BEG airport status
„Danas“: U osposobljavanje „Morave“ do sada uložena 1,1 milijarda dinara iz državnog budžeta "Morava nije otvorena iz političkih razloga"

„Danas“: U osposobljavanje „Morave“ do sada uložena 1,1 milijarda dinara iz državnog budžeta

Osposobljavanje vojnog aerodroma Lađevci kod Kraljeva za civilne letove najavljivano je na desetine puta, ali čitav projekat zaustavljen je još 2012. godine nakon izgradnje putničkog terminala, piše dnevni list „Danas“.

Kako navodi, u aerodrom na koji je trebalo da sleću avioni kapaciteta od 120 do 180 putnika i omogući prevoz robe proizvedene na teritoriji centralne Srbije uložena je ukupno 1,1 milijarda dinara iz državnog budžeta.

Nakon obustavljanja projekta, u novembru 2013. godine, Vlada Srbije usvojila je izveštaj o realizaciji Investicionog programa za osposobljavanje aerodroma „Morava“ za transport putnika i stvari, prenosi taj dnevni list i dodaje:

– U zaključku koji je donet u novembru 2013. godine navodi se da je Vlada Srbije saglasana da se „druga faza radova na osposobljavanju Aerodroma Morava“ za avio prevoz putnika i stvari, koji obuhvata radove neophodne za proširenje kapaciteta aerodroma za kodnu oznaku 4„E“, realizuje u skladu sa raspoloživim sredstvima“, te da će se o realizaciji te druge faze „odlučivati posebnim zaključkom“.

Da li je taj dokument ikada usvojen nije poznato. Portal Pressek uputio je u februaru Vladi Srbije zahtev za dostupnost informacija od javnog značaja kojim je tražen ovaj dokument, ali nije dobio odgovor. –

Više o tome koliko je puta ulagano u „Moravu“, ko su bili ulagači i kakvi razlozi stoje iza odluke da se taj aerodrom ne osposobi pročitajte u celokupnom tekstu na sajtu „Danasa“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ae

Da se ja pitam, ja bih ovaj aerodrom „rekonvertovao“ u vojni. Sve vojno iz Nisa prebaciti na Ladjevce, a Konstantin ostaviti civilima,jer su na odlicnom putu da naprave nesto. Batajnica i Ladjevci su na dobrim pozicijama u odnosu na teritoriju drzave,tako da se sa ta dva aerodroma pokriva sve.
Ali,ja se ne pitam.

Odgovori
Ma

Hvala bogu da se ne pitaš.

Ae

Marko,
Zasto? Daleko ti da putujes do Nisa ako bi da letis?
Najbolje da u svakom gradu otvorimo po aerodrom,da se narod ne pati.

Ac

Vojni aerodromi u Nisu i Kraljevu su strateski.Pogledaj mapu,nemoj samo da zamisljas sebe kako sedas u putnicki avion i vozis se do Londona.

Al

@Aerodromdzija
Bar po meni, za pravilno funkcionisanje RViPVO je potrebno postojanje više vazduhoplovnih baza, makar se one nekoristile konstatno. Više vazduhoplovnih baza u teoriji omogućava veću žilavost RViPVO u nekom ratu.
Niški aerodrom je još daleko od potrebe za dodatnim prostorom i što je najbitnije, taj prostor može obezbediti na druge načine. Ipak, ako niški areodrom nastavi sa razvojem, u jednom trenutku bi bilo pametno predati vojni deo aerodroma upravi i u blizini Niša izgraditi novi vojni aerodrom.

Vl

Pratim komentare o vojnim aerodromima i bazama.

1. U Hrvtaskoj svi vojni aerodromi su mešoviti. Znači kod njim može paralelno, vojni i civilni saobraćaj na jednom aerodromu, a kod nas ne? Budalaština!

2. Mi imamo toliku stratešku i taktičku dubinu vazdušnog prostora da možemo dozvoliti luksuz čisto vojnih aerodroma? Druga budalaština!

3. Patimo od megalomanije i kompleksa više vrednosti? Nije budalaština, već činjenica.

4. Mi nemamo vojnih letelica ni za jednu poštenu avijacijsku bazu. Mi imamo dovoljno aerodroma za disperziju to malo letelica. Čemu ograničavati te aerodrome u mirnodopskim uslovima, kad i onako u slučaju vojnih akcija civilni saobraćaj se obustavlja?

Ae

Vladimir,
To sto su u Hrvatskoj aerodromi mesoviti,ne znaci nista. Svuda u svetu ih ima,sve zavisi kome sta odgovara. Koliko Hrvatska ima borbenih aviona,a koliko aerodroma?

Komentar sam napisao prvenstveno zato sto smatram da ce Nisu biti potrebno sirenje,a ne zbog bilo kakve megalomanije. Ako neko misli da ce od Morave postati funkcionalan i operativan civilni aerodrom u skorijoj buducnosti,u grdnoj je zabludi. To ne tvrdim ja,nego mnogo strucniji ljudi.

Vl

Aerodromdžija,

A Ja opet imam analize veoma stručnih ljudi koji kažu upravo suprotno za jedan od dva Aerodroma na Zapadu Srbije. Pri tome to nisu priučeni stručnjaci već ljudi koji se tim poslom bave veoma uspešno već više od 25 godina.

I šta sad?

O vojnim aerodromima možemo diskutovati sam ukoliko imate dovoljno saznanja o Strategiji i Taktici rasporeda i izgradnje vojnih, civilnih i civilno-vojnih iliti mešovitih Aerodroma. Vaš gornji odgovor koji ste započeli sa rečenicom koja sadrži „… ne znači ništa.“ ne uliva mi poverenje u nivo potrebnog znanja. Molim Vas demantujte me u ovome.

Dr

@Vladimir ne držim stranu nikome ali , dokažite vi nama Svima da vi imate znanja koja tražite od nekih komentatora !!!
Ako nemate te kvalifikacije niste pozvani da ih tražite od drugih jer nemate znanja iz te materije….
Znate Austrija je stacionirala njihove EF-2000 Typhoon u jednu bazu u Zeltwegu tako da bi ua Srbiju najbolje bilo da ovaj predmetni aerodrom ostane vojni A Užički izgradi i pretvori u čisto civilni zbog gomile turista !

Vl

Dragane,

Zašto bih Ja išta ikome dokazivao ovde?

Komentariše ovde gomila sveta, a većina ima upola manje kvalifikacija za temu koju komentariše od brucoša na Saobraćajnom Fakultetu.

Jedno je komentarisati, a nešto sasvim drugo iznositi tvrdnje. Ko iznosi tvrdnje, pri tome kad su čista glupost ili netačne, ja pitam odakle dolaze te tvrdnje. Sasvim pristojan način komuniciranja.

No, kada neko ponovo iznosi tvrdnje koje nemaju veze sa životom, onda ja pitam i analiziram. I naravno da imam i znanje i obrazovanje, što nije slučaj sa većinom komentarora prisutnih ovde.

Tipično srpska glupost je prozivati sagovornika da se objašnjava i pravda, umesto da se komentariše znanjem i iskustvom. Zato nam je ovako super zadnjih 30 godina.

Sm

Strategiski pomak odbrane:
Vojska da napusti gradove. RV, Vojnu akademiju, kasarne Banjica izmestiti na serodrome Kovin i Morava. U Beogradu da ostanu samo Topčider, RV Zemun, Žarkovo, Jakovo i Zuce. U Pančevu samo kasarna spec.brigade. N.Sad svu vojsku preseliti u Zrenjanin. U Nišu svi na Komren, napustiti KKov,Pantelej, dom JNA. Ukinuti truli Master plan otuđenja kasarni. Višak kasarni dati državi. Ne gušite narod glupostima. Rok: 30 dana.
Potpis:ministar

Odgovori
Mi

Aerodrom MORAVA ima perspektivu jer ima u yale]u ogroman broj stanovnika i turisti;kih mesta…

Evo na primer [ta se radi u hrvatskoj…

Split — Godinu dana nakon što je u rad puštena nova produžena pista aerodroma Brač, ove godine planira se da će na nju sleteti dvostruko više putnika nego lane.

Odgovori
De

Svaki Aerodrom ima svoju perspektivu,

Jedino mi nije jasno, kad Srbija toliku ulaze u ovaj aerodrom, zasto ne uloze i u preuredzivanju vojnog aerodrom kod Sjenice. To je ogroman dio populacije koji nema blizni aerodrom. Napomenimo da je to na samome tromedzu Bosne i Crne Gore, gdje 95% stanovnistva ima svoje bliske u inostranstvu. Mislim da se za to vredi razmisliti

Odgovori
Mi

Ja lično mislim da aerodrom Morava nema nikakve šanse za međunarodni aerodrom narednih nekoliko godina.
Možda za kargo , čarter letove , biznis avijaciju , pa čak i letove unutar Srbije , Beograd – Morava za presedanje dalje.
Kad prođe Moravski koridor i brzi auto-put nadomak aerodroma i poveže sve velike gradove to će već biti druga priča , u narednih 10 tak godina očekujemo ekspanziju avio industruje.
Aerodrom je ozbiljna mašinerija koja zahteva puno novca , ljudi , infrastrukture , Srbija je mala i siromašna zemlja , ne putujemo previše turistički avionom i nemamo neku preveliku dijasporu.
Niški aerodrom jedva opstaje , a Niš po svemu ima puno puta bolje uslove , povezan je auto-putevima sa celom Srbijom , oko njega se nalaze gusto naseljeni gradovi lično mislim da država treba da se koncentriže na razvoj Konstantiva u Nišu , kao Low Cost aerodrom koji bi sližioi kao rezerva Beogradu Tesli.

Ono na šta treba da se koncentriše Air Serbia je let unutar Srbije ,
Mali avioni kapaciteta 30 tak sedišta ili ATR do 70 sedišta bi mogli da lete 2 puta dnevno , sa pristojnom cenom karte , ujutru i kasno popodne do Morave , Ponikvi i Konstantina i sakupljaju putnike za letove dalje preko Nikole Tesle u Beogradu.
Tako bi značajno povećali broj putnika.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj