Dan posle objavljivanja informacije da je formirana rang lista obavezujućih ponuda i da je na njenom vrhu francuski Vinci, predsednik Srbije danas je na događaju u Narodnom muzeju izneo dodatne detalje o elementima ugovora o kojem se pregovara.
Kako je rekao, zaposleni u hendlingu beogradskog aerodroma neće dobiti otkaz. Vinci će se ugovorom obavezati da neće dizati naknadu za sletanje i opsluživanje tri godine. Niš, Ponikve i Morava moći će da se razvijaju i tu neće biti ograničenja u smislu ograničenja koncesije:
– Tražili smo saglasnost, mišljenje i nacionalnog prevoznika Er Srbije, koja kompanija bi po njima bila najidealnija. Stručna komisija je pregovarala sa francuzima o mnogim stvarima, na primer o horizonatalnim pokretnim trakama. – rekao je Vučić izdvajajući segmente pregovora sa Vincijem.
Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da su finansijski, tehnički i pravni kriterijumi bili ključni. Istakla je da će Srbija od koncesije imati ukupno milijardu i petsto miliona evra prihoda.
Vladimir
Cirkus Adrija!
Djape
Tvrdili ste da se koncesijonim ugovorom onemogucava razvoj ostalih aerodrma u Srbiji, zar ne?
Djape
Videh odgovor na pitanje u predhodnom naslovu.
marko
Uuuuppsss. Mozda ovo sa pominjanjem nacionalnog prevoznika i njegovim involviranjem koja je ponuda najbolja nije najpametnije haha. A mozda je to neka evropska praksa…
Beli
@Marko
To je samo dokaz da se bilo oprezno u izboru koncesionara i da se razmišlja malo šire!
Vladan
Mene zanima kolika je bila ukupna dobit Aerodroma „Nikola Tesla“ u poslednjih pet godina?
Vdrujem da ce ukupna dobit u narednih pet godina biti veca od milijardu i po evra, dakle, nije bilo ekonomske logike za davanje koncesije.
Jedino je ova vlast dobila pola milijarde evra, tako sto je na pet godina dala u zakup jedno od najvrednijih preduzeca u Srbiji.
Djape
Vladane, sve ste mogli da proverite pre posta ovako ste se izlupetali za medalju.
Vladan
Djape,
Ovde se neko jeste „izlupetao za medalju“, medjutim, to nisam ja.
Da li vi, kao neko ko ocigledno brani ovaj potez Vlade, mozete da mi kazete koliki je bio profit AB u poslednjoh pet godina?
Hvala.
Djape
Rekordna istorijska neto dobit aerodroma u protekloj godini je iznosila 28 milona eura. Jel sad kapirate koliko je daleko tih vaših milijardu i po eura neto zarade za 5 godina?
Vladimir
Djape,
Ne bih se ja frljao sa milijardama. Slabo ćemo mi videti milione od Koncesije, a kamoli milijarde.
Kako reče Alen, još nije viđena poštena i uspešna Koncesija Aerodroma na ovim geografskim koordinatama.
Dozvoljavate da budem skeptičan? Hvala!
Vladane,
Poneta nije u profitu Aerdoroma, već u profitu Koncesionara.
Djape
Zar zaista mislite da ce koncesionar 10 puta uvećati profit? Još je neverovatnije da kažete da smo to mogli sami da uradimo, pošto smo nadaleko poznati kako znalački znamo da rukovodimo velikim sistemima.
MadPal
Sta reci? Koju poruku poslati? :) … Mislis da su Francuzi budale pa kupili aerodrom da bi na njemu izgubili, a mi pametni pa prodali da bi vise zaradili? I laiku je jasno o cemu se radi.. NIje dzabe Vucko putovao iznenada u Pariz kod Makrona na samit „globalnog zagrevanja“, a danas vec „obavio razgovor sa predsednikom Francuske“.
zeljkovameli
Odi opet u skolu.za 5g.profit 1,5milijardi €,nacemudsi ti kolega?dajse uozbilji sa brljanjem tih cifri.
Djape
Naravno da koncesionar ulazi u posao da bi zaradio. Do pre par godina prosečan gradjanin Srbije nije znao ni da aerodrom može da pravi pare. Koliko drzava zna da vodi velike sisteme opste je poznato. Preko 75% prihoda aerodroma čine prihodi od taksi, što najbolje pokazuje stručnost njegovog rukovodstva.
Miroslav
Djape,
da li si ti svestan da koncesionar nema nameru da ulozi NIJEDAN evro mimo onoga sto ce izmusti iz dzepova onih koji aerodrom budu koristili?
Znaci ako ce „platiti“ 1,5 milijardi – trazice GARANCIJE vlade Srbije da ce aerodrom opsluziti dovoljan broj putnika od kojih ce se izvuci taj novac PLUS zarada koncesionara!
Ili da ti prevedem na Srpski – MI CEMO KONCESIONARU PLATITI SVAKI OD 1,5 MILIJARDI EVRA PLUS NJEGOVU ZARADU! Ako ne bude dovoljno putnika – onda cemo mu opet MI PLATITI i to iz budzeta!
Takvi su svi ugovori o koncesijama u nasem okruzenju (Zagreb, Budimpesta…). O tome ti je i Alen pisao s tim sto ti izgleda nisi dobro razumeo sta je covek napisao pa si izvlacio iz konteksta!
Djape
Sve sto ste napisali bazirate na pretpostavkama. Kada budemo videli ugovor i anekse onda ćemo moći da ih komentarišemo.
Da li bi ste mogli da me podsetite šta to nisam razumeo i da sam izvukao iz konteksta?
Miroslav
Imam pitanje za tebe Djape:
Ako mi koji koristimo aerodrom, (placajuci takse, parking i sve ostale usluge koncesionaru) ne uspemo da mu obezbedimo da zaradom pokrije investiciju od 1,5 milijarde (plus sve troskove i zaradu koncesionara), sta mislis da ce se desiti?
Imas dve opcije:
1. Koncesionar ce, (uzevsi u obzir da nas voli i da mu je u interesu razvoj Srbije, Air Serbije i nasih malih aerodroma) prihvatiti da radi koncesiju sa gubitkom.
2. Koncesionar ce traziti da mu gubitke pokrije Srbija iz budzeta.
Iskustvo Budimpeste kaze da je koncesionar izabrao opciju 2. Sta ti mislis – sta ce Vinci da uradi ako se to desi?
Djape
Ako ste primetili iz šturih informacija, broj putnika koji je planiran je prilično konzervativan:
2024. – 7,9 miliona putnika
2030. – 10 miliona putnika
Što znači da su obe strane zauzele realne pozicije.
Još jednom napominjem, niko ništa još nije video. Kada budemo videli sve zareze, anekse itd. moćićemo o tome da raspravljamo a ne sada na osnovu tudjih loših dilova pravimo projekcije.
Lek mi
A posle tri godine….
Deki
…jer je ON tako dogovorio.
Bilo bi lepo da sada te pare koje dobiju za aerodrom u Beogradu preuzmere u ova 3 aerodroma u unutrasnjosti i njihovu tehnicku opremljenost.
Na primer, aerodrom Nis ima velikih problema zbog malog prostora na izlaznom gejtu – ako se poklope 2 odlazna leta – narod ne moze da dise, nema mesta ne samo za sedenje, vec i za stajanje.
Aleksa
Morava je naprotiv mnogo veca i zgrada je spremna za usluge.Ne znam sta cekaju vec 7 godina.
Tibor
Na Moravi se čeka neki način privatne dobiti. Ako ga sad otvore, niko ništa ne može da gurne u džep. Morava je spremna odavno…
Petar
A sto je bas hendling izdvojen za otkaz? Sta, racunovodstvo i marketing donose vise para?
dule
Ne, nego ce odma da otpuste sve one koji su dovedeni u firmu zadnjih pet godina a nisu u hendlingu moja procena oko 1000 moji “ kolega „
Petar
@dule
Sta, mislis da je hendling jedini „siguran“ a da ostale sluzbe beru kozu na siljak? Hmmm.. pa ne znam bas, treba i komercijala i marketing i prodaja…
Nele
Mene samo zanima da vidim tekst ugovora, tog koji ce se potpisivati. Onda mozemo zaista pricati pricu o brojkama.
Gane87
Ništa nije rečeno u vezi preliminarne ponude, ali ako ON zna onda je OK. Cirkus je u detaljima do kojih će doći pregovorima i aneksima a to će biti možda potpuno drugačija slika.
Ne treba se radovati sa aspekta radnika svakako. Prosta je formula, kao u BUD, ZAG, TIA, Burgasu i Varni – otpuštanje za 30-40% radnika, plate manje 30%, povećanje saobraćaja za 30%, i op eto uspešnog BEG aerodroma. Još i dodatni detalji vezani za Air Serbia, koji mogu dovesti i do sudbine Malev-a a potom do obeštećenja u ukupnom iznosu od recimo 500 miliona evra?
Riki
Ono sto se moze desiti je da AS udje u ekipu Delta, AF. He he kad konjine daju koncesiju zemlji koja ima kompaniju razlicitu od vazece grupacije sa kojima saradjuje nasa avio kompanija.
Beduin
Krivo si se izrazio.
Koncesija nije data „zemlji“ vec toj i toj tvrtci.
I nema bas nekih dodirnih tocaka s „zemljom“ a ni s Air France.
U svakom slucaju, tvrtka koja bude upravljala aerodromom ce biti registrirana u Srbiji s sredistem u Srbiji, poslovat ce po pravilima Srbije a ne Francuske.
Tako je to…..na papiru.
E sad, sta ce se sve izroditi do zavrsnog potpisivanja ugovora o koncesiji, ostaje za vidjeti.
СлободанАР
Како ли је и свој овој Циркус Адриа, прошао мали што спава код тетке ма научи. Мастан %, сигурно, али ако само кад је посао професионалан и’транспарентан’. Они људи сваки дан уговарају кпнцесије, ма и АВ би боље водио аеродром, али нема времене ни у 16 сати, па боље ови за које је теткин са кауча и уговорио посао и пре него ли је оглашен.
Ово иде у портфељ државе француске, ООУР-и су небитни.
И остали ‘понуђачи’ имају исто седиште, 1000%, само муте воду, то им је улога.
Човек платио посету јелисејским пољима, ни мање ни више, него аеродромом
СлободанАР
Мали од тетке са кауча.
А већ испаде и неки сукоб интереса.
Кад пре.
*тастатура кочи
Bogce
Ovako posteno, odgovorno i sve u superlativu daje naslutiti, sta ako ne bude po najavi?
Ima li odgovornosti, tko je taj ko ce da odgovara zbog obmane ako krene posao naopako?
Iskustva imamo ali odgovornosti nemamo.
Garant! Ko je garant?
Miroslav
Garant?
Pa koncesionaru smo garant mi. Drzava Srbija. I tako smo mi ti koji ce ove cehove da placaju – putem taksi, parkinga, usluga. Mi smo ti koji treba koncesionaru da vratimo 501 milion koji ce nasi politicari da slupaju do sledecih izbora.
Usput ce koncesionar da napravi „radove na poboljsanju…“ koji ce da kostaju jos 700miliona. A posto je koncesionar gradjevinsko preduzece, znaci da ce nam skupo naplatiti svaki sat rada. Opet i to cemo MI da platimo.
A politicari ce se jos neko vreme razbacivari ciframa (i nasim parama). Posle nekoliko godina bice muk. Muk kao sto se sada cuti o „sjajnom“ aranzmanu sa Etihadom. Muk kao sto se sada cuti o 10 novih Erbasova vrednih milijardu koji su „kupljeni“ u na sajmu u Dubaiu.
A kad prodje muk dolazi vreme da se izmire obaveze. E tad ce Srbi konacno poceti da shvataju gde ih je ovo sve dovelo. Na zalost!
A do tada imamo jos nekoliko godina u kojima ce nas politicari lagati a razni Djape likovi mutiti i bacati nam prasinu u oci…
miami
Pre nego sto komentarisete, naucite razliku izmedju pojma dobit I dohodak. Hvala.
Emil
Prosvetlite neuke i objasnite sta je samoupravni pojam dohodak. Ja mislio da samoupravljanja više nema. Ako ste mislili na promet,onda tako i kažite. Ružno je drzati predavanja bez dovoljno jasnoće.
Beduin
Emile, dohodak nema veze da li se radi o socijalizmu (tzv.samoupravljanju koje to nije bilo) ili kapitalizmu.
Dohodak je dohodak
Zvao ga ti placom, dohotkom ili prometom.
Kad sve odbijes, poplacas sve racune, namiris boga i drzavu…..e to sto ti ostane je dobit.
Mada, ne znam kako se minis na tekucem moze svrstat pod to…..
No, valjda shvacas poantu.
Dragoslav
Beduin, dali znate koji je sud nadlezan u odnosima AS i Etihada. Nijedan u Srbiji. Bar je tako pisalo u jednom od ugovora koji sam imao u rukama.
Djape
Hehe, ne nego ce strani ulagač tražiti pravdu na srpskom sudu koje desetleće da bi zaštitio svoj kapital!
Beduin
Ma lako za sudove.
Otvaranje i registracija firme u Srbiji je tehnikalija.
Ako nisu registrirani u Srbiji, kako ce isplacivati place i doprinose?
Dr 4 bele smrti
PROFIT ANT je oko 30 miliona eura bio prosle godine posle svih javnih nabavki koje su po pravilu postene. ANT je od AirSerbie preuzeo 420 radnika na svoj platni spisak. Zamisli koliki bi bio profit da se upravlja kao sa svojom firmom?
Krunoslav
Molim da mi netko razjasni na koliko godina je koncesija? Ako je na 5 to mi nema smisla jer sr koncesije obično daju na 10 i više godina
Krunoslav
Ne treba, sve jasno nakon Alenovog tv nastupa. Nije koncesija tako loša. Gotovo trećina zagrebačke koncesije je već prošla. Sagrađen je lijepa moderna zračna luka koju država nikada nebi mogla isfinancurati. To su dugogodišnji projekti, a sa svakom promjenom vlasti bila bi drugačija strategija.
Djape
Koncesionar je preuzeo ZL Zagreb u decembru 2013. i to na 30 godina. Dakle, tek je proslo 4 godine, daleko je trećina :)
Dren
Zamisli, ZL Zagreb nije mogla finansirati Hrvatska, posto se valjda radi o trilijardama Bitcoina…
Pa samo farbanje tunela na HR Autocestama je pojelo vise para nego je ZAIC potrosio na izgradnju novog terminala…
Vladimir
ren,
Upravo to što ste naveli je spin koji se prodaje svima nama na Balkanu.
Spin da nismo sposobni
Djape
Dren, ako su toliko para dali za farbanje tunela zamisli koliko bi otišlo novca u partisko/burazerskim shemama za gradnju novog terminala? Kako bi drzava dovela 10 novih kompanija i omogućila 20 novih linija koje danas ima ZLZ?
Beduin
Ne Vladimire, covjek je u potpunosti u pravu.
I ne, to nije spin o nasoj nesposobnosti vec o strahu od preuzimanja odgovornosti za svoje odluke.
Djape
Hahahaha… ja širim spin o balkanskoj nesposobnosti!
Vidite Vladimire, smatram da je narod sa ovih prostora izuzetno darovit ali na žalost tu darovitost možemo da pokažemo i dokažu samo u uredjenim sistemima. Beduin, ovo nema veze sa “strahom” o preuzimanju odgovornosti već o nesposobnosti naših političara i njihovih poslušnika da upravljaju bilo čim osim tokovima novca u vlastite džepove.
Vladimir
Djape,
Molio bih Vas da čitate pažljivije. Uopšte se nisam obratio Vama, niti se nadovezao na Vaše pitanje. Čak se na početku mog komentara vidi napisano ren, koje je u stvari Dren, ali je zbog nekog razloga sajt skratio.
Vladimir
Beduin,
Ogromna je razlika između nesposobnosti i straha od odgovornosti. Tvrdim i dalje da imamo dovoljno sposobnih ljudi koji nemaju straha da prihvate odgovornost. Nažalost oni su gurnuti u stranu od ovih sa dna društva koji su zaseli svima na kičmu.
Beduin
A taj politicar, ciji je on izbor?
Beduin
Vladimire, slazem se s tobom.
No, politicare biramo svi.
Da li smo svi spremni na odgovornost poradi izbora kojeg smo svi zajedno donjeli?
Ipak, kolo vodi onaj s najvise glasova.
BB
@Beduin
Za političare glasamo mi, ali samo od ponuđenog izbora. Zašto ne možemo da glasamo za tebe ili za Vladimira? Zato što vas niko nije izabrao prije izbora… E tu vrstu trijaže rade „duboke države“, interesne grupe, obavještajne strukture i sl..
Vladimir
Beduin,
Naravno da ogromna većina građana na Balkanu niti razume principe demokratije, niti želi da ih se pridržava. Pa samim time imamo ovakve kvazi demokratske vlade i političare.
Sami smo krivi za sve što nam se dešava. Mukotrpan i bolan proces je vladavina demokratije. I nije savršen proces kako ga mnogi zamišljaju. No, to je sasvim druga tema od ove na kojoj komentarišemo.
Emir
Meni je bespredmetno uopste govoriti o otpustanju ili neotpustanju radnika imajuci u vidu ekspanziju aerodroma NT i ocekivanje rasta broja putnika u narednom periodu. Ne bi ga Francuzi ni uzeli u koncesiju da ne ocekuju svake godine barem po milion putnika vise. Kako se onda moze govoriti o otpustanju. Svaki aerodrom u EU trazi sto stalne, sto part time sto sezonske radnike . Od utovara/istovara do ne znam cega. Znaci , samo novo zaposljavanje dolazi u obzir.
Vladimir
Emire,
Zapamti ove svoje reči, pa da se ponovo oko ove teme čujemo za godinu ili pre.
Djape
Prema poslednjem godišnjem izveštaju za 2016 Aerodrom Nikola Tesla je imao1994 angazovana radnika od cega:
– 501 za stalno,
– 822 na odredjeno
– 246 privremeno
– 425 omladinska zadruga
U medjuvremenu je primljeno jos 350 radnika ASL-ovog Ground service-a kao i više desetina radnika po ugovoru.
Kao što se vidi, stalno zaposlenih je najmanje. Novi operater ne mora da ih otpušta, može jednostavno da ne produžava ugovore zaposlenima na odredjeno, privremeno, preko omladinske i na taj način da smanji broj zaposlenih.
Vladimir
Djape,
Tačno tako će se i desiti.