Bell Textron dobio ugovor za razvoj letelice koja će zameniti helikopter Black Hawk

7. dec 2022

[INTERVJU] Predsednik Odbora direktora Er Montenegra Pavle Ljesar: Zbog čega je nacionalna avio-kompanija potrebna Crnoj Gori i kada mladi iz ove države mogu očekivati zaposlenje kao piloti?

7. dec 2022

U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

6. dec 2022

Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

6. dec 2022

Vučić na vojnoj vežbi u Nikincima: Pegaz navodio Orlove na ciljeve, Utva započnije proizvodnju besposadnih letelica, naručili smo mnogo dronova-kamikaza, počinjemo i da ih pravimo

5. dec 2022

Hrvatskoj stigla još dva helikoptera UH-60M, plan je da ih bude 12

5. dec 2022

[REPORTAŽA] Dva dana sa Helikopterskom jedinicom MUP-a Srbije: Super Pume, Kamovi i drugi planovi

5. dec 2022

[RAT U UKRAJINI] Ukrajina traži “Patriote“, zapadne borbene avione i tenkove

2. dec 2022

Delegacije preduzetnika iz Srbije, Severne Makedonije i Ukrajine posetile vazduhoplovnu industriju Poljske

30. nov 2022

“Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

29. nov 2022

[REPORTAŽA] Otvorena prva Aeronautica Militare radnja u Beogradu, 30% popusta za Tango Six čitaoce

28. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

25. nov 2022

Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

24. nov 2022

[ANALIZA] Kako je raketa sistema PVO S-300 ukrajinske protivvazduhoplovne odbrane završila u Poljskoj?

22. nov 2022

[FOTO-REPORTAŽA] USS George H.W. Bush: Već drugi američki nosač ove godine u Splitu

21. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Još jedan masovni raketni udar na Ukrajinu, raketa protivvazduhoplovne odbrane Ukrajine pala u Poljsku

18. nov 2022

Hrvatsko ratno vazduhoplovstvo započelo obuku na avionima Rafal, da li će Hrvatska Ukrajini poslati helikoptere Mi-8?

17. nov 2022

Kompanija PR-DC predstavila koncept svoje nove besposadne letelice na mlazni pogon

16. nov 2022

Rebalans budžeta Srbije za 2022. godinu: Nastavak velikih finansijskih ulaganja u naoružanje i opremu Vojske Srbije

15. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Povlačenje Rusa iz Hersona, ruski dronovi u akciji, da li su na vidiku mirovni pregovori?

11. nov 2022
U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019
Dvosedi MiG-29UB pred poletanje sa aerodroma Privoložskij. Pod krilima se nalaze 20-cevni saćasti lanseri B-8M1 NRZ S-8 80 mm / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019

Petu po redu zajedničku rusko-srpsku vazduhoplovnu letno-taktičku vežbu BARS 2019 koja je ove godine održana u Rusiji, na aerodromu Privoložskij i poligonu Ašuluk u Astrahanskoj oblasti, uspešno su realizovali piloti Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije i Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Ovogodišnja vežba izvedena je po temi „Priprema i realizacija borbenih dejstava u toku izvršenja zadataka sprečavanja eskalacije oružanog sukoba na državnoj granici i sprovođenje akcije traganja i spasavanja“. Prema scenariju vežbe, oružani sukob je počeo na državnoj granici, rukovodstvo vežbe je postavilo komandantu mešovite vazduhoplovne grupe zadatak da konflikt lokalizuje.

Mešovite posade aviona MiG-29UB spremaju se za poletanje. Naoružani su ICS raketama vazduh-vazduh R-73 / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

 
Nakon detaljnih priprema, piloti aviona MiG-29 i helikoptera Mi-8, u mešovitim posadama realizovali su složene letačke zadatke, uključujući bojevo gađanje i letove u noćnim uslovima. Lovački avioni efikasno su presretali vazdušne ciljeve, dok je zadatak helikopterskih jedinica bio neutralisanje neprijateljske žive sile radi pripreme desantne prostorije i iskrcavanje desanta, kao i borbeno traganje i spasavanje.

Raketiranje ciljeva na zemlji nevođenim raketnim zrnima S-8 / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Brane Krnjajić, koji je predvodio grupu pilota Vojske Srbije, rekao je da je veoma zadovoljan prikazanim, posebno ističući demonstriranu obučenost, ali i veliku motivisanost pripadnika dve vojske.

– U potpunosti smo izvršili zadatke dogovorene na planskoj konferenciji i na pripremama, i smatramo da smo bitno unapredili saradnju i obučenost, što svedoči o napretku vežbe, ali je i razlog više da nastavimo u istom pravcu, istakao je pukovnik Krnjajić.

“Vežbu su obeležili izuzetna obučenost, dobra komunikacija i duh prijateljstva srpskih i ruskih pilota“ / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Izrazivši zadovoljstvo zbog uspešne realizacije kompleksnih zadataka, načelnik 185. Centra za pripremu i borbenu primenu jedinica vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije pukovnik Aleksej Vladimirovič Rotko, vežbu je ocenio visokom ocenom.

– Noćna dejstva bila su izuzetno zahtevna. Svi postavljeni ciljevi su ispunjeni a posade su opravdale poverenje, ali i unapredile svoja znanja i iskustva, u uslovima koji su blizu ratnih, rekao je pukovnik Rotko, i posebno istakao zadovoljstvo zbog veoma dobre saradnje između članova mešovitih posada.

Desantiranje pripadnika specijalnih snaga Vazdušno-desantne vojske/ Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Svojevrsni domaćin pripadnicima Vojske Srbije, predstavnik komande Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije pukovnik Konstantin Surikov, zahvalio je svim učesicima na poštovanju mere bezbednosti, a posebno tehničkom osoblju koje je dobro pripremilo vezduhoplove i tehniku i omogućilo uspešno izvršenje svih zadataka.

Mešovite posade helikoptera Mi-8MTV-5-1 u dejstvu nevođenim raketnim zrnima S-8 iz lansera B8V-20 / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Zamenik komandanta 890. helikopterske eskadrile, major Bojan Trkulja je prvi put na vežbi BARS, ali ima dosta iskustva saradnje s ruskim kolegama, jer je ove godine proveo šest meseci na usavršavanju u Rusiji.

– To je saradnja s prijateljima. Zaista vidim ozbiljan iskorak u obuci, pre svega jer se ruske kolege trude da nam prezentuju svoje mogućnosti i ukažu na načine uz pomoć kojih bi unapredili nivo izvršenja zadataka – kaže major Trkulja, koji posebno ističe veliki značaj noćnog letenja na vežbi, koga je sačinjavalo više kompleksnih zadataka i elemenata leta, od  navigacijskog letenja, vanaerodromskog poletanja i sletanja, do dejstva iz nevođenih raketnih zrna i topa, a sve to tokom jednog leta.

Učesnicima vežbe, po naredbi ministra odbrane Ruske Federacije generala armije Sergeja Šojgua, uručene su medalje za uspešno učešće na vežbi.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Vas i Rusa tristo milijona :)) Šalu na stranu, Zrakoplovstvo Srbije se evidentno podiže. Nisu samo zrakoplovi, nego se evidentno radi i na dodatnom osposobljavanju kadrova, trening, trening, trening, usvajanje novih znanja, to je sve jamac napretka… A mi u Hrvatskoj jedva na par mig 21….

Odgovori
Gu

Remtijer

Vama bi poslije svega najbolje bilo da se okrenete Rusima sto se tice spasa avijacije.
Sijecam se na HRT onog Krsticevica (koji glupan) kako se sprdao sa tek doslim 29-am iz Rusije i kako je on imao ponudu za 29-ke ali da su to kao glatko odbili,kakv Mig,mi cemo ovako-onako…i evo vidimo kako je – truba.
Vi mozete izdvojiti vise para nego sto smo mi za nase lovce,idite kod Rusa i vidite kakva je prica za Mig-35.7-8 novih 35-ca sa ASEA i ostalim high-tech dziza bidzama i vi ste na konju,imali bi najbolji avion u Evropi ubedljivo a i Amerima bi lupili zestoku kontru.Kada mogu Turci S400,mozete i vi Mig-35 pa nek se Ameri cesu tamo gdje ih ne svrbi..

Ma

Mene zaista zacudjuje da nije moguce u sklopu NATO-a poslati recimo 10 hrvatskih pilota u Italiju da lete na F-16 dok Hrvatska ne nabavi avione…

д

Mayer па шта те зачуђује није НАТО хуманитарна организација ,то све кошта и мора да се плати

al

Pozdravljam svako uvezbavanje, pogotovo sa onima od kojih ima sta da se nauci. Nadam se da uskoro „stize“ nova generacija pilota, na onoj slici sa ruskim pilotima ovi nasi kao da su dosli na proslavu 30 godina mature… Oni bi uveliko trebali da prenose znanja a ne da ih sticu mada ima ona „covek se uci dok je ziv“. Svakako bilo bi lepo videti srpske pilote da su ispod 30 godina starosti da oni usvajaju nova znanja i vestine.

Bez obzira, dobro je da se leti i uvezbava.

Odgovori
Ma

Ovi piloti izgledaju jako kul. Nasi su doduse moji vrsnjaci ali bez starca nema udarca :-). Da li Rusi zaista lete u ovim vintage koznim jaknama?

Al

Posto im se prijavilo na akademiju dvoje ako se dobro secam ove godine, suska se o nekim resenjima za smenu generacija koja se nisu videla u RV jedno 50 godina….videcemo sta vreme nosi, ali jedno je sigurno, da dobar deo nasih pilota, nosi u penziju vrlo brzo.

Ma

Ako se na akademiju prijavilo dvoje, kako ce onda izvesti „smenu generacija“? Neverovatno je da je poziv vojni pilot postao toliko neatraktivan kod nas…

Al

@Mayer
Sta je tu „neverovatno“? Plata smesna, uslovi losi, zdravstveni pravilnik nije menjan od 1974 ili ’76, a na to sve, treba ugurati koga treba ugurati i jos je samo skolovanje izuzetno tesko, a potencijalno i skupo….
Odbijaju momke koji su top, ali zato lete likovi od 50 godina i debelog stomaka. Da ne idemo dalje, ispasce da vredjam, a samo je realnost u pitanju.

Ma

Pa ok ali ja mislim da se vojni pilot ne postaje zbog para…

Go

@Mayer
Ja sam mislio da smo ovde ozbiljni. Od vojnicke plate ne moze da se sastavi kraj sa krajem, profesionalni vojnici imaju cesto dodatni posao da bi prehranili porodice. Uslovi za rad su veoma losi. Ne, ne postaje se pilot da bi bio bogat, ali piloti i njihove porodice moraju da jedu, da imaju krov nad glavom. O nekom letovanju/zimovanju ne vredi ni da pricam…

To je jedan od najvecih problema koji imamo, u celoj Srbiji. Mladi odlaze trbuhom za kruhom, jer ovde ne mogu da vode zivot dostojan ljudskog bica. Posto je tema avijacija a ne politika, fantasticno je sto nabavljamo nove vazduhoplove i oko toga se svi slazemo da je konacno nesto ucinjeno, ali dok god ljudi koji to treba da odrzavaju, lete, obezbedjuju, ne mogu da zive posteno od svog posla, to je samo kozmetika.

Al

@Golub
Upravo

Iv

Drugi snimak, uh prave ratne igre. Ala trza avion kada cepa iz topa na 29tki. Stariji brat malo obucava mladjeg kako se to radi

Odgovori
Ma

Nema fajta bez nevodjenih raketnih zrna :-) Kad cemo konacno vezbati sa laserski navodjenim bombama?

Odgovori
Al

kad platimo ;)

Mi

Imaju li UB radar kad nose R-73 ?

Odgovori
Ž

Немају радар, не треба им за коришћење Р-60 и Р-73.

al

Pitanje za Zivojina: Da li Ub-i imaju signalizator radarskog ozracenja? Pitam iz razloga sto ako imaju a mogu da nose (i uoptrebljavaju) R-60 i R-73 onda oni nisu „borbeno beskorisni“ kako se cesto ovde, u komentarima pogotovo, navodilo… Pogotovo ako dejstvuju u paru sa avionom koji ima radar…

Odgovori
Ž

Да и двосед има сигнализатор радарског озрачења.

Борбено нису бескорисни али је велики недостатак то што немају радар.

Д

@ Alexanto, @ Živojin

Ако се из предходног чланка видело на фотографији да су наши пилоти проучавали кабину МиГ29 СМТ те се у вежби користили једноседи СМТ, логично би било (предпоставка) да су летели на двосдеима МиГ 29 УБТ а УБТ варијанта двоседог МиГ-а 29 има радар ОСА 2 који ради у сантиметарском диапазону, која може да препозна циљ величине ловца (5квм) на даљини 85км а прати на 65км. Омогућава једновремено праћење 8 циљева и гађање 4. Скенирање по угу и азимуту је 60 степени. Ово омогућава пуну борбену функционалност код коришћења ракета ВВ средњег и малог домета те прилично широк спектар убојних средстава ВЗ. Вероватно да ће се и последња фаза модернизације наших мигова одвијати у том смеру ка верзији СМТ с тим што нама из те верзије не треба опција допуне горива у ваздуху.

Da

Postovanje Zivojine ,
Imam jako interesantne slike iz luke Toterdam . Na mobilnom telefonu su mi kako najlakse da ih dostavim .

Odgovori
Ž

Хвала Вам, пошаљите ми на мејл.

zivojin.bankovic@tangosix.rs

Da

Poredjani 16 Apaca , 12 Cinuk-a i 6 UH-60 spremni za transport, lepo izgleda . Nisam znao kako drugacije da ti posaljem poruku posto ne koristim tviter .

Odgovori
Al

Ja ne znam kako ce nazvati nasu modernizaciju miogova, ali po svemu recenom , domet , pracenje , ciljevi u vazduhu na zemlji……rakete….
Mislim da ce radar na nasim 29-tkama biti N019M1.

Odgovori
Ni

I hope so:
N019M1 This latest radar upgrade proposal from Phazotron retains the antenna and transmitter block assemblies but replaces pretty much all the rest of the radar. It introduces new fully programmable digital processing, giving 30-50% greater range in air-to-air search and track. Greatly improved true Track-while-scan mode, with the ability to continue volume search for new targets while tracking 10. 4 targets can engaged at once with R-77 missiles. 4 different close combat modes are available. Has raid assessment mode, and target class recognition. Air to surface modes include Real beam, DBS, SAR (5x5m), and moving target detection. Can handoff target data to the Kh-31A/Kh-35A anti-shipping missiles. Allows target handoff to TV guided weapons. Collision alarm system. It is being touted as a low cost upgrade for existing MiG-29 operators.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor