BEG airport status
[PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile Srbija je kupila Mi-35M krajem decembra 2019. godine / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

[PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Tango Six je u avgustu preneo pisanje kiparskih medija o interesovanju Srbije za kupovinu njihovih polovnih, većinom prizemljenih, desantno-jurišnih helikoptera Mi-35P. Kiparski mediji pisali su o navodnim posetama srpskih stručnjaka koji su procenjivali stanje helikoptera, pomenuto je navodno interesovanje srpske strane za nabavku dodatne opreme i naoružanja koje je Kipar već kupio za te helikoptere.

Niko iz ministarstva odbrane Srbije nije zvanično komentarisao ovu vest (uprkos daljim neproverenim vestima objavljivanim u mejnstrim medijima i domaćim treš YouTube kanalima) do danas. Pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović ekskluzivno je za Tango Six potvrdio da Srbija nabavlja još helikoptera Mi-35 ali da i dalje nije odlučeno da li će se kupiti pomenuti kiparski:

– Mi smo, kako Vi kažete kiparsku opciju, analizirali kao jednu od više mogućnosti radi unapređenja sposobnosti borbene avijacije, u oblasti borbenih helikoptera.

Ona se i dalje analizira.

Do sada nabavljeni helikopteri u tom početnom paketu su, kao što smo već i rekli, početni paket. Taj broj helikoptera mora i biće proširen do nivoa eskadrile. Kako će se to rešiti još uvek nije izvesno. Naš posao je da analiziramo mogućnosti i opcije. Kiparska mogućnost jeste jedna od mogućnosti. Ona konkretno ima i neke druge prednosti koje nam može doneti. Međutim, i dalje analiziramo. – kazao je Miloradović za naš portal.

Srpski Mi-35 inventar moderniji je od kiparskog / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Kako je Tango Six već izveštavao, kiparski helikopteri „P“ verzije imaju gotovo identično naoružanje kao novija „M“ verzija koju Srbija poseduje u četiri primerka. Kipar je za njih kupio protivoklopne rakete 9M120 ATAKA i 9M114 i nevođene rakete vazduh-zemlja S-8 kalibra 80 milimetara. Međutim, njihovi helikopteri nemaju aktivnu i pasivnu opremu za noćno letenje.

Kipar i Srbija su već obavili jednu veću transakciju u oblasti namenske industrije. Kipar je, za navodno 50 miliona dolara, od Srbije kupio 24 haubice B-52 Nora i 8 lakih oklopnih vozila Miloš, preneo je portal Balkanska Bezbednosna Mreža, da bi krajem jula ove godine, citirajući OEBS, konstatovali da je Kipar prijavio upotrebu samo 12 haubica i 10 borbenih vozila.

Što se ruskih jurišnih helikoptera tiče, kako je Tango Six već preneo, kiprani su 2018. godine bili primorani da zbog sankcija prema Rusiji prizemlje svoju Mi-35 flotu od 11 helikoptera (jedan je izgubljen u udesu). Helikopteri su prošli dva remonta 2008. i 2014. godine. Iste godine smo izvestili da su dve letelice vraćene u letno stanje.

Svi članci Tango Six izveštavanja sa Partnera 2021 nalaze se ovde.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

N

To bi vam bila dobra kupovina, moci ce to da leti do 2040. sigurno uz modernizaciju i remont, a cini mi se da ce vam trebati za koju godinu

Odgovori
D

Ako hoćemo nižu cenu gasa ove zime, mislim da će nam ipak doći novi Mi-35, što je i kratkoročno i dugoročno gledano mnogo bolja varijanta…

a

Licno mislim da je kupovina helikoptera od Kipra zesca glupost.

Pogotovo ako su vec kupili 4 potpuno nova Mi 35M od Rusije..

Uzmite lepo nove helikoptere kao i ranije i resen problem za narednih 30+ godina.

Odgovori
D

Ako su kiparski jeftini ili ako je u igri kompenzacija mi njima haubice/rakete/granate kao sto se suskalo a oni nama Mi-24, zasto ne uzeti i kiparske.
A mozda se bude islo na nabavku 4. nova Mi-35 od Rusije i nabavku kiparskih (mozda ne svih 11, mozda i 4-8 komada).

П

Куповина ових хеликоптера се исплати једино ако дође до рата у блиској будућности.

Г

@Дрина
И какву корист има Југоимпорт од тога? Произведеш Норе и Милоше, испоручиш их и за то добијеш кромпирка. Прошло је време комунистичке трампе, бартера и осталих квази послова. Да бисмо нешто производили и за нашу армију странац ово своје мора да плати у кешу и тачка.
@По 2
Делим мишљење.

Баш тако. А и није нека разлика у цени

D

Lepa vest svakako, kao i prethodna.

Ako se sve najavljeno realizuje, dodatni H-145M i Mi-24/35, mi se polako blizimo ‘magicnom broju’ od 53. borbena helikoptera (negde se pominje 37. posle odvajanja Crne Gore) koliko smemo da imamo po sporazumu o kontroli naoruzanja.
Po tom sporazumu svaki helikopter koji ima sistem za upravljanje vatrom spada u tu katergoriju, a tu spadaju i Gazele GAMA pa i HERE i H-145M.
Zna li neko koliko je GAMA operativno i da li su HERE povucene ili su jos u sluzbi?

Odgovori
Ž

Drina

Од прилике око 7-8 ГАМА, Хере су сада ХО, има их 3-4.

D

Hvala na odgovoru.

N

Zasto tako malo GAMA?
Problem u delovima?
Valjda ce ti novi ugovor sa Airbusom popraviti, u smislu rezervnih delova, da se osposobi znatno veci broj GAMA

Ž

NN

Реално и не треба више, ту су наравно и 4 Ми-35М, за ескадрилу довољно.

F

@Drina – nema nikakvih magičnih brojeva – ko kaže da “ne smemo” da imamo više od 53? Učlanjivanje u okoline u novi Varšavski pakt (članice starog Varšavskog Ugovora pojačane sa ex-SFRJ učlanjene u NATO) je takve sporazume učinilo pravno ništavim.

Ograničenje je jedino broj koji helikoptera koji je moguće držati ispravnim i konstantno modernizovanim da ne budemo kao JNA, ili još bolje Tuska i Grčka sa ogromnim vazdušni flotama F-16 i F-4 od u takvom stanju da je upitno koliko bi ih preživelo bilo kakav ozbiljan sukob u vazduhu sa 2-3 eskadrona npr Eurofajtera, F-15 ili Su-35S…
Jednostrani ugovori su svi redom nevažeći jer podpadaju pod paragrafe Povelje UN o dekolonizaciji…

N

Msm da je potrebna eskadrila GAMA i eskadrila Mi 35.
Ipak ta 2 aparata nisu na istom nivou mogucnosti pa verujem da bi se i njihova uloga i upotreba razlikovala u nekom potencijalnom sukobu i msm da je helikopterska protiv-oklopna komponenta veoma bitna za zemlju reljefa i okruzenja poput Srbije, a takodje i mogucnost Mi 35 da pruza podrsku trupama na zemlji,tako da smatram da je samo jedna eskadrila koju cine oba sistema malo…veoma malo.
Takve helikopterske jedinice imaju veliku vatrenu moc i mogucnost relativno brze projekcije na bilo koju tacku teritorije.

D

@Feline

Pisem o sporazumu o subregionalnoj kontroli naoruzanja kojim su obuhvacene bivse drzave SFRJ, izuzev Slovenije i Makedonije.
Po tom sporazumu nekadasnja SRJ mogla je da ima max. 1025. borbenih tenkova, 850. oklopnih borbenih vozila, 3750 artiljerijskih orudja, 155. borbenih aviona i vec pomenuti broj helikoptera.
Hrvatka po tom sporazumu moze da ima 21. borbeni helikopter. Oni vec imaju 15. Kajova i u procesu su nabavke Blek Houka, dakle oni su bas tu na granici limita.

Sporazum je jos uvek vazeci i do sada su ga se sve zemlje pridrzavale.
Da je sporazum jos uvek vazeci, vidi se i na sajtu naseg ministarstva spoljnih poslova pri dnu clanka pod broj 4. (slicno je i na vladinim sajtovima Hr i BiH).
https://www.osce.org/sr/cio/129496
https://www.mfa.gov.rs/spoljna-politika/bezbednosna-politika/kontrola-naoruzanja

R

@Drina.
Tako je, subregionalni sporazum je važeći, nema određen rok trajanja. Ono što bi moglo biti zanimljivo (ne mogu procjeniti koja bi to bila adresa za postaviti pitanje) da li su Srbija i Crna Gora odredile odnos između kvantiteta tih 5 oružanih kategorija – cifre iz 1996 se odnose na Jugoslaviju.
Imate li možda taj podatak ?
Usput, HR neće tretirati UH-60 kao jurišne, isključivo naoružani transport, SAR i medSAR. Ostatak do kvote je velik te predstavlja prostor za još jednu donaciju poslije 2025, nije OH-58. Pozdrav.

Z

@Feline
Ograničenje u pogledu broja naouružanja je u sklopu Dejtonskog ugovora i to su potpisali Milošević , Tuđman i Izetbegović i međunarodni garanti pride !

Т

@Drina
@Feline
Da li racunamo zajedno sa tzv vojskom kosova…😉
Mislim da je ugovor izgubio pravni smisao…
Drugo treba svesti helikoptere na laki srednji teski borbeni/transportni i JEDNU vrstu ATGM kratkog/srednjeg/velikog dometa

S

Po meni bolje je imati 6 ili 8 MI-35M sa AMPS i najmodernijim naoruzanjem i avionikom koju moze imati taj jurisni helikopter, nego imati recimo 15 Mi-35 bez te opreme(kao sto bi to bilo u slucaju da kupimo kiparske i ostavimo nase takve kakvi jesu)…

Zanimljiva je kiparska opcija zbog verovatno vece zalihe POVR i rezervnih delova ako je cena niska. Glavni problem je sto su to helikopteri pri isteku svog zivotnog veka. Ok moze se on verovatno produziti, ali koliko to kosta i koliko traje? Pritom P verzija je zastarela u odnosu na M, dodatno taj top sa strane zna da napravi mikrofrakture na zmaju, zato ga novije verzije nemaju, nema opremu za letenje i dejstvo u nocnim uslovima, a moraju se u nekom trenutku kupiti i sistemi zastite….

Nije to bas tako jednostavna odluka. Nekako uz naoruzane BPL, H145M i MI-17, koliko nama MI-35 zaista i treba?

Odgovori
M

Salzem se, samo niko ne kaze da je rec o svih 11 helikoptera iz Kipra.
Neka je 2 ili 4, plus 2-4 nova iz Rusije.
Mislim da se podrazumeva modernizacija kiparskih i nova oprema za nocne operacije.

B

Nemamo najmodernije naoruzanje, nemamo president, pastelj, atake duzeg dometa, strelec rakete, S13 lansere… Nasi Mi-35M su vrlo skromno opremljeni.

Чудимо се Индији, а полако све више личимо на њу. Како ће то све заједно да функционише и да ли ће у ствари, питање је.

S

@B
Upravo to je i poenta. Bolje dokupiti tu opremu i eventualno manji broj dodatnih helikoptera, nego vise helikoptera bez te opreme, sto sam i napisao u prvom delu komentara.
@Milos77
Videcemo sve, nije svakako. I da ostanemo na 4, ok je skroz.

P

Svi kažu da nema opreme za noćno letenje a postoje slike sa noćnog letenja… Valjda u originalu nisu imali ali izgleda da su nešto posle uradili po tom pitanju. Takođe, pitanje naoružanja i druge opreme nije za potceniti. Ukoliko je Kipar nabacao neke velike zalihe, one mogu biti vrednije od helikoptera koji ovako, sa isteklim resursima i nemogućnošću remonta, ne vrede nešto na tržištu.

V

Srbofil,
Ne znam koliko ste pratili BARS ove godine. Zanimljiva vežba, zbog nagoveštaja doktrine upotrebe Mi 17 i Mi 35…
Takođe, mišljenja sam da će se svakako dokupiti jedna količina novih Mi 35 i ako se kupe i kiparski. Ako se naši i odluče na kupovinu, verovatno će ti kiparski ići na modernizaciju. S obzirom da je u pitanju isti zmaj, moguće ih je lako dovesti do nivoa ovih naših. Samo taj top, to im je stvarno slaba strana…
Ako se ceo paket sa Kipra plati onoliko koliko bi nas koštalo samo naoružanje i oprema da je posebno kupujemo od Rusa, e onda je ta kupovina svakako isplativa. Još ako se ugovori „trampa“ za našu robu…

H

@ Anybody

Da li remont I modernizacija mogu da se izvrse kod nas?

M

@Vlad
Nije loše imati i Mi-35 sa GŠ-30mm topčinom. Ka-52 ima isto tako 30mm top sa strane. Ima to svoje prednosti valda, samo sto nosi manje zrna.
Slazem da je bolji ovaj 23mm u nosu.

B

Koliko sam pročitao i pratim, planirana je dodatna kupovina helikoptera do jedne eskadrile za Airbus H145M, isto važi i za ruski helikopter MI-35M, a pretpostavljam de se isto planira i za ruski helikopter Mi-17.
Jedna eskadrila broji od 12 do 18 letelica (koliko sam upoznat???)
Ako je to minimalan broj od 12 onda treba da imamo:
*12 helikoptera Airbus H-145M (10 naoružanih +2 za SAR imamo),
*12 helikoptera Mi-17 i
*12 helikoptera M-35M.
Pošto se ide na to da svi budu naoružani, to ispada: 10 naoružanih H145M + 12 Mi-17 +12 Mi35M…i da ne zaboravimo 7-8 Gazela GAMA,,, Sabirajući ukupno naoružanih helikoptera: 41-42 letelice.
Bližimo se maksimalnom broju po Sporazumu o regionalnoj kontroli naoružanja!!!

F

Premalo je i jedno i drugo.
Takođe, to su jurišno transportni helikopteri, i za bilo koju ozbiljniju operaciju nužna je i masa transportnih za npr Mi-17 da bi se brzo prebacila iole veća formacija padobranaca ili specijalnih jedinica.
Msm da je minimum sposobnost air-lifta bar polovine 63-će ili 72-ge brigade uz očekivani otpor neprijatelja – koji treba da skrše naoružani Mi-35 (otporne tačke, oklopne jedinice, manji bunkeri i Mi-17 – Grom 2 veći objekti – veliki bunkeri, udar po hangarima i sl.
Ili da se ima mesta za evakuaciju ljudstva u ratu, ili civila u ratu ili slučaju pogroma. U slučaju pogroma bi naoružani Mi-35 očas posla ubili svaku agresiju u kojekakvim naoružanim paravojnim formacijama a Mi-17 evakuisali stanovništvo na sigurno dok se ne reše pitanja “na višem nivou”…

Г


Додао бих и антивибрациони прстен и фамозне дифузоре. Како је Кипранима било ок да изводе летове са њима а нама није?
Видех и Вихор на једном Максу, ал да не претерујемо.
@Милош 77
Има га и Ми 28 ал је код обојице он покретљив. Код Ми 24/35 је он фиксиран за њега је реално оверкил.

S

@Vlad
Koncept upotrebe Mi-8 i 24 (kao i 17 i 35) se nije mnogo promenio jos od Afganistana, 8ica desantira, 24 pruza vatrenu podrsku.

Mislim da nam je „manja“ kolicina novih 35M sasvim dovoljna ako se dokupi potrebna oprema. Pored naoruzanih BPL, naoruzanih H145M, Mi-17V5, jurisne avijacije i nadam se uskoro LA sa mogucnoscu dejstva po ciljevima na zemlji vodjenim ubs, ne vidim potrebu da drzimo operativno 16 ili 20 MI-35? Tu su naravno i PO rakete u koponenoj vojsci koje zapravo najvise stete i naprave.

Iskreno govoreci, nije MI-35M nesto sada „revolucionarno“ kao sto je bio pre 40 godina, trom je malo, slabo je oklopljen ako ga poredimo sa cistokrvnim jurisnicima, tako da je cenom i mogucnostima nesto izmedju 17ke i 28. On je VS doneo mogucnost da dejstvuje danju i nocu sa modernim PO raketama sa tandem bojevim glavama koje mogu da neutralizuju moderan oklop, mi do sada nismo imali te mogucnosti. Jos da dobiju AMPS i super.

B

@Grga

„Difuzore“ imamo, samo se ne montiraju na vezbama, stabilizatore mislim da nemamo.

m

niko nije rekao da ne mogu nocu da lete, ali nocu ne mogu da destvuju, kao nasi mi 35, o tome se radi… verovatno ce neko sve to staviti na papir pa izracunati sta je bolje, i na taj nacin resiti to…

Odgovori
B

Sve zavisi od cene. Kiprani imaju i dobar lager rezervnih delova i oruzja. Ako se za cenu jednog novog mogu kupiti dva polovna i dovesti na isti nivo – racunica je jasna.

Odgovori
I

Haha ali najjace je u tekstu kako su objavili „trash youtube“ kanali. Mislim da cemo ipak uzeti ove polovnjake, jer smo i mi njima prodali neke stvari. Sto se tice noci i gazela je mogla nocu da leti i mig 21 ali je veliki hendikep sto ne mogu noci da dejstvuju, stvarno steta a
ili uzeti pola eskadrile za nocna dejstva pola za po danu. Transportni avioni nam isto tako trebaju.Nadam se da cemo imati 16tak mi 35 i 10h145 i 14migova 29sm sa precinzim VZ bomabama i raketama + plus jos Kineskih BPL. Treba i oklopa jos i buk m3. Mislim da je to sve realno i nije lose za zlu netrebalo.

Odgovori
G

Pitanje za autora da li kogu kiparaki da se nadograde na standard 1m kao sto je mi24p 1m KRET na MAKS 2019 bio,ima AESA radar i moze khrizantemu S da opali

Odgovori
Ž

Gladius

Може све, само је питање исплативости.

Могу се надоградити и на ниво Ми-35П+ Феникс.

https://tangosix.rs/2019/20/09/maks-2019-detaljno-smo-pregledali-mi-35m-i-mi-35p/

D

Pitanje za autora… Zna li se da li su naši predstavnici probali kontaktirati Alžir i JAR u vezi moguće modernizacije kiparskih Mi35 na njihov,Super Hind,nivo? Naime,JAR i Alžir su uradili tu modernizaciju zajedno a mi smo u prilično dobrim odnosima sa obje države…unaprijed hvala.

Odgovori
Ž

Dusko

Мислим да та модернизација није више актуелна, Алжир је прве модернизоване летелице примио у наоружање још пре 20 година.

Осим њих такво осавремењавање су радили још само Азери, током 2010-тих година (као основа су послужили Ми-24Р купљени 2009. из Украјине).

A

Naj bolje bi bilo da Srbija kupi sve nove Mi 35M do broja eskadrile. A kao zadnje da se uzme od 4 do 6 Kiparskih Mi35P i da se dorade na nivo naših letelica. Mislim da je suloda kupovina svih Kiparskih aparata i moderniyacija istih. Prvo novac a onda gubljenje vremena dok se ne uvedu u upotrebu. Opet kažem da je za našu RV naj bolje da je novo. Poydrav.

Odgovori
V

Aleksandar,
Mislim da se Kiparski aparati razmatraju samo zbog stoka rezervnih delova i naoružanja. Ako bi za te delove i naoružanje platili Rusiji koliko i Kipru za ceo paket, polovni Mi 35 dođu realno gratis.
Osim toga, kiparski Mi 35 su istog zmaja kao i naši novi. Znači, sve što je na našima od opreme može da se ugradi i na kiparske Mi 35. Jedino im je mana taj top (zbog pojave mikrofraktura na zmaju usled njegove upotrebe).

Ž

Vlad

Кипарски су ипак доста другачији, немају исте моторе, роторе, електронику као Ми-35М.

А сетите се информације да им је наводно потребно 100 милиона евра да активирају свих 11 хеликоптера. За тај новац се може купити 3-4 Ми-35М.

J

Ovo treba posmatrati iz druge perspektive. Moguće je da se kiparski helikopteri plate kompenzacijski, proizvodima namenske industrije. Modernizacija tih helikoptera bi mogla da zaobiđe sankcije protiv Rusije. (Nabavka novih ruskih helikoptera otvara mogućnost da Srbija dođe pod udar sankcija.) Takođe, mislim da ruska namenska industrija radi 24×7 za domaće potrebe.

Odgovori
S

@Jordan
Nikakve koristi mi SDPR nema od te kompenzacije, samo kes je dobar. Drugo, da bi potpali pod sankcije, moramo potrositi vise od milijardu dolara, toliko helikoptera necemo kupovati sigurno.

Mi-35M nije neka „najsavremenija“ masina kao Ka-52 ili AH-64 pa da toliko planine novca.

Ž

Jordan

Тешко да би 4-8 Ми-35М и још толико Ми-17В-5 утицало да нам се уведу санкције. Не кошта све то баш толико.

А фабрика где се производи Ми-35М још увек за тај тип хеликоптера има наруџбине из иностранства.

B

24 Nore i 8 Milosa za 50 mil.$, ili 43 mil.eu, nije li to skoro pa dzabe?

Odgovori
D

Miloš je išao po 350 000 evra a Nora za 1 675 000. To je otprilike to ako se uzme u obzir da naša industrija na stranim tržištima maksimalno koristi cenu kao faktor konkurentnosti.

B

Mislio sam da su Nore visestruko skuplje. Pa Stryker sa obicnim mitraljezom kosta oko 4 miliona, nenaoruzana Patria verovatno oko 2, kako onoliki top koji gadja na 50 km. samo 1.7 miliona? Sto znaci da bi cena za nas trebala da bude tek nesto preko jednog miliona… Trebalo bi do sada da ih imamo stotinak, a ne 12.

V

Naravno da je bolje uzeti nove MI-35 helikoptere ,to uopste nije sporno .Kada je rec o kipariskim MI-24P ne vidim da je neko primetio da imaju bolju elektronsku zastitu helikoptera ,od nasih MI-35M,generalno gledano ukupno bolju zastitu . Takodje pored svojih limita top 30mm ima mnogo bolji ucinak na cilju od topa 23mm na MI-35M.Takodje raspolazu sa istim naurazanjam kao i nas M-35M,samo sto imaju i jos plus rakete „Vihor“ u svom arsenalu ,mi ih nemamo … Takodje sumanjam u opciju da remont i modernizacija kosta 100miliona evra, za te helikoptere .To je vise zbog kiparske javnosti ,da im se „prikaze“ da je to nesto ne isplativo jer su ranije uveli sankcije rusima,pa sad moraju da se „operu“ i da se cesu i ged ih ne svrbi … Naravno bilo bi lepo da mi mozemo kupimo jos 8 do 10 MI-35 helikoptera koji kosta sa noruzanjem od 20-25 miliona evra,po komadu . Takodje sistem zasiste kji se cesto spominje „Perzident S“ jeste vrhunski ali ga do sada koliko mi je poznato ni mnogo bogatije zemlje od Srbije nisu kupile samo ih rusi koriste u limitiranom broju primeraka u svojoj vojsci . To je naravno zbog cene ,koje je prema nekim podaticma oko 4 miliona evra,po sistemu za jedan helikopter ?! Za nekoliko sistema „prezident S“ moze se kupiti nov helikopter praticno za taj novac .Zato ga niko do sada nije ni kupio .Zamislite ekadrilu MI-35M sa „Prezident S“ sistemom zasiste ,jako lepo zvuci,i mocno .I da kazemo da je ta ekadirla 12 helikoptera MI-35M, to kosta skoro 50 miliona evra .Da li je to isplativo ,pitanje je .

Odgovori
Ž

VS S4

Како знате да наши хеликоптери Ми-35М неће добити бољу електронску заштиту? Или да то неће имати евентуално додатни примерци?

На кипарским хеликоптерима су ти системи застарели.

Кипар на својим Ми-35П нема ПОВР Вихр, већ Штурм-В и Атаке.

Г

Сви руски Ми 35М којих има око 60 имају инсталиран Витебск.

S

Naravno bolje i pametnije 4 nova i ista (kao prethodna) nego gomila krsa za ciju samo reaktivaciju (ne modernizaciju) treba 100 miliona…tj kao 4 nova. Ako vec hoce da se kupuje polovna oprema, bolje da su to tenkovi i slicno.

Odgovori
V

Bez mi 28 il ka52 nismo niđe.ove sssr 24ke su prevaziđene videli smo afganistan rušu 24ke ko veverice. 24 komada novih 28 il 52 ondak može da kazemo imamo borbene helihoptere a 24ka (35) je poluproizvod

Odgovori
S

Mnogo je kume, smanji malo :)

M

G. Živojine, navodite da je operativno 7-8 GAMA, i nekoliko HO.
Znamo da se na stanju nalazi oko 40tak Gazela. Šta je problem da ja ovako mali broj borbenih aktivno? Održavanje, ostali primerci se kanibalizuju?

Takođe, pisali ste ranije da Srbija naoružava dodatne Gazele ( videli smo i neke primerke na stajanci sa mitraljeskom gondolom i lanserom nevođenih zrna)?

Onaj prototip za modernizaciju je predviđao oko 16 komada?
Molim za pojašnjenje.
hvala

Odgovori
M

Ovo je odlično pitanje, od velikog broja Gazela ako samo 12 imamo u letnom stanju, to je katastrofa. Govori se da Moma bude centar za popravke Gazela, a nismo u stanju da popravimo sopstvene helije.

Ž

У суштини и нема потребе за више Газела.

119. мхе их више не користи, има 5 Н145М и два Ми-8Т, очекује још Н145М.

714. похе има 8-9 ГАМА/Газела и 4 Ми-35М, очекује још Ми-35М (или можда Ми-35П).

890. мхе има 5 Ми-17В-5 и неколико Газела, очекује још Ми-17В-5.

Дакле само је 890. мхе потребно неколико Газела опште намене за обуку и везу.

А истина је да и даље постоје проблеми са логистиком за Газеле.

M

Živojine, hvala. Šta je sa modernizacijom Gazele, da li je za to predviđeno tih 10tak u GAMA varijanti?

Takođe, mi8, lete dva muzejska primerka u osnovnoj varijanti? Koliko će moći još da se remontuju i održavaju? Po meni će ih fazno izbacivati verovatno kako pristižu novi mi17?

Odgovori
Ž

Постоје два пројекта, модернизација ГАМА и модернизација Газела опште намене. Али још немамо прототипове који лете…..

Можда то више нема смисла, сада када имамо набавке Ми-35М и Н145М….

Мислим да ће Ми-8Т летети још пар година и да ће бити замењени хеликоптерима Ми-17В-5.

B

Kako se Gazele koriste dosta po Africi i drugim „trecim“ zemljama, nije nemoguce da ce se ponuditi neka skromnija modernizacija da bi se prodale, imamo ih vise od 40.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gladius na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ja sam da mi Mig 31 nabavimo.Kada predje 17 km nedodirljiv je.Nijedna zapadna raketa vv ne ide preko 14 km visine a mig 31 moze sa 25 km da gadja

03. Dec 2021.Pogledaj

Veki na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Bravo Hrvatska. Eto što znači kada netko kupi avione koji se prije nisu baš i prodavali. Reklama je reklama..

03. Dec 2021.Pogledaj

Andrija na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ne može da se poredi sa proizvodnjom aviona u ratnim uslovima (i to prvih 6 svi tokom drugog svetskog rata!) i u vreme kada su avioni bili daleko jednostavniji i jeftiniji.

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Edo, F-16 Blok 60 koji imaju danas ce napuniti 20 godina u UAE upotrebi za koju godinu. Dok Rafali ne dodju, svi F-16ce biti 20 i vise godina. Nisam čuo da se radi modernizacija na njima. Izabrali su Miraže 2000 da modernizuju pre koju godinu i to su danas pa do dolaska Rafal F4 najmoderniji…

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Rafal je impresivan zato sto tek posle 30 (ili 35) godina od prvog leta počinje da postaje popularan za pazar kao jedan od najboljih izbora zapadnog aviona. To ima direktne veze sa nedostatkom aviona pete generacije proizvedenim u Evropi. Rusi su loši sto kasne sa petom generacijom u odnosu na USA, a zapadna Evropa je…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend