BEG airport status
[FOTO REPORTAŽA] “Sadejstvo 2018“: Srbija poslovala bolje od Hrvatske pri nabavci novog naoružanja Na vežbi su učestvovale sve jedinice 98. vazduhoplovne brigade / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO REPORTAŽA] “Sadejstvo 2018“: Srbija poslovala bolje od Hrvatske pri nabavci novog naoružanja

Na intervidovskom poligonu ’’Pasuljanske livade’’ danas su pripadnici Vojske Srbije izveli taktičku vežbu bataljonskog nivoa s bojnim gađanjem ’’Sadejstvo-2018’’ čija je tema bila ’’Borbena grupa u izvođenju protivpobunjeničke operacije’’.

Na vežbi je učestvovalo 794 pripadnika 4. brigade Kopnene vojske koja je bila i nosilac vežbe, 85 pripadnika 98. vazduhoplovne brigade RV i PVO, 44 vojnika Specijalne brigade i posada transportnog aviona 204. vazduhoplovne brigade RV i PVO.

 

Pripadnici 4. brigade Kopnene vojske nastupaju iza izviđačko-borbenih vozila BRDM-2 / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

U toku priprema za izvođenje ove vežbe pripadnici 4. brigade su od 19. marta boravili na poligonu na kome su izvršili redovne sadržaje obučavanja realizacijom gađanja ličnim i kolektivnim naoružanjem, taktičke vežbe i taktičke vežbe s bojevim gađanjem.

Uvek atraktivno borbeno dejstvo tenkova M-84 iz pokreta / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Ovo je bila jedna od najvećih vežbi 4. brigade koja je planirana godišnjim planom realizacije vežbi u Vojsci Srbije za 2018. godinu. Kako je pre početka vežbe izjavio Načelnik Generalštaba general Diković “Sadejstvo-2018“ je samo uvod u složenije i vežbe većeg obima koje Vojska Srbije planira da izvede u sadejstvu s ostalim snagama bezbednosti.

Laki borbeni helikopteri GAMA 714. protivoklopne helikopterske eskadrile “Senke“ / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Glavni cilj vežbe bio je da se kroz izvođenje taktičkih vežbi među kojima su i one s bojevim gađanjem, unapredi obučenost snaga za komandovanje, taktička i vatrena osposobljenost posada, posluga i odeljenja i da se kroz kolektivnu obuku proveri osposobljenost jedinica za izvršenje namenskih zadataka, u ovom slučaju pripremi, organizovanju i izvođenju ovakve vežbe.

Iskrcavanje specijalaca tehnikom “fast-rope“ iz helikoptera Mi-8T / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Ona je realizovana kroz posedanje linije blokade, blokadu naseljenog mesta, izvođenje napada, poziv na predaju i neutralisanje pobunjenika u naseljenom mestu. Po planu vežbe pobunjeničke snage bile su jačine jedne ojačane čete a veoma dinamične aktivnosti sadržale su izviđanje, demonstrativna dejstva, pretres terena, kontrolu teritorije, zasedu, blokadu i udar.

Helikopter Mi-8T se takođe koristio i za evakuaciju ranjenika / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Na vežbi su učestvovale sve jedinice 98. vazduhoplovne brigade, jurišnim avionima Orao fugasnim bombama i topovima je po ciljevima na zemlji dejstvovala 241. lovačko-bombarderska eskadrila ’’Tigrovi’’ čiji su piloti vršili i izviđanja, lakim borbenim helikopterima GAMA upravljale su posade 714. protivoklopne helikopterske eskadrile ’’Senke’’, iskrcavanje specijalaca tehnikom “fast rope“ kao i evakuacija ranjenika izvršeno je iz helikoptera Mi-8T 119. mešovite helikopterske eskadrile ’’Zmajevi’’ a iznad poligona je preleteo je transportni avion An-26 138. transportne eskadrile 204. vazduhoplovne brigade.

Borbeno vozilo pešadije M-80A i laki mobilni raketni PVO sistem Strela-1. Zanimljiv je način maskiranja vozila / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Od ostale vojne tehnike na poligonu su se mogle videti bespilotne letelice “Orbiter“, tenkovi M-84, borbena vozila pešadije M-80A, protivoklopno lansirno oruđe M83 POLO, laki mobilni raketni sistemi PVO Strela-1, samohodne haubice 2S1 ’’Gvozdika’’, višecevni bacači raketa M63/94 ’’Plamen-S’’, izviđačka oklopna vozila BRDM-2, naoružana terenska vozila HMMWV, tenk za izvlačenje JVBT T-55, tenk nosač mosta MT-55. Na poligonu je bilo postavljeno ukupno 227 meta.

Posmatranju taktičke vežbe prisustvovali su, između ostalih, i predsednik Aleksandar Vučić i Ministar odbrane Aleksandar Vulin. Nakon njenog izvođenja Vučić se obratio prisutnima, a na pitanje novinara da prokomentariše najave Hrvatske o kupovini novog naoružanja od Izraela, rekao je da je Srbija isposlovala mnogo bolje:

– Mi nemamo ništa protiv. Svako brine o svojoj bezbednosti. Želim im mnogo uspeha, želim im dobru opremljenost, ništa više. Ne bih ulazio u specifičnosti nabavke koju obavljaju osim što, i da sam neko sa strane, bio bih zadovoljniji poslom koji je Srbija napravila. –

Kako je protekla vežba pogledajte na video snimku Uroša Mitrovića:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

He he, ništa nama ne preostaje nego da izađemo negdje na poljanu i da se mi fino pobucamo pa da vidimo ko je jači! Neće nam dati ovi političari mira sa ovim prepucavanjem! Sve u svemu jadno i tužno!

Odgovori
ma

da, nasi fiktivni migovi 29 i njihovi fiktivni F16… a nema 15 ispravnih aviona u obe drzave zajedno :D

ma

mogu da se gadjaju ugovorima o nabavci aviona…

Mi

@Marko
„Zmajevi od papira“

Me

@ marko

„mogu da se gadjaju ugovorima o nabavci aviona…“

Najbolji komentar „mini-utrke u naoružanju“.

Oz

Ova vježba je usmjerena na Kosovo, a ne na Hrvatsku. Osim ako scenarij ne uključuje „odcepljenje Hrvatske“. U tom slučaju malo se zakasnilo… nekih 30 godina.

Za oružane snage Kosova „Titina“ tehnika iz ’60 i ’70 je sasvim dovoljna, pod uvjetom da se ne umiješa Veliki brat. E onda može doći do svjetskog belaja, jer stižu Baćuške, pa druge zemlje i korak po korak ćao-zdravo. Tako da bolje da se niti ne razmišlja u tom smjeru.

Oz

Da se odmah nadovežem… geostrateški za Srbiju je najpovoljnije iscenirati „frozen conflict“ kao što su Rusi napravili sa Donbasom, Krimom, Abhazijom i Osetijom. Dakle, „narod se spontano pobuni“ (a zapravo sve specijalci u civilu, naoružani do zuba, rade po detaljnim ratnim planovima), izbori se za autonomiju, formira se stabilna linija fronta i matična zemlja ne može ništa. Nit ima dio teritorije, nit sigurnost. Stalna nestabilnost u svakom smislu. Konflikt neprestano traje i uvijek može da se rasplamsa.

Ro

Tako je . Kao da se svemir okreće oko Srba i Hrvata.
Niko nas u svijetu i ne spominje

Al

Sve to znamo , al kakvi su utisci iz prve ruke?

Odgovori
mt

Банковићу, лепо си приметио врло занимљив и једноставан начин маскирања. Гледао сам вежбу уживо и „маскировка“ је била веома ефикасна, а рекао бих и јефтина. Мислим да је у питању бели PVC, као за џакове.
Возилима су на овај начин „разбили“ силуете и било их је јако тешко уочити са земље, а верујем да су из ваздуха били практично невидљиви.

Odgovori
Ni

Odlican nacin kamufliranja,a i izgleda da je specijalna brigada dobila mulitcam uniforme.

Odgovori
Б

шта би са Лазарима и Норама за ВС?

Odgovori
Al

Ovde je ucestovala 4 . brigada , u njenom sastavu nisu Lazar , Nore , ni svi tipovi bacaca raketa . Novim naoruzanjem se prvo naoruzavaju spec jedinice i Spec brigada , koja nije ucestovala u vezbi !…

De

Nema „Lazara“ ?

Odgovori
Mi

Prijatelju,Lazar se ne proizvodi. Postoje povpar nesipravnih trenutno prototipova 1,2 i 3 koji sluze samo za slikanje i izložbe. I onaj 1 Miloš.

Dj

Oces sliku sa 12 lazara 3 na policiskoj paradi u nisu?

Al

Ovde je ucestovala 4 . brigada , u njenom sastavu nisu Lazar , Nore , ni svi tipovi bacaca raketa . Novim naoruzanjem se prvo naoruzavaju spec jedinice i Spec brigada , koja nije ucestovala u vezbi !…

Ne

Dvanaest Lazara i svaki unikat. Nema tu serijske proizvodnje, sve je to još manufaktura od skrpljenih delova.

Me

@Djomla
Daj pošalji link, da vidimo da ih ima više od 6.
Mjesecima tražim neki dokaz te tvrdnje.

IL

Što se tiče bolje kupovine polovnog naoružanja, ajde da primetimo svega nekoliko stvari. Sa jedne strane: game i M-80 (tehnologija ’70-ih), te Mi-8, maljutke i BRDM-2 (’60-te). Sa druge strane, kajove i patrije (’00-te), te helfajeri i Mi-17 (devedesete). Pametnome dosta.

Odgovori
Б

ако ћемо већ тако онда је ово реланост .. са једне стране Србија а са друге стране НАТО.

Ai

Koji helfajeri?

Ne

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka.

Me

@Airboss

Naručeni, plaćeni (djelomično), dolaze 2019. Nije rečeno koliki broj komada i koji model.

Ed

@airboss,
AGM-114 Hellfire…
Trenazne verzije su vec u upotrebi za borbene procitaj:
http://www.janes.com/article/73822/croatia-to-arm-oh-58d-helicopters-with-hellfire-missiles

Ju

@Airboss
SAD su prodale Hrvatskoj hellfire rakete za Kiowe.

Ne

@IL

Nema u Hv u hellfajera…ide se na jeftiniji izraelski protuoklopni sustav Spike.
Ha,Vojska Srbije raspolaže sa onim što ima. Bitno je samo jedno : da iz tog što ima izvuče maksimalno. Znači,najbitniji je faktor sam vojnik koji koristi taj sustav.

Kaiowa helikopteri i nisu neka premija u direktnom okršaju. Usput.

Ne

@Borivoje

Istina da smo članica NATO a ali,oprema koju smo nedavno nabavili ( Patrije,Pz 2000 za koje se još uvijek čeka puna isporuka i operabilnost) smo masno platili. I Kaiowa hel.smo platili. Istina u „naturi“ 😁tj slanjem naših ljudi u Afganistan u prošlih 15 ak god.

Dali nam je NATO garant sigurnosti?
Pa i ne baš ako nemamo sposobnost da se sami obranimo barem u prvo vrijeme nekog eventualnog sukoba.

le

Nenad

Hrvatska nabavlja Hellfire, to je već odavno potvrđeno.

http://obris.org/hrvatska/rakete-hellfire-na-oh-58d-tek-od-2020-godine/

le

Hellfire je trenutno najmočnija protivoklopna raketa i Hrvatska će je nabaviti, a svako ko potcjenjuje ovako naoružane Kiowa helikoptere može se upravo u direktnom okršaju gadno opeći.

Ju
Ju

@Nenad
Hellfire naručen, čak i djelomično plaćene 25 kom, isporuka 2020.g.. Spike su kupljeni za Patrije.

https://www.vecernji.hr/vijesti/kupujemo-i-rakete-hellfire-za-kiowe-1193151

Dr

@Borivoje.
Postovani Borivoje, u potpunosti se slazem sa Vasim misljenjem.

Ha

@Nenade malo si pobrkao stvari spike ide na Patrie hellfajer ide na kiowe očekuju se 2019-2020

jo

Magarci koji ismejavaju vojsku nisu se smejali kada su je unistavali,a cisto sumljam da su je i sluzili.
Kome ne odgovara kako je u Srbiji neka je napusti,samo bez patetike kako ce da odu kao da se neko otima o njih

Odgovori
Vi

Pa isterali ste vec najveci deo obrazovanih i mladih ljudi,a sto se tice sluzenja vojske pitaj ministra odbrane jel sluzio vojsku.

Sa

Ne kaze se:Sumljam nego sumnjam!!!

Vl

SumLJam da ju je i ministar odbrane služio.

Go

Da li „sumljaš“ da ti je ministar odbrane služio vojsku, Jovane?

Tu smo gde jesmo, baš zato što nepismeni proteruju pismene iz zemlje… Ne otimaš se oko pametnih koji odlaze, zato daješ aerodrom u koncesiju. Kada ti dete bude lečio priučeni megadens doktor, koji je dobio 200 evra u koverti da promoviše novi netestirani lek, pitaću te da li ćeš se otimati oko tih što odlaze. I pazi – nemoj tad da patetišeš.

Sa

Jedini novitet u odnosu na čuvenu JNA je bespilotna Orbiter – nabavljena 2008. – u vreme užutelih…
Kod aktuelnih je još gora priča, što veći blam – to veće larmanje o „uspehu“…

ze

Hr što se tiče aviona praktički sve vezano uz iste uvodi od 0 dok je Srbija ipak imala em postojeće migove 29 em još važnije iskustvo, znanje, neku opremu, kapacitete za servis i sl. pa je tu uvjetno rečeno bolje(povoljnije) prošla.. a sad usporedba samih aviona .. mrtva trka.

Odgovori
De

@ Miki,
samo se zahebavam! :-)

Odgovori
С

Ништа од новитета када није (пред)изборна година…
Само лапрдања…

Odgovori
ma

Pod stalnom pretnjom zapadnih sila Srbija je dozvolila sebi da takve pretnje opet doceka zastarelim oruzjem bez adekvatne zastite jedinica i teritorije iz vazduha i modernih PVO sistema. Sve je ovo mlacenje prazne slame. Nista pametno i nista novo u zemlji Tunguziji (Srbiji). U vreme kada nam preti opstanak ove zemlje avioni su u hangarima na remont i bez modernijih lovaca, PVO ne modernizovana spoljna politika katastrofalna, nista ne moze ni biti bolje.Opet se prave potpuno iste greske kao i mnogo puta ranije.

Odgovori
Jo

Nema potrebe svaki dan praviti komparacije Srb-Hrv, svako za sebe, kako misli da je najbolje.
Ljudi u blacenju nase vojske zaboravljaju jednu njenu prednost u odnosu na sve druge zemlje sa kojima delimo granicu,a to je jurisna avijacija. Kakva god da je. Pogotovo ako se zna da potencijalno konflikte zemlje i teritorije gotovo da nemaju pvo.
I dodao bi nesto vezano za pvo. Taj sektor Vojske koji je najatraktivniji i kroz koji se meri modernizacija Armija u ovom slucaju nas i Hrvata, zove se RV i PVO,gde je drugi deo imena vazniji od prvog,koliko god da balavite na migove, efove i sl. Postavite sebi pitanje, koliko je u buducnosti realno da Hrvatska kupi Patriot, a koliko da Srbija konacno dobije s300,buk,itd? Cinimi se da je druga opcija realnija. Ako je tako,sta biste vise voleli? Da smo uzeli 10 novih mig35,29m ili su30 i da to bude to, ili da se krpimo sa polovnim 29-tkama, a da znamo(a znamo) da je to pola puta modernizacije i da sledi ona vaznija polovina koja se zove pvo.

I ne zaboravite nikad JURISNA AVIJACIJA!!! Kada je izbijo rat u Jugi, tada su migovi(29) tek sisli sa proizvodne trake, prosto neverovatno deluje cinjenica da su bili stari svega 4,5g. kao takmace imali su avione bez radara (galeb,orao) i nikakav protivnicki pvo. I ko je pravio na stotine letova i dejstava mig ili orao?
Da pojednostavim, 100 f16,su30 je bolje ne od 100 nego od 1000 orlova, ali je 10 orlova uz kakav takav pvo za jednu zemlju korisnije nego 10 f16,su30… Jer zemlja koja ima npr.10 suhoja pitanje je koliko moze od njih da drzi operativno i da ih opskrbi za v-z dejstva? UzmiteUzmite za primer Austriju, oni imaju valjda 14EF, nije sporno sta EF moze, nego sta Austrijanci sa svojim naletom,budzetom i brojem raketa mogu,sa njim mogu?

Odgovori
Ju

Ono što Srbija ima od PVO je ono što je imala i 1999.g. , PVO je ostao na toj razini, a zapadni avioni i njihova oprema su daleko napredovali. Pa čak i da idemo u nazad kakav je skor u odnosu izvršenih napada NATO aviacije i srušenih NATO aviona? To što Hrvatska nema PVO sustav nebi trebao biti neki problem s obzirom da bi napad na Hrvatsku bio napad na NATO.

Re

Ja se slazem, za Srbiju bi bilo odlicno da moze da ima 10 operativnih orlova, sa modernim naoruzanjem, koji mogu da dejstvuju precizno sa vise od 5000 m. Al to niti ima, niti oni mogu tako da dejstvuju. A ispod ih svaki laki PVO sistem skida. E u tome je problem…

ko

@Rex Interesantan predlog ali to bi funkcionisalo u slucaju vazdusne prevlasti na cega gotovo sigurno ne mozes da racunas. Pogledaj koriscenje jurisnika na kososvu 1999. Leteli „nisko nize“ i imali zastitu PVO svo vreme. Dejstvovali su sve dok dok nisu preorali aerodrome. Ne znam da li je i jedan oboren pre toga. Dignes ga na 5000m i postaje glineni golub.

Me

@ Joca
Nemoj molim te o kvaliteti jurišnih aviona. Period 91.-95. je pokazao sve. Toliko su bili dobri da su se i MIG 21 koristili za takve akcije.
A koliko ih je tek bilo oboreno…
Osim toga, jurišna avijacija more biti zaštićena lovačkom avijacijom. Ako je nemaju, a protivnik je ima, onda u kratkom roku neće biti ni jurišne avijacije.

Ne

Vježba izgleda zbilja impresivno. Posebno nastupanje M 84 tenkova.
Što se tiče oklopnih snaga mislim da ste dosta ispred Hrvatske.
Čestitke na impresivnoj vježbi !

Odgovori
Fi

HRV
Patria 126 komada
Iveco LMV 14 komada
M1151 osuvremenjena verzija Humvee 93 komada
Oshkosh M-ATV 172 komada
MaxxPro 40 komada
RG 33 20 komada

SRB:
Zastarjeli BOV i BRDM, tek 40 starijih varijanti Humveea

– kvantitaitno i kvalitativno HRV superiorna

Tenkovi M84 i M80 isti broj, vrlo zastarjelih T72 i T54 Srbija ima još 250, mi smo to poslali u staro željezo i stavili kao spomenike u vojarne

HRV
F16 12 komada

SRB
Mig 29 10 komada

HRV
PC-9 i Zlin 242 20 komada
CL415 6 komada
AT802 6 komada

SRB
Soko G2, G4 i Lasta 95 36 komada
An-26 i PA34 2 komada

HRV
Mi-17 24 komada
Bell OH58 Kiowa 16 komada
Bell 206 8 komada

SRB
Mi-17 10 komada
H145 9 komada
Gazella 30 komada

– Kod helikoptera Hrvatska je superiorna, u avionaima kada obje zelje u uporabu stave svoje avione Hratska će biti u boljoj poziciji.

Odgovori
Ne

@ Filip

Ispravak netočnog navoda
Mi – 17 10 komada
Mi -8 prastarih 14 kom
Tenkovi M 84 Srbija 200 njak,HV 48 kom + 24 sa kojima neznamo što bi
Patrija za sada dvije bojne operativne ostatak na “čekanju“

Ž

Подаци које сте изнели и нису баш тачни. Хрватска има 72 а Србија 212 тенкова М-84, Хрватска 128 БВП М-80, Србија 320.

Хрватска тренутно нема Ф-16 већ 12 МиГ-21 а Србија има и Орлове.

Sa

Ma vi samo još ne znate na kakve ste krševe pukli lovu, ali svakako pozitivan trend u odnosu na naše višedecenijsko tapkanje u mestu – trend koji potpuno opravdava sve secesije i raspad nekadašnje zajedničke države…

sl

@Filip Dobro,sad kad si se probudio ponovo prebroj šta to hrvatska ima. Posebno mi se sviđa onaj deo sa F16… :D

Pe

@Filip
A cemu ovo poredjenje uz jos netacne podatke…ne vidim poentu ..tih brojeva..btw sto se tenkova tice i uopste gusjenicaraVS ih ima znacajno vise..
Ovde je u pitanju vojna vjezba sa opremom koja je potpuno borbeno operativna…osim toga, tacno je da su BOV i BVP starija vozila ali su teze naoruzani..i ne samo to, na vjezbi su bili i POLO i Gvozdika…mozda zastarilo (zavisi sa cim se poredi) ali za masovan udar :) …da nije mi jasno a vi bi trebalo da znate bolje, zasto su hrvatske patrije relativno ‘slabo, naouruzane, ok DUBS u varijanti oklopnog transportera, ali to nije u pravi BVP za prvu liniju fronta, ok 6 komada ce da dobije onu izraelsku kupolu..ali to su mali brojevi u odnosu na broj vozila koje posjeduje(bar na papiru)…moj jedini logicni zakljucak je da je to oprema nabavljana iskljucivo za NATO misije…mozda grijesim.

Kr

Filipe malo si pretjerao. Iako i ja smatram da je hrvatska vojska modernija, sposobnija i moralno jača…ali mi nemamo te brojke koje si ti naveo. Srpska vojska je jača u tenkovima i ljudstvu. To je ostatak ruske doktrine otvorenog sukoba. Al u odnosu na ovdje prikazanu vježbu dovoljno je pogledati ovaj link:
https://hrvatski-vojnik.hr/multimedija/videoprilozi/vojne-vjezbe/item/3846-vjezba-zdruzenog-djelovanja-zracnih-i-kopnenih-snaga.html

Ju

Slobodan321

Tih 12 F16 će prije biti operativno nego vaši mig29. U prvom redu za F16 se već zna dinamika isporuke, razina opreme i rokovi isporuke, za migove još se ništa nezna.

Ni

Hrvatska -300 tisuća mladih + ko zna koliko bi da ode, Србија -600 хилјада младих + плус сви би да оду.

Prava slika čemera i jada Filipe.

De

Dragi Filipe, Pitanje je šta je od svega gore pobrojanog operativno kako na jednoj tako i na drugoj strani. Ipak najvažnije je kako su oni koji to treba da koriste obučeni. Svojevremeno su Sirija, Egipat u Jom Kipurskom ratu napali Izrael sa duplo više mlaznjaka, duplo više tenkova i tri puta više artiljerijskih oruđa i na kraju ništa. Sve je to relativno…

Ac

A kam ti orlovi?Samo te orlove koje nisi nabrojao je dovoljno da ti uniste sve ono sto si nabrojao osim ruku na srce f16.Do sukoba,hvala Bogu nece nadam se nikad doci,ali cisto kazem zbog uporedjivanja tehnike.I sve sto si nabrojao od tehnike,nista ne vredi ako nemas sopstvenu proizvodnju municije,raketa…jer ako izbije neki veci belaj(ne mislim srb-hrv,nego svetski) avioni i helikopteri mogu da came u hangarima,a tu je Srbija dobra.Toliko

Š

Mene bi iskreno začudilo da Hrvatska i Srbija zajedno imaju više od 20-30 operativnih tenkova, a isto vrijedi i za ostalo navedeno. Papir trpi svašta. U praksi to sve negdje lijepo stoji zadnjih 25 godina, skuplja hrđu i paučinu; još je dobro i ako je pod nekim krovom, a ne pod običnom ceradom. Tu i tamo se zakrpa i ofarba par komada za kakvu smiješnu hrvatsku ili srpsku vježbu maltene na razini nekog komercijalnog paintball kluba.

Meni je drago da je tako, jer nikome ne mogu pasti gluposti na pamet. Živio mir!

Ra

Sećam se da je Hrvatska od amerikanaca dobila masu nekih vozila iz Male Azije…Većina danas stoji neupotrebljivo i možda tek poneko vozilo je operativno…Svakako puno podataka navedeno a poprilično pogrešni podatci…Evo recimo za Srbiju samo oko tenkova ću reći …M84 i M84a ukupno 232 komada…Raspoređeno 212 komada…Tenkovi T-72m nešto preko 60 komada …Raspoređeno 13 komada za obuku…Onda ostavljeno je u rezervi 200 komada T-55…Rusija je donirala Srbiji 30 tenkova T72s …Za kraj da ti kažem da izvoditi zaključke je malo složenija priča…

Ju

@Raša
Vozila su tipa MRAP i proizvedena su od 2004 na novije, 220 kom. Sva su u dobrom stanju, neka su bila van stroja zbog isteka sigurnosnih certifikata za protueksplozivna stakla i to je to. Istina da Hrvatskoj ni netreba toliko na mine otpornih vozila, pa će dio vjerojatno biti za rezervne dijelove. U svakom slučaju moćno izgledaju .

Vi

Srbija ima samo par m-17 operativno,a G-2 vise ni ne leti,laste tek uvedene su prilicno problematicne.oklop zastareo..

Me

@Filip

Napisao si dosta toga netočnoga (npr. miješaš Mi171 i Mi8). OK za novu opremu koja je došla, ali nemoj evidentirati nešto što se tek naručuje (F16). A potpuno si zaboravio ono što imamo na lageru, ali ne koristimo (razni BOVovi, BRDMovi i slično, 24+ komada M84,…).
Osim toga zaboravio si sistemske greške koje rade 2 vojske:
– HV računa na stanju i opremu koja još nije stavljena u funkciju (jer fale ljudi ili neka oprema ili papir. npr. PATRIE i MRAPovi),
– VS računa na stanju i opremu koja je pokvarena (npr. po broju tenkova šišaju Francusku ili NJemačku, a koliko ih je funkcionalno je jako dobro pitanje).
Po mom osobnom mišljenju, preveliki brojevi u inventaru daju lažnu sliku. Preferiram brojeve opreme u funkciji.

jo

Vik
Sto se tice mladih i obrazovanih pobegli su od tebe i tebi slicnima
St je potrebno i da ti odes tako pametan,bez da se spremas da odes vec da odes

Odgovori
Fi

Zašto su stavili bijele plahte na tenkove ? :)

Odgovori
Dr

Jer se predaju

Pr

Zbog snijega, da ne nazebu ; )

Sr

Pa gde su ti silni noviteti Nora B52, Lazar 3, Alas, Šumadija, Mloš sada je svima jasno da služe samo za izložbu pred izbore ova tehnika na Pasuljanskim livadama je zastarela, odavno je trebalo izvršiti modernizaciju svih tenkova i borbenih vozila jer ovakvi su glineni golubovi na bojnom polju da nepričam o rv i pvo, Gazelice su smešne trebalo je odsvno nabaviti eskadrilu pravih borbenih hilikoptera MI28H oni su prava podrška kopnenim jedinicama, da li neko stvarno misli da da Albanci na Kosovu nisu naoružani Američkim BGM 71 TOWi Nemačkim protivoklopnim sistemima i lakim pvo raketama rušili bi Orlove i Gazele kao od šale.

Odgovori
Kr

Ako se realizira donacija rusije u tenkovima Srbija će biti u razini Njemačke po broju tenkova i jedna od vodećih u europi. Ne dajem zato neku geostratešku prednost Srbiji već je žalosno na što su spale europske vojske. Potpuno je zanemarena snaga tog moćnog oružja. Nadam se da nakon kupnje f16 slijedi gradnja domaćih korveta (možda i 1-2 fregate), a nakon toga predstoji modernizacija tenkova. Ja sam pri tome za kupnju postojećih. Abrams preko FMS programa ili Challenger2.

Ac

Ja mislim da se jednostavno jos uvek iz nekog razloga ne pokazuje nova tehnika.Ne bi me cudilo da se uskoro pojavi neki novi jurisnik koji ce da zameni orlove i g4.Siguran sam da se radi na tome SA NEKIM.

Ra

Lepo piše ko je učestvovao na Vežbi i to je dovoljno da se napravi zaključak…Svo navedeno novo naoružanje bi bilo u nekim drugim jedinica a ne u ovim koje su bile na vežbi…Nora B52 bi trebalo da je u Mešovitoj Brigadi …Lazar 3 može da bude samo kao deo neke nove jedinice …Uz tenkove mora ostati BVP M80…Alas i ako ga ima u Vojsci takođe bi bio u zasebnoj jedinici…Šumadija se tek testira…Gazele će dobiti savremenije naoružanje tako da mogu da dejstvuju sa prilične udaljenosti…Orao takođe je plan da dobije vođene bombe…Sa svom ovom starom tehnikom se može još itekako puno…Ko je bio u ratu zna o čemu pišem…

Me

@Krunoslav
1. Broj tenkova ništa ne govori. Što je po tebi bolje: imati 24 M84 ili 48 T55?

2. Održavanje tenkova košta. HV je konačna dostigla redovno revizioniranje M84 na nivou oko 8 godina (imaš stavke u budžetu RH za to). Ne znam koliki je period redovnog revizioniranja tenkova u VS.

3. ABRAMS je užasno nepraktičan tenk:
– pošto nema motor nego turbinu (jedini takav na svijetu), onda koristi kerozin za gorivo,
– koristi municiju s osiromašenim uranom,
– dio sendvič-oklopa je također od osiromašenog urana.
Koliko mi je poznato, osim SAD koriste ga samo još neke zamlje u arapskom dijelu svijeta (koje imaju naftu ti. pare za takve tenkove).

4. M1 ABRAMSa imaš uskladištenih (nekorištenih, s 0 km na brojčaniku) u SADu preko 3000 komada i zaista bi se mogli dobiti za nikakve pare, ali ih nitko nije tražio (čak ni baltičke zemlje). CHALLENGER 2 je bolje rješenje, mada bih radije išao na LEOPARD2 A7 (svježa verzija) .

5. HV bi napravila veliki korak kada bi se konačno krenulo na nadogradnju tenkova na M84D verziju. Više od toga nam zaista ne treba, a to je verzija koja bi bila dovoljno dobra za idućih 10-15 godina, minimalno.

Al

Ovde je ucestovala 4 . brigada , u njenom sastavu nisu Lazar , Nore , ni svi tipovi bacaca raketa . Novim naoruzanjem se prvo naoruzavaju spec jedinice i Spec brigada , koja nije ucestovala u vezbi !…
Spec . brigada ce dobiti i 30 tenkova iz Rusije , kao i nove helikoptere, a vec ima 12 Lazara.Vremenom ce se naoruzavati i ostale brigade savremenim naoruzanjem .
Treba da shvatite da na ovoj vezbi nisu ucestvovale najelitnije jedinice VS , a samim tim ni najsavremenije oruzije nije koristeno!

Ze

@nenad,zaso LAZES?Hr.je narucila „hefire“prije 8 mj.i kostace 25miliona +pdv.32 komada zapocetak.2 za svaku kiowu.Nerazumjem staimas odtoga da Lazes?

Odgovori
an

Znaš li ti
Ed 12:03, 30. mar. 2018.
@airboss,
AGM-114 Hellfire…
Trenazne verzije su vec u upotrebi za borbene procitaj:
http://www.janes.com/article/73822/croatia-to-arm-oh-58d-helicopters-with-hellfire-missiles

Odgovori
ma

Nema trenutne opasnosti po Srbiju od susednih drzava, vec od onih koji huskaju nekog zamorceta protiv nas. To je sustina svega. USA ce sve uciniti da im pruzi logisticku podrsku. A Srbija??? Kaze vrhovni k. kako ce vojska Srbije ubrzano da se modernizuje a to njegovo ubrzano bice tek za nekoliko godina ili nikad. A stvari polako postaju urgentne.

Odgovori
an

Komentar je bio za Nenada koji lupeta netočne podatke naročito za Patrijsa dobrom dozom zluradosti da ne kažem težu riječ..Filip je približno točno iznio podatke.
U HV se razmatra nabavka novoga tenka koji bi zamijenio M-84 koji je dijelom moderniziran,kao i zamjena za M-80 (Njemačka ,SAD).
vidjeti ćemo što će biti s nabavkom Pzo sistema srednjeg dometa(moguće norveški nasams,ali je stvar koja će se riješavati-Dakle u PO osim ruskih sistema, je to Helffire i Spike.
Ne zaboravimo da Hrvatska nije imala oružane snage i da je iz ničega storeno RZsa akvizicijom F16 u regionalnim okvirima vrlo respektabilno,posebno helikopterska komponenta ,mornarica itd.Proizvedeno je i izvrsno pješačko naoružanje.Srbija je dobrim dijelom nasljedila sve iz bivše vojske mada tome sada resursi izlaze i ako želi modernizirati vojsku morati će razvezati kesu,mada će se i dalje vjerojatno oslanjati na Istok.

Odgovori
Fi

Srbija stvarno treba modernizirati vojsku. Ovo je strašno. Kao da gledam slike od prije 40 godina a ne 2018.

Odgovori
Dj

Mi se smejemo ali Hrvati to sta rade, rade kako treba planirano. Polako uvode moderno naoruzanje i samo je pitanje vremena kada ce to sve da se poslozi i da postane mala ali dobro opremljena vojska. Ovo sta Srbija ima, samo je pitanje vremena kada ce sve to da propadne. Nema tu ni glave ni repa u planiranju. Radi se o teskoj improvizaciji i propadanju. A kada sve to propadne za 10-20 godina, tada cete videti koliko ce para i vremena da bude potrebno da sastavimo vojsku iz pocetka. A mi se smejemo pa tako Kjove nista ne valjaju kao i Helfajer rakete. Ne valjaju ni svapske haubice jer su nase bolje. Patrije isto ne valjaju i bolje je da su od nas kupili Milose i Lazare koji postoje samo na papiru. Ne valja im ni VHS puska koju sami proizvode… Oni sve po malo usvajaju. I kada sastave sve to kao celinu… onda ce lagano da povecaju kolicinu svega ako im bude potrebno. Neznam kako vama, ali meni se cini da su oni na pravome putu. Tako se gradi vojska. I na kraju ubedjen sam da ce njihovi F-16 da lete za razliku od nasih Migova. Do pre neki dan nisam nista analizirao. Bio sam obavesten samo iz nasih medija i naslova iz novina. Najaci, najbolje, lideri, svi nas se boje… sve je to zamajavanje, sami sebe lazemo…

Odgovori
Po

Jad i beda od opreme. Godina 1972… smesno!!

Odgovori
Ba

Ljudi spustite malo loptu.
Ovo je standardna planska vježba 1.brigade uvedena u kalendar u junu 2017. Popraćena je medijski samo zbog činjenice da se trenutno politička koškanja vezana za Kosovo malo intenzivnija nego inače.

Pukovnik Stopa je izveo ljude na vježbu po planu. Ide obavezno u ovom periodu jer je kod nas praksa da tenkisti odrade ovo s kraja zime na proljeće (zbog blata, pripreme tehnike i vozila podrške). Za one koji ne znaju glavne artiljeriske vježbe se održavaju isto tako planski u maju, godinama, pod nazivom „Vatreni skok“. Ide mobilno logorovanje, 10-15 dana, bojeva gađanja, mjenjanje položaja, orkani, vbr-ovi, haubice, standardno.

Ovo je bila uobičajna prilika da tenkisti voze po teškom terenu, vrše bojeva gađanja nekoliko dana prije tematske pokazne vježbe, da helikopterske jedinice rade u malo težim meteo uslovima, ali i da vojnici pucaju iz pješadijskog oružija, zolja, minobacača… Standardno, zaista standardno.

Oprema koja je korištena je ona koju ima u upotrebi Prva brigada i u težim uslovima. Ovo nije prikaz vojne opreme kojom raspolaže država. Bila su dva takva prikaza prošle godine- Čelik i Sloboda 2017, jel?

Inače, Prva brigada ima desetak većih i tridesetak manjih vježbi svake godine. Ne nisam pogriješio u broju. Slično je i u ostalim jedinicama. Prije „Sadejstva2018“ napravili smo obuku tenkista bataljona na istom poligonu polovinom decembra. Bojeva municija, marš po pravcu dejstva, sve… Prije toga bojeva gađanja rezervista oklopnjaka na „Orešcu“, prvog oktobra ako se ne varam…Prije toga „Vatreni skok 2017“ u junu, pa prije toga… itd. Ovdje ne govorim o vježbama jedinica spacijalne namjene, nego ovo što je redovno. O padobrancima, specijali, „Platinastom vuku“, „Slovenskom bratstvu“, „Komšije“ „Nišava 2017“, pa ovo sa vojskom Grčke ste imali priliku više da vidite u medijima.

Praktično svaka dva tri mjeseca ima veća vježba. Nikako ne mogu da se otmem utisku da komentatorima tu promiče bit čitave te priče…Oprema tako-tako, plata- isto, svjetlosne godine od onoga kako bi željeli, ali naši tenkisti vozaju svoje tenkove, ispuca se borbeni komplet na ovakvim dešavanjima. Naš artiljerijski poručnik zna brzo i efikasno da navede bateriju (na prste). Ne treba mu gps, treba mu lenjir, uglomjer, daljinar i mapa. Ako ima gps, dobrodošao. Što se tiče bojevih gađanja- znate li vi koliko se sredstava utroši na ovo? Brdo maljutki su ljudi ispalili, tri dana prije glavne vježbe u sklopu priprema. Pješadinci sa zoljama, piloti helikoptera, Orlovi, 230 meta. Zaista ne znam šta bi vi? Šta ćete sa „Armatama“ i „Abramsima“, kada su posade talašika? O kakvim bitkama i opremi se govori? Znate li koliko obuke i resursa je potrebno da se jedna brigada prebaci 400km daleko i uđe u dejstvo, a u vremenu koje je predviđeno za borbeni raspored? Mislite da to možete da iskupite „u gradu“,podjelite heklere, zolje, pancire i to je to? Griješite. Jako griješite.

Zaista stalno se govori o opremi. Razlog za to je uglavnom što ljudi ovdje imaju opravdane komplekse o inferiornoj opremi kada je riječ o konforntaciji sa NATO. Ipak, treba da znate da je taj NATO u obuku kadra ulagao barem koliko i u opremu, dobivši obučene profesionalce za svoj raspored. Oprema je tu da olakša rad čovjeku koji zna svoj posao. Nore su planirane za vježbu u maju. Nije planiran prilog.

U tom smislu želim da kažem nešto i komentatorima koji porede opremu HR i Srb. Prije svega- čudno je to malo, zar ne? Kakve veze to ima? Hrvatska je u NATO zato da vi nebi o takvim nebulozama morali da razmišljate, zar ne? S druge strane- Srbija ne mora da razmišlja od koga će da kupi nešto, zer ne? Ako hoćemo nešto jeftinije- tu su Rusija i Kina, a ako hoćemo nešto skuplje, tu je Erbas i H145. Ne morate da se brinete o tome kako je naša oprema zastarjela, ruska i slično- nama to valja. Mi smo spremni na to da potrošimo toliko para iz budžeta. To je sve.

Vi ipak morate da pratite standarde saveza u pogledu obuke ljudstva, ali i skuplje opreme i to je ok. Ono na šta želim da vam skrenem pažnju, a što je činjenica koja se prećutkuje je da većina HRV NE PRATI standarde NATO u pogledu obuke ljudstva. I niste jedini. Slično je i u Sloveniji, Slovačkoj, ali i u još par zemalja. Trećerazredna jedinica Grčke vojske u zubima može da nosi čitav HRV, a o britancima, Italiji ili američkoj vojsci tek nebih. Na jako niskim granama je to. Ogrezlo u šminkanje, uhljebljivanje kadrova i korupciju svake vrste. Ljudi uopšte nisu u toku šta se dešava po vašim kasarnama. Svaku lošu praksu JNA sa bježanjem i krađom svega i svačega preuzeli ste u cijelosti. Potencijal HRV je bi veći 1995 za 6 puta nego danas (tačan koeficijent efikasnosti je 5,2+).

Nama treba sve- od boljih uniformi za tenkistu na ovu hladnoću do modernizovanih tenkova, aviona i slično. Stiglo skoro 10 novih FAP-ova vojsci, mi sretni k’o da nam je Bog neznam šta dao. Ipak, garantujem vam da većina naših rezervista u svom ves-u tuče veliku većinu vaših vojnika po ugovoru.
Džaba oprema. To je jednostavno tako mladci moji.

Odgovori
Dr

E pobratime zalepio si ovde mnogima vruć dlan . Onim našim opozicionarima koji gde god stignu pljuju po svojoj Državi , a ovde po Vojsci , A bogme , ovo što si pisao , je takođe dlan po ušima našim “ susjedima “ koji će da odzvanja malo duže vreme.
Vojska Srbije po mom skromnom mišljenju će doživeti preporod sa sledećom generacijom Pukovnika jer su to Oficiri koji su mnogo toga doživeli kao Poručnici i Kapetani i imaju mnogo iskustva. Ono što je dobro i jako važno je da Rezervisti prvog poziva imaju , mahom , svest o patriotizmu i uvek su spremni da brane Srbiju uključujući i KiM bar onaj severni deo.
Hrvatima želim da uživaju u njihovoj imaginarnoj „vojnoj superiornosti“ sa 32 Hellfire rakete i jos 20 do 30 AMRAAM Raketa….. pitam se a šta posle ????
U slučaju da napadnete Republiku Srpsku zq vas neće važiti odredba 5 iz NATO ugovora tako da Kiowa Warior ima vreme opstanka ne duže od 15 Minuta….( koliko traje trajektorija leta pod punim forsažom od Batajnice do , recimo , Banja Luke ….) sve ostalo što trenutno poseduje MORH je na istom nivou kao Vojska Srbije da se ne lažemo !

Ž

Бања Лука, ово је била вежба 4. а не 1. бригаде.

Ba

@Živojin Banković

Tako je Živojine. Lapsus.

Me

@Dragan Dubonjac

„njihovoj imaginarnoj „vojnoj superiornosti“ sa 32 Hellfire rakete i jos 20 do 30 AMRAAM Raketa“
Ne znam da li je to žalosna ili sretna okolnost što ta mala količina oružja zaista donosi taktičku i stratešku prednost.

„U slučaju da napadnete Republiku Srpsku“
Zašto bi napali RS?

„koliko traje trajektorija leta pod punim forsažom od Batajnice do , recimo , Banja Luke“
Ako mi je matematika ispravna, onda taj avion ne bi imao goriva za povratak na Batajnicu. Jesi li razmišljao o tome?

Yo

NATO standardi… Nakon 15 godina i trilion dolara troškova – Talibani ponovo potpuno kontrolišu 70% Avganistana…
Veći debakl od Sovjeta i Vijetnama u paketu.
Nama je preko potreban ozbiljan program modernizacije onoga što vredi modernizovati i prodaje svega zastarelog radi sufinansiranja proizvodnje i nabavke novog.
Kada su Hrvati u pitanju – ni na šta što su nabavili ne bih dinara bacio – osim možda njihove nove puške…

Ju

Dečki ovo su izjave na razini nabrijanih srednjoškolaca. Prvo razina obuke HV je do sada od stranih stručnjaka proglašavana vrhunskom, da ne pričam o vrhunskim pilotima koji su u rekordnom roku prošli Američku obuku za Kiowe. Poznata je stvar da su u Srbiji vojnici demotivorani lošim stanjem svega od čizama do opreme, a o plaćama da ne govorimo. Sati naleta Srpskih pilota su nikakvi jer su migovi pred krajem resursa to se zna. Ne školuje se novi kadar jer migovi lete samo ako moraju. F16 koje nabavlja Hrvatska će imati od proizvođača garantirano 3000 sati resursa, a mig29 nakon remonta, za kojeg se još ni nezna kad će 800 sati. Svi ovi podaci su objavljeni. Inače startovanje mig29 traje duže od tih 15 minuta koje navodiš, pogledaj video o tome imaš prezentaciju sa batanjice. Na kraju da vas malo umirim, Hrvatska nema ama baš nikakvih teritorijalnih pretenzija na BL ili Srbiju i teško se oteti dojmu da odgovaram na pisanje nekog kome je jedini izvor informacija Lazanski i Sputnik.

Ze

Puno ste napisali, a ništa ne znate.
Pišete ko da ste usred HV i sve vidite i sve znate. Dok se u Hrvatskoj Vojka stila i ocjenjuje po nato standardu i to rade i strani oficiri zaduženi za evakuaciju, u VS se ništa ne zna samo se hvali na sva usta.
Onda izađe slika u novinama baš ove vježbe gde postrojena vojska izgleda ko iz neke parodije, svaki preko 130kg i ne manje od 40g, svi ih ismevavaju.
Kako da ta vojska u slučaju rata bili šta napravi i nosi se sa obučenom stranom vojskom i to su još vojnici pod ugovorom.
Dosta omalovažavanja drugih kad treba sebe najpre dovesti u red.

Mi

Banja Luka,
Usporedi ovo sto si napisao s DR-om od 91. do 95. kad HV nije imala ni Panzere ni Patrie ni Kiowe ni M-84 vec dobrovoljna vatrogasna drustva i lovacke udruge s Vasim starim (ne i tada) FAP-ovima, M-84 i brojnim VES rezervistima i oficirima kako sam navodis s lenjirom u ruci.
Rezultat znamo.

Odgovori
Mi

Rezultat je: NATO: 1 – FR Yugoslavia: 0

Da se ne lažemo. Te priče o lovačkim udrugama i vatrogasnim društvima zaista jesu lovačke priče…

an

Banja Luka

Al si pretjerao.Obuka HV vrši se po svim standardima NATO-a za što su stigle pohvale s više strana od visokih časnika-NATO-kako u Afganistanu tako i na Baltiku gdje su raspoređeni hrvatski vojnici.A stanje u našim vojarnama ti Banja Luko ne znaš niti ćeš ga znati jedino ako budepš čačkao mečku….
Pa gdje ste bile junačine 91 u direktnom srazu kada smo imali samo lovačke puške a vi svu tu modernu tehniku,kako nas niste pregazile a da ne spominjem 95.
No nemojmo se vraćati na ta ružna vremena,okrenimo se budućnosti i neka svaka zemlja nabavlja i zanavlja što joj je potrebno a Hrvatska ide u dobrom smjeru i neka samo tako nastavi.Interes mladih za vojna zvanja u Hrvatskoj je sve veći i mi recimo nemamo problema s odazivom za školovanje časničkog kadra,standard naših vojnika raste,opremanje i sve veći je odaziv u središte za dobrovoljno služenje vojnog roka,što je baza za profesionalno služenje.

Odgovori
Zo

@ Antun
Jedino da napokon ti i slicni tvom nacinu razmisljanja napokon dobacite da te sjajne 95 kada se sve sabere i oduzme vi niste bili u ratu sa Srbijom vec ste se obracunali sa Krajinom. A o meckama bolje nemoj. Zato ste vi u natou jer je jedna mecka i dalje i veca i nemalo jace.

Ju

Treba samo pročitati stenograme vojnog vijeća tadašnje Jugoslavije da ti bude jasno u kakvom je stanju bila tadašnja VJ i kakva su bila promišljanja generala.

ma

Znate li koliko se piloti Gazele izlazu riziku pri lansiranju praistorijske Maljutke? Od 2000te god. do danas nije modernizovan helikopter ili nabavljen drugi a moglo se. Ali ko je o tome vodio brigu. Tada nam je bila tema da li nam treba uopste vojska ili ne? A tada su nam punili glavu da imamo najbolje odnose sa zapadnim zemljama. Ali cerupanje Srbije im je bilo daleko bolje resenje za licno bogacenje, kroz razne izmisljene gencije,NVO sektor, stranih banaka itd… Ko se tada zabrinuo za sudbinu vojske. Mi nismo uspeli do sada modernizovati najosnovnije stvari i uvesti ih u operativnu upotrebu, a da ne pricam o slozenijim sredstvima. Zaista porazavajuce, a proslo je punih 18godina. Zaostarela tehnika je bila i pre 2000g. tada su bile sankcije mada je moglo ipak vise da se ucini po pitanju naoruzanja i spremnije doceka 99g. ali nije. A agresija je pripremana jos mnogo ranije. Odmah nakon Dejtona. Jos samo treba da im urucimo Nobela za sve zasluge u vodjenju drzave u zadnjih 18g. pa i ranije. A danas smo jos u tezoj situaciji sa naoruzanjem.Samo manje hvalospeva jer jos uvek to niko nije zasluzio da mu se udeljuju nekakvi komplimenti za opremanje vojske. Ova zemlja nema vise ljudi za bacanje zbog zastarele tehnologije.

Odgovori
Am

Drugari, ajde mi objasnite kako to da je neko provereno oružje najednom loše jer je „zastarelo“? Pa nije to mobilni, a ni kompjuter.

Kako se ono zove jedan od najpoularnijih pištolja, Colt 1911?
Kad nekoga upuca, jel taj padne ili kaže, haha, taj pištolj ti je zastareo, ima 100 godina, haha.

Tenkovi zastareli, dobro… RPG-7 je ’61. godište.Maljutka je iz 63, MILAN 71… BGM71 TOW je isto iz sedamdesetih. Cela ta generacija tenkova je napravljena sedamdesetih. Ili su i tada bili zastareli – ili nisu ni danas. A od Korneta nema odbrane ni za M1A1, ni za Leopard 2. Leopard 3 nije izašao, ne znam da li bi A2 izgubio nevinost.

Ako umeju da rukuju tehnikom i imaju plan kako da je koriste – odlična je.

Odgovori
Ju

Čim izađe neko novo oružje ili oklop, netko već radi na tome da ga uništi nečim jačim. Znači oružje je zastarjelo onoliko koliko je potencijalni neprijatelj u mogućnosti da ga uništi. Ako ti protivnik ima mig21 možeš ga skidati starim PVO sistemima, ako ima F35 trebaš S400 da ga odvratiš. Znači ova tehnika te neće spasiti od napada NATO-a, ali će vjerojatno biti dovoljna u slučaju napada Albanije. Ova oprema nije zastarjela za vraćanje Kosova, ali je zastarjela ako se miješa NATO.

ma

Juco upravo o tome i govorim. Ili sledeci scenarijo. Sta ako im nato isporuci najmodernije protivoklopne sisteme ili recimo Stinger rakete ili se direktno umesa opet nekom „vazdusnom kampanjom“ kao 99god. A mi nismo prstom mrdnuli svo ovo vreme u vezi opremanja osposobljenosti vojske za takav scenarijo. Protivnik nikog ne pita hoces li se braniti ili neces i imas li cime ili nemas. Ruski modernizovani T72 ima daleko bolju zastitu od M84. Ima vodjena zrna sto M84 nema. Da ne govorim o ostalim oklopnjm vozilima. Sta je sa PVO? Hocemo li i dalje prackama i dalje docekivati nepozeljne uljeze. Pored ostalog ako imas moderno naoruzanje ono sluzi da u eventualnom sukobu izadjes sa minimalnim zrtvama i minimalnoj materijalnoj steti. Tome sluzi modernizovano oruzje za odbranu.Dakle sa takvim PVO sistemima imamo velike sanse da se izvucemo sa minimalnim gubicima, sa ovakvom Pvo sanse su ravno nuli. To isto vazi i za svako drugo naoruzanje.Tome sluzi moderno oruzje ako nasi „naucnici“ do danas to nisu shvatili. A vec u blatu smo do guse. Da bi sacuvao mir najefikasnije sredstvo je mocni sistemi za odbranu kopna i vazduha. Zivoti ljudi su mnogo, mnogo skuplji od najskupljeg oruzja. Na citavom Balkanu nije ugrozena nijedna zemlja kao mi. A po planu nabavke novog naoruzanja se gotovo nista ne radi ili vrlo malo. Ako treba da se ceka godinama da se jedan lazar ili Milos Sumadija itd… uvedu u operativnu upotrebu onda je to vrlo sporo. Neko rece da je siguran da se radi na novom jurisniku sa nekim. Jeste radi se na jurisniku 5gen. stealth tehnologije kakve nema niko na svetu. Smesno.

Odgovori
Ju

Točno da bi sa S300 imali solidne šanse, odnosno NATO pilotima nebi bilo svejedno. Problem je pozicija Srbije i pitanje dal bi sve i da se kupi NATO dopustio dopremu S300 do Srbije. Šta se uvođenja u uporabu novijih oklopnjaka ili haubica tiče, problem je što onaj ko bi trebao biti prvi naručitelj u ovom slučaju VS nema novca da prati i financira proizvodnju. Na kraju postoji i teoretski varijanta u kojoj VS ulazi na Kosovo, Rusija dovede svoju vojsku u Srbiju i tako spriječi NATO intervenciju, ali tu bi sigurno došlo do izolacije i sankcija Srbiji koji bi ju ekonomski uništili. Srbija na kraju nije Rusija.

Pe

A otkud vam to da VS nema za haubice… gluposti…pa VS i jeste primarni narucilac i ima ih.. koliko znam bar 18 komada NORA treba biti u operativnoj upotrebi nisu jos sve tu ali bice i to uopste nije presudno u ovom trenutku… Poenta vjezbe je bila da se prikaze efikasan udar po pobunjenicima.. btw o zastarjelosti, to je relativno zavisi sa cim poredis.. ja se sjecam da je UCKPBM kod velikog trnovca imao i bunkere i razne RBove pa su bili pocisceni za 48 sati od ‘zastarjelih sastava’ bez gubitaka.. a pitanje jedno.. gdje HV kupuje municiju, za tenkove artiljeriju i gdje remontuje svoje oklopnjake???… inace NATO danas je birokratska tvorevina koja je bez amerikanaca vojnicki impotentna toliko..ali prije svega uhljebi razni tu nalaze poslove :)

Ne

@ Perica Oklopnjake Hrvatska sama remontira i modernizira.
Municija se kupuje od raznih proizvođača to barem nije problem jer ih je hrpa proizvođača.

Am

Podseti me Perica… Jackson-i su primera radi bolno zastareli, ali uspešno korišćeni jer… Mogu da dignu cev u nebesa. Za tu konktretnu primenu bolji je Džekson od Abramsa

Pe

@Mateus

Kad je NATO kampanja u pitanju onakva kao 1999 je neponovljiva logisticki i za danasnji NATO… da skupe 1150 aviona za kampanju nema sanse.. 50 do 150 da.. ovo kazem hipoteticki., .. inace situacija danas geopoliticki je toliko drugacija da je takav scenario nexamisliv… inace ta kampanja od stane natoa predstavljena kao uspjesna gdje ti moras biti 60 puta brojniji u vazduhu da bi bombardovao sa distance i potrosio na stotine krstarecih raketa.. no comment… sta je ‘lesson learned ‘ stvarno iz nato ugla???.. i posle svega sa kosova izadje preko 120000 pripadnika VJ sa oko 350 tenkova..:)… ovako razmisljanje cisto iz vojnickog ugla… da NATO je tad imao i masovnu ‘jeftinu’ pjesadiju pa ..

Odgovori
Ne

Lekcija je bila da se samo zracnom kampanjom moze natjerati protivnika sa modernom infrastrukturom na kapitulciju, ako mu dovoljno toga unistis. Kad nema struje, vode i saobracaja sve staje i kad tad je kraj.
Zamisli danas da uniste telekomunikacije i elektrane , kad nestane mobilne mreze stanovnici ce sami u roku tri dana objesiti vodju koji im je to zakuhao.

ma

Mi i bez sankcija nismo u stanju modernizovati vojsku kljucnih sistema odvracanja, jer to je jos uvek u domenu propagande nasih „naucnika“ koji nam svaki dan predstavljaju toplu vodu. A sto se tice isporuke naoruzanja iz Rusije ne verujem da bi se taj scenarijo ponovio iz 99god. Ali pametni ljudi to nabavljaju na vreme a ne u minut do 12 kao neznalice. A mi smo propustil mnogo vozova do sada zahvaljujuci onima koji se predstavljaju da sve znaju i da svet postoji zbog njih. Da Srbija ima pametne i sposobne ljude na odlucujucim mestima ona ne bi dozvolila da upadne u corsokak u koji je danas. A ne neko da se predstavlja da je mnogo pametan a nije, ma ko to bio. I dalje se ovaj narod zaludjuje o ulasku u EU 3000god. Nista drugo i neznaju da ponude. Trebace nam jos desetine godina da se otreznimo od EU. Sem ako se ne slozimo da izvrsimo kolektivno samoubistvo. Kada bi svaka zemlja nabavljala naoruzanje u minut do 12 i vrsila ovakve reforme vojske od te drzave ne bi ostalo ni slovo. A mi smo na dobrom putu da to i budemo.

Odgovori
Do

Pa jebote zar opet, tko je bolji, Srbija ili Hrvatska? Kaj bre ima veze. Ja znam da je jagnjetina najbolja kod mene doma a Leskovacki rostilj kod susjeda i mir. Nemamo ni funkcionalnu avijaciju, mi Izraelce koji nisu stigli a oni ruse u djelovima! I sto cemo time raditi?
Ako ce se stvarno mjeriti snage, evo ja predlazem da se vladama dviju drzava podjeli kineska artiljerija (igracke) i puste ih na polje, pa nek se igraju rata, jer iz onog prije 3 desetljeca nisu ni izasli!

Odgovori
Sl

Tako je brate Domagoje, jedino pravilno razmišljanje !!!

Cr

Tako je Domagoj legendo! Nek pošalju naši političari svoje sinove da se igraju ratova, a svoje narode neka ostave na miru! Dosta je bilo ratova da bi se 20 porodica/obitelji u obe države obogatilo, a narod osiromašio još više!

Jo

Uglavnom JNA tehnika. Neku je još i Tito gledao.

Odgovori
Al

Srpska vojna industrija je proizvela , a vojska testirala :

– Lazar 3
– Milos
– Mali Milos
– Raketni modularni sistem Morava (Plamen s , oganj , grad)
– Alas -raketni sistem
– Nora B52 155 mm haubica
– Sora 122 mm haubica
– FAP kamione
– Zastava terensko vozilo
– Nove bespilotne letilice ( pegaz)
– Maljutke (poboljsanih karakteristika)
– Vodjene rakete i bombe ( testiranja vec zavrsena)
– Nabavljena je lovacka avijacija
– Modernizuje se Orao
– Modernizuju se Gazele
– nabavljaju se novi helikopteri , borbeni i Transportni
– Nabavlja se transportna avijacija
– Uveliko se radi na raketnom sistemu Sumadija
– Nabavljaju se novi tenkovi T72s i transporteri
– radi se na modernizaciji T84 tenka
– Modernizovani su BOV za izvidjanje i komandovanje
– Modernizovani su KUM i Neva , nabavljeni novi radari
– Pregovara se o nabavci mocnog PVO sistema
– Razmislja se o nabavci MI35 helikoptera
– Uvode se nove uniforme i oprema ( puske )
E kada ce sve ovo uci u naoruzanje svih jedinica ? Naravno da treba para…. ALI STA JE POENTA , MI 90% OVOGA GORE NAVEDENOG MOZEMO DA PROIZVEDEMO KOLIKO JE SUTRA ZA POTREBE VOJSKE.
STO VISE PRODAMO STRANIM PARTNERIMA TO CE BITI VISE PARA I DA SE NASA VOJSKA NAORUZA OVIM SREDSTVIMA.
Bice kada biti mora , ili kada zatrema !

Odgovori
Ne

Sve su to samo ideje i prototipovi. Srbija previse toga pokusava proizvesti , a nema sredstva ni dovoljno znanja za to.
Godinama slusamo kad se neki proizvodi hypaju i onda sve umukne i nista od toga, sjeti se samo Bumbara, modernizacije m84, aviona, raketa i sto ja zna sve ne. Trenutno se radi na cak tri samohodna topnicka sustava i ni jedan nije gotov kako treba i ne uvodi se u vojsku.
Ni puno razvijenije ne rade toliko, a i ono sto pokusavaju ne urodi uvijek plodom.

ma

Polovina od toga je samo teorija. KUB nije modernizovan, Gazela, Orao samo neki prototip itd. Koji su to novi radari nabavljeni?

Odgovori
Al

BOV 1 Polo – uveden u upotrebu
https://youtu.be/F_E9H-Wt4xU

Sora haubica 122 ( zamena za gvoxdiku ) svi testovi zavrseni
https://youtu.be/tdo_16FlD2k

Nora B52 – prodaje se stranim zemljama .Gadjala u Nikincima

Osmatračka radara AN/TPS-70 koji su kupljeni od Slovenije.
https://youtu.be/HBAb5vT6EUM

Novi BOV
https://youtu.be/yEFYuImSuxM

Alas – u Nikincima gadjao
Morava raketni bacaci – gadjali u Nikincima
Lazar 3 i Milos – ucestvovali u pokaznim vezbama i gadjali vatrom

Modernizacija KUB
https://youtu.be/HdwrR_X3QHY

Orao gadjao sa novom bombom vrv200 samovodjenom pre 10 dana
https://youtu.be/rpV61BHUe1E

Modernizacija Gazela i koriscenje rakete Pauk * km( testirana )
https://youtu.be/qGSBZKkYa3A

Dobili su se sertifikati za Momu i Orao da mogu raditi remonte motora i sredstava koje imamo
Nije to sve na papiru , oruzija koja vec uveliko gadjaju i pogadjaju, nisu samo maketa na papiru. Kojom dinamikom ce se uvesti u naoruzanje ,,sve zavisi od love !!!

Odgovori
Ne

Sve je to još na razini funkcionalnog prototipa, ništa to još nije gotovo.
Američki F 35 leti isto već 15 godina na ispitivanjima, pa jedva da je spreman za službu. Imali su helikopter Comanche na kojem su godinama radili da bi ga na kraju otkazali , jer tehnika još nije sazrijela za to što su očekivali dobiti.
Ovo nije svemirska tehnologija što Srbija radi, ali je pitanje da li se to isplati i hoće li to raditi pouzdano kako je zamišljeno.
Nije zabadava da još nisu uvedeni u naoruzanje, a godinama se radi na tome npr. Nora skoro svake godine dobije drugu kabinu, kod Lazar se vec stiglo do Lazara 3, a još nije ni jedna verzija uvedena u službu itd.

Vi

Bov 1 Polo jos iz jna,sora nije proizvedena ni uvedena,Alas -nema u vojsci,lazar 3-par komada,Milos-jedan komad u saj-u,Kub star skoro 50 godina,nova bomba za orao lose se pokazala na testu,Pauk raketa jos nije uvedena u naoruzanje..

Odgovori
Al

POLO jeste iz JNA, ali je modernizovan sa novim maljutkama i sistemom veze i osmatranja).
Nisam ja rekao da je ovo sve uvedeno u naoruzanje, ali nije ni na papiru , proizvedeno je i testirano Nulte serije su proizvedene i uveliko testirane.Sada je do drzave i vojske kojom dinamikom ce ulaziti u sastav.
Prica da je sve na papiru i samo maketa ne pije vode!!!!
Napravili smo haubice svetske klase , modularni bacac raketa (plamen ,oganj i grad)
Alas je mocno raketno sredstvo
Lazar i Milos nisu makete , ta su sredstva testirana u svim uslovima i spremna za proizvodnju!!
Proizvodimo municiju , granate i rakete top kvaliteta
Treba izdvojiti pare i sve ulazi u naoruzanje …
Kapa dole nasoj pameti!!!

Vi

Nisu sem mozda lazara ni nulte serije proizvedene.Kad bude para..,to moze da znaci za par godina,za deset godina ko sa lazarom(i tada u mizernom broju) ili nikad.

ma

Bitno je naoruzanje u jedinicama a ne tek prototipovi i ispitivanja koja. Kao sto kaze VIK to moze da traje i do 10 godina. Koliko godina je vec proslo od prve pojave Lazara do danas a koliko ih je proizvedeno a da ne govorim o slozenijim sistemima. Alas se sada proizvodi za UAE. Ako cekamo para od prodaje na inostrano trziste to ce stvarno biti za desetak godina. A kod nas data rec vise nicemu ne sluzi. Vulin kaze da se tek razmatra kupovina Mig29 od Rusije ili Belorusije. Pa koliko godina je jos potrebno da bi se donela konacna odluka. A to znaci da je sve ovo do sada bila farsa oko Beloruskih Migova. A vec su skoro 3god. kako nas zamajavaju oko tih aviona. Sada je smislio jos neki biser da cemo nabaviti pored MI17 i 4 MI35. Mozda im za to treba jos dodatnih 15god. da konkretno nesto ugovore ne samo da razmatraju po nekoliko godina. Pitam se od kojih para ce sve to da se nabavi da bi im se ostvarile njihove lepe reci i zelje. Jos ce proci koja godina oni ce i dalje da razmatraju ta pitanja i dalje izmisljati toplu vodu za siroke narodne mase. Neverovatno. Dakle za Migove iz Belorusije je bila samo obmana javnosti. Gde su Bukovi, Torovi, Tunguske, Panciri, S300? Nema, jer jos uvek „naucnici“ to moraju da razmatraju u nedogled.

Odgovori
Mi

Niko vise nece dozvoliti da bill ko na Balkanu stvori kapacitete za vodjenje rata, sto je dobro, tako da je sve ovo sto gledamo a tice se nabavke naoruzanja, cist populizam, mislim na prostor ex Yu. Za vodjenje bill kakvog rata nije dovoljno ni 10, ni 12, ni20 aviona…

Odgovori
Ra

Komentari prepuni pljuvačke od tako raznih koji samo jedva čekaju da se ostvare…Ne znaju takvi ni šta je Vojska ni kako sve to funkcioniše…Pitaju se ti stručni gde je Nora,Lazar i slično kao da je to otići u market i kupiti nešto i onda nekom odneti na poklon…Ne znaju šta je organizovana jedinica ,obučeno ljudstvo,logistika itd….Ako bi se nešto novo uvelo u VS onda se ili mora izvršiti preobuka ljudstva ili oformiti nova jedinica itd…Još nešto vrlo bitno je pre nego se počne bilo šta moraju se oni skotovi sa zapada najuriti iz Beograda…Pustite se hrvata njih organizuju ovi iz Vašingtona i to je to…Mi nismo oni i nećemo biti kao oni ma koliko se lizala ova beogradsko purgerska ekipa i utabavalu tu vrstu puta…Zbog toga će da najebe samo ova družina konvertitska iz Beograda….VojskaSrbija mora da se reformiše i da odjebe ovu žutaćku nakazu koju su nam zapdanjački prijatelji sklepali…Vratiti se na model SRJ i obavezno vratiti vojni rok…Prvo što treba uraditi je da leti svaki oblik NATO-aiz Srbije …

Odgovori
Ma

Slažem se sa vama u potpunosti . I taj model SFRJ je bio pun grešaka koje su se pokazale tokom ratnih sukoba, alu su sagledane i ispravljene tokom rata 1999-e . Pričao mi je drugar koji je bio u Vukovaru da su naši krenuli u napad na Hrvate krijući se iza tenka koji je spreda pogođen iz Zolje, gde su vojnici iza ostali potpuno ošamućeni i dezorijentisani . I sad je meni došao neki Nato da mi obučava vojnike kako da se kriju iza nekog vozila . Postave jedan PVO sistem Strela, a Natovci su na Kosovu leteli u jatu od po 4-i aviona , gde je prilikom jednog dejstva naš Kub pogonio jedan Nato avion dva su počela da beže prema Makedoniji ali treći okrenuo i napao na položaj PVO položaj VJ gde su Kub i Praga pobegli kud koji otkunili kabal od agregata i za dlaku izbegli sigurno uništenje i smrt . I sad ja treba da aplaudiram ovom školovanom kadru na njihovim vojnim vežbama .

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Pa sto ne prave te granate i cevi (ukljucujuci i 155mm). Nije to ni blizu toliko komplikovano za takve majstore i toliko zemlju sa istorijom masinke manufakture svega i svacega. Sa druge strane hoce da prave Bajraktare i svoje Lancete a nemaju dovoljno granata, i ceo NATO nema dovoljno da im pokloni. Totalno nelogicno. .…

15. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

@Sheik Rusi prave i koriste svoje rakete za unistavanje ciljeva, a iranski Shahed/Geran2 su tu da zasicuju i trose NATO PVO. Sto se tice nemogucnosti brzog prodora, tu su se tesko zeznuli jer su krenuli sporo i neorganizovano sa idejom da ce se Ukrajinci razbezati i Zelenski otici van zemlje. Kardinalna takticka greska koja ih…

15. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Ne bi ja sudio po dosadasnjem tempu nista. Trenutno se lomi ljuska od tvrdog oraha velikog 1000km. Zna se sta biva kad ljuska krcne.

15. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Milki Zasto bi Hrvatska presla na F-35? Obucava svoje Pilote na Rafaliman. Nebi me cudilo da Hrvatska naruci nove Rafale kao zamjenu za ove pristigle. Dok im isteknu resursi bice novi gotovi za izporuku. Za despet ce jos naruciti METEORe i to jos i objavit. Tek ce onda onaj pacenik krajnje poludit. To za dva…

15. Apr 2024.Pogledaj

Frequent Flyer na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

@ Evroprc Tebi kao da ne pada na, ovoga, pamet da se kupljeni Rafali F3-R s resursima do 2040. itekako mogu da nadograde na F4 pa i na sledeće, novije standarde, nešto što se u Francuskoj upravo i dešava, ne samo s Rafalima za francusku Armee de l'Air nego i s bivšim F3 Rafalima koji…

15. Apr 2024.Pogledaj