BEG airport status
Air Canada četiri puta tjedno za Zagreb U ovom momentu Zagreb će imati 14 tjednih letova sa širokotrupcima idućeg ljeta, no brojka bi se mogla i povećati

Air Canada četiri puta tjedno za Zagreb

Air Canada Rouge od 2. lipnja (juna) iduće godine kreće sa redovnim letovima iz Toronta za Zagreb, i to sa četiri tjedna leta.

Linija će kretati iz Toronta svakog utorka, srijede, četvrtka i subote u 16:55 i slijetati u Zagreb idućeg dana u 7:30 pod brojem leta AC1968. Linija iz Zagreba ide u srijedu, četvrtak, petak i nedjelju u 9:15 i stiže u Totonto u 12:40. Karte će se prodavati sa početnom cijenom od 899 dolara. Linija će operirati do 7. listopada (oktobra). U isto vrijeme Air Canada kreće sa letovima za Bucharest i Porto.

Linija će se održavati avionom Boeing 767-300, koji prima 282 putnika, od čega 24 u business klasi, 35 u Rouge Plus i 223 u ekonomskoj. Prijavljena prtljaga, te hrana i piće, kao i zabava tijekom leta je identična kao i kod Air Canade, te je potpuno besplatna.

Air Canada je letjela do 1991. godine tri puta tjedno direktno iz Zagreba za Toronta, dočim se linija vraća nakon 16 godina. Dvije godine početkom tisućljeća liniju je obnasao SkyService dva puta tjedno sezonski, a godinu dana (20 14.) letio je SkyGreece.

Za očekivati je da Croatia airlines ima code-share na ovoj liniji kao što je do sada imala code-share ne letove za Kanadu preko trećih europskih hubova. Jednako tako očekuje se da će Croatia feedati ovu liniju iz Splita, Dubrovnika, Zadra, Pule, Osijeka, Sarajeva, Skopja i Prištine uz moguće konekcije i prema Beču. Postoji i velika mogućnost da će Croatia započeti i letovima za Mostar idućeg ljeta, što bi značilo da bi se linija za Toronto feedala i sa ovog aerodroma.

Nije jasno hoće li Air Transat nakon ovog poteza Air Canade nastaviti svoju identičnu liniju koju posljednje dvije godine od svibnja (maja) do listopada (oktobra) održava dva puta tjedno sa zrakoplovom Airbus A330-300. U posljednjih dvije godine Zagreb je dobio velik broj širokotrupaca pri čemu Emirates leti ljeti sedam, a zimi pet puta tjedno sa Boeingom 777-300ER prema Dubaiu, a Korean je prošle godine ostvario 11 charter letove prema Seoulu sa A330.

U najavama mogućih letova govori se o finalizaciji pregovora za letove prema SAD-u i Kini, te da bi Korean svoju charter liniju mogao pretvori u redovnu. Istovremeno Air Asia X Tailand je najavila mogućnost pokretanja letova iz Bangkoka za Zagreb ovog ljeta.

U ovom momentu Zagreb će imati 14 tjednih letova sa širokotrupcima idućeg ljeta, no brojka bi se mogla i povećati.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Alen Šćuric Analitičar nill@nill.com

Komentari

Gu

Ovo je stvarno veliko pozitivno iznenađenje, pogotovo Alene kada se referiramo na broj putnika iz Kanade prema Hrvatskoj koji je gotovo 3 ili 4 puta manji od broja putnika iz SAD-a i Koreje, a prema istima nema direktne linije (izuzev spomenutog chartera Koreana).

Pitanje je samo kako će izgledati operacije na LDZA nakon što gotovo svakog jutra krene dolaziti B763 i u popodnevnom terminu B77W, još ako Air Transat ostane to je dva puta tjedno A332 i Korean sa svojom mašinom A333 u svojih charter letovima petkom, stvarno puno za novi terminal!

U svakom slučaju, ovo je cjenovno iznimno dobro, šaljem link o najavi linije u Kanadu rodbini kojoj sam bio u posjeti Lufthansom. Naime, kažu da je iz Kanade karta za Hrvatsku uglavnom iznad 1200 CAD, a ovo se već sada nudi po 900 CAD. Eto što je tržišna utakmica :)

Idemo dalje, tek je kraj rujna, tko zna što nas još čeka u najavama za S18!

Odgovori
Al

Ma da, stvarno je čudno da redovne linije nemaju
J.Korea koja ima 3,5 puta više putnika
SAD koji ima 3 puta više putnika
te Australija, Kina i Japan koji imaju više putnika od Kanade nemaju ni jednog redovnog leta, a Kanada već godinama ima letove (prvo Air Canda do 1991, pa SkyService, pa SkyGreece, pa Air Transat), a sada ima čak 4 leta tjedno sa 1.128 ponuđenih sjedala tjedno, tj. 20.300 sjedala tijekom sezone.

Ma ja tu ne vidim baš nikakvih problema. Air Canada će ići na gate 8, i ona odlazi tri sata prije nego dolazi Emirates, koji će, kao i sada, ići na gate 8. Ako Air Transat, Korean ili netko drugi kani ići paralelno kao i Emirates (što sada jest tako) ili sa Air Canadom stavlja se na poziciju 5/6, a ostaju otvoreni gateovi 1, 2, 3, 4, 7 za uskotrupce.

Konačno, kada Zagreb dostigne 3,5 milijuna putnika (a što će biti već 2018.) uredit će se dostani sadržaji u sada ogromnim praznim prostorima ZLZ. Sortirnica nije problem (ona i ovako ima kapacitet za 5 milijuna), sam volumen prostora nije problem, nego će se stavljati novi beltovi za prtljagu, dodatni chack ini, bodiček, ugostiteljski objekti…

Kada Zagreb dostigne 5 milijuna (a sa sadašnjom ekspanzijom realno bi bilo da se to ostvari 2021.) zapadni krak će se produžiti za tri dodatna gatea sa zračnim mostovima + dodatni bus gateovi (njih 6). Iskreno se nadam da će ZLZ ovaj puta biti pametnija pa će odmah napraviti te gateove za širkotrupce ili bar dva od njih za širkotrupce (ukupno tri sa postojećim gateom 8). Ako se Zagreb otvori za LCC, a trenutno je europska zračna luka glavnog grada sa daleko najmanje LCC, onda bi ta ekspanzija bila i bitno brža. Naime, samo jedan bazirani LCC avion znači dodatnih 500.000 putnika, a ako se Zagreb otvori pa bazira jedan LCC i dovede još 10-15 LCC linija drugih prijevoznika to znači odmah milijun putnika više, pa bi to značilo i skraćivanje ovog roka za nove gateove za dvije godine (2019.)

Da tek je kraj rujna. Neki vrlo ozbiljni izvori tvrde da je ovo tek početak i da nas čekaju ozbiljne najave do početka iduće kalendarske godine.

Gu

Vjerujem da će Korean kad – tad doći, ako ne već iduće sezone, onda će zasigurno produljiti operacije sa charterima, to već ionako radi godinama i to je dobro, no siguran sam da će se dogoditi moment kada će se odlučiti za redovnu (sezonsku) liniju. Da li im je problem u nedovoljno ispitanom tržištu (u što sumnjam, brojke govore za sebe) ili u floti (to stvarno nemam pojma) ili u nečem trećem, to je možda vama poznato. Isto tako i za letove za USA. Pitanje je samo vremena, kompanije (USA trojka, LCC – Norwegian ili europejac), destinacije (Atlanta, New York, Boston, nešto od toga će uletiti).

Ma da, nema problema sa gateovima ubiti, na kraju, east apron je uvijek slobodna, a bome i west je poprilično prazna u popodnevnim satima. Jedino je upitno u jutarnjim satima do 13 h, pa onda opet tek navečer. Popodne lijepo slobodno, izvrsno za europske letove.

Ovih 6 spomenutih bus gateova bi opsluživali avione na staroj stajanci ili? Nekako se razmišljam da koncesionar ima priliku graditi stajanku za regionalce doslovno preko puta novog terminala, na onoj „livadi“ između nove stajanke i rulnice, vjerujem da bi tamo bilo mjesta za tako nešto. Ali opet, ne znam koliko to baš ima smisla pored stare veeeelike stajanke na koju se da parkirati sve i svašta.

Neka, vrijeme je za ekspanziju, novi terminal imamo, lijep je i očito funkcionalan, problema ima i oni se moraju rješavati u hodu i vjerujem da će sa vremenom sve to biti još bolje, pa eto terminal je u funkciji tek pola godine. Malo smo se svi dosta kritički postavili prema tome, kao da se radi o nekom jednostavnom sustavu, a ZL je sama po sebi izuzetno kompleksna, isprepletena raznim operacijama. Sviđaju mi se ti vaši ozbiljni izvori koji kažu da nas čekaju dobre najave za iduću sezonu, možemo komotno u zimski san do tada :)

Al

U originalnom planu je trebala stajanka biti veća za još jedan red sa pozicijama za parkiranje A320. No, od toga se odustalo jer je stara stajanka (zapadna) stvarno velika. I tu je koncesionar bio u pravu.

Ma svi smo očekivali probleme sa novim terminalom. Ali kronični nedostatak ljudi je stvarno neprihvatljiva opcija.

Ju

A na šta će se spajati širokotrupci kad je broj mostova nedovoljan i njihov raspored loše osmišljen. Za Zagreb je bolje ne petljati se previše sa širokotrupcima, neka se orijentiraju na letove unutar Europe i feedanje drugih hubova.

Odgovori
Al

No, ovo je stvarno nonsens što ste napisali. Što Zagreb gubi sa dolaskom Air Canade ili sličnih prijevoznika? Ako netko može izgubiti onda je to Air Canada, ne Zagreb. Vrlo je logično da Zagreb (i Hrvatska) motiviraju dolazak širkotrupaca obzirom na 2 milijuna turista izvan Europe. Zagreb mora imati afiniteta da što više njih privuče na letenje preko svog aerodroma, a ne kroz aerodrome u okolici.

Nema baš nikakve logike da politika ZL Zagreb bude da feeda druge hubove umjesto da otvori što više P2P i konektiranih linija preko svog aerodroma. Takva poslovna politika značila bi ili da koncesionar štiti nečiji drugi interes (svog nacionalnog prijevoznika ili aerodroma) ili da je poslovno potpuno slijep. Za sada koncesionar nije tako što pokazao. Upravo suprotno.

Gateovi jesu nelogično napravljeni. U originalnom planu je bilo predviđeno više gateova za širkotrupce (tri). No, za sada je ovo prihvatljivo rješenje. 8. gate za širkotrupce, u slučaju dva širkotrupca istovremeno (kao što je bilo ove godine tri puta tjedno) isti ide na gate 5/6, dok se ostali (1, 2, 3, 4, 7) koriste za uskotrupce. Pa i u Beogradu, ali i masu drugih aerodroma, je situacija ista. Za šire objašnjenje, molim pogledati u prethodni komentar.

ik

Ne mozete da se poradite sa prastarim BEG koji ima sest gejtova za sirokotrupce shvati vec jednom da su vas Francuzi izradili. Sada moze da koristi samo tri mesta dok nam stize novi koncesionar. Porasli avioni.

Be

Ne razumjem ja tu opsesiju s mostovima nikako.
Sto meni kao putniku znaci taj most?
Apsolutno nista.
Niti mi znaci na pocetnom aerodromu, niti mi znaci na aerodromu presjedanja, a ponajmanje na zavrsnom aerodromu.
Neke druge stvari su mi na aerodromu jako bitnije.
Npr. manje utrosena vremena na check inu na polaznom aerodromu i brze kupljenje prtljage na zavrsnom aerodromu.
Sve izmedju su price za malu djecu.

A u medjuvremenu je jako bitan pristojan bar s dobrom ponudom piva.

E da, najbitnija stavka kod svakog aerodroma mi je cistoca wc.

Sve ostalo su natjecanja u mokrenju u vjetar.

Aerodrom sam po sebi nije smisao putovanja.

Al

Nitko se ne usporđuje. Kao što ste i sami rekli Beograd isto tako stavlja avione na dva gatea i ima na taj način samo 6 gatea za širokotrupce i još 10 na A konkursu za uskotrupce. Kada bi Zagreb stavio na mostove 3 širokotrupca (8, 5/6, 2/3) imao bi još 3 za uskotrupce (1, 4, 7). To i nije toliko velika razlika u kontekstu bitno većeg prometa Beograda.

Iskreno mislim da Zagrebu ne treba više mostova. Na velikoj većini aerodroma svijeta regionalci i dobar dio uskotrupaca je smješten na stajanci bez zračnih mostova, a do njih se ide autobusima. Pogledajte Munich, ali i Paris, Frankfurt…

Iskreno mislim da bi Zagreb trebao dobiti još dva gatea za širkotrupce (ukupno 3), jedan za uskotrupce (ukupno 8), te još bar 10 bus gateova (ukupno 18) za avione parkiranje na staru stajanku (svi LCC, charter i regionalni avioni, te poneki legacy carrier sa manjim avionom koji nije Star alliance). Sve preko toga bilo bi nepotrebno rasipanje resursa. A ovo rješenje bi bilo za idučih bar 10 godina.

Ju

Alene budu li širokotrupci zauzimali po dva gate na šta će sličiti promet preko ZLZ? Dok se terminal ne proširi i ne naprave prikladni mostovi po meni bi fokus trebao biti kako što bolje koristiti ono šta se ima i promet povećavati usktrupcima (npr. preko LCC). Uvijek ima vremena za širokotrupce.

Al

Jurica, bože me mili, odbijati kompanije zato što to neće lijepo izgledati? Šalite se jel da?

Prvo Air Canada i Emirates nisu u isto vrijeme na terminalu. Dakle obije kompanije će koristiti isti gate 8 koji i je predviđen za širokotrupce. Sve ostale možebitne kompanije koje će u budućnosti doći možda isto neće biti u isto vrijeme kad ove dvije, pa možda i neće biti zauzimanja dva gatea. Zapravo vrlo vjerojatno neće biti u isto vrijeme.

No, i da se zauzmu dva gatea, što je to tako velik problem? Sve manje zračne luke to rade. I Beograd na svojim širokotrupcima i niz drugih. Nemalo puta sam to vidio i na bitno većim zračnim lukama od Zagreba.

Ali čak i da se ne koriste gateovi, avion može biti na stajanci i prazniti se preko stepenica i busevima. Pa, mili bože, tako je to bilo u Zagrebu 50+ godina. Konačno, što je sa aerodromima koji imaju long-haul letove a nemaju mostove? A takvih ima u svijetu.

Stvarno bi bilo protiv pameti da zato što bi 2-3 puta u toku tjedna na 1-2 sata bila zauzeta dva gatea umjesto jednog, ZLZ odbija interkontinentalne linije. Gdje bi tu bilo pameti?

Nema vremena za širokotrupce!!! Ne dođu li na Zagreb, doći će na Beograd, Ljubljanu, Budimpeštu… a onda nakon toga neće u Zagreb. Što mislite zašto u Ljubljani nema ni Qatara, ni Emiratesa, ni flydubaia? Zato jer su u Zagrebu, na 130 km udaljenosti.

Za razliku od toga, LCC će uvijek doći. Kad god im ponudite iole ono što oni žele. Za njih uvijek ima vremena. I tu ZLZ radi vrlo pametnu politiku. No, o tome u idućem članku.

ki

Realno samo totalni kreteni mogu da prihvate Francuze da im rade terminal. Umesto 7 uskotrupnih i jedan sirokotrupni mogli su napraviti 6 sirokotrupnih aviomostova ako ce vec sa povecanjem prometa da ga dogradjuju.

Ze

@jurica,nepricaj gluposti.sagradit aerodrom i zabranit sirokotrupne avione?ti bubnes i ostanes ziv.

Be

Cemu ta opcinjenost tim aviomostovima?
Da se razumjemo, korisni su.
Da li su presudni?
Naravno kako nisu.
Osobno, „sezonce“ bi parkirao na sekundarne pozicije.
Svakodnevne musterije ipak imaju prednost.

Al

kikabibic:
Znate dobro da sam bio i protiv koncesije i protiv Francuza. Znate da sam smatrao da je bilo daleko boljih opcija.

Ali reči da bi ih samo „kreteni“ mogli odabrati jest puno, ali puno preteško, i krajnje nekulutno, nepirmjereno, bezobrazno i neodgojeno.

Ima daleko gorih koncesionara, koji imaju neusporedivo lošije rezultate i pokazuju kudikamo manju brigu od Francuza i to u neposrednoj okolini Zagreba.

Zeljko:
Upravo tako. Zabranit širokotrupce i bazirat se na feeding hubova? Definitivno jedna od jačih teorija koje sam čuo do sada. Opako me nasmijala i zabrinula da postoji netko tko može tako što napisati.

Me

899 USD ili CAD?

Odgovori
Al

Piše samo $. Logično bi bilo kanadskih. No, razlika nije ogromna. 1 CAD je 0,81 USD.

Ac

Samo nekoliko malih ispravki, a ovo govorim iz iksustva jer sam leteo sa Rouge-om za evropu pre dve nedelje. Usluga i layout nisu identicni kao u mainaline ACu. Business klase nema, tih 24 sedista su u Rouge premium klasi sto je nesto nalik Premium Economy na AC mainline-u (sire fotelje, veci recline, foot rest, itd.) ali svakako ne lie-flat pods.

Rouge Plus je manje-vise obicna ekonomska klasa sa malo vise leg room-a (tipa emergency row sedista), ali ista sedista kao i u ekonomskoj.

Takodje, IFE nije kao na ACu. Sve ide preko wi-fi-a na sopstveni telefon ili tablet ako se instalira AC aplikacija, ili se moze traziti iPad na avionu koji je u Premiumu gratis (a moguce i pod Rouge Plus tarifom) a placa se $10 u eknomskoj klasi. Na ACu su ekrani na sedistima.

Naravno, enterijer nije ni priblizno kao najnoviji u ACu, jer su to sve B763 povuceni iz ACa na kojima se vide godine, i sedista su naravno starija verzija (nisu slim, itd.).

Ipak sve u svemu, nije lose, pogotovo sto se mogu naci direktni letovi ka destinacijama gde AC ne leti, a cesto i po dobroj ceni. Takdodje se moze igrati sa multiple-destination opcijama gde je recimo samo jedan leg Rouge a drugi AC mainline ili Star Alliance partner. Plus kao sto je navedeno, podrska ACa i Star Alliancea u slucajo da ima nekih problema. Iz tog razloga, meni licno, bi uvek bila bolja opcija nego Air Transat.

Odgovori
Al

Pa sad. Rouge premium oni vode kao business, a Rouge Plus kao Economi premium. Ovo je prenesena informacija. Kada će biti iskustvena moći ću tvrditi, do tada Vam „vjerujemo na riječ“ :-)

Hvala za informaciju za ekrane, tako nešto sam i ja čuo. Mislim da se ovdje u objavi radi o sadržajima koji postoje na tim iPadima koji je identičan kao i kod Air Canade. Ovih 10 EUR je nešto što je prihvatljivo, zar ne? Konačno i neki veliki legacy carrieri naplačuju korištenje slušalica u avionu, što je frustrirajuće jer bez njih dobar dio sadržaja nema nikakvog smisla.

I sad jedno pitanje od mene, zbog Vašeg iskustva na tim letovima. Jel hrana i piće iole kao i kod Air Canade ili su i tu „skromniji“.

Jo

Slažem se sa Acaj, Rouge nije isto što i normalna Air Canada i moram priznati da mi nije jasno otkud im ideja da idu sa Rouge preko Atlantika, to su avioni da odete u Vegas ili Cancun. Znam da im Zagreb nije prva destinacija u Evropi, ali ne vidim logiku. Osam sati je dugačak let, ko god ima šanse da leti biznis klasom iskoristiće ih. Lufthansa zaradi na biznis i prvoj klasi koliko i na celoj ekonomskoj. (Doduše Air Canada zaostaje u biznis i prvoj klasi za Lufthansom.)

Bez obzira na to, ovo je sjajna vest za Zagreb. Kanađani sa istočne obale će sigurno koristiti ovaj let ako putuju za Hrvatsku. Nema razloga da im se ne pridruži i deo onih koji iz nekih američkih gradova lete za Zagreb, ugodnije im je da presedaju u Torontu nego negde u Evropi.

Al

Pa ima Air Canada Rouge opako mnogo destinacija u Europi (Zagreb im je 19. europska destinacija). Rouge je smišljen samo sa jednom svrhom, da napakosti Air Transatu, a eto i WestJetu koji je nabavio prve širokotrupce. Naravno i bilo kojoj drugoj LCC u budućnosti (Wow, Norwegian, Level, Joon…).

ZZ

Rouge je charter, isto kao i Transat ili Sky Service. Letim cesto AC-om, sa Rouge-om sam bio na 5 putovanja , 4 puta na A320 do kariba i jedanput na 767-300 u Rouge Premium za Vegas i nazad.

Onaj ko hoce da leti Business-om, ici ce na redovni let. Licno ako treba da letim od Toronta do Zagreba, manje mi je akanja da letim direktno kao sardina nego da idem u MUC gde mi na letu YYZ-BEG svaki put zakasni prtljag bez obzira na „priority“ tag i da provedem extra par sati na putu.

AS je letos imala saradnju sa AC-om gde su punili jedni druima let za Kopenhagen i Amsterdam. Konekcija u Kopenhagenu je bila kratka i AS nas je cekao skoro sat vremena zbog kasnjenja AC-a. Ko zna, mozda bude i putnika za Beograd preko Zagreba

Ac

Alene, rekao bih da je posluga hrane i pica isto kao i na AC economy na preko-okeanskim letovima. Konkretno, i na YYZ-LIS (Rouge) i na FRA-YYZ (AC) servirali su salaticu, kolac i kao glavno jelo opciju neke piletina sa pireom i povrcem ili neka testenina bez mesa. Pri sletanju u LIS banana bread uz kafu/caj itd., a pri sletanju u Toronto u povratku posto je bilo vece neki vruci burrito. Gde se zaostaje je u enterijeru aviona, konforu sedista, i entertainment sistemu, i naravano u izostanku prave biznis klase. Rouge Premium nije ni nanesen Executive First klasi u ACu, vise je kako premium economy na ACu.

Da se osvrnem na Joradnov komentar – odakle im ideja da idu preko Atlantika Rouge-om. Po mom misljenju, sa poslovne tacke gledista to je odlicna ideja. Kao sto mislim da vecina nas zna, na dugolinijskim letovima legacy avio-kompanije prave pare pre svega preko biznis klase. Trzista tipa Lisabon, Zagreb, Venecija, itd., gde sve AC salje Rouge, su trzista gde ima putnika koji bi na odmor, u posetu rodbini itd., ali ne i dovoljno da bi se napuinla Executive First klasa.

Tu dolazi Rouge, koji je zasebna firma (sa zasebnim AOC-om, posebno registrovana korporacija 100% u vlasnistvu ACa). Cinjenica da je zasebna i novija firma je dozvolilu ACu da umanji troskove poslovanja (recimo, kabinsko osoblje je mislim manje placeno i nemaju sve privilegije koje je sindikat izdejstvovao u ACu). Dakle struktura je takva da omogucava da letovi ka „leisure“ i „visiting friends and family“ destinacijama budu profitabilni na nacin gde ne bi mogli biti da AC recimo salje B772 ili cak B787. Ja mislim da bi AC otvarao i jos Rouge linija, mada koliko sam upoznat (povrsno) ima dogovr sa sindikatom pilota o tome koliko letackih posada sme da se „prebaci“ na Rouge linije.

Kao poslovna politka mislim da im je odlican potez. Ne pustaju Air Transatu i slicnima da im oduzmu to trziste, dobar je nacin da testiraju nova trzista, a svojim musterijama daju opciju da lete direktno na te destinacije uz sve beneficije u smislu konekcija preko Star Allliance-a, Aeroplan milja, itd. I sigurno se isplati, jer da se ne isplati ne bi to ni radili.

I samo cu jos dodati (mozda je ovo cepidlacenje) da Rouge nije charter firma, rouge je „leisure/vacation“ airline, nesto kao sto je Air Transat uvek bio. Ali, letovi su svakako redovni, prodaje ih sama aviokompanija. Ne radi se o tome da neki tur-operater zakupi avion za paket aranzmane koje je on organizovao, sto je zapravo charter scenario.

Jo

Acaj, za pilote nisam siguran ali je kabinsko osoblje deo istog kolektivnog ugovora. Air Canada popunjava dobar broj sedišta u biznis klasi za Evropu preko Aeroplan programa, ljudi troše poene koje su prikupili na kreditnim karticama ili na prethodnim putovanjima. Njima nije problem da lete za Minhen preko Zagreba, ako će na letu za Zagreb imati biznis klasu.

Al

ZZ:
Rouge nije charter. To ni u ludilu.

AC Rouge je nastala kao odgovor Air Transatu, a sada se bori i sa WestJetom. Model je interesantan, inovativan za projekt legacy carriera. U svakom slučaju ima potencijale, svoje putnike i tržište.

ZZ

U pravu ste, nije charter. Rec sam iskoristio kao na odgovor da su sezonskog karaktera i konfiguraciju sa ekonomskim sedistima.
Odgovor je WestJet-u na nekim relacijama npr Vegas a na nekim Air Transatu.
Kao sto sami znate ovo nije prvi pokusaj AC-a da napravi drugu kompaniju i sada su to uspeli mnogo bolje nego kada su pravili Tango. Takodje su pametno iskoristili penale koji im je Boening platio za kasnjenje 787-ica .
Nadam se da ce i IFE polako prebaciti na tradicionalne AC letove

Al

Mislim da je proizvod odličan i da ga treba dalje razvijat. Pokazao je puno benefita. Jedino što bi trebalo na long-haul rutama poprilično skoro flotu zamijeniti suvremenijim avionima.

ZZ

Proizvod je dobar, kao sto rekoh leteo sam 10 puta u avionu, devet letova se secam jer sam deseti let prespavao (Vegas). Vrlo pozitivno iskustvo.

Sto se tice flote AC ima jos 767-ica u svojoj floti koja ceka zamenu za 787-ice. U kakvom su stanju nema informacija, da li ce ici na otpisivanje ili u Rouge. Za postojecu flotu je navodno bio neki deal gde se AC prebio sa Boingom za penalo zbog kasnjenja 787-ica

Sa dolazkom 737-ica verovano ce prebacivati i 320-ke.

Ne vidim u skoroj buducnosti da ce 777 preci. Vecina te flote je vec u sardina aka high density konfiguraciji. 787 flota je nova.

Al

Thanks za info.

Dr

Izgleda da je neko u rukovodstvu Air Transat-a i Air Canada Rouge-a fino procenio turisticke potencijale hrvatskih obala i dijaspore . Reklo bi se bolje od Croatia- inog menadzmenta. Samo sto je neko moje misljenje je da ovi drugi gorepomenuti vode veliki rat sa Transatom i to zestok , te da je ovo potez gde oni idemo i mi da im zagorcamo poslovni zivot.

Odgovori
Al

Da to je rat. Ni prvi ni zadnji. Najčešće se Air Transat povuče i ostavi Air Canadu da vodi liniju, a oni pronađu neku drugu nichu.

To može značiti da će se Air Transat brebaciti na liniju Montreal-Zagreb ili Toronto-Dubrovnik, Toronto-Split ili Toronto-Beograd.

ZZ

Super vest. Ono sto AS nije iskoristila sa letom za NYC umesto YYZ-a, iskoristice AC i Zagrebacki aerodrom. Transat ce najverovatnije nastaviti sa letovima jer imaju ustaljene klijente i razradjenu rutu.

Let obavlja charter kompanija Air Canada-e Rouge.
Sedista su malo vise napakovana (30 in) , business clasa je nivoa Premium Economy clase na regularnim AC letovima ( licno iskustvo ) a dodatno se placaju redovi u prednjem delu koji imaju veci razmak sedista (35 in). Entertainment je preko Panasonic-ovog sistema i WiFi-a, sto znaci ponesite tablet ili laptop.

Cena je 900 kanadskih dolara bez porecz, porezi su jos extra 95 dolara ali i dalje izadjete na ispod 1000.00 CA$ sto je jako povoljno i nema presedanja.

Odgovori
Al

ZZ Rouge nije charter. Ni u bunilu nije charter. On je leisure kompanija.

ZZ

U pravu ste, greska sa moje strane, leasure kompanija.

Al

Tako je. Pri čemu je dobar dio leisure kompanija zapravo jedna vrst LCC. Pa i long-haul Eurowingsa je de facto leisure kompanija, zar ne?

Iv

Ovo je odlicna vijest, a sto se tice mostova mislim da bi se uprava MZLZ-a dogovoriti da u ekspanziju idu iskljucivo sa mostovima koji dopustaju prihvat i widebody zrakoplova tj. da izmedju mostova ima dovoljno veliki razmak da mostovi ne budu prazni.

Sto se dodatnih carriera tice, mislim da oni cekaju pravu priliku. Trenutno Air Canada dobiva Dreamlinere i vjerujem da ce kroz koju godinu pocet letjet sa njima u Zagreb.
Tako Dreamlinere cekaju i Korean i Singapore a i jos neki avioprijevoznici koji imaju interesa letjeti za Zagreb-ko stvoreni avioni za Zagreb. Takodjer, s obzirom na interes, nebi se iznenadio da i Qatar po koji put dodje sa 787.

Mislim da nasa Croatia treba sad poraditi na vezama i koristiti to, feedati maksimalno te letove, da nebi ispalo da su to point-to-point letovi bez koristenja Zagreba kao huba.
Mozda MZLZ nije najorganiziraniji, no ipak nude Croatiji mogucnost da nekako spasava svoju glavu. Neupitan je dolazak novih medjunarodnih carriera, a da Croatia preuzme 20% putnika sa tih letova bit ce odlicno.

Moram napomenuti da su turisti iz Kanade tek 5-6 po redu kad se gleda broj turista koji ne dolaze iz Europe. Korean ima chartere, USA nema direktne letove, Kinezi i Japanci nemaju direktne letove. JI Azija se ni ne spominje u statistikama a trziste je duplo vece od USA trzista, postoji mogucnost transfernog potencijala za putnika iz Australije (turisti iz Australije su 3. najmnogobrojniji prekooceanski turisti u Cro)

Vrijeme je da se iskoristi ovaj potencijal.

Imam jedno pitanje. Pan Am je letio za Zagreb 4x tjedno do rata. Dali postoje kakve statistike broja putnika na toj liniji, kao i na AC liniji Toronto-Zagreb? Vjerujem da su brojke bile okej usprkos tome sto je i JAT letio na tim linija, inace nebi postojali ti letovi.

Odgovori
Al

Ako Croatia ne ulati na feedanje ove linije onda nekog u Croatiji treba objesiti. :-)

Ne vjerujem da će Air Transat ostati na letovima Toronto-Zagreb. Ili će se preseliti na Montreal-Zagreb ili Toronto-Split/Dubrovnik/Beograd.

Da Kanda ne ulazi u naj broj turista, a i dijapsora je bitno manja nego ona iz SAD-a. To je ogroman potencijal Zagreba. Ogroman.

ZZ

Mimo turista koji idu za Jadran i Medjugorje (verujte mi vise Filipinaca zna gde je Medjugorje od Zagreba i Beograda), da li neko na siteu ima podatke o dijaspori ex YU republika po severnoj americi i mestima gde gravitiraju.

NPR Hrvatska dijaspora u Kanadi moze biti manja nego u SAD-u ali je jako dobro organizovana, i finansijski bolje stojeca u odnosu na generalnu populaciju. Najveci procenat je na 45 minuta od Toronto arerodroma na potezu Stoney Creek (zapadni deo Hamiltona) do Mississauge ,gde je CYYZ. Za Mississaugu se svojervereno govorilo da je 4 po redu najveci Hrvatski grad :) u svetu. CEO CIBC Banke je Viktor Dodig, ako gledate Shark Tank Rob Herjavec je Hrvatskog porekla, koji verovatno nece doci Rouge-om nego privatnim avionom :) )
Posle toga dolazi Vancouver gde let preko FRA ili MUC je logicniji, jer je kraci umesto presedanja u Torontu.

Ovde nemojte zaboraviti i deo dijaspore, vecinom Srpski, koji gravitira ka krajni i Makedonske gde jedno presedanje umsesto sadasnjih 2 postaje atraktivno.

Al

Dosta je toga napisano gdje je raspoređena dijaspora. A da je dijaspora u Torontu bolje organizirana to je vidljivo po masu toga.

Dr

Alene, što se tiče Mostara što ste spomenuli, jel to info iz pouzdanog izvora? Koliko tjednih letova će biti, kad kreće i hoće li biti sezonska ili cijelogodišnja? Ako je istina, onda u ovom članku imamo dvije odlične linije u ZAG :D

Odgovori
Al

Pa najava je da se ozbiljno pregovara. Ono što ja znam je da, za razliku od prethodnih godina, postoji zajednički interes i jezik. Stvarno je dobra šansa da se Zagreb i Mostar konačno povežu.

Ra

Ako Polish leti iz Budimpeste i Tarom iz Bukuresta jel oni mogu da imaju direktan let preko Beograda za Floridu ili Mid West ili West. Mislim da putnici presedaju na east coast jedino ako moraju ili zbog cene karte koja je jeftinija. Toronto nikada nece preuzeti primat Chicagu. WOW leti iz Chicago! Iceland Air B757 ili B737 UNITED direktan let dva puta nedeljno za Beograd. Ako vi favorizujete Toronto! Ja Air Serbia vidim na Iceland. To je jos 4 opcije za Beograd! Zasto Zagreb ako ste zasebno trziste>? Moze i Sarajevo koje ima veliku dijasporu preusmeri cenom svoje putnike za sebe.

Ra

Da za Portugal!Ali savez Lufthanse i Uniteda je dobio odgovor British-Iberia + treci igrac, Delta-Air France +treci igrac…Tako da ta politika preusmeravanja i monopola ja tebi pa ti meni … dobija cetvorotohni monopol.

Iv

Daj prestani ovako komentirati, a najbolje opcenito. Radi ovakvih suludih komentara diskusija na kraju vrlo kvalitetnih clanaka gubi na vrijednosti.
Pises nerazumljivo, pises neistine i apsolutno si neupucen u najosnovnije stvari u avijaciji danas, a kamoli o stvarima o kojima Alen govori. Svatko danas moze pisati na internetu i rec svoje misljenje, no pametnije je sutjeti ako ga ovako izrazavas.

Al

Apsolutno se slažem. Najbolje ignorirati ovakve nonsense.

ZZ

Bilo je par rasprava oko sedista u ekonomskoj klasi. Imao sam priliku da isprobam sve tri i to na duzim letovima. Poslednji u ekonomskoj klasi je trajao skoro 6 sati.
– Business 2+2+2
Kao sto je receno je na nivou premium ekonomi klase AC-a. Sedista su sira, 6 u redu. Mogu se oboriti ali nisu totalno horizontalna.
Ekonomska 2+3+2
– Prvih 4 reda imaju veci razmak izmedju sedista, za nekoga ko je 187 cm visok dozvoljava da prekrsti noge
– Ekonomska klasa
Razmak izmedju sedista je devoiljno velik. Sirina je ista kao i u prednjem delu ekonomske klase. Ako ste visi ne planirajte da drzite prtljag ispred nogu
Ono sto je pohvalno u ekonomskoj klasi je da se naslon za glavu moze podici i krajevi se savijaju sto je zgodno za vise osobe.

Mnogo bolja opcija nego presedanje bile gde u evropi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Svarog na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Dusan Petrovic Dijelovi rakete poslije eksplozije nisu dokaz obaranja.Kao sto buster raketnog motora iskandera koji je uletio u stan nekom gruzijcu u goriju 2008-e nije dokaz obaranja iskandera u gruziji.

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

@Ljuba kakve veze pomoc Ukrajini ima veze sa bilo čime navedenim? Plus zašto bi pomoc napadnutoj zemlji po povelji UNa u bilo kojem kontekstu bila loša stvar?

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

Jeste li kad gledali kako izgleda gašenje požara? Zavlače se u uske usjeke, izmedju drveća, dalekovoda. Cilj je ispustiti vodu čim bliže požaru jer ako je bacate iz visine pretvori se u izmaglicu koja nema nikakvu svrhu. Potpuno neizvedivo po noći osim na nekom ravnom platou za trening/marketing da takva mogućnost postoji.

28. Mar 2024.Pogledaj

Topčider na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Nenad(original,iz Srbije) https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1 Mislis ovoliko "dobro"ide putinovoj vojsci sa 20 posto osvojene teritorije i par poljana po 100 kvadratnih metara...Nemoj meni samo da prodajes inostranstvu zutu stampu,to mozes u tvom krugu ljudi sa istim ubedjenjima i imaginacijama.Inace,Oryx je medjunarodno nezavisan i priznat portal koji skuplja podatke sa terena i belezi samo verodostojne podatke o unistenju…

28. Mar 2024.Pogledaj

Dejan na: Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

Vitalni dijelovi su oklopljeni i bez dodatnog oklopa.

28. Mar 2024.Pogledaj