BEG airport status
Mađarska od Erbasa nabavila Operativni centar za potrebe protivvazduhoplovne odbrane SAMOC se već nalazi u sastavu armija nekoliko zemalja, uključujući i Nemačku.

Mađarska od Erbasa nabavila Operativni centar za potrebe protivvazduhoplovne odbrane

Kompanija Airbus Defence and Space objavila je 20. decembra da je dobila ugovor za isporuku Operativnog centra raketnih sistema zemlja-vazduh (Surface-to-Air Missile Operations Center – SAMOC) Ratnom vazduhoplovstvu Mađarske. Ova kompletna infrastruktura omogućiće koordinaciju svih sredstava zemaljske protivvazduhoplovne odbrane na strategijskom nivou širom zemlje.

SAMOC centar garantuje zajednički situacioni pregled svim pridruženim jedinicama, koristeći sinhronizaciju i distribuciju relevantnih informacija preko operativne baze podataka misije kao i dostavljanje važnih informacija potčinjenim jedinicama. Ovakvo rešenje obuhvata planiranje i analizu zadatka, pripreme istih, izvršavanje i praćenje kao i obuku.

Omogućava da se za grupaciju zemaljske protivvazduhoplovne odbrane čitav ciklus komandovanja na nivou BMC4I (Battle Management Command, Control, Communications, Computers and Intelligence) odvija u jednom sistemu.

– Ovaj ugovor je ostvarivanje pouzdanog profesionalnog odnosa koji je razvijen sa mađarskim vazduhoplovnim snagama nakon opsežnih razgovora između Erbasa i veoma iskusnih operativnih stručnjaka mađarske vojske u protekle dve godine, a sve ovo je bilo podržano direktnim prikazom sistema koji koriste vazduhoplovne snage Nemačke – rekao je Harald Mannheim, šef Defence Solutions of the Intelligence Business kompanije Airbus Defence and Space.

– Sa centrom SAMOC, oni će imati koristi od uspešno u upotrebu uvedenog i borbeno dokazanog sistema za upravljanje protivvazduhoplovnom odbranom koji je već pokazao svoje mogućnosti na nekoliko vežbi NATO-a – dodao je Mannheim.

SAMOC se već koristi u nekoliko zemalja, obezbeđuje punu usklađenost sa NATO standardima koja se temelji na taktičkim linkovima podataka i korišćenju vojnih poruka. Sistem je otvoren za integraciju bilo kog postojećeg ili budućeg sistema i predstavlja prvu stepenicu u izgradnji buduće zemaljske protivvazduhoplovne odbrane Mađarske.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Zvuci kao da bi se sa ovakvim sistemom bitno unapredila organizacija i koordinacija jedinica. Verovatno se vrsi centralno stratesko dodeljivanje ciljeva tako da se povecava efektnost i izbegava mogucnost da se puca na nezeljene letelice. Da li nasi imaju nesto slicno ovome?

Odgovori
AL

Na tribini povodom poslednje godisnjice NATO bombardovanja(imas i clanak na T6), general Bozidar Delic je govorio na tu temu pa poslusaj.

Ba

Off topic-

Sinoć su prvi put, nakon više od dva mjeseca? Izraelci dejstvovali i uspješno pogodili cilj ili više njih na područiju Damaska. Očevici kažu da je viđeno nekoliko eksplozija. Dejstvovala je PVO Sirije, i između nekoliko snimaka koje sam vidio, izdvaja se onaj kada je raketa PVO eksplodirala neposredno nakon ispaljenja, na maloj visini. Pustiću link u drugom postu- pa ko zna neka prokomentariše.

Da li je to PVO baterija prva „ujela“ raketu koja je poslana da uništi bateriju, ili je (mnogo vjerovatnije) rječ o raketi sa isteklim resursom? Da li je uopšte moguće „armovati“ raketu ovako nisko, kakva je procedura? Obzirom da mi ovo liči na KUB, ili BUK, vrlo interesantna tema za nas, obzirom na resurse naših raketa i radove na produženjima istih.

Odgovori
Ž

Сматра се да су Панцири успешно дејствовали по крстарећим ракетама Дилајла али да су вођене бомбе GBU-39 SDB уништиле задате циљеве.

Sl

Ako su vođene bombe uspešno primenjene, sa koje daljine je izraelska avijacija dejstvovala njima (iz libanskog vazdušnog prostora ako je verovati medijima)? Ispada da te vođene bombe imaju veći domet nego sirijska PVO čim Sirijci nisu objavili da su gađani izraelski avioni.

Ba

@Živojin Banković

Ko zna šta se desilo dole Živojine, laže se mnogo. Lično mislim da je barem jedna krstareća raketa prošla. Pogledajte ove kratke klipove koje su snimili civili, vide se tragovi ispusta krstareće rakete, odnosno prati se „svjetleća tačkica“ na nebu. Gdje je snimljena, u Libanu? Teško, vjerovatno u Siriji, nakon što je počela da dejstvuje PVO, pa ljudi uključili kamere na telefonima.

Dejstvo PVO na klipu podsjeća na neki teži sistem, Pantsir nije sigurno- e sad da li je djelovao sa neke druge lokacije, ko zna?

Pe

Kako oboriti IMI/Rafael Rampage koji se strmoglavljuje okomito skoro pod 90 stupnjeva vertikalno, brzinom većom od nekoliko M na cilj?
https://static.timesofisrael.com/www/uploads/2018/06/f16.jpg

https://youtu.be/cb8M6IeSiAE

A to je samo posljednja verzija. Od prije već postoje sustavi IMI MARS i IAI SkySniper.

Ž

Banja Luka

Постоји инфо да је успешност напада била 30 процената.

Pe

Postoji info da je oboren 14 od 16 vodjenih bombi. Pri tome Izrael je izvodio napad u vrijeme dok je civilni saobracaj u Bejrutu i Damasku bio otvoren, sto je limitiralo neke kapacitete Sirijske PVO.

ig

@ Banja Luka

Minimalni domet KUB-a je oko 3.5-4km a BUK-a oko 2-2.5km.Čak i da su rakete modernizovane i da je min domet prepolovljen u ovom slučaju oćigledno je zakazala raketa jer do eksplozije dolazi 1.5 sec posle lansiranja. Odokativno, raketa je grunula na nekih 400-500m od lansera. Definitivno je ili BUK ili KUB a pre bih rekao KUB zbog, kako mi se čini, ne baš fascinantnog ubrzanja. Raketa sistema KUB do mah 1.5 ubrzava ~6sec.

Ž

Наводно су замало погодили два путничка авиона….

Yo

Izraelci negde saopštiše da su obarali rakete poslane na njihove avione sa sirijskih pvo sistema..
Ne rekoše gde, kako i čime, ali ako to čine sa samih aviona – onda se čini da imaju rešenja za svaku pretnju – računajući i S-300/400…

ig

@ Yoda

Najverovatnije se radi o gađanju PVO raketa koje su ušle na teritoriju Izraela i da je gađanje bilo sa sistemima IRON DOME ili DAVID’s SLING. Nošenje presretača raketa na avionu je još uvek više u domenu teorije.

Elem, duž granice Sirije i Libana i praktično paralelno sa njom pruža se u vidu grebena planina Hermon sa visinama od 900-1200m i kao takva predstavlja savršenu radarsku masku za oblast Damaska. Uopšte me ne bi iznenadilo da je napad baš tako izveden, let u masci uz iskakanje (pop up attack) radi lansiranja projektila i vraćanje u masku. Otuda najverovatnije i odsustvo dejstva S-300, nije bilo vremena za gađanje aviona dok je gađanje ubojnih sredstava prepušteno sistemima sa jeftinijim raketama kojih na rezervi ima više.

Od pristizanja S-300 dole Izrael pomno prati šeme razmeštanja, vremena bojevog dežurstva na poziciji i emisije radara. Moguće je da su vreme za napad izabrali baš kada ni jedan S-300 nije bio u dežurstvu. PVO sistemima upravljaju ljudi i kao takvi skloni su greškama pa ovakav scenario nije nemoguć. Dole se igra opasna partija šaha, možda su donekle juče izraelci pojeli piona jer je dama bila blokirana konjima.

Su

Krajnje je vreme da Sirijci nabave od rusa A-50…..

ig

@ PeroZ

Ne znam odakle Vam podatak o brzini od nekoliko mahova. Zvanično kažu da max domet od 150km prelazi za 5min što mu dođe 500m/s ili oko 1.7maha. Buk-M2 gađa ciljeve brzine do 1200m/s, BUK-M3 3000m/s, o S-300, S-400 da ne pričamo. To što okomito pada na cilj znači da je u toj fazi jako teška za obaranje, no ako do zone okomitog poniranja ne stiže na izvanredno velikim visinama tj. visinama preko 20 000m onda ju je moguće gađati u toj fazi prilaženja. Ne zaboravite da je domet povezan sa visinom leta platforme koja lansira tj. ako raketa, recimo HARM, ima domet od 180km to je za lansiranje sa visina od oko 11 000m dok će sa manjih visina imati i manji domet. Ako uzmemo da je platforma kao na videu F-16 i da se želi postići maksimalni domet moramo uzeti u obzir i činjenicu da S-300 može otkriti F-16 na preko 200km a da raketa 48N6E2 ima domet od 250km. Tako da je sve na hipotetičkom scenariju, možda F-16 i lansira rakete ali isto tako možda bude primoran da ih odbaci u prazno kako bi izbegao 48N6E2. I da u tom slučaju F-16 izbegne raketu postignut je tzv. „mission kill“ jer su podvešene rakete završile u zemlji.

Ba
Mi

Pa mozda je u pitanju nova raketa 9M317ME koja moze biti kompatibilna na BUK M2 sistemima ali uz neophodne nadogradnje.Samo ovako nisko mogla je biti naciljana i navodjena mnogo ranije.Ovako sa snimka malo haoticno deluje postavljanje prioriteta, t.j. posle ispaljene “prve“ poslati “drugu“ na tako “blisko“ presretanje.

Interesantni detalji za 9M317M su sledeci :

To equip 9M317M missiles, a specialized package of modular homing heads has been developed:

– multimode semi-active Doppler radar homing head (PARGSN) 9E432 with integrated on-board computer. PARGSN 9E432 is capable of functioning in systems with different structures of the illumination signals and radio correction and is programmed before launching to the type of target being hit (aircraft, helicopter, ground, surface, subtle). The use of a semi-active homing system requires the illumination of the RPN 9S36M or the SDA 9A317M, which limits the range of use of missiles of this type by a radio horizon.

– active radar homing head (ARGSN) „Slate“, developed by JSC „Moscow Research Institute“ Agat „. Detection and capture of air targets made slit antenna array with monopulse radio finder. ARGSN“ Slate „can get target indication from almost any external sources (airplanes AWACS, BRLC multi-purpose interceptor fighters, ground and shipborne radar with the appropriate information exchange equipment.) The energy potential of ARGSN „Slanets“ allows you to capture The target with EPR is 0.3m 2 at a distance of up to 35 km.

The use of ARGSN in 9M317MA missiles makes it possible to fire with the RPN turned off, incl. because of the natural cover of the relief, which greatly increases the survivability of the division. A similar modular package based on the ARGSN 9B-1103M „Washer“ was also developed for early versions of the 9M317A missiles, included in the ammunition of the Buk-M1-2 and Buk-M2 missiles.

Mi

Izvinjavam se na prevodu na Ruskom su nazivi ipak malo drugaciji :

– ПАРГСН 9Э432
– АРГСН 9Б-1103М „Шайба“
– АРГСН „Сланец“

Ba

@Mig-29

Zaista sumnjam da je M3 ili bilo koji od njegovih elemenata dole. Ovo ispaljenje djeluje aljkavo za takvu „zvjerku“. Predpostavljam da bi se priča tada odigravala na barem 20 kilometara od lansera, a ne ovako „tjesno“. Drugi razlozi su logičke prirode- nekako sumnjam da bi Rusi predali dole stvar koja je upravo izašla iz statusa prototipa sirijskoj vojsci. Korupcija je dole Mig, moraju ljudi da paze. Nije dobro ako neka štampana ploča završi u Izraelu.

Ne, mislim da je ovdje upravo onakav scenario kako je to opisao @igor®. Jednostavno i bez puno komplikovanja. Izraelci su izabrali metu koja je malo slabije branjenja- a ovo je vjerovatno loša raketa.
Pogledajte kada je jesenas Rajtonov SM-2 eksplodirao iznad njemačke fregate sa koje je bio ispaljivan. Jelde da je eksplozija vrlo slična. Lijen ispust, pa onda ova „praznična“ eksplozija…isto.

https://www.youtube.com/watch?v=l8TaIP-TgRw

Mi

Banja Luka

Moj da kazem odgovor je bio vise hipoteticka teza oko mogucnosti novijih sistema na modernizovanim starijim platformama.T.j mogucnosti starijih sistema u umrezenoj PVO.Da kazem mozda je bilo bolje nadovezati se na komentar ispod.

Naravno oprez Rusa ulazi u obzir, ali cim on izbace eksportnu varijantu (9M317ME), umreze tamo dole “razne sisteme“, eksperimentisu sa njihovim komandirima u Sirijskim jedinicama stvari su manje vise definisane.

Slazem se vise deluje kao “otkaz“, ali mi nije bas najasnija putanja fragmenta koja nastavlja striktno horizontalnu trajektoriju desno bez drasticnog gubitka u brzini, dobrih desetinu metara nakon eksplozije.

Meni licno je interesantna Izraelska “dilajla“, posto njen razvoj prati par interesantnih cinjenica :

– Razvijana je prvo kao UAV letelica koja ce obmanuti PVO radare imitirajuci rad motora aviona
– Ima mogucnost “kruznog“ lebdenja iznad definisanog podrucja, pritiskom na dugme operatera (F-16 navigatora) moze se preuzeti ili otkazati finalna faza leta prema cilju
– Sve poznate verzije rakete su iste spolja, ali unutra ispod “skoljke“ niko sa sigurnoscu ne moze reci sta tacno razdvaja celu “paletu“.

Moglo bi se reci dole ocigledno ce nastupiti rat “pametnih“ raketa u kombinaciji sa 3 senzora (electro-optical/imaging infrared sensor and a active radar sensor).Sad kako ce ko pristupiti emitovanim ili primljenim frekvencijama preko data linka je takticko tehnicko pitanje.

Ne znam sta bih vam rekao za nemacku fregatu, meni to moze biti slicno za neke karakteristike nesrece, ali isto po meni nije sigurno, fragmentacija je slicna, samo nema velikih komada koi imaju horizontalnu i vertikalnu trajektoriju.Ta raketa po svemu sudeci nije napustila silos :
„An explosion was followed by a short, intense fire as the rocket motor burned“
Imate fotografiju broda posle nesrece i malo detaljniji opis iste
https://www.popularmechanics.com/military/navy-ships/a21968928/a-german-warship-was-scorched-by-its-own-missile/

Ba

@Mig-29

Tako je Mig, vidio sam- nakon eksplozije onaj svjetleći dot je nastavio savršeno pravolinijski. Sama glava nebi trebalo da je detonirana- ako je bio u pitanju „Kub“, a samo teoretišemo da jeste- masa bojeve glave je 60 kg.- eksplozija bi bila daleko jača. Predpostavljam da bi se sa te daljine vidio i „oblak varnica“ od dejstva punjenja- čudno.

Lijep pozdrav!

Pr

Pre nekoliko godina sam na sajmu naoružanja (Partner) u izložbenom delu koji je bio napolju video neki naš modernizovan Operativni centar PVO na Зил-131 ljutoj mašini(čini mi se).
Postojala su četri operativna mesta pozadi sa sve novim displejima u boji i mapom Srbije (bilo čak i uključeno) na koje se oficir/podoficir-operater prijavljuje sa personalizovanom usb-flash memorijom.
Imao sam sreće da se popnem (pošto je čika vojni policajac rekao da može samo iz vana da se zaviri) dobrom voljom tada potpukovnika PVO-a koji je ukratko i prezentovao logovanje operatera i pričao malo više o dejstvu raketa sistema Kub, te mu se ovom prilikom zahvaljujem, iako sam zaboravio prezime nadam se da je dogurao do pukovnika.
E sad, to je verovatno bio prototip koji ne znam je li zaživeo i je li pušten u operativni rad??
Ako neko i zna, onda je to svakako gospodin Banković.
Pozdrav!

Odgovori
Pr

@ Nix

Ž

To je uredjaj za komandovanje i upravljanje vatrom 9S416M.

Pr

Znači modernizovan UKUV (Uredjaj za Komandovanje i Upravljanje Vatrom).
Hvala na razjašnjenju ; )

Ni

Није у топику
Која је брзина ГБУ, једнака је брзини авиона приликом испаљења – отпуштања, која је брзина у терминалној фази?

Odgovori
ig

Zavisi umnogome od putanje tj dali kontinualno ponire ili planira pa naglo ponire ili planira pa ponire pa prelazi u horizontalan let do cilja….generalno gledano 150-300m/s…prosek oko 250m/s… Glupe bombe teoretski mogu da ubrzaju i do oko 400m/s, GBU zbog povećanog otpora vazduha, a zbog kontrolnih površina, su nešto sporije.

Yo

Zna li se kako se kotira u poređenju sa analozima u drugim vojskama?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj