Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024
[PARTNER 2021] Leonardo: Došli smo prvi put da ponudimo Spartan; Stefanović: Uzimamo C-295
Erbasov štand na partneru. C-295W uz druge interesantne letelicame iznad satelitskog snimka Beograda / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[PARTNER 2021] Leonardo: Došli smo prvi put da ponudimo Spartan; Stefanović: Uzimamo C-295

Juče, prvog dana 10. jubilarnog sajma naoružanja Partner 2021, najavljene su i prve dve veće narudžbine za srpsko RV i PVO. Ministar odbrane dr. Nebojša Stefanović je nakon sastanka sa nacionalnim direktorom za naoružanje ministarstva odrane Španije admiralom Santjagom Gomezom izjavio da su „dogovreni konkretni potezi“:

– …i očekujemo, naravno, potpisivanje ugovora o nabavci dva transportna aviona C-295, koje će Srbija kupiti od Španije, odnosno Erbasa, kao i, naravno, nabavku većeg broja helikoptera H-145M. –

Kako Tango Six saznaje, proces najavljene nabavke Erbasovih transportnih aviona tek počinje. Budući ugovor biće strukturiran po „G to G“ principu („Government to Government“) i stoga početni korak – potpisivanje memoranduma o saradnji koji je formalizovan juče.

Prvi konkretniji pregovori i zaključivanje ugovora tek predstoje. Ako je verovati po dosadašnjoj dinamici ugovaranja sa Erbasom, potpisivanje kupovine moglo bi se dogoditi u prvoj polovini sledeće godine. Dobar primer brzine saradnje Srbije i Erbasa svakako je prvi ugovor za helikoptere koji je potpisan za samo tri meseca od potpisivanja prvog memoranduma o strateškoj saradnji.

Leonardo prvi put na Partneru / Foto: Petar Vojinović

Interesantan momenat jučerašnjim dešavanjima svakako je bilo i premijerno prisustvo italijanskog koncerna Leonardo. Kompanija je u hali 4 postavila svoj štand sa vizualina vazduhoplovne ponude u kojoj dominiraju M346 i bitnije – C-27J Spartan. Da li je kasno za najozbiljnijeg konkrenta Erbasovom avionu ostaje da se vidi.

Tango Six je objavio serijal tekstova o preko potrebnoj zameni trenutne flote RV i PVO Antonova. Takođe smo analizirali i dva najveća konkurenta, C-27J i C-295, njihove uporedne karakteristike i izglede za pobedu u Srbiji.

Svi članci Tango Six izveštavanja sa Partnera 2021 nalaze se ovde.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

S obzirom na to da je zamena za jedini preostali operazivni AN 26 hitno potrebna i da su dva najkvalitetnija kandidata za njegovu zamenu modeli C295 iz Airbusa i C27-J iz Leonarda, gde prvi model (C295) ima znatno bolje karatkeristike i logicnija je kupovina, vest da se vojska konacno odlucila da kupi taj avion je zaista vise nego odlicna.

Ostaje nam se samo nadati da se radi o novom avionu i to u njegovoj najnovijoj verziji C295W.

Sto se tice same kolicine, za pocetak, dva aviona su dovoljna i tokom vremena ce se sigurno nabaviti jos komada.

Odgovori
Iv

Nema potrebe iskreno. Bolje da se nabavlja Lazanski vozilo, Nore , Morava i Milos, uz naravno helice i PVo… Avione krpiti dok se moze, jer je to vec prevelik zalogaj za nam trenutno.

Gl

@ivkos

Mogli bi m36 da uzmemo da zamene migive i za air policing da sluze

Fe

Kako to “nema potrebe” za transportnom avijacijom?

Po dva na nekoliko godina, a onda možda i 4-6 težih – Ijušin-96 za rib transport tenkova I haubica – ne bih želeo da bude potrebno, ali interesi moćnih ovog sveta i geoplitika imaju kamena srca, bronzane duše, i metke ne od olova, nego osiromašenog Uranijuma…

Transportna avijacija, između ostalog, služi za:

1: Evakuacije, brzo slanje pomoći – lekovi, hrana i medicinsko osoblje u slučaju katastrofa

2. Transport ljudstva u mirovne misije, i sl.
Nota Bene; Izričito sam protiv guranja nosa gde mu nije mesto (učešće u nekim rizičnijim mirovnim misijama, naročito ne u kojekakvim snagama za stabilizaciju i sl – može da nam se desi da se vraćamo namodreni skroz na skroz i slomljenog nosa – Afganistan, anybody?

3. U slučaju nečega što može da nam se desi i iznenada i bez ikakve najave: I osamdesetih je ratovanje u SFRJ bilo nezamislivo.
Transportna avijacija (prvo helikopteri – služi za munjevite desante, brzo slanje pojačanja, municije, hrane i sl. (vertikalni – desant). Npr prepad na neki aerodrom daleko od koncentracije protivnika a onda, munjevito ubacivanje specijalnih jedinica, diverzanata i sl duboko u pozadinu druge strane.!Manevar je izuzetno bitan u savremenom ratovanju – ko munjevito stvori višestruku brojčanu nadmoć može veoma lako da probije front, i da obuhvatnim manevrima, presecanjem linija snabdevanja i spečavanjem slanja pojačanja očas posla potpuno slomi brojčano mnogo jačeg protivnika – primeri: Ilovajsk i Debaltseva – pitaje Ukrajince kako su prošli…

B

@Feline

1. Za evakuaciju imamo AirSerbia, mnogo veci avioni plus 5 ATR

2. Jednom godisnje par desetna ljudi ode u Liban, ne isplati se.

3. Nismo vise SFRJ, zem,lja nam, je m,nogo manja.

Ml

Tolika nam je država da bi nam pre trebao neki spejs šatl ili one rakete za snabdevanje medjunarodne svemirske stanice.
Naravno da se šalim. Transportna avijacija je itekako potrebna posebno u trenutku kada zemlja praktično nema železnicu i do trenutka kada bude izgradjen mettro za divlje naselje u bari Veneciji znano kao „Beograd u vodi“ da bi sa njim mogli da idu na Adu ili kad sve poplavi dapobegnu u brda u Mirijevo.

mi

„1. Za evakuaciju imamo AirSerbia, mnogo veci avioni plus 5 ATR“

Za evakuaciju čega i koga? Gde staviti ležeće pacijente, na sedišta? Gde staviti naoružanje, vozila, haubice, municiju? Niko putničke avione ne koristi u vojne svrhe. Transportna avijacija je preko potrebna, da nije tako ne bi je imala svaka vojska na svetu. Nekad jednostavno nije dovoljan Mil-17.

B

@millan

c295 ne moze poneti nijedno oklopno vozilo, samo 8 tona nosivvost. Obican Lazar je oko 25t.

Jo

можда је касно за Спартана, али није за М-346, с обзиром да је велико питање шта ће бити са Галебом

Odgovori
Sr

@JohnnyLee
Ako uzmemo u obzir sve najjave zvanicnika, ne planira se povlacenje Galeba i Orla sto je donekle i logicno. M-345 je u klasi Galeba, ne 346.
Ja bih sacekao izbor novog lovackog aviona, pa prema tome nabaviti skolski, jer se drasticno razlikuju ruska i americka/evropska skola sto se tice instrumentacije, nomenklature, obuke, cak i mernih jedinica.

Zo

Nema potrebe kupovati mnogo aviona za transport jer nasa zemlja je mala.Relacije Beograd-Sombor ,Beograd Nis,Beograd Kraljevo,Beograd -Pristina su kratke relacije gde jedan avion moze dnevno obaviti i desetak letova za 24h.Nismo Losi na kopnu,ima tu VRB,tenkova itd.,kritična tačka nam je PVO koja je bila zastarela i 1999 za vreme NATO agresije a od tada je kupljena samo 1baterija Pancira sto je nedovoljno za odbranu od masovnog napada iz vazduha.

Gl

Konacno se setili da zamene krs od an 26

Odgovori
Vl

E šta su ti ljudi…
I kada se objavi ovakva odlična vest, nađu se dežurni mrzitelji da i nju obrnu naglavačke, a sve u svrhu pronalaska novog načina omalovažavanja naše vojske.

Fe

Valjda se konačno ima nešto para i naročito političke volje za nabavke. ..

mi

Ti „krševi od An-25“ su toliko dobro poslužili za sve ove godine da nam to ispada jedna od najkorisnijih vojnih investicija u globalu. Jeftini, relativno jeftino održavanje, a možeš skoro sve da izvršiš. Treba imati u vidu da taktički transportni avion treba da može da sleti na seosku livadu, da može da preleti ako zatreba do centralne Afrike uz par punjenja, da nosi pet tona (poneko vozilo recimo), da za pola sata sa Bataje dođe do Niša i slično. Zamislite vojni sukob na jugu i gomilu ranjenika, šta mislite, koji je najbrži vid transporta većeg broja ranjenika do VMA?

Sr

@milan
An su veoma korisni, pouzdani, izdzali su mnogo, ali ne mogu bas da prenose vozila jer im je tovarni prostor mali i najbrzi transport veceg broja ranjenika do VMA je u helikopterima opremljenim za MEDEVAC.

Cr

Ako se dobro sećam, 90ih smo imali operativnu transportnu avijaciju ali su ranjenici sa ratišta bili transportovani isključivo helikopterima. VMA je primarna tačka za prihvat ranjenika i u tu svrhu ima heliodrom. To je mnogo brže i efikasnije u odnosu na varijantu gde ranjenike prvo treba prebaciti do piste na kojoj čeka transportni avion, pa ih po dolasku na Batajnicu prebaciti na VMA. Za naše uslove je helikopter jednostavno neprikosnoven kada je u pitanju izvlačenje ranjenika. Transportna avijacija nam treba za druge stvari.

Iv

Tako se to radi. Vojska se jako dobro oprema i sve pohvale. Dakle stize jos helica H-145 i sada znamo sigurno i transportni avion. Dva komada i puna kapa. Lazanski vozilo izgleda odlicno. 50 takvih vozila i jos recimo 15 poboljsanih, automatskih Nora, kakve su otisle u US i mi smo mirni. Jos par godina mira i Srbija ce imati GDP od bar 80 milijardi i ozbiljnu vojsku. Svaka cast. Da mi je ovo neko rekao 2015. ja ne bi poverobao

Odgovori
Mi

A ja ne verujem sta si napisao. Srbija uz ove lopove nece nikada imati BDP 80milijardi, odnosno hoce, kad ovi otvore rudnike litijuma i kojekakve strokave industrije. Do tada ce u Srbiji ziveti oko 3 miliona Srba i 3 miliona ostalih, a ta vozila i helikoptere vec sad nema ko da vozi. Respektabilna vojska od 5000 ljudi pod oruzjem je ozbiljna sprdnja…

Al

Odličan izbor i pravo vreme C295 je avion po našoj meri. Što se tiče brojnosti da se nadamo da se neće stati na 2 letelice. A što se tiče C27J nebi bilo zgoreg imati jedno 2 aparata za vanredne situacije. U svakom slučaju Srbijo samo napred nemoj da staneš. Pozdrav.

Odgovori
Mi

U potpunosti se slažem za izborom pazara od Španaca i kao dodatnog pazara od Airbus-a.
C295 je idealan izbor za Srbiju. Daleko jeftiniji za odrzavanje a i kupovna cena je niza. Ne treba nam Italijan.
Mislim da dva C295 za reginalne letove, plus jedan Il-76 ili neki kinez iz te klase u buducnosti za ozbiljnije stvari treba imati sto pre. Isplatili bi se brzo.

Odgovori
Sr

@Milos77
Videcemo, nije jos nista ugovoreno, ni potpisano, ali svakako je C-295 odlican avion, ne bi ga tolike zemlje nabavile, cak neke unutar ODKB.

Mi

Glavno je da se ne ceka do besvesti kao nekad. An-26 jos leti koju godinu, ali je doslo vreme za novi pazar i rade na tome ozbiljno sad.
Mislim da su proteklih nekoliko godina pokazale povecano koriscenje upravo ovakvih letelica. Drago mi je sto uzimamo nove i to od Airbusa a ne neke polovne An-XX.

Jedino mi nije jasno šta će mu svi ti bočni prozori? Zar nije jeftinije, i brze da se napravi bez. Kao da je prevashodno putnicki avion gde komfort ima prednost nad praktikom. Mislim da je i jaci malo bez tih silnih prozora.

Mi

Evo C295 u protivpozarnoj ulozi. Dobro je sto se uzima 2 komada.
https://www.youtube.com/watch?v=bYsAh2s_b5Y

Vl

Miloš77,
C295 u još jednoj ulozi…
Na snimku (na koji vodi link ispod) predstavljen je u ulozi aviona za pretragu i spasavanje.
https://www.youtube.com/watch?v=YeDjjloQuZI
U suštini, izgleda da će se ići na integraciju višestrukih rola u jednoj letilici (nešto poput H145).

B

Kakav bre Il-76, sta ce nam toliki vojni avion. Da prevezemo noru ili Tamnavu jednom u 5 godina negde na ispitivanje… Ili da izbacimo dva laksa desantna vozila :) Kada bi smo imali sve mozda bi ,moglo i to, ali ne znam,,o sta nam je vise potrebnije… Transportna avijacija u maloj zemlji najmanje.

Mi

@B
Ima smisla, varaš se.
Posedstvo takvog aviona olakšava i ubrzava mnoge stvari. Kontaj razlika kao da placas taxi svaki put ili da imas svoj auto.
Internacionalni letovi bes sletanja za dopunjavanje uproscavaju mnogo sto sta.
Leti duplo brze of C925 i nosi 7-8 puta vise i vece terete.
Takodje nema ih bas puno u okolini pa bi se cesto i naplacivale usluge drugima.
Otplatio bi samog sebe za 10 godina maksimalno. Verovatno mnogo ranije,

Sr

@Milos77
Bile su dve kompanije unutar Srbije koje su imale Ijusine, propalo je to sve brzo. Nema trenutno uslova, mozda ce biti u buducnosti.

4 motora, ne bas stedljiva, zbog standarda za buku ne mozete na mnogo aerodroma da sletite, a imate kargo varijanti komercijalnih civilnih dvomotornih aviona koje su neuporedivo ekonomicnije ako bi hteli nesto da izvozite npr.

Nasa vojska je mala i ne vodi nemamo neke ekspedicione snage da nam sada treba Il-86….ali C-295 ili C-27 bi leglo fino.

Mi

Nisam upoznat sa tim propalim kompanijama i njihovom sistemom, ali verujem da je skroz druga stvar je ako Vojska Srbije kupi taj avion i odrzava ga da sluzi narodu.
Motori su promenjeni od MD varijante i odavno nema problema sa bukom.

Mozda ste upravu da nam nije toliko trebao takav avion do juče. Ja mislim da ce nam sve više trebati, i da bi se ustedelo a mozda i zaradilo posedovanjem jednog sivog Il-76MD . Ipak je od same baze dizajniran za takav posao. Utovar istovar zadnjom rampom a ne liftovima sa strane kao kod modifikovanih civilnih aviona jednomotoraca.

Sr

@Milos77
Mnogo je logicnije da ce neko za svoje pare da radi u plusu nego vojska. Nema VS neogranicen budzet, oni samo mogu za troskove takvog aviona da odvoje od necega drugog sto i nije pametno. Mislim da je C-295 najracionalniji izbor ozbirom na, relativno govoreci, deklarisano male operativne troskove.

Nije jos vreme za Iljusine…mozda nekad i bude, ko zna…

Va

Ope izdaja majke rusije uzma se natovsko avione kazniće nas ruje ima da zavrnu uvo i moraćemo da kupimo nešta odnji

Odgovori
Bo

Vasa
Cemu takav komentar. Rusija trenutno nema avion u toj klasi za nas. Nece se rusija nista naljututi niti ce sta zameriti.

Mi

Nemoj tako Vaso. Španija bar nije priznala Kosovo. Ipak živimo u Evropi.

al

Kakva majka Rusija, o cemu ti laprdas covece?!

U geopolitici nema ljubavi, vec iskljucivo interesa.
Sto se konkretno Rusije tice, lepo je Kostic (SANU) rekao..
„imaju potrebu za korisnim idiotima na ovim prostorima“.

Samo to nikako da mnogi skontaju u Srbiji.

Sto se same tehnike tice, i sama Ruska vojska nije zadovoljna svojim transportnim avionima.
Iljusin opstaje jedino zbog kupovine same Ruske vojske od njih, drugim recima zive na skrgama.

Nemaju konkurentan avion u klasi aviona koji je potreban VS, i samim time ce vojska nabaviti ono sto joj najvise odgovara, u ovom slucaju je to C295 iz Airbus-a.

Jo

Ovde je situacija jasna. Španski avioni su jeftiniji, a red je i da se Španija nagradi za političku podršku. Srbija treba avione za padobranski desant, ali i za transport u slučaju potrebe. Dobro je da imamo nacionalmnog pšrevoznika koji može da uskoči u slučaju potrebe, ali ovi avioni su ipak sasvim druga kategorija.

Odgovori
re

Ni amerikanci se više ne bi usudili na bilo kojem ratištu izvrše padobranski desant. II svetski rat i vreme „market garden“ operacija pojavom lako prenosnih PA sistema je davna prošlost. Zamisli taj rizik od gubitka stotinu vojnika u oborenom nisko i sporoletećem transportnom avionu.

Sr

@resurs
Postoji tehnika iskakanja na velikoj visini, a otvaranja na maloj. Padobranci tako znaju da iskoce sa poprilicno velike udaljenosti(recimo izvan dometa PVO sistema). ’63 je bas nedavno demonstrirala to, malo je reci da su pokidali.

Al

@resurs

A padobranske desante su ti isti Ameri radili mali milion puta od kraja DSR, od Koreje do Iraka i Avganistana. Francuzi desantirali padobrance u Maliju 2013. godine protiv terorista koji su itekako imali sposobnost da obaraju letelice. Pričati kako je vertikalni manevar mrtva veština je lupetanje, pogotovo u modernom ratovanju gde uz sposobnost brzog skupljanja i obrade informacija, manevar predstavlja najznačajniju sposobnost i veštinu. Ne postoji protivnik koji će biti sposoban da obezbedi dobru PVO zaštitu svuda, tako da uz adekvatno izviđanje i pravovremeno dejstvovanje padobranski desant itekako može proći.

re

@Srbofil
To skakanje sa velikih visina radi James Bond u filmovima, u stvarnom životu teško da bi se kompletirala četa dovoljno osposobljenih da skoči sa punom opremom i dojedri do cilja da bi otvorila padobran na maloj visini.

Sr

@resurs
Vec uradjeno uspesno i to u nocnim uslovima leta prosle godine. Iskocili su 30km od mesta desantiranja(dakle izvan dometa mnogih sistema PVO).

Ju

Razumem potrebu za transportnim helikopterom, ali čemu transportni avion od 10t nosivosti za državu koju šleper prođe u par časova?

Odgovori
NN

To iskakanje sa velikih visina rade sve specijalne jedinice velikih sila, a i, da kazemo, obicne padobranske jedinice.
Ne radi se klasicni masovni desant nego ubacivanje manjih jedinica prikriveno duboko u pozadinu. Padobrani koji se koriste su iskljucivo tipa krilo i takav desant se radi nocu, kao sto bi se danas radio i klasicni desant, verovatnije nocu nego danju.
Da je padobranski „rod“ i vazdusno desantne jedinice nesto prevazodjeno, ne bi Rusi toliko ulagali u njih, jedinice i naoruzanje iskljucivo za taj vid vojske. Udarna pesnica njihove armije su vazdusno desantne snage.
One su usle na Krim one si usle na Kosovo one su jedinice koje prve reaguju.
Kod nas se ta vestina ne primenjuje koliko bi trebalo, pre svega msm da je razlog sto nemamo transportnu avijaciju koja bi omogucila te skokove.
A trebalo bi da se primenjuje. Npr, gledajuci danasnju eskalaciju na Kosovu, takve jedinice bi necujno mogle noci da se ubace u srpske enklave na jugu, doduse zavisi koliko daleko su te enklave od administrativne linije ili recimo neke delove na severu itd itd.
Sto neka vojska poseduje vise sposobnosti i vise sistema razlicitog odnosa karakteristika, da tako kazem, to joj je manevarski prostor veci, u taktickom smislu, zato se ne slazem npr ni sa onim da BVP mora biti ili tockas ili gusenicar. Potrebna su oba,svaki ima svoje mesto i ulogu.

Odgovori
Al

„А могло је да се купи два АТР-600 и да коначно Ер-Србија добије два нова авиона, у овом случају на лизинг од ВС, уз наду да би то било веома повољно, а да се лизинг привремено прекида и авиони враћају на употребу војсци кад год затреба (а то би било можда неколико дана у години, кад се смењују припадници мировних мисија). Могло би да се набави, на пример, један АТР-600 (за превоз путника) и један АТР-600 Ф (карго). Ербас се не би бунио, јер, би новац остао у њиховој кући, у Ербас групи.“

Odgovori
Il

„Pokojni Lazanski, je na pitanje sta je sa dva AN 26 koje nam je Rusija obecala za donaciju, rekao da smo otkazali donaciju jer nemamo posade – pilote. Malo nelogicno za avion koji je toliko godina na nasim prostorima i koje smo prodavali drugima iz nasledja. A sad imamo pare za novo i plus obuku posada od nule za sasvim nov avion.“

Odgovori
al

Ustvari je sasvim logicno. Od drveca ne vidis sumu…

An 26 je avion iz 70-tih godina 20. veka. Sto je bilo pilota za njega uglavnom otisli ili dospeli za penziju. Koja je logika skolovati novu generaciju pilota za avione stare 50 godina? Sa druge strane sasvim je logicno skolovati nove generacije pilota za moderan visenamenski transportni avion koji kad se sad kupi nov moze da sluzi narednih 50 godina.

Da ne govorim da bi kupovinom 295-ice vojska dobila mogucnost gasenja pozara i tankiranja u vazduhu. Koliko god ovo drugo nama ne trebalo realno, ne zaboravite da je nase nebo vrlo frekventno i da se te usluge masno naplacuju.

I uvek ostaje ona narodna: Staro hvali – novo teraj.

Mi

Bilo bi mnogo jeftinije da su uzeli dva kineska MA60H-500 (prave se sa kanadskim motorima i americkom avionikom), a jeftiniji su zbog jeftine radne snage u Kini.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs