[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024
Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera
Četiri najbolja kandidata na prijemnom za pilote od države dobijaju pokrivanje svih troškova obuke do dozvole Saobraćajnog pilota / Foto: Vazduhoplovna akademija

Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera

Kako je Tango Six već izvestio, upis u novu Visoku školu strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ počeo je 6. avgusta i trajaće do petka 17. septembra.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/
 
 
 

Treća institucija koja će upravljati pilotskom akademijom. Najavljena do sada najveća ulaganja / Foto: Vazduhoplovna akademija

Direktor „Vazduhoplovne akademije“ Goran Cvijović izneo je juče u intervjuu „Blicu“ nove interesantne detalje u vezi planova za ovu, sada uvećanu, obrazovnu i trening instituciju. Detalje o stanju i planovima za zamenu flotu pilotske akademije u Vršcu i druga pojašnjenja ovog projekta:

– Vazduhoplovna akedmija trenutno poseduje 18 jednomotornih i dva dvomotorna aviona, prosečna starost dvomotornih aviona Cessna 310 je preko 40 godina, ti avioni su na isteku resursa i nisu isplativi za korišćenje u obuci pilota pre svega zbog potrošnje goriva i troškova održavanja.

U planu je nabavka dva nova dvomotorna aviona i jednog jednomotornog helikoptera za obuku pilota.

Ministarstvo prosvete formiralo je stručnu komisiju koja treba da donese odluku o tipu aviona i helikoptera koji će se nabaviti. Ako mene pitate, najviše bih voleo da to budu Diamond DA42 Twin Star i Robinson R44.

Direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović / Foto: Vazduhoplovna akademija

„SMATA Pilotska akademija“ u Vršcu je od maja ove godine odlukom vlade Republike Srbije prešla u nadležnost Ministarstva prosvete , nauke i tehnološkog razvoja i ušla u sastav „Vazduhoplovne akademije“ u Beogradu. Ona će biti eksterna nastavna baza za realizaciju praktične nastave učenika i studenata „Vazduhoplovne akademije“. To znači da će naši učenici i studenti koji se školuju u skladu sa EASA regulativom svoju nastavu letenja realizovati u Vršcu a inženjeri će svoj rad u realnim radnim uslovima imati u nasoj EASA Part 145 Organizaciji. Kontrolori letenja u AKL Vršac.

Naravno, u Vršcu se nastavljaju programi školovanja pilota za one kandidate koji žele da steknu svoje pilotske dozvole a ne žele da se školuju na Visokoj školi strukovnih studija. – objasnio je Cvijović.

Kako je dalje naveo u intervjuu Blicu, Ministarstvo prosvete je ove godine odobrilo je upis 72 studenta na prvu godinu osnovnih strukovnih studija. Po 24 na svaki od tri studijska programa: na studijskom programu Vazdušni saobraćaj 4 budžetska i 20 samofinansirajućih, na Vazduhoplovnom mašinstvu 14 budžetskih i 10 samofinansirajućih dok se studijski program Kontrola letenja upisuje po konkursu Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA koji će zavisiti od ove kompanije. Cena školarine zavisno od studijskog programa kreće se od 2.500 evra do 18.000 evra.

Država stipendira i buduće avio-mehaničare / Foto: Vazduhoplovna akademija

– Visoka škola strukovnih studija „Vazduhoplovna akademija“ akredituje tri studijska programa koji se realizuju u saradnji sa tri velike kompanije iz sektora vazdušnog saobraćaja. Studijski program Vazduhoplovno mašinstvo u saradnji sa MTU Maintenance Serbia, Vazdušni saobraćaj u saradnji sa Er Srbijom i program Kontrola letenja sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore SMATSA. Svi programi su usklađeni sa EASA regulativom tako da će naši studenti pored diploma strukovnih inženjera sticati i ATP dozvolu pilota, B dozvolu za održavanje vazduhoplova i ovlašćenje aerodromske kontrole letenja.

Osnovne strukovne studije traju tri godine a u planu je akreditacija i specijalističkih i master strukovnih studija za sva tri studijska programa koje bi se odnosile na sticanje novih dozvola (dozvola za tip Airbus A320 ili ovlašćenje oblasne kontrole letenja). – rekao je Cvijović za „Blic“.

Prijavu za upis i više detalja o studijskim programima možete naći na adresi – https://www.vakademija.edu.rs/visoka-skola-strukovnih-studija/

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Ovo dobro zvuci. Konacno da cujem, da neko kaze, ovo je staro, ne vredi vise krpiti, daj da kupimo novo. Relano, potencijalni kandidat, pre nego sto i upise skolu, ako upise, danas se na internetu informise. Sta ce da ga motivise, ako se npr. lomi, da upise ovu skolu, a vidi tamo neke silne avione stare 50 godina? Moramo da idemo u skladu sa vremenom. Samo neka je novo i neka se radi, sve pohvale.

Odgovori
Al

Sve je TOP, idemo, samo napred, hrabro!

…i samo, molicu, bez „greski u koracima“ ovoga puta….pliz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs