BEG airport status
[VIDEO] Mijailović o koncesiji „Tesle“: Država se zaštitila Ugovorom; dodatno dobijamo i 5% godišnjeg prihoda operatora Ugovor će biti javan nakon stupanja na snagu

[VIDEO] Mijailović o koncesiji „Tesle“: Država se zaštitila Ugovorom; dodatno dobijamo i 5% godišnjeg prihoda operatora

Tema prošlonedeljne emisije „Oko“ Radio-televizije Srbije bilo je davanje Aerodroma Nikola Tesla pod koncesiju francuskoj kompaniji Vansi erports.

O tome šta je koncesionim ugovorom obuhvaćeno i kada će biti javan, da li je Vansi postavio dodatne uslove, kao i da li se država Ugovorom zaštitila govorili su državni sekretar Ministarstva finansija Nenad Mijailović, v.d. generalnog direktora Aerodroma Nikola Tesla Saša Vlaisavljević i profesor Ekonomskog fakulteta Ljubodrag Savić.

Kako je i prethodne nedelje nakon potpisivanja Ugovora sa Vansijem rečeno iz Vlade, Srbiji će u narednih šest meseci, od dana potpisivanja Ugovora, ta francuska kompanija isplatiti 501 milion evra.

Prema rečima Mijailovića, taj iznos mora biti uplaćen pre stupanja na snagu koncesionog ugovora:

– Uslov da Ugovor stupi na snagu jeste da se uplati tih 501 milion evra u narednih šest meseci od dana potpisivanja. Tokom 25 godina trajanja koncesije biće ukupno uplaćeno 220 miliona evra, opet kroz koncesionu naknadu i tokom tog istog perioda oni su se obavezali da će investirati 732 miliona evra u investicije na samom aerodromu.

Dakle, kada ovo saberemo doći ćemo do neke cifre od oko 1.5 milijardi evra koje će Srbija dobiti u narednih 25 godina. Takođe, tih 501 miliona evra i sve naknade koje koncesionar bude plaćao, biće plaćene Aerodromu Nikola Tesla.

A onda „Tesla“ preko svoje Skupštine akcionara u skladu sa politikom dividendi koje njihova Skupština akcionara vodi raspodeljuje te pare ka Srbiji i ka manjinskim akcionarima.   –

„Vansijev menadžement će sigurno bolje upravljati Aerodromom nego ja“ / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Da li je to dobar posao za Srbiju?

S obzirom na iznose koji su navedeni postavljeno je i pitanje da li je taj posao zaista dobar za Srbiju, ukoliko se posmatra u kontekstu novaca za budžet i investicije, koncesione takse, ali i boljeg menadžmenta.

– Ako gledamo samo iz tog ugla to je dobar posao. Mi smo u Srbiji prodavali svašta pa smo imali vrlo loše rezultate. Ovo je sve sad lepo ovako kad mi pravimo ugovor, samo se postavlja pitanje da li smo mi mogli dobar deo tog kolača da uradimo samostalno? Za mene argument da mi ne umemo da upravljamo jednim preduzećem, a umemo državom je u najmanju ruku neozbiljan. – objasnio je profesor Savić

Ipak, Vlaisavljević sa time nije bio saglasan. Kako je istakao, planovi Vansija prevazilaze ono što je trenutni menadžment u stanju da postigne:

– Mi smo u regionu odlični. Međutim, sada idemo na svetski nivo. Vansi je nešto potpuno drugo, van kategorije. Vansijev menadžement će sigurno bolje upravljati Aerodromom nego ja, to mogu da kažem.

Moj tim inženjera i ostalih građevinskih, mašinskih i saobraćajnih inženjera već je video njihov plan i jedva čekamo da vidimo šta će oni sve da urade. Ono što mogu da kažem to je da Aerodrom Nikola Tesla sa ulaganjima neće izgledati ni približno onako kako izgleda sada. –

Tokom emisije je bilo reči i o tome da li je bez koncesije u Aerodrom moglo biti investirano u iznosu koji koncesionar nudi. Prema rečima Mijailovića, pretpostavka da će Aerodrom samostalno u tom periodu uzeti 732 miliona evra nije realna:

– Verovatno bi bilo neophodno da u jednom trenutku država stane iza Aerodroma, verovatno nekom državnom garancijom, a svako izdavanje državne agarancije bi bila indirektna obaveza Srbije što bi povećavalo javni dug.

Tako da, uzeti 501 milion evra unapred, čak i kad stavimo u relaciju sa tim očekivanim rezultatom od oko 20 miliona evra godišnje, mi uzimamo 501 milion evra unapred koji su neuslovljeni budućim rezultatom. Oni trajno ostaju kod nas. Kod Vansija postoji obaveza da nam isplate tih 228 miliona u narednih 25 godina bez obzira na rezultate njihovog poslovanja. –

Ugovor neće biti ucelosti javan? / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Kako se država zaštitila Ugovorom?

Međutim, u regionu su dobro poznati i negativni primeri koncesija, te je u skladu sa potencijalnim rizicima postavljeno i pitanje da li se Srbija od njih zaštitila Ugovorom.

– Svi rizici, i operativni i tržišni i ekonomski, su na koncesionaru. Cifre koje sam spomenuo nikako ne zavise od tih rizika. Ono što je Srbija ovim pregovorima izborila za sebe jeste da u slučaju da poslovanje bude bolje od ovoga što mi sada anticipiramo da će biti u narednih 25 godina postoji prostor da iznos bude veći od onoga što sam rekao.

Tako da ne postoji ta vrsta rizika da će Srbija nekom nadoknaditi nešto ukoliko se ne ostvari taj broj putnika. – objasnio je Mijailović.

On je govorio i o pozitivnim rizicima kada koncesionar posluje znatno bolje od očekivanog:

– Mi smo u Ugovor uključili klauzulu koja kaže da sem predviđenog novca, Srbija odnosno Aerodrom ima pravo na 5% godišnjeg prihoda koji operator aerodroma ostvari tokom ovih 25 godina. Mi imamo interes da oni bolje rade i postoji način da učestvujemo u tom razultatu koji će oni ostvariti. –

Javnost Ugovora i porast broj putnika

Neposredno nakon proglašenja kompanije Vansi erports kao najpovoljnijeg ponuđača, premijerka Ana Brnabić garantovala je da će koncesioni ugovor, kao i svi njegovi aneksi u celosti biti javni. Međutim, nakon potpisivanja garancije su se promenile.

Upravo dostupnost Ugovora javnosti bila je jedna od tema u „Oku“. Kako je rekao Mijailović on neće biti dostupan sve dok ne stupi na snagu:

– Ugovor prvo mora da stupi na snagu. Dakle, šest meseci od dana potpisivanja. Treba da se ispune prethodni uslovi, između ostalog, da se uplati tih 501 milion evra i kada se svi ti uslovi ispune Ugovor će stupiti na snagu.

On će biti deo registra javnih ugovora i u tom trenutku u skladu sa Zakonom o koncesijama i javno-privatnim partnerstvima biće dostupan na uvid. –

Takođe, bilo je reči i o povećanju broja putnika. Kako je prilikom potpisivanja Ugovora istaknuto, očekuje se povećanje sa sadašnjih 5.3 miliona na 15 miliona putnika.

Prema rečima Vlaisavljevića ta očekivanja veoma su realna, a uz Vansi erports cifra od 15 miliona putnika biće dostignuta u narednih pet godina.

Sa njime je bio saglasan i Mijailović koji je objasnio da najviše treba verovati ljudima koji stave novac iza reči koje izgovore:

– Ovo je tržišno verifikovana cena. Mi za šest meseci treba da dobijemo pola milijarde evra zato što su ti ljudi sigurni da će realizovati te pretpostavke.

Još jedan nivo provere da li je ovo bila realna pretpostavka je što su te pare koje će oni investirati delom finansirane sopstvenim kapitalom te kompanije, a dobrim delom od strane svetskih finansijskih institucija. –

Tesla se priključuje Vansijevoj svetskoj mreži / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

„Nikola Tesla“ transferni centar regiona

Jedna od prednosti koju su sagovornici istakli jeste i priključivanje Vansijevoj širokoj mreži, ali i prilika da beogradski aerodrom na taj način postane transferni centar u regionu.

– Upravo nam to daje Vansi zato što ulazimo u njegovu mrežu. Ja sam danas sa svojim kolegama od Vansija dobio tako dobre informacije gde oni nas vide, koji je potencijal Aerodroma. Znači ulazimo u jednu svetsku mrežu.

Ne bih se iznenadio da za šest ili sedam meseci Aerodrom Nikola Tesla bude spojen direktnom linijom sa Portugalom gde oni dreže 10 aerodroma, sa Brazilom, sa Čileom, sa Japanom. Dakle, to je naša budućnost. – rekao je Vlaisavljević.

Iako saglasan sa potencijalom „Tesle“ nakon ulaska u Vansijevu mrežu, profesor Savić izrazio je sumnje povodom negativnih ishoda do kojih može doći. On je objasnio da u ekonomiji ništa nije toliko jednostavno i osvrnuo se na primer Mađarske čiji je koncesionar u međuvremenu bankrotirao, te je država morala da pokriva gubitke.

Nove takse i perspektiva zaposlenih na „Tesli“

O uvođenju novih aerodromskih taksi i perspektivi zaposlenih na „Nikoli Tesli“ detaljnije je govorio Saša Vlaisavljević.

On je rekao da aerodromska taksa neće biti povećana u narednom periodu, a da otpuštanja zaposlenih uopšte neće ni biti, jer ukoliko koncesionar planira da sa 5.3 miliona putnika podigne kapacitet na 15 miliona, biće u problemu da nađe potrebnu radnu snagu.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

„Za mene argument da mi ne umemo da upravljamo jednim preduzećem, a umemo državom je u najmanju ruku neozbiljan. – objasnio je profesor Savić“
Gospodine Saviću, toliko dobro upravljamo državom da nam mladi i obrazovani bježe svakodnevno! To definitivno govori o „dobrom upravljanju, pitanje godine je bilo kada će aerodrom posustati kao što su posustali giganti tipa RTB Bor, Azotara, Petrohemija, Galenika i ostali pertijski pljenovi! Galenika koja je nekada bila gigant i imala potpuni monopol u državi Srbiji je postala drugorazredni igrač u odnosu na Hemofarm koji je kako znate u vlasništvi Njemaca!

Odgovori
Lj

Nisam tvrdio da upravljamo dobro državom, ali to svakoga dana tvrdi vlast. Konstatacija je samo u tom kontekstu…. Znaju…oni tvrde… da upravljaju državom, a ne znaju da upravljaju aerodromom….kaže Vlaisavljević direktor aerodroma.

Mi

@Ljubodrag
Izvinjavam se, pogrešno sam protumačio tekst, tom izjavom vlast sama sebe demantuje što me ni malo ne čudi, izvinite još jednom. Ako mogu da Vas pitam za vaše mišljenje o koncesiji, možda imate neke podatke koje mi nemamo, kakav je Vaš pogled na sve to?

Go

Gospodine Milers, mislim da niste dobro razumeli profesora, ali dozvolite da vam objasnim paradoks stava da „država ne ume da upravlja“:
Ljudi na vlasti su dovedeni tamo da upravljaju državom (a ne da se besomučno bogate, kao što to oni misle). Onda dođu ti isti ljudi i kažu – država ne ume dobro da upravlja. Oprostite gospodo, upravo ste rekli kako ste nekompetentni za funkciju koja vam je poverena!
„Zašto država ne ume da upravlja? Pa, znate, ima gomila partijskog kadra koji je tu uhlebljen, oni nisu kompetentni…“
Da sumiram – ljudi koji su dovedeni na vlast da vode državu, ubacuju gomile partijskih poslušnika u državne kompanije i posle izlaze pred javnost i govore kako „mi ne umemo da upravljamo, bolje da damo nekom strancu“?!?!?!? Ne gospodo – VI ne umete da upravljate, tačnije nije vam u interesu da upravljate! Oprostite, ali slučajno znam ponešto o tome kako treba da se vodi kompanija i ovakve izjave vređaju!
Da ova vlast (i one pre ove) zaista želi najbolje za ovaj narod i ANT, vrlo jednostavno bi mogla da raspiše konkurs za profesionalni menadžment, zaposli praktično iste ljude koje će Vansi da dovede, plati ih isto ili možda čak i malo više, da im odrešene ruke, kao što će im Vansi dati i rezultati bi bili veoma slični.
S obzirom da vlast forsira ovu nebulozu kako smo nesposobni (a u stvari su oni sami nesposobni) i da čini sve samo da ne objavi detalje Ugovora (koji je morao postati javan najkasnije onda kada je potpisan – stupanje na snagu nema nikakve veze ni sa čim, a kladim se da će i tad naći neki izgovor), jedini zaključak je da nešto debelo muljaju. Isto kao što svi znamo da muljaju u Boru, azotari, petrohemiji, Galenici, Kontinentalu i svugde drugde gde su uspeli da ubace svoje debele prste.

Uostalom, u većini evropskih aerodroma, države su barem delimični vlasnici.

O svemu ostalome, da je sav rizik na koncesionaru, da će Srbija dobiti 1,5 milijardu evra, da se držva zaštitila, ne vredi ni komentarisati. To su takve nebuloze i tek ćemo imati prilike da vidimo gde smo bušni.

Mi

@Golub
Shvatio sam da sam pogrešan zaključak donjeo jer sam mislio da je njegova tvrdnja da“ vlast dobro upravlja državom“, zato sam se i izvinio. Sve što ste rekli potpisujem jedino što se bojim da profesionalni menadžment ne bi napravio nešto ozbiljno. Imali smo pokušaj uvođenja profesionalnog menadžmenta u željezaru i znamo da se to neslavno završilo. I još jedno pitanje je gdje naći taj menadžment kada su vjerovatno svi ti sposobni zaposleni u firmama tipa VINCI, da li uopšte postoji takav tip menadžera na tržištu a da nisu angažovani već!?

Mi

@Golub
I nemojte da zaboravite da je jedna stvar kada beogradski aerodrom u pregovorima za novu liniju ili novu avio kompaniju vodi čovjek iza koga stoji jedan konglomerat ili kada pregovore vodi, pusti i jako sposoban tim menadžera, iz kojih stoji samo aerodrom Nikola Tesla, razlika je ogromna.

Sa

Postovani Golube,

Skroz se slazem sa vama. To sto ovi, a i sve garniture prije njih rade je kriminal dirigovan sa zapada putem lokalnih placenika. Ja ne smatram da sam ja pametan a Vucic i ostali Vucici prije njega glupi. Mislim da oni sve vide i znaju ali nemaju druge opcije,placeni su, ucjenjeni, sta god. Njihova direktiva je da ubjede narodne mase da smo glupi,lijeni, nesposobni tako da nam je jedina opcija da zapadnjacima ili strancima uopste prodamo sve zivo pa i gaće sa dupeta. I ako dobro pogledamo scenario je isti u svim drzavama Balkana a i šire.

Tako da ako mene pitate, razlog zasto su se desile 90te, ratovi, migracije itd itd, po meni su se desile bas iz tog razloga da bi neki Francuz, Englez , Rus mogao doci u Srbiju i uzeti aerodrom, rafineriju, rudnik kojih mu je negdje drugo nestalo jer ih je vec sve pokupovaopa mui ove male ujednoj Srbiji, Hrvatskoj, Rumuniji postaju OK. Onda ce oni uraditi sve isto sto i sam vlasnik je mogao a nije smio, pa ce lijepo da ,kupe profit i nose ga svojoj kuci, a mi domaći cemo biti samo obicni radnoci prileteri,nadnicari, robovi ili kako god hocete da to nazovete.

Go

@Milers
Da, izvinjavam se i ja, video sam da ste odgovorili i vi i profesor Savić tek kada sam poslao komentar.
Što se tiče nalaženja menadžmenta, to nije lak posao, ali daleko od nemogućeg. Uostalom, svaki aerodrom na svetu koji želi novog, a iskusnog menadžera, mora negde da ga nađe. Da li će dati bolju ponudu ili neke druge pogodnosti, to zavisi od raznih stvari, ali je itekako moguće i radi se.
U vezi profesionalnog menadžmenta za železaru, niti su to bili kvalitetni ljudi, još manje bez zadnjih namera. Sa takvim menadžmentom aerodrom bi svakako loše prošao, ali ja govorim o ozbiljnom profesionalnom menadžmentu.
Na kraju, što se tiče pregovaranja sa trećim stranama, da apsolutno se slažem sa vama da menadžment koj iima sebe Vansi ima mnogo veću polugu od nekog ko nema i svakako će biti lakše napraviti neke dogvore. Sa druge strane, ozbiljan i ugledni menadžment ima sam po sebi neku težinu i poslovne veze sakupljene tokom rada u drugim kompanijama i možda bi napravio neke druge dobre dogovore koje Vansi neće napraviti jer im se ne uklapa u globalnu politiku. Naravno, možemo samo da spekulišemo na tu temu, ali da, verujem da će Vansi u prvih par godina napraviti više nego što bi lokalni menadžment mogao u tom periodu. Ono što takođe mislim je da bi Srbija imala veći profit (ili makar ne manji) u tih 25 godina da nije dala aerodrom u koncesiju, a zadržala bi kontrolu nad svojim strateškim resursom.

@Salence
Slažem se sa vama. Ne bih, doduše, svu krivicu svaljivao na strane faktore. Mnogo toga smo sami krivi, i tadašnja vlast je bila podjednako nesposobna kao ova (da ne kažem da je manje-više to ista garnitura ljudi), kao i one između. Većina njih je gledala isključivo lične interese, a narod je sve to dozvoljavao i dalje dozvoljava.
I, ne, nema tu nikakve globalne zavere protiv nebeskog srpskog naroda, to je jednostavno sistem u kome danas živimo na ovoj planeti – novac je jedino bitan i većina ljudi ne gleda da li će gaziti preko živih ljudi dok god ispunjava svoju kvotu i/ili dobija mastan božićni bonus…

Mi

@Golub
Ne mogu reći da Vi niste u pravu isto tako ne tvrdim ni da sam ja u pravu, nego eto tako iznosim neko svoje subjektivno mišljenje. Po meni je bolje ovo sa Vinci nego da ostavimo da na krilima globalnog razvoja avio saobraćaja gledamo kako naš aerodrom raste i čerupaju ga razni partijski namjesnici do momenta kada će on postati pandan Galenike i njoj sličnih preduzeća! Evo G. Gagi je dole naveo podatak da u odnosu na ostale VINCI aerodrome na našem aerodromu ima nekoliko puta više zaposlenih po broju opsluženih putnika! E ja kao pošten i redovan poreski obveznik se ne slažem sa tim da finansiram masu koja nije efikasna i koja čitav dan ispija kafe i igra pasijans.

Jo

I , dobro ,“ ko svira klavir“ ako bude drugačije od obećavanog i „garantovanog“ ?
Pitam čisto onako.

Odgovori
Al

Čistačica sa aerodroma koja će uzet rolu WC papira kući!

Mi

@Alen
Ne mora ni papir uzeti, biće optužena za slabiji promet putnika.

Mi

Sve I da ne bude optužena, placace njena deca I unuci koncesionaru svaki put kad kupe Kartu za avion. A ako ne kupe dovoljno karata, placace svaki put kad kupe burek…

Al

Kaze direktor Vlaisavljevic da ce Beograd rasti 10% godisnje jer tako je to u Vinsiju na razini cijele grupacije, pa ce da ima 15 milijuna putnika za 5 godina.

Ako ce rasti u prosjeku od 10% imati će 8 milijuna, pola od tih 15 koje je predvidio.

A da bi imao 15 milijuna morao bi rasti preko 25% ali svake godine.

1. godine 1,3 milijuna novih putnika
2. godine 1,5 milijuna novih putnika na prethodnu godinu
3. godine 1,9 milijuna novih putnika na prethodnu godinu
4. godine 2,4 milijuna novih putnika na prethodnu godinu
5. godine 3 milijuna novih putnika na prethodnu godinu

Vinci će sigurno povećati broj putnika u prvih 2-3 godine bitno preko sadašnjeg rasta, ali 25% u idućih 5 godina stvarno nije realno. Pa to bi značilo da bi Beograd prerastao sadašnju Budimpeštu, Bucharest ili Veneciju, tj. došao na nivo sadašnjeg Praga i Varšave.

Konačno Vlaisavljević je zaboravio da je dobar dio Vincievih aerodroma imao i pad broja putnika u prošloj godini, iako je cijela grupacija aerodroma bila pozitivna 10%.

Jako nerealno! Usprkos Vlaisavljevićevom evidentno oduševljenju koncesijom i seperlativima kojima časti koncesionara (to je čak neugodno gledat) ipak treba malo razmisliti prije nego se iznesu takvi podaci.

Odgovori
Dj

Nisu Francuzi ni u jednom momentu spomenuli 15 milona putnika za 5 godina vec do kraja koncesije. Predvidjen je realan, krajnje konzervativan rast. Vlaisavljevića ne treba ozbiljno shvatati.

Mi

@Alen
Nemojmo za ozbiljno uzimati u obzir direktora aerodroma, slušajte šta VINCI izjavljuje a njihova prognoza je rast od 4% za narednih 25 godina (u srednjem gledano) iako ja smatram da su bili jako oprezni i neka su, dosta nam je bajki.

Al

Nisam ni rekao da su Francuzi spomenuli, nego Vlaisavljević. O njemu komentiram.

St

Alene mozda ste u pravu a mozda i niste pokazace vreme
ali sam siguran da ako Vensi to zaista zeli on to moze i da ostvari.Otuda i odusevljenje v.d.direktora aerodroma N.T jer
Je covek video planove Vensia.
Govorimo o operateru koji na svojim aerodromima ima vise
od 150 miliona putnika godisnje
i saradjuje sa 250 avio kompanija
i ima prosecan rast od 10% putnika godisnje…
Kako to moze da postigne pa vrlo lako davajuci povoljnije uslove avio kompanijama ako oni svoje operacije preusmere na Nikolu Teslu…
P.S.
Hvala T6 sto je pustio ovo…

mi

Molim vas komentar: za pet godina povećanje prometa sa 5 mio pax na 15 mio pax, to obično zovemo UTOPIJA. Drugo i bitno:operator aerodroma nudi kapacitete a ne ostvaruje putnike to radi aviokompanija. Koliko znam Vensi erport je aerodromsko građevinski bančni konglomerat. Kako će oni da povećaju saobraćaj? Kako će aerodromski operater da ubedi aviokompanije da lete samo zato što su naprimer povećali putnički terminal.

Odgovori
mi

Moram i to da dodam nadam se da nije uvreda:
Kao što je Kaligula svog konja proglasio za senatora, mislim da bi i mnogi aerodromi mogli da postave konja za direktora i da ga vode svaki dan da pase na stripu PSS i posle da ga vrate u štalu. Mnogi aerodromi rade „sami“ bez nesposobnih direktora

Pe

A AirSerbia? Ne pomenuše je niti jednom rečju – samo pitam. (PS. Emisiju nisam gledao – ko još gleda RTS :) )

Odgovori
Dj

Lektira se prepričavala u osnovnoj školi, sedi pa gledaj.

se

Er Srbija je kolateralna steta,niko je I ne spominje.Vinci ce dovesti svoje „igrace“ Rayan I Easy I verovatno jos LCC I tu se prica o Er Srbiji zavrsava.

Vl

Tužno je to kada se vidi da Direktor Aerodroma ne barata osnovnim matematičkim radnjama i amaterskim izjavama koje javno iznosi.

Odgovori
Dj

+1

BB

Pa zar nije sam rekai da je menadžment nesposoban…

Ga

Ako je verovati Finansijskom izveštaju za 2016. aerodrom Nikola Tesla je na dan 31.12.2016. imao 1.994 zaposlena, od toga 501 radnika zaposlenog na neodređeno vreme, 822 radnika zaposlena na određeno vreme, 246 privremeno angažovanih radnika i 425 radnika angažovanih preko omladinskih zadruga. Te, 2016. aerodrom je imao skoro 5 mil. PAX, dakle 389 zaposlenih na 1 mil. PAX. Istovremeno je Vinci Airports na 35 aerodroma preko kojih je u 2016. ukupno putovalo 132,3 mil. PAX imao nešto preko 11.000 zaposlenih, reklo bi se oko 85 zaposlenih na 1 mil. PAX. Pošto Vinci Airports nije na svim aerodromima imao 100% koncesiju, već na 12 aerodroma manju, a na nekima i samo 40%, ostalo je nepoznato, zašto nije u korelaciji sa procentom koncesije korigovan broj ukupno prevezenih putnika na tim aerodromima. Dakle, ako se ta korekcija napravi dolazimo do podatka, da je Vinci Airports na 35 aerodroma imao prosečno 125 zaposlenih na 1 mil. PAX. Povećajmo taj broj (125) za 20% (srpski mentalitet) i dolazimo do broja 150 i to bi verovatno bio optimalni broj zaposlenih na 1 mil. PAX na aerodromu Nikola Tesla. Ako bi na aerodromu Nikola Tesla na 1 mil. PAX umesto 389 zaposlenih bilo 150 zaposlenih, a broj putnika rastao kako predviđa Vinci Airports, onda Projekcija prihoda, prometa i dobiti govori da bi čista dobit za 25 godina bila minimum 1,934 milijarde €, dakle, minimum za 466 miliona € veća nego što će se ukupno dobiti od Vinci Airports. Zašto je napisano minimum, zato jer je u Projekciji istim procentom kojim se povećava broj putnika, povećavan i broj zaposlenih na aerodromu, a svakome ko se iole razume u P/O aviona, putnika i robe je poznato da se broj radnika na tim poslovima povećava mnogo sporije nego broj putnika.

Odgovori
Jo

Retko dajem komentare vezane za temu iz civilnog vazduhoplovstva, ali da kazem koju na ovu temu.

Da li je koncesija za NT dobra ili ne, iskreno nisam siguran, ne mogu da procenim u ovom trenutku.

ALI apro-po upravljanja drzavnim preduzecima, kako je nekada mogla Galenika,Zastava,rtb Bor itd. a danas ne moze, odgovor je prost. Nekad smo bili u socijalizmu, a socijalizam podrazumeva neku vrstu zatvorenog trzista, samim tim i monopol drzavnih firmi. Naravno da je nekad EI Nis prodavao televizore, kada je uvozni tv kostao kao automobil, naravno da su se pila domaca pica, kada stranih ili nije bilo ili su bili 5x skuplja, normalno da je Galenika zivela, kada strani lekovi nisu smeli da predju granicu, sem onih koje Galenika nije proizvodila itd. Ali dragi moji mi smo od 2000-te izabrali kapitalizam, opet nisam siguran da li smo izabrali dobro ili ne, ali smo izabrali, sto znaci otvoreno trziste, nema vise drzavnog aparata na koji smo navikli, sem u administrativno komunalnom smislu. Mi nismo mogli da izaberemo kapitalizam a u stvari da ostanemo u socijalizmu, ne mozes da odes u Englesku a da ne dobijes kisu, da odes u Brazil a da ne dobijes vrucinu.

Ne ulazim u analizu sistema koji je bolji. Sustina je da odabirom ti biras sistem, ceo paket, a ne sta ti se svidja kao na sve.stolu. A ako nekada pozelimo (ne kazem da trebamo) da igramo po drugim pravilima, trebamo da manjamo sistem, a ne da dovodimo druge predstavnike u istom sistemu. Ako zelite eu, sengen, i tako to, to se placa aerodromima i drugim privrednim subjektima, a ne lepim ocima, a ako necete, onda su firme opet nase, samo sto uz to idu i redovi za vize ispred ambasada mozda neka izolacija i sl. Sve moze, samo premeri, izmeri i lepo se odluci dragi narode, a sve ima svoju cenu naravno.

Odgovori
da

Potpuno defanzivan stav. Sve ste unapred odlučili.

pe

Pa naravno da ce se povecati broj putnika i to ne linearno vec eksponencijalno jer ta kompanija je svetksa i ima tih 15mil putnika, ma i vise. Samo da otvore novu liniju i to je to, povecace broj putnika za nas aerodrom a posle adio, nit linije nit putnika! Oni gledaju sebe, briga njih za nasu zemlju, tu su da uzmu ono sto mi nismo u stanju da uradimo jer smo lenji i nesposobni.

@Milers
„Za mene argument da mi ne umemo da upravljamo jednim preduzećem, a umemo državom je u najmanju ruku neozbiljan. – objasnio je profesor Savić“

Profesor objasnio, svaka mu cast.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj