BEG airport status
Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa Gazele ipak ostaju u Helikopterskom servisu Republike Srpske? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Republika Srpska odustala od prodaje Gazela Helikopterskog servisa

Kako je juče izvestio poslovni portal CAPITAL, Vlada Republike Srpske povukla je saglasnost koju je još aprila ove godine dala Helikopterskom servisu RS za prodaju pet helikoptera.

Odluka je povučena pre nekoliko dana a u odluci o tome nisu obrazloženi razlozi odustanjanja od ovog posla.

Helikopteri Gazela, stari između 31 i 38 godina, trebali su biti prodati zbog starosti, istrošenosti, kvarova, nesiplativosti održavanja i nemogućnosti nabavke rezervnih delova.

Helikopterski servis RS trenutno aktivno koristi dva helikoptera, jedan Bell 206B Jet Ranger III proizveden daleke 1980. godine i najnoviji AgustaWestland AW119 Koala nabavljen 2018. godine za 4,76 miliona evra.

U toku je proces nabavke novih helikoptera. Septembra prošle godine Tango Six je saznao da će se za Helikopterski servis najverovatnije nabaviti još jedna Koala, dok smo takođe na ovogodišnjem Buržeu došli do informacije da se za policiju Republike Srpske najverovatnije kupiti ruski helikopteri Ansat o čemu je pisala i Balkanska bezbednosna mreža.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fi

Koliko god voljeli vidjeti Gazele na nebu, postavlja se pitanje, ko će letjeti, sad već ozbiljnu flotu od 10 helikoptera (5 Gazela, 3 Ansata i 2 Koale),…naravno, pod uslovom da sve Gazele prođu generalni remont (a vjerovatno i određenu modernizaciju), bez koga zadržavanje ovih helikoptera ipak nema smisla.

Odgovori
BL

Pa ako je Airbus dao sertifikat Srbiji za održavanje i remont Gazela, vjerovatno se za prihvatljivu cijenu mogu uredno remontovati ove dvije SA-342 (1988. godište), i vjerovatno probrati bar jedna ova starija SA-341 (1981. godište). Uz takva tri helikoptera, sa produženim resursom, i 3 Ansata, MUP RS bi imao respektabilnu flotu. Ali da, opet se postavlja pitanje letačkog kadra.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

https://www.physicsforums.com/threads/help-identifying-aesa-antenna-structure-type-found-in-the-f-35-aircraft.946308/ Antena je sastavni dio bilo kojeg radarskog sustava.

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan Po treci put, poredite neuporedivo. Pisem o novom hipersonicnom oruzju, ne o interkontinentalnim raketama i njihovim bojevim glavama koje u zavrsnoj fazi leta postizu velike brzine zbog cega su im manevarske sposobnosti skoro pa nikakve. I opet vi o PVO i obaranju necega sto leti 5 i vise puta brze od zvuka. Za…

29. Nov 2024.Pogledaj

mnogo je kume na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Bell UH-1H Iroquois nudi jedinstvenu mjesavinu historijskog znacaja, operativne svestranosti i dokazane pouzdanosti, sto ga cini najatraktivnijim halikopterom za podrucje balkana.Turboosovinski motor T53-L-13B, koji trosi priblizno 480 do 640 litara Jet-A goriva na sat sto je nekih 600 do 800 eura po satu.Godisnje rutinsko odrzavanje, ukljucujuci inspekcije i manje popravke, moze kostati od 20.000 do…

29. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Miloš77 Ma Dušan visi na sve vesti gde se spominju Rusi od Politike,Novosti do N1,B92 pa i ovde ....Pisanja su mu veoma maštovita gde se nekad graniči sa šaljivim kolumna ,nekad steknem utisak da Rusi ustvari nemaju ništa ,najbolje ore godinu-dve dana ,Ameri lični izjave pogodjen u Patriot u Kijev Dušan nas sve ovde ubedjuje…

29. Nov 2024.Pogledaj