BEG airport status
Ministarka Zorana Mihajlović odgovorila Tango Sixu – mi odgovaramo ministarki Mihajlović (spoiler: mi smo u pravu) Ministarka odgovara Tango Sixu i tom prilikom otkriva još detalja vezanih za koncesiju

Ministarka Zorana Mihajlović odgovorila Tango Sixu – mi odgovaramo ministarki Mihajlović (spoiler: mi smo u pravu)

Naša redakcija i drugi klasični mediji dobili su sinoć saopštenje ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović koje je zapravo adresirano na Tango Six portal i naš jučerašnji članak „Država Srbija zvanično potvrdila – aerodrom „Kontantin Veliki“ ograničen na milion putnika sve do trenutka kad „Nikola Tesla“ ne bude dosegao 12 miliona putnika“.

Članak je zapravo sublimacija gostovanja pomoćnika ministarke zaduženog za vazdušni saobraćaj Zorana Ilića na televiziji Al Džazira koje u početku ni jedan klasičan medij nije prepoznao kao relevantno. Iskreno, i mi smo tu omanuli – saznali smo za snimak tri dana kasnije. Bolji od nas bili su na portalu Fly From Niš gde smo juče saznali za emisiju.

Tek kada smo mi objavili pomenuti post vest su preneli drugi mejnstrim mediji (Blic, Južne Vesti i Danas). Zaključak vesti je da je država pristala na ograničenje saobraćaja u ugovoru sa Vansijem koje će se odnositi na milion putnika za bilo koji drugi aerodrom u zemlji, dakle uključujući i „Konstantin Veliki“. Takođe, prvi put smo saznali i za nove detalje ovog ograničenja koje neće važiti kad „Nikola Tesla“ pređe 12 miliona putnika na godišnjem nivou.

Nakon našeg članka, kao i njegovog prenošenja u drugim medijima, ministarka Mihajlović je sinoć odgovorila saopštenjem. Drago nam je da je tek u ovom odgovoru, tek nakon pisanja Tango Sixa, do sada izneto najviše detalja u vezi planova države sa „Konstantinom Velikim“ kao i mogućih segmenata ugovora sa Vansijem. Prenosimo ga u celosti i odgovaramo detaljno, pasus po pasus, na njega u nastavku:

„Mihajlovićeva: Niko i ništa ne ograničava državu da razvija Aerodrom “Konstantin Veliki”

Razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki” nije ograničen koncesijom za Aaerodrom “Nikola Tesla”, niti se on uopšte pominje u koncesionom ugovoru, u šta će javnost moći i da se uveri kad ugovor bude objavljen, nakon izvršene primopredaje, kaže potpredsednica Vlade Srbije prof. dr Zorana Mihajlović.

Radi istinitog informisanja javnosti, dužna sam da reagujem na tvrdnje iznete u tekstu “Država Srbija zvanično potvrdila – aerodrom „Konstantin Veliki“ ograničen na milion putnika sve do trenutka kad „Nikola Tesla“ ne bude dosegao 12 miliona putnika”, koji je objavljen na portalu Tangosix.rs.

Nekoliko puta jasno sam ukazala da je politika Vlade Srbije da svaki aerodrom u Republici Srbiji može i treba da se razvija koliko god tržišni, i samo tržišni uslovi to dozvoljavaju. Sa stanovišta Ugovora o koncesiji Aerodroma Nikola Tesla potreba “za konsultacijama” sa koncesionarom postoji SAMO I ISKLjUČIVO u periodu dok Aerodrom “Nikola Tesla” ne dostigne 12 miliona putnika godišnje i ukoliko bilo koji drugi aerodrom koji se nalazi u radijusu od 150 km do 230 km usluži više od milion putnika godišnje. Ali ono što je od suštinske važnosti je da OBA USLOVA MORAJU BITI ISTOVREMENO ISPUNjENA.

Prema svim analizama koje su rađene, takva situacija se neće dogoditi, jer će Aerodrom “Nikola Tesla” imati više od 12 miliona putnika godišnje mnogo pre nego što niški aerodrom bude imao milion putnika u jednoj godini.

Međutim, čak i u slučaju da niški aerodrom dostigne milion putnika pre nego što Aerodrom “Nikola Tesla” postigne 12 miliona putnika, Srbija nema obavezu da automatski plaća bilo kakvu odštetu koncesionaru. U takvoj situaciji, dužnost Vlade bila bi da da obrazloženje i objašnjenje koncesionaru i da dokaže da su do toga dovele objektivne i tržišne okolnosti koje ne utiču na aerodrom u Beogradu, čime bi izbegla plaćanje bilo kakvih kompenzacija ili produžavanje perioda trajanja koncesije.

Takođe, kada govorimo o koncesiji Aerodroma “Nikola Tesla” treba da znate da na osnovu Zakona o privatno-javnom partnerstvu i koncesijama, koncesionar Aerodroma “Nikola Tesla”, kompanija „Vansi Aiports Serbia“, snosi operativne i komercijalne rizike u izvršenju koncesionih aktivnosti, uključujući i rizike vezane za prihode, u skladu sa odredbama Ugovora o koncesiji.

U ovom trenutku, glavno ograničenje za razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki”, kao i u slučaju svih drugih aerodroma u Srbiji, jeste nedovoljno investiranje. Namera Vlade Srbije je da ubrzano investira u poboljšanje infrastrukture niškog aerodroma, kako bi bio konkurentan ostalim aerodromima u okruženju. Prelazak upravljanja sa Grada Niša na Vladu Srbije motivisan je upravo otklanjanjem ove ključne prepreke budućem razvoju „Konstantina Velikog“.

Ni predsednik Srbije, ni Vlada Srbije, ni ja, nemamo razloga bilo kome da se pravdamo zašto želimo da razvijamo Aerodrom “Konstantin Veliki” i zašto želimo da Vlada Srbije povrati upravljanje nad ovim aerodromom. Svima koji mogu misle drugačije zaista ne možemo da pomognemo. 

Svi mi želimo da radimo na tome da se rast putnika na niškom aerodromu bude brži nego što je planirano, jer je interes države da “Konstantin Veliki” bude konkurentan sa svim drugim aerodromima u regionu koji danas imaju čak pet puta više putnika.“

Tango Six odgovara

Poštovana gospođo ministarka, Tango Six je najčitaniji i najuticajniji regionalni vazduhoplovni portal i objektnivno gledano jedan od najkvalitetnijih privatnih nezavisnih medija u regiji. Pravimo redovno male i velike greške u izveštavanju ili interpretacijama i uvek ih javno priznajemo. U slučaju teksta na koji ste reagovali nismo napravili ni jednu jedinu grešku u interpretaciji gostovanja gospodina Ilića na Al Džaziri. Tekst nije bio mišljenje, stav ili analiza (kao na primer ovaj tekst ili analiza nakon njega) već prenošenje izrečenog u emisiji. Osoba koja je citirana zvaničnik je države Srbije – dakle sve što je on izgovorio rekla je i država Srbija.

Budući da tvrdnjama u Vašem saopštenju nesvesno i nenamerno implicitno dovodite u moguću sumnju naš novinarski kredibilitet i stručnost dozvolite da dokažemo da niste u pravu.

Tango Six u pomenutom tekstu u ni jednoj jedinoj reči nije upotrebio reč „razvoj“ već evidentno postojanje „ograničenja“, nešto što je izjavio gospodin Ilić. Korektno i profesionalno smo preneli najbitniji segment izjave koja kaže da postoji ograničenje ali da se nakon ograničenja ili plaća Vansiju ili mu se koncesija produžava. Mi ne tvrdimo nigde da je „ograničenje“ katastrofa, da posle njega sve prestaje pa i „razvoj“ aerodroma, već konstatujemo da ono postoji. Štaviše, samo i jedino Ilić upotrebljava termin „ne može da razvija“.

U svojoj izjavi, prenećemo je sada u potpunosti,  gospodin Ilić, kaže (10:55 na snimku):

– Da bi koncesionar dao ponudu on je postavio određene uslove koje smo mi u minimumu utvrdili koncesionim aktom a kasnije i predlogom ugovora koji je bio sastavni deo tenderske dokumentacije. U tom ugovoru predviđeno je, da država ako razvija aerodrome u radijusu od 230 kilometara od Beograda, država ne može da razvija aerodrome koje će imati preko milion putnika a da pri tom nema obavezu naknade prema koncesionaru u koliko tako nešto ne ustanovi nezavisni veštak ili stručnjak koji će reći da nastala je šteta ili ne nije nastala šteta, došlo je do povrede ugovora ili nije došlo do povrede ugovora. Ako bi Srbija razvijala aerodorme u Novom Sadu, Subotici, Somboru, Nišu, ukoliko bi deo tržišnog kolača u zoni Beograda bio umanjen na takav način ako bi bilo više milion putnika…to uopšte ne ometa razvoj bukvalno ni jednog aerodroma. –

Da država ima plan da možda nekada i „ograničava“ Ilić malo kasnije potvrđuje (15:14 na snimku):

– Mi smo rekli da će Republika Srbija ako Sombor, hipotetički, u periodu dok Beograd ne dostigne 12 miliona, Sombor će moći da se razvija do 2 miliona putnika, 5 miliona putnika, koliko god to bude imalo interesa, odnosno ukoliko njime bude upravljala Republika Srbija, onog trenutka kada Republika Srbija proceni da joj se isplati da tamo ima više od milion prihvatiće da plati eventualne penale ili za određeni rok produži ugovor koncesionaru. To je stvar dogovora i stvar veštaka. –

Dakle ako država proceni da li joj Sombor sa 2 miliona šteti ili ne. Ako proceni da li joj se isplati. Šta će biti ako država ne proceni da joj se isplati? Ovo je kontrola, ograničenje ili kako god to tumačili.

Nigde nismo napisali niti netačno interpretirali da Nišu ograničavate razvoj. Ograničavanje razvoja, da li će se aerodroma razvijati ili ne je filosofski koncept budućnosti. Mi javnost obaveštavamo na osnovu činjenica. Da li ćete ograničiti razvoj aerodroma ili ne mi zaista ne znamo u ovom trenutku, niti se bavimo konceptualnim predviđanjima. Korekteno smo naveli da postoje opcije koje ste sada prvi put otkrili nakon pomenutog „ograničenja“.

…i zatim se uplićete u veće nelogičnosti.

U svom saopštenju u prvoj rečenici kažete:

– Razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki” nije ograničen koncesijom za Aaerodrom “Nikola Tesla”, niti se on uopšte pominje u koncesionom ugovoru, u šta će javnost moći i da se uveri kad ugovor bude objavljen, nakon izvršene primopredaje. –

Dva pasusa kasnije, u istom saopštenju nastavljate:

– Sa stanovišta Ugovora o koncesiji Aerodroma Nikola Tesla potreba “za konsultacijama” sa koncesionarom postoji SAMO I ISKLjUČIVO u periodu dok Aerodrom “Nikola Tesla” ne dostigne 12 miliona putnika godišnje i ukoliko bilo koji drugi aerodrom koji se nalazi u radijusu od 150 km do 230 km usluži više od milion putnika godišnje. Ali ono što je od suštinske važnosti je da OBA USLOVA MORAJU BITI ISTOVREMENO ISPUNjENA. –

Aerodrom „Konstantin Veliki“ se, ako uzmete kartu, nalazi se u radijusu do 230 kilometara od Beograda. Znači pominje se u ugovoru o koncesiji, možda ne imenom ali logičkim zaključkom baziranom na geografskoj daljini i pravnom posledicom koja proizilazi iz tog zaključka. Time je Vaš prvi pasus u saopštenju netačan.

Ne možemo da znamo šta će se dogoditi u budućnosti, da li će se uslovi brojeva putnika na oba aerodroma međusobno idealno poklopiti ili neće. Nepobitna činjenica je da, dok to ne vidimo, ograničenja ili uslovi postoje. Nebitno kako ćete vi ta ograničenja ili uslove naknadno platiti ili ne, produžiti koncesiju ili ne, ali oni u ugovoru, kako sami kažete postoje.

Dalje u Vašem saopštenju stoji:

– Međutim, čak i u slučaju da niški aerodrom dostigne milion putnika pre nego što Aerodrom “Nikola Tesla” postigne 12 miliona putnika, Srbija nema obavezu da automatski plaća bilo kakvu odštetu koncesionaru. U takvoj situaciji, dužnost Vlade bila bi da da obrazloženje i objašnjenje koncesionaru i da dokaže da su do toga dovele objektivne i tržišne okolnosti koje ne utiču na aerodrom u Beogradu, čime bi izbegla plaćanje bilo kakvih kompenzacija ili produžavanje perioda trajanja koncesije. –

Ovo zvuči odlično. Mi ovaj podatak nismo imali do sada. Vaš pomoćnik je u emisiji jasno i nedvosmisleno izjavio, što je naš portal precizno i profesionalno preneo, da potoji ograničenje, da se nakon toga plaća penal ali je odmah jasno rekao da će to tek proceniti veštak i da će nastupiti dogovori. Jedino što ne znamo je da li će koncesionar to obrazloženje prihvatiti i da li će dozvoliti da izbegnete penale odnosno produžavanje perioda trajanja koncesije. Dakle imate ograničenje koje ćete možda, a možda i nećete, uspeti da prevaziđete.

Nastavljate:

– Takođe, kada govorimo o koncesiji Aerodroma “Nikola Tesla” treba da znate da na osnovu Zakona o privatno-javnom partnerstvu i koncesijama, koncesionar Aerodroma “Nikola Tesla”, kompanija „Vansi Aiports Serbia“, snosi operativne i komercijalne rizike u izvršenju koncesionih aktivnosti, uključujući i rizike vezane za prihode, u skladu sa odredbama Ugovora o koncesiji. –

Ovo smo pretpostavljali i deluje logično. Znamo da ste koncesionaru uspeli da uzmete dobre pare, barem u prvoj rati. Na tome vam kao državi lično čestitam jer mislim da je u pitanju izvanredan rezultat. Ni u jednom mediju u Srbiji niti regiji ne postoji analiza i predviđanje svih pozitivnih aspekata koncesije kao što je to u ovoj analizi na Tango Sixu. Dakle mi nismo protiv koncesije. Mi samo želimo da stručnu i širu javnost informišemo o svim njenim aspektima. Za to smo i više nego kvalifikovani i kao što obrađujemo svaku drugu temu – i više nego detaljni. Zbog toga nas toliko čitaju.

– U ovom trenutku, glavno ograničenje za razvoj Aerodroma “Konstantin Veliki”, kao i u slučaju svih drugih aerodroma u Srbiji, jeste nedovoljno investiranje. Namera Vlade Srbije je da ubrzano investira u poboljšanje infrastrukture niškog aerodroma, kako bi bio konkurentan ostalim aerodromima u okruženju. Prelazak upravljanja sa Grada Niša na Vladu Srbije motivisan je upravo otklanjanjem ove ključne prepreke budućem razvoju „Konstantina Velikog“. –

Da li je zbog ovoga potrebno preuzimanje vlasništva nad aerodromom? Da li ovo možete uraditi i da ne preuzmete vlasništvo nad aerodromom? Iz izjava pomoćnika Ilića zaključuje se da će svi aerodromi biti pod jednom „kapom“, verovatno u preduzeću Aerodromi Srbije, da bi mogli lakše da ih kontrolišete. OK, OK, da lakše investirate u sve njih. Kontrola i investicija nisu ništa loše. Mi samo konstatujemo da, na primer, građani Niša sada ne žele da budu pod kontrolom a pretpostavljam da ne bi imali ništa protiv da u njihov aerodrom investirate.

– Ni predsednik Srbije, ni Vlada Srbije, ni ja, nemamo razloga bilo kome da se pravdamo zašto želimo da razvijamo Aerodrom “Konstantin Veliki” i zašto želimo da Vlada Srbije povrati upravljanje nad ovim aerodromom. Svima koji mogu misle drugačije zaista ne možemo da pomognemo. –

Ni jednom jedinom rečju u Vašem saopštenju koje je poslato svim medijima a adresirano na nas ne demantujete ili ne tvrdite da smo nešto pogrešno ili netačno interpretirali. Upotrebljavate sintagmu „želim da reagujem“. Drago nam je što ste reagovali i drago nam je što smo uzrokovali da u ovoj reakciji do sada iznesete najviše detalja u vezi koncesije. Kao izabrani predstavnici građana, u konceptu građanske države, mišljenja smo da uvek na zahtev građana i medija morate, ne da se „pravdate“ ali da odgovarate i pojašnjavate. Gostovanjem pomoćnika Ilića, ovom „reakcijom“ i uopšte odličnim načinom kako inače komunicira Vaše ministarstvo svakako idete u dobrom pravcu.

Nadamo se takođe da će ugovor zaista biti objavljen kao što u ovom saopštenju tvrdite. Nadamo se da će biti objavljen u potpunosti. Trenutno smo skeptični budući da je premijerkin kabinet rekao da se to neće dogoditi nakon istog ovakvog obećanja.

Držaćemo Vas za reč. Uporno i detaljno.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Pero odličan tekst.

Da vidimo sada šta ćemo sledeće saznati u izjavi nekog od predstavnika Države.

Rekao bih da je klupko počelo da se odmotava ili da je grudva krenula da se kotrlja niz padinu.

Odgovori
С

230км?
Вероватно је по њима толико могуће протегнути Србију.
Ђенерал Јанковић, Призрен… Ништа од тога.

Плаћам пиво.

Б

Па рецимо приштински аеродром је на 255 ваздушне линије од Сурчина… Да није због њега???

Vl

Bane,
Imaš pivo! Javi se na milivl@yahoo.co.uk da se dogovorimo kad, gde i kako.

Zbog Prištine je ograničeno na na 230 km da ne bi prištinski aerodrom upao u tu zonu.

Sledeće pitanje je, zašto su to uradili?

I dalje plaćam pivo za tačan odgovor.

Vl

Slobodan AR,

Prihvatam. Javi se na milivl@yahoo.co.uk

Be

Pa zar se iz aviona ne vidi zasto?
230 km pokriva Nis ali ne i Pristinu…
Ona je na nekih 255 km..
Kako bi se kazalo, valjda je svima vise jasno kako Kosovo nije pod ingerencijom Beograda.

Du

@ Vladimir

Mozda zato sto se planira i koncesija aerodroma u Pristini?

Vl

Beduin,

I t imaš pivo. Javi se na mail. Gore iznad je.

Ja

I u cemu je problem sto je radijus izabran tako da ne kaci Pristinu? Po cemu je lo lose za Srbiju? Pa to samoj Srbiji ide u prilog s tim sto mi nemamo nikakve mogucnosti da uticemo na poslovanje Pristinskog aerodroma a po nasim zakonima taj aerodrom jeste u Srbiji. Jos ako uzmemo u obzir da Pr vec danas ima debelo preko milion putnika znaci mi bi vec na startu bili u prestupu.

Bas bi voleo da mi objasnite kako je tih 230 a ne 300km lose?

Be

Samo postojanje uvijeta je itekako lose.

Vl

Jaba,

Loše je zato što Vansi kao francuska firma dosledno se pridržava francuske državne politike.

A francuska državna politika priznaje Kosovo i Metohiju kao nezavisnu Državu, pa su shodno tome prisilili Srbiju da prihvati ograničenje do 230 km i na taj način de facto prihvati da je KiM nezavisna država u odnosu na Srbiju.

Za ograničenje ispod 150 km je kristalno jasno. Srbija se obavezala da neće razvijati nijedan aerodrom u radijusu do 150 km od ANT.

Ja

Uz duzno postovanje, uopste se ne slazem sa konstatacijom da je Srbija priznala Kosovo implicitno ili eksplicitno tako sto je ogranicen radijus na 230km.

Naravno da Vansi prati Francusku po pitanju KiM, kao sto Siemens prati Nemacku, Fiat Italiju, itd… Bilo bi suludo ocekivati da te kompanije idu kontra svojih drzava. Nama ostaje ili da ne poslujemo sa zapadnim kompanijama sto je, priznacete, takodje suludo s nase strane ili da sklapamo ugovore tako da izbegnemo moguce konfliktne sitacije koliko je to moguce. Upravo o tome se i radi ovde. KiM ce se resavati ili je vec reseno drugim ugovorima sa drugim ugovornim stranama, a ne sa Vansijem ili Koka Kolom.

Da li je samo ogranicenje fatalno za Nis ili ne je druga stvar. Ja mislim da nije,bar po ovom sto se zna u javnosti. Mislim da bi slicne klauzule postojale sa bilo kojim koncesionarom. Zamislite da Vansi da 500 miliona i Srbija od tih para izdvoji 100, 200 i ulozi u Batajnicu i otme dobar deo putnika od Surcina. Super za putnike rekli bi smo svi mi. Ali to bi znacilo da u koncesionaru rade potpuni idioti sto ipak nije tako.

Vl

Jaba,

To što se Vi ili Ja ne slažemo sa nečim nije poenta ove priče. Poenta je zašto postoji radijus od 150 do 230 km. Odgovor ste dobili. Da li se On Vama sviđa ili ne, nebitno je za postojanje samih činjenica.

Ja

Cinjenice mogu da se izvrcu shodno necijem politickom, ili bilo kom drugom, afinitetu. Ovde vidim da je pozeljno da se cinjenice predstavljaju kao nesto sto je lose po interese drzave, Beograda, Nisa, i dr.p

Za nekog je casa do pola puna, za nekog do pola prazna. I tu jednostavno diskusije nema. Svidjalo se to vama ili ne.

A vi i dalje nastavite o 230 i priznanju KiM-a, itd.. po principu sto vise blata ce baci vece sanse da se zalepi.

Otpis

Be

zanemari KiM.
On danas nije pod ingerencijom Beograda.
Sto ce biti za 5, 10 ili 20 godina…..to ni baba Vanga a ni vidoviti Milan ne mogu sa sigurnoscu kazat.

Skoncentriraj se ne ono sad.
Koncesioni ugovor ANT ne bi se smio nicim reflektirati na ostatak Srbije.
Samo postojanje odredjenog uvijeta koji nadilaze prostor ANT je krajnje porazavajuce i dovodi Srbiju u podredjeni polozaj u svojoj drzavi.
Da se ne lazemo puno, INI sad u ovom trenutku predstavlja niti 5% prometa ANT
Promet koji je generiran na INI nije otet ANT, vec je novostvoreni pod tim i tim uvijetima.
E sad, logicno se pitanje postavlja da li pod tim i tim uvijetim INI moze poslovati?
Ako je odgovor potvrdan, onda je ovo pitanje krajnje neugodno kako za vlast u Srbiji tako i za narod Srbije.
Mislim da se narod tog dijela Srbije osjeca prodanim za saku dolarica koji ce brzo planuti uludo……nista sta vec nije vidjeno na ovim prostorima.

U cijeloj ovoj prici je ljepo vidjeti kako narod konacno dize glavu iz pijeska i shvaca kako ga se itekako tice sve sto ovi gore smuckaju.

Al

Pročitejte moju najnoviju analizu (upravo objavljena) i vidjet ćete kolike perspektive ima sam aerodrom i koliko je to neugodno po vlast. Jako neugodno!

Te

Radijusi udaljenosti aerodroma u Srbiji i okruženju po mapi (+/-3km) od BEG koji su možda zanimljivi za priču:

Do 150km
– 12km – Batajnica/BJY
– 50km – Kovin
– 87km – Vršac/VRC
– 115km – Morava-Ladjevci/KVO
– 115km – Užice-Ponikve/UZC
– 140km – Sombor/SOR

Do 230km
– 210km – Niš/INI

Preko 230km
– 240km – Banja Luka/BNX
– 255km – Priština-Slatina/PRN

Možda neko zaključi još nešto…

Vl

Ja bih sada postavio još jedno pitanje za Ministarku.

Navela je da ovo ograničenje važi za aerodrome u radijusu od 150 km do 230 km od Aerodroma Nikola Tesla.

Šta se dešava sa Aerodromima koji su ispod radijusa od 150 km? Morava i Ponikve. Da li se oni smeju uopšte razvijati po Ugovoru Koncesije?

Da li je ovo još jedan lapsus ili samo perfidan način da nam kažu da ispod 150 km radijusa nema razvoja bilo kog Aerodroma?

Odgovori
Aj

Ispod 150 km radijusa su Temišvar i Tuzla, ali na njih srpska vlada ne može da utiče, jer nisu u Srbiji. Što se tiče aerodroma u Srbiji koji bi potenciajlano mogli da se razvijaju, a nalaze se ispod 150 km udulajenosti (u pravoj liniji) od surčinskog aerodroma, „malo“ ih je više od navedenih aerodroma u Lađevcima i Ponikvama. Batajnica, Vršac, Ečka, Sombor, kao i još nekoliko interesantnih malih aerodroma. Veoma verovatno je da je koncesionim ugovorom, pošto je potpisan na 25 godina (inicijalno, uz mogućnost produženja) postavljeno određeno ograničenje, i to znatno rigoroznije nego za niški aerodrom, kako u pogledu broja putnika, tako i za kargo transport. O tome će se detalji saznati kada ministarka ispuni obećanje i objavi celoviti tekst ugovora o koncesiji. Znači, uskoro, isto kao kad se objave ugovori sa Fiatom, Etihadom, Mubadalom, itd.

Vl

Ajrodrum,

Tačno je sve što ste napisali ograničenje ispod 150 km.

Za tačan odgovor, ko god da ga da, zašto je radijus 230 km, častim pivo i uz pivo.

Be

Vladimire,
Mozda zato sto je zracna udaljenost od Surcina do Nisa nekih 203 i nesto kusura km.
Onih 26 i nesto kusura km su tu za svaki slucaj.

Dz

Drumsko rastojanje LYBE-LYNI 249km prema google maps.

da

@Vladimire
od mene pivo za do sada izrečeno.

Vl

Pominje se radijus od 230 km. A to je vazdužna linija, ne drumom. Niš je ispod 230 km vazdušne linije od ANT.

Ali ko je van 230 km vazdušne linije od ANT, a bitan je da se moralo ograničiti na 230 km.

I dalje važi ponuda za pivo i u pivo,

Hvala Damirko. Veoma rado. Kad si slobodan javi se na milivl@yahoo.co.uk
Jedna tura na moj račun obavezno!

ba

priština ;)

Be

LJudi ovi lazu za svaku sitnicu da li stvarno neko misli da ce oni javno ugovor da prikazu? Nislije pamet u glavu i trazite status kao Novi Sad, dosta su vas pljackali sada i ovo malo sto imate hoce da vam uzmu, kakav bre aerodrom u Novom Sadu, Somboru to je obicna livada, aerodrom u Boru je za njega Nikola Tesla!

Odgovori
Bo

Od toga aerodroma ćemo se oprostiti, otvara se novi rudnik, selo Metovnica konkretno na čijoj teritoriji je pomenuti aerodrom. Navodno će biti premešten na novu lokaciju (ni sam Bog ne zna koja je ta lokacija), iako od toga naravno neće biti ništa. Biće raskopan za potrebe eksploatacije ruda zlata i bakra i tako će se sve i završiti.

Borani su jako kivni na „Beogradizaciju“ kompletne države, a RTB Bor treba da promeni ime u RTB Beograd jer kako koja vlast dođe, tako dovuče u upravni odbor kadrove koji nemaju veze sa eksploatacijom i rafinacijom bakra i menadžerstvom. Haos koji vlada tamo je upravo takav zahvaljujući stranačkom zapošljavanju i ispumpavanju para od strane batice gospodina Palpatina putem fantomskih firmi.
Sve više razumem Nišlije i Novosađane u nastojanju se otkače od ludila u koje nas upliću, pa posle se ljudi pitaju što je zemlja opustela van velikih centara.

Podrška Južnjacima i Vojvođanima!!!

Mi

Boranine,

Vidi prijatelju kad vecina u Boru glasa za ovo zlo, onda ste naivni ako mislite da ste za..bali samo Beogradjane.
Ova beda koja nas je snasla podjednako pogadja i Beograd i Nis i Novi Sad a bogami pogadjace i Bor. Nece se to zavrsiti na koncesiji Tesle. Ovi pohlepnici ce i rudnike pre ili kasnije pod koncesiju. E tek tada cete skontati zasto centar Beograda glasa protiv ovih i to jos od 1991-ve…

Bo

Vidi Miroslave, grdno se varaš ako smatraš da je u Boru super prošao gospodar Palpatin. Napravili su opšti nered koalicijom, apsorbovali su sve moguće i nemoguće, gore od republičkog nivoa, od levice do krajnje desnice, čak i one prežvakane Joškine komuniste uz naravno ekipu pod vođstvom frajera iz Žitorađe, pa čak i Čedine pulene. Uostalom, njegovih 60% u Boru je rezultat do sada neviđene kupovine glasova, pretnji otpuštanjem, batinašenjem (kompletan javni sektor i RTB su bukvalno imali Titoističku ideologiju u principu „ako nisi sa nama, protiv nas si“, od strane rukovodećeg kadra postavljenih po stranačkoj pripadnosti). I sada, ko je glasao za Palpatina, pa zna se, uplašeni i penzioneri. Mladi su postali indiferentni i samo odlaze iz zemlje jer shvataju da se ovo ludilo neće skoro iskoreniti a život imaju jedan. Rešio sam da kada se penzionišem, napišem scenario za izbornu 2018. godinu, jer ovo ni Skorseze ne bi režirao.
A inače, Bor je bio i ostao prćija za svaku vlast, gde su koristili činjenicu da postoji firma koja je prevelika za tako malo mesto, ekvivalent bi bio da američki Google svoje sedište i razvojni centar preseli u Bg, i tako bi bilo prosečan Beograđanin morao da živi sa mišlju da je Google centar njegovog habitata što je ovde slučaj, a bagra to vešto koristi.

mt

@ Boranin
„Borani su jako kivni na „Beogradizaciju“ kompletne države“
Иако не делује на први поглед повезано са темом, ипак је објашњење за све што се догађа:
Не изборима одржаним 2. априла 2007. у Бору је АВ добио 48.49% .
Мени то говори да су Борани врло задовољни „Београдизацијом“.

А пошто је у граду Нишу освојио 50.83% структура коју сте ви изабрали само ради оно што су им грађани поверили као задатак.

Bo

2007. godine stranka nije ni postojala, 2008. je formirana. Greška u koracima.

2007. su Radikali na čelu sa pomenutim protagonistima žarili i palili. A što su pokupili toliko glasova?! Verovao ili ne, trenutna opozicija je sublimirala kadrove iz ere 90-ih, oličeni u direktoru RTB-a Spaskovskom, sada je pomenuti dinosaurus u redovima vladajuće klase. U prevodu, ko god je bio na vlasti, sve se isto ponavljalo. Samo se partijska članstva menjala kod pojedinaca.

Šteta je što slabo pamtite, inače pod Beogradizacijom podrazumevam centralizaciju donošenja odluka, degradiranje svake autonomije. A gde se vuče svaki potez nego li u Palpatinovom kabinetu?

Bu

Hajde jos jedan detalj. Koncesioni akt nije deo tenderske dokumentacije, bože sacuvaj. Na osnovu koncesionog akta i studije opravdanosti davanja koncesije, formira se tenderska dokumentacija, čak se radi i analiza uskladjenosti koncesionog akta i tenderske dokumentacije i to je posleban i obavezan dokument. Eno Zakon o jpp i koncesijama i Zakon o upravljanju aerodromima pa čitajte. Koncesioni akt usvaja skupstina javnog partnera pa se na osnovu njega priprema tenderska dokumentacija, Zakon je tu potpuno jasan. Dakle, čovek priznade da je samo jedan od tada potencijalnih ponudjača, pre raspisivanja tendera imao mogućnost i prilike da svoje kriterijume i uslove ugradjuje u koncesioni akt, a ovi ostali su optrčali počasni krug na tenderu. Opa Djurdjo, tj Zoko.

Odgovori
Vl

Budući Koncesionar,

To i jeste poenta priče. Ovu Koncesiju je pisala Srbija pod direktnim naređenjima Vansija. Njihovi ljudi su bili prisutni pri izradi svih akata još pre objavljivanja tendera.

Inače studija opravdanosti davanje koncesije nije nikada urađena.

С

Тачно тако, с` тим што се да закључити да ћемо тај почасни круг, трошкове везане за њега и све остале умоболне прилоге на јавним сервисима о везама Србије и Јужне Кореје, кухињи Јужне Кореје и недостајућој линији према Сеулу, без које просто не занамо како можемо живети а да је још нема, платити сви ми.
Ма ништа зато, у пословним књигама „победника натјечаја“ иде на текући трошак пословања – свакако га ми покривамо. А и није велика ставка.

Од почетка све личи на лепо изрежиран циркус.

КУВАЊЕ ЖАБЕ У ТОКУ !!!

П.С. Где нађоше баш 230км.

Vl

Slobodan AR,

Nije slučajno 230km. Nikako.

Ajde jedan mali kviz. Zašto baš 230 km?

In

Ja bi da mi to lepo posaljemo kontraponudu i samo izmenimo u ugovoru da umesto 230km radijus koji prihvatamo je 220 pa da vidimo sta ce da kazu….

Ah da a Konstantin Veliki treba da ostane iskljucivo u vlasnistvu Nisa a grad Nis neka formira preduzece (eventualno sa ucescem procentualnim ili / i drzave i privatnih investitora) pa neka lepo razvija svoj aerodrom i iz raznih zvora ukljcujuci i drzavne fondove….

Brutalna je ova prica…..narod je kao jeftina prostitutka iznajmljen od strane rodjenih drzavnika (citaj makroa)…

Be

460 bi bilo puno 😉

Mi

Koliko novih potencijalnih linija iz Nisa ceka Vase Beogradsko je..no DA? Tako zelite da ga razvijate, ovaj ogranicavate? Zorana sledeci put pripremi malo bolju izjavu. Nemere ovaka odje!

Odgovori
Mi

Ovo je podjednako i Beogradsko i Nisko s..nje!

Srbija je izabrala ove. I sad ce biti stete i za Beograd i za NIs i za celu Srbiju.

Nikome u Beogradu sigurmno nije drago da placa skuplje aerodromske takse i ostale troskove koncesionaru. I u Beogradu sirotinja zeli da odleti negde za par desetina evra po pravcu. Ali nece moci!
Samo takse ce biti tolike ako ne i vece..

A Nislije (a i Beogradjani) – pamet u glave pre sledecih izbora!

В

Овако сачињена концесија ради против аеродрома у Нишу а у корист аеродрома у Софији, Скопљу и Приштини.
Колико град Ниш губи оваквим ограничењем најбоље показује следеће: Ако аеродром у Нишу дође до 2 милиона путника и ако само 10% од свох путника ( т.ј. 200.000 путника) потроши у Нишу по 100 евра долазимо до цифре од 20 милиона евра које би приходовао град Ниш на годишњем нивоу. Ако овоме додамо 3 евра по путнику колико наплаћује аеродром то чини још додатних 6 милиона евра. Ако се овоме додају још рекламе и пратеће аеродромске набавке као и шпедитерске услиге долазимо до укупне цифре од 30 милиона евра годишње које би град Ниш могао да приходује ако не би било ограничења.

Odgovori
Lj

Dugo sam se kolebao da napisem ovako nesto i sad raspalite.
@Vasilije
200.000 x100€ + 6 mil. od taksi.
Koji deo price o razvoju sam prespavao.
Ko ce doci i zasto u Nis da potrosi 100€.
Mnogo su Vas zanele Alenove price (poznavalac situacije na makro planu,na mikro planu tanji sa znanjem-pre ce biti da namerno preskace bitne stvari u analizama lokalnih aerodroma na nasim prostorima) o aerodromima u okruzenju,morate razlikovati aerodrome koji su geografski vezani za turizam i to im je svrha postojanja (gde ljudi trose po 1000€) i ovaj nas gastarbajterski gde nasi ljudi dodju popiju sok ili kafu dok cekaju let.Pogledajte registarske tablice vozila ispred aerodroma-turisti iz VR,VL,LE,PI,PN,JA,…
😂😂😂
Pogledajte i same destinacije na kojima se leti.
Procackajte malo u turistickoj org. Nisa i Srbije koliko je povecan broj turista i nocenja u okruzenju u zadnje fve godine i bice Vam jasno da od 300.000putnika(realno 150.000) ni 10% nisu turisti i nikada nece biti jer mi nemamo sta da pruzimo.
Milion putnika ce biti ako svi emigriramo.
Pozz.

BB

@Ljuba Truba
Gospodin Vasilije nije rekao potrošnja na aerodromu nego potrošnja u Nišu. 100€ se začas potroše na spavanje, hranu, suvenir…

A to da nemate šta da ponudite svijetu recite Konstantinu Velikom lično

Ni

@ljuba truba
Rast broja stranih turista u Nišu po 70% godišnje u poslednje 3 godine. I hotel Ambasador kreće sa radom ove godine. Pun grad stranaca i narod vidi, ne možes da ga slazeš

Lj

@Niski
70% godisnje,o cemu pricas?
@BB
„Ko ce doci i zasto u Nis da potrosi 100€“
Stvarno ljudi budite realni.“A to da nemate šta da ponudite svijetu recite Konstantinu Velikom lično“- videlo se na proslavi Milanskog edikta koliko se zaradilo od turizma,nije moglo da se prodje od stranaca.
Idite argumentima i cinjenicama,tacno je da je menadzment aerodroma uradio ogromnu stvar i podigo iz pepela LYNI.
Gde je neka gornja realna granica u razumnom vremenskom roku,kako privuci (naterati) potencijalne putnike da dodju i koriste LYNI.
Kada to budemo rascivijali moracemo da resimo jos „MALIH“ problema tehnicke prirode.Tu dolazimo do problema para koje mi nemamo,a drzava nema nameru da nam pomogne.
Matematikom za prvi razred dolazi se do nekih 2700-2800 putnika dnevno,ili devet aviona popunjenih 100% tokom cele godine.
Takvu dinamiku saobracaja nemaju ni aerodromi u gradovima sa mnogo vecom turistickom ponudom na koje se neki ovde pozivaju,postoji letnji i zimski red letenja koji nisu srazmerni,ali ovde neki ocigledno misle da je Nis 8 svetsko cudo u koji hrle siroke narodne mase i da mogu da ga razvijaju do beskonacnosti.
Neka ga ogranicenje na 1000000 putnika slobodno,daleko je sunce kao i njima njihovih 12 000 000 putnika.
A sto se Bgd. i politicara tice,kako kaze Drakce „Ja trenutno mogu da Vam dam …,a za ostalo mozemo da se dogovorimo.“

Ni

Pa samo sam ja imao dva puta posetu sestoro Italijana i cetvoro Slovaka. Svi su placali hotel, sve karte za muzeje, obezbedio sam im vodica i njega su platili. Svakog jutra su se odvaljivali od bureka. A to su poznanici iz posla kojim se bavim i upoznavao sam ih na konferencijama. Nis je zivnuo od kad aerodrom radi i njegovo ogranicavanje je genocid nad gradom koji pocinje da se konacno razvija. Cak i simpatizeri sveznajuceg su protiv predaje aerodroma. Kako ce ti odbornici pred svoje komsije, pitam se pitam? I sve na stranu, necemo bre da direktor naseg aerodroma sedi u Beogradu. Uzeli ste nam direktore Telekoma, Elektrodistribucije, RTS-a, finansijski sektor fabrike duvana je u Beogradu, Konstantina Velikog vala nece. Nislije nece dozvoliti. Bolje da odustanu!

ma

ako gasterbajter dodje za vikend kuci umesto da ode recimo na alpe na skijanje, onda ce sigurno ostaviti 100e familiji, a verovatno i vise, i otici ce u kafanu da jede i pije. A ovako bi ostavio za ski pas francuzima…..

pa ti vidi da li tu ima indirektne zarade?

Gl

Ne ide ti ta racunica. Sve ih je ugrizla zvecarka kad su hteli te evre da izvuku iz dzepa. Lete sa LCC kompanijama i da se razbacuju sa tije evrovi vidis da nesto ne stima?

Al

Naravno da svaki putnik ne potroši 100 EUR. Ljudi iz struke su izračunali koliko prosječan turist troši u Nišu, te koliko turista dolazi i kliko će po projekcijama dolaziti. I brojke su vrlo fascinantne. 2021. projecirano je da će turisti koji dolaze avionom potrošiti 11 milijuna EUR godišnje. Malo li je? Sve o tome imate u mom novom članku koji je upravo izašao.

Iv

Mi smo mislili da je koncesionar nas (Zagreb) zeznuo… Ovo je jos gore sto je vama napravio, limitirati broj putnika je stvarno jadno.
Sva podrska Niskom Aerodromu!

Odgovori
Vl

Ivane,

Sve što Hrvatska uradi loše, to Srbija ume i može još gore.

Dve strane istog novčića.

Iv

Bravo Tangosix.Svaka Vam cast, samo napred.Ni levo ni desno vec pravo u meso, najbolje svi da se preselimo u Beograd.Pa ja imam aerodrom ispred nosa a moram da putujem na Teslu I taj mi put do bg traje duze nego bg Rim avionom.Pa samo Rim ima dva aerodroma a cela Srbija ne moze da ima dva aerodroma

Odgovori
Mi

Rim ima tri aerodroma.

Cv

Nis je sklopio trogodisnji ugovor sa Vizerom krajem 2014. Ko krije objavljivanje tog ugovora? U vreme kad Vizer i Rajaner prave rekordne profite, Nis je jedva na nuli sa sadasnjim prometom, a da udvostruci promet opet bi trebalo vise od decenije da od svojih prihoda napravi neophodna ulaganja u infrastrukturu. To je zato sto je jedan od najjeftinijih aerodroma u svetu, po putniku tri evra sto je daleko ispod neophodnog. Ovo lici na stari vic o Fati koja odlazi u Nemacku da zaradi od najstarijeg zanata na svetu i vraca se sa 402 marke. Pitaju je, ajde 400 ali odakle one 2? Fata kaze, pa 2 po 2, 402. To je tajna prometa u Nisu, 3 po 3 evra. Za druge to je nelojalna konkurencija. Kao sto bi Fatu oterale druge sa ulice kad bi znale da naplacuje dve marke (ili bi trazile da Fata podigne na trzisnu cenu), to se isto sad dogadja sa aerodromom u Nisu. Kao i Fatine musterije, Nislije se sada bune, ali cena od 3 evra nije realna.

Odgovori
Ni

Cena je odlicna dokle god pokriva troskove odrzavanja aerodroma. Nislije su zadovoljne time i aerodrom ne mora da zaradi, dokle god dovodi putnike, jer kad ima putnika zaradjuju taxisti, hotelijeri, mali trgovci, itd, itd… razvija se ekonomija i zivot u gradu.

Aerdorom ostaje Nisu. Ili pada Vlada.

Fa

@Cvele
Nemoj da se baviš nekim biznisom, završićeš ko Fata, evro po evro. Ovi beogradski stručnjaci su 30 godina držali šapu na Nišu, jer bez saglasnosti JAT niko nije mogao da leti, pa su došli do 35 000 putnika 2005 godine. Niš ti je nelojalna konkurencija, ali zato nisu; Skoplje sa 5 mil evra subvencija Wizzu za 3 godine i još 60 evra po svakom doveženom turisti, Tuzla sa 1.5 mil evra godišnje subvencija Wizzu i taksom od 3 evra po putniku, Osijek sa oko milion evra godišnje subvencija Wizz i Eurowingsu. A da ne pomisliš da je tu priča završena, Mostar subvencioniše Kroaciju sa pola mil evra godišnje samo liniju za Zagreb a tu je još toliko za Eurowings, Zadar subvencioniše sa više od mil evra godišnje Ryan, Rijeka sa milion evra godišnje Eurowings itd…itd… Pa bolje je valjda da naplaćuju, nego da subvencionišu, što su uostalom i radili pre 7-8 godina, pa su pukli. Ne živim u Srbiji i ne koristim taj aerodrom, ali ima neukusnih komentara kao što je ovaj.

О

Промашили сте поенту целе приче око 3 евра. Најбитније је да су се губици смањили, то јест да држава издваја мање пара из буџета да би покрила губитке аеродрома. То је корак у правом смеру.
Пре таксе од три евра, аеродром је трулио и зврјио празан. Једини лет који је имао је био Монтенегро и то уз субвенције. Шта нас више кошта? Субвенционисање Црногораца или такса од три евра?

Пре неки дан је било на телевизији како је Србија финансирала отварање вртића у Требињу. Да ли то значи да је и вртић прешао у надлежност Београда или се ти услови само постављају за нишки аеродром?
На крају, каква смо ми то држава када дозвољавамо да нам неки тамо странци воде привредну политику и да одлучују који део Србије може да се развија а који не. На крају, ако се плаше Ниша, како ће се онда изборити са Тузлом, Будимпештом или Темишваром? Да ли ће Вучић тражити од Меркел да и њих ограничи Брисел?

mi

Ovo je porazno, bahato:

„Ni predsednik Srbije, ni Vlada Srbije, ni ja, nemamo razloga bilo kome da se pravdamo zašto želimo da razvijamo Aerodrom “Konstantin Veliki” i zašto želimo da Vlada Srbije povrati upravljanje nad ovim aerodromom. Svima koji mogu misle drugačije zaista ne možemo da pomognemo. “

Zašto mladi napuštaju Srbiju? Evo oni koji ne moraju nikom da objašnjavaju šta rade a ko misli drugačije nedaj bože stručno ne mogu da mu pomognu. Ej gde to ima. Put u propast nažalost

Odgovori
Mi

Bravo imenjace. Teska bahatost gospodje ministarke za sve. Naravno da trebaju da objasnjavaju, zbog toga su tu i rade taj posao. A mi smo naravno tu da ih napadamo za svaki los potez, pohvalimo za dobar. Inace ako vratimo malo film unazad, ovako je pocela i DS vlast da se ponasa prema narodu i vidimo gde je sad. Inace pohvala T6 za sve sto rade. Samo napred!

ma

Ovi grabljivci bi sve da kontrolisu.

Odgovori
iv

Kako je doslo do toga da smo dopustili da nas lazu svakodnevo i nekaznjeno.

Odgovori
Ko

Ovo je pitanje broj jedan!

ma

bili izbori, pa su oni koji su izašli i dali legitimitet.

da

Gospodo,
da li se potpisani koncesioni ugovor moze proglasiti nevazecim odnosno nistavnim, ako se ustanovi da je jedan od potencijalnih koncesionara imao uvid u, kao i mogucnost da ucestvuje u sastavljanju odredbi teksta tendera?
Pravedno bi bilo da su svi potencijalni koncesionari imali iste mogucnosti. Sta kazu pravnici?

Ps. A da li se ovo sve sto je ministarka rekla moze shvatiti i na nacin da Ponikve i Morava mogu da se razviju svaki na do 1 miliom putnika bez obaveze konsultacija sa koncesionarom aerodroma Beograd?

Odgovori
Me

„da li se potpisani koncesioni ugovor moze proglasiti nevazecim odnosno nistavnim, ako se ustanovi da je jedan od potencijalnih koncesionara imao uvid u, kao i mogucnost da ucestvuje u sastavljanju odredbi teksta tendera?“

Privatnom tužbom nekog od ostalih sudionika u natječaju tj. sudskom odlukom (dugo, skupo, „komplicirano“).
Djelovanjem državnih službi/tijela… ne vjerujem.

Sy

Pravno gledano, da – moguće je osporiti koncesioni ugovor.

Realno gledano, ne – nije moguće, jer za to je potrebna pravna država…

…što Srbija sigurno nije i neće biti sve dok vladajuća struktura (koje god političke boje nosila ili nosi) tretira Srbiju kao „privatno vlasništvo“. Srbija neće biti pravna država sve dok postoje ustavne strukture koje zakon tretiraju po potrebi.

BB

Čestitke autori portalu T6 na dobrom radu. Dok vam gospođa ministarka (kako stoji u uvodnom obraćanju a zašta bi vam i Nušić pozavidio) odgovara, vi ste sebe izgradili do veoma značajnog faktora u vazduhoplovstvu i djelatnostima naslonjenim na tu oblast. Još jednom svaka čast.

A čini mi se da gospođa ministarka često posjećuje portal. A čini mi se da je uzela nick Dušan Petrović…

Odgovori
se

Bravo za Tagosix,a presednik,ministarka I pomocnik, neka „usaglase“lazi!

Odgovori
eu

Ljudi grešite Beograd-Niš nije 230 km dodajte još 20 km pošto je aerodrom u kontra smeru.

Odgovori
Be

Google earth, ravna crta od ANT do KV 208,22 km

Me

Treba se pozabaviti sa ovih 230km. Da li je to od Surcina, od grada Beograda ili vazdusnom linijom.
Od aerodrom Surcin do aerodroma Nis ima 253km.

Odgovori
Ki

Izvinite, ali avioni ne lete zemljanim putevima. Reč je naravno o vazdušnoj distanci i to naravno, namerno tako postavljenoj, kako bi uključivala i aerodrom Niš. Da li dalje treba da polemišemo da je napravljen takav ugovor koji je na štetu aerodroma u Nišu?

Ne

jos uvek puno ljudi koristi Budimpestu da li to znaci da mi ne mozemo da putujemo iz sopstvene zemlje zbog nekih francuza

Odgovori
Ni

I posle se neko zapita zasto ljudi masovno beze iz Srbije? Pa zato sto su nam ovakvi kao ona predstavnici. Ova kolicina umisljenosti i besa u kombinaciji sa omalovazavanjem bilo koga je neverovatna.

Odgovori
da

Nije ovo bes, ovo je strah SNS ratnice koja nije dobro odradila posao. Suviše nepoželjnih pitanja koje više ne kontroliše, a i red nezadovoljnih raspodelom plena sve veći.

Ni

Ma kakav strah. Nema straha samo manipulacija. Ljudi iz kobajagi opozicije vec godinama pricaju o nekom strahu a ovi sve vise i vise dominacije i sve vise i vise glasova imaju.
To ne znaci da ne treba da istrajavamo u zahtevima i na pitanjima. Samo znaci da ne treba omalovazavati njihovu sposobnost za manipulacijom.

da

@Nikola
nije ovo strah od nas običnih smrtnika i nema veze sa opozicijom. Ovo je poruka čitaocima T6, ali prvenstveno SNS ekipi da ne diraju zabran. Jasno je rekla: poslala sam poruku, iza nje stoji AV i očekujem da postupate u skladu sa uputstvima koja sam dala. Dalje je ne interesuje.

Strah proističe u odnosu na ekipu kojoj je odgovorna za završetak ovog veoma, veoma mutnog posla.

Ni

@damirko
Opet ti kazem da nema nikakvog straha kod njih. Sta god da se desi pribegavaju istim metodama obmane.
Ako se osete ugrozenim brzo ce da puste Vulina i Mitrovica sa lanca i onda cemo da imamo seriju otvorenih saopstenja koja se ponavljaju na Pinku svakih 15 minuta. Ovo je za njih jos uvek vrlo ogranicen incident cim jos uvek nisu posegli za svim orudjima koja poseduju. A nas citaoca T6 ima par hiljada, to je na nivou Srbije statisticka greska. Veci deo ostatka Srbije veruje Informeru i Pinku mnogo vise nego TangoSixu. I veci deo ostatka Srbije ce da proguta sve sto im se manipulacijom servira od strane vlasti.

Uostalom videces i sam vrlo uskoro. :)

Vl

Dušane,

Aerodrom Priština je odavno pod Koncesijom. Gde je Vansi takođe u Koncesiji, ali sa manjinskim udelom.

Odgovori
Sh

Jedna stvar mi nije jasna drzava se odrekla aerodroma Nikola Tesla jer „ne zna“ da upravlja ali je odjednom interesuje aerodrom Konstantin Veliki jer odjednom izgleda “ zna “ da upravlja? Providno je sve to i svako ko ima malo mozga moze da ustanovi kakav je plan sa nasim aerodromima a i drzavom na kraju krajeva.

Odgovori
Ja

Za aerodrome ispod 150km nemam komentar dok se ne vidi da li je to tacno, i kakve su klauzule po tom pitanju. Da li je ogranicenje totalno, znaci nista da se ne ulaze. Ili je limit manji od milion a veci od recimo 500 hiljada. Da li je isto vremenski ogranicen na 12 godina? Itd…

Odgovori
Vl

Jaba,

Da li Vi hoćete da kažete da ne verujete zvaničnim izjavama Pomoćnika Ministra i Ministarke?

Ed

Ministarka: „…dužnost Vlade bila bi da da obrazloženje i objašnjenje koncesionaru i da dokaže da su do toga dovele objektivne i tržišne okolnosti koje ne utiču na aerodrom u Beogradu…“
Hmmm, predpostavimo:
Ako vlada preuzme upravljanje nad KV tako da ulozi u razvoj istog, i nakon toga KV prede 1 mil. putnika, onda bi Vansi sigurno trazio placanje penala jer bi i ta drzavna intervencija bila jedna od okolnosti koja je doprinjela porastu broja putnika. (drzavna ulaganja ne spadaju u objektivne i trzisne okolnosti)

Odgovori
da

Iz dosadasnje diskusije se moze sastaviti par cinjenica:
1. ANT dat u koncesiju
2. Na ovaj ili onaj nacin KV je ogranicen.
3. Koncesionar ANT nakon 3 godine ce sam odlucivati kolike su takse a potencijalna konkurencija u vidu KV je na ovaj ili onaj nacin pod ogranicenjem.
4. KV daje jako niske ceme aerodromskih taksi i zbog toga bez pomoci sa strane ne moze da razvija dalje infrastrukturu.
5. Od tih jako niskih taksi Wizzair i RyanAir dobro profitiraju.
6. AirSerbia ne koristi jako niske takse na KV i zanemaruje taj aerodrom.
7. Niko zivi ne objavljuje ugovore sa Vinci-jem, Wizzair-om i RyanAir-om i oni svi dobro zaradjuju.

Ovo sve gore sazeto ne zvuci najbolje…

Odgovori
Pa

Sad – biti pametan.
dati u koncesiju serodrom Batajnica,
uzeti jos par milijardi E
a vojska nek ide u Kovin.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Svarog na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Dusan Petrovic Dijelovi rakete poslije eksplozije nisu dokaz obaranja.Kao sto buster raketnog motora iskandera koji je uletio u stan nekom gruzijcu u goriju 2008-e nije dokaz obaranja iskandera u gruziji.

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

@Ljuba kakve veze pomoc Ukrajini ima veze sa bilo čime navedenim? Plus zašto bi pomoc napadnutoj zemlji po povelji UNa u bilo kojem kontekstu bila loša stvar?

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

Jeste li kad gledali kako izgleda gašenje požara? Zavlače se u uske usjeke, izmedju drveća, dalekovoda. Cilj je ispustiti vodu čim bliže požaru jer ako je bacate iz visine pretvori se u izmaglicu koja nema nikakvu svrhu. Potpuno neizvedivo po noći osim na nekom ravnom platou za trening/marketing da takva mogućnost postoji.

28. Mar 2024.Pogledaj

Topčider na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Nenad(original,iz Srbije) https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1 Mislis ovoliko "dobro"ide putinovoj vojsci sa 20 posto osvojene teritorije i par poljana po 100 kvadratnih metara...Nemoj meni samo da prodajes inostranstvu zutu stampu,to mozes u tvom krugu ljudi sa istim ubedjenjima i imaginacijama.Inace,Oryx je medjunarodno nezavisan i priznat portal koji skuplja podatke sa terena i belezi samo verodostojne podatke o unistenju…

28. Mar 2024.Pogledaj

Dejan na: Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

Vitalni dijelovi su oklopljeni i bez dodatnog oklopa.

28. Mar 2024.Pogledaj