Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je na večerašnjoj konferenciji za medije posvećenoj merama za sprečavanje širenja Korona virusa da su svi kapaciteti Avio-službe Vlade Srbije i nekoliko aviona nacionalne avio-kompanije planirani za transport humanitarne pomoći, medicinskog osoblja i opreme.
Po njegovim rečima Er Srbija će organizovati dva leta za Kinu. Prema ranijim izjavama zvaničnika radi se o transportu medicinske opreme (zaštitne maske, respiratori i sl.). Prvi let biće obavljen letelicom Erbas A330 YU-ARA u petak 20. marta nakon njenog povratka iz Njujorka pred početak obustave komercijalnih letova.
Kako je predsednik večeras potvrdio, Er Srbijin Erbas leteo je za Kairo 18. marta. Letovi su bili obeleženi sa JU001 i JU002 što označava poseban državni čarter (regularni letovi Er Srbije za Kairo inače se obeležavaju sa JU876 i JU 877). Za petak 20. mart planiran je prvi let za kinu BEG-PVG-CAN-BEG (Beograd – Šangaj – Gvandong – Beograd) sa YU-ARA. Očekuje se da će ARA potom obaviti još jedan let za Kinu.
Kako su mediji već izvestili, Falkon 50 avio-službe Vlade Srbije transportovao je prvu donaciju testova na Korona virus iz jedne evropske zemlje a predsednik je večeras naveo da je Lir Džet 35 leteo na humanitarnoj misiji za Tunis. Po predsednikovim rečima u ovoj upotrebi leteo je i novouvedeni Embraer 600.
Državi je na raspolaganju za humanitarn-medicinski transport sada praktično celokupna flota Er Srbije i Avio-službe Vlade Srbije. Vojska Srbije već godinama ima problem sa transportnim kapacitetima kada su avioni u pitanju. Vlada Srbije, Ministarstvo odbrane i Ministarstvo unutrašnjih poslova naučeni lekcijama iz poplava 2014. godine gotovo u potpunosti su zanovili kapacitete za vertikalni transport ali je i dalje ostao problem aviona.
RV i PVO i dalje ima samo tri transportna aviona. Dva Antonova 26 i jedan Antonov 2. Jedan An-26 ne leti od oktobra 2015. godine dok je drugi, nedavno remontovan, nakon višemesečne pauze ponovo poleteo u decembru 2019. godine i trenutno predstavlja jedini vojni transportni avion većeg kapaciteta u upotrebi.
Никола
Kada ova muka prođe, transportni avioni su nešto,na šta treba da se pod hitno obrati pažnja.
Soniq
Na zalost, cini mi se da mi nemamo potrebe za transportnim avionima koji bi mogli da upadnu sada umesto A320 i A330 u ovoj situaciji. Osim ako Air Serbia ne zeli da krene da se bavi cargo saobracajem pa nabaci neki A330-200F ili da osnujemo kompaniju koja bi preuzela da prevozi „cebad“ sa niskog i beogradskog aerodroma ka istoku :-) . Pogotovo ne vojska.
Slobodan AR
YU-BNA poleteo iz Pekinga. U odlasku do Pekinga preko Moskve Vnukovo.
BB
Eto sreće da YU-ARA-i ostane u navici, pa nek leti za Kinu i nakon ove alarmantne situacije, kao civilni let…
Pera
Nisam znao da drzavni vrh ima 3 svoja aviona na raspolaganju. Da li se to nabavljalo nesto u skorije vreme? Znam da se kukalo da je stari vladin avion na izdisaju
marko
kaze clanak „leteo je i novouvedeni Embraer 650.“
ali naravno da nece da objave na vestima da su za sebe pazarili novi avioncic od $25M….
doduse, sad ce posluziti!
Pera
Mislis da su nov pazarili? Ili se takve stvari ne uzimaju polovne? :/
Živojin Banković
marko
Такав половни авион сигурно не кошта 25 милиона долара већ знатно мање.
Živojin Banković
Pera
https://tangosix.rs/2018/07/09/ekskluzivno-prve-fotografije-novog-aviona-embraer-legacy-600-vlade-srbije/
Pera
Hvala, svaka cast Zivojine
Pera
Hvala, svaka cast Zivojine!
Milers
@Marko
Smisao komentara?
Danijel
Drzava kupila novi avion vec ima godina dana, i red bi bio i ostale da zamjene! Jer njima se obavljaju i bitne stvari u drzavi!
Sascha
@Danijel
Da u drzavi sve cvjeta pa da imaju i 5 aviona, ali u zemlji u kojoj je standard gradjana na medju 5 posljednjih u Evropi (5. od pozadi od 35 drzava) ovo nema nikakvog smisla. Da se bitne stvari sa njima zavrsavaju narodu bi bilo puno bolje…
Danijel
Evo sad spasavaju ti avionu nase roditelje i starce!
Voze ljude u inostranstvo za lecenje!
Sa njima se leti na bitne sastanke po cjelom svjetu, i manje se brukamo ko pre, bar nam politicari stignu na lice mjesta, a ne pokvarim se avion i vrate, ko sto je to bilo do neki dan, i to odtaje opet tu i ako se vlast promjeni, a avion nije nov uzet, nego polovan i sasvim je okej za nas standart i finansije.
Sascha410
Opravdavati takvo sto sa trenutnom situacijom nema nikakvog smisla. Naravno dobro su dosli, ali sa tim niko nije planirao.
U normalnim drzavama prevoz bolesnika je puno organizovaniji I to ide preko zdravstvenog osiguranja. Dakle, da ovakvi nesposobni, koruprivni I kriminogeni politicarari nisu pokrali I procardali sve iz ove uboge drzave medicinski prevoz gradjana bi bio obezbjedjen stalno I svima.
Takodje s obzirom na njihova(politicara) dostignuca I rezultate koja se ogleda u zivotnom standardu gradjana, oni nisu zasluzili ni na magarcu da jasu, a ne avionom da se voze…