Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024
[FOTO REPORTAŽA] Ečka Open day i zbog čega moramo pričati o aero-mitingu
Palica desno, noga za nijansu levo. Vlada Bulat otvara dinamiku svojim kič-zlatnim Čehom / Foto: Srđan Petrović, srdjanpetrovic.com

[FOTO REPORTAŽA] Ečka Open day i zbog čega moramo pričati o aero-mitingu

Združenim snagama, da ne kažem nestišljenim entuzijazmom, „Prince Aviation“, aero-klub „Falcons“, aero-klub „Galeb“ i svi lokalni vazduhoplovci aerodroma Ečka priredili su prošle subote izuzetan letački dan.

Letački dan, Open day, fly-in, aero-miting. U potrazi za vazduhoplovnim formalizmom koji nameće uokviravanje dobrog zezanja koje želiš da organizuješ na aerodromu, glavni organizatori „Prince Aviation“ zaustavili su se na „Open day“ odrednici. Ulaz je bio besplatan, statika je „organski“ bila tu, u vazduhu je bila i isplanirana dinamika. Međutim, tu su bili i komentatori programa na razglasu, redari, odvojene zone za posetioce. Zapravo pokazna vežba kako bi na Ečkoj i mogao da se održi „čistokrvni“ GA aero-miting.

„Prince Aviation“ instruktori u formaciji. Tehnika pilotiranja na nivou / Foto: Srđan Petrović, srdjanpetrovic.com

Ipak, u subotu smo najpre imali priliku da uživamo u izvanredno organizovanom (ketering do sada ne viđen na livadi) druženju i predstavljanju „Prince Aviation“ škole letenja sa svim njenim single i multi-engine kapacitetima.

Od formacijskog preleta Cesni, do neznatno oštrijih zaokreta Seminole sa jednim pilotom. Zapravo ne jednim pilotom već Sašom Ristićem. Još jednim razlogom da letačku obuku radite u Princu. Civilno letenje se za čas nauči, prilika da izmorite pitanjima bivšeg pilota vojne akro-grupe se retko stiče.

Fotografsko umeće. Postaviti telo aparata paralelno horizontom ne bi li se precizno ilustrovao oštriji zaokret. Sale Ristić đira Seminolu kao nikad do tada / Foto: Srđan Petrović, srdjanpetrovic.com

Da je u subotu nestalo kerozina i Elela dovoljno pogonsko gorivo bio bi entuzijazam Vlade Bulata, čoveka koji ima plan da unapredi Ečku, prvu beogradsku livadu. OK, jedinu garantovano upotrebljivu beogradsku livadu.

Vlada je u subotu žiroskopirao svojim Zlinom i pod budnim okom menadžmenta aero-kluba „Galeb“, sve poštujući display line i školski memorisane evolucije, pravio buku u Galebu.

Konvektivna oblačnost i Galeb sa pojedinim elementima vertikalnog razvoja / Foto: Srđan Petrović, srdjanpetrovic.com

Priliku da nosi kopilotsku Maverick kacigu i da dobije vožnju u G-2 dobila je srećna dobitnica Ana koja je svoju nagradu izvukla na našem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope. Princ je ispunio obećanje, uz to nagradivši i druge „civile“ letovima u svojim Cesnama.

Nova zvezda na vazduhoplovno-konfekcijskom nebu „Eskadrila“ prvi put je izašla offline i izložila svoje proizvode entuzijastima, porodicama sa sitnom decom i onim malo ekstremnijim entuzijastima koji su se pojavili već nosivši „Eskadrila“ majice.

Aleksandar Radić i Stanko Pavlović su maestralno rukovodili razglasom i uzbuđeno komentarisali dinamiku i od nje, barem u boji glasa i vibratu, napravili dinamični aero-miting.

Već četvrti put pominjem aero-miting. Mislite li da je vreme da u Srbiji neko organizuje „pravi“ civilni aero-miting? Evo pomenut i peti put. Stvarno, hoće li neko više?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs