BEG airport status
Bugarska Mornarica dobila helikopter AS365 N3+ Dauphin AS365 N3+ Dauphin 905 star je 10 godina / Foto: Ministarstvo odbrane Bugarske

Bugarska Mornarica dobila helikopter AS365 N3+ Dauphin

Na zvaničnoj ceremoniji koja je održana 6. decembra u mornaričkoj helikopterskoj bazi Čajka, koja se nalazi jugozapadno od bugarskog crnomorskog lučkog grada Varne, bugarska Mornarica primila je u službu srednji višenamenski dvomotorni helikopter AS365 N3+ Dauphin.

Letelica koja je dobila vojni identifikacioni broj 905, nabavljena je polovna kao zamena za vojni srednji višenamenski dvomotorni helikopter AS565 MB Panther (vojni identifikacioni broj 902, c/n 6849 ) koji se 9. juna 2017. nakon sudara sa fregatom Drazki 41 klase Wielingen bugarske Mornarice (bivša fregata Wandelaar F912 belgijske Mornarice).

Najnovija letelica bugarske Mornarice stara je 10 godina, pre nego što je sletela u Čajku, u pogonu Erbas Helikoptersa Rumunija u gradu Brašov, prošla je održavanje i prefarbavanje. Sletela je na bugarsko tlo 20. novembra 2019. noseći rumunsku civilnu registraciju YR-ANX. Isporuka je bila malo odložena zbog insistriranja Ministarstva odbrane da civilno konfigurisani Delfin ima, poput vojnih Pantera koji su u službi bugarske Mornarice, 4-kanalni autopilot.

Nabavka helikoptera Dauphin je deo sporazuma između Ministarstva odbrane Bugarske i kompanije Airbus Helicopters postignutog 23. maja 2018. godine kojim je okončan dugogodišnji spor između pomenutih strana vrednog skoro 20 miliona evra oko neispunjenih obaveza koje je proizvođač helikoptera imao prema Bugarskoj u ugovoru koji je potpisan 2005. godine za nabavku helikoptera AS532AL Cougar i AS565 MB Panther za Ratno vazduhoplovstvo i Mornaricu.

Pored ove najnovije nabavke, bugarska Mornarica takođe ima par helikoptera AS565 MB (901 and 903). Za ovu flotu, Ministarstvo odbrane je 12. jula raspisalo tender u vrednosti od 4,69 miliona evra bez PDV-a koji je imao za cilj potpisivanje petogodišnjeg okvirnog sporazuma za integrisanu logističku podršku pomenutih letelica plus devet turbovratilnih motora Arriel 2C. Pregovori za ovaj tender su u toku sa Airbus Helicopters Romania (za helikoptere) i Safran Helicopter Engines Germany (za motore).

Komentari

M

E da je nama 4 mornaricka helica… Nako za protupodmornicku-minsku obranu, spašavanje, mor. pjesastvo itd…. 2 u Puli 2 u Splitu a da je pameti jos 2 na veća ophodna broda za otvoreno more…… Znam znam prebujna masta😭

Odgovori
Т

Лепа вест, надам се само мирнодопскоj употреби… Диван воjни музеj у истоj

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vesko na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Svaka cast za komentar Alex. Dodao bih da biti pilot nije(ne bi trebalo da bude) samo jurnjava za novcem. Onaj ko u ovu profesiju ulazi iz slicnih razloga, neka trazi neki drugi posao. Ne kazem da para nema, samo su zaradjene na specifican nacin i uz mnogo stresa, znoja, truda i energije, kojim ne moze…

10. Aug 2020.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

@Navy Novi nadzvučni školsko-borbeni avioni su brži, imaju bolje performanse i veću nosivost od Orla. Avioni u kategoriji Orla se više ne proizvode. JF-17 je ispod Mig-29, jedina zemlja koja ga koristi je Pakistan, prodali su neke simbolične količine, po par komada, u neke druge zemlje. Avion jeste nastao u Kini, ali se proizvodi pre…

10. Aug 2020.Pogledaj

ID na: [FOTO REPORTAŽA] Iza scene gradilišta na aerodromu „Nikola Tesla“: Sa kojom pažnjom i brzinom gradite kada za to pravo platite 501 milion evra?

Odličan članak! Ovo je primer zašto neke stvari ne može da radi javno preduzeće. Prosto postoje firme koje se bave time na visokom nivou. Ovo izgleda jako ozbiljno i super je što se sada vrše radovi, verujem da je lakše bez redovnog saobraćaja, a i dobroj da se nešto ozbiljno gradi u ova vremena. Ovo…

10. Aug 2020.Pogledaj

ID na: Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu

@Milers Tako je, zato i tražim sve izjave zvaničnika govore da je ta linija gubitak. ne moze da pokrije troškove liziga, čuo sam tako.Zato me i zanima da se vidi bilans baš te linije. Da, čist hara-kiri jer je urađeno iz političkih razloga i nije imalo neku šansu da uspe. Pitanje je dokle? Kao proizvodnja…

10. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend