Prekjučerašnjim sletanjem aviona kompanije Wizz Air iz Beča na niški aerodrom zvanično je uspostavljen redovan putnički avio-saobraćaj na relaciji Beč–Niš–Beč, saopšteno je sa „Konstantina Velikog“ .
Kako navode, Wizz Air će na toj relaciji u zimskom redu letenja redovno saobraćati dva puta nedeljno (utorkom i subotom), dok će se treći dodatni let obavljati četvrtkom u periodu novogodišnjih praznika kao i od 14. februara 2019. godine do kraja zimske sezone:
– Uspešna saradnja „Konstantina Velikog“ sa kompanijama na razvoju vazdušnog saobraćaja iz Niša se nastavlja i ove godine će biti preko 8% putnika više nego 2017. godine.
Uvereni smo da će se broj letova i destinacija i dalje povećavati. U tom cilju naši kontakti su neprekidni sa kompanijama koje sada lete, ali i sa onima koje bi mogle biti zainteresovane za otvaranje svojih linija iz Niša tokom 2019. godine. –
Kompanija Wizz Air trenutno iz Niša nudi letove ka Bazelu, Dortmundu, Memigenu, Malmeu i Beču, ističe taj avio-prevoznik.
Dragan
Razni maloumni hejteri su predvidjali zatvaranje niškog aerodroma posle opravdanog preuzimanja od strane vlade.
Ali, broj putnika raste, otvaraju se nove linije, a grad Niš je usvojio izmenu urbanističkog plana kako bi mogao da se gradi novi kontrolni toranj.
Dudule
Novi kontrolni toranj pravi SMATSA, a ne Aerodrom Nis.
Bec i Zurich sada pruzaju osnovu za stabilne linije, preko kojih mozes u ceo svet. Mozes misliti: pojedes cevape u Nisu, Swiss-om odletis za Zurich, pa presednes za NewYork. Stignes, a cevapi jos u stomaku…
Dragan
Da, novi toranj gradi Kontrola leta koja je u državnom vladništvu, kao i niški aerodrom.
Poenta je da država investira u razvoj niškog aerodroma, a neki su neopravdano sumnjali u namere države.
Alen Šćuric Purger
Dragane, Vi naravno znate da je Wizz ukinuo Malmo, zar ne, tj. da ove godine Niš nakon par godina velikog napredovanja i novih linija, zapravo prvi puta stagnira?
Vjerojatno znate i da je ova linija Niš-Beč dogovorena za vrijeme prošle uprave, a nije rezultat rada nove uprave. I da je prošla uprava dogovorila frekvenciju od tri leta tjedno, koju je sada Wizz smanjio na dva puta tjedno (osim kratkog perioda oko Nove godine).
Vi znate, naravno, i da je ovaj ugovor sa Wizzom i Rynairom fiksan i traje do 2021. te ga ne može mijenjati ni jedna strana (u minimalnom broju operacija i cijenama aerodromskih taksi). Tako da nova uprava i da želi ne može to promijeniti, a niti kompanije, bez posljedica. I opet produkt rada prošle uprave.
Slažem se da novoj upravi treba dati vremena i da je ne treba apriorno osuđivati. Bilo bi to krajnje nerazumno. No, govoriti o dobrim rezultatima nove uprave stvarno nije umjesno. I jednako je nerazumno.
I kao što sam napisao, da Niš će sada napredovati. Vlast to mora pokazati i to vrlo ozbiljno. Da, biti će građevinskih radova, Air Serbija će uvesti Niš-Beograd, možda i koju liniju iz Niša za Europu. Potrudit će se nova uprava da dovede još nekog (možda Pegasus, Turkish, Pobedu, još neku liniju Wizza i Rynaira). To je političko pitanje više nego gospodarsko ili zrakoplovno. Srednjeročno (idućih 3-5 godina) Niš će napredovati, ali ne pretjerano (evo, ove godine 8%, iduće manje), dugoročno sigurno neće.
Dragan
“ Srednjeročno (idućih 3-5 godina) Niš će napredovati, ali ne pretjerano, dugoročno sigurno neće.“ – Alen
Slažem se da će Niš napredovati. . . do izvesne granice, jer ne može da se očekuje 3-4 miliona putnika. Bitno je da to bude jedan funkcionalan aerodrom, a ako će država investirati milione evra u novi kontrolni toranj i ostalo, maraće da se potrudi i da obezbedi optimalan broj linija iz Niš.
Alen Šćuric Purger
Dragane, država ne investira u kontrolni toranj.
Prema mojim izvorima kontrolni toranj košta oko 7,5 milijuna EUR. Kontrolni toranj ne gradi ni država, ni aerodrom, nego njegov korisnik, SMATS-a, koja se ne financira od države nego od korisnika zračnog prostora. Konačno SMATS-a će u „svoj“ kontrolni toranj, svoje sredstvo za rad i prihode, investirati i tko god je vlasnik aerodroma. To država ne može svojatati.
Utjecati na SMATS-a na bilo koji način sa državne strane bilo bi grubo kršenje elementarnih propisa o zrakoplovstvu, te bi isto bilo rigorozno sankcionirano od europskih i svjetskih regulatora i institucija. Tako nešto ne bi si dozvolila ni jedna država. Stoga me jako čude ove neoprezne izjave vlasti da država investira u kontrolni toranj. Neoprezno, nelegalno i konačno netočno. I vrlo riskantno spram reakcije europskih i drugih institucija.
SMATSA investira i u Tivat i Podgoricu. Jel po Vama onda i u Crnu Goru investira Republika Srbija?
Dragan
„SMATSA доо је основана 29. децембра 2003. године као друштво са ограниченом одговорношћу, одлуком Скупштине Републике Србије и Црне Горе. “
http://www.smatsa.rs/Cyr/ShowContent.aspx?mi=11
Već sam napisao da je Kontrola leta u vlasništvu države Srbije ( preko 90%), pa tako za sve kredite država daje garanciju. U tom smilslu država investira u aerodrom, indirektno preko svoje firme.
Vladimir
Alene,
Ne vredi, džaba! Osnovno nepoznavanje materije dovodi do slepog verovanja šta god se zvanično kaže, makar to bila i laž.
Evo i mi, Ryanair, se povlačimo iz Niša. A rast od 8% nakon rasta od 300% je stvarno uspeh. Dokle god bude ovaca biće i vune.
A u pravu si, ako neko potegne pitanje glupih izjava zvaničnika o ulaganju Države kroz SMATS-u ima da bude još kakvog belaja.
Dragan
Vladimire,
čudno je da „vi iz Ryanair-a“ imate prilično srpski kafanski rečnik. Da li se vi sasvim „povlačite iz Niša“ ili samo ukidate jednu liniju?
A, rast od 300% je moguć kad se kreće od nule i to je jasno svakom osnovcu 6 razreda, ali vama nije ?!
Kontrola leta je 92% u vlasništvu Srbije, pa država indirektno odlučuje gde i koliko će da se investira.
Nije to neka privatna firma da radi nezavisno od države.
Dragan
PS. Dopuna predhodnom postu :
„Potpisan Ugovor između Evropske investicione banke i SMATSA“
https://www.blic.rs/biznis/potpisan-ugovor-izmedu-evropske-investicione-banke-i-smatsa/0qkld53
Dragan
PS. Dopuna predhodnom postu :
https://www.blic.rs/biznis/potpisan-ugovor-izmedu-evropske-investicione-banke-i-smatsa/0qkld53
Alen Šćuric Purger
I kakve to ima veze sa ovlastenjima i djelovanjem.
Srbija je osnovala i Direktorat pa se zna kakva su mu ovlastenja.
Dragan
Uzimanje medjunarodnog kredita nema veze sa „ovlašćenjima i delovanjem“, ali ima veze sa investiranjem, jer država preko svojih predstavnika bira u koji će aerodrom i koliko da se investira.
Prvo se donosi politička odluka u vladi, pa se tek onda sprovodi u nekoj njenoj firmi, jer nije to privatna i nezavisna kompanija.
SMATSA je u vlasništvu Srbije 92% i država postavlja svoje ljude koji rukovode i upravljaju u njeno ime.