BEG airport status
Novi hangari za helikoptere gradiće se na Batajnici i Lađevcima Prvi novi hangar na Batajnici završen je 2016. godine. Koštao je oko dva miliona evra / Foto: Živojin Banković, Tango Six

Novi hangari za helikoptere gradiće se na Batajnici i Lađevcima

Srbija nakon izgradnje hangara u Batajnici i Nišu, nastavlja sa ulaganjem u infrastrukturu svog Ratnog vazduhoplovstva. U narednom periodu vojni aerodrom “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici dobiće još jedan novi hangar a prvi novi hangar nakon dugo godina dobiće i vojni deo aerodroma u Lađevcima.

Vojnograđevinska ustanova “Beograd“ objavila je 31. decembra 2019. konkursnu dokumentaciju za javnu nabavku radova za izgradnju hangara za helikopter tipa Mi-17V-5 na aerodromu “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici a istovremeno je to urađeno i za izgradnju hangara za helikopter tipa Mi-35M na aerodromu Lađevci. Postupci se sprovode radi zaključenja ugovora o javnoj nabavci.

Rok za podnošenje ponuda za hangar u Batajnici je 31. januar 2020. odnosno 3. februar 2020. za Lađevce. Pristigle ponude biće otvorene javno istih dana. Radovi se ugovoranju po sistemu “ključ u ruke“ a garantni rok iznosi pet godina. Rok izvršenja svih radova je 285 dana a rok se računa od uvođenja izvođača u posao.

Oba hangara su gotovo identična, dimenzije su dužina 81,5 m, širina 35,5 m i najveća visina 15 m, spratnosti P (prizemlje), bruto površine približno 2893,25 m² neto površine 2650 m² sa zidanim delom unutar hangara dimenzija 39 x 5,5 x 7,2 m bruto površine 430 m² spratnosti P+1 (prizemlje plus sprat). U hangarima se može istovremeno smestiti i održavati do 4 helikoptera Mi-17V-5 odnosno Mi-35M a istovremeno može raditi do 40 ljudi.

U hangaru se nalaze 4 radna prostora i prostor za smeštaj alata, materijala i kompresorske stanice dok se u zidanom delu u hangaru nalaze mašinska sala, elektro soba, laboratorija, odeljenje specijalne namene, učionica i prostor za dokumentaciju, magacin, toplotna podstanica, kancelarija komandira voda, kancelarije mehaničara, dve garderobe i sanitarni čvor.

Hangar na Batajnici će se graditi uz stajanku “B“ između postojećih hangara KN-75 i KN-79 a na mestu hangara KN-76 koji je srušen 1999. godine. U Lađevcima će novi hangar biti izgrađen pored postojećeg a ispred novog hangara biće izgrađena i stajanka dužine 100 metara i širine 45 metara, površine 4500 m² dok će postojeća stajanka ispred starog hangara biti proširena za 2500 m².

Komentari

V

lepo lepo, treba svega i još novih mašina bože zdravlja i u ovoj godini!

Odgovori
N

Dobro je da se razmislja i o uslovima za rad. Stvar vazna koliko i nabavka letelica.

Odgovori
G

Samo napred,puna podrska nasoj vojsci i vlastima.Samo rad,rad,rad…Koliko je bitna nova tehnika,toliko je bitna i infrastruktura za smjestaj i odrzavanje iste.Ja sam militarista i nema nista ljepse kada vidim dobre vijesti za nasu armiju,radujem se i veselim se kao da je moje.

Odgovori
P

Pa i jeste tvoje.

G

Nije licno moje.

m

Чијим новцем је плаћено?

D

Da li se zna gde će biti MI35,prvo je bilo reči o Lađevcima,a posle otvaranja hangara u Nišu onda je rečene da će biti tamo,jedino ako će ih podeliti po dva,inače iznad Niša je leteo jedan pred kraj godine

Odgovori
a

Bice u Ladjevcima gde je i ostala jurisna avijacija. U Nisu su smesteni privremeno dok se na Ladjevcima ne uradi hangar za njih.

A

@Danijel
U Nišu ostaju dok se ne završi hangar na Lađevcima za te helikoptere.

C

Strateški gledano bilo bi glupo da su sva 4 na jednom mjestu (pogotovo u istom hangaru). To su mašine koje lete u paru i tako bi ih trebali rasporediti prema vašim strateškim interesima!

A

@Corto
Čoveče, helikopteri još nisu uvedeni u naoružanje, a posade i zemaljska ekipa jedva vladaju helikopterima, a ti pričaš o nekoj strategiji. Kada se uspešno uvedu u naoružanje, onda možemo da pričamo o daljem napretku celog projekta, ali njihova matična baza će biti Lađevci. A ako zatreba, nije problem da se prebace na druge baze.

B

Ocigledno je da se radi i gradi na sve strane.

Ove godine ocekujemo i PVO sisteme „Pancir“ i bezpilotne letelice iz Kine.

Bravo!

Odgovori
К

Хипотетички, да неко у Израелу објави нацрт кућице за војног пса из неке периферне касарне, моментално би био бачен у неку рупу, гдје би га Мосад седмицама испитивао, одакле му то, и да ли ради за Хамас, Хезболах или Иранце. А кад би установили да не ради за никог, већ да је само туп ко к**ац, онда би га предали тужилаштву, теретећи га за озбиљно угрожавање безбједности државе. :) Ово је стварно надреално. Једино сте заборавили дати шему вентилације, ако неко пожели да убаци какав аргесивни агенс, да онеспособи то технике што се купило.

Да у Србији постоји држава, сви би били већ у затвору,…и ова фирма, што је дала нацрте, и ви што сте их објавили! Али ко зна, можда држава и проради,…можда само нема довољно информација! ;)

Odgovori
A

@Karađorđe
Za Izrael ne znam, ali u svetu gde se sve nalazi na dlanu posle nekoliko klikova, kriti neke „tajne“ kako izgleda hangar je nadrealno ne samo danas, nego i u prošlosti. Šta je sledeće, kontejneri za spavanje i poljski šator da protivnik ne zna sa koje strane je otvor?

Ljudi, vi danas možete da nađete kompletnu doktrinu Vojske SAD, tabelu organizacije i opreme od odeljenja do divizije i gomili drugih priručnika samo posle jednog klika na netu, a vi bukvalno tražite da tehnička dokumentacija za hangar ostane sledećih 50 godina vojna tajna? Na stranu vezivanja termina vojna tajna za ovu celu priču, na osnovu čega vi očekujete da kompanija izvođač smisli ponudu, ako tehnička dokumentacija nije ni za tender? Ili još smešnije, na osnovu koje dokumentacije će da grade isti tajnoviti hangar, jer tehnička dokumentacija treba da ostane u nekom bunkeru sledećih 50. godina? Ajme ljudi, prestanite da izigravate na svakoj temi „Balkanskog špijuna“.

К

@Aleksa Radojičić

Ево да занемаримо Израел. Одеш, на примјер, у УАЕ и пробаш телефоном усликати обичног полицајца или војника,…да не говоримо објекат државних институција, или не дај Боже војну инсталацију, возило и сл., па ћеш видјети како ћеш се провести. А ови генијалци објављују нацрте. :)

А Израел сам иницијално навео, јер се Срби на Балкану налазе у сличном непријатељском окружењу, гдје тајност или искривљеност званичних података може играти кључну улогу у потенцијалној одбрани земље. Поредити геостратешку позицију САД-а и Србије је у најмању руку смијешно и дјетињасто. Транспарентност у сектору одбране неке земље промовишу људи лоших намјера према тој земљи.

A

Vi ste ostali u proslom veku.
SIgurno ne znate, da postoje regionalne komisije iz HR, BiH i RS koje po sporazumu o ogranicenju jos od Dejtona vrse inspekcije. Nista tu nema ko od koga da krije, niti mora.
Sta vam znace hangari, helikopteri i rakete, kad ne znate koji je plan upotrebe? To je jedino sto je tajno uz par objekata(na prste se broje).

К

@AL-41F1

Ево, кад Хрвати купе од САД авионе Ф-16, питајте их да вам дају детаљне нацрте хангара, гдје ће те њежне машине бити чуване. Да вам дају шему климатизације, вентилације, инсталација и локацију складишта горива, уља и мазива. Насмијали би вам се у лице, и ставили вас на списак потенцијалне опасности за државну безбједност Хрватске.

Наравно, општи подаци о наоружању и војној инфраструктури су опште познати, али подаци који могу бити слаба карика кад су у питању потенцијалне диверзионе, саботажне или терористичке активности, се ипак држе у тајности. Вјерујем да то знате. :)

A

@Karađorđe
Eto, primer UAE odličan primer koliko su ljudi i institucije spremni da idu u krajnost sa nekim merama, bez obzira što tim merama ne ostvaruju nikakve rezultate. Zašto bi neko išao u UAE da slika vojno vozilo i opremu, kada to može da odradi na nekom drugom mestu u nekoj drugoj državi. Epilog priče je da na kraju dana onaj koji žela da zna nešto, uvek nađe način da to sazna.

Čak da Vojska nije objavila tehničku dokumentaciju javno, ona strana kojoj je baš stalo da dođe do tih dokumenata bi imala gomilu načina da do istih stigne, bilo to hakovanje neke institucije ili samog preduzeća izvođača, pošto je danas sve i u elektronskoj formi, ili nekim drugi načinom špijunaže. Ultimativno se onda postavlja pitanje potrebe da se ograničeni resursi kontraobaveštajnih službi troše na sve u sistemu ili fokusiranju na ključne tačke (objekti namenske industrije, tajne baze, nuklearna postrojena i dr.)? A ne pravite grešku, u ratu uvek gubi ona strana koja lošije upravlja i koristi svoje resurse, bilo to prirodni ili u ovom slučaju kontraobaveštajni.

Iako se slažem da postoji paralela u stratešom položaju Izraela i Srbije, reći da je Izrael neka tajnovita zemlja je jako pogrešno, pošto se može reći da je IDF osim u nekoliko osetljivih tema (npr. nuklearno naoružanje) izuzetno transparetna organizacija. I pored te transparetnosti, borbene sposobnosti IDF nisu ugrožene, jer kada se priča o informacijama, od njene dostupnosti, je daleko važnije pravilna analiza i primena stečenih informacija, a po pravilu, to je deo procesa u kojem se najčešće greši. Najbanalniji primer su Francuzi na početku Drugog svetskog rata koji su na osnovu loše analize dostupnih informacija o prednostima i nedostaticama radio uređaja za komunikaciju dobili težak slučaj fobije od istih, što će negativno uticati na sposobnost francuske komande na svim nivoima da vrši efikasnu komandu i kontrolu nad potčinjenim jedinicama u ključnim trenucima bitke za Francusku.

Ja ne poredim nikakvu geostratešku poziciju SAD i Srbije, već predstavljam činjenicu da na internetu možete da nađete kompletnu tablicu opreme i organizacije jedinica SAD, njihovu doktrinu i gomilu priručnika, I pored tolike doze transparetnosti, efikasnost Vojske SAD nije ugrožena, a isto važi za Oružane snage Rusije i gomile drugih zemalja čija se interna dokumenta mogu naći na internetu. Pa vi u dva klika možete naći poslednji beli papir Ministarstva odbrane Australije u kojem se nalazi sve što vas interesuje o Vojsci Australije, od toga kako Australija vidi sadašnji i budući svet, preko doktrine odbrane Australije pa do plana nabavki za Vojsku Austrlije. A vi ovde pričate kako transparetnost loše utiče na oružane snage neke zemlje, iako ne postoje nikakvi dokazi da potvrde vaše tvrdnje? Ispada da je najbolje da svi verujemo u legende, jer na primer pošto je Vojska Srbije jedini pravni naslednik JNA, onda je ona četvrta vojna sila sveta. Svaka nam čast, nasmejali smo Generalštabe okolnih zemalja našom genijalnom obaveštajnom politikom.

Prvo, pošto je Vojska Srbije naslednik JNA, ona bi trebala da ima kompletnu tehničku dokumentaciju infastrukture Vojske Hrvatske koja je nasleđena od JNA, a i dalje se nalazi u upotrebi. Samim tim, ako Hrvatska nabavi F-16 i pritom izvrši isključivo modifikacije postojeće infastrukture, obaveštajne službe bi trebalo da redovnim radom ustanove koje su to izmene. Drugo, pošto između oružanih snaga bivših balkanskih država postoje redovne inspekcije, ako bi se kao član inspekcije našao i neko građevinsko lice (što u opšte nije teško zamisliti, ali opet ovo je malo jača pretpostavka), isto to lice bi moglo posle inspekcije da uradi skicu novog objekta, koja bi sa dodatnim informacijama mogla da posluži kao relevantna informacija.
Te sve informacija su odavno dostupne, pod pretpostavkom da znaš gde i kako da ih tražiš.

К

@Aleksa Radojičić

Коначно да се сложимо око нечег – посебно да се до оваквих докумената у свијету обично долази хаковањем, шпијунажом и уопште илегално, о чему све вријеме говорим. :)

S

Da ne budem uvek kritičan. Mislim da je ovo dobar posao. Da li se zna kako idu radovi sa kaponirima za Mig 29 ? Bilo bi dobro da svi avioni dobiju „krov“. Ja sam pre nešto čitao da su napravili za dežurnu paru. Šta bi sa ostalima ?

Odgovori
B

@Sladjan

Ostali će biti u velikom hangaru, gde se sad nalaze.
Samo je dezurna para bila na otvorenom, pa se odlučilo da i ona dobije kriv nad glavom.

M

Odlična vest. O tome sam bas spominjao i pitao ovde kad su potvrdjene narudzbine svih tih helikoptera ali nije bilo nikakvih reci o novim hangarima. Zvucalo je suludo dobiti 16 novih helikoptera a nemati hangare i ni reči o planovima za izgradnju.

Čudi me samo odugovlačenjene sa hangarima za Mig-29, i da li će nastaviti da ih grade za ostalih 12 ili se staje posle ova dva.
Nema smisla da stoje po snegu kao ruski. Ipak mi nemamo stotine i hiljade vazduhoplova kao oni.

Odgovori
Ž

Ако погледате GE нема 29-ки које су на отвореном. Сем дежурне паре, за сада.

D

Lepa vest.
Ulaganje u infrastrukturu jaca RV I PVO.
Pored tehnike ljudi moraju da imaju i uslove za rad i odrzavanje iste.
Pored uslova za rad,ulaganje u znanje i nove mlade ljude,majstore,je veoma vazno za svaki posao pogotovo u vazduhoplovstvu.
Pozdrav Tango Six-u i svim ljubiteljima vazduhoplovstva.

Odgovori
P

Gospodine Bankovicu, pasioniram sam čitalac Vaših textova. Takodje propratim svaki članak objavljen na T6 zbog vaših komentara. Zamolio bih Vas u svoje a verujem i u ime ostalio pratioca T6, da češće pišete textove za ovaj portal. I svakako komemtarisete vise ostale textove.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

mateus na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Hvala nasoj braci rusima! Veliko hvala i nasim prijateljima kinezima! An124 je izvanredan i sjajan transportni avion.

27. Mar 2020.Pogledaj

Dragan Dubonjac na: Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi

@Alf mislim da grešite , ovo nije "Par Aviona" za ovih zadnjih pola godine "Air Serbia" je leasovala još dva A 319 i jedan CRJ600 kao i jedan ATR ! A vi , cenjeni Gospodine piśete o nekakvom jeftinijem prevozu , kada čujem kakva je navala na Respiratore kako se ne poštuje kupac mogu da…

27. Mar 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Rusija nije u problemu kao Italija ili Srbija zbog pravovremenog reagovanja vlasti. Italijanska stampa nek ne lupeta, do guse zaglavinjalii zbog svoje gluposti, sve im znaci.

27. Mar 2020.Pogledaj

Paqe na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbija danas prevozi američke državljane iz Beograda do Los Anđelesa

@maxy Pa vlasnik malo vise od pola AS je Republika Srbija te makar taj procenat novca je placanje samom sebi.

27. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend