BEG airport status
MiG-ovi 29 SD se „rade po planu“, u naoružanju samo 6 Lasti, nije potvrđeno da Srbija dobija An-26 Prvi javni obilazak radova na novopridošlim MiG-ovima 29 nakon njihovog predstavljanja prošle godine / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

MiG-ovi 29 SD se „rade po planu“, u naoružanju samo 6 Lasti, nije potvrđeno da Srbija dobija An-26

Kako prenosi sajt Ministarstva odbrane, ministar Aleksandar Vulin i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Ljubiša Diković obišli su danas na aerodromu Batajnica hangar u kojem se odvijaju radovi na novopridošlim avionima MiG-29 iz Rusije. Događaj je iskorišćen da se još jednom najavi usvajanje školskog aviona Lasta u naoružanje RV i PVO, o čemu je Tango Six prvi pisao još u decembru prošle godine.

Ministar odbrane je pominjući novopridošle MiG-ove prvi put upotrebio kovanicu „Сербский Доработаны“ koja po njemu predstavlja skraćenicu „SD“, odnosno nivo buduće srpske modernizacije ovih lovaca. Tango Six je ranije više puta analizirao moguće opcije ove modernizacije ali ona i dalje nije definisana u potpunosti.

Uskoro će nositi oznaku MiG-29 SD / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

U vesti Ministarstva odbrane navodi se da se Vojnotehnički sporazum sprovodi „u rokovima i u skladu sa svim onim što je dogovoreno.“:

– Kao što vidite, proces modernizacije naših vazduhoplova se nesmetano odvija. Ovde rade naši stručnjaci uz pomoć stručnjaka iz Ruske Federacije i možemo da kažemo da će sve, kao što je i predviđeno, biti i ispunjeno. Posebno nas raduje što smo danas ovde zbog prijema šest novih vazduhoplova tipa Lasta u naoružanje naše vojske. To je produkt naše pameti i znanja, to su školski avioni koje smo sami projektovali i napravili i posle dugo vremena uspeli da učinimo ispravnim, operativnim i vrednim da budu deo naoružanja naše vojske. Mnogo je vremena prošlo od kad je naša vojska dobila ovako vredan poklon, ali poklon koji smo sami napravili, koji je produkt naše pameti i znanja, rekao je ministar odbrane.

Svi radovi „teku po planu“ / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Nakon ovoga možemo da kažemo da zaista imamo sve uslove da odškolujemo pilota od prvog stepena od Laste preko G-4, dakle školskog-borbenog aviona, pa sve do MiG-a 29. Ovo je veliki dan za naše vazduhoplovstvo, veliki dan za naše oružane snage i svakog građanina naše zemlje, jer se ovde vidi da naša vojska napreduje, da naša zemlja napreduje i da smo sve sigurniji i sve zaštićeniji – rekao je ministar Vulin i dodao:

– Naše vazduhoplovstvo je spaseno. Ono je bilo skoro uništeno 1999. godine, sada možemo da kažemo da će kada se završi sve o čemu govorimo naše vazduhoplovstvo biti sasvim sigurno najrespektabilnije u regionu. Uostalom, Srbija treba da bude i jeste najrespektabilnija zemlja u regionu pa će to biti i njena vojska i njeno vazduhoplovstvo. Nakon ovoga možemo da kažemo da zaista imamo sve uslove da odškolujemo pilota od prvog stepena od Laste preko G-4, dakle školskog-borbenog aviona, pa sve do MiG-a 29. –

Laste u stroju kad se ispune „tehnički uslovi“, uskoro više detalje o novim donacijama iz Rusije

Za sada u eskadrili samo 6 Lasti / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile potpukovnik Boško Šerbedžija rekao je ovom prilikom da je od danas u upotrebu uvedeno šest aviona „lasta“. Nedostaje još osam i po njegovim rečima one će biti uvede u naoružanje u „drugoj polovini ove godine“:

– Avion Lasta je jednomotorni školski avion namenjen za osnovnu i deo napredne obuke pilota koji se školuju na Vojnoj akademiji. Svojom novom, savremenom digitalnom avionikom i letnim karakteristikama obezbeđuje savremenu i naprednu obuku u osnovnom, akrobatskom, navigacijskom, grupnom, instrumentalnom i noćnom letenju. Ovaj avion će svakao doprineti da se obuka podigne na jedan kvalitativno viši nivo. –

Ministar odbrane je u odgovorima na novinarska pitanja rekao da će preostale Laste biti u RV i PVO kada se „ispune tehnički uslovi“ dok je precizirao da će u Rusiju na preobuku za MiG-29 otići pet pilota kojima po dogovoru domaćini neće naplatiti smeštaj, hranu, obuku ni korišćenje njihovih letelica.

Uprkos današnjem masovnijem prenošenju izjave ministra Vulina od strane klasičnih medija da je donacija dva transportna aviona An-26 gotova stvar on to nije nedvosmisleno izgovorio.

Na pitanje novinarke Sputnjika potvrdio je da vojno-tehnički sporazum o donaciji oklopnih vozila, tenkova i dva transportna aviona „ide po planu“, da je „zadovoljan“ njegovim tokom i da je do sada sve što je dogovoreno (u pogledu donacija – MiG-ovi 29) od strane Rusije „ispoštovano u dan“. Međutim, u nijednom trenutku nije precizno potvrdio da je sigurno da RV i PVO dobija konkretno i Antonove. Pomenutu izjavu možete pogledati na Sputnjikovom snimku od 08:50


 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

ki

MIg-29 SD 4+ generacija !??? Ahahahaha ….hajde da se ne lazemo koja crna 4+ generacija .I kao bice bolja od komsijskih(Hrvatskih) aviona f16 „barak“ ??? U ovoj verziji modernizacije ???
Neko nije uzeo lekove danas… izgleda

Odgovori
Ka

Nisam znao da Hrvatska ima f16, i to jos izraelski barak.
Niko nije spomenuo ovde generaciju aviona.
Tangosix je jako profesionalan informativno-novinarski sajt.
Ovakve sale pisi na drugim sajtovima.

Gu

U najgorem slucaju bice 4 generacija😁

ki

Ovoj nije na racun T6 vec na racun ministra….
T6 je vrh…. A sto se tice pisanja..pisao sam na temu …jbg valjda nismo
Severna Koreja pa da mi ti govoris sta cu pisati a sta ne…poz

Ma

Biće da ih ti nisi popio, koliko znam vi imate 3x Mig21 a ne f16…

ki

@Mare
Ja sam iz Srbije a ne iz Hrvatske..ne znam kako si dosao na tu ideju..Procitaj malo bolje sta sam napisao

Du

U pravu si…ne znam da li je SD samo mazanje ociju…

De

Kiseli Kupus, Hrvatska nije narucila nikakve F-16 ili JAS-39 Gripen ili ista. Odluka za nove avione nije jos napravljena.

https://www.defender.hr/naslovnica-izdvojeno/odluka-o-nabavi-borbenog-zrakoplova-nije-donesena-utrka-se-nastavlja/

Sto se tice vojnog zrakoplovstva regionalna sila je Rumunija sa 12 F-16AM/BM, 20-ak MiG-21 LanceR, 20-ak SA-330 SOCAT i 10 transportnih aviona tipa C-130 i C-27J.

Hrvati imaju OH-58D ali ostatak aviacije je staro (MiG-21Bis, Mi-8MT), ili treba remont (Mi-171Sh) ili su samo za civilne svrhe ili skolovanje.

Ni u Srbiji a ni u Hrvatskoj nepostoji kapacitet za pravo ratovanje sto se tice ratnog zrakoplovstva.

Koliko ce dana istrajati 8 MiG-21Bis ili 7 MiG-29SD i 5-6 operativnih J-22? Nista. To je sve simbolika.

Ku

Naravno treba da se sakrije 20% tehnickog dela na modernizaciji jer zasto da vam nepriatelj sazna vase mogucnosti (radara,raketa itd) to se svuda u svetu zove VOJNA TAJNA! SMT su za nas opcija broj jedan ali ako se ostane na SD ni to nije lose,ako se zna da ce za 5 godina Mig-35 uci u RV .

Pe

@Kubanac Ne bih se kladio na MiG 35.Istina, napokon (30 godina im je trebalo) su bili u stanju da ponude iz MiGa modernizaciju, sa ogromnim kasnjenjem.
Medjutim, SU-27 i njegovi derivati su se pokazali bolje od MiGova i akcenat je na Suhoju.MiG-35 ce biti uveden u jako maloj seriji koja je smesna za teritoriju Rusije.

Al

@Kubanac Pa brate ti si ostao zarobljenu 1966. Sa neprijatelj ne sazna tehnicke karakteristike?!? Pa hiiit!!!
Odkale ti informacija da MIG29M/MIG35 ulaze u sastav naseg vazduhoplovstva? Nece se desiti nikada, od sada se avioni nabavljaju na zapadu, ovo je poslednje sa istoka sto je doslo.

Ma

Neće Izraelci da prodaju F16 barak oni mogu avion da prodaju ali sigurno izvade izraelsku elektroniku „barak“ je napravljen da se uklopi u sve druge izraelske sisteme.
Znači hrvati mogu kupiti F16 bez baraka:)

Kr

Nemojte bit tako kritični. Trenutno nas šijete u ratnom zrakoplovstvu. A kako naš premijer uporno odbija donijeti odluku biti ćete još dugo bolji.

Odgovori
Do

Mi smo bolji u lovackoj avijaciji,sada.
Posle nabavke borbenih aviona kod Vas,bicemo otprilike jednaki.
Vi ste trenutno bolji u vertikalnom helikopterskom transportu.
Tek nabavkom Erbasovih H145M i,pise se o jos 6MI17V5,bicemo u tom delu jednaki.
Veliki pozdrav!

Ga

Ime igre je zadovoljiti svoje potrebe a ne pisanje u dalj ✋

Ma

Nema baš nikakvog razloga da se poredimo u naoružanju, jer jedni drugima ne predstavljamo opasnost…vreme međusobnog ratovanja je davno iza nas. Sad jedino svima može da nam preti opasnost od neke treće sile, a ko će to biti vreme će pokazati. Lično mi deluje da sadašnje naoružavanje zemalja Arapskog zaliva neće izaći na dobro, pogotovo imajući u vidu višedecenijske planove o tzv. „Zelenoj transverzali“, a i Srbija i Hrvatska su na toj transverzali, pa treba biti mudar i čuvati se od te opasnosti; a svi zajedno smo jači.

Đ

Meni ovo oko migova nije baš najjasnije. Moma nije u stanju da mig star 30 godina podigne na nivo 4+. To mora da se radi u Rusiji. U poslednjem minutu izjave ministra tvrdi se da sve po pitanju modernizacije ide po planu. Da li to znači da su neki ili sva četiri „naša“ miga već na remontu u Rusiji?

Odgovori
Go

Ja mislim koliko sam razumeo da su Ruski tehnicari i oprema trenutno u momi pa da je zbog toga moguce da se radi modernizacija kod nas.

BB

Pa imaju majstori koji govore šta da se radi, oni koji šarafaju i oni koji do’vaćaju ključeve…
Zašto onda ne bi moglo i u Momi?

Mr

…али поједини писани медији од јутрос управо преносе да је дотични министар потврдио долазак два Ан-26 у оквиру тзв. „руског пакета“! у том пакету су поред ремонтованих Мигова, тенкови Т-72 и БРДМ-2М…

Odgovori
Sr

Ima komšije da se useru od ove modernizacije, bolje da su stavili SDI ili TDI, ko se još bojli Miga 29 prevaziđen avion i nikada nije rađen niti imao karakteristike 4+ genercije.

Odgovori
Ma

Nemoj pričati gluposti, Rusi lete vec godinama na SM i SMT verzijama sa odličnim karakteristikama, sa zuk radarom rd33 motorom… Po karakteristikama je u rangu sa ostalim konkurentima sa zapada

Be

Rusi na tim avionima imaju rakete i podrsku avaksa a mi nikad nismo videli nista novije od R-27 koja je tezak promasaj.

Pe

Ja bih kupio MiG samo ako vidim M i cdi i pomislim slucajno da je Mercedes)
Salu na stranu, taj “SD” je verovatno smisljen da bi se objasnio nivo modernizacije koji je Srbija u stanju da plati.
Zakljucujem da taj nivo moze biti ili visi ili nize od SMT, cim se drugacije oznacava.
Inace bi bio SMT.
E sad, neka svako za sebe resi da li mi placamo za bolje ili losije od SMT.

ki

MIG -29 SD verzija nije sad „smisljena“ ona vec postoji odavno i ne pripada 4+_generaciji. I koliko je meni poznato nema „specijalnih“ SD varijanti nego jedina jedina http://www.migavia.ru/index.php/en/production/the-mig-29-fighters-family/mig-29sd

Ž

Postojao je pre 20-25 godina MiG-29SD koji je bio dorada verzije 9.12 radarom N019ME, raketama R-77 i sistemom za popunu goriva u vazduhu. Ono D je značilo Dozapravka. Vrlo slične avione dobila je Malezija a njihovi avioni nose oznaku MiG-29N (jednosedi).

Pe

Još ne znamo potpune detalje srpske modernizacije ali možemo okvirno da kažemo šta jeste a šta nije 4+ ili 4++ generacija. Više smo se kao portal trudili da predstavimo širu sliku pa neka političari i čitaoci biraju ispravan odgovor. Naravno, naši čitaoci neće imati problem s tim…

Analiza Živojina Bankovića na tu temu nalazi se na ovom linku – https://tangosix.rs/2017/16/10/analiza-da-li-donirani-avioni-iz-rusije-zaista-pripadaju-4-ili-4-generaciji/

Odgovori
Đ

Ministar je rekao da do karaj ove godine će biti svi migovi 4+. Svi vi pišete da Moma to nije u stanju da uradi već moraju da se avioni remontuju u Rusiji. Onaj jedan mig je odmah vraćen. Šta je sa naša 4 miga – gde se nalaze. Dakle, gospodine Vojinoviću koliko je danas od budućih 10 srpskih migova na remontu u Rusiji???

Ž

Наша 4 МиГ-а 29 су на Батајници. Један донирани авиони је на ремонту у Русији.

ID

Postavlja se pitanje što su ga dovezli pa vratili? Samo zbog slikanja?
To pokazuje ozbiljnost u trošenju para. Taj transport nije za dž.

Ž

Писали смо о томе зашто је тај авион стигао у Србију, због правних и царинских процедура.

И нису га сликали јер су га одмах сутрадан по доласку вратили у Русију.

Д

Шта Белоруси пишу о њиховим донацијама Србији:
https://www.belrynok.by/2017/10/09/postavki-vooruzheniya-ya-tebe-a-ty-mne/

tr

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/mig-29sd.htm

SD je Slovacka verzija, babajulin sindrom vas hvata

Sl

Procitao sam negde da mig 29 ne moze ni da leti sa otkazom jednog motora, pa me zanima zasto nase RV insistira na dvomotornom avionu koje nema prednost sigurnosti koja se navodi kao razlog kupovine dvomotornog aviona. Da li je ovo uopste tacno i da li mig 35 ima isti nedostatak?

Ac

Postavio bih jedno pitanje Živojinu Bankoviću da li se migovi dovode na standard vec postojecih ili je pocela i modernizacija?

Odgovori
ki

modernizacija novih/starih na postojece…Nasi „stari“ su vec na nivou SD koliko je meni poznato

B

Kad i ako bude pocela modernizacija oni ce to sami reci. Sto znaci da verovatno nije pocela.

Ž

План је да се новопридошли авиони прво доведу на ниво наших авиона који јесу на неком приближном стандарду СД.

dr

Ako su ovi nasi muceni migovi na nekom pribliznom SD standardu kakva je to onda 4+ generacija?

Ž

То није 4+ генерација.

Овде смо објаснили:

https://tangosix.rs/2017/16/10/analiza-da-li-donirani-avioni-iz-rusije-zaista-pripadaju-4-ili-4-generaciji/

dr

Razumem ja da nije ali imamo Vucica i sada Vulina koji su ne jednom vec po nekoliko puta najavljivali modernizaciju na 4+ ili ++, a sada se spominje i ta SD varijanta modernizacije koja nikako ne spada u 4+. Ja razumem da se pogresi jednom pa mu se skrene paznja ali ovako mi sada nikako nije jasno nista

Jo

Broj primljenih jedinica naoruzanja u VS:
Period 2000-2012
Aviona 1 (Pajper)
Helikoptera 0
Pvo i raketnih sis. 0 (unisteno vise desetina igla i strela)
Oklopnih vozila 0 (unisteno vise desetina)

Period 2012-2018
Aviona 12+( 6 migova,6 lasti, izvesno jos 6 lasti,verovatno ta dva An i jos koji mig)
Helikoptera 8 ( 2 mi17,kupljenih 6h145,verovatno jos koji mi17,moguce po prvi put mi24/35)
Pvo i raketnih sistema 0 ( za sada,ali izvesnija nego ikad kupovina s300)
Oklopnih vozila 60+(do kraja god 30t72+30brdm2 i verovatno prvih desetak lazara,sto ce biti prvo uvodjenje domaceg i uopste novog bov-a u VS posle 30 god)
Donirane Hamere nisam racunao.

Da li je neko lepi Tadic,Miroslavov zet Sutanovac,keramicar Gasic, ili Julin Vulin u crnoj uniformi, u vremenu kada jedna Nemacka ne moze da odrzi operativnost RV 50%, kada Bugarska nema nijedan operativan avion, a Austrija kuka zbog svojih EF, brojke su neumoljive bio neko nekom simpatican ili ne. Ako igraca na poluvremenu koji nije dao nijedan gol, zameni onaj koji je dao makar jedan, nemate pravo da ga ismevate.

Odgovori
Al

Po cemu smatras da su S300 izvesni, o tome se prica godinama.

la

@Joca U istom tom periodu, od 2012. godine do danas, Srbiju je napustilo više od 300.000 mladih i radno sposobnih ljudi. Štaće nam avioni i helikopteri kad ti avioni neće imati koga da brane? Uostalom, ne znam zašto daješ vladajućoj strukturi zasluge za išta nabavljeno, sa čime god smo modernizovani u zadnjih 6 godina, je donirano (Hameri, Migovi, tenkovi, BRDM-2) Nije Vučić zaslužan za razvoj Lazara 3, Laste, ili Nore, nego ljudi koji pišaju krv po tim firmama, jer nemaju osnovne uslove za rad. Uglavnom, strategija „razvoja“ koju sprovodi današnja vlast je mazanje očiju.

Ne

Po pitanju avijacije prvenstveno,pise „broj primljenih jedinica“ a onda u spisku dosta toga sto trenutno nije ni u Srbiji a ne u VS.Takodje dobar deo spiska su price rekla-kazala
Preciznije bi bilo

2000-2012
Aviona 1(Pajper)
Helikoptera 2(Mi 17)

2012-2018
Aviona 6 (mig 29)
Helikoptera 2 (Mi 17V5)

Laste nisam racunao,sa njima su se sramotili i jedni i drugi,i pre i posle 2012 a ostaje da vidimo da li se saga nakon 7 godina od dolaska serijskih nastavlja

Me

„i verovatno prvih desetak lazara“
Je li tu računaš i one koji su trebali biti zaprimljeni prošle godine? ;)

Br

@lazicdb
Vojska se razvija onoliko koliko budzet to moze da joj pruzi. Sad ipak daje vise (deficit FY2014 je bio preko 6%, prosle godine zabelezili smo suficit.Sto se tice emigracije. Ona ce postojati dok ne dostignemo standarde evropske unije, drugim recima nikad. Iako mnogo bolje zive emigracija u centralnoj evropi ne jenjava (cak mozda i postoji neki trend smanjenja to je jer su mladi vec odavno otisli a svaka generacija je sve manja). Jednostavno 600 eur nikad nece biti bolje od 3000. Pogotovo nista od tako velikih stvari nemoze da se promeni za 5 godina.

Pe

Ako uporedite nas i druge panonske države koje nemaju ni rakte v-v srednjeg dometa za te čuvene eurofajtere, niti više od 70 tenkova sa digitalnim suv-om, a da ne govorim o haubici sa tročlanom posadom i auto punjačem koji puni magacin auto punjaca. Mislim da smo sasvim solidni.
A par jačih u regionu su nama vekovni prijatelji.

Dr

Za vas koji pišete da je bolje 3000€ od 500€ svakako ste u pravu , u apsolutnim iznosima , ali ako malo bolje zagrebete ispod površine doćićete do podatka koji će vas otrezniti evo malo da izvršimo komparaciju Austrija -Srbija AT- prosečna plata običnog radnika iznosi 1500€ osnovni troškovi ( Režija ) 1000€ bez goriva za Auto plus troškovi ishrane koji se kreću od 400 pa sve do 700€ za normalqn život U Srbiji plata približno 450€ ( pričamo o Beogradu i Beču ) stan 100-150€ struja ….1000 do 3500RSD ishrana , pošto poznajem cene , 200€ recimo , troškovi za prosečan auto osiguranje 25000 do 70 000RSD GODIŠNJE itd… možete zaključiti da je ona razlika izmedju 500 i 3000€ samo magla jer je sve skuplje za nivo standarda isto važi za sve zemlje EU…..dakle nemojmo se lagati niti nam je bolje a niti previše lošije … sa tom. Razlikom da u EU skoro svako može da na lizing uzme EKlasu Mercedesa u SRBIJI svako može sebi da priušti , naravno svako ko radi , jedan FIAT 500L….

MM

@Dragan Dubonjac Ovo je totalno van teme ali ne mogu da ne odgovorim. Pocinjete komentar sa poredjenjem 3000€ i 500€, a onda kasnije poredite 1500€ i 450€. Nije vam neka matematika :)
Moj licni stav je, da sve i da izadje isto sa ekonomske strane ipak ziveti negde gde nema toliko bahatosti i osionisti odnosi prevagu.

MM

*osionosti

dc

Kad država odrpa penzionere za 36 miliona €ura mesečno ili oko 400 miliona godišnje, može kupiti bilo šta zarad političkog marketinga.

Ne

Ja sam sad jos vise zbunjen posle ovog teksta nego sto sam pre bio!

Odgovori
Ra

Nadam se da neće govoriti ništa o modernizaciji aviona MiG 29 u toku radova…Kad se sve završi tek onda reći nešto na tu temu javnosti…To kažem zato što se pravi cirkus kod nas po medijima …Srećan rad ljudima iz Mome …

Odgovori
Jo

Ako ispod krila vidimo rakete R77 jasno je da je urađena modernizacija tj jaci radar i sve sto ide uz tu raketicu a kao sto je neko i napisao gore niko nema pravo da ismeva vazduhoplovstvo i ostale rodove VS jer brojke su merodavne ko je i koliko je ucinio za VS od 99 – 2018

Zo

Drago mi je da se radi i da se stvari pomicu na bolje, od ugovora sa airbusom, rada na ovim avionima koji ce verujem biti dovedeni sigurno na bolji standard od ovog u kojem su godinama unazad. Ali daj oladite s tim pricama i busanjem u prsa da si neka sila u regionu. Najrespektabilnije?! Odmah mi probava proradi od tih populistickih gluposti. Sta mu je region? Bivsa drzava? Jaka ti konkurencija realno. A ako su tu Madjari, Rumuni pa i Bugari koji su trenutno u ozbiljnom problemu s RV, realno opet bolje ne oglasavati se ovakvim parolama. Mozda nije popularno reci ali imam osecaj da ce i Hrvati, iako jos nije sluzbeno nista, podignuti letvicu bar za nijansu vise. Barak ce, vidicete, bit „kalibririran“ bar za nijansu bolje, i s radarom i s raketama od ovih 29ki. Amerikanci ce se za to sigurno pobrinuti, nemam sumnju u to. A od ovih to necemo cuti jer treba pricati ono sto je pozeljno prosecnom konzumentu ovih vesti za cuti s vrlo malo ili nimalo kriticne misli. Radite, popravljajte stvar a precenjivanju ove vrste ne vidim mesta.

Odgovori
Jo

Pa sad ako dobijemo iz Belorusije 6 29 ki i S300 onda mozemo da stavimo tacku na jedno 15 god i zatvorimo pitanje o nadmetanju u naoruzanju, naravno slazem se da ne treba iznositi javno ali voleli Vulina ili ne za sada obavlja posao bolje od keramicara ,zetonje iz Mrcejevaca i pyihologa Tadije .

Zo

Slazem se da je bolje i vise od onog sto su prosli napravili. Potpisujem. Ali smeta mi sto od svega ovoga prave šaradu jer, realno, mi smo samo popunili lager nekim brojem letelica ali vec gledajuci na tv reportazu nije mi bilo jasno o cemu pricaju kad su avioni jos u hangaru na aerodromu. Tamo se ne radi nista sem pregleda, dijagnostike, vec u spominjanoj Momi. Jedino sto je na njima uradjeno je sto su i dalje samo ispeskareni i ofarbani i to je to. Nadam se ko i ti da ce biti nesto od beloruskih prica oko migova a s300 dobijamo-kupujemo od 1998 a dok ga i ako ikad budemo imali opet nece nista bitno promeniti kad je citav komsiluk „umrezen“ u nato. U fight 1 na 1 sa Srbijom nece niko. Mislim da se, bez obzira na moju kriticnost prema odnosu politike prema vojsci, niko u komsiluku ipak ne bi upustio u tako sta bez dobrih ledja. I najbitnije, i taj s300 je odavno dobro dobro prostudiran, koliko god bio kvalitetan. Nema ga jedna clanica nato-a. Ali volio bih ga videti u srpskoj maskirnoj šemi svakako.

Pr

Zorane Vu
,,Nema ga jedna clanica nato-a.“ ???
Nisam siguran šta si ovime hteo reći, ali S-300 poseduju Bugarska, Grčka i Slovačka, ali je bitno i koje su rakete/projektili u posedu ovih zemalja a u okviru ovog sistema.
A Turska nabavlja S-400.
Pozdrav!

Zo

@Propeler Zviz
Pa mislio sam upravo sto si i rekao. Napisao sam to postavljajuci retoricko pitanje. Znam da ih zemlje koje si naveo imaju i zato taj sistem nije nikakva enigma zapadu niti je oruzje koje bi nas de facto spasilo od neke nove situacije tipa 99 kako to neki verujuci u to poput nekog mita piskaraju ili pricaju. Ponavljam, ali jako bih volio da ga imamo odavno, manje zbog samog nato-a ili neke realne pretnje od samog saveza. Puno vise zbog nekih njihovih galamdzija iz komsiluka od kojih neretko u zadnjim godina slusas o Albaniji/Kosovu do Niša, Hrvatskoj do Zemuna ili Bugarskoj do Pirota. Zlu ne trebalo jer globalno gledano ulozi rastu i ne treba se zavaravati da je iko na ovim prostorima spreman zakleti se da stvari u nekom trenu nece krenuti iz loseg u gore. Pozdrav prijatelju.

Ig

Zoran Vu

“ Znam da ih zemlje koje si naveo imaju i zato taj sistem nije nikakva enigma zapadu niti je oruzje koje bi nas de facto spasilo od neke nove situacije tipa 99 kako to neki verujuci u to poput nekog mita piskaraju ili pricaju. “

Zorane, nije baš tako jednostavno. Prvo, slovački S-300 je testiran protiv Tornado ECR, Eurofajtera i Rafala. Uz svo elektronsko ometanje u 75% slučajeva S-300 je uspevao da zahvati cilj. Izuzetak je jedino Rafal koji je redovno i uredno ometao nišanski radar. No, slovačka verzija S-300 je jedna od najstarijih i pritom je kao izvozna i osiromašena. Nove verzije imaju nove rakete, novi računar a samim tim i nove algoritme a vrlo verovatno su i frekvencije malko „pomerene“. Tako da, koliko god da je slovački S-300 provaljen S-300pmu2 je vrlo (ako ne kompletno) drugačiji sistem suštinski posmatrano. A čak je i ta stara verzija, provaljena ili ne, težak cilj za ometanje zbog same snage radara i vrlo male emisije bočnih signala. Tj, uspešni su samo DRFM ometači. Ne zaboravite, i NEVA je itekako bila provaljena pa je jedna baterija sa dobro obučenom posadom nešto uradila te ’99e. Zamislite da su sve posade bile takve. A S-300 je od NEVE bar 5x potentniji. E sad, samo S-300 nije dovoljan, potrebna je ešalonirana odbrana. Znači, nekoliko baterija S-300 pa nekoliko BUK-a itd…Pogledajte, ni sami rusi se ne oslanjaju na samo S-400. Koliko čega i kako mi možemo da priuštimo je već druga tema.

Mr

Vasi barem otvoreno kazu da je to 10-godisnje rjesenje pa mozda ima nade za koji mig-35… Nasi otvoreno govore da rijesavaju pitanje hrz za 30 god a sve ide u smjeru polovnjaca zvanih barak!

Odgovori
la

@Mr.D Pa zato su nam Rusi i dali Migove, sad moramo ostat na njihovoj tehnologiji i da nećemo.. :D MiG-35 je nekakav logičan nasljednik, al’ daj Bože da bude para za to, dok sve glavonje popune svoje džepove, vojska dobija na kašičicu. Iznenadjujuće za našu državu, u ovom slučaju su svi dobro prošli, mi dali Rusima nešto para i potvrdu da ostajemo na Migovima, oni nama privremeno riješenje za čuvanje neba, a majstori u hangarima posao. :D

ma

Ako se uradi modernizacija kako valja sa novim radarom sistemima za navigaciju, upravljanje vatrom sa mogucnoscu nosenja raketa veceg dometa, digitalizacija itd, bice to dobar lovacki avion ne ulazeci u problematiku odrzavanja i resursa vec cisto borbenih mogucnosti u vazduhu. Od neke sile u regionu smo miljama daleko.

Odgovori
Mi

Pa …ebo im modernizaciju ako će biti verzija MiG 29SD, ta verzija je letela već 1995 i bila je eksponata verzija MiG 29S. Tako da se nadam da je to samo neki loš vic od A. Vulina i generala

Odgovori
Br

Mozda ce biti ozbiljna modernizacija cak i pod imenom SD. Srbija ako zeli na neku ozbiljniju modernizaciju morala bi ici na SM ili SMT. Posto SM nema zhuk (na kome se tolko insistira) ali nam opcija za dopunjavanje u letu netreba zbog male povrsine. Moracemo ici na neku hibridnu verziju izmedju SM i SMT. Sem toga rusi su poznati po tome da daju razna imena modernizacijama i da pristaju na razlicite vrste dogradnje, ovo ima smisla. Primer bi bio peruanski Mig-29 SM-P. Sem toga vidis da je uporebnjen naziv Сербский Доработаны. Dosad svi znamo da nitko tako nije zvao SD verziju. Usput SE je eksportna verzija MIg-29S (plus vec smo dobili nekoliko boljih Mig-29S). Kolko znam mig nudi verziju SD NATO clanicama za valjda laksi air policing, slovacka isto ima SD

Ž

Не, Србија није добила МиГ-29С.

Немојте мешати 9.13 (Срнија је добила три таква авиона) с 9.13С. То су прилично различите варијанте. 9.13С има радар Н019М Топаз и могућност коришћења ракета Р-77.

Al

Izgleda da ce biti ugradjen radar N019M1!!??

Ж

A možda se samo dorade postojeći radari?

Al

Pa na koji max. level dogradnje mogu da se podignu postojeci radari
Prema tvradnjama gen . Branka Bilbije “ nasi migovi ce biti jedni od najsavremenijih na svetu“. Covek je castan i strucan oficir, sumnjam da govori u svrhu marketinga, Ako je tacno sto on govori , to je onad ipak “ zuk“ radar!

„prema njegovim rečima, potpuno će biti inovirani instrumenti, pokazivači i uređaji. Sistem upravljanja biće osavremenjen tako da će pilot raspolagati svim informacijama potrebnim za sopstveno pozicioniranje, kao i pozicioniranje protivnika i meta po svim parametrima. „Migovi“ će moći da lete u složenim meteorološkim ouslovima, a biće opremljeni savremenim senzorima i neuporedivo modernijim sistemom navođenja.“
Mnogi ne shvataju, kako navodi naš sagovornik, da smo od Rusa dobili kao poklon osnovnu varijantu aviona, koji će posle modernizacije i modifikacija dostići „4 plus plus“ nivo. To znači da će samo konstrukcija i pogon „migova“ ostati nepromenjeni, ali će sve ostalo biti u skladu sa sadašnjim vremenom. U „migove“ će biti ugrađen radar čija će upotreba, zavisno do refleksivne površine, biti moguća i do 250 kilometara, što je više nego duplo u odnosu na postojeće mogućnosti.“

Tako zbori Gen -major Bilbija !

Ž

Znate mislim da general Bilbija greši.

Jer čak i indijski MiG-29UPG odnosno 9.20 koji predstavlja najbolju modernizaciju MiG-a 29 9.12B nije 4++ generacije.

A ta verzija je malo naprednija od MiG-29SMT 9.19 i ima radar Žuk-M2E.

Br

Ako se sve bude desavalo optimisticki u naredne 2-3 godine mozemo ocekivati ovako:
-AVIONI-
*Mig-29 -modernizovan, najmanje 10 letelica
*Orao- modernizovan, najmanje 12 letelica
*Super Galeb G-4, modernizovan, najmanje 9 letelica
*Lasta- novi avion, najmanje 14 letelica (6+8)
*Antonov-26 -remontovan, najmanje 3 letelice(1+2)
*Antonov 2- remontovan, 1 letelica za obuku padobranaca.
-HELIKOPTERI-
*Mi-17- novi helikopteri, najmanje 8 letelica(2+6)
*Gazela- modernizovana, nepoznato koliko (???) Crna Gora od sadasnjih 13 planira da zadrzi i modernizuje 10, dok Srbija ima oko 40 letelica
*Airbus H145M- novi helikopter, najmanje 6 letelica

Odgovori
Ba

@Branko

Rekao bih da je to pretjerano optimistično. 6-8 godina bi bilo realnije za te silne modernizacije. Ipak, ako bi se desilo da se Moma kroz 2-3 godine tehnički i kadrovski osposobi za preuzimanje posla modernizacije Gazela/Orla/G-4 u punom kapacitetu- to bi bio veliki uspjeh za državu i Momu. Iz ničega to treba da se diže Brane.

Ne

Ja koliko vidim sa fotografija i snimaka nikakav „remont“ ni „modernizacija“ se ne sprovodi(da ne govorim da je ovo hangar jedinice a ne remontnog zavoda Moma).Na novo pridoslim je skinuto par detalja i otvoren po neki panel.Da su bar one pokrivke skinuli delovalo bi malo ubedljivije.Pravi radovi se sprovode oko jedne „stare“ 29ke,verovatno neki povremeni pregled sto i jeste posao jedinice.Avioni su stigli u oktobru,receno je da su u resursu.Od tada pa evo znaci do kraja godine kako najavi ministar trajace njihovo dovodjenje na nivo SD,znaci vise od godinu dana!A generalni remont i dovodjenje nase 4 29ke na taj SD standard je pre deset godina trajao je manje od godinu dana.Trenutno jedina pozitivna stvar je sto su avioni tu,imamo osnovu i nadu da ce od svega nesto biti.Sve ostalo je jos uvek mazanje ociju.Laste se „uvode“ jos od 2011 kada su serijske pocele da pristizu na Batajnicu…

Odgovori
Mr

…а мени упадају у очи зимске бунде авио-механичара! може ли да се ради „модернизација“ у ладан хангар!?

ra

Nezaboravimo da su tri 29ke dvosedi bez radara sto znaci da intezitet radova nemoze da bude isti imajuci u vidu kolicinu elektronike u lovcima i dvosedima logicno bi bilo da se dvosedi brze uvode u operativno stanje radi obuke i da piloti spremni docekaju dolazak lovaca sa remonta a ne da se salju u Rusiju jer mi izgleda nemamo ni jedan dvosed u resursu?

@ Mrgud
Tehnicarima to nije „maticni“ hangar pa su morali doci do njega iz svojih objekata a napolju je hladno. A i u danu kada dolazi MO se i nije bas mnogo radilo ai vrata su bila otvorena zbog posete.

Mr

@Paqe
па то оћу да кажем…некако ми цела та „сцена“ са Миговима делује намештено а сам хангар некако „стерилан“…јер ценим да ако су радови на „модернизацији“ у току очекујем куд и камо неку већу радну атмосферу и радни изглед хангара!
значи још један игроказ за широке народне масе… и ту бих имао да дам један предлог овима из МО. значи зарад дочаравања „радног изгледа хангара и атмосфере“, боље је да се ангажују професионални глумци који би могли професионално да одраде тај посао – да одглуме као да се ту ради нешто. овако, гледам оне техничаре, нису се снашли добро у „улогама“…као нешто прчкају, доправљају, тотално неуверљиво…техничарима за лошу глуму – златна малина, министру војном – оскар! ;)

ID

Lično, ama baš ništa, ne verujem u ove priče. Zašto, iskustvo me uči. Mislim da od modernizacije nema ništa. Što neko reče, ako vidimo da nosi R 77, onda OK. Ponavljam, sumnjam. Ovo je za propagandu i air policing. Za sve ostalo su smešni. Ako smo već propali, bolje da su nekoliko Orlova osposobili za air policing, bilo bi jeftinije. Ovakva lovačka avijacija u okruženju NATO je čist gubitak. I ovakva je jako skupa. Bolje dati pare u PVO. O izjvama odgovornih imam da dodam citate šta su rekli.
Prvo:
Nakon ovoga možemo da kažemo da zaista imamo sve uslove da odškolujemo pilota od prvog stepena od Laste preko G-4, dakle školskog-borbenog aviona, pa sve do MiG-a 29.
Drugo:
dok je precizirao da će u Rusiju na preobuku za MiG-29 otići pet pilota kojima po dogovoru domaćini neće naplatiti smeštaj, hranu, obuku ni korišćenje njihovih letelica…
Pa, što ih sami ne obučimo? Nema ko, a ni na čemu.
To je rečeno u istom obraćanju medijima. Glasači to neće primetiti, a ko primeti sve mu je jasno. Zbog toga mislim da je sve to žvaka i gomila lupetanja.

Odgovori
Ma

Ja sam eto primetio da se vi vrstan poznavalac, pa mi objasnite kako Orao koji je podzvucni avion moze da presretne civilni koji leti istom brzinom? Lovacka avijacija je najbolja PVO.

Ba

@ID

Potpuno ste u pravu. Nema ko a ni na čemu. Ljudi će se u Rusiji osposobljavati za korištenje letjelica i opreme koja još nije aktuelna u RV, te formirati kadrovsku bazu za obučavanje kolega kod kuće do vremena kada ta oprema bude aktuelna. Nije žvaka. Radi se.

Mi

Ajd sad malo sa razumevanjem ID vazdusni prostor Srbije omogucava kvalitetnu obuku na nadzvucnom avionu !?

A Banja Luka vam je jos naveo prednosti te obuke.Kamo srece pa takodje slicnu obuku/usavrsavanje mozemo podeliti kao Poljaci u “agresorkoj eskdarili“ na zapadu, ali ne mi iznad Srbije sve mozemo.

Iskustvo vas uci, bas me zanima na osnovu cega !?

ID

@MadPal@Banja Luka@Mig-29
Da odgovorim svoj trojici. Orao (ispravan) moze da razvije oko 1130km/h. Putnički avioni lete brzinom oko 900km/h. Pored toga, ako je avion koji treba presresti došao u vazdušni prostor u punoj brzini, već postoji informacija o tome zar ne? Neće doći iz kosmosa,znači očekuješ ga. Znači da ga Orao može i stići, a presretanje će uraditi još lakše. Ako se radi o avionu koji je poleteo kod nas, onda je daleko sporiji i pitanje je da li bi poleteo i stigao ga Mig 31, dok on poleti od BG do Drine na primer. Treba vremena za poletanje i pripremu, to je valjda jasno. Nisam znao da Mig 29 nije aktuelan u našem RV?!? Pogotovo što svi će biti remotovani na nivo koji već imamo. U našoj zemlji ne postoje uslovi za obuku na nadzvučnim avionima? Pa kako se obučiše pre toga? Govorim i posle raspada SFRJ, pa neće oni leteti brže od zvuka 1500km? Malo je to nemoguće… Uslovi postoje za obuku, ali je mi više ne možemo izvesti. Kao što rekoh nema ni ko ni na čemu. AKo nam je država premala za obuku na takvim avionima, onda i ne trebaju… Poučen iskustvom sam zbog brojnih neostvarenih najava, dezinformacija, naobajvljivanja razloga padova… Da ne govorim o najavama fabrika čipova i slično.
Lično mislim da je to bacanje novca. Ti se avioni osposobljavaju da mogu da lete, daj Bože da grešim za modernizaciju. A i to je pravljenje Golfa 6 od Golfa 2 i to ne novog. I tajaće manje od 10g.
Mislim da od toga nema ništa. I dalje tvrdim da ti avioni i da ih je 50 ne mogu odbraniti vazdušni prostor Srbije u sadašnjim geostrateškim okolnostima. Pare su se mogle uložiti u helikoprete, jačanje gašenja požara, prevoz povređenih i bolesnih.Vojsci i dalje fali mnogo helikoptera i PVO. A, za air policing je dovoljno (i jeftinije) ono što sam rekao. Kako može HErijer sa svojom brzinom. Bitno je da se osposobi za dejstvo vazduz-vazduh.
Nisam nikakav ekspert, a mislim da ovde 99% nije, već iznosim razmišljanje na osnovu iskustva i činjenica.

Ba

@ID

Sve ok. Imate svoje mišljenje, to je sasvim ok, zato i razmjenjujemo razmišljanja na ovakvom portalu. U tom smislu, krajnje dobronamjerno, nezajedljivo, uvjeravam Vas da je ideja o air policing „Orlom“ potpuno zabavna koještarija bez ikakve veze sa mogućim/ realnim, bez ikakve veze sa bilo čim, ustvari. I sami ćete, za nekoliko godina, kada prikupite još malo „iskustva i činjenica“ slatko da se nasmijete ovom svom postu.

Volio bih da Vaš model „presretanja“ prokomentariše neko od letača. Kažem Vam ovo zbog toga da se ne brinete- i ostatak ubjeđenja koja imate su potpuno ili većim djelom pogrešna. Što je u ovom slučaju, Bogu hvala, dobro. Ne brinite se ništa, ima ministara u Vladi koji razmišljaju upravo onako kao vi, na osnovu svog iskustva, niste sami. Samo niste u pravu, to je sve.

Mi

ID
Ponekad pokusavam shvatiti razmisljanja slicna vasim.
Prvo Srbija ne moze protiv velikih sila sama, prilicno je pogubno takvo razmisljanje.A geostrateska politika naravno ne obecava ako budemo imali lose odnose sa zapadom.

Vase pitanje nije diskutabilno jedino ako modernizacija MiG-29 na SD standard iziskuje pozamasna novcana sredstva na odredjeni vremenski period.Ali malo ljudi racuna sa pravim ciframa posto su te cifre uglavnom poverljive zbog geopolitickih okolnosti.A to sto masa ljudi na osnovu rekla kazala govori o taktickim mogucnostima pojedinih modela aviona je posebna prica.

Evo spomenuste helikoptere, ali isto ta sredstva nemaju mnogo efikasnosti u odredjenim okolnostima.Problem je vizija na odredjeni vremenski period, bez 60% sopstvene proizvodnje sve je preskupo.

A bolje nemojte navoditi vase primere posto strucni ljudi uz blagi osmeh mogu gore okarakterisati vase tvrdnje od onih koji ste vi uputili ljudima iz vojnog vrha.

Ako stvarno niste zlonamerni u komentarima, prvo ste trebali ipak obratiti paznju na tehnicke detalje ove modernizacije, a zatim ipak nesto kvalitetno procitati o taktickim mogucnostima spomenutog aviona.Koji pored spomenutih nadogradnji ima siroku paletu modernizacije – ali sve zavisi od dubine novcanika.

Ako pogledate Hrvatski primer sa F-16, uvek ostaje pitanje jel moglo bolje !? Samo niko ne shvata kako u ovoj sferi poslovanja, ono o cemu pricamo danas tek cemo posedovati kroz par godina.

ID

@Mig-29 @Banja Luka
Vidim vi ste obojica eskperti sa punim poverenjem u ministre(koje je li odbrane?) i vojni vrh. Ja im ne verujem ništa. Ja i dalje tvrdim da se treba ići na što jeftiniju varijantu. Jer nama lovačka avijacija treba samo i isključivo za air policing u mirnodopskim uslovima. Pošto je zemlja okružena NATO paktom, samo se sa njima može ratovati. Stvarno ste neozbiljni ako mislite da MiG29 ima ikakve šanse. Da imamo 20 Raptora isto bi bilo. Ja ne razumem kako vam to nije jasno?!? A da je daleko svrsishodnije braniti koliko-toliko vazdušni prostor sa PVO. Helikopteri nam trebaju zbog nečega drugog i zato ne treba bacati pare na lovačku avijaciju. Pogotovno na polovne dvadesedevetke. Ma koliko pristupali sa emocijama, ti avioni su na kraju životnog veka. Ako već država ima para, bolje da su kupili 4 do 6 kom Jak 130 i bar imaš nove letelice. A prerada Orla nije moja ideja, u projektu modernizacije je pisano ovde. I to su govorili strućnjaci i zvaničnici, kad već verujete u to.
Za MiG 29, kažeš pogudno je razmišljati da Srbija ne može sama protiv velikih, pa je li to misliš da može? Pa kako? Vidiš ja sam to iskusio na sopstvenoj koži, kako i koliko možemo. Preporučujem ti da pročitaš Sun Cua, to na zapadu prvo čitaju svi menadžeri i vojni komandanti. Knjiga se zove Umeće ratovanja. Pre 2000 godina objasnio čovek. Sad ako ti misliš da možemo sami, bravo! Ali, mogu da se kladim da nemaš pojma kako rat izgleda u stvarnosti.
Uz sva potcenjivanja, od par eksperata, ja mislim da sam u pravu i da Srbija nabavlja lovačke avione samo zbog mirnodopske upotrebe. U slučaju rata, prosto nemaju šansu zbog potpune brojčane i tehniče superiornosti NATO.

Mi

ID ne mogu odgovoriti na pitanje koje ste pogresno protumacili.Ja sam vam napisao :

“Prvo Srbija ne moze protiv velikih sila sama, prilicno je pogubno takvo razmisljanje“

Sto se tice Sun Tzu, ne znam zasto menadzere stavljate u taj “kontekst“ ali mogu vam reci jedno :
All warfare is based on “deception“ – u prevodu sve akcije u ratu su bazirane na obmani protivnika !!!
Da upravo to ste iskusili na sopstvenoj kozi predpostavljam, a to se pripremalo par godina ranije ako niste obavesteni.
I naprotiv Srbija nabavlja visenamenske avione radi kompleksnijeg roda vojske zvanog RV i PVO.

Verujte apsolutno niko ne razmislja u pravcu rata protiv NATO pakta, posto je to nemoguca misija.

Mi

Hajde ID demistifikovacu vam moje misljenje, plasim se nastavice se rasprava, a vi nazalost necete shvatiti poentu napisanog.

Pogubno je birati stranu izmedju velikih sila iz vise razloga :

– Najvaznije : “Upustati se u geopoliticke igre velikih s mislju kako jedna strana nece imati saznanja o nasem ucescu sa drugom stranom ravna je samoubistvu“

– Srbija nije zemlja koja moze doneti neku vecu prevagu bilo kojoj strani u ovom novom “hladnom“ ratu.

– Srbiji se svela na donacije vojne tehnike, prilicno skromno za ozbiljne vojne operativne mogucnosti, cak su sporni sukobi niskog inteziteta.

– Srbija nema proizvodnju vitalnih delova vojne tehnike u RV i PVO.I zato je ogranicen resurs, delom zbog sopstvenih slabih finansija, delom zbog politickih odluka nekih drzava – moze se slobodno reci stavljaju nas na “stub srama“.

I posto vec spominjete Sun Tzu, malo vise razmislite sta je hteo reci sledecom svojom recenicom :

“He will win who knows when to fight and when not to fight“

Yak -130 odlican avion, treba nam najmanje jedna eskadrila, ali misljenja sam kako spomenuto nikako ne spada u donaciju.Nudili su nam Rusi na kredit za vreme DOS-ovske vlasti samo smo to nonsalantno odbili.Pravi razlog lezi dobro sakriven u !?

ID

Mig 29 Zaključujem polemiku sa Vama.
I molim da prestanete da mi objašnjavate šta je RV i PVO i da navodite da moji komentari izazivaju podsmeh. Nemate pojma ko sam i koliko znam ili ne znam i nemojte da me nipodaštavate.
To govori o Vama i Vašem vaspitanju i nivo komunikacije i mnogo čemu.
Imam pravo na svoje mišljenje i stav, pogotovo što ga branim logičnim argumentima i ne podsmevam se nikom, pa ni Vama.

Al

Ne znam zasto spekulisete. Vise puta je receno kako ce se mig-ovi modernizovati, sto je potvrdio i general Katanic !
Radar dometa 120km ( zuk) pracenje 10 ciljeva istovremeno, gadjanje 2 cilja
Napadno navigaciona oprema, LCD monitori i sistemi za podrsku naoruzamju:
– R-77 -vazduh vazduh
– vodjene rakete i bombe vazduh zemlja( vise tipova)
Sve za dejstvo danju i nocu u svim uslovima .
Eto to je biti ugradjeno , e sada je li to generacija 4 ili 4+……??

https://youtu.be/A6jbbwAyvns

Odgovori
Mi

Ovo su lepe vesti.Krecemo se napred.
Steta je sto dvosedi nece dobiti radar i rakete.

Odgovori
Ne

Propustih kroz svemocni G da malo vidim sta je SD varijanta pa mi je iskocio i link sa sajta RSK MIG-a

http://www.migavia.ru/index.php/en/production/the-mig-29-fighters-family/mig-29sd

Odgovori
BB

Mene interesuje kako Laste mogu da ratuju u Iraku a kod nas teško da uđu u upotrebu? Jesu li to iste Laste?

Da, i došle su jedan dan ranije…
Što se proljeća tiče 😁

Odgovori
ra

Pa verovatno zato sto je ovo Srbija Iracke Laste ne samo da ratuju vec su se dobro i pokazale a imale su i neke manje izmene na komandama su odradjena neka poboljsanja od strane majstora iz Utve a Iracani su veoma zadovoljni njima

si

lazicdb
Mladi su odlazili od 1960 do 2018 godne
Mladi koje spominjes odlaze zbog kvazi strucnjaka koji sve znaju sede u vise od jedne firme/agencije.
Mladi koje spominjes odlaze jer nece da vuku na ledjima kvazi strucnjake koji brinu o njima,odnosno da rade i svoj i njihov posao.
Ako si tako pametan odgovori sa kojim parama bi se radila preobuka ljudi na zapadni sistem,ti strucnjaci tece da daju pare.
Sto se tice projekata tipa lazar tu si u pravu treba videti koje ce projekte ovi da ostave.

Odgovori
Ga

Naravno kad ne može biti SM ili SMT,onda narodu idu mazati oci sa SD. A nitko na svijetu ne zna koja je to modernizacija. I sada se svi zabavljaju sa SD,a nitko ne pita. Zašto nas muljate?

Odgovori
vo

Gadzilla
Mislis da tebi ili meni ili nekom drugom treba da objasnjavaju koja je modernizacija na avionu.

Odgovori
Po

Ovo nije vojna hunta vec drzava u kojoj treba da postoji civilna kontrola sluzbi bezbednosti, preko za to odabranih institucija, koje u krajnjoj linini polazu racune gradjanima koji ih finansiraju. Ne postoje gradjani zbog drzave i vojske kao fiks ideje, mitskog bića, niti zbog privilegovanih struktura, vec obrnuto, drzava i vojska u sluzbi gradjana, pojedinca, naroda, kako vise volis, onih koji placaju. Kada to bude tako shvatala i prema tome se odnosila vecina stanovnika (kada evoluiramo na taj nivo), tada cemo imati kvalitetnu i drzavu i vojsku u sluzbi gradjana, naroda, kako god, a ne aparate prisile u sluzbi privilegovanih struktura koje privatizuju drzavu ili cine nesto sto je paradrzava, sposobna samo da tlaci svoje stanovnike u ime koristi privilegovane manjine, a krajnje nesposobna i nevoljna da im pruzi zastitu i sigurnost.

Po

A svi potencijalni neprijatelji ce svakako u detalj znati sta Srbija poseduje. Samo da ne znaju oni koji placaju?

Ba

@Posetilac

Postoji civilna kontrola službi bezbjednosti i ljudi u civilnim strukturama vlasti (Vlada) su itekako upoznati sa tim šta se kupuje i za koliko državnih para. Na kraju krajeva politička volja je i inicijator ovog odgovora na potrebe Vojske, zar ne?

Ono o čemu Vi govorite je nekakva predpostavka da civilne strukture vlasti ne moraju da čuvaju nikakve povjerljive informacije i nemaju nikakvu bezbjednosnu provjeru. Dakle- novinari (pa tako ni Vi kući) ništa ne znaju, što automacki znači da niko (naprimjer odgovarajuća komisija pri Ministarstvu finansija) ne zna za šta se koristi novac i ne može da reaguje na nepravilnosti ili sprovede kontrolu?

Računi će se građanima polagati nakon što sredstva dođu, kroz budžetske izvještaje MO, kao i obično. Ako svi sve znaju, kako to da Vi niste među njima? Diskrecija je obično najbolji temelj zaštite i sigurnosti svakog pojedinca. To znate iz privatnog života, zar ne? I kod država postoji slična logika.

Jo

@Posetilac. Potpuno se slsžem , i svako ko se smatra poštenim i rodoljubom mora to da ponavlja i brani.
Druga je stvar kako drugi to prihvataju i tumače.
I da pitam na kraju, zna li iko šta dobijamo konkretno u tim M MS SBB išta već slovima?

Ma

Posetilac
Lepo napisano politicko delo.
Ko je napisao da je vojna hunta na delu,da jeste znase kako bi bilo.
Malo ste optereceni civilnom kontrolom,kao da u Americi izadju i daju izvestaj sta tacno rade ili u nekoj drugoj drzavi.Svako neka radi ono sto mu je posao.
Mene zanima da to sto rade bude ispravno ma koliko kostalo.
Vi da ste na vlasti ko zna kakva bi to bila privtizacija drzave,mozda u rangu prethodne garniture politicara koja se zalagala za civilnu kontrolu pa unistila sve sto moze od policije,vojske,sluzbe,ukudanjem spoljne obavetsajne slube.
Ili ovih sadasnjih.
Sto se tice neprijatelja oni ne moraju da se trude da saznaju ovih zadnjih dvadest godina sami daju i niko ne odgovara,kao i za ostalo.

Odgovori
ma

@Lazicdb Nisu nas Rusi vukli za usi da moramo ostati na njihovoj tehnologiji. Zasto se nije preslo na zapadnu tehnologiju treba pitati one koji su upravljali Srbijom od 2000te god. do danas i zapadne drzave da li su bile voljne da nam prodaju avione? I za koliko para? Ali kako da nam prodaju avione a unistavali nam naoruzanje koje smo imali, bilo ono staro- novo, dotrajalo, bolje nismo imali. Sto se tice modernizacije Mig29 bilo bi dobro da to bude na standard SMT sto se tice elektronike. Svako odugovlacenje modernizacije je nesvrsishodno i ne ekonomicno. Ako se ne uradi do kraja 2020 onda je ne treba ni raditi. Voleo bih da vidim to cudo kako bi Orao mogao da izvrsi presretanje aviona?

Odgovori
Gu

Sto se tice Orla…mozda u poniranju😂

Br

Zakljucak:
Ono sto su do nedavno nazivali „dovodjenje na standard nasih aviona“ pre modernizacije, sada se naziva modernizacija na SD standard. A kako se avioni ne nalaze u Momi vec u hangaru, cak ni to nije tacno.

Odgovori
ma

Da li u ovoj i ovakvoj Srbiji moze vise ista da se sacuva kao tajna? Smejurija. Civilna kontrola je samo zamajavanje ljudi u banana drzavama, opet smisljena na zapadu.

Odgovori
si

mateus
Dokazi to ne dokazanima.
Kao i formiranje aketnih odbora,komisija…

Odgovori
Al

Reci general- majora Branka Bilbije !
„Mnogi ne shvataju, kako navodi naš sagovornik, da smo od Rusa dobili kao poklon osnovnu varijantu aviona, koji će posle modernizacije i modifikacija dostići „4 plus plus“ nivo. To znači da će samo konstrukcija i pogon „migova“ ostati nepromenjeni, ali će sve ostalo biti u skladu sa sadašnjim vremenom. U „migove“ će biti ugrađen radar čija će upotreba, zavisno do refleksivne površine, biti moguća i do 250 kilometara, što je više nego duplo u odnosu na postojeće mogućnosti.
U avionima koji su ojačali Vojsku Srbije, prema njegovim rečima, potpuno će biti inovirani instrumenti, pokazivači i uređaji. Sistem upravljanja biće osavremenjen tako da će pilot raspolagati svim informacijama potrebnim za sopstveno pozicioniranje, kao i pozicioniranje protivnika i meta po svim parametrima. „Migovi“ će moći da lete u složenim meteorološkim ouslovima, a biće opremljeni savremenim senzorima i neuporedivo modernijim sistemom navođenja.

Kao najveći iskorak u domenu naoružanja „migova“, general Bilbija vidi uvođenje savremenih raketa srednjeg i velikog dometa kojima će biti opremljeni. Veliki korak napred biće i televizijski i laserski vođene rakete i bombe, kojima će se obezbediti preciznost kakvu dostižu i savremeni avioni zapadnih zemalja.“

Odgovori
Ž

Teško da modernizovani srpski MiG-ovi 29 mogu da budu 4++ generacije.

U tu generaciju spadaju Su-35S i MiG-35S.

Pr

Aleksa,
barem o našim 29-kama ima pregršt tekstova na ovom portalu, valja samo pročešljati tekstove unazad.
Problem je što ti na naše 29-ke uporno gledaš kao na 35-ice, a one to nisu i neće postati!
Verovatno su za tvoj pogled na stvar u dobrom meri odgovorni generali Katanić, Bilbija i novinarn/vojnopolitički komentator Lazanski te ih ovom prilikom kao i tebe pozdravljam.

Al

@Propeler Zviz.
Ja sam samo preneo citate pojedinih generala, a Lazanski i Radic, me ne interesuju, jer mi je pun moj analiticara raznih svera !
-Radar 120 Km – prati 10 ciljeva, gadja 2
– Napadno navigasiona oprema za izvrsavanje borbenih dejstava u svim met. uslovima , nocu i danju , u vazduhu i po zemlji!
– R77 rakete i vodjene rakete i bombe vazduh zemlje , (vise vrsta)
Evo , ovo ce biti nasi MIG-29, a vi strucnjaci ga svrstajte u koju god hocete kategoriju , 4 , 4 plus ,ili 4 minus….

Pr

Aleksa,
Daleko sam od stručnjaka, samo zaljubljenik u avijaciju pa se zamlaćujem i na ovom portalu želeći da saznam više.
Umeju i generali da pričaju što im je milo, ne znači da će tako i biti (nakitiše ga opremom sa MiG-29M2/MiG-35).
Biću zadovoljan i sa skromnijom modernizacijom (ušteda), naročito jer su naše 29ke prelazno rešenje (10-15 god.), a valjalo bi da imaju i nešto od modernije avionike/naoružanja da ublaže prelaz na (potencijalno) MiG-35.
Problem je što modernizacija još nije definisana detaljno, a dotični generali iznose detalje ne znam na osnovu čega.
Znam da je trenutno glavni u RV i PVO-u general-major R. Živak, a poslednji njegovi navodi su na linku u nastavku…
https://tangosix.rs/2017/12/12/general-zivak-za-novosti-svih-10-mig-ova-29-u-stroju-za-najvise-godinu-dana-sledi-definisanje-njihove-modernizacije/

Ma

Evo prevoda na engl. web stranice beloruskog vojnog analitičara koji je takođe Dejan D već okačio da svi mogu da pogledaju. U članku jasno piše da je dogovor postignut i da do kraja ove godine trebaju da našem RV i PVO isporuče 8 aparata mig-29 BM i dva diviziona sistema Buk najverovatnije verzije M1. Kao i da su u planu dogovori oko kupovine sistema S 300V i P . Članak pod naslovom u slobodnom prevodu na srpski „Dam ti daš mi“….
https://www.belrynok.by/2017/10/09/postavki-vooruzheniya-ya-tebe-a-ty-mne/

Odgovori
Ž

Da još samo da beloruski i srpski zvaničnici potvrde da je sve ovo tačno.

Jer setite se ove priče:

https://tangosix.rs/2017/28/01/dordevic-za-politiku-belorusija-poklanja-lovce-pvo-sisteme-pregovara-se-o-s-300-ruska-donacija-mig-ovi-29-u-martu-ili-aprilu-u-momi/

Posebno je zanimljiv ovaj deo:

“Ministar Đorđević dodao je da će detalji vojne saradnje Srbije i Belorusije biti dogovarani od maja, kada je predviđeno osnivanje zajedničkog tela za saradnju u oblasti odbrane.“

Nakon toga smo krajem 2017. imali najave da će se sada u martu ići u Belorusiju radi odgovora oko naoružanja. Nemamo nikakvih konkretnih informacija da li je nešto dogovoreno.

ma

Mnogi su vec zaboravili sta se sve desavalo u zadnjih 18 god. Gde su sve zavirili pod raznim izgovorima, a nisu smeli to da urade. A za ta krivicna dela niko ne odgovara. I dan danas NATO stab je u centru Beograda u zgradi generalstaba. O kakvim tajnama se radi. To samo ….. ne moze da shvati o cemu se tu radi. Izgleda nekima je potrebno da se vrate u vrtic. Ova vojna neutralnost je cista farsa za naivne ljude. Da bi Orao mogao da bude air policing morao bi pretrpeti velike dorade od pogonske grupe preko radara do naoruzanja. Cak i ako bude modernizovan (visenamenski) sa ugradnjom radara za otkrivanje ciljeva u vazduhu bez raketa velikog dometa nece predstavljati nikakvu pretnju u nekom sukobu. Nije ni za dog fight zbog slabih manevarskih sposobnosti. Mogao bi biti samo mala smetnja za bilo koji zapadni lovac. Pitanje je da li bi i tada uspeo da se odbrani prilikom izvodjenja jurisnih zadataka. Britanci su nam prodali najslabiji motor Viper sa skromnim mogucnostima u to vreme.

Odgovori
ma

Ne verujem da je taj ugovor gotov sa Belorusijom. Neki sajtovi i portali sluze za senzacije i bolji rejting. Govorilo se o 8 lovaca zatim 6, PVO sistem S300 i BUK samo sto nisu stigli a od tada vec prodjose nekoliko godina. Za sada dolaze samo tenkovi T72 i oklopna vozila sto je potvrdjeno sa obe strane. MIG35s bice lovac 4 generacije a to znaci bice blizu lovcima 5generacije. Kada mu se ugrade mlaznice sa dirigovanim vektorom vuce i najsavremenijom elektronikom i sistemima za ometanje bice to savrsen lovac za svakog protivnika. Ovo sto kaze gen. Bilbija moglo bi da se odnosi na verzije SMT ili mozda cak i na verziju M/ m2 ali to je malo verovatno, ili nesto izmedju SMT i M verzije. Ali to je jos uvek u domenu nase maste. A vec u narednih nekoliko godina mora se naci resenje za nove lovce na duze staze. Drzava koja stedi na vojsku morace sutra izdvajati za tudju to je opste pravilo. A kupovina jedne jelke za 80000evra je samo jedna kap u moru u odnosu gde se sve trose pare i zasta. A deca se lece sms porukama.

Odgovori
ma

Greska. MIG35++ generacije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Svarog na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Dusan Petrovic Dijelovi rakete poslije eksplozije nisu dokaz obaranja.Kao sto buster raketnog motora iskandera koji je uletio u stan nekom gruzijcu u goriju 2008-e nije dokaz obaranja iskandera u gruziji.

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

@Ljuba kakve veze pomoc Ukrajini ima veze sa bilo čime navedenim? Plus zašto bi pomoc napadnutoj zemlji po povelji UNa u bilo kojem kontekstu bila loša stvar?

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

Jeste li kad gledali kako izgleda gašenje požara? Zavlače se u uske usjeke, izmedju drveća, dalekovoda. Cilj je ispustiti vodu čim bliže požaru jer ako je bacate iz visine pretvori se u izmaglicu koja nema nikakvu svrhu. Potpuno neizvedivo po noći osim na nekom ravnom platou za trening/marketing da takva mogućnost postoji.

28. Mar 2024.Pogledaj

Topčider na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Nenad(original,iz Srbije) https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1 Mislis ovoliko "dobro"ide putinovoj vojsci sa 20 posto osvojene teritorije i par poljana po 100 kvadratnih metara...Nemoj meni samo da prodajes inostranstvu zutu stampu,to mozes u tvom krugu ljudi sa istim ubedjenjima i imaginacijama.Inace,Oryx je medjunarodno nezavisan i priznat portal koji skuplja podatke sa terena i belezi samo verodostojne podatke o unistenju…

28. Mar 2024.Pogledaj

Dejan na: Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

Vitalni dijelovi su oklopljeni i bez dodatnog oklopa.

28. Mar 2024.Pogledaj