[REPORTAŽA] Turska na vežbi u Severnoj Makedoniji prvi put u inostranstvu predstavila svoje nove vatrogasne avione Air Tractor AT-802 Fire Boss

21. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Iza scene vežbe helikopterskog spasavanja MUP-a i GSS-a: Kako leteti Erbasov helikopter kada otkaže jedan motor a na dizalici se nalazi povređeni skijaš

12. mar 2024

Majka ubijenog đaka škole „Vladislav Ribnikar“ obeležila njegov 15. rođendan na aerodromu „13. maj“ kod Zemun Polja

5. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

1. mar 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš

28. feb 2024

EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“

27. feb 2024

Proslava Dana državnosti: Zabeležen najveći broj dronova na jednoj lokaciji u istoriji srpskog vazdušnog prostora

15. feb 2024

Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval

14. feb 2024

[ANALIZA] Protivpožarni avion AT-802: Kad helikopteri nisu adekvatni

6. feb 2024

Bugarskoj isporučen prvi AW109 helikopter za HEMS službu

2. feb 2024

[FOTO REPORTAŽA] Kako je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije gasila požar u Bloku 70 na Novom Beogradu: “Vatreno“ krštenje ruskog Kamova

24. jan 2024

Utva prodala prvu Sovu kupcu u Meksiku

6. jan 2024

Lisičji Jarak ponovo otvoren za saobraćaj generalne avijacije

30. nov 2023

[POSAO] Prince Aviation traži vazduhoplovne tehničare i inženjere svih profila za svoju sledeću etapu širenja

24. nov 2023

Nekoliko srpskih sportskih aerodroma privremeno zatvoreno, Direktorat civilnog vazduhoplovstva objašnjava za Tango Six zbog čega

7. nov 2023

„Pilot na jedan dan“: Aero-klub Valjevo i Ministarstvo odbrane ponovo besplatno motivišu mlade da postanu piloti

26. okt 2023

[FOTO] „Sky Wings“ fly-in na aerodromu Maribor: Egmont Aviation predstavio svoj portfolio

24. okt 2023

[NAJAVA] Fly-in na mariborskom aerodromu: Kompanija Egmont Aviation poziva avijatičare na promociju Diamond i JMB letelica

18. okt 2023

[POSAO] Prince aviation traži kopilote i kapetane

2. okt 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes jedrilice iznad Željave u Bosni i Hercegovini, pilot poginuo

27. sep 2023
Muzej vazduhoplovstva obnavlja boje JAT-ove Karavele: Farbanje gotovo u naredna tri meseca
"Prilikom farbanja aviona koristiće se akrilne boje visokog kvaliteta" / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Muzej vazduhoplovstva obnavlja boje JAT-ove Karavele: Farbanje gotovo u naredna tri meseca

Radovi na farbanju JAT-ove Karavele YU-AHB počeli su u petak 9. novembra u prednjem spoljašnjem delu Muzeja vazduhoplovstva gde je do sada i bila izložena, saopšteno je iz Muzeja Tango Sixu.

Kako navode, radove obavljaju trojica radnika, a očekuje se da će kompletan proces farbanja biti gotov za tri meseca.
 
 

U toku tehnička priprema karavele / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Đorđe Ivanov jedan je od uključenih u akciju / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Tim povodom, direktor Muzeja Čedo Milivojević za Tango Six objašnjava kako je Muzej obezbedio obnavljanje boja za Jatovu Karavelu:

– Ponude izvođača koje smo dobili bile su za nas basnoslovne i neostvarive, s obzirom na to da smo veoma kratkog budžeta. Sklopili smo kockice i obezbedili sredstva (iz sopstvenih prihoda) da svojim snagama, angažujući penzionere koji to znaju da rade, kao i kupovinom alata koji su potrebni, a koji će nam ostati za buduće projekte, počnemo sa radom.

Avion je prvo očišćen od lišaja, opran, a prilikom farbanja aviona koristiće se akrilne boje visokog kvaliteta s obzirom na to da avion nije u letnom stanju. Na taj način zaštitićemo avion od vremenskih nepogoda i očuvaćemo dobar izgled Karavele. –

Interesantno je da je jedan od trojice zaduženih za farbanje Karavele i Đorđe Ivanov, modelar koji je pravio čuvene „ratne“ makete MiG-a 29 tokom bombardovanja 1999. godine.

Prethodna inicijativa čišćenja Karavele od strane grupe vazduhoplovnih entuzijasta i profesionalaca završila se neslavno. Kako je Tango Six izveštavao aprila 2015. godine, poznanici sa nekadašnjeg foruma „Avijacija Bez Granica“ pokušali su da preseku dugogodišnje nečinjenje Muzeja po ovom pitanju. Akciju su nazvali „Četke i metle“. Nakon prvobitnih teškoća u komunikaciji i usled nepoverenja zaposlenih u Muzeju po pitanju načina na koji su hteli letelicu da očiste, preduzimljiva ekipa uspela je zaista da skine sloj lišaja sa najizloženijeg dela. Međutim, oni nisu imali plan za zaštitu aviona od izloženosti vremenskim i drugim uslovima i Karavela je nakon nekoliko nedelja ponovo bila prljava, zarasla i braon.

Ostaje da vidimo da li će druga veća inicijativa čišćenja „Bleda“ uspeti.

Čišćenje aviona od lišaja / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com
Uskoro u novim akrilnim bojama / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com
Druga veća akcija konačnog ulepšavanje najvidljivijeg aviona Muzeja vazduhoplovstva za tri godine / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

I

Sjajna novost!!! Koprcaju se nesto ljudi u muzeju! Nadam se da ce doc na red I one stepenice I plocice na ulazu!

Odgovori
Al

Bravo!!! I napokon! Jedino je steta da u muzeju nema i „devetke“ i 727…

Odgovori
ni

hvala Bogu ima dobrih ljudi svaka cast

Odgovori
Al

Konačno. Svaki puta kada dolazim na Beogradski aerodrom automobilom (a to je bar 10 puta godišnje), baš se izbediram kad vidim ovu Caravellu. Istinska i velika sramota, koja istinski izgleda kao otpad a ne eksponat muzeja.

Nakon što se ofarba biti će ukras i reklama ne samo za muzej nego i za aerodrom.

Odgovori
Pr

Divna vesti. Lepo je videti da se penzioneri koji su desetine, ako ne i stotine, ovakvih poslova radili u životu, prihvate volonterski poduhvata kao što je ovaj. I vreme je idealno odabrano. Prelazak jeseni u zimu pogoduje prestanku vegetacija na površinama, a temperature oko 0 C omogućavaju pregaocima da rade u optimalnim uslovima (nema vrućina i sunca, vlažost je skoro 100/100, a vetar i kiša omogućavaju da korišćenje skidola, čeličnih četki (poznatog alata za uklanjanje korozije sa durala) i akrilne boje bude ugodno i opuštajuće). Takođe, pomenuta meteo situacija ide na ruku nekadašnjih samoupravljača i kad su hemijska svojstva radnog materijala u pitanju. Opšte je poznato da na pomenutim temperaturama i uslovima skidači, prajmeri i boje najbolje prijanjaju na površinu.
Bravo, samo tako nastavite.

Odgovori
К

Диван оример сарказма.
Паметноме и комарац је музика.

Da

Još predlažem da se postavi led reflektor koji će obasjavati Karavelu noću. Mislim da bi bio dobar efekat i atrakcija.

Odgovori
Ma

Koliko para treba da bi se ta Karavela ofarbala? I gde će se farbati?

Odgovori
An

https://goo.gl/maps/ApfHWSNyi2A2
Kada bi to moglo ovako da se uradi bilo bi odlično .

Odgovori
ro

Andrija, ova slika je iz 2013 godne. DC6 dandanašji izgleda puno gore, pa skoro ko i karavela, s tom razlikom, da njegovi točkovi nisu propali do pola u zemlju i okolina se lepo održava, kosi se trava itd.
Svaka čast volonterima, koji su se prihvatili posla.

Odgovori
Ne

Zna li neko kakva je unutrasnjost Karavele?

Odgovori
Nv

Dugo me neka vest nije ovako obradovala!

SVIMA koji su ukljuceni cestitke od srca!!!

Jednostavno BRAVO!!!

Odgovori
Mi

Sve čestitke i srećan rad svima koji se angažuju u ovom poduhvatu. Bez volontera i entuzijasta nema dobrog posla.

Odgovori
Sp

Bravo !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor