BEG airport status
Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu "Tokom prvih meseci 2020. godine, Er Srbija je nastavila sa rastom, pa je tako i u januaru i u februaru zabeležila za preko 20 odsto više putnika, u poređenju sa istim mesecima prethodne godine." / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu

Nacionalna avio-kompanija Srbije saopštila je danas da je u 2019. godini ostvarila neto dobit od 9,5 milion evra.

– Uz nastavak unapređenja poslovanja tokom 2018. godine, kao i najveće do sada širenje mreže sa ukupno 23 nove destinacije, u šestoj godini poslovanja prijavili smo neto dobit od 9,5 miliona evra. Prevezeno je 2,81 miliona putnika, kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers – ASK) povećan je na 4,45 milijardi. – stoji u saopštenju Er Srbije.

Dalje se navodi da je postavljen i novi rekord čarter saobraćaja od kojeg su prihodi za četvrtinu (za dodatnih 24,17 odsto, na 25,7 miliona evra) veći u odnosu na 2018. godinu.

„Rast svih operativnih pokazatelja u 2019. godini, uključujući i finansijske rezultate poslovanja, pokazuje da je nastavak primene mera za unapređivanje i optimizaciju poslovanja iz 2018. godine dao pozitivne rezultate.“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Za godinu dana otvorene su 23 nove destinacije, uz pokretanje saobraćaja sa dva nova aerodroma u Srbiji – Niša i Kraljeva.

U prošloj godini nastavljeno je sa rastom prihoda u oblasti prodaje dodatnih usluga, za 27,54 odsto u odnosu na 2018. godinu.

Ukupan broj putnika prevezenih u 2019. godini iznosi 2,81 miliona. Krajem oktobra prošle godine, Er Srbija je proslavila još jedan istorijski trenutak i poželela dobrodošlicu svom jubilarnom 15-milionitom putniku za šest godina poslovanja. Kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers – ASK) iznosi 4,45 milijardi, što predstavlja povećanje za 428 miliona, u odnosu na prethodnu godinu.

Čarter brend Aviolet obavio je u 2019. godini rekordnih 2.286 letova, od ukupno 33.322 realizovanih operacija kompanije.

Rast svih operativnih pokazatelja u 2019. godini, uključujući i finansijske rezultate poslovanja, pokazuje da je nastavak primene mera za unapređivanje i optimizaciju poslovanja iz 2018. godine dao pozitivne rezultate. Er Srbija nastoji da se prilagođava i menja nabolje, efektivno je reagovala da bi iskoristila značajne mogućnosti na tržištu, promovisala je održive poslovne prakse i dodatno učvrstila svoj status lidera u regionu.

Tokom prvih meseci 2020. godine, Er Srbija je nastavila sa rastom, pa je tako i u januaru i u februaru zabeležila za preko 20 odsto više putnika, u poređenju sa istim mesecima prethodne godine. Od sredine marta, usled pandemije Korona virusa, prekinuto je obavljanje komercijalnog putničkog avio-saobraćaja. Postepena obnova letova počela je od 21. maja i od tada se neprekidno prilagođava ograničenjima u putovanjima i zabranama letenja. U međuvremenu, Er Srbija nastavlja sa razvojem inovativnih projekata u interesu putnika, pre svega sa digitalizacijom i personalizacijom proizvoda, u skladu sa dugoročnom strategijom i svetskim trendovima u avio-industriji. Tako su samo u julu ove godine pokrenuti nova mobilna aplikacija Er Srbije, kao i projekti „Propusnica za let“ i „Keep Boarding“. – stoji u saopštenju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

A koliko novca je upumpano u AS u toku 2019 od strane drzave? 10-20 miliona opet?

Odgovori
A

2.461.741.000 din. znaci nesto preko 20

M

Neto dobit 9.5 miliona a drzava im poklonila 20 miliona. I jos izlaze u javnost da se pohvale. Ovo nije normalno.

M

@AL-41F1 to je cifra sa namestenim tenderima za PSO ili bez toga?

A

Ne znam, ne pise.

N

Molim Vas za informaciju da li je Republika Srbija tokom 2019 godine direktno/indirektno vršila uplate Air Serbia i ako jeste u kojoj visini?
Sećamo se dobro 2018.godine i iskazanog finansijskog izveštaja koji je postao paradigma koja vredja inteligenciju normalnim ljudima. Pozdrav.

Odgovori
I

Potpuno se slažem!
Ja bih voleo da vidim i ekonomsku analizu linije za New York i uopšte najma A330. Njegova primena kao transportnog aviona je tek diskutabilna, ali kad se već plaća debeo zakup…
Koliko je para ukucano u najam i pokrivanje gubitaka A330, mogao se unajmiti An225 da od dva puta dovuče sve u Srbiju od medicinskog materijala i opreme.

V

Odgovor za ID
Naravno da se nije moglo samo iznajmiti 2 an225 i rešiti stvar pobogu… Jel se ti razumeš u avijaciju iole ili si slučajno došao pa prokomentarisao eto tako reda radi?
Da se prisetimo ukratko: korišćeni su A332 i A320 koji su leteli pod diplomatskim dozvolama, jako je bilo problematično i teško dobijati dozvole za letove, za sletanja u Kinu, kinezi su pravili probleme sa dozvolama sa svim i svačim, iznajmljivano je i nekoliko drugih aviona, sveukupno oko 80 letova za Kinu, Indiju, Koreju, USA, da se ne zaboravi i da je stiglo u jednoj turi 50 voz od 50 vagona medicinske opreme…. AN225 ima veliku nosivost al maske rukavice npr su kabaste i moze max u 2 reda tako da bi to bio neiskoriscen let, takodje i med.el oprema ne moze ne znam koliko u visinu da se redja… o tome nisi mislio. Sve što imam da kažem je svaka čast Er Srbiji, pilotima, mehaničarima i njenom timu na organizaciji letova.

I

@Valjevac
Govorim kao ironiju. O iznosu novca bačenom na A330 od iznajmljivanje, prefarbavanja pa na dalje. Potpuno je netačna priča sa dozvolama, itekako je mogao da sleti iznajmljeni kargo B747 i doleti za Srbiju. Moja poenta je da je trošak lizinga bio ogroman pa se koristio A330 jer je preskupo da stoji na zemlji i održava u letnom stanju.
A da nije bilo tog bacanja para, lako bi se organizovao prevoz. Nije samo bitna nosivost ,nego i zapremina kargo tovara, brzina utovara,a ne pakovanje po sedištima…
Ukratko A330 je ekonomski hara-kiri koji plaćaju poreski obveznici Srbije. I to zbog nečije fantazije.

M

@ID
Tj. ti nemaš podatke o lizingu A330 ali znaš da je to ekonomski harakiri?

I

@Milers
Tako je, zato i tražim sve izjave zvaničnika govore da je ta linija gubitak. ne moze da pokrije troškove liziga, čuo sam tako.Zato me i zanima da se vidi bilans baš te linije.
Da, čist hara-kiri jer je urađeno iz političkih razloga i nije imalo neku šansu da uspe. Pitanje je dokle? Kao proizvodnja Juga? Godinama finansirati iz budžeta.

s

Ako nesto vredja inteligenciju onda su to izvestaji YM i OU.

Odgovori
G

To se na engleskom zove „whataboutism“ – ni u tekstu, ni u komentarima niko ne pominje YM ni OU, niti stanje njihovih izveštaja na bilo koji način mogu da učine izveštaj JU boljim niti lošijim. Tako da se ostavite njihovih izveštaja kao argumenta. Ja sam uvek za to da se počne u svom dvorištu, a drugi neka brinu o svojim. Ja se slažem da ulaganje u JU ima smisla (ako ne direktnog ekonomskog, onda indirektnog), ali takođe smatram da sve treba da bude potpuno transparentno, a ne da me lažu oni koji verovatno manje razumeju celu priču od mene. Više bih voleo da iznesu realne podatke, čak i ako su negativni, jer se onda može normalno pričati o tome kolika su ulaganja, a šta se dobija zauzvrat. Ovako, imamo samo nerealne cifre i niko ne može tačno da zna ništa. Onda se cela diskusija vodi u dva izuzetno podeljenja i suprotstavljena tabora (kao što je uobičajeno i na T6 – oni koji bespogovorno brane JU i oni koji je bespogovorno napadaju), bez ičeg konstruktivnog.

m

Ja sam mislio da se na engleskom to zove „level playing field“. Jer kako igrati medjunarodnu utakmicu (Srbija nema domacih letova) sa komsilukom ali tako da se od Er Srbije ocekuje fenomenalna transparentnost, ali od svih drugih ne? Znaci jedan igrac ide dva puta dnevno na doping test a protivnicki tim nek se bode u venu koliko hoce? Lako se vidi za koji tim navijas u toj utakmici ako odbijas da vidis sta rade drugi.

Kad se objave svi detalji kako Crna Gora bez problema hoce da upumpa 155 miliona u daleko manju firmu, S. Makedonija po tri puta ponavlja tender koji je ocigledno uvek i svake godine iskljucivo napravljen za Vizer, kad Tuzla ne sme da prizna a kamoli pokaze detaljne izvestaje da radi potpuno besplatno samo da bi Vizer mogao da ima monopol blizu Beograda, da Zagreb pokaze dokument kojim Easy, Wizz i Ryan nikako ne mogu da pocnu da prave konkurenicju Croatiji, tek onda je vreme da se isto ocekuje od Er Srbije.

A

Zagreb je pokazao dokument kojim easyJet, Wizz Air i Ryanair ne mogu početi sa letovima? Vi znate nešto što ja ne znam?

Crna Gora planira upumpati 155 milijuna EUR u bitno manju fimu. Ali Air Serbia je do sada upumpala preko 500 milijuna EUR u svoju firmu. Croatia je istovremeno upumpala 135 milijuna pa čak i ako dodamo PSO to je 215 milijuna. Bitno manje od 500. A razlika u broju putnika je tek 500.000 (1/6 ukupnog broja putnika).

Da, imate pravo, ne treba navijati, samo se bojim da pritom ne mislite na sebe.

C

Alene,

Budući da stalno insistirate na cifri od 500 milijuna, možete li potvrditi da li se tu radi o gotovom novcu ili ste u obračun uključili otpis/preuzimanje dugova Jata prilikom ulaska Etihada?

Taj otpis svakako mora ući u ukupnu vrednost dogovora, ali ne može se reći da je to „upumpano“ u prevoznika. Prevoznik te dugove u bilo kom scenariju ne bi vratio, jedino pitanje je bilo hoće li država to preuzeti na sebe uz likvidaciju prevoznika ili će preuzeti na sebe uz oživljavanje prevoznika (i dodatne troškove).

Nisu mi poznati detalji o YM ali ovako napamet, rekao bih da se opet ne radi o 155 milijuna „žive love“ i da najveći deo toga zapravo odlazi na otpis/preuzimanje dugova od strane države, ili davanje državnih garancija za isplatu tih dugova. YM bi se sa 155 milijuna kešovine mogao uzdići u nebeske visine, ali pre će biti da mi ovde pričamo o ukupnoj vrednosti vladine mere.

To vam je kao kada Richard Branson pripremi 300 milijuna žive love za Virgin Atlantic, i na to još obezbedi dlaganje otplate kredita i tekućih obaveza u vrednosti od 900 milijuna, i onda mediji objave kako je Branson „upumpao 1,2 milijarde u VA“. U konačnici može tako da se kaže ali zapravo je malkice drugačije :)

P

Alen: Crni je jasno napisao da Zagreb nije pokazao dokument.Čemu takova reakcija sa Vaše strane?Zar ovdje među nama postoje tabu teme?A Vi odmah tražite neku „simetriju“ u slijedećim odgovorima na komentar.Dosta toga je točno što je Crni naveo i ima smisla.Pozdrav…

R

@Crni

I ja se slažem da ova cifra od 500 miliona evra treba da se proanalizira. U njoj su i dugovi JAT koji su se vukli i koje vraća država. Al da ubacuju novac, ubacuju, mada ako se vrti na 10 miliona evra minusa, tu već možemo da diskutujemo treba li nam domaća avio kompanija za taj novac ili ne, koja je dobit ili šteta. A taj novac je ipak nemerljiv sa 150 miliona evra za Montenegro, što ja mislim da je van pameti, al eto Crna Gora misli da im treba avio kompanija. A što se tiče Croatie, tu tek ne verujem tom finansijskom izveštaju kao što ne verujem nijednom finansijskom izveštaju bilo koje državne firme.

B
A

Znači 20 miliona evra subvencija da bi se dobila ,,dobit“ od 9,5 miliona. Dakle u realnosti gubitak od 10,5 miliona evra.

A

Koliko su dobili od Turističkog ureda Srbije ove godine? Dobivaju li što od Turističkog ureda Beograda?

B

@Alen
Iznos subvencija je isti kao i prosle godine u dinar. Na temu subvencija sam procitao da ministar Mali tvrdi da se radi o godisnjoj isplati starih dugova Jat-a sto bi imalo smisla jer vidimo da iznos subvencija opada iz godine u godinu. Mada idalje ne primam tu pricu i za to nemam nikakvih argumenata

Y

Realno, oko 10 miliona minusa, što i nije tako loš rezultat. Aviosaobraćaj je jezivo prljava igra, od skrivenih subvencija do političkih odluka koje pomažu/uništavaju druge kompanije. Teško je biti profitabilan čak inakd sve radiš po PS-u kad te veliki gaze sa lakoćom uz podršku svojih vlada. Bankrot AirSerbia-e bi samo u padu prihoda aerodroma Nikola Tesla koštao državu godišnje mnogo više od tih 10 miliona, o gubitku povezanosti, padu konkurencije i povećanju cene avionskih karata da i ne govorimo. Ovo je ono što naš narod naziva „najmanje zlo“. Dobro je što za razliku od prethodnih godina ipak deluje da sada imaju pristojan menadžment. Pravovremeno su reagovali na bankrot Adrie, solidno povećali broj linija, lepo su spustili nivo usluge na nivo koji odgovara Evropi i posebno našem tržištu (Etihad boutique koncept je dugoročno bio promašaj mada je pomogao kod imidža na početku). Polako, treba strpljivo graditi pozicije, vršiti dalju profesionalizaciju menadžmenta i racionalizaciju poslovanja. Treba iskoristiti Covid i kad se magla raziđe upumpati novac u neki smislen rast. Mnoge će ova kriza pokositi pa će biti prostora za širenje, šta mislite zašto Nemačka daje 9 milijardi Lufthansi, za „preživljavanje“? Naravno da ne, nego za ludačku ekspanziju i rat sa konkurencijom kad kriza prođe. Pravila EU i slobodno tržište su bajke za budale, u pitanju je prljava borba i sve je dozvoljeno ako si veliki a ako si mali ono što ne primete. Ukratko, nemanje nacionalne kompanije košta više nego imanje, AS je pre Kovida bila relativno stabilna i rasla je, ludilo je i pomisliti o odustajanju u ovom momentu.

Odgovori
A

Ako su spustili nivo usluge onda neka spuste i cene. OK sad tokom Kovida je teško, ali mislio pre i posle toga. A ne da platim kartu 300 evra a u avionu dobijem bočicu vode (da li se zaista toliko štedi na nedeljenju kisele vode, čaja, kafe, sokova i jednog sendviča, ili pak toliko zarađuje na prodaji istih? Ja sve nešto mislim da to sve nije vredno čak ni logističkih troškova). Ne mora da bude butik koncept sa menijom i izborom 3 jela za doručak, ali ne mora ni ovo šibicarenje. Ne mora ni da bude hrane (sendviča i grickalica), ali daj bre bar piće delite, ta filter kafa i čaj ne košta više od 10 dinara po šolji sa sve uračunatim troškovima rada, dopremanja, čišćenja i potrošnje struje u avionu.

Y

@Andrija Isto tako sam i ja reagovao kad sam prvi put dobio onu kesicu „Ribica“ i flašicu vode ali da budem pošten ništa bolje nisam prošao ni sa Lufthansom na istoj destinaciji. Sa Turkish-om sam imao problem da su me zezali za pola kilograma teži kofer na letu koji sam platio preko 1100€. Mnogi ljudi žive u zabludi da strane kompanije nude ne znam kakvu uslugu. To uopšte nije slučaj. Koliko sam puta morao da platim dodatno za dečja kolica i nošenje dve kašice za bebu i slične gluposti na ne tako jeftinim letovima. Verujte mi, barem što se mog iskustva tiče, AS je sasvim pristojna kompanija sa svojim nivoom usluge u odnosu na cene.

A

@Andrija @Yrraf
Secam se ne tako davno na najsmesnijem letu za Tivat od 35-45min, sendvic, sok i kafa u paketu, ne stigne ni da se ohladi.

A

@Yrraf

Ja putujem avionom mnogo i raznoraznim kompanijama. Iskusio sam sve živo u tom smislu. Jeste da ljudi često nerezonski pljuju domaću kompaniju misleći da su strane mnogo bolje i da je to zabluda, ali ja uopšte ne pričam iz te perspektive.

Slažem se da u Lufthanzi nije ne znam kakva usluga, ali se na evropskim letovima bar deli standardna ponuda pića i dobije se ili grickalice ili neki pakovani Milka slatkiš (a ponekad mislim i jedno i drugo). Er Srbija ne mora da deli u avionu ništa više nego što je delio stari Jat pred preimenovanje i reorganizaciju, a to je bila standardna paleta nealkoholnih pića, sendvič i jedno vreme čuveni šljivočok. Mislim ne mora ni to, dovoljno je piće, ali da mi neko naplati kartu 250-550 evra i onda mi naplaćuje sve osim obične vode od 0,25 l je ipak bezobrazno. A plus se dotira iz budžeta…ako već prima 20 miliona evra subvencija godišnje, nek potroše malo toga da Knjaz Miloš ili Mivelu, next sokove, C kafu i Fructus čaj.

B

Yrraf,

saglasan 100%!!!

Odgovori
o

Da li je to šala ? Država Srbija uplatila 20 milijuna eura u Er Srbija, da bi Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona eura ? Kako onda netko može biti na dobitku ? Nešto je tu vrlo nelogično.

Odgovori
Y

Pa oni subvencije računaju kao prihod. Za PSO su hajde, dali i neku uslugu, za ono farbanje A330 u nazovi-reklamu države računa se da su prodavali oglasni prostor i tako. Takvih „caka“ ima milion i ne koristi ih samo AS. Sećate se kad je 4K sam sebi prodao logo pa prikazao dobit. :-) Suština koju ljudi često neće da sagledaju je da je konsolidacija itekako uzela maha u evropskoj avijaciji, ostati profitabilan u ovakvom okruženju je izuzetno teško i za najbolje a kamo li za AS. Drugi problem je sposobnost kvalitetnog upravljanja. U našim društvima ona je jako niska u javnom sektoru uopšte, ne može avio-kompanija biti mnogo bolja. Koliko imamo državnih firmi u plusu sem ako nemaju čist monopol? Ako je minus bio samo 10 miliona to je ohrabrujuće jer se meni čini da je naš nivo organizacionih sposobnosti u državi toliko nizak da je i ovo odličan rezultat, nažalost. Gledajte koliko guta Srbijagas, železnice i sl. Firme sa punim monopolom na tržištu koje ne mogu da izađu iz minusa decenijama. AS ima slično postavljen sistem političkih uticaja i nestručnosti uz najjaču konkuranciju od svih industrija vrv. i pravi neki minus. Šta smo očekivali?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Pero, Pa i F16, Gripen, Rafal, Su 27 su platforme koje se i dalje razvijaju. Svaka uspešna platforma prolazi unapređenja, dobija nove sposobnosti itd. Upravo iz ponašanja vrhuške se da zaključiti ta su ti uslovi i postavljeni da bi diskvalifikovali realnu opciju. Pametnom dosta za zaključak...

14. Sep 2020.Pogledaj

omniameamecumporto na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Platforma jeste stara,ali Viper je napravljen na novoj redizajniranoj platformi i Ameri imaju već sada 150 naručenih zrakoplova i ta platforma predstavlja najuspješniju inačicu najefikasnije borbene letjelice ikada proizvedene. Potrebe za tom platformom još su vrlo velike i nivo opremanja na koji se može podići još nije došao do plafona. Možda će biti bolji novi…

14. Sep 2020.Pogledaj

Krunoslav na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Upravo tako igore. Zato je ovaj odabir praktički brak za narednih nekoliko desetljeća. S toga se nadam Francuzima. Rafale, exocet, aster i td. Ili amerima. Izraelci nisu u stanju ugraditi 8 kupola na na patrije. Šveđani su izvan ove lige. Zapravo osim gripena nemaju što ponuditi. Osim RBS15 ništa u inicijalnom paketu opreme nije njihovo

14. Sep 2020.Pogledaj

Krunoslav na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Kada bi vatrogasci imali potrebu pogodit iskru sa 6.000 visine da pri tome ne strada ježurka ježić, i oni bi imali skupu opremu

14. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend