BEG airport status
Austrija i Grčka nabavile nove školske avione za svoje vojne vazduhoplovne snage Prva dva DA40 NG s oznakama RV Austrije / Foto: Diamond

Austrija i Grčka nabavile nove školske avione za svoje vojne vazduhoplovne snage

Posle Mađarske koja je januara 2017. naručila 4 češka Zlina, još dve države u našoj bližoj i daljoj okolini nabavljaju nove školske avione. Na internet sajtu austrijskog proizvođača aviona Diamond Aircraft Industries GmbH 3. maja 2018. godine objavljeno je da je istog dana u vazduhoplovnoj bazi Celtveg održana ceremonija predaje novih aviona DA40 NG austrijskim oružanim snagama. Šest dana kasnije magazin IHS Jane’s Defence Weekly preneo je informaciju da je Ratno vazduhoplovstvo Grčke početkom maja izabralo italijanski Tecnam P2002 JF za svoj novi osnovni školski avion.

Ratno vazduhoplovstvo Austrije je primilo prva dva od četiri naručena DA40 NG koji će se koristiti za praktično testiranje sposobnosti za letenje i odabir kandidata za buduće vojne pilote, obuku vojnih pilota u letenju po instrumentima (IFR – Instrumental Flight Rules), preobuku kao i dobijanje pilotske licence. Pritom, avion DA40 NG ispunjava zahteve za civilnu IFR sertifikaciju prema EASA (European Aviation Safety Agency) propisima. Proizvođač reklamira i tvrdi da je njihov avion jeftin i isplativ vazduhoplov i da se njegovom upotrebom mogu uštedeti značajna finansijska sredstva.

Kako je saopšteno, posebna pažnja priliko odabira novog školskog aviona RV Austrije bila je posvećena tome da novi vazduhoplov bude lak za upravljanje (da “oprašta“ greške učenika), potom da ima odličnu vidljivost iz kabine kao i da pokrije što veći mogući obim izvršenja zadataka obuke. Još jedan važan aspket bila je primena Single-Fuel koncepta, što znači da svaki tip vazduhoplova u austrijskim oružanim snagama može da koristi isti tip goriva, odnosno gorivo Jet-A1. Klipni motor Austro Engine AE300 od 168 KS kojim je opremljen DA40 NG zadovoljava taj zahtev. Austrijske vazduhoplovne snage su zadovoljne ovim tipom aviona jer su ga i do sada koristile tj. iznajmljivale od proizvođača. Sledeća dva aviona biće im predata septembra ove godine.

Italijanski Tecnam P2002 JF uskoro će se naći i u grčkim vazduhoplovnim snagama koji će u bazi Dekelia/Tatoi, u 360. eskadrili zameniti američke školske avione Cessna T-41D “Mescalero“ (vojna verzija Cesne 172). U okviru programa “Integrated System for New Initial Training“ ponuda Tecnama izabrana je kao najbolja opcija u odnosu na postavljene zahteve. Nabaviće se 12 P2002JF koji će zajedno s pripadajućom opremom i materijalima, uslugama logističke podrške kao i računarskim integrisanim sistemom za obuku, koštati 2,4 miliona evra. Koristiće se za odabir kandidata za buduće vojne pilote kao i za osnovnu obuku.

U vazduhoplovnoj bazi Dekelia, koja je i dom grčkoj Vazduhoplovnoj akademiji, se u okviru 360. školske eskadrile za osnovnu obuku, nalazi 18 aviona T-41D koji su nabavljeni još 1969. godine. Po poslednjim infomacijama flota ovih aviona se nalazi u veoma lošem stanju, samo jedan avion je operativan, ostali su prizemljeni a još samo tri T-41D se mogu remontovati i vratiti u letno stanje. Međutim kako je ovaj tip aviona proglašen kao neperspektivan i kako je već bila na vidiku nabavka novih aviona, do sada nisu izdvajana finansijska sredstva za njihove popravke.

Komentari

M

управо пример набавке 80 путничких возила „фијат 500 Л“ за потребе ВС (читај за превоз команданата), је најбољи пример како се планирају набавке у нас, како се размишља на стратешком нивоу и шта су приоритети врхушке…

Odgovori
D

Da li ce onda Austrija ponovo smanjiti broj Pilatus PC-7 u sluzbi?

Od 16 originalno sto su kupili, jos je 12 operativno (3 su prodana 2014-e a jedan je povucen i postao „instructional airframe“).

Odgovori
B

Hvala svima na odgovorima. Uglavnom kako shvatam uglavnom nasi avioni nisu adekvatni za bilo kakvu primjenu niko nema povjerenja u nase proizvode pa ni nasa vojska ( mislim sta kupili 6 lasta haha smjesno). Nista nadam se da ce doci i to vrijeme kad cemo imsti kvalitet pa da nesto i prodamo. Do tada imamo izlozbe da se slikamo pravimo makete i prototipe ;)

Odgovori
B

Sta se desava sa nasim lastama i sovama i da li su uopste konkurentni ovim navedenim avionima? Osim prodaje Iraku i nesto sitno u nasoj vojsci izgleda da lastu niko nece pa me interesuje ako neko zna ZASTO??? Inace i u drugim granama vojne industrije mnogo toga proizvodimo a nista ne prodajemo. Opet isto pitanje ZASTO??? U tom smislu ova vlast se zaista pokazala kao nesposobna osim sto prodaju municiju. Ocigledno je potrebna promjena u tom djelu i treba da dodju neki novi i sposobniji ljudi, a gledajuci Vulina nece biti tesko.

Odgovori
B

Lasta nije konkurent ovim avionima, Lasta je „sljedeća stepenica“, tj veći/jači avion od ova dva navedena, borbeno opremljen…

DA40 i Sova bi se mogli uporediti po klasi, ali DA40 ima dizel motor i dosta je ekonomičniji, lakši, brži… Sova bi trebalo da ima jači motor ali su najavljene performanse slabije.

Tecnam P2002 bi se mogao porediti sa SILA 750. Imaju isti motor, približne performanse, e sad zavisi od opremljenosti (tip propelera, avionika, itd..), E sad ne znam što se tiče opterećenja (normalni,, poluaktrobatski ili šta već) kako se mogu porediti…

H

2 su moguca razloga.
Promasena strategija promocije ili onaj drugi.

s

Ko ce da kupi sistem koji ne koristi ni vojska maticne drzave?!
Osim toga, sistemi su nam neretko zastareli dok se uvedu u naoruzanje, sa losom logistikom, izradom i jos sijaset problema…

A

Lasta: dobra avionika, los zmaj. To je otprilike ocena aviona od strane ljudi koji ga koriste, bar sam ja tako cuo

F

Ne radi se samo o Lasti-ovakvih aviona ima bezbroj modela,pogotovo kao onaj laksi,italijanski sa Rotax motorom (blizi je Pipistrelu i Sili 450).
I drugi mogu jadikovati.

M

…имамо „најбоље“ НВО у својој класи!…али авај, ту такву „класу“ само ми и имамо!

имамо М-84 (и којекакве модернизације за исти), а ОНИ набављају Т-72…
имамо „наш“ Оркан, ОНИ ће набављају Смерч…
имамо „изванредне“ АП М-21, ОНИ купују ФН СКАР Л…
…Фијат…ОНИ купују Шкоде за МУП…

систем вас лаже!!!

J

T 72 koje dobijamo su po kvalitetu iznad nasih m84. Modernizaciha m84 kostala bi najmanje milion po komadu. Orkana imamo ukupno 4, a Smerc koji sumnjam da ce mo da nabavimo je daleko bolji sa dometom od 90km. Fiat nikako nije najbolji izbor za policiju, pogotovo ne ovaj Kragujevacki. Za m21 i Skar se slazem.

Ж

Ми још не знамо какав Т-72 ћемо добити, званичници су били најавили Т-72С који је по многим карактеристикама ипак слабији од М-84 .

M

@ Živojine @Mrgude- Mi znamo da ćemo dobiti T 72 B3, to je deo zvanično postignutog dogovora, a zvaničnici ne znaju dobro da prenesu vest. Tenkisti se uveliko spremaju za prihvat za nas novih tenkova. T 72 B3 ima mnoge karakteristike dosta mlađeg T 90, a mnogo je jeftiniji za održavanje. Rusi su modernizovali 150 kom T 72 na B3 standard i to ih je koštalo svega 37 miliona $ što će reći cc 246.000 $ po komadu i to je mnogo jeftinije nego da se uradi modernizacija naših M 84 na AB1 standard koja bi koštala do 1.000.000 $ po komadu. Čista ekonomska logika. Evo linka sa detaljima
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2016/03/28/new-upgraded-t-72b3m-mbt-also-called-t-72b4-will-enter-in-service-with-russian-army-in-detail/
Smerč je neuporedivo bolji od Orkana po svim karakteristikama, sudeći po onome što kažu kolege artiljerci. Kada je u pitanju domaća puška Zastava M 21, ista je vrhunska i istom je opremljen deo jedinica a tek će se opremati jedinice, dok se sa tek pristiglim puškama Scar opremaju Specijalna brigada, deo vojne policije i izviđači. Kada su u pitanju naše Laste, kao što je poznato 6 primeraka je uvedeno u upotrebu, 8 primeraka čeka da prođu završna ispitivanja. Po svemu sudeći ima izvesnih problema oko zmaja aviona. Tako da nema mesta sarkazmu i nipodaštavanju, naši stručnjaci rade sa vrlo skromnim efektivima i puno entuzijazma.

M

Ipak treba staviti prst na celo i zapitati se sta radimo godinama sa vrlo malo uspesnosti.Ali opet neki potezi imaju dosta logike, samo problem je kao i uvek finalni proizvod domace industrije.Posto osim nas neko treba taj proizvod kupovati u vecim kolicinama kako mozemo opravdati izvesna ulaganja.

U svetu svi znaju kako je SCAR projekat ustvari pokusaj raznoraznih poboljsanja AK – verovatno trazimo neki TOT kao Kinezi n.p.r.

T-72B3M i T-72B4 su vrlo ozbiljna poboljsanja T-72S, nas M84 priznali mi to ili ne ima vrlo malu “paletu municije“ u odnosu na 3 spomenuta modela, opet logicno preko TOT trazimo resenja u sopstvenoj proizvodnji.

Orkan i Smerc opet razlika u siroj “paleti municije“

Fiat….. bez komentara

Sto se tice lakih aviona, za sad nismo prepoznatljivi dovoljno na svetskom trzistu.A po stranim komentarima daleko smo od dobrog proizvoda, a preko 80% proizvoda na njemu su strana proizvodnja.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

@JFK na: Maraton na pisti: „Nikola Tesla“ domaćin prve „BEG 5K Runway Run“ trke

http://www.jfkrunwayrun.org/main Godisnja trka na JFK-u se odrzava svake godine pocevsi od 1972. Organizatori su preneli ideju i know-how na preko 50 drugih aerodroma sirom sveta. Nema poente, u tome i jeste poenta. Da se pokaze da aerodrom nije samo ustogljeno mesto gde vas izuvaju i istresaju iz gaca, a i da se kroz clanarinu i…

23. May 2018.Pogledaj

BB na: Maraton na pisti: „Nikola Tesla“ domaćin prve „BEG 5K Runway Run“ trke

Nisi gledao film Lajanje na zvezde? E pa ovo je nova generacija...

23. May 2018.Pogledaj

turbo propalica na: Maraton na pisti: „Nikola Tesla“ domaćin prve „BEG 5K Runway Run“ trke

Trka je ciljano zakazana u vreme kada nema letova. Nije glupost, lokacija je atraktivna i cilj je promocija grada i aerodroma. Nismo mi izumislili trke po aerodromima vec je radjeno ovako po svetu mi samo kopiramo. Sve u svemu kao ljubitelj vazduhoplovstva i ljubitelj trcanja mogu samo da podrzim ovako nesto i da se nadam…

23. May 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Čak 140 novih linija ovog ljeta u regiji

Naravno. Ali te karte su se prodavale i u dijelu godine dok je profit na njima bio velik. Konačno, sve te "nove" linije su sezonske. Do listopada se neće desiti ništa tako opako i revolucionarno veliko da će odvesti kompanije u trenutni bankrot. Mislim da je ova sezona prilično sigurna, a nakon toga kompanije će…

23. May 2018.Pogledaj

Send this to a friend