BEG airport status
Erbas Helikopters isporučio dvestoti H145 NOLAS-ovu flotu čini i sedam helikoptera H135 verzije / Foto: Airbus

Erbas Helikopters isporučio dvestoti H145

Erbas Helikopters isporučio je prethodne nedelje dvestoti proizvedeni H145 helikopter HEMS operateru Norsk Luftambulanse (NOLAS), saopšteno je iz ove kompanije.

Kako navode, taj operater će isporučene helikoptere koristiti za HEMS operacije u Norveškoj:

– Dvestoti H145 je poslednji u nizu naručenih helikoptera koji je isporučen NOLAS-u, a kojim je njegova Erbas flota dovedena na cifru od osam H145 i sedam H135 helikoptera namenjenih HEMS operacijama širom Norveške.

Ova isporuka će omogućiti NOLAS-u da bude jedini HEMS operater na svetu koji upravlja mešovitom flotom H145 i H135 helikoptera u potpunosti opremljenih Helionix avionikom. –

NOLAS od 1. juna postaje zvanični nacionalni HEMS operator / Foto: Airbus

Takođe, u planu je da NOLAS od 1. juna postane norveški nacionalni HEMS operater.

Erbasova H145 flota je globalno do sada je zabeležila 100.000 sati naleta od kako je prvi put stupila u službu 2015. godine, dok celokupna H145 familija (H145, EC145 i BK117) beleži više od pet miliona sati naleta i preko 1.400 isporučenih helikoptera, kažu iz Erbasa.

Kako je izgledalo testiranje Erbasovog H135 pri HEMS operacijama u Norveškoj pogledajte na sledećem video snimku:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mr

Nakon sto sam pogledao video samo sam se naljutio i uznemirio sto tako nesto nemamo mi diljem jadrana i bar dva u Zg i Osijeku…. E sirotinjo i bogu si teska!

Odgovori
Me

Pa imamo, 2 helikoptera su u stalnom dežurstvu na obali (Split i Rijeka). Za unutrašnjost ne znam.

Ro

Ljeti su dva na dežuri u Dubrovniku, jedan MUP i jedan HV.

Mr

Moja frustracija je sto nemamo specijalizirane helice za HEMS i tako vojska trosi resurse na kanadere, med. prijevoz, GSS i zato kupujemo bureke! Zato ne mozemo vuci novac iz europskih fondova za firebosseve, takve helice za civilno traganje spasavanje i med. prijevoz koji bi se mogli financirati cak od turizma (ajde probaj u Sloveniji ozljedit se u planini a da nisi imao kacigu ili drzao se oznacenog puta… da vidis koju racuncinu bis dobio za uslugu spasavanja) ili kanaderi u Italiji su pod civilnom zastitom (protezione civile kod nas npr DUZS) kad bi rasteretili vojsku sa postojecim proracunom bila bi nam briga dali f16v uzeti sa michelin ili dunlop gumama a ne polovno ili novo!

Me

@Mr.D
HGSS ima svoje helikoptere (barem 1), samo što nemaju sposobnosti nočnog leta pri lošim uvjetima (pa nisu mogli biti korišteni prije par dana sa onim parom iz Poljske). Inače se ljeti redovno koriste za nalaženje otplutalih Čeha na moru.
Kanadere moraš negdje staviti, hoćeš li u MUP ili MO to je stvar tehničke ili političke odluke. Osobno mi se čini da ovakav sustav dobro funkcionira. Letjelice se održavaju, piloti imaju naleta, sustav funkcionira.
EU fondovi su ti kao gusta šuma u kojoj tražiš specifičan grm. Kako smo financirali helikoptere za MUP tako bismo mogli financirati i nove letjelice za vatrogasce (mada je službena procjena da je 6 + 6 letjelica idealna mjera za teritorij RH). Izvlačenje para iz fondova je stvar sposobnosti ključnih ljudi.
A ako bi već se i trošile pare za nove letjelice, bila je ideja ponovo aktivirati ona 2 neperspektivna Antonova, koji stoje negdje, te ih nadograditi modulom za vatrogastvo te njih držati u Zg-u ili Os-u za eventualne požare u unutrašnjosti.

Al

Hrvatska kao jedna turisticka zemlja sa dosta ostrva u jeku turisticke sezone stvarno ima veliku potrebu za specijalizovane medicinske helihoptere tipa Erbas H145.
Koliko je meni poznato Hrvatska je od Italijana iznajmljivala bas 145 medicinske helihoptere sa pilotima u sezoni.
Helihopteri spasavaju zovote za razliku auto saniteta koji mogu da voze do 2-3 sata kako bi stigli do bolnice.
Hrvatska je za potrebe medicinskog prevoza podizala i vojne velike helihoptere ali se ispostavilo da je to i preskupo i vojnom helihopteru treba mnogo vise vremena da se pripremi da poleti.
Nadam se da ce nase zemlje na balkanu uloze u bezbednost nasih gradjana .

Mr

Medo sve si tocno rekao! Kad sam pisao o EU fondovima… negdje sam citao da se ne moze sufinancirati protupozarni zrakoplovi bas zato jer su pod ministarstvom obrane… Da su u nekoj civilnoj sluzbi mup ili duzus onda moze

Me

@Alf
„…od Italijana iznajmljivala bas 145 medicinske helihoptere sa pilotima…“
Bio je promotivan period 2015. ili 2016. (2-3 tjedna, čini mi se) kada su to Talijani radili, a onda su naši ocjenjivači shvatili da ovi ne mogu letjeti u puno situacija u kojima Mil-ovi lete pa se odustalo od toga.

„…a potrebe medicinskog prevoza podizala i vojne velike helihoptere…“
Oduvijek se samo njih i koristilo (Mil Mi-8).

„…treba mnogo vise vremena da se pripremi da poleti…“.
Helikopterima u dežurstvu treba otprilike jednako za polijetanje, a heliodromi su napravljeni da su blizu bolnice (npr. splitski heliodrom se nalazi između 2 bolnice – Firula i Križina te se pacijent ovisno o vrsti problema prevozi u jednu od njih, a to je cca 250 m u jednom ili drugom smjeru).

„…a razliku auto saniteta koji mogu da voze do 2-3 sata…“.
To je problem koji je vani dobro riješen, a u Hrvatskoj se postepeno uvodi. Tokom sezone se raspodijele kola prve pomoći na svakih 50-ak km po autocestama te, valjda nešto slično, i na važnijim cestama (npr. Jadranska magistrala). Tako raspoređena vozila se šalju po potrebi te prevoze pacijente u obližnje domove zdravlja pa se vraćaju na početne pozicije. Veća je korist da prva pomoć dođe sto prije do pacijenta nego da ga u najkraćem roku prebaci u bolnicu.
Sličnu stvar pokušavaju uvesti i u gradove (npr. Zagreb), jer u doba najvećih gužvi promet je užas, a ovako bi vozila bila raspoređena na više mjesta te bliža potencijalnim pacijentima.

Ja

Moram komentirati. U Sloveniji se gorsko spasavanje ne naplacuje, bar ja nisam nikad cuo da bi bilo kome naplatili helikoptersko spasavanje, cak ni ljudima, koji su se ozlijedili/usli u opasne situacije po vlastitoj gluposti. Naravno, uvijek se u komentarima neko ljuti, da bi trebali ozljedjenicima naplatiti helikoptersko spasavanje, no za sada nista od toga.

Ni kod nas situacija nije perfektna, za spasavanje i medicinske prijevoze se koriste helikopteri policije i vojske, sa svim problemima koje to donosi (helikopteri su stari, uvijek fali novca za odrzavanje, vojni helikopteri trebaju vise vremena da polete i sl.). Vec godinama se govori o specializiranim medicinskim helikopterima, no ostajemo samo kod govorjenja …

Pozz iz Slovenije

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj