BEG airport status
Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla "Tesla" peti aerodrom u Evropi koji pruža mogućnost simulacije upravljanja putničkim avionom / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Simulator putničkog aviona B737-800 postavljen je danas na beogradskom aerodromu, pri čemu će svi zainteresovani imati priliku da u njemu iskuse doživljaj letenja, saopšteno je sa „Tesle“.

Kako navode, tom uslugom beogradski aerodrom staje rame uz rame sa londonskim, berlinskim, briselskim i praškim aerodromom i tako postaje peti aerodrom u Evropi koji pruža mogućnost simulacije upravljanja putničkim avionom.

Prvi probni let na novoj lokaciji / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Simulator koji se nalazi u javnoj zoni Terminala 2 preko puta check in šaltera replika je najprodavanijeg aviona nove generacije, objašnjavaju sa „Tesle“:

– Većina zemalja ga koristi u svojim  flotama, maksimalna visina leta je 40.000 fita, brzina 860 km/h, a maksimalni broj putnika 183. Opremljen je svom navigacionom i bezbednosnom opremom, baš kao i sam avion. Na simulatoru postoji i mogućnost komunikacije sa kontrolom letenja, postavljanje realnog vremena i meteoroloških uslova, a baza obuhvata čak 18.000 aerodroma. –

Kako kažu sa beogradskog aerodroma, prvi probni let na simulatoru odvio se sa poletanjem ka Avali, obletom oko gradskog regiona i sletanjem iz pravca Ade Međice.

Simulator letenja su predstavili v.d. generalnog direktora Saša Vlaisavljević i idejni tvorac, instruktor letenja i saobraćajni pilot Života Zuvić. Prema rečima Vlaisavljevića, „Nikola Tesla“ je jedino mesto u Srbiji i regionu, gde putnici i posetioci, ali i zainteresovani sugrađani, mogu da se oprobaju u simulaciji upravljanja putničkim avionom.

Idejni tvorac simulatora Života Zuvić zahvalio se Saši Vlaisavljeviću, menadžmentu Aerodroma Nikola Tesla, kompaniji Er Srbija i direktoru i menadžmentu Jat tehnike na razumevanju i podršci da se ovaj projekat realizuje.

Komentari

P

Umesto da ušrafe daske na wc šoljama i oribaju te iste toalete, te bolje označe signalizaciju za kretanje i upućivanje po aerodromu, oni se igraju. Jer eto time se stavlja na „mapu evrope“. Žalosno.

Odgovori
G

Veoma interesantno. Moracu da probam kada sledeci put budem leteo negde.

Jedino, gorak ukus u ustima ostavlja cinjenica da poznajem profesora na Saobracajnom fakultetu u Beogradu, koji je godinama (mozda i duze) od svojih sredstava, troseci svoje slobodno vreme, sklapao i pravio simulator za svoje studente, posto fakultet nije imao para za nesto takvo. A, evo, sad ce neciji klinac moci da sedne i igra se sa verovatno boljim simulatorom od onoga koji se koristi kao nastavno sredstvo…

k

Ti naravno nikada nisi bio na Surcinu.

Y

E moj Petre nisi ti za ovaj portal.
Po tebi ne bi nam trebala ni avijacija, jer nam vozovi idu sporo.

V

Golube,
Apsolutno ste u pravu. Ono što je Profesor Petar Mirosavljevć učinio na Saobraćajnom Fakuktetu je ravno čudu.
Ne samo da se Profesorov Simulator koristi kao nastavno sredstvo, već se na njemu polažu ispiti studenata.
Predlažem da TangoSix napravi tekst i reportažu o Profesoru Mirosavljeviću i njegovim simulatorima. Pošto ih ima više od jednog.

G

Pored pohvale za lepu vest, moram da se nadovežem na komentare o simulatoru na Saobraćajnom Fakultetu u Beogradu i pohvalim rad profesora Mirosavljevića koji je u okviru simulatora u predmeta Digitalne Performanse Transportnih Vazduhoplova, omogućio realno shvatanje perormansi vazduhoplova kroz simulator i time objedinio teoriju letenja i „realno“ ponašanje vazduhoplova u simulatoru.

S

Da li neko zna kako se vrsi rezervacija termina i cena po satu?

Odgovori
B

Super stvar, bravo!!!

Jel i on ide pod koncesiju?

Odgovori
D

Života Zuvić je takođe godinama sam pravio ovaj simulator. Uložio je on puno truda i rada. Pre aerodroma, simulator se nalazio u SC 11.april.

Odgovori
S

Tako je i aerodrom Beograd sa tim nema nista sem sto izdaje prostor kao i drugima.

P

Odlicna ideja, dodao bih A320 (fixed base simulator). Razlog zbog koga smatram da je A320 korisniji je taj da su bazni avioni Air Serbia flote upravo A318, A319 i A320. Fixed Base Simulator A320 bi omogucio razvoj trening centra a sa njime omogucio i svim zainteresovanima da uplate trening. Ne konvencionalni Fly By Wire A320, napravljen da se limiti ne mogu probiti osvojio je trziste svih kontinenata i preuzima vodecu ulogu. Iskreno se nadam formiranju trening centara sa FBS ili FFTD A320.

Odgovori
R

Zalosno je to da Institut Mihajlo Pupin nece iz budzeta da pravi simulatore. Toliko plasticara u Srbiji! Pa danasnji doppler radari za brod ove bi pokrivali vazdusni B prostor. Sta je sa centrifugom I simulatore za Mig-29 jel on full mission? Pa u Diznilandu ima 3d mission to Moon( Mesec). Poljaci prave na prikolici simulatore za jedrilice. Maturski rad za 3000$ na fakultetu bi zadovoljio propise ! A ne sistemi ozbiljnih firmi.
p.s
Pogledajte online kakve simulatore i monitote sa jojsticima mozeteee da kupite za 3000$.
Strasno neozbiljna organizacija. Uspeh pojedinca se koristi kao svaci uspeh.

Odgovori
B

Ne mogu da verujem da u clanku niste napisali kako da se rezervise termin i koje su cene. Takodje, lepo bi bilo da objavite kontakte za vise informacija (broj telefona, email adresu, web sajt itd).

Odgovori
F

Rezervacija ti manje vise nije ni potrebna, slobodno dodji . . . A cena je oko 2500din za nekih 15tak min letenja . . .

B

@F.O.
E nek’ si mi rekao! :-)
Nije poenta da ja dodjem, nego da osnovne informacije nisu navedene, a bilo bi u interesu i onima koji zele da „lete“, i onima koji od simulatora hoce da zarade. Bas ce neko da zapuca iz npr. Leskovca u Surcin bez da prvo kontaktira nekoga, raspita se o ceni i zakaze termin.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ZZ na: [POSLEDNJA VEST] Erbas preuzima C Seriju

Pregovori o preuzimanju programa nisu toliko novi, vec se suskalo na prolece o tome, ali su navodno bili propali. Ovo je takodje bio i strateski potez da se ne desi kao sto je bilo sa auto industriojom gde su uleteli Kinezi i kupili gotov proizvod, npr Volvo Automobile. Na duge staze ovde je jedino profitirao…

18. Oct 2017.Pogledaj

Strahinja na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

Tako mi je zao sto necu moci da prisustvujem ovom dogadjaju. Zadnjih nekoliko aeromitinga i dogadjaja me prati maler da uvek imam obaveze na taj datum a plus zivim daleko od BG. Srce mi se cepa zbog toga, jer se jos uvek secam zadnja dva devedesetih Kada sam kao klinac gledao Su-30 i Grcki Miraz.…

18. Oct 2017.Pogledaj

Beduin na: [ANALIZA] Da li donirani avioni iz Rusije zaista pripadaju 4+ ili 4++ generaciji?

A daj mi kazi zasto ljudi uzimaju nove aute nakon nekog vremena? Pa ti mozes i s ficom ili stojadnim funkcionirat bez problema pa to sigurno ne cinis vise.

18. Oct 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

У једном тренутку заиста није летела нити једна српска 29-ка. Није пракса да се код МиГ-29УБ фарба нос, радом код једноседа је од другачијег радиопрозрачног композитног материјала и он обично има другу боју. Реалан период довођења рускиха виона нна наш стандард је неколико месеци.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Naravno da sezonski letovi nisu isto što i letovi koji se obavljaju tijekom cijele godine? No, jednako tako je totalni diletantizam reči da sezonski letovi nisu long-haul. Eurocontrol definira long-haul kao letove koji su preko 4.000 km. Zagreb-Dubai to jest, Beograd-Dubai to nije. No, molio bih da istovremeno ne mješate širokotrupce (wide-body) i long-haul. Širkotrupci…

18. Oct 2017.Pogledaj