BEG airport status
Srbiji isporučeni vojni helikopteri Mi-17V-5, stigao i još jedan H145M Isporuka prva dva helikoptera Mi-17V-5 28. juna 2016. godine / Foto: Svetozar Jokanović

Srbiji isporučeni vojni helikopteri Mi-17V-5, stigao i još jedan H145M

Kako je juče prenela novinska agencija “Sputnjik“, na vojni aerodrom “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ sleteo je teški transportni avion Antonov An-124 “Ruslan“ Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije kojim su dopremljeni vojno transportni helikopteri Mi-17V-5 koje je Srbija kupila od Rusije. Novi helikopteri stigli su iz ruskog grada Kazanja, gde se nalazi jedan od najvećih ruskih vazduhoplovnih zavoda — Kazanjski helikopterski zavod (KVZ), koji je proizvođač svih helikoptera Mi-8 i Mi-17 u naoružanju Vojske Srbije. Iako je prvobitno javljeno da su stigla samo dva Mi-17V-5, Sputnjik je kasnije preneo vest da su ipak isporučena sva tri naručena helikoptera.

Pozivajući se na svoje izvore Sputnjik dalje navodi da bi u narednom periodu trebalo da stignu četiri nova desantno-jurišna helikoptera Mi-35M, koje Srbija nabavlja od Rusije. Vojska Srbija na taj način nastavlja ozbiljan proces revitalizacije svoje flote helikoptera koja četvrt veka, od 1991. do 2016. godine, nije dobila nijednu novu letelicu, sve do pre tri godine kada je Rusija isporučila Beogradu dva helikoptera Mi-17V-5.

Prva objavljena fotografija srpskog Mi-17V-5 u krugu fabrike Kazanj april 2016. / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

– Stigla su nam još dva višenamenska vojno-transportna helikoptera Mi-17, iste varijante kao ona dva koje su RV i PVO primili 2016. godine, ali ne i potpuno identična. Akcenat je ovog puta na naoružanju, pa novi helikopteri mogu izvršavati široki krug zadataka u uslovima realnih borbenih dejstava. Pored transporta vojnika (24 u sedećem položaju ili 36 padobranaca sa opremom i ličnim naoružanjem), različitog tereta (do četiri tone unutar trupa ili na spoljašnjem nosaču), obavljanja zadataka traganja i spasavanja (može da preveze 12 ranjenika na nosilima sa medicinskom pratnjom), patroliranja i izviđanja, novi helikopteri mogu da pružaju i vatrenu podršku našim snagama, uništavaju živu silu i tehniku protivnika na zemlji ili vodi – objašnjava za Sputnjik vojni novinar Svetozar Jokanović.

Jokanović, koji je stručnjak za rusku avijaciju dodaje da su osnovno naoružanje helikoptera Mi-17V-5 četiri 20-cevna saćasta lansera B-8V-20 koji koriste nevođena raketna zrna S-8, kalibra 80 milimetara. Mogu da nose i kontejner UPK-23-250 sa dvocevnim topom GŠ-23 kalibra 23 milimetara sa 250 granata i nevođene avio-bombe FAB-100. Prema njegovim rečima, za zaštitu helikoptera nabavljeni su i dispenzeri IC mamaca. Pored toga, helikopteri će dobiti pancirne ploče koje se mogu postaviti na helikopter.

– Od tri naručena helikoptera jedan je prilagođen zahtevima naših specijalnih snaga, pa umesto već standardne utovarno-istovarne rampe ima klasična vrata na zadnjem delu trupa. U borbenim uslovima sa tim helikopterom omogućen je desant 36 vojnika za svega 15 sekundi –  ističe Jokanović.

On navodi i da će ranije kupljena dva Mi-17V5 dobiti naoružanje kakvo imaju i novi helikopteri.

– U narednim godinama možemo očekivati nastavak nabavki helikoptera tog tipa, a s obzirom na mogućnosti nabavljaće se od dva do četiri helikoptera godišnje. Treba očekivati da će se nabaviti optoelektronski sistem za ometanje, koji će pružiti zaštitu helikoptera od IC samonavođenih raketa. U perspektivi se očekuje i integracija domaćeg naoružanja, nešto poput onoga što je ’’Jugoimport SDPR‘’ već izveo na iračkim helikopterima Mi-17V5 i Mi-171Š. Kod nas će se serijski proizvoditi raketna zrna kalibra 80 milimetara, što nije beznačajno, jer ista koriste naši Mi-17 i Mi-35, kao i MiG-29, a izvozni potencijal je značajan – pojašnjava za Sputniik Jokanović.

Jokanović naglašava da to ne znači da se odustaje od obnavljanja stare, ali dokazano pouzdane tehnike.

– Tu u prvom redu mislim na remont jedinog preostalog helikoptera Mi-17, koji je vojska preuzela od MUP-a, a koji je ranije koristila eskadrila Službe državne bezbednosti. Iz nepoznatih razloga tokom remonta 2010. godine sa tog helikoptera su skinuti oklop i naoružanje i njegova uloga je svedena na isključivo transportnu ulogu. Sada će se to promeniti, ali ono što je još značajnije jesu razgovori koji se vode sa predstavnicima ’Helikoptera Rusije‘ o mogućnosti produženja veka upotrebe za određeni broj helikoptera Mi-8T

Iako stari helikopteri Mi-8T nemaju meteo radar i drugu sofisticiranu opremu, niti imaju tako snažne motore kao novi Mi-17V-5, oni još mogu biti vrlo korisni i što je još važnije — za njih RV i PVO ima solidan stok rezervnih delova, naglasio je Jokanović i zaključuje da ukoliko bi se postigao dogovor to bi bila značajna vest i za zavod “Moma Stanojlović“ iz Batajnice, ali i za zavod “Orao“ iz Bijeljine.

Nova tri Mi-17V-5 će kao i prethodna dva biti predata 890. mešovitoj helikopterskoj eskadrili “Pegazi“ na Batajnici a kako Tango Six saznaje, nastavljen je niz evidencijskih brojeva sa prva dva primerka. Tako smo nakon 12491 i 12492, juče dobili 12493, 12494 i 12495.

Prvi vojni H145M 14501 na ovogodišnjem Partneru / Foto: Dušan Atlagić

U Srbiju je juče stigao još jedan novi vojni helikopter. Iz Nemačke je doleteo višenamenski helikopter H145M privremene nemačke registracije D-HBTS (vojni evidencijski broj 14502) a njegov let mogao se juče pratiti na Flightradar24. To je primerak koji će u 119. mešovitoj helikopterskoj eskadrili “Zmajevi“ iz Niša biti korišćen za traganje i spasavanje. Ova jedinica imaće ukupno 5 H145M a preostala tri koja tek treba da budu isporučena (14503, 14504 i 14505) biće naoružana.

To je tek druga isporuka helikoptera H145M namenjenih RV i PVO. Prvi primerak, helikopter sa evidencijskim brojm 14501 koji će se koristiti za borbeno traganje i spasavanje, stigao je na aerodrom “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici 12. juna ove godine. Zvanična primopredaja  izvršena je na ovogodišnjem Partneru 26. juna kada je saopšteno da je 9 H145M Srbija platila 105 miliona evra a najavljene su i nove narudžbine.

Helikopterska jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova dobila je svoja prva dva helikoptera H145M  8. jula kada su u Srbiju preleteli YU-MED namenjen za medicinski prevoz i YU-SAR za traganje i spasavanje. Njihova zvanična primopredaja je prethodno izvršena u Nemačkoj 20. decembra 2018. Treći policijski helikopter, višenamenski borbeni YU-ICE stigao je 29. jula dok se isporuka četvrtog primerka (YU-MUP) očekuje u prvoj polovini sledeće godine.

Novi vojni helikopteri Mi-17V-5 će se najverovatnije naći na statičkoj izložbi prikaza sposobnosti Vojske Srbije “Sloboda-2019“ koji će se u subotu 19. oktobra održati na aerodromu “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“.

 

Komentari

B

Svaka čast 👏

Odgovori
I

Sjajno!
Novi helikopteri su neophodni. Za svaku pohvalu je nabavka i H145 i Mi17. Oko potrebe nabavke Mi35 se može diskutovati.Prava šteta je što će i dalje biti analogni, rečeno je istog tipa kao prva dva iz 2016. Jasno je da je to zbog preobuke,ali krajnje je vreme za skok unapred. Sada je vreme nabavlja se nova tehnika.

Odgovori

Sta znaci da je helikopter analogni i gde je granica izmedju „analognog“ i „digitalnog“? Postojeca dva kao i nova tri imaju digitalni pokazivac meteo radara. Takodje imaju i multifunkcionalni pokazivac za navigaciju itd. Jeli to analogno ili digitalno?

M

Digitalni znači da su komande spregnute s s kompjuterom
koji takoreći asistira pilotu, recimo kao fly by wire. Kod modela helikoptera postoji recimo elektronska ziroskopska stabilizacija bez koje je upravljanje helijem veoma zahtevno (posto je heli nestabilan, kao i moderni lovački avioni). Ne znam da li nesto slicno postoji i na pravim, velikim helikopterima… Digitalni mission computer ne čini letelicu digitalnom, to je obični komp s kartom i spregnut sa nekom vrstom navigacije, inercijalno/GPS.

1

@Paqe

Pod analognim je verovatno mislio na to da su većina instrumenata u helikopteru klasični mehanički (moguće da su svi), a ne elektronski.

Mislim da ne postoji jasna granica između „analognong“ i „digitalnog“, jer je u pitanju gruba podela po vrsti instrumenata u kokpitu. Znači ili je potpuno jedan ili potpuno drugi, sa svim mogućim kombinacijama između.

@Mayer
Poenta mog posta nije da mi Vi odgovarate vec da se ima u vidu da srpski Mi-17V5 ne odredjuju brzinu pomocu sala na vratu pilota ili liznutog kaziprsta. Nemaju srpski heli digitalni autopilot ali nisu ni bez instrumentalizacije.

A

@Paqe
Stoji sve, samo red bi bio da pred kraj druge decenije 21. vek dolazi sa full glass cockpit-om(indijski Mi-17V5) kao deo standardne opreme. Nije to sad krucijalno za funkcionalnost naravno, prosto je lepse.
To po strani, V5 svakako je mnogo bolja masina od starijih Mi-8 za letenje u nepovoljnim meteo uslovima, nego mi RUsi nisu jasni, prave nove helije sa instrumentacijom iz ’85

M

Ok, izvinjavam se.

B

U slučaju elektronskih smetnji, koji će da bude pouzdaniji glass ili analogni? Ili možda su ga birali piloti? Oni stariji vjerovatno više vole analogni a nove ‘gamer“ generacije digitalni…

A

@BB
Zapravo digitalni su pouzdaniji.
Pa nisu Rusi u SU-35S(svoju najmocniju ratnu masinu u vazduhu) stavili ful „stakleni“ kokpit eto tako.

F

@AL-41F1

Digitalni je dobar dok se ne desi elektromagnetni puls (EMP). A tada ode elektronika, osim ako nije zaštićena.

M

>> Digitalni je dobar dok se ne desi elektromagnetni puls (EMP). A tada ode elektronika, osim ako nije zaštićena.

Haha, ma da, ta elektronika koja se ugradjuje u vojne uredjaje je „nezasticena“, zato je najbolje imati staklene pokazivace sa kazaljkama i celicnim sajlama. Jedini razlog zasto se u pojedine avione/helikoptere ne ugradjuje „elektronika“ je sto se nema para/tehnologije da se razviju nova resenja pa se kupcima uvaljuje staro. Ja mogu da zamislim da negde u Rusiji, recimo u nekom Saratovu, postoji fabrika mernih instrumenata napravljena pre 50 godina koja od pocetka proizvodi te neke pokazivace za npr. helikoptere. I sad, tu radi mozda 500 ljudi. Posto nema investicija, odnosno para da se predje na modernu tehnologiju, a ljude ne mozete da istavite bez posla, ruski helikopteri i dalje imaju „ventilatore umesto klime“, sacaste lansere i vintage instrumente u kabinama.

A

@Fizicar
Naravno da su zasticeni pobogu, ne radi se tabletu. To su ratne masine

A

@Mayer
I da i ne.
Indijski Mi-17V5
https://img-fotki.yandex.ru/get/5110/mx118.23/0_69540_160086e9_XXXL
Ka-52
https://i.pinimg.com/originals/9e/56/6f/9e566f1777c0f02984f41104d1754de0.jpg
SU-35
Znaju oni to da naprave i to vrlo dobro. Znaju i da prodaju. E sad sto ne izbace komplet staru instrumentaciju iz prodaje, to vec ne znam da vam odgovorim.
Cesto se kupci ruske opreme odluce za istu zbog cene jer je to najozbiljnije sto mogu priustiti, pa je mozda tu odgovor. Za ove sto su spremni da kesiraju, uvek moze i i glass cockpit i sta vec ne

I

Sigurno su naši mislili sa EMP kada su kupovali helikoptere.
Jedino mi znamo kako treba, a ostatak sveta su budale. Daleko smo dogurali sa takvim razmišljanjem.
Kupljeno je zato jer je jeftinije i ne treba preobuka pilota,iako je Mi8 odradio svoje i krajnje je vreme za prelazak u 21. vek. Zašto to Rusi prave, jer imaju tehničke mogućnosti i kupce indijance, koji to traže. Za novije sprave to nema ni kod Rusa. Treba imati u vidu sa je većina „nove“ vazduhoplovne tehnike Rusije i dalje SSSR.
Priče kao ruski avioni lampaši rade i kad eksplodira nuklearna bomba je samo jedna od brojnih bajki o Rusima u koje se samo u SRB veruje.

M

„Kod nas će se serijski proizvoditi raketna zrna kalibra 80 milimetara, što nije beznačajno, jer ista koriste naši Mi-17 i Mi-35, kao i MiG-29,“.

Znači, na nadzvučnom lovcu će se koristiti nevođena raketna zrna?
A smisao toga je?

Odgovori
S

Zasto da ne. U ratnim sukobima se nekad ne isplati gadjati metu skupim raketama i bombama ( pogotovo ako su ti resursi ograniceni), i za takve sluze navodjena i nenavodjena raketna zrna.
Ako mogu Kinezi da koriste (ne)navodjena raketna zrna na svojim avionima ( skoro sam gledao vezbu kineske vojske), zasto ne bi mogli i mi.

I

@sve ima svoje
Da bi dejstvo nevođenim zrnima od 80 milimetara imalo ikakvog smisla, mora da postoji odsustvo bilo kakvog PVO protivnika. MiG 29 mora da se spusti nisko i leti sporo da mu je Strela 2M ozbiljna pretnja, čak i dobra posada na PAA. Za helikoptere, pogotovo veličine Mi17, pa i Mi35 se može reći da idu u samoubilačke misije ukoliko protivnik ima PVO u rangu 60-tih godina prošlog veka. Primer 1999. zašto ameri nisu leteli sa helikopterima ili avionima nisko? Bili bi isečeni. Jedino je A10 leteo nisko na Kosovu uz neverovatnu podršku i dejstvo strategijskim bombarderima po mestima dejstva PVO imate elaborat USAF o dejstvu A10 na netu. Ipak su debelo pazili. I AH64 je delovao u pograničnom delu i to simbolično.
Ukratko naoružavanje Mi17 je čista budalaština.

A

@ID
imas snimak iz kokpita iz Sirije kad pilot SU-25 sa „brat-bratu“ 5km visine gadja NRZ(znaci izvan realnog efektivnog dometa AAA i vecine MANPADs). Inverzno, uperi nos i bum po meti. Kao da su navodjene.
Jeste da su bili idealni vremenski uslovi, ali opet covek je doktor!
Za 29ku je ta integracija cisto „reda radi“. To niko zivi ne koristi tako….mada kakvu je „pvo“ OVK imala, Orlovi su ih preoravali kako su stigli, a ne 29ke

D

Koliko Mi-17 Srbija planiea da kupi sve ukupno?

Odgovori
T

Navodno se ide na kompletiranje helikopterske eskadrile Mi17-V5 + MI-35 + H-145M. Znaci po 12 helikoptera.

B

Za potrebe Jugoslovenskog RV i PVO prema procenama iz 1982. godine za sadašnje brojno stanje helikopterskih jedinica čak u i velikim državama čine se izuzetno velikim – planirano je da se broj helikoptera sa 187 poveća do 2000. godine na čak 718 komada za sva tri vida oružanih snaga i teritorijalnu odbranu. Za popunu jedinica u periodu od 1983. do 2000. planirana je nabavka 309 STH(ili Mi-17).
Zanimljiv podatak pa razmisljajte koliko bi trebalo za zamlju velicine Srbije.

B

Ispravka, Mi-8.

1

@Branko

Pošto je Srbija sa Kosmetom bila skoro polovina bivše SFRJ, znači da nam treba polovina od tog broja, možda malko više…

1

Ispravka, to je bila SRJ, ne sadašnja Srbija

M

Ja imam saznanje da srbija poseduje samo 3 komada Mi-8T pa me interesuje dali je ta informacija tacna ?

Odgovori
A

@Milan
Bilo ih je ukupno 6, ali je moguće da su neki ispali iz resursa u međuvremenu. Da li se svih 6 mogu vratiti u upotrebu i da li ima još koji Mi-8 koji može da se izvuče iz muzeja, to je već pitanje za ljude iz struke.

A

VZ ‘’Moma Stanojlović’’ je poslednje remonte helikoptera Mi-8 obavio u periodu od 2008. do 2012. kada je odrađeno 6 helikoptera Mi-8T Vojske Srbije. Dodajem podatak sa su svih sest proizvedeni 1981.godine.
Vest procitana sa ovog sajta pre nekoliko godina.

Z

Poštovanje! Da li se zna broj Mi 8 T na kojima bi se isplatio remont i eventualna modernizacija?

Odgovori
A

@Zox
Takvu informaciju ti može reći samo neko iz vazduhoplovstva. S obzirom da se tako nešto razmatra, verovatno je broj veći od 1. Zavisi koliko dugo može da im se produži resurs, ali modernizacija verovatno nije isplativa.

P

Prema nekim mojim saznanjima ima ih 8 od cega je 6 u redovnom letnom stanju. Sad da li se pod remontom misli na remont svih 8 ili samo ovih koji jos lete ne znam… vjerovatno ce posle tehnicke analize s Rusima se znati koji broj je rentabilan za remont.., nadam se svih 8.

Ž

Има 6 Ми-8Т од којих лети само један.

P

Znaci ipak samo 6 aparata mozda za remont!

Ž

Не бих ја ремонтовао те хеликоптере, стари су 38 година.

Али бих зато урадио ремонт старог Ми-17. Међутим за сада то није урађено а ресурси су истекли 2017.

Могуће да је и он отписан и да ћемо користити само Ми-17В-5.

P

Vrlo Dobro! :)

Odgovori
N

„s obzirom na mogućnosti nabavljaće se od dva do četiri helikoptera godišnje“
Sta god mislili o trenutnoj vlasti ovo se nije desilo skoro 40 godina.

Odgovori
N
p

Malo da zaprzimo ovu corbu:

„Ruski VDV je prepoznao da je Mi-35 nesposoban za desantiranja trupa pa je trazio posebnu verziju Ми-8АМТШ dok su se u Srbiji pored ostaloga prvo sto se misli kod Mi-35 sada cemo da vrsimo desante sa njim.

VDV zna da nemoze u praksi da preveze vise od 4 do 5 ljudi koje ce da desantira ili spusti uzetom sa Mi-35 i da je los za desante a ovde se ta karakteristika hvali.

U isto vrme Srbija je za Irak svojevremeno razvila i prodala nesto veoma slicno Ми-8АМТШ.

I to je pokazatelj da je bolje bilo ako nista drugo kupiti gomilu Mi-17 pa ih konvertovati delom u borbene a sve zajedno helice sa ostatkom para zastiti sa Prezident-S.“

Moje ranije pisanje ovde na tangosix u temi o Mi-35 u delu oko nabavki helica i Mi-17 vidim da je sputnjikov komentator to dopunio sa jos par opaski…

Odgovori
A

Dva Prezident-S sistema kostaju kao ceo H145m sa sve opremom, tako da mislim da je pametnije ici na AMPS zapadne proizvodnje.

Sto se desantna tice, upravu ste. Fast rope je prakticno nemoguce, padobran isto. Heli moze jedino da sleti(pritom slabo do nikako naoruzan zbog opterecenja), da iz njega izadje manji tim specijalaca, poleti i kuci. Nekada je i to potrebno, ali nikako kao primarna uloga. Svakako je mnogo zilaviji od Mi-17, s toga se i koristi za jurisne zadatke. Po meni tako treba i da ostane. 17ka transport, mi-35 CAS.

Zna vojska sta radi i zasto nabavlja te helikoptere, to sto je nekome na forumu nesto palo na pamet ne znaci nista

M

– Ruski VDV prepoznao !?
– Sputnjikov komentator dopunio sa par opaski !?
– Desant !?

Mozda ste samo delovima komentara vi nesto samoinicijativno zakljucili, ali definitvno nema nigde veze sa eksperimentima VDV na vezbi Vostok 2018.

Mi-8AMTSh-V vi opremate sa President-S dok je za njega planiran Vitebsk u Rusiji, a verovatno ne znate kako spomenuti model koristi motor VK-2500-03.Neko vodjen logikom se zapita kojom matematikom vi to ustedite i od cega !?

Prodali lanser i to ima veze sa Mi-8AMTSh !?

Ovakvim razmisljanjem vi ste kao “tempirana bomba“ koja nema displej, a vrlo brzo ce eksplodirati.

@Mig-29
President-S je izvozna oznaka za odgovarajucu verziju Vitebska.

M

Page

Ne bih znao cemu vasa opaska, moja poenta je striktno u ceni opreme, vezana za odredjenu verziju na kojoj se isprobava sistem.

Mislim da je hiljadu puta lepo receno – nikad ne mozes dobiti najsavremenije u eksportnoj verziji.Posto je Peruni u prethodnoj temi o Mi-35M zapenio kako je trebalo ici na familiju Kamov, sada opet prica o nekoj ustedi, desantu i naravno sta je bolje !?

A ocigledno umislja kako karakteristike Mi-8AМТШ imaju veze sa verzijom Mi-8AMTШ-ВН koji ce uci u VVS 2020 -2021.

Tek izreceni zakljucak za VDV, na spomenutoj vezbi 2018 testira takticku upotrebu sa :

– 45 Mi-8
– 2 Mi-26
– 8 Ka-52
– 14 Mi-24

Pri tome secate se rasprave o Mi-26 !? Ovde su iskrcali Tigrove i kvadove (ATV) kao rezervu u ovoj operaciji.Sta vam to govori !?

Kakav “crni desant“ spominje Peruni sa Mi-35M !? Tako je ocigledno cemu taj helikopter sluzi u dubini sa predvidjenih do 8 vojnika u tovarnom prostoru.Spominje neke planove, takticke zamisli, a ne zna kako za “desant“ VDV transportne helikoptere upotrebljava isto kao i skoro svaka “aktivna“ jedinica u svetu.A to je “dopuna“ kopnenih jedinica ili “mobilna rezerva“.

Tek ove gluposti “fast rope“ povezivati sa Mi-35M !? Idejno osmisljen sa transportnim prostorom kao “leteci BVP sa topom“.Pa zar je Mikhail Mil pogresio u svojoj viziji, a isto tako bio ismevan od generala !? Ma vidite mogao je iseci rupu na sred helikoptera da taj “fast rope“ ima prenost u odnosu na avioniku koju koristi.Ali insinuacija kako sacasti lanser sa nevodjenim sredstvima resava stvar u 21 veku na transportnom helikopteru sve objasnjava.

Ma samo napred sa sve “desantom“.Specijalna brigada sa ovakvim primerima u bilo kakvim taktickim zamislima, …..pa to mu dodje isto kao i promasena uloga ova dva vojnika koja izlaze iz gazele na pripremi za slobodu 2019.A zvuci surovo posto neki “visi oficir“ ciljno to osmisljava zarad neke vizije kod posmatraca.

Page hajde vama je to hleb i prestiz, zar tako nesto ima smisla napisati i traziti logiku.Mislim da mozemo bolje i kvalitetnije.

p

@ Al-41F1

Odakle crpite tu tako visoku cenu za President-S imate li neki izvor da bacimo pogled zasto kosta oko 12 miliona eura ili koliko vec kosta ili je to samo vase misljenje? Hvala unapred na odgovoru.

@ Mig-29

Prvo kada sam pogledao tvoje komentare same sam se slatko nasmejao, no posto me je zainteresovalo pisanje kolege Al-41F1 sada cu i tebi Mig-29 odgovoriti u istom komentaru ali ubuduce necu imati vremena da odgovaram na tvoja pisanja jer ne zavredjuju moje vreme i paznju, nemam vremena za osobe koje kao ti pisu drugima da su“zapenili“, „tempirana bomba“ i slicne prideve o sagovornicima iz kojih izvire nevaspitanje a pisanja im se svode na Resavske skole, pa tako se sada na primer prepisuju detalji jedne vezbe bez ulazenja i razumevanja sustine problema… Steta sto ovaj wordpress CMS nema neki neku naprednu funkciju recimo – „ignore“ za pojedine sagovornike.

1.Iracki helikopteri su od strane Yugoimport SDPR modifikovani tako da imaju vise od 1 lansera, sta vise mogu da koriste i nose nekoliko razlicitih lansera i topova i mitrazljeza, dakle nije u pitanju SAMO jedan lanser i ne vidim zasto se ne mogu porediti sa drugim naoruzanim varijantama Mi-8/17 sa svim svojim prednostima ili manama.

2.U ovom tekstu se spominje desantna sposobnost Mi-17 helikoptera otuda sam ukljucio deo citata koji se i na to odnosi a to sto se u citatu koji sam dao nalazi Mi-35 to je zato jer je citat iz komentara vezano za tekst o Mi-35 objavljen ovde na tangosix, pazljiv sagovornik bi to shvatio i ne bi sagovorniak vredjao a opet ne vidim sta je to pogresno ili lose u tome da je VDV trazio od svoje drzave da mu da bolji namenski helikopter za borbene desante od Mi-24/35. Ponovicu da Mi-35/24 ne moze da izvede efikasan desant sa 8 ljudi i to je iz razloga velicine i nacina razmestaja vojnika u unutrasnjem prostoru Mi-24/35. Ko to ne svata metar u ruke i osmatranje konstrukcije prostora moze da zakljuci nesto i sam bez citanja bio kog drugog izvora ili primera, dakle i bez Resavske skole.

Time zavrsavam bilo kakvu dalju diskusiju sa vama ovde jer nemam kao sto rekoh vremna za takve „ljubazne i prijatne“ sagovornike kao sto ste vi pa slobodno u svojoj dosadi pisite i dalje komentare na koje sa moje strane necete vise biti udostojeni odgovora jer ne zavredjujete iste.

@Mig-29
Poenta mog posta je da je President-S eksportna oznaka za Vitebsk obzirom da ste Vi napisali da su to dva razlicita sistema („Mi-8AMTSh-V vi opremate sa President-S dok je za njega planiran Vitebsk u Rusiji“)

A

@Mig-29
Posto poznajete rusku vazduhoplovnu istoriju, zar nije Mi-24 zamisljen kao cisti jurisnik(slicno Mi-28), ali komitet nije hteo da mu odobri sredstva jer su verovali da helikopter kao koncept nije dobar za tu ulogu? Pa je naknadno ugradjen taj transportni kapacitet cisto „da ga progura“ kroz komisije.
Peruni je samo dao opasku kako su neki komentatori insistirali na desante sa Mi-35 iako uopste nije dobar u toj ulozi, sto se svi slazemo, ne? Ne vidm sta je sporno?

M

@Peruni

Ma mozete se vi ljutiti koliko hocete, prvi ste vi poceli sa ulicnim recnikom i nekom bespotrebnom arogancijom kad ste “palamudili“ (vasa rec upucena meni tada), pa kad smo utvrdili vase nepoznavanje iz raznih oblasti ostali ste bez argumenata.Iskreno problem je sto vi sagledavate stvari iskljucivo iz jednog ugla, ne zelite sebi priznati kako nagadjate oko cena ovako slozenih sistema.Kratko receno ne mozete rasudjivati posto imate mnogo nepoznatih u racunici.

Razlog sto vam napominjem kako pricate “gluposti“ je zato sto imate prilicno zastarela shvatanja na desant.Cak izvorno ne razumete svrhu tog manevra.To nije samo iskrcavanje trupa na jednu ili vise tacaka, daleko vise morate postici tim manevrom.

Evo bas sa AL-41F1 se u par postova mimoilazim u misljenjima, ali imamo normalnu debatu.Covek nema kompleks nize vrednosti i prilicno dobro shvata sta znaci razmena misljenja na jednom blogu.

I uvek cu vam odgovoriti na nesto ako se tice nekog boljitka za VS.U temama na T6 stvarno mozete dosta nauciti, pa nadam se snizice se broj povrsnih informacija i stvorice se malo sira slika o vojnim sistemima/taktici.

@Page

Л-370Э8 – namnjen za Mi-8 modele
Л-370В52 – namenjen za Ka-52 modele
? – namenjen za Mi-35M

Po meni jesu dva razlicita sistema, ajde vi meni dokumentujte kako je onaj namenjen VVS totalno isti kao onaj namenjen izvozu ? Isto tako nadam se slazete se razlika je u ceni.Cisto napomenucu vam nesto

“Experts note that the complex is capable of not only creating separate false targets, but also forcing them to move in an organized group, maintain radio communications with each other, and even transmit onboard numbers. Despite the ability to create dozens or even hundreds of false targets, the creators of the complex saved for domestic aviation another “superpower” – the ability to work as a director of imitation and broadband interference, and in this case it becomes possible to create communication problems for an entire army of a potential enemy

The range of the latest electronic warfare system is such that if it is used in combat, it’s not about dozens, but about hundreds of kilometers of the radius of a solid headache of radar operators of a potential enemy. Nevertheless, a helicopter is not the only base on which Vitebsk can be mounted“

Takodje budite ljubazni pa mi odgovorite :

– cenu tada Vitesbk i cenu sada eksportnog President-S !?
– mozete eksportno kupiti Mi-8AМТШ ili Mi-8AMTШ-ВН !?
– kada ulazi u upotrebu Mi-8AMTШ-ВН, mozda znate sta ima sve od nove opreme !? Moze se kupiti u eksportnoj verziji sada !?
– Cisto ako niste pratili Perunijevo izlaganje kako je KA-52 sa President S jeftiniji od Mi-35M pa on to tako “laicki“ naglasava kako je trebalo samo nadograditi nase Mi-17V-5 – ustedeli bi mnogo novca, slazete se sa tom konstatacijom !?

@AL-41F1

Verovatno vama jurisnik znaci isto sto i Attack bomber, samo ovde se radi o transportnom helikopteru Mi-17-V5 koji nema ni blizu brzinu na malim visinama, nema uglove napada kao borbeni helikopter Mi-35M,

Kakav crni komitet !?
NIje zamisljen kao “jurisnik“ prvo, vec kao leteci BVP (ВБМП) 1965 .Nemojтe zaboraviti kako su Amerikanci prvi razdelili borbeni helikopter u vidu AH-1G, koji je 1968 godine koriscen u Vijetnamu iskljucivo kao “podrska“.

Cak Mi-4MU je imao mitraljez i nevodjene rakete
https://farm4.static.flickr.com/3011/2719141872_f6d41246e9_b.jpg
ali je imao problem sa nosivoscu – pa nije mogao nositi trupe u isto vreme.

Cisto shvatite

The Soviet combat helicopter Mi-24 was created as a support vehicle for motorized rifle units, which were inferior to tank units in terms of firepower. The Mi-24 is provided with an airborne cockpit, improved armor and excellent characteristics of the flight technical plan, which does not allow reducing its size and weight. Comparing these helicopters, we conclude that the approach to machine survivability, which in the United States was small and quiet (secretive), was a retreat, while in the Soviet Union it was armored protection and maneuverability.

A kako su promenili dosta takticki u Afganistanu

Helicopter pilots began to use a new anti-aircraft maneuver with a sharp departure to great heights. Guidance tactics began to be applied when helicopters patrolled in groups, and the front group of helicopters only recorded data and landmarks, and the second group of more equipped helicopters (attack) destroyed the target. A group attack of helicopters was carried out by a “turntable” – a vicious circle. Helicopters approach the target in a dive and at the exit, from which, the next one opened fire. Thus, continuous fire was carried out, and the safety of helicopters was increased. Other tactics were ineffective, or limited the use of airborne weapons. In the mountains, helicopters used attack tactics one after another, the distance between the machines was minimal, the helicopter exited after the attack either at low altitudes, or, if possible, with a sharp climb. Hangs in one place tried not to use, since the helicopter immediately became a good target for various weapons of the enemy.

Mi-28, Ka-50, Ka-52 su iskljucivo odgovor na AH-64 i to mozete smatrati pravim “borbenim“ helikopterom, posto su sistemi kompleksniji – pogotovo sad kad mogu dobijati “uzivo“ informacije o meti mnogo pre ulaska u zonu dejstva.

Sporno je sto desant obicno vrsite u dubini gde ne ocekujete neki jaci otpor.

Prilicno pogresno je desant gledati kao iskrcavanje samo, taj manevar izvorno sluzi zaobilazenju jakih uporista i brzoj izolaciji bolje opremljenih snaga.T.j. odseci cete komunikacione centre i otezati linije snabdevanja.Morate imati prilicno savrsenu mobilnost, prvo spustite trupe u sigurnu zonu sletanja, a nakon toga nadzirete zonu sletanja, vrsite izolaciju u saradnji sa trupama na zemlji.Tu Mi-35M briljira posto moze vrlo brzo neutralisati malo jaca uporista, cak evakuisati trupe koje imaju potencijalni problem sa okruzivanjem, t.j. prilicno brzo ih moze relocirati – izvesti u kooperaciji napad.

A kako je los Mi-24 u takvom manevru i kako su ga formacijski Rusi koristili
https://www.youtube.com/watch?v=XE2SO2_lOQ4

Kao sto rekoh Vostok 2018 je takodje pokazao kako Rusi to sa svojim VDV divizijama pokusavaju unaprediti.

U cemu je los ne moze “fast roop“ izbaciti trupe !? Nosi samo 5-8 vojnika !? Ovo kako vi razgranicavate lici kao kad bi rekli kako covek moze bez posledica funkcionisati bez jednog bubrega.

Ko je insistirao na desantima samo sa Mi-35M nezavisno od saradnje sa Mi-17V-5 ?

C

Ми-35 можда није згодан ВДВ-у за масовна десантирања, али је душу дао за превоз тимова за борбено трагање и спасавање јер је одлично наоружан и има оклопну заштиту кабине.

@Mig-29
Vitebsk ima oznaku L-370(neka slovna oznaka koja uglavnom asocira na vazduhoplov na koji je ugradjen ako niste primetili – onaj sa oznakom 8 je uglavnom za Mi-8/17). Razlikuju se po mestu ugradnje i dispenzerima mamaca ali su glavni blokovi isti. Prezident-S je izvozna oznaka tog sistema. Odavno su Rusi odustali od toga da ne izvoze poslednje verzije uredjaja. Ako platis mozes imati i modernije od njih. Primer Mi-17V-5 Indijskog RV. Full glass cockpit koji Rusi nemaju jer ga ne zele. Digitalni autopilot koji ruske masine u VVS takodje nemaju. VK-2500 motori koji nemaju sve ruske madine. Indijske masine imaju identican sistem zastite kao i Ruske. Cena koja je ponudjena nama za Prezident-S prosle godine je bila 5M $ po helikopteru. Kakve veze ima AMTSh-VN sa bilo cime o cemu sam Vam ja napisao?

M

Paqe

Hajde postovacu Vas pogled na neke stvari, ali zapitate se barem nekad kako niste dovoljno obavesteni !?

Ovo je prvenstveno blog, mozete slobodno nastaviti sa dikreditovanjem ali ipak radite to malo osmisljenije.Meni je ovo interesantno iz razloga sto ima edukativan karakter.Nasuprot tome cudno kako vojna lica sa malo “vecim cinom“ ne vole konstruktivnu sugestiju a nekad daleko prevazilazi njihova saznanja.Iz tog razloga se trudim nesto ovde objasniti, posto odgovorni za “odnose sa javnoscu“ su krivi sto se decenijama stvara negativno misljenje o strucnosti u VS.Izmedju ostalog nema niti jednog javnog projekta podrzanog od MO.Sve se izgleda svodi na neke “majstore“ za kupovinu.

Sad namerno preskacete bitne detalje misleci kako ste me uhvatili u necemu !? Hocete reci kako pored mog postovanog objasnjenja na Engleskom jeziku sve svodimo na nomenklaturu.Svako slovo i broj u nomenklaturi znaci nesto, pa se to nadovezuje na seriju, ………
Verovatno zadnjim odgovorom asocirate kako ja tu oblast ne poznajem, samo ovo je 2019 nije korektno pricati o necemu kao naucnoj fantastici a ima ociglednih primera koji to demantuju.

Ali hajdemo konstruktivno, barem sa moje strane ostati u tematici,

President S ima karakteristike na papiru jos od MAKS 2015, samo nema one karakteristike koje se navode u mom prilozenom prevedenom tekstu sa Ruskog na Engleski jezik (automatski prevod na Srpski nije dobar kao Engleski ) za Vitesbk sistem, zato izvozna verzija Mi-17V-5 nema podsisteme koji su deo paketa i ocigledno prevazilaze nama ponudjenih 5 mil $.Indija ima samo “digitalne ekrane“, ne oslanja se na Ruski softver vec koristi iskljucivo zapadne varijante.Rusi im daju “otvoren pristup magistrali“ i tu se prica zavrsava.

Po vasem ovo su oznake onda Л-370Э35/Л-370Э24, ima ih u ponudi Rosoboronexportu !? Ja koliko znam jos nema, posto zadnji testirani modeli kao n.p.r. Mi-24P-1M/Mi-35P mogu deliti digitalni zapis zabelezen sa svojih senzorskih sistema.Cisto spomnucemo razvoj Mi-8AMTШ datira jos od 1999 god.Tada se povela diskusija kako modernizacija Mi-8 moze biti jeftinija od Mi-24.Ne zaboravite radi se o velikoj floti, sto u zemlji sto u inostranstvu.Peruni to zakljucuje danas kao sto rekoh povrsno, posto u medjuvremenu se pojavljuju sistemi koji mogu gadno poraziti tu zamisljenu modernizaciju iz 99′.Podseticu on napominje VDV je zakljucio na osnovu tovarnog prostora, sto nema veze sa razlogom koji sam vam sad naveo, a prilicno je logican kad pogledamo flotu koju “usluzno“ koristi VDV po tipu i nameni helikoptera.

Kazete to su samo montazna kucista i “zicom povezana/i“ dispanzeri mamaca kao u slucaju izvoznog Mi-17V-5.

Dakle ovako sa vezbe Vostok 2018
https://i.redd.it/uzl0878lekm11.jpg
ovde se nadovezaujem na vase dato objasnjenje oko vrata, t.j padobranskog desanta i poznatih “famoznih“ 15 sekundi za “FastRope“.Vrata na slici su kog tipa !? Dakle ipak se helikopter bira/oprema u zavisnosti od odabrane misije,kao sto vidimo na slici je odabran sinhronizovani izlazak na 3 vrata.Mi n.p.r. hocemo nesto teze prenositi sa “skoljka vratima“, opet vas podsecam ranije ste okarakteristali Mi-26 kao nepotreban u VS.Ne zaboravite ovde se radi o Perunijevom “desantu“.

Mi-8AMTШ-ВН
https://www.infpol.ru/upload/iblock/352/3524819a13e3a8a29158213943aaefbd.jpg
https://pbs.twimg.com/media/D-VBAGmXsAY_Z1x.jpg
http://ru-an.info/Photo/QNews/n66381/36.jpg
http://ru-an.info/Photo/QNews/n66381/40.jpg
http://ru-an.info/Photo/QNews/n66381/42.jpg
http://ru-an.info/Photo/QNews/n66381/44.jpg
koji ulazi 2020/2021 u VVS ima :

1.Motor VK-2500-03 sa 2700KS
2.Pomocnu naponsku jedinicu TA-14 od 30kW koja ce obezbedjivati elekricnu energiju za 5h
3.KSS-28 komunikacionu opremu koja radi u opsegu 3-400MHz
4.Digitalni autopilot PKV-8 ser.2
5.Vremenski radar
6.Data Link
7.FLIR
8.Modularne ploce od kevlara koje pokrivaju kabinski i transportni deo

Da ne navodim sad sve, nisu vazne ostale karakteristike za ovo o cemu vam pricam, ali ako VDV izrazava zahtev njemu treba nesto vise od CSAR mogucnosti.Zasto, pa bas zbog desanta u dubini neprijateljske teritorije.Ako “nesto“ dodatno u Vitebsk sistemu ima sposobnost projektovanja laznih meta za operatera na PVO radaru, za to mu treba minimum stavka 1,2,3,6 sa modernizovanog Mi-8AMTШ-ВН.

A koja je to mozda pretnja koja ce se pojaviti do 2021 !?

Vidite vise puta AL-41F1 pominjem UAV sistem koji moze otkrivati mete do 250 km, ocigledno dobro poznaje Kineske vojne sisteme, ali i njemu UAV ostaje tabu tema koliko vidim.

Evo n.p.r. CETC JY-300 (Tian Shao), Sentinel of the Sky
UAV sa AESA radarom
nosivost 400kg
brzina 200 km
plafon leta 7620 m
mogucnost ostanak u vazduhu do 15h
http://www.defenseworld.net/uploads//news/big/jy-300_ea_1541526491.jpg
http://img2.chinadaily.com.cn/images/201811/10/5be6173ba310eff36905a415.jpeg

“Odavno su Rusi odustali od toga da ne izvoze poslednje verzije uredjaja“
Pa ipak vidite jesu, samo to je drugacije formulisano.Dok ne udje u sastav Ruskih snaga ili nije od strateske vaznosti.Primer vam je

S-500
Krasukha-4
Ohotnik
A5E 83T19
Kurganec-25
T-14 Armata
Mi-28 NM

Sve navedeno ima sisteme koji se jos ne prodaju u izvoznoj varijanti.

Mislim da vam ovaj zadnji post slikovito objasnjava sve gore receno i ima dosta veze sa VDV i “desantom“.

@Mig-29
Ovoliki tekst napisaste da me ubedite da Prezident-S nije izvozna oznaka odgovarajuce varijante Vitebska? Ja nisam „vojno lice sa malo vecim cinom“ i nisam „majstor“ za kupovinu. Stojim iza toga sto sam napisao a Vi Vasim pisanjem dokazujete da nemate pojma o cemu pricate. Cak niste ni sigurni sa kime ste i o cemu diskutovali.

Sistem Vitebsk/President-S se sastoji od vise blokova elektronike (racunara, bloka upravljanja, upravljackog dela sa diplejom, signalizatora prilaska rakete (MAWS), elektro-optickog bloka za ometanje i izbacivaca razlicitih vrsta ometaca/mamaca) koji su rasporedjeni na razlicitim mestima u avionu/helikopteru. Jedina vidljiva spoljna razlika je polozaj onih 2 odnosno 3 elektro-opticka bloka (u zavisnosti od vazduhoplova) koji lice na „R2D2“ (na Mi-35 na bocnoj strani trupa, na Mi-17V-5 na krajevima gredastih nosaca i ispod repne kupe) i polozaja i velicine dispenzera/izbacivaca razlicitih vrsta mamaca (na Mi-17V-5 na bocnoj strani trupa, na Ka-52 na krajevima gredastih nosaca…). Vitebsk ne projektuje nikakve lazne mete „operatoru na PVO radaru“ jer nema cime to da uradi vec na osnovu sistema za upozorenje o prilasku rakete stvara laznu sliku raketi koja se priblizava helikopteru/avionu i istovremeno automatski aktivira izbacivanje mamaca. Vitebsk sluzi isklucivo za samozastitu helikoptera na kojem je montiran i ne deli nikakav signal sa okolnim vazduhoplovima. Za njegov rad nisu potrebni kao sto Vi pisete motori VK-2500, posebna „pomocna naponska jedinica“, nikakva komunikaciona oprema kao ni Data link. Informacije o Vitebsku su iz КРЭТ-a.

Za vasu informaciju na pregovorima za kupovinu poslednja 3 helikoptera Mi-17V-5 su bili predstavnici zavoda iz Kazanja ali i predstavnici zavoda iz Ulan Udea. Kupljeni su V-5 iz Kazanja radi unifikacije flote. Uzeti su sa motorima TV3-117VM radi unifikacije odrzavanja. Ti motori kao i svi drugi imaju svoje kako Vi pisete „pomocne naponske jedinice“ iako nemate blage veze sta je to. I dovoljne su snage za Vitebsk i ostale potrosace u helikopteru. Ponudjeni su i VK-2500 motori koji su nominalno jaci od TV3 (bice ugradjeni na Mi-35M) i omogucavaju bolje letne karakteristike na visinama preko 2000m i malo poboljsanje na manjim visinama. Maks poletna masa sa njima je veca dok je nosivost ista. Razliciti motori nisu bili prioritet a ni pozeljni zbog povecanja cene odrzavanja jer koliko mi imamo terena u Srbiji sa visinom preko 2000m? Njihove performanse su mnogo znacajnije kod punokrvnih borbenih masina. Komunikaciona oprema je uzeta po nasoj zelji, meteoroloski radar (po Vama „vremenski“) takodje, oklopne ploce za zastitu takodje. Data link ne jer ga ni Rusi jos uvek nemaju na Mi-8 (i nece ga imati do 2021 minimum) kao ni FLIR koji je lako dodati. Cetvoroosni digitalni autopilot takodje nije uzet zbog cene od oko 3M po helikopteru.

Sto se tice isporuke ovih sistema koje ste nabrojali njih nije moguce izvesti (ili su izvezeni) iz sledecih razloga:

S-500 je u fazi testiranja i uvodjenja u upotrebu i nemaju ga ni Rusi.
Krasukha-4 imaju Iran i Alzir
Ohotnik se testira i nemaju ga ni Rusi u upotrebi
A5E 83T19 iskreno ne znam sta je
Kurganec-25 se testira, nemaju ga ni Rusi u upotrebi
T-14 Armata u razvoju, nije uveden ni kod Rusa, nudili ga Egiptu
Mi-28 NM se tek i kod Rusa opituje i uvodi u upotrebu.

Obzirom da nisam skolovan za taktitu upotrebe helikoptera ostavljam Vas da o tome raspravljate sa ostalim ucesnicima diskusije. Mogu izneti svoje misljenje ali ono bi bilo samo to: misljenje.

M

Page

Vidite gresite mnogo, iskljucivo pricamo o misljenjima, sad sadrzina tih misljenja moze biti konstruktivna ili destruktivna.

Jedanput ste svojevoljno meni naglasili kako svoja saznanja vucete na osnovu vojne helikopterske jedinice , ali nema veze nek bude kako ste vi rekli u zadnjem komentaru.

Vi ste ubedjeni u svoju vojnu etiku i stereotipno prezentovanje tehnickih karakteristika.A vidite nasuprot Vama ja trazim logiku, tamo gde mnogi ljudi gledaju samo u uskim okvirima, samo zato sto je u pitanju vojna taktika.Isto tako ja cu sortirati svoje informacije i uvek pridavati znacaj onim informacijama koje dolaze iz meni pouzdanih izvora.Naravno logika, neko iskustvo kaze kako uvek postoji mogucnost greske u protumacenim informacijama.Samo to se nekim znanjem i iskustvom svodi ispod 20%.Cisto kao primer navescu, sve sto sam “novo“ (sto vi zovete “nemaju ga“, u fazi testiranja je) prezentovao na T6 nema gresku cak ni 10%.

Sad iskreno Vi imate gresku u svojim gradativnom nizu, bolje receno normativima

– Znate sta znaci kad kazete “nemaju ga ni Rusi“ – a ko ga ima !?
– Operativan po mojim saznanjima znaci sposoban za zamisljena dejstva
– Faza testiranja po mojim saznanjima sluzi uocavanju eventualnih greski i nedostataka prilikom zamisljenog dejstva

Dakle na osnovu toga, o cemu Vi pricate !?

Kakve veze ima ko je bio na sastanku dve delegacije.Poenta u ovom slucaju je sledeca :
– Oprema ima “nase“ zahtevane tatkticko-tehnicke karakteristike bazirane na sopstvenom iskustvu
– Opremu prezentuje prodavac sa takticko-tehnickim karakterisitikama baziranim na njegovom iskustvu
– Prodavac zeli prodati svoje proizvode pod ugovorom obezbedjenim povoljnim uslovima
– Prodavac nudi opciju testiranja pre nabavke opreme

Sad posto se radi o tehnickoj saradnji i Ruskoj federaciji koja na nasu zalost ima daleko vise iskustva u raznim oblastima, cak se kotira kao prilicno uspesan prodavac na svetskom trzistu, cak pojedinu opremu dobijamo kao donaciju.Na osnovu toga kad neko kaze unifikacija meni se digne kosa na glavi iskljucivo na osnovu takticko tehnickih karakteristika.

Ponovicu vama, sa motorom VK-2500 objedinjuju se platforme

Mi-8/17
Mi-24/35
Mi-28
Ka-52

A nismo uzeli pojedine sisteme jedino zbog cene, niti smo mogli kompletrirati opremu niti na jednom sistemu, zato sto nam cena nije ekonomski isplativa.Udruzeno sa Perunijem recitujete tehnicke karakteristike, ali priznajete, bolje receno ogradjujete se kad je u pitanju takticka upotreba.Odakle vam ideja kako ste sa takvim stavom kompententi odrediti namenu vojnoj opremi !? Cak slobodni izvuci zakljucak !?

Paqe manite se corava posla, ovo se u ozbiljnim institucijama zove mlacenje prazne slame, neprofesionalan pristup.

Sad koliko logike ima u vasem opisu rada jedne opreme zakljucite sami :

– Kazete “blokovi“ elektronike
1.racunar – gde je ovde “blok“, ocigledno mislite neko kuciste racunara verovatno
2.blok upravljanja – ovde ne znam na sta mislite posto ste naveli vec “blok“ sa upravljackim delom na displeju, a imate vec racunar
3. sa upravljackim delom na displeju – verovatno je u pitanju neki taster kako vi opisujete, predpostavljam palite ga i gasite.
4. blok sa signalizatorom – citav “blok“ za jednu lampicu i mozda glasovno upozorenje !?
5 elektro opticki blok za ometanje – mogu slobodno reci zvezda vase recitacije, sta se ometa i kako stvara laznu sliku !? po vama to je termalni ili IR senzor koji detektuje ispaljenu raketu i po automatizmu izbacuje “termalne“ mamce

“Vitebsk ne projektuje nikakve lazne mete „operatoru na PVO radaru“ jer nema cime to da uradi vec na osnovu sistema za upozorenje o prilasku rakete stvara laznu sliku raketi koja se priblizava helikopteru/avionu i istovremeno automatski aktivira izbacivanje mamaca“

Logika ili “neko“ znanje u “elektronici“ kaze kako obicno prilikom “ometanja“ se onemogucava neka komunikacija ili prenos podataka izmedju uredjaja.

Tek ovo je slag na torti rasporedjen na “raznim“ mestima.Nije mozda logicno reci kako se moze iz raznih uglova emitovati ili primati signal, tako reci dobija se zastita u 360 stepeni ( posto je ovo vec treca dimenzija, pokriva se kompletno prednja i zadnja hemisfera)

Ali dobro vi znate !

Paqe manite se corava posla, ovo se u ozbiljnim institucijama zove mlacenje prazne slame, neprofesionalan pristup.

Lepo ja kazem srozava se ugled VS kad se za recitaciju dobija visoka ocena i sa menadzmentom postaje “majstor“ za kupovinu.

M

Page

Vidite gresite mnogo, iskljucivo pricamo o misljenjima, sad sadrzina tih misljenja moze biti konstruktivna ili destruktivna.

Jedanput ste svojevoljno meni naglasili kako svoja saznanja vucete na osnovu vojne helikopterske jedinice , ali nema veze nek bude kako ste vi rekli u zadnjem komentaru.

Vi ste ubedjeni u svoju vojnu etiku i stereotipno prezentovanje tehnickih karakteristika.A vidite nasuprot Vama ja trazim logiku, tamo gde mnogi ljudi gledaju samo u uskim okvirima, samo zato sto je u pitanju vojna taktika.Isto tako ja cu sortirati svoje informacije i uvek pridavati znacaj onim informacijama koje dolaze iz meni pouzdanih izvora.Naravno logika, neko iskustvo kaze kako uvek postoji mogucnost greske u protumacenim informacijama.Samo to se nekim znanjem i iskustvom svodi ispod 20%.Cisto kao primer navescu, sve sto sam “novo“ (sto vi zovete “nemaju ga“, u fazi testiranja je) prezentovao na T6 nema gresku cak ni 10%.

Sad iskreno Vi imate gresku u svojim gradativnom nizu, bolje receno normativima

– Znate sta znaci kad kazete “nemaju ga ni Rusi“ – a ko ga ima !?
– Operativan po mojim saznanjima znaci sposoban za zamisljena dejstva
– Faza testiranja po mojim saznanjima sluzi uocavanju eventualnih greski i nedostataka prilikom zamisljenog dejstva

Dakle na osnovu toga, o cemu Vi pricate !?

Kakve veze ima ko je bio na sastanku dve delegacije.Poenta u ovom slucaju je sledeca :
– Oprema ima “nase“ zahtevane tatkticko-tehnicke karakteristike bazirane na sopstvenom iskustvu
– Opremu prezentuje prodavac sa takticko-tehnickim karakterisitikama baziranim na njegovom iskustvu
– Prodavac zeli prodati svoje proizvode pod ugovorom obezbedjenim povoljnim uslovima
– Prodavac nudi opciju testiranja pre nabavke opreme

Sad posto se radi o tehnickoj saradnji i Ruskoj federaciji koja na nasu zalost ima daleko vise iskustva u raznim oblastima, cak se kotira kao prilicno uspesan prodavac na svetskom trzistu, cak pojedinu opremu dobijamo kao donaciju.Na osnovu toga kad neko kaze unifikacija meni se digne kosa na glavi iskljucivo na osnovu takticko tehnickih karakteristika.

Ponovicu vama, sa motorom VK-2500 objedinjuju se platforme

Mi-8/17
Mi-24/35
Mi-28
Ka-52

A nismo uzeli pojedine sisteme jedino zbog cene, niti smo mogli kompletrirati opremu niti na jednom sistemu, zato sto nam cena nije ekonomski isplativa.Udruzeno sa Perunijem recitujete tehnicke karakteristike, ali priznajete, bolje receno ogradjujete se kad je u pitanju takticka upotreba.Odakle vam ideja kako ste sa takvim stavom kompententi odrediti namenu vojnoj opremi !? Cak slobodni izvuci zakljucak !?

Sad koliko logike ima u vasem opisu rada jedne opreme zakljucite sami :

– Kazete “blokovi“ elektronike
1.racunar – gde je ovde “blok“, ocigledno mislite neko kuciste racunara verovatno
2.blok upravljanja – ovde ne znam na sta mislite posto ste naveli vec “blok“ sa upravljackim delom na displeju, a imate vec racunar
3. sa upravljackim delom na displeju – verovatno je u pitanju neki taster kako vi opisujete, predpostavljam palite ga i gasite.
4. blok sa signalizatorom – citav “blok“ za jednu lampicu i mozda glasovno upozorenje !?
5 elektro opticki blok za ometanje – mogu slobodno reci zvezda vase recitacije, sta se ometa i kako stvara laznu sliku !? po vama to je termalni ili IR senzor koji detektuje ispaljenu raketu i po automatizmu izbacuje “termalne“ mamce

“Vitebsk ne projektuje nikakve lazne mete „operatoru na PVO radaru“ jer nema cime to da uradi vec na osnovu sistema za upozorenje o prilasku rakete stvara laznu sliku raketi koja se priblizava helikopteru/avionu i istovremeno automatski aktivira izbacivanje mamaca“

Logika ili “neko“ znanje u “elektronici“ kaze kako obicno prilikom “ometanja“ se onemogucava neka komunikacija ili prenos podataka izmedju uredjaja.

Tek ovo je slag na torti rasporedjen na “raznim“ mestima.Nije mozda logicno reci kako se moze iz raznih uglova emitovati ili primati signal, tako reci dobija se zastita u 360 stepeni ( posto je ovo vec treca dimenzija, pokriva se kompletno prednja i zadnja hemisfera)

Ali dobro vi znate !

Paqe manite se corava posla, ovo se u ozbiljnim institucijama zove mlacenje prazne slame, neprofesionalan pristup.

Lepo ja kazem srozava se ugled VS kad se za recitaciju dobija visoka ocena i sa menadzmentom postaje “majstor“ za kupovinu.

Dva puta ostavih komentar u kojem je objasnjeno kako radi Vitebsk/Prezident-S medjutim komentar se ne prikazuje.
Ukratko: ovo sto ste napisali nije tacno i apsolutno nemate ideju kako sistem radi.
Nemam vise zelju da pisem odgovor koji se nece prikazati te necu vise „mlatiti praznu slamu“.

U tekstu ima par gresaka. Dva nova helikoptera ce imati klasicna utovarna vrata a ne rampu. Mi-17 za koji se ceka remont nikada nije imao naoruzanje. Onaj drugi koji je pao je imao.

Odgovori
Ž

У тексту је је јасно пренесено шта је је наведено у другим медијима а шта су наша сазнања,

@Živojin
Možda sam loše formulisao. Ispravljam se. U prenešenom tekstu ima grešaka.

I

Ta dva sa „školjka“ vrata verovatno će da se koriste za padobranske skokove,kao Mi 8T koji se sa skinutim vratima često vidi iznad Niša.Moze da se skače i sa spuštenom rampom ali im je verovatno ovako lakše.Dali će bidi stacionirani u Nišu?
U novom hangaru čini mi se da mogu da stanu

Ž

За сада су сви Ми-17В-5 на Батајници у 890. мхе док 119. мхе из Ниша добија Х145М.

Не знам да ли ће се ипак одлучити да и 119. мхе добије Ми-17В-5.

D

BRAVO!
NEK JE SRECNA I DUGOVECNA UPOTREBA.
ZELIM IM MIRNO NEBO.
DOBRO DOSLI U SRPSKO RV I PVO!
IDEMO NAPRED SA NABAVKAMA,JOS!!!

Odgovori
S

Ovi nesretni Lazari, Nore i BRDMovi nabise 100 000km svaki, setajuci se po vojnim paradama.
Ali dobro, zato su i kupljeni.

Odgovori
A

Da nije tuzno bilo bi smesno. Svakako istinito

V

A ti bi više voleo da se šetaju po ratištima u Siriji, Avganistanu, Iraku, Jemenu it.d.?
Uostalom, što bi nekom smetala pojava dotičnih oruđa na paradama?

S

@Vlad
Smeta jer su parade zaostala stvar i ne želim da se moj novac troši na šetkanje i pokazovanje magle. Pa to ni Kraljevina Srbija nije radila pre 100 godina

S

@Vlad
Da se bilo gde setaju, sem na paradama, to bi znacilo da nesretna Velika Plana moze da ih napravi vise od 2 komada godisnje.
Ovako, drugu bateriju Nora dobijamo sigurno do 2045. cim se momci iz Plane vrate sa odmora,s ad su dobili povecanje plate od 5%, a onda cemo biti sila sa 12 haubica.
Za rusku isporuku BRDOMova i T72 cemo cuti oko izbora ovih sledecih i onih tamo sledecih, a tad ce nam stici i citava jedna baterija Pancira, mozda cak i Mistrali iz Francuske, a o kineskim dronovima da ne pricamo, to stize 100%. jedina stvar koja sigurno stize je su Skode, ali za to je zaslusan kum i brat, uz simbolicnu nadoknadu.

B

@Sevdić

„Smeta jer su parade zaostala stvar i ne želim da se moj novac troši na šetkanje i pokazovanje magle. Pa to ni Kraljevina Srbija nije radila pre 100 godina“

Ovaj…jeste. Kao ozbiljna država Kraljevina Srbija jeste održavala vojne parade i to veoma često. Najveća za koju ja znam je ona povodom krunisanja Petra I. Ukazom Kraljevine Srbije od 14. marta 1884.godine, propisano je da se „opštenarodni praznici i državne svetkovine proslavljaju u celoj zemlji, gde ima vojske, uobičajenim ceremonijalom i vojničkom paradom“.

BTW, Ja želim da se moj novac troši na vojne parade, prikaze, otvorene dane, vojne vježbe, sve. I šta ćemo sad?

B

@Stojko

„Nesretna Velika Plana“ je do sada napravila 126 Nora B-52 i napravila ih je dobro. Proizvod se uredno eksplatiše u 5-6 armija i idu nove narudžbe. Radi se na proširenju kapaciteta, a i gradiće se novi pogon u Kuršumliji, odeljenje metalne obrade, kako bi se oslobodio prostor samo za Nore (Kuršumlija će mahom raditi TBV).

Sasvim je ok da imate političko mišljenje, ali nije mi jasno zašto neko priča sa kompleksom inferiornosti o svojoj zemlji ili nekoj njenoj fabrici. Pa taj pogon je dignut na livadi i otvoren (neka me neko ispravi ako nisam u pravu) 2012. godine. Prije 7 godina! Pa šta bi ti?

B

Banja Luka, zemljače, meka moć je čudo… Godine trovanja, ako si slabe mentalne konstitucije, te ubijedi da si niža rasa, raja, kaurin, glup, neznalica, nedostojan, narod drugog reda i onda počinješ sa auto šovinizmom kao krajnjim rezultatom svega toga, pa je brži njemački samar nego srpski konj. To su svi radili, i rimljani, turci, nijemci, duboka država, EU. A njihove poreske obveznike, ako ih i pitaju, ne kažu im tačnu upotrebu njihovog novca. Samo ljudi jaki duhom su spremni da se tome odupru. Srećom, ima nas još koji ne vjerujemo da smo niža rasa.

C

Ima tu nešto i do urođenog instinkta zakeranja. Srbinu nikada ništa nije dovoljno dobro ni za prolaznu ocenu a kamoli za aplauz. Zato će da pljuje Noru sve dok ne vidi da je štancujemo u količinama koje štancuje kineska armija. Što Srbija nije Kina, to Srbina ne sprečava da pljucne onako sa distance.

Stigne najsavremeniji helikopter iz Evrope i Srbin mu u roku od pet minuta pronađe manu – nema dovoljno medicinske opreme, opet smo kupili smeće. Da sutra stignu dve eskadrile Su-57 i pet Spartana i tri baterije Buratina i T-90 u količinama za dve oklopne brigade, i da na to dodamo tri AC-130 i jedno 50 Reapera sa kompletnim komandnim i komunikacionim sistemom, i da sve to bude urađeno uz transfer tehnologije tako da može da se pravi i sklapa u Srbiji, ne bi prošlo pet minuta pre nego što bi stigla prva opaska o nedovoljnim količinama i nikakvom napretku.

o

Bilo bi lijepo da srbija barem jednom napravi pravu vojnu vježbu a ne show za političare i masu.

Odgovori
e

Ovo je sjajno….Samo neka se ovako nastavi…Nadajmo se i nekom savremenom PVO sistemu…

Odgovori
S

Stižu 4 baterije Pancira pred izbore

o

Nedostaje im President-S ometač najnovije generacije. Ali I ovako opremljen je doboro došao u Srbiju. Šteta što nemamo uslova za više komada. Mislim da je premalo I Mi-35. Nadam se da će oni imati poslednju generaciju protivoklopnih raketa sa uvećanim dometom.

Odgovori
B

Sputnikov sagornik tvrdi da ce se nabavljati 2-4 godisnje preneseno je i u samom tekstu ovde

Izgred jel Srbija ima realne potrebe za iznad 12 Mi-17? Ili je to luksuz pored Mi-35M i H145M?

Ž

За државу величине Србије 5 Ми-17В-5 је мало.

До сада се званично говорило о потреби за 10-12 Ми-17 али је затим смањивано све до 6-8.

B

Sta ce nam realno naoruzani Mi-17, pogotovo pored Mi-35M? Za samozastitu 80 mm je previse. Aj da razumem da punu eskadrilu jurisnjaka necemo imati narednih 5 godina ali opremati skoro svaki sa NRZ jeste glupo. Mada treba ih drzati u slucaju da ih je lako skunuti

PS jel neko zna zasto je President tolko skup? Jel u pitanju to sto je jednostavno van konkurencije ili sta? Ako je tako opremiti sve koji trebaju da se opreme sa zapadnim AMPS i zavrsiti pricu

Odgovori
A

Da li je „van konkurencije“ ne znam, cisto sumnjam. Meni se cini da je S/D „krivina“ glavni uzrok.
Cena razvoja je tolika kolika je, sto se vise proda, manja je cena jedinice. Zapadni konkurenti su prisutniji duze i vec imaju svoje ogromno trziste, pa i citavu industriju iza sebe.

I

Naoružavanje Mi8/17 helikoptera se pokazalo još devedesetih. Glasači su i tada bili prestari da idu u rat. Ja ne vidim svrhu, osim da se smanji nosivost i da bude lep,spor, veliki cilj. Što se tiče nabavke u transportne svrhe, to je neupitno, ali je broj mali i opremljeni su praistorijskim instrumentima. Vrlo je upitno nabavljanje Mi35 u malom broju. Ovde su pisani mnogi komentari o njegovim desantnim limitima, a za potrebe jurišnog helikoptera ima boljih opcija. Pitanje je da li se mogu kupiti i po kojoj ceni, to stoji. U svakom slučaju i za jurišne ili desantne zadatke ih je premalo. Za propagandne im ima dosta.

I

Sve nam treba, jurisnici, skolski avioni, helikopteri, pvo. Sve je na izdisaju, 30godina se nista nije nabvljalo. Samo da je novo. Ja bih, voleo su 25 da nabavimo i jos mi 35.Ovi mi 17 ce leteti u svim meteo uslovima, kisa, sneg, dan, noc. Posade se uveliko obucavaju u Kazanju, letenje nocu, po snegu itd..

Odgovori

@Ivan
Rampa ima ogranicenje prilikom skakanja sa nje. Mislim da je ogranicenje za dva coveka istovremeno a i iskace se mnogo dalje od tezista a mnogo blize repnom rotoru. Mi-17V5 ne zahteva hangar za smestaj.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Pavle na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Mile Ne trujte vise. Viper su licencno i italijani proizvodili za aeromaki. Razumete se bas u avionske motore a i sire, znate da i puloti znaju da je bas orao mrtav avion ukoliko ne leti jako nisko. Oni vam na stajanki pricali? Dokumentacija koja je pravljena u vti, alati i uvezene masine i eto milijardu…

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend