BEG airport status
Ujedinjeno Kraljevstvo ne dozvoljava prodaju lakih višenamenskih borbenih aviona FA-50 Argentini Argentina je prošle godine odlučila da nabavi 8 FA-50 / Foto: RV Južne Koreje

Ujedinjeno Kraljevstvo ne dozvoljava prodaju lakih višenamenskih borbenih aviona FA-50 Argentini

Južnokorejska kompanija Korea Aerospace Industries (KAI) obavestila je Argentinu da nije u mogućnosti da isporuči lake višenamenske borbene avione FA-50 Fighting Eagle jer se u njima nalaze delovi koji se proizvode u Ujedinjenom Kraljevstvu (UK), preneo je 30. oktobra britanski magazin Jane’s Defence Weekly. Na taj način je UK faktički zabranilo prodaju FA-50 Argentini koja je još od 2016. godine vodila pregovore za nabavku ovih aviona.

Argentinski ambasador u Južnoj Koreji Alfredo Karlos Baskou dobio je 28. oktobra pismo od visokog zvaničnika KAI u kome se navodi da zbog zabrane britanske vlade avioni FA-50 ne mogu biti izvezeni u Argentinu. Pri tom je viši menadžer i šef odeljenja za poslovnu strategiju kompanije KAI Martin Čun u svom pismu napomenuo da se u avionu FA-50 nalazi 6 glavnih komponenata koji potiču iz UK.

U pismu koje je objavljeno na internetu predstavnik KAI izrazio je žaljenje što pitanje britanske izvozne dozvole do danas nije rešeno i da, iako još uvek nije pronašao rešenje, KAI preduzima razumne napore da to reši. U vreme objavljivanja ove vesti iz kompanije KAI još uvek nisu odogvorili na pitanje magazina Janes da li je pismo autentično ali je neimenovan argentinski izvor koji je upoznat sa temom to potvrdio.

Pojedini zapadni izvori navode da je veto UK potvrdio i ministar odbrane Argentine Agustín Rossi koji je to opisao kao još jednu potvrdu ‘’imperijalne arogancije’’ Ujedinjenog Kraljevstva. Podseća se da je Argentina iz istog razloga već morala da odustane od nabavke borbenog aviona za koji je bila zainteresovana. UK su takođe 2014. godine zabranile prodaju Gripena pošto švedska letelica ima čak 30 procenata komponenti proizvedenih u UK.

Flightglobal navodi da se od britanskih komponenti u FA-50 nalazi sistem IMDC (Integrated Mission Sisplay Computer), sistem za raspoznavanje svoj-tuđ APX-118 koji je povezan sa sistemom za izbegavanje sudara TCAS (Traffic Collision Avoidance System), širokougaoni elektrooptički gornji prikazivač (HUD), kabinski televizijski sistem u boji, integrisani sistem za kontrolu avionike (IUFCP) kao i izbaciva sedišta Martin Baker Mk.16 KR16K.

Zabrana britanske, nada argentiske industrije / Foto: Wikimedia

Oktobra prošle godine potpredsednik KAI Sang Čoi izjavio je da je vlada Argentine već donela odluku da nabavi 8 FA-50 i da je kompanija već imala nekoliko ozbiljnih razgovora sa argentinskim zvaničnicima kako bi utanačili konfiguraciju aviona, cenu, i uslove kao i da se razgovaralo i o veoma važnog učešća (argentinske, prim. autora) industrije. Međutim finansiranje te nabavke je očigledno veliki problem pa je KAI radio na obezbeđivanju sredstava preko južnokorejske uvozno-izvozne banke.

Argentina već nekoliko godina nastoji da obnovi borbenu komponentu svog Ratnog vazduhoplovstva ali je u tome sprečava nedostatak finansija kao i politički odnosi. Zapadni proizvođači nisu voljni da prodaju borbene avione, UK aktivno lobira da se to ne dogodi a vidimo i da je njihova tehnologija prisutna u mnogim letelicama za koje je Argentina zainteresovana. Rešenje problema je čak pokušano u Rusiji od koje je zatražena ponuda lovaca MiG-29, takođe i u Kini u kojoj je isproban višenamenski borbeni avion JF-17 ali do realizacije nabavki nije došlo. Mnogi smatraju da se to dogodilo pre svega da se ne bi pokvarili odnosi sa SAD i drugim zapadnoevropskim državama.

Ratno vazduhoplovstvo Argentine raspolaže sa skromnim borbenim mogućnostima, jedini borebni avion jeste američki A-4 ‘’Skyhawk’’, u inventaru se prema različitim podacima nalazi 27 do 32 modernizovana aviona A-4AR, TA-4AR i OA-4AR ‘’Fightinghawk’’. Mornaričko vazduhoplovstvo raspolaže sa pet jurišnih aviona Super Etandard koje je pre par godina nabavila kao polovne od Francuske. Ipak Argentina trenutno ne raspolaže sa supersoničnim lovačkim avionima što je veliki nedostatak sposobnosti da se efikasnije kontroliše vazdušni prostor. Poslednji lovci Miraž III kao i jurišnici Mirage 5, Finger i Dagger povučeni su iz naoružanja 2015. godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Zar u F-16 ima britanskih komponenti ili u F/A-18? Ili neka ipak nabave istočnu tehniku, ako se ovim drugima toliko gade Argentinski dolari.

Odgovori
sl

Martin Baker sedista, BAe elektronika…
No, u slucaju F16, F18 ili F35 se radi vecinom o fabrikama na tlu USA ili su podruznice datih fabrika, te prioritet imaju odobrenja Kongresa (koji razmatra i bezbednosno okruzenje saveznica).

Je

Ma sad kad vidi te erdogan kupuje f22 😂 jer odrbrili Amerika prodaju f22, Israel kupuju, a to čim su pokazani malo podataka uvezi su57 prvi će biti ove godine, sa motorom ipak od su 35 a početkom 2021 dobija novi motor taj prvi i iste godine 2021 još 4 komada, 2022 će ići brzim tempom, a ovi 10 što već postoje a 4-5 lete šta će sa njima to će da ostane u fabrici da kao muzejski kako su došli da najbolji su 57,bio super drugi deo combat approved zvezda kanal, jebemliti kakav motor, koj steltha coating, a da ne pričamo o radar i zenzorima,, nema to će biti vrhunac, zato ga rusi zovu 5+,rakete skrivene hipersonicne, ps, pobegao erdogan juče iz sirije, kolona ode posle bombardiranjecsu34 i 4 su35s, to su leševi na sve strane, oni koji su ostali živi, skakali na kamione i oklop a kola Turska i povezali teroriste u tursku

Wa

Suprug Tereze Mej,Filip Mej,je veliki deoničar američke avio korpotacije,Lokid-Martin.

Pitao bih ruse da li bi ameri i briti odustali od prodaje aviona ruskim neprijateljima.

lo

Klasicna klackalica koja se mora prelomiti ili ce kupiti nesto od zapada ili od istoka ako od zapada ne budu mogli zbog britanaca morace kupovati od rusa i kineza iako bi to znacilo da imaju probleme sa amerima. neko resenje moraju pronaci ili ugasiti vazduhoplovstvo.
Bas im je ogroman problem, a carku su imali pre oko 40 godina i britanci to ne zaboravljaju tako lako, iako je ovo kupovina lakog lovca sta bi bilo da su hteli kupiti F-22/35 ili Su-35s ili t-50 odnosno su50

Odgovori
Mi

Veoma poučna vest.
Dakle ne samo USA nego i UK kontroliše prodaju švedskog Gripena i južnokorejskog FA-50.

Znam da je Rafal skup ali je Francuz u svakom slučaju najjača karta za Argentinu. Možda Miraži 2000..?

Odgovori
Ž

Пре неколико година нису успели да испреговарају ни половне Мираже Ф1. Могуће управо због притиска УК.

Mi

Pa jesu oni svesni da tamo Maradona živi, bemti politiku!! Što je najgire, to može i nama da se desi za 5-6 godina i da se sve odugovlači zbog toga.

Ako su dobili lokot i na Daso, onda jbg, šta im preostaje nego Rus ili Kinez. Bar ce cena biti niža ako proguraju ugovor. Moći će i da dobiju od naoružanja štagod žele. Od zapadnih proizvodjača ako je vec situacija takva kakva jeste, čak i da proguraju pazar za neki bolji avion, od ozbiljnijih Protivbrodskih i Vazduh-Vazduh raketa neće dobiti ništa!

Opet, tako bi bilo i u nasem slucaju sve dok ne postanemo članica nato saveza.

Toliko o FA-50 za Srbiju!

Sm

@Miloš77

Mi i da udjemo u nato i da nam prodaju avione (a nece), ne bi nam prodali oruzje za iste. Oni i dalje pokusavaju da nam nabace kolektivnu krivicu i proglase za genocidan narod…

Lo

Ja mislim da netreba uopšte komentarisati kad bi mi, dali bi mi. Mi i ne pomišljamo niti ćemo tražiti avione na zapadu. A o ulasku u nato, možda kad totalno poludimo, pa na vlast dodje Čanak I Čedo.

EV

Da veoma poucno , za sve srpske komentatore sa svih polova diskusije; samo rusi, farncuzi , amerikanci i kinezi imaju suverene i autohtone avione…. Ostali su patchwork sistemi…. Dakle politicka ucena je obavezno tu prisutno, i to ne samo pri nabavci nego i ra rezervne delove. srbija ako hoce koliko toliko da bude sigurna od toga moze samo od tih navedenih zemalja da razmisli nesto da ikad kupi od aviona, a i francuzi i amerikanci su za nas neizvesni sto se nabavke tice. tacka!

@EVROPRC
Kinezi nemaju „suverene i autohtone“ avione. Makar one koji se mogu od njih kupiti.

EV

Rade , J 10 u kineskoj varijanti se moze kupiti koliko znam i u kinskoj verziji ( radar i propulzija)? drugo da li sada moze srbiji da bude isporucen, ali u svakom slucaju kao i u svim sistemima idu ka 100 posto made in China , tako da sam i njih ubroio tu i mislim da ne gresim.

Sr

@EVROPRC
Jedini J-10 koji je odobren za izvoz je prve generacije. Za taj „skroz kineski“ ne znam ni da postoji?

@EVROPRC
Motor Shenyang WS-10B bi po dostupnim izvorima trebalo da se ugrađuje od četvrte proizvodne serije J-10C i ti motori su za sada bez TVC. Za radar informacije kažu da je AESA bez ikakvih garancija koji je model u pitanju i čije proizvodnje mada je najverovatnije njihov s obzirom da se niko nije „pohvalio“ da im je prodao neki takav tip radara. Taj avion, mislim na J-10 u varijanti C, trenutno nije na prodaju pa sam zato i napisao da nemaju „suverenih i autohtonih“ aviona koji se od njih mogu kupiti.
Napreduju veoma brzo u svim oblastima pa je za očekivati da osvoje potpuno „svoje“ proizvode.

al

Cenim da bi i mi slicno prosli. Sada je jasnija odluka SAAB-a da cak ni ne odgovori na zahtev za ponudu koju smo svojevremeno poslali za Gripena. Stalno se pominje kako „Ameri ne bi dali“ a ono – prc – Englezi se naprave naivni i zavuku ti ga… Gaucosima naravno zbog Foklanda ali malo ima zemalja na svetu sa kojima oni nemaju nerasciscenih odnosa…

Odgovori
BB

Zašto mi se čini da Mig 35 i nije tako bez perspektive kao što se mislilo 😊😎

Odgovori
B

Kad bi finalni model sa novim zmajem, krilima, motorima i radarom imao konkurentnu cenu, bio bi perspektivan, sada bi kostao kao Su-30…

Mi

Slažem se sa BB
Dovoljno je i MiG-29M\M2 sa dobrim paketom naoružanja. Posle može da se modernizuje na 35..

Sad će Rusi uleteti sa ponudom, videćete 😁
MiG nikad nije niti će imati niže i fleksibilnije cene novih zmajeva!

De

MiG-35 je bez perspektive zato sto ga Rusi ne kupuiju u ikakvim brojevima. To je „siroce“ kao sto je bio i F-20G Tigershark. Znaci problemi sa logistikom i modernizacijama

Bolje uloziti u Su-30 da zamijeni i MiG-29 i J-22 Orao.

Vl

Dead1,
Mig-ova 35 nema baš mnogo, ali zato Mig 29 M/M2 samo štancaju. Nema tu problema sa logistikom.
A što se tiče modernizacija, verovatno Rusi nisu pristalice sistema koji Ameri primenjuju na F35 i kao posledica istog ne žele da prodaju poluproizvod.

mr

Sasvim logična odluka Britanije, iako nama deluje kao nepravedna. Zašto bi dopustili da Argentina ojača vojsku, pa da opet vode rat oko Foklanda. Argentinci su poražena strana u ratu. Gutaju sad gorke pilule. Ne znam zašto ih Rusi ignorišu, ali pretpostavljam da su i tu Britanci umešali prste.

Odgovori
Pe

Nije to samo Folkland. Svet ne zaboravlja ko je primio naciste posle 2 svetskog rata a pogotovo rusi to ne zaboravljaju. Jedino ko bi mogao da se ovajdi ovde su mozda Kinezi.

mi

mr logicno foklandi su uz samu obalu engleske

mr

I Kaliningrad je uz Rusiju, i Gajana uz Francusku i Gibraltar uz Britaniju, i tako mnoge teritorije po celom svetu nekom pripadaju, a taj neko ih brani vojno, ako zatreba.

Sr

@mile
Kakva glupost. Pirot je blize Sofiji nego Beogradu, sta to znaci da njima treba da pripadne? Cu „pored“…. Udji ti kod komsije u stan pored, to je isto tvoje, ne?

fr

Pa Foklandi su nekih 500 km od Argentine, nije bas ni da su pored. Uostalom ako tamo postoji neko stanovništvo i izjasnilo se da bude pod Britanijom, zašto bi mu se naturalo drugačije protiv njihovih želja.
Možda i jesu naseljeni tamo, ali šta je alternativa. Protjerati ih i naseliti Argentince?

Sr

Od ‘82 do danas imaju neresene odnose sa UK. Ne znam sta su ocekivali?

Odgovori
Go

Pretpostavljam da bi idealno rešenje bio Rafale – em je fantastičan avion, em je zapadni, em nema UK delove. Jedini „mali“ problem je cena. Ako se jedva krpe za FA-50, Rafale mogu samo da sanjaju.

Ovo je lep primer koliko je nabavka borbenih aviona pre svega politička, pa tek onda stvar struke…

Odgovori
si

Rafal na žalost ima delove iz UK, izbaciva sedišta „Martin-Baker“ MK 16F.

Al

@Golub

Argentici nisu uspeli da izvuku polovne F-1 od Francuza pre nekoliko godina upravo zbog pritisaka Britanaca, tako da je Rafal najverovatnije misaona imenica.

dr

UK je utjecala na Fra da ne isporuci dodatne exocet rakete dali su i kodove Britancima i nisu podrzali kupca tako da Rafali nisu opcija ni politicki ni ekonomski , Argentini treba nesto sa dugim doletom da bi bili opasni.

Mi

drazo1@Francuzi nikad Englezima nisu predali bilo kakve kodove raketa to su priče za malu decu.Englezi su samo pokušali da spreče francuze da isporuče rakete u medjuvremenu rat se završio.

Pe

@Golub. A cena Rafala prava sitnica, 250M$ po komadu za jednu prezaduženu zemlju. I gde je sad inženjer Marko Ivanković da kaže da MIG-29M ne valja i šta da radi neka država poput Argentine? I babu vole kad devojke nema.

Nj

Eh.. Tako bi se i Hrvatska i Srbija htjele oslanjati na domaću industriju kako ne bi ovisila ni o kome, a onda ti se pojavi problem kao u Turskoj… imaju odlicnu „domaću“ bespilotnu letjelicu, a onda odjednom Austrija, Kanada i ostatak ekipe obustavi isporuku svih glavnih dijelova od optike do motora…

Odgovori
Ž

Али Турска има капацитета да то промени.

Већ постоје информације да за Бајрактар имају свој мотор и свој оптоелектронски систем.

Pe

Samo je problem što TB-2 ima dosta više stranih konponenti od motora i optoelektronskog sistema.

https://southfront.org/wp-content/uploads/2020/10/photo_2020-10-26_22-53-03.jpg

Ac

Zivojin Bankovic@Da li su motori na nasem Pegazu iz edeproa ili su uvozni?I koliko bi nas usavrseni (sa Kinezima) Pegaz bio zavistan od uvoznih delova?

Bo

@Živojin Banković

Iskreno, sumnjam da su sličnih kvaliteta i sposobnosti.

BB

@Boža M

Nisu to turboprop motori pa da ih nema svako, možeš ubaciti od bilo kog auta da radi posao uz male izmjene. A što se tiče kvaliteta, to je borbena mašina kojoj se ne zna koliki će životni vijek imati… Naravno, bolje je „original“ avio motor, ali ako ne može, postoji relativno lako rješenje .

Б

Bankovic:Mislim da motor razvijaju uz saradnju tj. podršku ukrajinaca.

Wo

>> Nisu to turboprop motori pa da ih nema svako

Baryaktarov Rotax 912 nije bas da proizvodi svako, naprotiv firma/model ima prevlast na trzistu.

Ukrajinci su obezbedili turboprop motor za veliku baryaktarovu letelicu, Baryaktar akinci, Ivchenko-Progress Sich AI-450T.

Pe

I još malo detalja oko komponenti TB-2, ovog puta od strane „servisera“ sa jermenske strane:
https://twitter.com/301_AD/status/1324747336984203267

Bo

@BB

Wolfgang je delimično odgovorio.

Ali, evo i ja nešto da dodam. Može svašta da se ubaci i on će da leti, ali sa kojim performansama, visinom, doletom, korisnim teretom, potrošnjom goriva?

Mogli su sedamdesetih da se ubace u Mercedese Volgini motori, ali to niko nije radio nego je ubacivao stari Mercedesov u Volgu. Pitam se zašto?

Uostalom, BPL imaju i mirnodopsku upotrebu.

Šta tek da kažemo za optoelektroniku?

Da li će morati da operiše sa manje visine i veće blizine da bi uočio cilj?

Ubace lošiji motor i lošiju ooptoelektroniku i već je lakši cilj za trupnu PVO.

Wo

Austrijske Rotax motore koriste pored Baryaktara takodje Pipsterl i Sila. Verovatnoca da ce Ukraijnici iz sovjetske prasine iskopati nesto slicno veoma je mala…

Htedoh uzgred da dodam kako Schiebel Camcopter takodje koristi Rotax ali ne, njihov pogon je basiran na wankel motoru Austro Engine EA50R – firma Diamond Aircraft je u kineskom vlasnistvu! Mozda bi turcima dakle odgovarao „kineski“ motor kao supstitucija ali avaj, i on se proizvodi u Austriji…

En

Zasto ne kupe avione od Rusa ? Dokle vise svi da se plasimo Amerikanaca ?

Odgovori
Sr

@Enigma
Zato sto su im duzni pare https://www.forbes.com/sites/afontevecchia/2012/10/05/the-real-story-behind-the-argentine-vessel-in-ghana-and-how-hedge-funds-tried-to-seize-the-presidential-plane/?sh=16ff722325aa

Najbolje resenje bi im bilo da nadju neki aranzman za F-16 poput onog za Pakistance, gde ce smeti da ih koriste samo za defanzivne svrhe i da imaju redovne inspekcije. Mozda cak i sa ogranicenjima na SUV za ofanzivne sisteme poput KR, protiv-brodskih raketa, JSOW i sl.

Mimo toga, jedino da skupe sredstva i za kes uzmu od Rusa SU-30.

Ž

Srbofil

Сумњам да Аргентнци имају новца и за половне Ф-16 а мислим и да им САД то не би продале.

Било је у протеклих десетак година информација да су Аргентинци заинтересовани за половне Ф-16 али као што видимо од тога није било ништа.

Mi

Biće MiG imam osećaj. Srediće oni one dugove kad je u pitanju štancovanje i prodaja vojnih aviona i raketa, ja mislim. Ogromna je to zemlja a Rusiji treba saveznik tamo dole južno.

Sr

@Milos77

Onda ce napraviti istu gresku od ranije, a to je da ce im faliti doleta. Bolje bi im bilo SU-30, jos bolje 35. Toliko zemlja, nek se skrpe…..

BB

Miloš77,
A možda utrape i neki aranžman i za civilni avion… u zamjenu za govedinu ili ne znam po čemu je još Argentina poznata (ako se već zove Srebrna – prevod od Argentina, možda imaju srebra :-) ).

Mi

@Srbofil

Aj molimte, baš ga lupi sad. Željeni TF-50 nema ni blizu domet i dejstvo po daljini kao MiG! Niti su ikad imali išta u klasi Su-30 kad je reč o dometu ili bilo čemu drugom.

Zato MiG-29M\M2 nudi dopunjavanje gorivom u vazduhu i 3 podvesna rezervoara kao i Rafal recimo.

Nema zime što se toga tiče. Samo još proširuje spektar letelica za pazar za Aarentinsko vazduhoplovstvo ako žele da plate.

Mi

Pardon, FA-50 htedoh reci, ne TF…

Sr

@Milos77
Sve stoji, samo onolika zemlja? SU-30 bi im legao odlicno, jos bolje 35, ali Mig je svakako bolje nego bilo sta sto imaju sada.

Be

Milose, Rusija i Argentina su u izravnom konfliktu oko prava na Antarktiku…

Tako da, tesko ih mogu vidjeti kako pusu u isti rog.

Pe

@Enigma. Plašićemo se Amera sve dotle dok im dugujemo lovu i dok imaju instalirane NVO za sprovođenje obojenih revolucija.

DW

Slična situacija je i sa nama. Zapadnu tehnologiju nam ne daju čak i da imamo novca, a istočnu ne smemo da kupimo kako ih ne bi naljutili. Očigledno žele da nas drže inferiornim u tehnološkom smislu kako bi nam lakše lupali ćuške. U tom smilsu treba se ugledati na Tursku koja je na dobrom putu da postane vojno-tehnološki samodovoljna. Možda bi Srbija trebala da razvija naoružanje kroz zajedničke projekte sa drugim zemljama (pre svega Južnom Afrikom i Belorusijom) u onim oblastima gde zaostaje.

Odgovori
Pe

@DW. U avijaciji teško da Srbija može bilo šta sama, a što se tiče saradnje sa JAR i Belorusijom oni su u vojno tehničkom smislu klasa ispred nas. Pogledaj šta se radi sa Lazarom i raketnim sistemom Šumadija??? Bolje da kao Kazahstanci po licenci proizvodimo Mbobme 8 ili da smo sa Belorusima razvili raketni sistem Polonez nego što su date pare SDPR-u da se igra. Srboauto je pametno postupio što je angažovao južnoafrički ADG Mobility za razvoj Kurjaka 6×6.

Lo

Jak 130

Odgovori
al

Argentinci zele nadzvucnu komponentu a ne dozvucnu.

Pe

@Lotpy. I šta da rade sa Yak-130? Vrše obuku?

Du

Posledica posleratnog dampinga mlaznjaka od strane istoka i zapada.
Zatiranje domaćih rešenja je divelo do toga da se danas nema novca za preskupe višenamenske letelice…

Odgovori
St

Argument kojim uvek mozes da zatvoris usta onome sta se buni sto kupuješ mesto sa istoka. Bacis na sto sve situacije, kde se zabranila kupovine rezervnih Delova i opreme in lažeš vi nam nemozete garantovati ko i kakav če vam vladati za 20 godina. Kad ti kazi neznate ni na odtoki i pregovarjanja strana ponovi izvadi na stolu istorijat zbrana.

Da se nelazemo i zavaravamo, ne spremamo vojski zbog Rusa i Kineza nego zbog svih onih koji su u nato ili njihovih simpatizera.

Odgovori
Na

Britanci preterase

Odgovori
Pe

@Narednik. Ne, samo znaju šta hoće i i šta im je interes i toga se drže. Zato su i bili imperija, najveća posle Rimskog carstva.

Vl

Su- 30 je minimum koji je neophodan, Kineski i Korejski avioni nisu dorasli zapadnim letilicama 4. Generacije. Mig 35 ne uliva poverenje a biće i astronomska cena. Su-30sm je avion sa kojim bi i f-22 izbegao susret ako može da bira. Cena je ubedljivo najpovoljnija s’ obzirom na odnos uloženo-dobijeno i bez preteranog uslovljavanja.

Odgovori
Mi

I onda se svi pitaju što zapravo imamo dva glavna prodavca oružja u svetu Amerikance i Ruse jedini koji od nikoga ne zavise.Ovi što pominju da rusi ignorišu argentince je obična glupost jednostavno argetinci pokušavaju da dodju do zapadne tehnologije ali na kraju ako ne uspeju idu kod rusa ili kineza.Bolje i sankcije da popiju od USA nego da budu apsolutno razoružani pošto su okruženi sa jakim igračem Brazilom.Dve eskadrile SU-35 bi legle ko šećer za njihovu konfiguraciju terena naružani sa Brahmos projektilima ovi bi morali da se čiste sa Foklanda ali neznamo pozadinu tako da sve stoji .

Odgovori
La

Ako nemaju nadzvučne avione, ko im radi air-police? Ili su na samom kraju sveta gde to nije bitno?

Al

@Lazar

Dovijaju se sa onim što imaju trenutno.

Ja

To su crveni rakovi, oni bi za jedan ekser pravili problem, stvarno su kreteni.

Odgovori
pr

To ti je tako kad se kačiš s nekim s kim ne bi trebao. Možda da im vi prodate utve. Šalu na stranu , mislim da bi njima kupnja i ruskih i kineskih aviona mogla biti problem. Argentina je već jednom bankrotirala kao država ako se nevaram, pa ako su posuđivali lovu
od ovih divnih financijskih ustanova … ne ginu im utve.
Englezi su super zajebani i dugo pamte kad ih sjebe.

Odgovori
De

Nema tu nista. Glavnina A-4 vise ne lete a zivot im istice kroz sljedecih par godina.

Nakraju ce jedini mlazni „borbeni“ avioni u FAA biti AT-63 Pampa sto je skolovni avion na razini MB-339 ili G-4 Super Galeb.

Odgovori
Se

Eto nove mušterije za JF-17.

Odgovori
Sr

Realno jedino im Kinezi mogu dati novac „na lepe oci“, pitanje je samo da li su spremni ugroziti odnose sa SAD zarad vojske?

V

Argentina je država na konstantnom rubu, ekonomski i politički strašno nestabilna. Ne podmiruju nikakve financijske obaveze već dugi niz godina, trguju uglavnom sirovinom i teško je za bilo kojeg dobavljača dati neke garancije plaćanja. Kad se na to nadovežu i politički odnosi dođemo do veoma uskog manevarskog prostora pri nabavci vojne opreme. Realno, njima za neka u stupanja ostaje samo zemlja, teritorij, da li za obradu, da li nekoj sili za neku bazu, što god.

Odgovori
mr

Geopolitički, oni nisu interesantni nikom i to je njihov problem. Čile i Brazil su mnogo interesantnije zemlje u tom smislu, recimo. Jedina karta na koju može da igra Argentina je pristup Antarktiku, medjutim, nemaju ekonomske resurse, a ni vojne, samim tim,da to održe.

Wo

>> Geopolitički, oni nisu interesantni nikom i to je njihov problem.

Pa to im je valjda blagoslov. Ogromna zemlja, mnogo stanovnika, veliki potencijal, ali nedostaju organizovano drustvo, solidne institucije itd…

An

Jedina „nezavisna“ kupovina je od zemalja koje nisu clanice nato-a, tj zemalja koje nikako nisu povezane s njima. Ne vidim nikakav problem za Argentince, tu je Suhoj, idealan za njih i odlican trn u oku anglosaksoncima.

Odgovori
Sr

@Andrej
Sami sebi ste kontradiktorni. Ako je „kupovina“ onda nikako ne moze biti „nezavisna“ jer zavisite od onoga koji vam je to prodao, bio on u NATO, ODKB ili u „nesvrstanima“ zaista nije bitno. Dokle god sam ne proizvodis u potpnosti nesto ukljucujuci i materijale, nisi „nezavisan“, a to trenutno mogu samo SAD, Francuska i Rusija. Pa sad izaberi tabor…..

Zo

Ako se setimo šta su sve Britancima potopili i koliko vojnika i mornara pobili podzvučnim A-4 ‘’Skyhawk’’ i Super Etandard sa ludim argentinskim pilotima u njima. Ako se setimo da su Britanski podzvućni harijeri poharali Argentinske supersonične miraže . Bogami ni ja ne bih voleo da vidim jednog A 50 sa argentinskim pilotima u njima da mi zuje okolo da sam na mestu Britanaca.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj