[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019
Dvosedi MiG-29UB pred poletanje sa aerodroma Privoložskij. Pod krilima se nalaze 20-cevni saćasti lanseri B-8M1 NRZ S-8 80 mm / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

U Rusiji uspešno završena vazduhoplovna letno-taktička vežba BARS-2019

Petu po redu zajedničku rusko-srpsku vazduhoplovnu letno-taktičku vežbu BARS 2019 koja je ove godine održana u Rusiji, na aerodromu Privoložskij i poligonu Ašuluk u Astrahanskoj oblasti, uspešno su realizovali piloti Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije i Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Ovogodišnja vežba izvedena je po temi „Priprema i realizacija borbenih dejstava u toku izvršenja zadataka sprečavanja eskalacije oružanog sukoba na državnoj granici i sprovođenje akcije traganja i spasavanja“. Prema scenariju vežbe, oružani sukob je počeo na državnoj granici, rukovodstvo vežbe je postavilo komandantu mešovite vazduhoplovne grupe zadatak da konflikt lokalizuje.

Mešovite posade aviona MiG-29UB spremaju se za poletanje. Naoružani su ICS raketama vazduh-vazduh R-73 / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

 
Nakon detaljnih priprema, piloti aviona MiG-29 i helikoptera Mi-8, u mešovitim posadama realizovali su složene letačke zadatke, uključujući bojevo gađanje i letove u noćnim uslovima. Lovački avioni efikasno su presretali vazdušne ciljeve, dok je zadatak helikopterskih jedinica bio neutralisanje neprijateljske žive sile radi pripreme desantne prostorije i iskrcavanje desanta, kao i borbeno traganje i spasavanje.

Raketiranje ciljeva na zemlji nevođenim raketnim zrnima S-8 / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Komandant 204. vazduhoplovne brigade pukovnik Brane Krnjajić, koji je predvodio grupu pilota Vojske Srbije, rekao je da je veoma zadovoljan prikazanim, posebno ističući demonstriranu obučenost, ali i veliku motivisanost pripadnika dve vojske.

– U potpunosti smo izvršili zadatke dogovorene na planskoj konferenciji i na pripremama, i smatramo da smo bitno unapredili saradnju i obučenost, što svedoči o napretku vežbe, ali je i razlog više da nastavimo u istom pravcu, istakao je pukovnik Krnjajić.

“Vežbu su obeležili izuzetna obučenost, dobra komunikacija i duh prijateljstva srpskih i ruskih pilota“ / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Izrazivši zadovoljstvo zbog uspešne realizacije kompleksnih zadataka, načelnik 185. Centra za pripremu i borbenu primenu jedinica vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije pukovnik Aleksej Vladimirovič Rotko, vežbu je ocenio visokom ocenom.

– Noćna dejstva bila su izuzetno zahtevna. Svi postavljeni ciljevi su ispunjeni a posade su opravdale poverenje, ali i unapredile svoja znanja i iskustva, u uslovima koji su blizu ratnih, rekao je pukovnik Rotko, i posebno istakao zadovoljstvo zbog veoma dobre saradnje između članova mešovitih posada.

Desantiranje pripadnika specijalnih snaga Vazdušno-desantne vojske/ Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Svojevrsni domaćin pripadnicima Vojske Srbije, predstavnik komande Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije pukovnik Konstantin Surikov, zahvalio je svim učesicima na poštovanju mere bezbednosti, a posebno tehničkom osoblju koje je dobro pripremilo vezduhoplove i tehniku i omogućilo uspešno izvršenje svih zadataka.

Mešovite posade helikoptera Mi-8MTV-5-1 u dejstvu nevođenim raketnim zrnima S-8 iz lansera B8V-20 / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Zamenik komandanta 890. helikopterske eskadrile, major Bojan Trkulja je prvi put na vežbi BARS, ali ima dosta iskustva saradnje s ruskim kolegama, jer je ove godine proveo šest meseci na usavršavanju u Rusiji.

– To je saradnja s prijateljima. Zaista vidim ozbiljan iskorak u obuci, pre svega jer se ruske kolege trude da nam prezentuju svoje mogućnosti i ukažu na načine uz pomoć kojih bi unapredili nivo izvršenja zadataka – kaže major Trkulja, koji posebno ističe veliki značaj noćnog letenja na vežbi, koga je sačinjavalo više kompleksnih zadataka i elemenata leta, od  navigacijskog letenja, vanaerodromskog poletanja i sletanja, do dejstva iz nevođenih raketnih zrna i topa, a sve to tokom jednog leta.

Učesnicima vežbe, po naredbi ministra odbrane Ruske Federacije generala armije Sergeja Šojgua, uručene su medalje za uspešno učešće na vežbi.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Vas i Rusa tristo milijona :)) Šalu na stranu, Zrakoplovstvo Srbije se evidentno podiže. Nisu samo zrakoplovi, nego se evidentno radi i na dodatnom osposobljavanju kadrova, trening, trening, trening, usvajanje novih znanja, to je sve jamac napretka… A mi u Hrvatskoj jedva na par mig 21….

Odgovori
Gu

Remtijer

Vama bi poslije svega najbolje bilo da se okrenete Rusima sto se tice spasa avijacije.
Sijecam se na HRT onog Krsticevica (koji glupan) kako se sprdao sa tek doslim 29-am iz Rusije i kako je on imao ponudu za 29-ke ali da su to kao glatko odbili,kakv Mig,mi cemo ovako-onako…i evo vidimo kako je – truba.
Vi mozete izdvojiti vise para nego sto smo mi za nase lovce,idite kod Rusa i vidite kakva je prica za Mig-35.7-8 novih 35-ca sa ASEA i ostalim high-tech dziza bidzama i vi ste na konju,imali bi najbolji avion u Evropi ubedljivo a i Amerima bi lupili zestoku kontru.Kada mogu Turci S400,mozete i vi Mig-35 pa nek se Ameri cesu tamo gdje ih ne svrbi..

Ma

Mene zaista zacudjuje da nije moguce u sklopu NATO-a poslati recimo 10 hrvatskih pilota u Italiju da lete na F-16 dok Hrvatska ne nabavi avione…

д

Mayer па шта те зачуђује није НАТО хуманитарна организација ,то све кошта и мора да се плати

al

Pozdravljam svako uvezbavanje, pogotovo sa onima od kojih ima sta da se nauci. Nadam se da uskoro „stize“ nova generacija pilota, na onoj slici sa ruskim pilotima ovi nasi kao da su dosli na proslavu 30 godina mature… Oni bi uveliko trebali da prenose znanja a ne da ih sticu mada ima ona „covek se uci dok je ziv“. Svakako bilo bi lepo videti srpske pilote da su ispod 30 godina starosti da oni usvajaju nova znanja i vestine.

Bez obzira, dobro je da se leti i uvezbava.

Odgovori
Ma

Ovi piloti izgledaju jako kul. Nasi su doduse moji vrsnjaci ali bez starca nema udarca :-). Da li Rusi zaista lete u ovim vintage koznim jaknama?

Al

Posto im se prijavilo na akademiju dvoje ako se dobro secam ove godine, suska se o nekim resenjima za smenu generacija koja se nisu videla u RV jedno 50 godina….videcemo sta vreme nosi, ali jedno je sigurno, da dobar deo nasih pilota, nosi u penziju vrlo brzo.

Ma

Ako se na akademiju prijavilo dvoje, kako ce onda izvesti „smenu generacija“? Neverovatno je da je poziv vojni pilot postao toliko neatraktivan kod nas…

Al

@Mayer
Sta je tu „neverovatno“? Plata smesna, uslovi losi, zdravstveni pravilnik nije menjan od 1974 ili ’76, a na to sve, treba ugurati koga treba ugurati i jos je samo skolovanje izuzetno tesko, a potencijalno i skupo….
Odbijaju momke koji su top, ali zato lete likovi od 50 godina i debelog stomaka. Da ne idemo dalje, ispasce da vredjam, a samo je realnost u pitanju.

Ma

Pa ok ali ja mislim da se vojni pilot ne postaje zbog para…

Go

@Mayer
Ja sam mislio da smo ovde ozbiljni. Od vojnicke plate ne moze da se sastavi kraj sa krajem, profesionalni vojnici imaju cesto dodatni posao da bi prehranili porodice. Uslovi za rad su veoma losi. Ne, ne postaje se pilot da bi bio bogat, ali piloti i njihove porodice moraju da jedu, da imaju krov nad glavom. O nekom letovanju/zimovanju ne vredi ni da pricam…

To je jedan od najvecih problema koji imamo, u celoj Srbiji. Mladi odlaze trbuhom za kruhom, jer ovde ne mogu da vode zivot dostojan ljudskog bica. Posto je tema avijacija a ne politika, fantasticno je sto nabavljamo nove vazduhoplove i oko toga se svi slazemo da je konacno nesto ucinjeno, ali dok god ljudi koji to treba da odrzavaju, lete, obezbedjuju, ne mogu da zive posteno od svog posla, to je samo kozmetika.

Al

@Golub
Upravo

Iv

Drugi snimak, uh prave ratne igre. Ala trza avion kada cepa iz topa na 29tki. Stariji brat malo obucava mladjeg kako se to radi

Odgovori
Ma

Nema fajta bez nevodjenih raketnih zrna :-) Kad cemo konacno vezbati sa laserski navodjenim bombama?

Odgovori
Al

kad platimo ;)

Mi

Imaju li UB radar kad nose R-73 ?

Odgovori
Ž

Немају радар, не треба им за коришћење Р-60 и Р-73.

al

Pitanje za Zivojina: Da li Ub-i imaju signalizator radarskog ozracenja? Pitam iz razloga sto ako imaju a mogu da nose (i uoptrebljavaju) R-60 i R-73 onda oni nisu „borbeno beskorisni“ kako se cesto ovde, u komentarima pogotovo, navodilo… Pogotovo ako dejstvuju u paru sa avionom koji ima radar…

Odgovori
Ž

Да и двосед има сигнализатор радарског озрачења.

Борбено нису бескорисни али је велики недостатак то што немају радар.

Д

@ Alexanto, @ Živojin

Ако се из предходног чланка видело на фотографији да су наши пилоти проучавали кабину МиГ29 СМТ те се у вежби користили једноседи СМТ, логично би било (предпоставка) да су летели на двосдеима МиГ 29 УБТ а УБТ варијанта двоседог МиГ-а 29 има радар ОСА 2 који ради у сантиметарском диапазону, која може да препозна циљ величине ловца (5квм) на даљини 85км а прати на 65км. Омогућава једновремено праћење 8 циљева и гађање 4. Скенирање по угу и азимуту је 60 степени. Ово омогућава пуну борбену функционалност код коришћења ракета ВВ средњег и малог домета те прилично широк спектар убојних средстава ВЗ. Вероватно да ће се и последња фаза модернизације наших мигова одвијати у том смеру ка верзији СМТ с тим што нама из те верзије не треба опција допуне горива у ваздуху.

Da

Postovanje Zivojine ,
Imam jako interesantne slike iz luke Toterdam . Na mobilnom telefonu su mi kako najlakse da ih dostavim .

Odgovori
Ž

Хвала Вам, пошаљите ми на мејл.

zivojin.bankovic@tangosix.rs

Da

Poredjani 16 Apaca , 12 Cinuk-a i 6 UH-60 spremni za transport, lepo izgleda . Nisam znao kako drugacije da ti posaljem poruku posto ne koristim tviter .

Odgovori
Al

Ja ne znam kako ce nazvati nasu modernizaciju miogova, ali po svemu recenom , domet , pracenje , ciljevi u vazduhu na zemlji……rakete….
Mislim da ce radar na nasim 29-tkama biti N019M1.

Odgovori
Ni

I hope so:
N019M1 This latest radar upgrade proposal from Phazotron retains the antenna and transmitter block assemblies but replaces pretty much all the rest of the radar. It introduces new fully programmable digital processing, giving 30-50% greater range in air-to-air search and track. Greatly improved true Track-while-scan mode, with the ability to continue volume search for new targets while tracking 10. 4 targets can engaged at once with R-77 missiles. 4 different close combat modes are available. Has raid assessment mode, and target class recognition. Air to surface modes include Real beam, DBS, SAR (5x5m), and moving target detection. Can handoff target data to the Kh-31A/Kh-35A anti-shipping missiles. Allows target handoff to TV guided weapons. Collision alarm system. It is being touted as a low cost upgrade for existing MiG-29 operators.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor