BEG airport status
Er Srbija i Avio-služba Vlade Srbije na misijama humanitarnih letova Dva od tri aviona Avio-službe Vlade Srbije

Er Srbija i Avio-služba Vlade Srbije na misijama humanitarnih letova

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je na večerašnjoj konferenciji za medije posvećenoj merama za sprečavanje širenja Korona virusa da su svi kapaciteti Avio-službe Vlade Srbije i nekoliko aviona nacionalne avio-kompanije planirani za transport humanitarne pomoći, medicinskog osoblja i opreme.

Po njegovim rečima Er Srbija će organizovati dva leta za Kinu. Prema ranijim izjavama zvaničnika radi se o transportu medicinske opreme (zaštitne maske, respiratori i sl.). Prvi let biće obavljen letelicom Erbas A330 YU-ARA u petak 20. marta nakon njenog povratka iz Njujorka pred početak obustave komercijalnih letova.

Erbas A330, YU-ARA / Foto: Petar Vojinović

Kako je predsednik večeras potvrdio, Er Srbijin Erbas leteo je za Kairo 18. marta. Letovi su bili obeleženi sa JU001 i JU002 što označava poseban državni čarter (regularni letovi Er Srbije za Kairo inače se obeležavaju sa JU876 i JU 877). Za petak 20. mart planiran je prvi let za kinu BEG-PVG-CAN-BEG (Beograd – Šangaj – Gvandong – Beograd) sa YU-ARA. Očekuje se da će ARA potom obaviti još jedan let za Kinu.

Kako su mediji već izvestili, Falkon 50 avio-službe Vlade Srbije transportovao je prvu donaciju testova na Korona virus iz jedne evropske zemlje a predsednik je večeras naveo da je Lir Džet 35 leteo na humanitarnoj misiji za Tunis. Po predsednikovim rečima u ovoj upotrebi leteo je i novouvedeni Embraer 600.

 
Državi je na raspolaganju za humanitarn-medicinski transport sada praktično celokupna flota Er Srbije i Avio-službe Vlade Srbije. Vojska Srbije već godinama ima problem sa transportnim kapacitetima kada su avioni u pitanju. Vlada Srbije, Ministarstvo odbrane i Ministarstvo unutrašnjih poslova naučeni lekcijama iz poplava 2014. godine gotovo u potpunosti su zanovili kapacitete za vertikalni transport ali je i dalje ostao problem aviona.

RV i PVO i dalje ima samo tri transportna aviona. Dva Antonova 26 i jedan Antonov 2. Jedan An-26 ne leti od oktobra 2015. godine dok je drugi, nedavno remontovan, nakon višemesečne pauze ponovo poleteo u decembru 2019. godine i trenutno predstavlja jedini vojni transportni avion većeg kapaciteta u upotrebi.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Н

Kada ova muka prođe, transportni avioni su nešto,na šta treba da se pod hitno obrati pažnja.

Odgovori
S

Na zalost, cini mi se da mi nemamo potrebe za transportnim avionima koji bi mogli da upadnu sada umesto A320 i A330 u ovoj situaciji. Osim ako Air Serbia ne zeli da krene da se bavi cargo saobracajem pa nabaci neki A330-200F ili da osnujemo kompaniju koja bi preuzela da prevozi „cebad“ sa niskog i beogradskog aerodroma ka istoku :-) . Pogotovo ne vojska.

S

YU-BNA poleteo iz Pekinga. U odlasku do Pekinga preko Moskve Vnukovo.

Odgovori
B

Eto sreće da YU-ARA-i ostane u navici, pa nek leti za Kinu i nakon ove alarmantne situacije, kao civilni let…

Odgovori
P

Nisam znao da drzavni vrh ima 3 svoja aviona na raspolaganju. Da li se to nabavljalo nesto u skorije vreme? Znam da se kukalo da je stari vladin avion na izdisaju

Odgovori
m

kaze clanak „leteo je i novouvedeni Embraer 650.“

ali naravno da nece da objave na vestima da su za sebe pazarili novi avioncic od $25M….

doduse, sad ce posluziti!

P

Mislis da su nov pazarili? Ili se takve stvari ne uzimaju polovne? :/

Ž

marko

Такав половни авион сигурно не кошта 25 милиона долара већ знатно мање.

P

Hvala, svaka cast Zivojine

P

Hvala, svaka cast Zivojine!

M

@Marko
Smisao komentara?

D

Drzava kupila novi avion vec ima godina dana, i red bi bio i ostale da zamjene! Jer njima se obavljaju i bitne stvari u drzavi!

S

@Danijel
Da u drzavi sve cvjeta pa da imaju i 5 aviona, ali u zemlji u kojoj je standard gradjana na medju 5 posljednjih u Evropi (5. od pozadi od 35 drzava) ovo nema nikakvog smisla. Da se bitne stvari sa njima zavrsavaju narodu bi bilo puno bolje…

Odgovori
D

Evo sad spasavaju ti avionu nase roditelje i starce!
Voze ljude u inostranstvo za lecenje!
Sa njima se leti na bitne sastanke po cjelom svjetu, i manje se brukamo ko pre, bar nam politicari stignu na lice mjesta, a ne pokvarim se avion i vrate, ko sto je to bilo do neki dan, i to odtaje opet tu i ako se vlast promjeni, a avion nije nov uzet, nego polovan i sasvim je okej za nas standart i finansije.

S

Opravdavati takvo sto sa trenutnom situacijom nema nikakvog smisla. Naravno dobro su dosli, ali sa tim niko nije planirao.
U normalnim drzavama prevoz bolesnika je puno organizovaniji I to ide preko zdravstvenog osiguranja. Dakle, da ovakvi nesposobni, koruprivni I kriminogeni politicarari nisu pokrali I procardali sve iz ove uboge drzave medicinski prevoz gradjana bi bio obezbjedjen stalno I svima.
Takodje s obzirom na njihova(politicara) dostignuca I rezultate koja se ogleda u zivotnom standardu gradjana, oni nisu zasluzili ni na magarcu da jasu, a ne avionom da se voze…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [ANALIZA] Hrvatska nabavka višenamenskih borbenih aviona deo drugi: Ponude nisu idealne, tajming je loš i mora hitno

Viribuse.....planiranih 100 sati leta godisnje govori u prilog Maxovoj tvrdnji. 100 sati leta godisnje je jedva dostatno za ovladati sigurnim lizanjem neba.

23. Sep 2020.Pogledaj

Miroslav na: [ANALIZA] Hrvatska nabavka višenamenskih borbenih aviona deo drugi: Ponude nisu idealne, tajming je loš i mora hitno

Jedino kome je u tz. regionu potrebno ratno vazduhoplovstvo jeste Srbija ovi ostali su u Natou i izgubili su praktično suverenitet nad svojom zemljom.Čemu tako skupi avioni kad u slučaju rata onaj ko ti je prodao može na sto načina da te ucenjuje za održavanje i isporuku nauružanja.Potrošiš municiju koji si nabavio za dva dana…

23. Sep 2020.Pogledaj

Beduin na: [ANALIZA] Hrvatska nabavka višenamenskih borbenih aviona deo drugi: Ponude nisu idealne, tajming je loš i mora hitno

Krunoslave, MRAPovi ostavljeni u Afganistanu nikad nisu ni bilo dio nekakve donacije. Donirani MRAPOvi su u Hrvatskoj. Oni u Afganistanu su dani ja koristenje te im trenutna vrijednost (a mozda stvarno i jesu bili dio kakove donacije) ne opravdavaju troskove transporta.

23. Sep 2020.Pogledaj

Krunoslav na: [ANALIZA] Hrvatska nabavka višenamenskih borbenih aviona deo drugi: Ponude nisu idealne, tajming je loš i mora hitno

Novaca ima. A za što da se odvajaju milijarde za HRZ? kad imamo avione koji su proglašeni neperspektivnim, uz to ih nemas gdje servisirat, a djelovi se nabavljaju kanibaliziranjem. Kada će biti u hangaru stroj biti ce i novaca. Jer nema druge.n

23. Sep 2020.Pogledaj

Krunoslav na: [ANALIZA] Hrvatska nabavka višenamenskih borbenih aviona deo drugi: Ponude nisu idealne, tajming je loš i mora hitno

Donacije SAD a su stale. Mrap-ovi su ostavljeni u Afganistanu. Ostali su helikopteri i to sve stoji ali nismo mi njima nista dužni. Kako Ameri imaju tendenciju kuhat u tuđoj kuhinji bolje da se povežemo sa francuskom. Jedine europske države koje drže do vojske su Francuska i Danska. Osim toga Rafal je avion koji osigurava…

23. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend