BEG airport status
Crnogorski premijer: Vlada neće ugasiti Montenegro Airlines, sprema se „lex specialis“ za rešavanje duga kompanije "Crnogorska Vlada neće ugasiti Montenegro Airlines." / Foto: S. Matić, Vlada Crne Gore

Crnogorski premijer: Vlada neće ugasiti Montenegro Airlines, sprema se „lex specialis“ za rešavanje duga kompanije

Premijer Crne Gore Duško Marković rekao je u sinoćnjem intervjuu Radio Televiziji Crne Gore da vlada koju vodi radi na pripremi „lex specialisa“ kojim će biti omogućeno da se „u jednom srednjem roku od pet godina reši pitanje duga Montenegro Airlinesa.“

– Riješićemo pitanje duga Montenegro Airlinesa koji se tiče i zaposlenih i aerodroma i svih onih sa kojima posluje Montenegro Airlines i stvoriti pretpostavke da on posluje sa uspjehom i, naravno, sljedeću pretpostavku da zainteresujemo strateškog partnera za privatizaciju.

To je moj odgovor ovima koji kukaju nad državnim novcem ne znajući da Montenegro Airlines godišnje doprinosi crnogorskoj ekonomiji sa blizu 150 miliona eura. Zamislite da se 600.000 putnika u jednoj godini ne doveze u Crnu Goru. Koliko je to manje radnih mjesta, koliko je to manje plata, koliko je to manje poreza i doprinosa u državni budžet i koliko bi to dovelo u rizik kvalitet odnosno redovnost isplata penzija, socijala i svih drugih primanja koje građani imaju iz budžeta. Suviše je kompleksna i složena priča, podaci su sasvim drugačiji od one paušalne i nedobronamjerne priče koju slušam svakoga dana kada je u pitanju Montenegro Airlines. Da li je trebao biti sa ovolikim dugovima? Ja mislim da ne. Ali on sada jeste, a odgovorna vlada mora da se po tom pitanju i o tom problemu odnosi odgovorno, a ne kukavički. – rekao je Marković i naglasio da je dug koji po njegovim rečima iznosi „preko 80 miliona evra“ uvek bio brana za potencijalne investitore:

„Crna Gora više nije turistička destinacija u koju se dolazi 15. jula, a odlazi 15. avgusta.“ / Foto: S. Matić, Vlada Crne Gore

– Čitavo ovo vrijeme bilo je različitih interesovanja za privatizaciju Montenegro Airlinesa, ali kada ozbiljni investitori dođu i pogledaju bilanse onda se uvijek postavi pitanje ko će da preuzme nastale dugove ili dugove iz prethodnog perioda da bi privatni investitor mogao ući u aranžman sa Montenegro Airlinesom. To nam je bilo krupno ograničenje i nikako nijesmo mogli doći u situaciju da dobijemo strateškog partnera za privatizaciju Montenegro Airlinesa. Vlada je paralelno sa tim podržavala Montenegro Airlines finansijski. Vi znate da je to veoma goruća tema političkih aktera i dežurnih kritičara Vlade svakoga dana u smislu „troši se državni novac u Montenegro Airlines koji je gubitaš“, „to je neodgovoran odnos i prema novcu građana i prema našoj ekonomiji“. Međutim, 2017. godine Montenegro Airlines je dovezao 558.000 putnika u Crnu Goru. 2018. godine preko 640.000 putnika je Montenegro Airlines dovezao u Crnu Goru. Na današnji dan (ove godine) Montenegro Airlines je dovezao 540.000 putnika u Crnu Goru. Trenutno prema Crnoj Gori leti trideset avio‐kompanija. Sve ove uspjehe, kada je u pitanju turistička privreda, broj putnika, broj noćenja obavlja trideset avio‐kompanija. Po ovim podacima Montenegro Airlines dovozi jednu četvrtinu gostiju u Crnu Goru, a ostalih 30 kompanija tri četvrtine. Dobri ekonomisti, finansijeri kažu da je direktni doprinos Montenegro Airlinesa crnogorskoj ekonomiju u finansijskom smislu, u ovom broju putnika, između 100 i 150 miliona na godišnjem nivou. A nas kritikuju i da li dajemo tri, četiri, pet ili petnaest miliona državne pomoći godišnje za tu kompaniju.

Želim da pošaljem poruku: bez obzira na neutemeljene kritike, bez obzira na jednostavnost u sagledavanju ovog problema, na nedobronamjernost, crnogorska Vlada neće ugasiti Montenegro Airlines! On je u interesu zaposlenih i velikog broja stručnih ljudi koji su tamo nastali. Montenegro Airlines je u ovih nekoliko godina proizveo školu pilota koji su danas referentni u cijeloj avio industriji globalno. Montenegro Airlines je proizveo na desetine inženjera i tehničara u avio industriji koji mogu biti od koristi ne samo crnogorskoj kompaniji nego i globalnoj avio industriji. To su benefiti koje naši kritičari ne razumiju – oni kritičari koji dolaze za platu svakoga mjeseca u Skupštinu, a ne znaju šta su radili toga mjeseca i da li su je zaradili. –

Druga tema koja se tiče vazduhoplovne industrije u Crnoj Gori, a koju je Tango Six analizirao u prethodne dve nedelje (prvi deo; drugi deo), je koncesija aerodroma Podgorica i Tivat:

–  Kao predsjedniku Vlade pripada dužnost da lomim unutrašnje otpore bilo koje vrste da jedan takav nesporan ekonomski i razvojni resurs što prije stavimo u funkciju razvoja zemlje.

Kad ovo kažem ne mislim uopšte na kvalitet menadžmenta u Aerodromima. Oni odlično rade svoj posao u postojećim uslovima i oni bilježe dobre finansijske rezultate odnosno sve bolje i bolje finansijske rezultate iz godine u godinu. Ali to ne popravlja naše mogućnosti. Nije sve u tome da li ćemo imati milion ili dva miliona eura na kraju godine više prihoda od aerodromâ nego da li će crnogorski aerodromi uspjeti da prime dva ili pet miliona putnika i više miliona putnika. Ne samo zbog turista nego zbog cijele ekonomije.

Prema rečima crnogorskog premijera pik turističke sezone u 2019. godini prevazišao je očekivanja:

– Posljednji pokazatelji su impresivni, zaista van svakog očekivanja. Ja pratim kretanja prijavljenih gostiju na nedjeljnom nivou. Podaci od petka 25.10. su da u Crnoj Gori boravi 45% više gostiju nego na isti dan prošle godine. Dakle, to je veoma dobar, nevjerovatan podatak. Crna Gora više nije turistička destinacija u koju se dolazi 15. jula, a odlazi 15. avgusta. Crna Gora je danas i turistička destinacija gdje sezona počinje 1. januara, a završava se 31. decembra.

Mi smo već u devet mjeseci zabilježili rekord u broju noćenja stranih gostiju od preko sedam miliona, 500.000 više nego prošle godine. Prihodi procijenjeni u ovom trenutku, ukupni prihodi od turističke privrede, veći su za 4% nego prethodne godine. Dakle, ova godina će biti bolja nego prethodna za koju smo govorili da je rekordna, jedna od najboljih u posljednjih 35 ili 37 godina kako su govorili statističari. Zaista imamo razloga da budemo zadovoljni turističkom sezonom i njenim efektima. –

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

R

„A nas kritikuju i da li dajemo tri, četiri, pet ili petnaest miliona državne pomoći godišnje za tu kompaniju.“

Vrhunska recenica balkanskog politicara. Moz bidne 3, a moz bidne 15 miliona evra.

Odgovori
J

Sasvim tačna rečenica političara iz ekonomski najbrže rastuće balkanske zemlje, nekada nerazvijenog područja u SFRJ, danas na ubedljivom trećem mestu po visini BDP-a per capita među eks-ju republikama.

N

@JU240
Погледај дом свој Анђеле, скини паучину с очију…..

и видјећеш Балканског тигра од 60 грамског папира.

J

@Nixon

Moj dom je Beograd. U Beogradu se okreće kaldrma sa jedne na drugu stranu. Crna Gora napreduje. I to je to. Važni su trendovi. Iz Crne Gore se nekad bežalo u Srbiju od gladi.

Sve što je rekao premijer za avio-kompaniju je tačno. To isto je dan kasnije ponovio slovenački ministar Počivalšek. Jedino što je, u slučaju Slovenije, to naknadna pamet.

N

@JU240
Кад си био задњи пут доле и гдје си видио тај напредак. Не бих на овом порталу о томе. Оно што бих додао је да и данас долазе у Београд и да и данас важи правило да ниси успио док не успијеш у Београду. Осврните се око себе, да их не набрајам. Ови што су успјели у Подгорици су уствари били замјена овима у Београду.

Нека помажу авио-компанију, у сваком случају је боље имати њих него да се и ту уселе Адриа (односно сукцесори) или Кроација.

D

Crna Gora finansijski pomaže svoju avio kompaniju. Dobro, ima smisla, niko se ne buni u komentarima. Hrvatska pre par nedelja dala 35 miliona evra svojoj kompaniji, isto. Slovenacki ministrar danas kaže da će njihova država finansijski pomagati budućem nacionalnom prevozniku, a pomagala je i propaloj Adriji. Svi opravdavaju subvencije nacionalnim interesom i skoro da nema negativnih reakcija. Air Serbia dobija državne subvencije? Biće desetine negativnih komentara garant!

Odgovori
M

Avio konpanija je reprezent drzave svuda u svetu A to mora da kosta Benefiti koje dobija turisticka privreda Crne Gore su izuzetno veliki Mogu konstatovati da su tih 15 miliona nista prema onome sto je sveukupno privreda Crne Gore dobija Sto se tice sve ukupnog razvoja Crne Gore i njenog velikog uspeha o tome bi mogli da pricamo Pogledajte sever Crne Gore konkretno Zabljak To je tuga samo jedan hotel u upotrebi Ali ovo nije tema Svaka drzava mora da pomaze svoju Aviok konpaniju jer je to nacionalni interes i tu je kraj Duzebriznici neka misle sta hoce oni ce uvek imati negativne komentara

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Pavle na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Mile Ne trujte vise. Viper su licencno i italijani proizvodili za aeromaki. Razumete se bas u avionske motore a i sire, znate da i puloti znaju da je bas orao mrtav avion ukoliko ne leti jako nisko. Oni vam na stajanki pricali? Dokumentacija koja je pravljena u vti, alati i uvezene masine i eto milijardu…

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend