BEG airport status
Istorijski pad putnika na beogradskom aerodromu usled Korone: 68,7% putnika manje nego prošle godine Još loših vesti iz domaće avio-industrije / Foto: Belgrade Airport

Istorijski pad putnika na beogradskom aerodromu usled Korone: 68,7% putnika manje nego prošle godine

Kompanija VINCI Airports, matična grupacija kompanije BELGRADE AIRPORT koja upravlja aerodromom „Nikola Tesla“, predstavila je rezultate saobraćaja za treći kvartal (jul-septembar) 2020. godine u svojoj mreži aerodroma.

– Na aerodromu „Nikola Tesla“ tokom trećeg kvartala broj putnika manji je za 77,7% u odnosu na isti period prošle godine, i iznosi 478.000  (u julu je bio manji za 84,1%, a u septembru za 69,7%).

Tokom prvih devet meseci ove godine, ukupan broj putnika iznosio je 1.468.000, što je za  68,7% manje u poređenju sa istim periodom 2019. godine. Komercijalni letovi na beogradskom aerodromu su tokom trećeg kvartala više nego prepolovljeni, jer ih je bilo 9.972, odnosno 55,5% manje u odnosu na period jul-septembar 2019. godine. – stoji u saopštenju.

Broj putnika opsluženih na 45 aerodroma u VINCI mreži u trećem kvartalu 2020. godine manji je za 79,1% u odnosu na isti period prethodne godine, i iznosi ukupno 15 miliona putnika. Tokom prvih devet meseci, ukupan broj putnika smanjen je za 67,9% u poređenju sa istim periodom 2019. godine.

Kako je Tango Six prošle nedelje preneo, Beograd i Niš su, prema Republičkom zavodu za statistiku, u prvih 6 meseci ove godine pali za 57,3%.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Le

Biće interesantno videti hoće li Srbija nadoknaditi gubitak koncesionaru, uprkos tome što ovo spada pod vis major…

Odgovori
Pa

Odakle da im nadoknadi ? Nisam upućen u sam ugovor o koncesiji ,ali niko normalan to ne radi. Oni su sami prihvatili rizik poslovanja. Niko se nije nadao ovom ,ali izvućiće se oni svakako. Jedino što ja vidim kao smisleno ,a kako bi mi mogli da im pomognemo je da im se prolongira neka tranša koju treba da uplate u budžet na ime koncesije (pošto se ne paća ceo iznos od jednom ). To bi im verovatno pomoglo. Ali mi možemo da špekulišemo samo kako,šta i kada…stvarnu situaciju mogu da sagledaju samo državni organi zaduženi za to i sam koncesionar pošto oni znaju naj bolje šta su potpisali .

Al

A ne. Ogromna većina koncesionara ima klauzulu po kojoj im se naknađuju troškovi u slučaju više sile, revolucija, demonstracija, bankrota ili pada prometa nacionalnog prijevoznika, velike elementarne nepogode…

Kada je bankrotirao Malev, Mađarska je mogla platiti do pola milijarde EUR kompenzacija. Glavni prioritet vlade je bio dovesti što više prijevoznika da se ta kompenzacija što više smanji. A koncesionar je trljao ruke, jer nije morao raditi ništa, a lova ga je čekala, ili je država za njega tražila alternativne prijevoznike (Ryanair i dr.).

Pa upravo je to bio moj glavni argument protiv koncesije bilo gdje u regiji: profit je samo njihov, a u slučaju gubitka to snose porezni obveznici.

Jel koncesijski ugovor drugačiji u Beogradu nego velika većina sličnih ugovora diljem svijeta. To nitko ne može znati obzirom da je, uspros obečanju da će biti javan, postao tajan.

LJ

Zar nije tako sa koncesijom u Zagrebu, Hrvatska sada placa koncesionaru? Zapravo ni to ne znamo sigurno jer je anex ugovora u Zagrebu takodje tajan.

Br

Cim je ugovor drzavna tajna znaci da cemo sigurno i platiti i preplatiti…

BE

Ugovor o koncesiji je ozbiljna tajna, cim ga zaposleni aerodroma nisu do sada videli.

Al

LJU:
Ne, Hrvatska trenutno ne plaća koncesionaru. U ovom momentu mu je samo prolongirana koncesijska naknada, ali je zatražio financijsku pomoć. I gotovo sigurno će je dobit.

Ugovor i Anexi 1 nisu tajna, Anexi 2 su tajna koju nije uspio dobiti čak ni predsjednik Skupštine Grada koji je predstavljao 35% suvlasnika ZLZ.

Upravo sam davao primjer Zagreba kao vrlo loš, iako on nije najgori. Ima i bitno gorih uvjeta.

Branko:
Na žalost bojim se da niste u krivu.

Je

Plasim se da Vanci ne dobije neku godinu ekstra da koristi aerodrom gratis zato sto u 2020 i 2021 za sada verovatno nece imati zaradu. Ko zna sta tajni ugovor krije. Mozda im produze na primer da umesto 25 bude 27 godina.
Pitanje za g. Purgera: kakvi su izgledi za sada za oktobar sto se tice broja putnika na Tesli?
Daj boze do decembra bude na bar nekih 35-40% od normalnog. A 2021 da bude bar na 60% od 2019.

Odgovori
Al

Tesla ima relativno dobar rezultat u zadnjih par mjeseci u prvom redu zahvaljujući velikom broju letova Air Serbie. Ako je ta brojka letova nerealna, a promatravši šire okruženje djeluje tako, onda će to u konačnici koštati bitno više porezne obveznike koji će pokriti minuse Covida-19 nacionalnog prijevoznika.

Mi

35% vrlo teško jer bi trebalo da ima 47% prošlogodišnjeg prometa u zadnja tri mjeseca, 40% skoro pa nemoguće u ovoj situaciji jer bi tada u zadnja tri mjeseca morao da ima promet na nivou 70% prošlogodišnjeg. Najrealnije je očekivati oko 32% prošlogodišnjeg i to ako nastavi do kraja godine procentualno kao septembar 2020.

Be

@Alen Scuric Purger

Kako bi takva postavka u ugovoru mogla biti definisana?

Evo na primer ova „naknađuju troškovi u slučaju više sile“, koju si naveo.

Posto je koncesionar obavezan da drzavi paca vise miliona Evra na godisnjam nivou…. izmedju 8 i 15 miliona, kako bi to moglo izgledati: drzava kasira 8 miliona a koncesionaru opet vrati 5 ili kako? U tom slucaju bi opet drzava zaradila 3 miliona.

Valjda Vinci nece traziti pomoc od 15 miliona na godisnjem nivou?

Tako da ja smatram, da bi, ako uopste postoji takva postavka u ugovoru, onda da koncesionar moze odloziti placanje obaveza ili ih ne platiti u toj godini, ali da drzava jos doplacuje, to nebi imalo smisla.

Odgovori

Na žalost desiće se on što vama i većini normalnih ljudi nema smisla.Tome su nas naučili prodavci magle.

Al

Beli, mislim da primjer Budimpešte gdje je pri bankrotu Maleva Mađarskoj prijetilo da plati 500 milijuna u godinu dana kompenzacija aerodromu najbolji odgovor na ovo što ste napisali.

15 milijuna? O da, moglo bi to biti daleko više od toga. No, kako su ugovori tajni sve što se o tome napiše su čiste spekulacije. Ostaje nam da vidimo hoće li se isto moći rekonstruirati iz plaćanja države.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Odličan članak i odličan tekst Radića. Orao je bio tu kad je trebalo, a sada je vreme za zasluženu penziju i da se kupi nešto novo.

06. Nov 2024.Pogledaj
06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Dežurni pljuvač ponovo jaše. Orao ladno može da se pohvali zahvaljujuci svojim performansama gabaritim i taktikama naših pilot da je uspesno dejstvovao u svojoj originalnoj ulozi jurisnika ispod nJboljih NATO avion, radara i vazduh vazduh raketa. Tako se pred svegom dokazao svojoj nameni 99te sto puta više nego Dasault Rafale do sada.

06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Predivan članak sa ršeno sastavljen kao za knjigu. Hvala T6 od srca.

06. Nov 2024.Pogledaj