[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

16. jun 2022

Er Montenegro proslavio prvi rođendan

10. jun 2022

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

8. jun 2022

Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022
Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera
Četiri najbolja kandidata na prijemnom za pilote od države dobijaju pokrivanje svih troškova obuke do dozvole Saobraćajnog pilota / Foto: Vazduhoplovna akademija

Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera

Kako je Tango Six već izvestio, upis u novu Visoku školu strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ počeo je 6. avgusta i trajaće do petka 17. septembra.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/
 
 
 

Treća institucija koja će upravljati pilotskom akademijom. Najavljena do sada najveća ulaganja / Foto: Vazduhoplovna akademija

Direktor „Vazduhoplovne akademije“ Goran Cvijović izneo je juče u intervjuu „Blicu“ nove interesantne detalje u vezi planova za ovu, sada uvećanu, obrazovnu i trening instituciju. Detalje o stanju i planovima za zamenu flotu pilotske akademije u Vršcu i druga pojašnjenja ovog projekta:

– Vazduhoplovna akedmija trenutno poseduje 18 jednomotornih i dva dvomotorna aviona, prosečna starost dvomotornih aviona Cessna 310 je preko 40 godina, ti avioni su na isteku resursa i nisu isplativi za korišćenje u obuci pilota pre svega zbog potrošnje goriva i troškova održavanja.

U planu je nabavka dva nova dvomotorna aviona i jednog jednomotornog helikoptera za obuku pilota.

Ministarstvo prosvete formiralo je stručnu komisiju koja treba da donese odluku o tipu aviona i helikoptera koji će se nabaviti. Ako mene pitate, najviše bih voleo da to budu Diamond DA42 Twin Star i Robinson R44.

Direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović / Foto: Vazduhoplovna akademija

„SMATA Pilotska akademija“ u Vršcu je od maja ove godine odlukom vlade Republike Srbije prešla u nadležnost Ministarstva prosvete , nauke i tehnološkog razvoja i ušla u sastav „Vazduhoplovne akademije“ u Beogradu. Ona će biti eksterna nastavna baza za realizaciju praktične nastave učenika i studenata „Vazduhoplovne akademije“. To znači da će naši učenici i studenti koji se školuju u skladu sa EASA regulativom svoju nastavu letenja realizovati u Vršcu a inženjeri će svoj rad u realnim radnim uslovima imati u nasoj EASA Part 145 Organizaciji. Kontrolori letenja u AKL Vršac.

Naravno, u Vršcu se nastavljaju programi školovanja pilota za one kandidate koji žele da steknu svoje pilotske dozvole a ne žele da se školuju na Visokoj školi strukovnih studija. – objasnio je Cvijović.

Kako je dalje naveo u intervjuu Blicu, Ministarstvo prosvete je ove godine odobrilo je upis 72 studenta na prvu godinu osnovnih strukovnih studija. Po 24 na svaki od tri studijska programa: na studijskom programu Vazdušni saobraćaj 4 budžetska i 20 samofinansirajućih, na Vazduhoplovnom mašinstvu 14 budžetskih i 10 samofinansirajućih dok se studijski program Kontrola letenja upisuje po konkursu Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA koji će zavisiti od ove kompanije. Cena školarine zavisno od studijskog programa kreće se od 2.500 evra do 18.000 evra.

Država stipendira i buduće avio-mehaničare / Foto: Vazduhoplovna akademija

– Visoka škola strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ akredituje tri studijska programa koji se realizuju u saradnji sa tri velike kompanije iz sektora vazdušnog saobraćaja. Studijski program Vazduhoplovno mašinstvo u saradnji sa MTU Maintenance Serbia, Vazdušni saobraćaj u saradnji sa Er Srbijom i program Kontrola letenja sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore SMATSA. Svi programi su usklađeni sa EASA regulativom tako da će naši studenti pored diploma strukovnih inženjera sticati i ATP dozvolu pilota, B dozvolu za održavanje vazduhoplova i ovlašćenje aerodromske kontrole letenja.

Osnovne strukovne studije traju tri godine a u planu je akreditacija i specijalističkih i master strukovnih studija za sva tri studijska programa koje bi se odnosile na sticanje novih dozvola (dozvola za tip Airbus A320 ili ovlašćenje oblasne kontrole letenja). – rekao je Cvijović za „Blic“.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

i

Ovo dobro zvuci. Konacno da cujem, da neko kaze, ovo je staro, ne vredi vise krpiti, daj da kupimo novo. Relano, potencijalni kandidat, pre nego sto i upise skolu, ako upise, danas se na internetu informise. Sta ce da ga motivise, ako se npr. lomi, da upise ovu skolu, a vidi tamo neke silne avione stare 50 godina? Moramo da idemo u skladu sa vremenom. Samo neka je novo i neka se radi, sve pohvale.

Odgovori
A

Sve je TOP, idemo, samo napred, hrabro!

…i samo, molicu, bez „greski u koracima“ ovoga puta….pliz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend