BEG airport status
Er Srbija uzvraća saopštenjem: Ne postajemo lou kost kompanija ali pravila igre se menjaju "Er Srbija se ne transformiše u lou kost kompaniju. Er Srbija sleće i nastaviće da sleće na glavne svetske aerodrome kao što su JFK u Njujorku, Hitrou u Londonu, Šarl de Gol u Parizu i druge." / Foto: Er Srbija

Er Srbija uzvraća saopštenjem: Ne postajemo lou kost kompanija ali pravila igre se menjaju

Nakon bogatog dana medijskih izveštaja fokusiranih na otpuštanje zaposlenih iz nacionalne avio-kompanije, komentara gradonačelnika i predsednika nadzornog odbora Er Srbije, radio Slobodna Evropa donela je još jedno citiranje anonimnog izvora a oglasila se i premijerka.

Pre nekoliko trenutaka ciklus je zatvoren i saopštenjem Er Srbije u kojem demantuju većinu medijskih navoda o promeni poslovnog modela ali i priznaju da se uslovi poslovanja menjaju:

– Tvrdnje koje su se danas pojavile u nekoliko beogradskih medija u vezi sa navodnom transformacijom Er Srbije u lou kost kompaniju u potpunosti su iskonstruisane i netačne. Kao izvori za ove tvrdnje navedeni su neimenovani bivši zaposleni kompanije, kao i navodni pojedini putnici, čije su poruke sa društvenih mreža citirane u tekstu kao “krunski dokazi” za tvrdnje iznete u tekstu.

Er Srbija se ne transformiše u lou kost kompaniju. Er Srbija sleće i nastaviće da sleće na glavne svetske aerodrome kao što su JFK u Njujorku, Hitrou u Londonu, Šarl de Gol u Parizu i druge. Lou kost kompanije uglavnom sleću na manje aerodrome, udaljene od velikih gradova u kojima su takse za korišćenje aerodromskih usluga mnogo niže. Er Srbija ima vrhunski Premium salon na Aerodromu „Nikola Tesla“ u Beogradu, najbolji na Balkanu, dok lou kost tako nešto po pravilu nemaju. Er Srbija ima sopstveni program za česte putnike (frequent flyer program) Air Serbia Etihad Guest Program sa preko 110.000 članova do sada, koji gostima pruža čitav spektar mogućnosti za ekonomičnije putovanje i bolje ukupno iskustvo putovanja. Lou kost kompanije nemaju ovakvu vrstu programa. Na kraju, lou kost kompanije lete „od tačke A do tačke B“ (point-to-point), dok kod Er Srbije možete da kupite karte za putovanja do 42 destinacije preko čvorišta u Beogradu, kao i do stotina drugih destinacija, koje su dostupne posredstvom Er Srbija kod-šer partnera. Dakle, Er Srbija ne može nikako da se transformiše u lou kost kompaniju.

Ono što je tačno jeste da se u Er Srbiji dešava niz promena čiji je cilj da se postigne ekonomičnije poslovanje, veće uštede i povećanje profitabilnosti u jednoj veoma konkurentnoj industriji sa mnogo izazova. To nije nešto što se dešava samo u Er Srbiji, već se sa tim suočavaju sve svetske avio-kompanije. Pravila igre se menjaju, uspešniji će biti oni koji se najbolje prilagode novim pravilima. Mere racionalizacije doprineće boljoj organizaciji rada, uz optimalno korišćenje ljudskih resursa i uštede u poslovanju. Navedene mere neće ni na koji način uticati na redovno obavljanje poslovnih aktivnosti, niti će uticati na kvalitet usluge koja se pruža gostima.

Er Srbija iz godine u godinu beleži stabilan rast, iako posluje na veoma izazovnom tržištu – sa snažnom konkurencijom, izrazito sezonalnim karakterom poslovanja (najviše posla je tokom letnjih meseci, dok je broj gostiju manji tokom zimskog perioda), stalnim fluktuacijama na tržištu goriva i slično. Ipak, i pored svega navedenog, srpska nacionalna avio-kompanija raste i razvija se. – stoji u saopštenju Er Srbije koje se završava citiranjem nedavno objavljenih poslovnih rezultata.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Ajde, pa neka se uozbilje i prestanu da kasne na letovima sa sporednih i nebitnih aerodroma prema habu, da se smijem pouzdati da cu stici na sledeci let.
Prosli put sam rizikovao pa su mi zamalo propala tri druga leta. Na jedinom letu koji polazi taj dan iz Banjaluke, bez ikakvog razloga, kasnili su vise od pola sata. Za to vrijeme u Beogradu, Turkish je vec bio zavrsio boarding. Srecom, imao sam samo carry-on inace bih mogao samo da se slikam.

Odgovori
A

„druze“, prvo TK je ujutru i uvece na BEG, znaci dok se ti cekiras za let ka Banja Luci ili Beogradu TK uopste nije na zemlji u Beogradu i ovo sto si napisao je nevidjena glupost tako da dok ti juris na 3 druga leta ostavi se komentarisanja aviokompanija, Vizerko jedan.

D

Molim?
Flight JU 105:Airport.BNX (BNX) – Belgrade, Nikola Tesla Airport, Serbia (BEG)
DEPARTS
05 Jul, 2017 Wed – 18:40

ARRIVES
05 Jul, 2017 Wed – 19:35
————————————————————-

TK1084 – 05 July 2017 Wednesday – 20:20
BEG – Belgrade Nikola Tesla
Terminal 2
IST – Istanbul Ataturk

——————————————————————–

TK0762 – 06 July 2017 Thursday – 00:25
IST – Istanbul Ataturk
DXB – Dubai Dubai
Terminal 1
———————————————————————
flydubai, лет 601
6. јул-Потврда бр. XXXXXXXXX
Dubai DXB
10:45
Djibouti JIB
13:40

—————

E sad , vidis koliko mi letova propada ako ovaj iz Banjaluke zakasni, a kasnio je oko 40 minuta u polijetanju, pa umjesto u 19:35 dodjem na terminal u 20:15

J

Mislim da Airsrbija ostaje jedini predstavnik Etihadove ekipe u Evropi. Alitalia ima brojne probleme sa prihvatanjem plana restrukturiranja i doveden je u pitanje opstanak kompanije, Airberlin je bitno smanjio svoju flotu i operacije, prodat je Etihad regional tj. Darvin. Nekada se pominjalo preuzimanje i Montenegro airlinesa a sada izgleda da o tome nema ni govora. Sada se radi ono sto se mora a to je da u okviru onog cime se raspolaze ostvarilo efikasnije poslovanje.
Meni nijednog trenutka kada sam putovao nisu smetala tanja i drugacija sedista u odnosu na prethodne prilike iako sam visok skoro 2m. Cak mi ni bitno siromasnije posluzenje nije smetalo osim sto to ostavlja negativan utisak kod putnika.
Jednom prilikom kada sam putovao od Frankfurta do Beograda Lufthansom kao posluzenje dobio sam sendvic koji je bio napravljen od tost hleba i unutra je bio listic neke salame i kackavalja kroz koje su slobodno mogle da se citaju novine. A to je bilo pre tacno 2 godine. Ono sto zelim da naglasim je da se druge kompanije stalno menjaju i prilagodjavaju novim pravilima igre koje diktiraju konkurencija i regulatorna tela.
Otpustanje radnika je sasvim normalno jer ako nas je mnogo i svi jedemo iz istog tanjira a kolicina hrane se unutra smanjuje sta nam vredi sto cemo svi biti na okupu kada smo gladni. Dakle moramo da odrzavamo kolicinu hrane istom kako bi svi bili u kondiciji da radimo i doprinosimo boljitku firme u kojoj radimo i zaradjujemo. A ta zarada mora da bude dovoljna kako bi se ostvario profit, kupili novi avioni, uvele nove usluge, poboljsao odnos sa korisnicima usluga.
Ne zelim da verujem da ce drzava iako je beskrajno volim u bilo kakvoj situaciji potpuno preuzeti firmu od Etihada. Jer se nikada kroz istoriju nismo pokazali kao dobre gazde. Sve nekako uspemo da upropastimo. Umesto dobrih gazdi i menadzera biramo na rukovodeca mesta samo dobre sluge koji ne znaju profesionalno da obavljaju poveren posao. Iako su zavrsili vecenje fakultete za tili cas. U eventualno takvoj situaciji bolje je odmah zatvoriti firmu a ne u nju stalno upumpavati novac iz budzeta koji se na kraju krajeva puni iz svih delova zemlje. Pa bih tada bas voleo da vidim ljude npr. iz Valjeva, Leskovca, Vranja koji rade u Airsrbiji za pristojan novac a ne u lokalnim firmama za 20 do 30 hiljada kada im se posreci.

Odgovori
J

E da i zaboravio sam nesto jos da napisem.
A to je outsource kako je najavljeno. Po nekom mom misljenju to bi bilo moguce kada bi se tu nesto programiralo, projektovalo, dizajniralo i slicno. Kako mislite da autsorsujete ljude za takav posao? Da dovedete ljude iz neke nerazvijene zemlje da vam obavljaju poslove na koji se ticu core biznisa? I to je moguce i to vec rade mnoge svetske firme. Ali mislim da se ovde zeli uspostaviti nesto mnogo pokvarenije, a to se vec odavno radi u EPSu, NISu i mnogim drugim drzavnim firmama. Da se radnici uzimaju od agencija po potrebi. Samo sto ta potreba stalno traje. Ubise se objasnjavajuci da je to kao nesto ograniceno na valjda 2 godine i slicno, ali kako vidim zakoni se lako izigraju i to traje nekako vecno. U medjuvremenu radnik radi core biznis neke firme za bednu platu dok njegova agencija zadovoljno trlja ruke. Pitam se gde je tu racunica. Ako je npr takav radnik placen 300 eura budite sigurni da je i agencija uzela najmanje toliko, plus porezi, doprinosi za zdravstvo i pio. Koliko onda takav radnik kosta firmu kojoj je iznajmljen.
Tu bi trebalo sindikati da odigraju sustinsku ulogu, a ne da ih nigde nema. Mislite da pregovori sa radnicima u Nemackoj i Italiji idu glat i gotovo. To je borba koja ce trajati dok je sveka i veka.
Molim drzavu neka se opameti i neka prestane sa ovakvim radom jer su to uglavnom mladi ljudi koji tek treba da krenu u zivot sa stvaranjem porodice, kupovinom nekretnine, putovanjima…
Oni koji ne zele ovakav nacin zivota zapalise napolje a to su ljudi u reproduktivnom dobu koji donose na svet male nemce, svedjane, holandjane cija se prezimena zavrsavaju na ic.

Odgovori
n

Imali su mogucnost 2013 da ne ponove greske drugih kompanija, jer je Air Serbia dobila sansu novog starta. A sta su zapravo uradili: ugradili siroka sedista u obe klase, uveli besplatne i obilne obroke, servirali besplatna alkoholna pica, kolace, zaposlili ljude za poslove koji se mogu svakako dati na outsourcing (check-in, catering, call centar) itd. Znaci SVE sto su vodece kompanije odavno izbacile, Air Serbia je uvela, da bi sada za velike pare i uz anti-marketinski cirkus morala da napravi roll-back! Zato im je bilo potrebno 4 godine da uvedu web-check i slicno. Sto je bilo sigurno vaznije nego otvaranje glamuroznih poslovnica, koje se sad opet gase. Yield management i tarife su im katastrofa. Ovde iz Nemacke su neomiljeni kod dijaspore, jer vidite, karte se mogu kupiti za Frankfurt-Beograd-Atina i nazad za 250€, dok povratna karta za Beograd kosta 350€. Zato SVI moji poznanici koriste LH u medjuvremenu. Nevidjen diletantizam. Kao da je neki socijalisticki menadzer dobio zadatak da osnuje JAT 1974 god…..

Odgovori
B

Izgleda da se opet isplati. Avioni za Frankfurt su puni. Izgleda da te tvoji poznanici lazu. ;-)

F

Odgovor na tvoje pitanje ces pogledati samo blagim guglanjem bilo koje rute direktne I connecting preko huba.

P

Ubedljivo najgora avio kompanija na svetu…
Karte su preskupe, a usluga odvratna. Stalno kasne, nema hrane na letu osim budjavog sendvica za botove.
Letimo sa njima samo zato sto moramo. I koji mozak je napisao da Air Srbija nije point to point kompanija? kakav bre hub BG?
Bas me zanima koji pacijent je pisao ovo sapostenje

Odgovori
M

U proceni treba biti objektivan a to vi nikako niste. Sve navedene probleme imaju i druge kompanije ali samo je za vas jedna odvratna? Dali vi to voleli ili ne, Air Serbia ima oko 30% transfernih putnika na letovima zavisnost sezone i destinacije. Treba priznati neke stvari bez političke pripadnost da bi se postavila objektivna procena i konstruktivna kritika.
Jer samo uz objektivan pristup mogu da se menjaju stvari na bolje. Zato uspešne kompanije uvek istražuju svoje pozicioniranje, finansije i celokupan rad od nezavisnih revizora da bi imali bolji uvid u sopstvenu kompaniju.
U vašem tekstu ima samo gorčine i želje za neuspehom domaće kompanije. Dali mislite da vi imate neku dobit ili prednost ako propadne Air Serbia, ako ima manje putnika ili manje transfernih putnika?

i

Niko ne mora niti je primoran da leti kompanijom koja se zove Air Serbia. Star Alijansa iz Beograda pokriva doslovce ceo svet, što direktno što sa jednim do dva presedanja. Tu je i solidna lowcost ponuda (koja može da bude bolja ali je daleko od loše) tako da izbor apsolutno postoji za svakog putnika.

D

Beograd-Tivat-Beograd i preko 30000 din. Pa, da li ste vi normalni? Pa, napunite to veliko njujorsko …..od aviona putnicima za more po normalnim cenama…

Odgovori
V

Ja sam pre par dana rezervisao povratnu kartu Beograd-Tivat za 18633 din za putovanje krajem avgusta. 30000 ces platiti ako kupujes kartu za vec skoro popunjen let par dana pred put.

Proslog meseca sam putovao za Larnaku i povratna karta za AS sa ukljucenim velikim prtljagom je bila jeftinija nego povratna karta za WizzAir sa takodje ukljucenim prtljagom.

Cela poenta je isplaniraj put na vreme i kupi karte na vreme. Sve avio kompanije ce traziti vise para za vec skoro popunjene letove par dana pred let.

B

@Dovla

Ja sam platio povratnu kartu iz Beča do Soluna preko Beograda nešto manje od 300€ i jeftinije mi je za oko 70€ nego da sam uzeo direktan let sa Austrian do Soluna.

d

…a meni je AS za relaciju Ams-Beg OW ponudila kartu za 700e !! krajem juna ove godine, istina 4 dana pre leta ali opet,sto je mnogo, mnogo je !…to ne smatram poslovnom politikom niti razumem tako …to je nekakva polu-ucenjivacka politika koja kompaniju (AS) nece odvesti daleko. Ako uzmemo u obzir da AS ‘zivi’ od dijaspore , mislim, da moze da se dogodi da vrlo brzo izgubi svoje sigurne korisnike usluge koju pruza. I druge kompanije posmatraju sta se desava sa AS pa sam eto i ja doleteo Transaviom za 145e ….ista meta isto rastojanje !!! i bio je pun avion 737-800.

i

darko,

Linija za AMS je jedna od najpopunjenijih koje Air Serbia ima. Kada na to dodate faktor letnje sezone sasvim je moguće da ste tražili upit u trenutku kada je na letu ostalo još 4-5 mesta a tada cene idu u nebesa i tako rade apsolutno svi prevoznici. Niko ne određuje fiksnu cenu po kojoj prodaje sve karte već se formiraju različite kategorije cena i kada ostane samo najskuplja kategorija to vam je što vam je… Nema ništa gore nego tražiti kartu neposredno pred put a usred letnje sezone. Može lako da se desi da ponuda bude veća od 1000 evra za let kraći od dva sata. Avio prevoznici to zovu „upravljanje prihodima“. Kada na sve to dodate činjenicu da Beograd nije evropski centar bilo čega – i samim tim na većini ruta sa/prema BEG vlada duopol ili monopol – jasno je da je letenje iz ovog dela sveta relativno skup sport. Air Serbia se u tom sportu ne ponaša ni bolje ni gore od drugih igrača.

V

Da bi ste od jednog posrnulog Jata pred kolapsom napravili aviokompaniju koja ce da posluje stabilno i odrzivo morali ste da ulozite opdredjena novcana sredstva u nju u odredjenom periodu, krenuli su od nule i dosta toga dobrog postigli, nije sve idealno ali jeste mnogo bolje nego sto je bilo, Er Srbija danas je u savkom pogledu neuporedivo bolja nego sto je Jat bio juce. E da bi u buducnosti tako ostalo da bi se obezbedilo stabilno i odrzivo poslovanje morate pratiti situaciju na trzistu koje je ogromno sa jakom konkurencijom i u tom smislu morate biti fleksibilni i prilagodljivi terenutnim zahtevima istog.

Odgovori
V

Vojo,

Ja se izvinjavam, ali da li ste vi ovo sami napisali? Jer u celom tekstu postoji toliko paradoksa da ga je nemoguće logično i sa pozicije struke komentarisati.

M

Potpuno ste u pravu. Ko se razume i prati ovu industriju može trenutno dobro da vidi kako se druge velike i renomirane kompanije menjaju. Kao primer mogu da navedem Singapore Airlines ili Cathay Pacific. Lufthansa je, možemo reći na vreme, primetila nova pravila i prilagodila se već pre dve do tri godine. Usluga je smanjena, manje milja i vise opcija za doplatu i tako dalje. Svaka kompanije mora da se prilagođava tržištu ili mora biti tako jaka da sama diktira stvari na tržištu. Ko to ne uspe, ostaje na putu i pripada prošlošću, jednostavna ekonomska pravila.

M

Izvinjavam se, moj komentar se odnosi na prvi komentar od Voje (15:35)

L

Sto se mene tice nemam zamerke za nove promene , nova sedista su ok , leteo sam i drugim avio kompanijama istim sedistima , cak ni mogao da prodjem i bez hrane , na letovima do 2 sata ne jedem , isto tako uglavnom nosim samo rucni prtljag , bilo bi odlicno da ako ne nosimo chekirani prtljag dobijemo jeftiniji cenu karte.

D

Saopštenje je smešno. Prvo se pričalo o nekoj „viziji“ gde je usluga AS bila toliko iznad drugih (prava biznis klasa, dobra hrana i piće) da je već u početku bilo jasno da je takav koncept neodrživ na današnjem tržištu. Prvo naša dijaspora nisu prebogati arapi već ljudi koji jednom godišnje (ako su u Evropi) ili jednom u nekoliko godina (ako su na nekom drugom kontinentu) dolaze u Srbiju – region. Sada svega 4 godine kasnije („čudno“ baš u momentu kada ugovorom prestaju raznorazne povlastice i subvencije koje je AS kao flagship carrier dobila od države da bi kompanija stala na noge). Radi se faktički rebranding imidža kompanije tj radi se copy paste Lufthansinog poslovnog modela. Ja sad pitam taj isti upravni odbor AS i državu zašto se 4 godine nemilice trošio novac poreskih obveznika ako se znalo da je kako napomenuh zamišljeni poslovni model neodrživ? Avioni deluju prenabijeni sedištima, sedišta su tanka neudobna bez povišenog naslona za glavu, jednostavno sedim u njima kao veverica. Normalno je da se svaki putnik zapita kud se dede ona usluga AS od ranije, i zašto je cena karte ostala ista pored drastičnog downsizinga usuga? U odnosu na ono na šta je AS 4 godine navikakavala putnike sada ta ista AS zaista deluje kao LCC.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gladius na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ja sam da mi Mig 31 nabavimo.Kada predje 17 km nedodirljiv je.Nijedna zapadna raketa vv ne ide preko 14 km visine a mig 31 moze sa 25 km da gadja

03. Dec 2021.Pogledaj

Veki na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Bravo Hrvatska. Eto što znači kada netko kupi avione koji se prije nisu baš i prodavali. Reklama je reklama..

03. Dec 2021.Pogledaj

Andrija na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ne može da se poredi sa proizvodnjom aviona u ratnim uslovima (i to prvih 6 svi tokom drugog svetskog rata!) i u vreme kada su avioni bili daleko jednostavniji i jeftiniji.

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Edo, F-16 Blok 60 koji imaju danas ce napuniti 20 godina u UAE upotrebi za koju godinu. Dok Rafali ne dodju, svi F-16ce biti 20 i vise godina. Nisam čuo da se radi modernizacija na njima. Izabrali su Miraže 2000 da modernizuju pre koju godinu i to su danas pa do dolaska Rafal F4 najmoderniji…

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Rafal je impresivan zato sto tek posle 30 (ili 35) godina od prvog leta počinje da postaje popularan za pazar kao jedan od najboljih izbora zapadnog aviona. To ima direktne veze sa nedostatkom aviona pete generacije proizvedenim u Evropi. Rusi su loši sto kasne sa petom generacijom u odnosu na USA, a zapadna Evropa je…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend