[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023

Erbas u 2022. godini: 1078 naručenih i 661 isporučen putnički avion

12. jan 2023

Er Frans promocija za putovanja do 30. juna: „Rendez-vous“ posebni popust na avio-karte

11. jan 2023

KLM promocija za putovanja do 30. juna: „Real Deal Days“ posebni popust na avio-karte

5. jan 2023

[POSAO ZA PILOTE] Smartlinks u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani zapošljava kapetane i kopilote za A320, A330 i B737

3. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore imenovala novog v.d. direktora Er Montenegra

15. dec 2022

Završena proizvodnja poslednjeg Boinga 747

14. dec 2022

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

8. dec 2022

Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022
Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera
Četiri najbolja kandidata na prijemnom za pilote od države dobijaju pokrivanje svih troškova obuke do dozvole Saobraćajnog pilota / Foto: Vazduhoplovna akademija

Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera

Kako je Tango Six već izvestio, upis u novu Visoku školu strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ počeo je 6. avgusta i trajaće do petka 17. septembra.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/
 
 
 

Treća institucija koja će upravljati pilotskom akademijom. Najavljena do sada najveća ulaganja / Foto: Vazduhoplovna akademija

Direktor „Vazduhoplovne akademije“ Goran Cvijović izneo je juče u intervjuu „Blicu“ nove interesantne detalje u vezi planova za ovu, sada uvećanu, obrazovnu i trening instituciju. Detalje o stanju i planovima za zamenu flotu pilotske akademije u Vršcu i druga pojašnjenja ovog projekta:

– Vazduhoplovna akedmija trenutno poseduje 18 jednomotornih i dva dvomotorna aviona, prosečna starost dvomotornih aviona Cessna 310 je preko 40 godina, ti avioni su na isteku resursa i nisu isplativi za korišćenje u obuci pilota pre svega zbog potrošnje goriva i troškova održavanja.

U planu je nabavka dva nova dvomotorna aviona i jednog jednomotornog helikoptera za obuku pilota.

Ministarstvo prosvete formiralo je stručnu komisiju koja treba da donese odluku o tipu aviona i helikoptera koji će se nabaviti. Ako mene pitate, najviše bih voleo da to budu Diamond DA42 Twin Star i Robinson R44.

Direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović / Foto: Vazduhoplovna akademija

„SMATA Pilotska akademija“ u Vršcu je od maja ove godine odlukom vlade Republike Srbije prešla u nadležnost Ministarstva prosvete , nauke i tehnološkog razvoja i ušla u sastav „Vazduhoplovne akademije“ u Beogradu. Ona će biti eksterna nastavna baza za realizaciju praktične nastave učenika i studenata „Vazduhoplovne akademije“. To znači da će naši učenici i studenti koji se školuju u skladu sa EASA regulativom svoju nastavu letenja realizovati u Vršcu a inženjeri će svoj rad u realnim radnim uslovima imati u nasoj EASA Part 145 Organizaciji. Kontrolori letenja u AKL Vršac.

Naravno, u Vršcu se nastavljaju programi školovanja pilota za one kandidate koji žele da steknu svoje pilotske dozvole a ne žele da se školuju na Visokoj školi strukovnih studija. – objasnio je Cvijović.

Kako je dalje naveo u intervjuu Blicu, Ministarstvo prosvete je ove godine odobrilo je upis 72 studenta na prvu godinu osnovnih strukovnih studija. Po 24 na svaki od tri studijska programa: na studijskom programu Vazdušni saobraćaj 4 budžetska i 20 samofinansirajućih, na Vazduhoplovnom mašinstvu 14 budžetskih i 10 samofinansirajućih dok se studijski program Kontrola letenja upisuje po konkursu Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA koji će zavisiti od ove kompanije. Cena školarine zavisno od studijskog programa kreće se od 2.500 evra do 18.000 evra.

Država stipendira i buduće avio-mehaničare / Foto: Vazduhoplovna akademija

– Visoka škola strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ akredituje tri studijska programa koji se realizuju u saradnji sa tri velike kompanije iz sektora vazdušnog saobraćaja. Studijski program Vazduhoplovno mašinstvo u saradnji sa MTU Maintenance Serbia, Vazdušni saobraćaj u saradnji sa Er Srbijom i program Kontrola letenja sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore SMATSA. Svi programi su usklađeni sa EASA regulativom tako da će naši studenti pored diploma strukovnih inženjera sticati i ATP dozvolu pilota, B dozvolu za održavanje vazduhoplova i ovlašćenje aerodromske kontrole letenja.

Osnovne strukovne studije traju tri godine a u planu je akreditacija i specijalističkih i master strukovnih studija za sva tri studijska programa koje bi se odnosile na sticanje novih dozvola (dozvola za tip Airbus A320 ili ovlašćenje oblasne kontrole letenja). – rekao je Cvijović za „Blic“.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Ovo dobro zvuci. Konacno da cujem, da neko kaze, ovo je staro, ne vredi vise krpiti, daj da kupimo novo. Relano, potencijalni kandidat, pre nego sto i upise skolu, ako upise, danas se na internetu informise. Sta ce da ga motivise, ako se npr. lomi, da upise ovu skolu, a vidi tamo neke silne avione stare 50 godina? Moramo da idemo u skladu sa vremenom. Samo neka je novo i neka se radi, sve pohvale.

Odgovori
Al

Sve je TOP, idemo, samo napred, hrabro!

…i samo, molicu, bez „greski u koracima“ ovoga puta….pliz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs