da li će moći dogurati do 4+ to se ne zna sa kojom ćemo hibridnom modernizacijom modernizovati migove,a to da ministar odbrane ne zna šta govori to je donekle tačno,i sramota. A što se tiče Rafala,Eurofightera i Gripena oni su…

22. Jun 2018.Pogledaj

Playma (Srbija) na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

Aleksa: Bivša Jugoslavija je imala 16 Migova 29 od toga: 14 MiG-29B 9.12B i dva dvoseda Mig-29UB 9.51B...samo dva dvoseda, trenutno mi imamo 10 MiG-ova od toga 3 su dvosedi,i nadam se da će ako bog da,doći sva 4 jednoseda iz Belorusije,ali opet gledano imamo 3 dvoseda a malo jednoseda,biće ih samo 11 MiG-29 u…

22. Jun 2018.Pogledaj
22. Jun 2018.Pogledaj

Playma (Srbija) na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

KIKAN: Hrvatski F-16 koji još nisu stigli,kojima treba još par godina da dođu,za njih je jasno da su negde između slabe i osrednje 4+ generacije i tu nema više šta da se priča... Mayer: Molim vas manite se Stelth-a,to da li može da ga vidi ili ne to mi nikada nećemo moći da znamo,reklame su…

22. Jun 2018.Pogledaj

Playma (Srbija) na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

Boki: Nije Mig-29 višenamenski,ali savremena bojišta 21 veka zahtevaju višenamenske avione,kako bi se donekle nadomestio bombarderski segnemt avijacije KOLIKO-TOLIKO...Bar kod nas ide se da se unapredi i mogućnosti intervencije na zemlji...da se Mig-29-ke osposobe i za to,Orao J-22 pokušava da se povrati barem oni avioni koji mogu i da se dodatno unaprede modernizacijom,Galeb G-4 za…

22. Jun 2018.Pogledaj

Send this to a friend