BEG airport status
Grčka nabavlja helikoptere OH-58D “Kiowa Warrior“ SAD su nakon povlačenja OH-58D iz upotrebe US Army ponudile na prodaju 307 helikoptera ovog tipa / Foto: US Army

Grčka nabavlja helikoptere OH-58D “Kiowa Warrior“

Nakon Hrvatske i Tunisa, još jedna država saveznica SAD je iz viškova američke armijske avijacije pod povoljnim uslovima nabavila lake izviđačko-borbene helikoptere OH-58D ‘’Kiowa Warrior’’. Na Savetu za inostrane poslove i odbranu grčke vlade čiji sastanak je održan 20. decembra, među nekoliko zaključaka i odluka našla se i ona o nabavci polovnih OH-58D iz Sjedinjenih Država.

Kako je saopšteno grčka vojska će kupiti 70 OH-58D koju je vojska SAD povukla iz upotrebe, po ceni od 46 miliona evra. U punu operativnu upotrebu biće uvedeno 36 helikoptera, 10 će se koristiti za obuku a preostalih 24 kao izvor rezervnih delova. Ove letelice koristiće jedinice za brzo reagovanje na ostrvima u istočnom delu Egejskog mora.

Pre nego što je prošle godine iz naoružanja povukla OH-58D, američka armija je u tom trenutku posedovala 340 ovih helikoptera. Ulogu Kajova preuzeli su borbeni helikopteri AH-64 ‘’Apache’’ a delimično i bespilotne letelice. SAD su zatim svojim saveznicima ponudili OH-58D ili kao donaciju ili na prodaju po pristupačnim cenama a saopšteno je da se ukupno može prodati 307 helikoptera.

Hrvatska je bila prva zemlja koja se odlučila da prihvati donaciju SAD od 16 OH-58D, već u prvoj polovini novembra 2015. u SAD je poslata delegacija da pogleda i pregleda ponuđene helikoptere od kojih je većina još uvek bila u operativnoj upotrebi. Prvih 5 primeraka stiglo je 30. jula 2016. dok je pretostalih 11 isporučeno 3. decembra iste godine.

Čitav posao vredeo je 48,3 miliona dolara od čega je Vlada SAD obezbedila 20,1 milion, hrvatsko Ministarstvo odbrane 14,7 dok je PDV iznosio 13,5 miliona. Saopšteno je i da 16 doniranih helikoptera vredi 220 miliona dolara ili 13 miliona po helikopteru.

Početkom maja 2016. SAD su odobrile prodaju helikoptera OH-58D Tunisu. Ukupna vrednost ugovora bila je 100,8 miliona dolara za 24 helikoptera uz obuku, logistiku, rezervne delove, alate, opremu i naoružanje. Od toga je 44,3 miliona dolara išlo na opremu MDE (Major Defence Equipment) koja je sadržala 25 navigacijskih sistema, 24 sistema za upozorenje o nadolazećoj raketi (CMWS), 10 protivoklopnih raketa AGM-114R ‘’Hellfire’’ i 82 vođena raketna zrna Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS). Prvih 6 helikoptera je zvanično predato početkom februara 2017. a prethodno su helikopteri stigli u Tunis avgusta 2016.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

om

Najnovije i najbolje mašine pokupila je Hrvatska jer je prva izabrala. To su bili helikopteri koji su zadnji proizvedeni kao zamjena za one koje su Ameri rashodovali i poslije toga OH 58D nije se više proizvodio. Zato su Grci predvidjeli toliko rezervnih za donaciju. Vidim da su ih stoga dobili i jeftinije od nas.

Odgovori
Jo

Mislim da vasih 12 vise vrede nego ovi Grcki ma cena vam je taman Grci 46 milki za 70 helikoptera au al vam zavukose Ameri a tek za avione sto ce vam zveknuti mi smo jos nevini po pitanju ko kome vise spakuje cenu a smejali ste se nama a joj a joj …

Mi

16 ne 12

Si

Jovan vrednost helica je 220 mil. Dolara,hrvatska ih platila 200 milja kuna!voleo bi da ga i nama tako uvale!!

Ma

Koliko su stari helikopteri koje je nabavila Hrvatska? S obzirom da su povuceni iz upotrebe u Americkoj vojsci.

Odgovori
Ze

Proizvedene,2010-2012.sa 100-600 sati letapotpuno servisirani prije dolaska u hr.(znaci kao novi)+simulatori leta,gadanja,servisa hel.dodatno hrvatska je narucila zapocetak 26 helfajera,a nakon toga navodene hidre.

Ma

@Zeljko Odakle informacija da su proizvedeni 2010? Upravo sam gledao na netu i poslednji modeli su radjeni u Kanadi 90-ih godina. Moze biti da su tada remontovani?

lo

moze li nova tema o ovim iz tunisa odnosno zasto je tunis svoja 24 helikoptera platio 100 miliona a grcka svojih 70 komada oko 44 miliona

Odgovori
rr

razlika je u opremi a i tu pise da su 24 kom za dijelove znaci zna se u kakvom su stanju itd…

Hr

Hrvatska ce nabavit vjerojatno 12. F-16 Barak od Izraela ali najbolje bi bilo kupit nove F-16 Block 70/72 od SAD tada bi RH dominirala u regiji najmanje 35. godina, sto se tice bivsih Jugoslavenskih republika nijedna nam ne bi bila ravna pa cak ni Srbija

Odgovori
Dr

Sve je to super postovani komsija (susjed).
Ali bolje je voleti vazduhoplovstvo svoje i tudje i ostaviti politiku sukoba po strani zauvek.
Lep ppzdrav!

Ma

Pominju se u tom Izraelskom paketu i davno povuceni F-16 A/B. Izgleda da nisu svih 12 na nivou Barak. Mediji prenose da je rec o mesovitoj eskadrili.
https://www.flightglobal.com/news/articles/israel-offers-croatia-mixed-fleet-of-f-16s-443641/

Be

Ne volim price u futuru.
A ni razvoj dogadjaja mi ne uljeva neku nadu..
A posebno mrzim taj izraz „lider“
Ako nabavljas da bi se natjecao u mokrenju u dalj, ne nabavljaj uopce.

Ma

Pa Jugoslovensku armiju je svakodnevno napadalo izmedju 150 i 300 aviona pa jedva da su unistili 20 tenkova.Sa 16 aviona se nepostaje lider , grcka ima 200 f-16 blok 30 i 50 pa se i dalje oseca ugrozeno od turske koja je vojna sila.To vas politicari loze da bi dobijali izbore .

sl

U cilju „otopljavanja“ odnosa sa SAD, Srbija bi trebala da nabavlja vojnu opremu i naoruzanje i iz SAD. To bi po SAD bila prava politika „neutralnosti“.
Ovi helikopteri bi mogli da budu idealna prilika za to…
No, indikativno je da Grcka nabavlja helikoptere i za delove, sto Hrvatska nije ucinila, cime Hrvatska uveliko komplikuje raspolozivost flote posle 2020.
Naime, SAD fabrike garantuju proizvodnju delova za OH58D do 2020., kao i za TH67…
Mimo politike hvaljenja politicara (a tu potpadaju i oficiri) i poslustva naroda, realnost je da je poslednji novi OH58 okvir/ram (frame) napravljen 1989 a helikopter zavrsen 1990. Obzirom da su ovi helikopteri najvise korisceni, a da su programi novih helikoptera otkazivani, US Army je pokrenula program dubokog remonta – na kraju programa svi okviri su dobili satnicu O, ali bez mogucnosti produzavanja resursa (barem u SAD)… Najveci nedostatak remonta je zadrzavanje „disko kugle“ i tehnologije 1980-tih koja je postajala sve skuplja za odrzavanje, te nije kompatibilna sa novim sistemima.
Svakako, Hrvatska je uzela najbolje nakon remonta, ali ima primeraka koji su u SAD kojima uskoro isticu resursi…

Odgovori
Ze

@slavke.ajde nepricaj gluposti,hrvatski su proizvedeni 2010-2012 i uznjih smo uzeli i dosta rezervnih djelova.ps:nerazumijem zasto pricas nesto ocemu neznas?statije lakse akose uvijeris da hr.ima krs?

om

Hrvatska ništa ne komplicira raspoloživost flote poslije 2020jer rezervnih dijelova ima SAD na lageru po potrebi, pa takovih je helikoptera proizvedeno maltene tisuću i do nedavno su bili u USA army. Dijelova ima i dugo će ih biti . Na kraju krajeva možemo i mi kanibalizirati četiri komada ako treba, jer imamo 16 a ne 12 kao što je netko napisao.

Ma

@Zeljko Ne prica gluposti. Ti helikopteri su proizvedeni pre 30-ak godina. Poslednja grupa od 30 modela je prosla remont u tom periodu. Pogledaj po internetu. OH58 Se ne proizvode vec skoro 30 godina. Samo su se remontovali i modernizovali.

Kiowa safety enhancement programme (SEP)

To maintain the safety and effectiveness of the Kiowa fleet until retirement, a safety enhancement programme (SEP) was launched as a part of the Army Scout refreshment programme in 1998. The SEP provided engine upgrades and improved computer control systems for 292 Kiowa helicopters. The programme was concluded in 2011.

In March 2009, the US Army awarded a contract to Bell Helicopter to upgrade an additional 27 OH-58D aircraft under the Kiowa Warrior SEP.

Upgrade work on the 27 aircraft began in April 2009 and deliveries began in the last quarter of 2009 at a rate of three aircraft a month. In March 2010 the US Army awarded a contract to modify the final 30 OH-58D aircraft under the SEP. Work on the final lot of aircraft in the SEP was started in March 2010 and completed in 2011. The upgrade was carried out at Bell Helicopter’s plant 1 facility in Fort Worth, Texas.
http://www.army-technology.com/projects/kiowa/

sl

@Zeljko
Da citiram – Raja k’o raja – slusa cobanina ka’ ovce…
No, u dokumentima koje ste prilozili jasno pise ono sto sam ja i naveo i znam iz 1. ruke jer sam radio na vise AAD i UH programa, (sto me cini kompetentnijim od vecine ‘lokal-patriJota’), da citiram samo deo:
The “A2D” conversion program is an Army initiative to replace wartime losses suffered by the OH-58D fleet. This program takes existing “A” model OH-58 helicopter cabins and upgrades them to “D” model capabilities. All OH-58D Kiowa Warriors in the current Army fleet started as “A” model aircraft that have been converted through their life cycle.
Tj – tokom zivotnog veka, ‘A’ modeli su konvertovani do nivoa ‘D’, pri cemu je poslednja iteracija morala da dobije novu kabinu u smislu nosivosti – 3.500lbs za A vs 5.500lbs za D, obzirom da je za toliko narasla tezina opreme, UBS i uredjaja koji se ugradjuju u ili na samoj kabini… (plus sto je A2D uzimala A verzije i direktno ih konvertovala u D, dok su ostali isli stepenima konverzije A-B-C-D).
Istovremeno, zbog logistickih potreba, zadrzana je tehnologija prvih verzija D sa kraja 1980 i pocetka 1990, dok je tehnologija 21. veka trebala da ide sa ‘F’ verzijom…
Cak i kod ‘F bl. II’ verzije, ne bi bilo novih okvira, vec unapredjenje postojecih, pri cemu se okviri nece ‘nulovati’: “While 60% of the OH-58F is new, 40% of the aircraft consists of original components dating back more than 40 years… The CASUP, i.e. F-block II programme is not a service life extension programme, and does not zero time the aircraft… OH-58F will retain OH-58D sensor suite, while replacements will be done as OH-58F…“.
Helikopteri koji su izgubljeni u operacijama bi bili istovremeno zamenjeni helikopterima verzije ‘F’ koji su direktno sklopljeni od uskladistenih starijih verzija, bez opreme sa ‘D’…

Sa druge strane i dalje smatram da bi bili dobar plus za Srbiju ako se ne uzimaju H145M sa punom borbenom mogucnoscu…

Ze

@jovan,ajde netrabunjaj ako neznas.nasisu skoro novi,od100-600 sati leta i servisirani i kostalisu 30 mil.stabi ti htio zabadava. Vidjeces ti tek zavlacenja sa migovima.

Odgovori
Jo

Pokusat cu ti odgovoriti puno para za 16 komada a Grci 70 za 46 milki pa neka pola stave u rashod imaju 35 komada u fulu fuleva sto znaci presvukli vas ko niko a tek ce da vad deru americki kauboji Stepanek Željko ne brini ti strumpfe za nase Migice mi Rusima nismo duzni ni dolar tako da remont ide po planu a sticice i jos 6 iz Belorusije a da ne govorim o pvo sistemima i helikopterima glanc novima koje kupujemo sto od Rusa što od Erbasa ziv ti meni bio i Sretna vsm SVIMA i MIRNA Nove 2018 !!!

om

Jovane nije li ti Pero rekao mašine su stare od 5 do 7 godina sastavljene o Corpus Christi kao nadopuna za američke ratne rezerve . Pogledaj slike guglaj malo ganc novi, pa vidi se na slikama. Ameri su to radili za sebe ali su kasnije promjenili strategiju i ovo je super dil za nas sve novo i provjereno ,novi kostur letjelice i primjerena elektronika kao za sebe da radiš ,zato je nama skuplje. Grci će na svojima trebati puno raditi . Kužiš stari moj…….. nisu to isti helići tamo ima svašta i treba ulaganja.

Be

Ajd o 20 marki (konvertibilnih) kako ce prije u sluzbu uci taj novi (a kojeg cisto sumnjam kako ce se realizirat nabavka) kojeg HR kao planira nabaviti nego ti donirani ruski.

Ro

Jovane,
Pa lijepo ti Živojin napisao da je Hr platila 14,7 milja za 16 helica, plus PDV u svoj proracun. I za tih 28 milja dobila vrijednost 220 milja. Znaci otprilike su kostali kao jedan ruski Mil 17 Srbiju. Odlican posao.
Usporedi cijenu ovih 16 i vasih erbasovih i koju vrijednost ce Srbija dobiti za cijenu koju plati.

Ju

U Hrvatskoj se po zakonu plaća PDV na donacije, pa će Ministarstvo obrane platiti PDV Ministarstvu financija. U dostupnim podacima stoji da su Kiowe proizvedene između 2010 i 2012 godine. Grci možda ne plaćaju porez na donacije i tu je možda ta sporna razlika u cijeni. Poznato je i da je Hrvatska prva birala i uzela najbolje letjelice i da su donirana i rezervne dijelove, 2 simulatora i SAD je uz to platio i obuku, odnosno instruktore da obuće Hrvatske pilote. Ako izuzmemo PDV Hrvatsku 1 kiowa sa svom opremom i rezervnim dijelovima, obukom i transportom dođe oko 1 mil. Eura.

Р

Грчка је много значајнији амерички савезник од, хм… неких других (читај, троши неупоредиво више новца на америчко оружје), па може да рачуна на посебне попусте и повољности при набавкама. Озбиљан купац.

Odgovori
Be

Okreni kako god hoces, stigose u letnom stanju, spremni za uporabu.

Znam, nisi naviknut na takvo sto.

Al

Nije mi jasno cemu rasprava. Hrvatska je izabrala ponudu koju smatraju najboljom. Da li ce previse platiti iz svog budzeta je iskljucivo njihova stvar. Sa druge strane, nasa kupovina migova je takodje islljucivo nasa stvar. Niti ce oni potrositi nase pare, niti mi njihove. Fala bogu vise nismo u istoj drzavi i nema razloga za prepucavanjem…

Odgovori
Ze

@alesandar,bravo na komentaru,ja nerazumijem ljude koji pljuju po nekom,a i pisu netocne informacije.svaka drzava odgovara za svojukupovinu

Pe

Ovak ekipa, deca (ispod 40 let starosti), hrvatski OH-58(D)R Kiowa Warrior su proizvedeni u pogonima CCAD, u gradu Corpus Christi, Army Depot, kao WRA (Wartine Replacement Aircrafts).
https://www.defensemedianetwork.com/stories/army-focuses-on-oh-58d-kiowa-warrior-fleet/

https://www.defensemedianetwork.com/stories/u-s-army-kiowa-warrior-fleet-receives-first-wartime-replacement-aircraft/

2012. godine.

Prema tome koliko ih je proizvedeno? 49 komada, od toga 23 A2D i 26 NMA (NEW METAL AIRCRAFT). Od tih 26 novoproizvedenih 2012. godine, mi smo kao prvi nabavili njih 16.

Genijalci pogledajte serijske brojeve svih 16 hrvatskih OH-58(D)R, pa recite koji od njih je proizveden prije 1999. godine.

Znamo što smo gledali, znamo što smo tražili, znamo što smo dobili, znamo kako ćemo uvest, obučit, opremit, naoružat, održavat, koristit i eventualno kasnije modernizirat (Bell 407 i AVX).

Nastavite dalje u revijalnom tonu.

Odgovori
Be

Ma koga briga uostalom.
Helici su hand pick od strane covjeka od struke a ne politike.
Dakle, sluit ce oni nas jos dugi niz godina.
Ostalo, ma koga briga.

Po mojem misljenju, pun pokodak od akvizicije.

Ma

@PeroZ „The resulting WRA program includes a combination of “A2D” model aircraft, under which Bell Helicopter converts an existing A model airframe to a D model aircraft before delivering the aircraft to CCAD for final work, and “new metal” aircraft, under which Bell Helicopter manufactures and delivers new D model cabins. “

Na Kiowa helikopterima (26 komada NMA) su nove samo kabine, zbog toga te kabine imaju nove serijske brojeve. Ostala 23 A2D prestavljaju nadogradnju stare sa model A. Isti tekst jasno navodi da se isti helikopteri ne proizvode od 1999. Tacno je da su napravili 26 novih kabina jer nisu imali dovoljan broj starih koje bi preradili da bi imali operativnih 368 OH-58D letelica.

Niko ne spori da su to dobri helici. Ali ako na golf-2, proizvedenom 1986-g , na primer 2012-g promenis sasiju tako da dobije nov broj, to ne znaci da je taj golf nov i da je proizveden 2012 godine.

om

Ajde postavimo stvari ovako. Ameri su obnavljali svoju flotu na način da su izbacivali svoje izraubane i potrošene mašine svaki određeni broj godina. Otpisani helići išli su u škart. Na njihovo mjesto dolaze „novi“ na novim šasijama i svim inovacijama sa kojima oni trenutno raspolažu, naravno i sa novim motorima i najmodernijom avionikom,koju je uopće imalo smisla gore stavljati.
Zar možeš vjerovati da su oni stavili samo novu kabinu na stari potrošeni kostur i reparirali motor i tamo nešto modernizirali. Nažalost tvoju sigurno griješiš. Svi dijelovi su potpuno novi. Jer to jedino ima smisla .Ameri su to radili za sebe i nisu muljali. Da li su te mašine sklopljene od dijelova koji su napravljeni prije manje je važno .Ništa nije reparirano ,sve je novo i prvi puta upotrebljeno. Na našu sreću učinili su to zadnji put jer su promjenili taktiku. Njima nije bila namjera prodati , nego zamjeniti svoju flotu istim ali unaprijeđenim novim mašinama. Mi smo eto samo srećom uletjeli i dobili ono što je netom Amerikanac za sebe napravio. Razmisli malo sad i Sretna nam svima Nova godina.

Ma

@ omniameamecumporto Nema tu sta da se veruje ili ne veruje. U tekstu jasno pise sta su radili. Naravno da su u A2D programu samo reparirali kabine sa starih A modela i ojacali konstrukciju, sto jasno i pise u tekstu ako si uopste procitao. Ne razumem sta je cudno sto su to radili? Sami su naveli da je upravo to radjeno. Za ostale helikoptere (26 NMA) su izradjivali nove kabine. Da je to nov helikopter onda bih ga i oni tako zvali, a ne „A2D“ i „new metal aircraft“. Ameri su realno krpili flotu da bih imali 368 letelica je bio zahtevani minimum. Ko jos pravi novo i posle 2-3 godine povlaci iz upotrebe? Razmisli malo i procitaj tekst. Pusti price politicara. I ovi nase napricase kako su MiG-ovi 4++ generacija, a sama RF nema avione te generacije u zvanicnoj upotrebi. U ostalom pogledaj sta Grci rade. Spremaju se da kanibalizuju 24 helica za rezervne delove. Da je novo i savremeno ne bih Ameri povukli iz upotrebe, to je i laiku valda jasno. Pozdrav i sretna Nova.

ze

@madpal,zarti mislis dabolje znas staje hr.dobila od „p.Krizanca“kojije izabrao hel.i na sluzbenoj presici izjavio dasu2010-2012g i imaju od100-600sati i napravljen servis prije isporuke hr.valda postoje dokumenti koji prate tu konf.,kakobi objasnili da se helikopteri pokvare ili moraju naremont poslije x sati.a recenoje gore kikosu koristeni.ajde prestani pametovati prijatelju.sretna nova godina svima n sajtu.bok

Odgovori
om

Svim ljubiteljima zrakoplovstva sretna Nova 2018.
Evo prije ručka potrudio sam se kako bi nam svima razjasnio što to
za Amere znači zamjena stare mašine za „novu“. Kako ne bi puno filozofirali oko toga,ipak je dobro da znamo i da se educiramo.
Da ja sada ne prevodim ovdje što to znače nove kabine i što uopće znači za USA „replacement“ evo vam autentičan dokument pa se educirajmo svi skupa. Mislim da je ovakav nastup i smisao konstruktivnog dijaloga.

http://www.ccad.army.mil/rv4_news/2011/rel_11-1026.html

Volio bi da vi ovako zakrpate migove ili mi svoje zrakoplove ako kupimo stare. Nadam se da u tekstu jasno piše što su radili.

Odgovori
om

Volio bih da redakcija prokomentira ovaj moj prilog i da jednom stavimo točku na i.

Go

Da li je bilo moguce da vojska Srbije takodje nabavi ove avione,ne mislim da bi ameri donirali ali bi svakako dali po povoljnim cijenama tako bi ih koliko toliko malo pridobili a letelice su zaista vrh

Odgovori
om

Evo nekoliko sličica iz vojne zrakoplovne baze Zemunik iz kojih se odlično vidi stanje letjelica onako na prvi pogled.
Mašine su ko bombončići i bilo bi mi drago kada bi stvarno HRZ sa njima razvilo neke nove sposobnosti. Sada slijedi koliko znam obuka novih pilota i tehničara bez amerikanaca,te paralelno vježbe integriranja sa postrojbama HKoV i dodatno opremanje prema predviđenom planu.
http://split.com.hr/novosti/vijesti/u-vojarni-zemunik-predstavljeni-novi-helikopteri-oh-58d-kiowa-warrior

Odgovori
Ra

Mi jos imamo lakih helikoptera gazela!!!! Cak mogu da stanu 2 osobe za patrolu. Po meni Mil-17(8 novih)+(4 komada rezerva) + H145M (4 komada)+ (2 komada rezerva) to je nova mesovito-transportna eskadrila. Moje misljenje je da sada je prioritet dovodjenje eskadrile gazela(12-18 komada) bar na nivo hrvackih Kiova a mup-ove gazele prebaciti u vojsku. Evo primer za spustanje policajaca na nepristupacan teren iz dva laka helikoptera ( 4 osobe patrola). Ovaj sistem sa H145 M na novim helikopterima je za neposrednu blizu podrsku desanta (mitraljez + rakete )
https://www.youtube.com/watch?v=NdHzSIsHc30
Mislim da ste zaboravili da je za vreeme Slobodan Milosevic uplaceno 450 miliona $ Airbas-u a da su to te pare !!!!!!!

Odgovori
Ma

Mislim da Gazele nikada ne mogu biti na nivou Kiowa, ali svakako ce biti remontovane i osposobljene za novu vrstu ubojnih sredstava.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Novaković Saša na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bode oči cena...1.06 mili...za šest novih...a sa polovnih 12...ukupno 2.5.....sa prilagođavanjem infrastrukture...

14. Jan 2025.Pogledaj

Drag na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

F-35 pojede doslovno konkurenciju.

14. Jan 2025.Pogledaj

BoxX na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Dok mi još uvek ne znamo tj skoro da je sigurno da znamo da ćemo ih dobiti u konfiguraciji slabijoj od Mig29SM i od Hrvatskih Migova. Jedina prednost će biti duži vek resursa

14. Jan 2025.Pogledaj

Old, bold and bald na: Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

Neću da mračim, ali obično nakon ovakvih vratolomija neko pogine u avijaciji. Tako je bilo i nakon puča u Centru za letna ispitivanja na Batajnici, kad je pao g4 kod Kovačice i poginuo major Robert Kaloci. Neki komentatori zaboravljaju da je ovo avijacija.

14. Jan 2025.Pogledaj